Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1633 Vári László 2010-03-06 12:30:18  Előzmény: : 70246

Sziasztok!
Olvastam mi a problémátok, én is kísértetiesen hasonlóval küzdök, de még nem sikerült rájönnöm a probléma forrására. Általában félmelegen csinálja a hisztit, de akkor szinte meg akar halni =( Ha jutottatok valamire, kíváncsian várom az eredményeket...

Más: Itt Békéscsabán az egyik parkolóban lassan egy éve áll egy szürke 2T limo. Rendszám rajta van, de látszik hogy már hosszú hónapok óta hozzá se nyúltak. Nincs valami ötletetek hogy hogy lehetne kideríteni hogy ki a tulaj? rendszám alapján próbálkoztam az okmányirodában, de kiröhögtek... -.-
Ha van rá vmi ötlet hogy lehetne lenyomozni,, ne restelljétek megosztani velem, engem érdekelne az az autó, de nem tudom felvenni a kapcsolatot a tulajjal...=(

Bocs, kicsit OFF, sajnálom ha rontottam a topic hangulatát.

1632  Bandi 2010-03-06 12:27:04  Előzmény:Varga Tibor: 70245

Köszi!!!:D

1631  Bandi 2010-03-06 12:26:34  Előzmény:Mazák Viktor: 70219

Hát hogyha 70-30%-ban keverem és többet eszik az etanol végett meg gyengébb is lesz egy kicsit,akkor megéri egyáltalán???

1630   2010-03-06 08:37:43  Előzmény:Marton Tamás: 70243

Szia!

"lebluggyog", na pont ezt csinálja az enyém is :/

Az lehetséges, hogy a gyertyák rosszak? Mindegy, azt kicserélem. Szétkapom a karbit, megtisztítom. Melegen hullámzik az alapjárat, egyre lejjebb esik, aztán leáll :(

Na majd ha kész vagyok, szólok hogy jó lett e :)

1629 Varga Tibor 2010-03-06 08:23:57  Előzmény: Bandi: 70242

Az eredeti hozzászólásodtól lejjebb 7-12 hozzászólással vazzeg. Tessék már használni az egér görgõjét:)

1628 Lizák Péter 2010-03-06 08:11:43  Előzmény:Varga Tibor: 70234

Pepe87-nek is limo trabija van és kombiként szerepel a forgalmiban. Ezen én is néztem nagyot...

1627 Marton Tamás 2010-03-06 06:08:43  Előzmény: : 70241

Ezzel a problémával már én is talákoztam, vagyis haver waresza pont ezt produkálja.
Hidegen szépen megy, melegen normálisan meg csak padlógázon. Lehet falsot szív valahol. Ha csak kis gázt nyomok, csak "lebluggyog" torokból.
Másik dolog a gyújtás. Fullos elõgyuszival megy csak úgy ahogy normálisan, de egy bizonyos fordulatnál már ledadog. A fullos elõgyuszi nem lenne rossz dolog, mert jobban megy tõle, de az indítózás már nehézkes, fõleg hidegben.
Nem tudom hol kéne elkezdeni ennek a problémának a körüljárását, de mind a karbival mind a gyújtással gond van sztem. Azon is gondolkoztam, hogy lehet a hall jeladó nem mûkszik normálisan.
Szóval lennének ötleteim, de még nem látom át tisztán az egészet.

1626  Bandi 2010-03-06 05:39:09  Előzmény:Varga Tibor: 70235

És kb. hol??
Nem akarok visszakeresgélni..:D

1625   2010-03-05 23:28:57

Sziasztok!

Hidegen megy szépen a gép, de amint bemelegszik, rángatni kezd, erõtlenné válik. Nyomom fokozatosan a gázpedált egyre beljebb, nem gyorsul, majd egy pont után erõre kap, és megindul, mitõl lehet ez? Túl alacsony az úszószint? Túlságosan elszegényedik a keverék, amikor a szivató kikapcsol?

4T

1624 jocking . 2010-03-05 22:41:08  Előzmény:Marton Tamás: 70239

Nálam egyszer már lett olyan kemény, hogy tépte a bowdent, mint etióp gyerek a segélycsomagot. De aztán kiderült, hogy nem a szerkezet a ludas, hanem a jóféle bowden külseje elkezdett szétmenni, ügyesen magába akasztotta magát a huzalt és így szépen kettesben bebújtak az utastérbe.:D

1623 Marton Tamás 2010-03-05 22:21:09  Előzmény:jocking .: 70238

Eddig csak jót hallottam róla, ezért is szeretnék ilyet venni, na meg az elfogadható ára miatt is. Az átmérõt megtudakolom akkor. Amúgy milyenek a tapasztalatok ezzel a szettel? Puha a pedál? Nekem ami most benne volt szerkezet, nyári melegben kegyetlenül fel tudott keményedni.

1622 jocking . 2010-03-05 21:22:34  Előzmény:Marton Tamás: 70237

Nekem is QH van és az égvilágon semmi gond nincs vele, pedig kapja a kiképzést rendesen.:D A 180 mm és a 190 mm a kuplungtárcsa átmérõje; Trabira/Wareszra a 180-as kell (hacsak nem cseréled ki a ledkereket golf II-ére).

1621 Marton Tamás 2010-03-05 20:35:49  Előzmény:Varga Tibor: 70230

Csak azért kérdezem, mert pont itt lett ajánlgatva a QH nem egyszer, gondolom a magyar kisiparitól azért fényévekkel jobb.
LUK-ban és Sachs-ban is gondolkodtam, de az számomra drága.
Mellesleg hol van akkora kedvezmény a QH-ra?
A 180 és 190 milyen paraméter? Nekem melyik lenne a jó?

1620 Tóth Ákos 2010-03-05 19:29:26  Előzmény:Varga Tibor: 70234

Akkor jó:) THX a gyors választ!

1619 Varga Tibor 2010-03-05 19:12:39  Előzmény: Bandi: 70232

Tee, még ezen a lapon van mikor szóba került, és írtak is rá szép számmal...:evil::)

1618 Varga Tibor 2010-03-05 19:10:48  Előzmény:Tóth Ákos: 70233

Elhajtanak. De nem kell vele foglalkozni, nagyon sokat elírtak amúgy is, legalábbis Trabantoknál. Tehát ha rendõrnek szemet szúr, itt a válasz....

1617 Tóth Ákos 2010-03-05 18:25:59

Szerintetek ha bemegyek az okmányirodába azzal a problémával, hogy a forgalmiban benne szerepel hogy kombi, és én szeretném hogy ne szerepeljen ott. Ez megvalósítható? Nem túl átlátszó?
Valakinek valami ötlete?

1616  Bandi 2010-03-05 18:06:47

E85-nal próbálkozott már valaki a 4 ütemünél????

1615 Varga Tibor 2010-03-05 17:43:11  Előzmény:Lizák Péter: 70228

Ha fel lett újítva, akkor meg is van a hiba forrása.... Golf/Polo féket neki:)

1614 Varga Tibor 2010-03-05 17:42:43  Előzmény:Marton Tamás: 70229

Ezt a márka ennyiért nem egy nagy fény(27 a listaára jelenleg, ez kedvezménnyel épp 17 ezer). Prokee pl tud LUK-ot, 35-ezerért,amit Trabiba gyártanak, zsír újonnan, dobozba,garanciával.örök élet meg egy nap. És mondjuk az erõsen prémium márka, nem qh...

Azt kérdezted amúgy hogy 180-as, vagy 190-es?
[i](Módosította Tibke 2010.03.05. 20:13-kor)[/i]

1613 Marton Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 70227

Akkor maradok a 2-3mm-nél. Megijedtem! :)

Más:
Néztem kuplungszettet a neten, és ráakadtam erre:
[url]https://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/hirdetes-18485974/[/url]

Beszéltem a sráccal õ 2-es 1.4-es Poloba vette, de nem használta fel mégsem.
Ebay-en ezt találtam a szettrõl:
[url]https://cgi.ebay.co.uk/QKT616AF-NEW-QH-CLUTCH-KIT-VW-GOLF-POLO-VENTO-SEAT_W0QQitemZ160369728093QQcmdZViewItemQQimsxq20091015?IMSfp=TL091015193003r32279[/url]

Ugye ez jó lesz a Trabihoz? (kinyomócsapágyat leszámítva persze)
Ennyiért megéri nem?

Megint más:
PEDROH: az nem számít semmit, hogy fel van újítva. Ha az alatt azt érted, hogy a felújítókészlettel megcsináltad, akkor csak mosolygok :) Nekem nyáron lett szintén "felújítva", október környékén már el is szállt a balos nyeregben a tömítés.


[i](Módosította PAtr0n 2010.03.05. 17:09-kor)[/i]

1612 Lizák Péter 2010-03-05 15:23:26  Előzmény:Szarvas László: 70222

Fékdobba nehezen, mivel ez 4T. És ez bizony tárcsafék. De azért különösen bosszantó, mert alig egy éve lett felújítva a két elsõ fék.

1611 Varga Tibor 2010-03-04 20:21:40  Előzmény:Marton Tamás: 70215

Nem véletlen akkora az a lyuk gyárilag....

1610 tóth furdzsenxia 2010-03-04 17:58:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

ezt az olajszivattyús részt kellene megmérni elõször is hogy mekkora vákuumot szív.és az adatokat összevetni a gyári golf fékrásegítõ vákuum adataival.

1609 Mazák Viktor 2010-03-04 15:25:48  Előzmény: Christian: 70224

Nézd az E85 alapvetõen arról szól, hogy maga az üzemanyag amit tankolsz, már annak 15% része benzin 85% része pedig tiszta etanol. Innentõl kezdve bárhogy tankolhatod, ha E85t tankolsz, mindig fogsz egy kis benzint is tankolni. Lehetséges az általad leírt 98-2 arányban is keverni az E85-t motorbenzinnel, csak az autó nem fog menni úgy ahogy szeretnéd, nehéz lesz a hidegindítás, stb. Direkt javasoltam olyan keverési arányt, amivel már érezni fogod, hogy az autód gyengülni fog (nem biztos), de még biztosan ki fogod tudni üríteni a tankot normális használattal. Ha ezek után tetszik, akkor onnantól kezdve játszadozhatsz vele, de egy 80-20 E85-benzin arányú tankolással szerintem már bõven pórul jársz. (Gazdaságos benzin-üzemet feltételezve.)

1608  Christian 2010-03-04 15:08:43  Előzmény:Mazák Viktor: 70221

Akkor lehetséges 98-2 keverni?
Már ugy értem,hogy nagyobb arányban a E85?
A Motor nem károsodik vagy valami?
Köszi a segitségeteket.
Trabiskrisz

1607 Szarvas László 2010-03-04 12:05:13  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70212

Ha nem tévedek 40-mm.

1606 Szarvas László 2010-03-04 11:57:47  Előzmény:Lizák Péter: 70217

Próbálj egy nyugisabb helyen fékpróbát,erõteljesen, blokkolóra taposott fékkel.Ha a munkahenger engedi az olajat,a fékdobban is kell lennie,az felkenõdik a fékpofára,elcsúszik,de nem blokkol.Én ezzel kezdeném.

1605 Mazák Viktor 2010-03-04 10:32:10  Előzmény: Christian: 70220

Persze, mindent lehet, csak az élmény nem kárpótol (átalakítások nélkül). Ha utánamész beállításokkal, kivitelezhetõ persze, ilyenkor csak a fogyasztás ugrik meg és teljesen jó lesz. Az üzemanyag útját pár alkalom E85 használata után ellenõrizd! Albert Champion tápszivattyú, szûrõk, esetleg a karbit is. Nem ereszt, nem tömõdött-e el.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.04. 11:35-kor)[/i]

1604  Christian 2010-03-04 10:18:07  Előzmény:Mazák Viktor: 70219

Nekem 4T van,2torkú karbival.

régebben kezdtem kevergetni,de már nem tudom mennyibe kevertem.

Lehet amúgy 100%ba is bele rakni?
mert olyat is halottam már.

1603 Mazák Viktor 2010-03-04 08:17:17  Előzmény: Christian: 70218

Milyen típushoz? 2T, 4T?

2Tnél csak a labirintos fõtengelynél használj, ha jót szeretnél. 4Tnél nem kell mókolni semmit. 70-30, 60-40 benzin-E85 arányban tankolj egyszer, próbáld ki mennyire tetszik. Ha kedvet kapsz, akkor elkezdheted tekergetni az elõgyújtást (növeld), és ha még több türelmed/idõd van, a karburátort is újrafúvókázhatod (több kell neki E85bõl).

1602  Christian 2010-03-04 07:59:32

Sziasztok!
Más témával szeretnék hozzászólni a topichoz.
A kérdés pedig:

Ki használ E-85 ös üzemanyagot?

Milyen arányban keveritek?

Tapasztalatok?

Segitsetek nekem.
üdv
Christian

1601 Lizák Péter 2010-03-04 06:40:17  Előzmény:Szarvas László: 70214

Az meg történt. Épp ezért fura, hogy lövésem sincs, hol folyt ki az olaj. Mert az meg van, mert a nyomát megtaláltam a földön, csak azt nem, hogy hol jött ki. Ez az érdekes.

1600 Szarvas László 2010-03-03 22:58:24  Előzmény:Lizák Péter: 70203

A motortérbõl bontható.4db M10-es csavar fogja. 17-es kulcs,max 15 perc.Bontó,méh telep egyszerûbb.(aki keres,az talál)

1599 Marton Tamás 2010-03-03 22:39:15  Előzmény:Varga Tibor: 70208

Hát középen láttam valamit rajta, de hogy az valamikor lyuk lett volna?
Azért jó tudni, hogy gyárilag ilyen hatalmas lyukat fúrtak rá.
Sztem minimum 5ös szárral ugrok neki, ne dugulgasson a jövõben.

1598 Szarvas László 2010-03-03 22:12:31  Előzmény:Lizák Péter: 70213

Emeld ki a pedálsornál a padlószõnyeget,valszeg ott ereszti a fõfékhenger az olajat,és mivel még nem ázott át a filc nem is látható.Csak erre tudok gondolni.Meg kell annak az olajnak lenni valahol.
[i](Módosította Jimmy 2010.03.03. 23:13-kor)[/i]

1597 Lizák Péter 2010-03-03 21:54:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70209

ez az, hogy sehol nem látok különösebben olajfolyást a kocsin.
ezért nem vágom, hogy az a kb fél deci hol folyt ki belõle.
mert felöntöttem azóta meg nem folyik? meg érdekes módon a pedál is úgy mozog mint elõtte?

1596 tóth furdzsenxia 2010-03-03 21:28:00

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

valaki megtudja mondani a 2t wartburg karbi szívócsonkjának mekkora a belsõ átmérõje azon a részen ahol csatlakozik a blokkal?

1595 Bíró János 2010-03-03 21:11:41

sziasztok márkatársak.keresek 601s trabihoz müszerfalat,nem lestrapáltat.ha van valakinek és megszabadulna tölle,az dobjon egy üzit.ugyanitt trabi kombi csomi ajtó törtfehér szinben eladó vagy alkatrészre cserélhetö.;)

1594 Csády Szabolcs 2010-03-03 20:20:25  Előzmény:Kiss Krisztián: 70207

Kormányom már van köszi!

1593 Kacsándi Szabolcs 2010-03-03 20:19:53  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Ha folyik az olaj az biztosan meglátszik pláne ha ilyen gyorsan.De ha nem látszik akkor mibõl gondolod hogy munkahenger ment szét?Fõfékhenger is lehet de ha eltûnt az olaj akkor nagyobb a baj.

1592 Varga Tibor 2010-03-03 19:26:31  Előzmény:Marton Tamás: 70200

Van azon lyuk sztem, max eltömõdött már(elég sûrûn szeret eltömõdni), gyárilag kb 2-3mm-es lyuk van rajta.

1591 Kiss Krisztián 2010-03-03 18:36:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 70206

Rengeteget bontottam ki a bontoban:Lebontod ami utban van,majd egy kombinátfogoval megfogsz a kormánycsap(ék)nál vékonyabb kb 3cm hosszú acél(vagy 5-ös imbusz csavar,vagy törött menetfuró,bármi ami nem hajlik el)dornit,max 3-4ütés.(a kombinátfogo a rezonancia elkerülése,ill.a bátrabb ütés miatt ajánlott:))Ha kell a lábaddal ellentarthatsz a kormánynak.Van most egy perecem,minimális hibával.
[i](Módosította heggla 2010.03.03. 19:38-kor)[/i]

1590 Csády Szabolcs 2010-03-03 18:05:55

Ha már a kormánynál tartunk...Épp egy 4T kormányt szeretnék pereckormányra cserélni a közeljövõben. Nincs valakinek erre valami házi praktikája? Csak azért kérdem, mert amikor a sportkormányt cseréltem a 4T kormányra, akkor eléggé megszenvedtem vele...

1589 Prokop Gábor 2010-03-03 17:23:07  Előzmény:Irinyi Norbert: 70204

Igen.

1588 Irinyi Norbert 2010-03-03 15:27:05

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy a 4T és a 2T Kormány rudfejei megegyeznek 4T be kilehet cserélni a 2T ére??

1587 Lizák Péter 2010-03-03 15:16:52  Előzmény:Marton Tamás: 70202

Érdekes, mert azóta az autó egy centit se mozdult. De majd neki ugrok amint lesz rá idõm.
A fõfék munkahengernél nem láttam folyást sehol. Az utastér felõl sem.

A pedálokat tartó konzolt mennyire macerás kiszedni, illetve cserélni?
Mert lóg a kuplung pedálom elég rendesen, és gondoltam hogy ha kiszedem a tartókonzolt, akkor valami perselyes megoldással vissza rakni a pedált.

[i](Módosította PEDROH 2010.03.03. 16:19-kor)[/i]

1586 Marton Tamás 2010-03-03 15:14:09  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Bizti a munkahenger nyomta? Nem csak kitekeredett a légtelenítõcsavar, esetleg a fékcsõ, ami most épp ismét megszorult, azért nem ereszt?
Sztem ess neki kulccsal, és ellenõrizd le!
Nekem amikor szétment a munkahenger, folyamatosan eresztette az olajat, mindig után kellett tölteni.

1585 Lizák Péter 2010-03-03 13:29:34

Egy érdekes jelenség srácok. A minap elengedte a trabi a fékolajat, a bal elsõ keréknél a munkahenger. Akkor vettem észre, mikor ráléptem a pedálra, és az ellenállás nélkül ment le padlóig. Na akkor felöntöttem a tartályt fékolajjal, pumpálom, semmi. Jó mondom, akkor itt szétszedés lesz.
Ma benézek a kocsi alá. Tócsa nyista, pedál kb félútig nyomható, mint a mûsor elõtt. Menni ugyan nem mertem vele. Mert nem tudom mit alkotna a fék. Valami 5let?

1584 Marton Tamás 2010-03-03 02:18:36

Help!

Most, hogy minden szét van kötve a motortérben, néztem, hogy a kiegyenlítõtartály visszapisilõ csövét is illene kicserélni.
Véletlenül megnéztem a csonkot a tartályon és majdnem behugyoztam a látványtól. A csonk tömör, nincs rajta luk!
Ugye senki nem akarja azt írni, hogy ez normális? Most már értem miért nem tudtam soha normálisan légteleníteni a hûtõt.
Gyári hibás lenne a tartály? Mindenesetre fúrok a csonkba lukat.