Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Mondjuk ha volna 2-3száz e. forintom,akkor én így csinálnám: -III.Golf 1.6 75 LE -4-2-1 -Dupla iker dellorto -5-ös póló váltó -Féltengelyek -GTI fék -Fékrásegítõ
Ha pedig nyomatékot szeretnék akkor: -II.Golf 1.5 diesel -És a hozzávalók....
Kezdõ project, kezdõ, lelkes embernek aki akar egy kis méregzsákot csinálni otthonra örömautózásra. Nem kell nekem egybõl 100-130 ló :). A pénz részérõl annyit, hogy nem akarom, hogy emiatt haljon el a szikra, ennyi. Lehetõ legjobb minõségben egy nyomatékra optimalizált motort szeretnék fabrikálni. Ami pénz megmarad, az megy a következõ motorba késõbb, vagy belefordul a futómû felújításba.
Persze, nem akarom feltétlenül mesternél csináltatni, inkább keresnék valakit helyben, és hasonló lelkesedéssel, esetleg trabantkedvelõt. Biztos vagyok benne, hogyha beavatnám, elmesélném mit szeretnék, és hozzá fordulnék segítségért, jobban kijönnék. Én csak magára a büdzsére gondoltam, ami a motort illeti. Azért szerintem ennyibõl illene kijönnie. Turbósnak azért nem állnék neki elsõ nekifutásra, mert sokmindenen elúszhat a dolog. (pl. injektorral lenne egyszerûbb, azokhoz abszolúte nem értek [na nem mintha a karbikhoz sokkal jobban értenék], turbót is úgy kéne választani, hogy ésszerû tartományba fújja meg a motort, hajtókart erõsíteni kéne, kompresszióviszonyt csökkenteni kéne, turbós motorra nem tudom, hogy milyen szelepbenyitású, szelepösszenyitású vezérmûtengelyek kellenek, a turbót kenni kéne, egyszóval elsõre sokkal nagyobb falat lenne mint a szívó tuning.)
200-300 Ft ez csak a munkadíj, vagy az anyagokkal együtt?
Tényleg nem kukacoskodni akarok, de ha mondjuk csinálsz egy 1.6 turbót (rövid 5 ös váltóval), az olyat megy majd, hogy hihetetlen, és nem valszínû hogy 300 ba fog fájni kulcsra készen berakva. Vagy ha már nagyon vadulni akarsz akkor Vr6 tunning nélkül 175 paci.
Azért ne bizz vakon a Havassy féle árakban (ért hozzá az biztos ) de nem mindent érdemes egy helyen csináltatni. Pl: anno mikor síkolták a blokkomat akkor a Makrai Motor 10.e mondott/mm, plussz erre rá a még ad dugók síkolása, amire kb 15 öt mondott. Ezután más helyen ahol végül is elkészült , a blokk plussz dugók együtt voltak 15.e Érezhetõ az árkülönbség, és a síkolást azért nehéz elb+++ni, szóval nem kell mindenhez egy "nagy" név.
Mindez persze csak szubjektív vélemény, valamint saját gyötrelmes tapasztalatim a blokkcsere kapcsán.
Úgy tervezem, hogy teljes motorgenerál, és ezzel egybekötve a módosítások. Örülök a napokban lefojtatott eszmecserének, mert így sok újdonság szóba jött, és az eddigi "elég lesz az 1300köbcenti" átértékelõdött bennem. Nevesebb mestereknél pl. Havassy, egy nagyobb lélegzetû, úgymond teljes motortuning 200-300 ezer péz. Ebbõl kiindulva, egy hasonló horderejû kasszával akarok nekiállni, aztán ahogy kezd összeállni (vagy ahogy éppen elmegy tõle a kedvem), úgy fog változni. Nem beszélve arról, hogy ha sikerül is, nem lesz arra garancia, hogy a bejáratás alatt mondjuk nem fogazik le a váltóm, vagy hal meg a hajtáslánc egy másik része.
Haver waresza egyik-napról a másikra el kezdte meríteni állásában az akksit. De úgy, hogy kb. 10 óra alatt. kb. 6V-ra csökkent a feszültsége. Beletettük az én akksimat, és levett gyújtással mértük rajta a feszültséget, tényleg folyamatosan csökkent (20mp-ként, kb 0.01V-ot, ami egy óra alatt 1.8V!). A generátor egyébként tölt, amikor jár a moci. Elkezdtem egyesével kiszedegetni a biztosítékokat, és az egyik bizti kivétele után kicsit megszaladt a feszültség és elkezdett szépen növekedni. Eztuán beindítottam a kocsit, és megnéztem mi nem mûködik a kivett bizti hatására. Csak az elakadájelzõ nem megy, a többi dolog igen. Visszatettem a biztit, és szépen ahogy kell villogott mind a 4 index. Ezután leállítottam a kocsit, és megnéztem merül e ismét az akksi, de már nem merítette. (csak annyira csökkent a feszültség, ammennyire kell leállítás után) Elõfordulhat e olyan, hogy az elakadásjelzõ relé kapcsoló ága valamiért "beragad", folyamatosan merítve az akksit? Amúgy az index és az elakadásjelzéshez 2 külön relé tartozik? Cseréljem ugye? Persze csak a kábelek csekkolása után.
Tetszik ez a "kibeszélõs" dolog, mire elkészül a mocid, már mindenki tudni fog róla.
Nem tudom milyen blokkod van jelenleg a kocsiban, de ha 1.1 az alap akkor akármit is raksz bele, érezni fogod a különbséget. Ahogy eddig olvastam a hozászólásaidat, érdemes elgondolkodnod, hogy valójában milyen verziót szeretenél, mert látom már a siktetõs dugók is szóba jöttek, meg sokminden más. Mindezek komoly pénzek, még akkor is ha te rakod össze magadnak. Nem tudom az alkatrészárakról mit tudsz, de érdemes utánajárnod. Nekem 2009 õszén állt össze az 1.4 es Trabim, és bizony csak alapszintû dolgokra is elment nem kevés pénz.
pl: csapágygarnitura (fötengely+hajtókar) összesen 16e Ft, gyûrûgarnitura 19e ft igaz ezek mind vadi uj cuccok. szimeringek,hengerfejtömités, kipuf, szívósor tömítés összesen megvolt kb 11 e ft
A a blokkot nem kellett fúrni, egyébként ha mondjuk 1.4 bõl akarsz cuccot átrakni más trabi vagy waresz blokkba, akkor csak ABD kódjelüt vegyél,mert ott a fötengely pont belemegy ezekbe a blokokba. A többi 1.4 es (azt hiszem a 92 után gyártottaknál) már ez nem fog sikerülni. Ez esetben viszont nem árt az hengerfalkat honolni, valamint a dugok tetjébõl is legyalulni, mert az 1.4 es tengely hosszabb úton járatja a dugókat.
Igazából csak az elméleti része érdekelt, hogy mi változhat ennek hatására. Az meg tiszta sor, hogyha a blokktetõbõl meg a süllyesztett dugóból lekapunk, akkor nõ a sûrítés, mert a dugó süllyesztée kisebb lesz, ezáltal az égéstér is. Na meg persze a sûrítési viszony is változik.
4TRed: Igen ezen én is gondolkoztam, hogy az a 2mm-el kevesebb anyag a dugón, mennyi súlyvesztés, mennyit szólhat bele a teljesítménybe. Szerintem az 1.4-nél is csak a fõtengellyel variáltak, bár az már más motorkód, szóval nem lennék meglepve ha a hajtókarok lennének rövidebbek.
Ez így van. Az én nagytestû 50-es robogóm is olyan, hogy nagyobb átmérõjû dugattyú és kisebb löket. Az utazó fordulatszám az olyan 7000-es, de már pörgettem 10 ezerig is. Onnan tudom mert van rajt fordulatszámmérõ.
És az 1.4et is a fõtengely változtatásával érték el, vagy esetleg más hajtókarokat kapott? Az 1.4es rendszer átültethetõ, vagy ahhoz már a golf blokkok kellenek?
A teljesítményre kihathat, ahogy Tibke is leírta, a karakterisztika változhat. Ha belegondolsz, akkor kisebb lesz a motor, de a kompresszió-viszonyod megmarad. Számíthat az is egy kicsit, hogy mivel a dugattyúkból lereszelsz, ezért a mozgó alkatrészeid tömege lecsökken, ezzel sok pozitívumot elérve.
A pörgõsség nem a nagy furat/kis löketnél jön elõ? Én így tudtam :) [i](Módosította 4TRed 2010.01.10. 11:45-kor)[/i]
Én úgy tudtam, hogy minél kisebb a löket, annál pörgõsebb (azonos egyéb összetevõknél pl. lendítõsúly). Ha azt vesszük a 2T Trabi is majdnem kockamotor. Viszont egy Forma 1-es 18ezret forgó motornál mondjuk 85/55 körüli az arány. :)
Azt kéne hozzá tudni hogy mi a furat-löket aránya, mert a motor karakterisztikájára kihathat, annál pörgõsebb a motor minél közelebb van a furat-löket egymáshoz(az a bizonyos kockamotor)
Látom jól elvagytok:) Valóban már a túlbonyolítás fele jártok, tessék legyalulni abból a blokkból 2mm-t, meg a dugókból is, és máris kész a motor, nem érdmees veszõdni síktetõs dugattyúval, az tök felesleges küzdés. A dugattyúk síkba járnak a blokk tetejéig, ahogy ki is következtetted már.
Én eddig teljesen abban a hiszemben voltam, hogy te tudod, hogy a 4T mocinál a dugók felsõ holtpontja egybeesik a blokktetõvel :) De már te is kezdesz megvilágosulni, ez a lényeg :) Engem már csak az érdekel, mi változik akkor ha: Adott egy full sík tetejû dugó és a blokktetõ, amikbõl 2-2mm-t lekapunk. A sûrítésünk így nem változik, de a dugattyú felsõ holtpontja ugyebár lejjebb kerül. Kihat ez valahogy a teljesítményre?
Köszönöm a tippet, bár anno ott volt egy szerelõ srác, igazából õ mondta ezt az árat is, de nem biztos, hogy pont Õ volt az, nem emlékszem. A pénztáros csaj meg csak robotként volt letámasztva a pénztár elé, õ kérdezte mindig a srácot azután, hogy a srác odaért hozzánk az alkatrésszel. Teljesen mindegy, nekifutok még egyszer, mert ez így nem állapot, remélem nem vesznek félvállról.
(fenébemár, hogy nem tudok egy hozzászólást hibátlanul leírni...) [i](Módosította 4TRed 2010.01.10. 00:48-kor)[/i]
Na ezaz, nem mindegy, mikor mész. A pénztáros csajt nem szabad kérdezni, az mindig egy kicsivel többet mond. Vagy egy rövid majdnem göndörnek mondható hajú magas srác, az mindig a telepen mászkál és 20 percet kell rá várni. De õ legalább normális és nem a trabi(so)kon akar meggazdagodni.
Példa: - Bementem egy km-óráért, ki is operáltam egy 140-es osztásút (sima 4T óra). Akkor még valami öreg faszi volt a pénztárnál, fizettem az óráért 1000 Ft-ot. - Pár hónap múlva mentem, kibontottam a 160-as órát meg egy 2T waresz kombimûszert. Itt most már a srác mondott árat és a 2 óráért fizettem összesen 500 Ft-ot.
Semmi gond a beleszólással, azért fórum vagymifene :D. Párszor átolvastam amit írtál, hogy megértsem, és remélem nem értelmeztem félre. Ha jól értelmezem, akkor azzal van a probléma, hogy mivel a dugattyúkban lévõ (nem kicsi) tálban van az égéstér egy része, ezért a dugattyúk gyárilag szintbe járnak (a dugattyúperem magassága miatt). Így, ha csak a hengerbõl vennénk le 2mm-t akkor ahogy írod, elfogy a hely a dugónak, és lényegében folyamatosan kalapálná a hengerfejünket. Ezért kell lereszelni a dugattyúból is, és mivel ahogy lereszeltünk a dugattyúból, úgy a dugattyú táljában is kisebb lesz a hely, és így növelünk kompresszió-viszonyt (lényegében ugyanúgy szintbe jár, csak a tál lesz benne kisebb). Amit nem tudtam, hogy a dugattyú pereme szintbe jár a blokk tetejével (ez az a rész, amit most a TE hozzászólásodból következtettem ki, ezt kellett megértenem, mert nem tudtam), én azt mertem feltételezni, hogy a dugattyú pereme a blokktetõ alá jár 1, maximum 2mm-t. Így lényegében annyit vettem volna le a blokkból, hogy szintbe járjon a dugattyú pereme, és esetleg a szelepek helyét kell még külön belemunkálni a dugattyúba.
Alapvetõen én valamiféle síktetõs dugattyúval szeretnék próbálkozni, és ezzel egybekötve ha valahogy megoldható növelni a löketet, így a dugattyú tálának a "fala", a dugattyúperem eltûnne. (persze mondjuk annyi löketet kéne növelnem, amennyi a dugattyútál gyári magasságánál valamivel alacsonyabb.) Tudom, lassan sikerül túlbonyolítanom.
Most néztem utána pontosan, milyen is a hengerfej (vagyis hogyan néz ki :D). [[b]MÓDOSÍTÁS[/b]: Mint kiderült, ez [b]nem biztos[/b], hogy az a hengerfej, [b]javítsatok ki, ha tudtok[/b].]Nos. Égéstere úgy néz ki van, ha minden igaz 35köbcenti a 4 hengeré összesen. Nem nagy, de manipulálható. Ebbõl is lehetne 2mm-t elvenni, csak nem tudom, hogy mennyi maradna vissza. Ezek a problémák igazán, hogy még egyik alkatrész sem volt még a kezemben, egyiket sem volt lehetõségem megnézni, nemhogy kiköbölni, lemérni. Ezért tûnhet idõnként úgy, hogy "majomságokat" beszélek, ezért pedig ÉN kérek elnézést. Nem beszélve a számolási hibákról, meg a Spityu kollégánál elõfordult szimpla félremagyarázásról. Pont emiatt mondogatom, hogy nyugodtan szóljatok csak bele.
U.i.: Hogy kötözködjek kicsit a hozzászólásoddal "Én sem a vezérmû tengelyrõl beszéltem,hanem arról, hogy a beszívott keverék meggyiségét a ""szívószelep nyitvatartási ideje"" és nem a furat- lökethossz szabályozza." Azért azt megnézem, ahogy a felfelé, sûríteni induló dugattyú nem pumpálná vissza a keveréket a szívócsõbe a nyitott szelepen keresztül :) (teszem hozzá van az a turbó, ami megoldja ezt a problémát :D). Számít a hengerben létrejött vákuum nagysága, amit pedig a henger térfogata befolyásol. (nameghogy mennyire vannak a dugattyúgyûrûk halálra kopva.) Természetesen az is igaz, hogy egy lezárt szelepen nem fog szívni a motor. Jobbesetben :D.
Remélem nem fogok narkolepsziát kiváltani senkinél a hosszú írásaimmal.
Viktor [i](Módosította 4TRed 2010.01.10. 00:33-kor)[/i]
Én sem a vezérmû tengelyrõl beszéltem,hanem arról, hogy a beszívott keverék meggyiségét a ""szívószelep nyitvatartási ideje"" és nem a furat- lökethossz szabályozza. A korábban általad leírtakhoz észrevételként:-A hengerbõl elvett 2mm-t,mivel a lökethossz változatlan marad,vissza kell adnod neki.Azaz dugó átmérõben hengerfejbe 2mm-es süllyesztés./mivel kell a hely a dugónak/Ezáltal csökken az égéstér.Hogy a szelepek mit szólak hozzá,gõzöm sincs.Kevésbé brutális módszer,de a végeredmény ua.ha a 2mm-t a hengerfejbõl veszed le. Amúgy meg bocs,hogy beleszóltam.
Persze, a vezérmûtengelynek ez a lényege, de most errõl nem beszéltünk, csak a blokk és a benne rejlõ alkatrészek méretezéseinek lehetõségeirõl beszéltem, én legalábbis. A hengerfejrõl különösebben nem beszéltünk, pedig ténylegesen az dönti el, hogy milyen az élet alatta.
-/"Ha a furat-löket nem változik, akkor ugyanannyi lesz a beszívott keverék, függetlenül attól, hogy mit faragunk meg."/ ???Ha ez ilyen formában igaz,akkor minek a vezérmû tengely,ami a megfelelõ idõben nyitja-zárja a szívószelepet,azaz szabályozza a beömlõ keverék mennyiségét,függetlenül a lökethossztól,és minden mástól.
Na ezaz, hogy én is pont az ominózus helyszínen próbálkoztam, és kinyögte hogy négyezer... Fejcsóva, és ha jól emlékszem még jobb hátsó lámpatest kellett, azt kértem, azt odaadta egy ezresért...
Hello! Ha már megy a hajtás, érdekelne, hogy 4T Trabihoz létezik/létezhet-e hosszabb 4. sebességfokozat, vagy ez a tip. váltó teljesen egyedi tervezésû, és nem csereszabatosak az alkatrészei?
Ha már így kirántod az egész erõátvitelt, akkor jobban teszed, ha bírod anyagilag, felujjítod az egészet! Nehogy késõbb mondjuk a váltót kelljen kivenni valami balhé miatt!!
Na mind1, úgy látom nem fog mûködni a dolog egy másik nélkül. Lehet váltóstul kikerül az egész, legalább akkor cserélek a difiben is csapágyat, mert már lógnak, és rázkódnak a féltengelyek. Még a végén meg is kuplungozom a mocit ha kell. Sõt lekapatok a lendkerékbõl 1kilót... Na jól van, kezdek elkalandozni :)
Ez így van, csak szóba került, hogy a váltó félretolásával esetlegesen elkerülhetõ annak kiemelése, teret engedve a motornak - aminek a kivétele a fõ cél jelen esetben.
Nem!! Ha megnézed az én járgányomat akkor látható a szárny, a sötét ablak, belül pedig szinte semmi sem a gyári!! Vizsgán csak az alukereket vettem le és cseréltem ki a téli kerékre és úgy ment vizsgára!! Hála istennek szereztem egy szerelõ cimborát akiknél van mûszaki vizsga és már a kereket sem kell levennem!! "6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának mûszaki feltételeirõl" Ha ezt rendeletet a googlin keresztül letöltöd mindenre választ kapsz!!!
2T-nél csak az elsõ váltótartóbakot kell kikötni és kiugratni a helyérõl, a motort a sárvédõ felé le lehet húzni a váltóról!Visszahelyezés után pedig a motorral együtt a váltótartóbakot vissza lehet ugratni a helyére!! Örnagy
A 2T esetében a könyv úgy írja (azt hiszem), hogy a lengõkar két csavarját oldva, ki lehet húzni a menetirány szerinti bal oldal féltengelyét. Így máris tologatható a váltó.
Ahamm szóval a váltó félrehúzásával megoldható. Igenám, de van ott két féltengely ami az egész mûveletnek ellentart. Azzal mi lesz? Az a cél, hogy a futómûhöz és egyáltalán a bölcsõhöz ne kelljen a kiszedés miatt nyúlni.
Mûszakivizsgán csak olyanért szövegelnek, ami eltér a forgalmiban lévõ bejegyzésektõl! (motorszám és kód, 10%-nál nagyobb méretû kerekek, Fék fajta, kerék nem lóghat ki a jármû oldalvonlából, nem tipus azonos alakatrészek használata, világításnál nincs E vagy H jel és szám ) De mindent figyelembe véve akkor kötnek bele egy autóba mikor akarnak, nagyon látható, feltünõ dologgal nem szabad a figyelmet magára az embernek felhívni!!! Vagy ha olyan állapotú az autója, keressen egy vizsgabiztost aki segíteni tud neki!! Sajnos ez általában, ha vizsgabiztos bevállalja az pénzbe szokott kerülni!!! Örnagy
Én tavaly nyáron egy ezresért vettem 2 db 4T övcsatot a sárpentelei bontóban. Azóta nem is nagyon van trabijuk, úgy tûnik, inkább használják õket, minthogy bontóba adják és vegyenek 100 év hitelre egy új akármit. Ez rossz, mert nincs alkatrészutánpótlásom, meg amúgy is jól esik néha csak túrkálni a kocsikban, hátha találok valamit, mint pl. múltkor az íves mûszerfal mindenestül (órák, kapcsolók) egy ezresért... :) Viszont olyan szempontból nem baj, hogy így legalább vannak trabik az utakon.:):)
Nekem anno mûszakin az a fajta 2T mûszerfal volt, aminél nem külön kis mûanyagban van a km óra. Nem szóltak érte semmit se. Jelenleg kisablakos van benne, szerintem ezért se szólnának. Bár ez ugye elég erõsen függ a vizsgabiztostól.