Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7333 Támba Csaba 2014-06-29 20:08:31  Előzmény:Nemeth Balazs: 75948

Fordított bekötéssel is elindul csak nem nagyon díjazza:)

7332 Nemeth Balazs 2014-06-29 17:57:55  Előzmény:Támba Csaba: 75947

nem, nem serto, dehogy! ;)))
ha forditva lenne, elindulna? (nem tudom, kerdezem...)
elvileg sokszor atneztem mar, de akkor, biztos ami biztos, megnezem meg egyszer, mielott egy ujabb (lokott argentin, a muhelye egy nagy kupleraj, tele regi alfakkal es bogarakkal) szerelohoz elviszem...
jo otlet, koszonom.

(ha tenyleg -ennyi nezegetes utan- forditva lenne megiscsak bekotve, ami elvileg siman lehet, hiszem mar en sem tudom, mit babraltam rajta..., szoval akkor meghivlak egy pohar borra es helyi etkekre itt, barcelonaban;)

7331 Támba Csaba 2014-06-29 16:54:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 75946

Üdv!

Lehet, hogy sértõ a kérdés...

Nem fordulhat elõ, hogy egyszerûen fordítva van bekötve a trafó?

7330 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:48:51  Előzmény:jocking .: 75945

jocking: koszonom!
lehet, ez lesz...ehh. (amugy trafo, elotetellenallas, modul, komplett gyujtaseloszto cserelve... szoval en mar csak valamilyen kabelre tudok gondolni...)
most olvasgatom (sokadszor) a szerviz manualt, es ott azt latom, hogy a "szabalyzo" (gondolom, a feszultseg szabalyzo a generatoron) a "legnagyobb megengedett gerjesztoaram" = 2.5A
es akkor itt elbizonytalanodtam...hogy "nem-e-ez-e" az, (mert akkor pont annyi)... s akkor melyik is a "primer aramkor" (en azt hittem, ami a trafoig "er"...

7329 jocking . 2014-06-29 14:33:36  Előzmény:Nemeth Balazs: 75944

Ha nagyon nincs más, akkor esetleg brute force módszer is szóba kerülhet. Bõvebben: A trafóra és elõtétellenállásra menõ és onnan eljövõ összes vezetéket visszakövetni, multiméterrel kimérni, hogy nincs-e szakadás/letestelés. Emellett az összes ezen a környéken található csatlakozót ellenõrizni, hogy nem lötyög-e a vezeték végén, és hogy nincs-e eloxidálódva. Ha továbbra sincs javulás, akkor gyújtáselektronika-elõtét ellenállás-trafó csere tetszõleges sorrendben.

7328 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:18:36  Előzmény:user fuser: 75943

lukcs: csak egy hulye otlet: nincsen benne tul sok olaj? (nekem egyszer majdnem felgyulladt az egesz, mert nyomta ki a sok olajat a forro kipufogora...)

(...)

sziasztok,
bocs, hogy meg mindig ezen rugozom, de egyre remenytelenebbnek latszik a dolog... (megint elvittem egy szervizbe, megint elhajtottak, mondvan, "nincsen benne a rendszerben" - de legalabb nem szamoltak fel ezert semmit)
megmertem a primer aramerosseget (ha jo a muszer es jol is mertem, azaz sorba (be)kotottem a merot a gyujtasmodul es az elotetellenallas koze; azon folyt at az aram, ami ment az ellenallasba s onnan a trafoba) es [b]2.45A[/b] volt, pedig 8-8.5A-nek kellene lennie.
ha jol emlekszem Ohm torvenyere (R=U/I allando), akkor ez azt jelenti, hogy a rendszer ellenallasa 4szer nagyobb most igy, mint kellene, azaz valahol letestel? (ti. eredetileg kb. 14V / 8A = 1.75Ohm, igy pedig 14V / 2.45A = 5.71Ohm) vagy ez igy hulyeseg?
ha nem, ha tenyleg "letestel" valahol, vagy valamelyik kabel megtort, s megnott az ellenallasa...szoval ti hol kezdenetek a keresest? (az akku ket bazi nagy kabelet mar ellenoriztem)

tovabbra is tuzforro az elotetellenallas es szertintem a trafo is jobban melegszik, mint kellene (50e km-t mentem vele eddig osszesen, de nem emlekszem, hogy igy melegedett volna)

7327 user fuser 2014-06-27 09:28:08

Sziasztok! Kéne egy jó tipp hogy mit lehet csinálni azzal hogy
folyik söt ömlik a váltó olajam a váltó és a kilométer óra spirál
csatlakozásánál.? Mit tegyek?

7326 Kárász Endre 2014-06-24 20:39:45  Előzmény:Nemeth Balazs: 75941

A vastag piros kábelen kersztül a generátor állandóan az akksira van kötve, tehát legegyszerûbb, ha magán az akksi két pólusán méred.

A trafóról nem tudok bõvebben nyilatkozni, talán valamelyik 4T guru megmondja róla, hogy oda illik-e. Bár gyárinak néz ki, szó se róla.

7325 Nemeth Balazs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 75940

Endre, koszi a valaszt!

4T-be kertem a trafot... (bar latom mar, hogy az, hogy valamit kerek a boltban nem azt jelenti, hogy arra merget is lehet venni...;) de elvileg igen, 4Thez, ez az: [url=https://kepfeltoltes.hu/view/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
viszont jo otlet, hogy kiprobaljam a regivel, melegszik-e vele... egy probat meger.
en is ugy okoskodtam, hogy azert melegszik, mert "tobb" megy at rajta, mint kellene. (ugyanakkor azt kepzeltem, hehe, hogy ha parhuzamosan rakom oket, akkor megmarad a 0.85ohm, csak a terhelesuk lesz a fele... de ahogy most mondod lehet, meg egyszer vissza kellene emlekeznem ohm torvenyerol tanultakra...;)
(tudom, baromi amator kerdes, de) a feszultsegszabalyzot holl merjem? jon rajta ki a "vastag piros" (s megy az inditomotorhoz) meg egy feketes-kekes-valamilyen ami, ha jol emlekszem a "kabelkorbacsba"...)
ezeket merjem jaro motornal a testhez?

(ha bejon a trafos otleted akkor jovok a sorrel. hogy hol s hogyan, az mar reszletkerdes;)

7324 Kárász Endre 2014-06-24 19:10:51  Előzmény:Nemeth Balazs: 75939

A trafó tuti jó? Biztos, hogy 4T Trabiba való?

Ha melegszik valami, akkor azt jelenti, hogy túl nagy a teljesítményfelvétele, magyarul "kicsi" az ellenállása. A trafó és az elõtét ellenállás, ami alapvetõen meghatározza a gyújtás primer körében kialakuló áramot, ezáltal a teljesítményt.

Én a trafóra fogadnék. Persze csak max egy sörben... :)

Ha mindenképpen két ellenállással akarsz próbálkozni, akkor ne párhuzamosan, hanem sorba kösd! Ha párhuzamosan kötöd, akkor az eredõ ellenállása kisebb lesz a kettõnek, ezáltal csak mégnagyobb áram alakulna ki, ami méginkább melegítené ott a dolgokat.

Nem hiszem, hogy a feszültségszabályozónál lenne a hiba. Ha nagyobb feszt adna, akkor mérj rá, 14,4V tökéletes.

7323 Nemeth Balazs 2014-06-23 22:39:20  Előzmény:Támba Csaba: 75938

Tsaby, koszonom, tokre igazad van, tudom, hogy nem lehet "messzirol" ezt megoldani... tenyleg.
a beinkelt oldalat mar, mint bibliat (hehe) sokszor atneztem regen, a kerdes feltevese elott. igazabol onnan tudom, hogy mi merre...;)
az a bajom, hogy mindent kicsereltem mar, ami az elektromos rendszer resze (kiveve az emlitett feszultsegszabalyzot) s igy is melegszik nagyon (lehet, mar nem all le random mod, mint mondtam, de, mondom, kiprobalni nem tudom...). es ezert gondoltam, valakinek van valami -megha tavoli is- otlete...
nem kell biztos tipp, otlet is jo, hogy mit nezzek/merjek/csereljek?
a vezerlo modul minden, a szerviz-manual-ban leirt erteket hozza. kicserel(he)tem masra, de akkor is melegszik. (van tobb modulom, eredeti, turt, utangyartott, stb.) de mindegyikkel melegszik nagyon, s ezert gondoltam, hogy talan mas baja van...
valami bagatel.
egy kabel letestel.
vagy nem testel.
nem tudom.
most epp, ketsegbeesesemben, azt talaltam ki, hogy -mivel van ketto- ket ellenallast parhuzamosan bekotve (igy a rajtuk atmeno teljesitmenyt felezve) talan nem melegszenek annyira, de tokre tudom, hogy ez csak tuneti kezeles, ha epp az ellenallasok igy, duplazva nem egnek ki, akkor majd a trafo vagy a modul fog...
szoval ezert vagyok en itt kicsit megakadva...

es a gyujtas... jo, hogy emlited... jol lattam en, hogy ket jelzes van a tarcsan, vagy csak kaprazott a szemem? lehet, ilyen bena lennek?!? ;)
(ha igen, marmint ha ketto -s en bena...-, akkor a melyiket kell beallitani?)

s koszonom, hogy foglalkozol "velem";)

[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:40-kor)[/i]
[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:41-kor)[/i]

7322 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nemeth Balazs: 75937

Szia!

Természetesen megértem a lelkiállapotodat. De neked is el kell mondanom, amit már sok embernek mondtam fórumon, telefonon, stb.: Távjavítás, mint olyan nem létezik!
Az autójavítás sokak hitével szemben nem egzakt "tudomány". Azaz bármilyen jól körülírt hibajelenségre sem lehet egyértelmûen ráfogni, hogy BIZTOS, hogy ez, vagy az a baj. Még egy olyan viszonylag egyszerû autónál is, mint a Trabant sok-sok paraméternek kell egyszerre jól mûködnie, hogy pl. a gyújtás rendben legyen. Különösen, hogy nem egy mai darab és bizony öregednek az alkatrészek, vezetékek, stb.

Tehát türelem:)

Itt egy cikk prokee komától a tárgyban, ahol többek között szépen felsorolja a gyújtásrendszer elemeinek több változatát cikkszámokkal, típusmegjelölésekkel. Én a helyedben gyújtásvezérlõ cserével kezdeném. Nem nagy összeg és a felsorolt VW és Opel, stb. típusokhoz garantáltan kapható alkatrész Spanyolhonban is.

[urls=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/urls]

Aztán jelezd mire jutottál. Kitartás!!! ;)
[i](Módosította Tsaby 2014.06.23. 23:50-kor)[/i]

7321 Nemeth Balazs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nemeth Balazs: 75936

hmm... senki? bena/unalmas/amator a kerdes? (lehet...)
tudom, hogy nem kellene ugralnom igy harom bejegyzessel a hatam mogott (amugy tok regota olvasom a forumot, csak most hataroztam el, hogy regisztralok/klubtagsagot fizetek), de tenyleg szuksegem van segitsegre, es azt gondoltam/om, hogy itt talalok valamit/kit, ami/ki kihoz a pácbol... (tudniillik van egy szep, lasd lejjebb, trabantom, s nem tudom, mi a fraszt csinaljak vele?!?!?, mer' igy meg a sarokig sem jutok el vele, nem hogy magyarorszagra...)
melegszik/tuzforro az elotet ellenallas, s nem tudom, mit tegyek... (hogy kozben, ha mar megy, s nem gyullad ki, leall, nos az a kovetkezo problema... de addig ki sem tudom probalni...)
koszonom meg egyszer!
udv,
balazs

ja, ez a szeker ;)
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította neba 2014.06.23. 21:55-kor)[/i]

7320 Nemeth Balazs 2014-06-22 07:43:30  Előzmény:Támba Csaba: 75935

Sziasztok, nagyon koszonom a gyors valaszokat!
[b]Spityu[/b]: gyujtaskapcsolo eszembe sem jutott, megnezem; tesztkabeles dolgot hogyan?
[b]jocking[/b]: eeegen, en is ezt gondoltam, de allandoan a forgalmi alapjan akarnak adatokat keresni az adatbazisukbol, ahol persze, hogy nincsen semmi. mondjam azt, hogy golf II? (en azt hittem, az egyes;) de az elektronika az mas, nem? mar arra is gondoltam, hogy valami Bosch szervizve viszem, nezzek meg (bar ennyi erovel ujat is tehetnek bele magyarorszagrol; marmint gyujtasmodult)
[b]Tsaby[/b]: nemreg talaltam egy tok jo Auto-Motor cikket azt otthoni "archivumomban" (15-1992.07.14), ami pont errol szolt. ott azt irjak, hogy az ujabb modulok, pl. szamara eseten a primer aramot mar ezek a modulok szabalyozzak, s nem kell az elotetellenallas. kikotottem, de akkor meg a trafo es a modul kezdett melegedni jobban... hogy tobbfele szamara lenne, s valamelyikhez kell, valamelyikhez nem azt nem is tudtam... hogyan lehet ezt kideriteni? (boltokban mindig csak azt mondjak, persze, maradjon az ellenallas... ami nekem van az ukran, 0729.3734). a csatlakozot megnezem, koszonom. (bar elvileg jol nez ki, de akkor leellenorzom). a magnesszelep zarasra tenyleg leall? en csak ugy tudtam, hogy alapjaraton behuz, ad plusz benzint, majd ha felporog a motor kikapcsol. alapjaraton tesztelni igy lehet, hogy megy-e; de akkor mindenkepp megnezem a testelest.

de tovabbra is az a felelmem, hogy felgyullad egyszeruen az ellenallas, annyira melegszik (mig ezt meg nem oldom meg kiprobalni is bajosan tudom...). nektek is melegszik? mennyire? ez tuzforro lesz ket perc mulva!
hogyan tudom megmerni a primer aramerosseget? (8-8.5A nem?) lehet, tul sok megy at rajta. (ezert gyanakodtam a generatorra, illetve a feszultsegszabalyzora... de ahhoz ki kell szedni. ami persze nem nagy gond, de itt allandoan hulyen neznek ram, ha a teremgarazsban nekiallok szerelgetni...)
valaki cserelte mar ki (nyilvan...) a gyujtasmodult valami masra? konkret tipus/szam?
koszonom meg egyszer!

7319 Támba Csaba 2014-06-21 19:38:55  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Üdv!

Emlékeim szerint a Szamara gyújtásmodulból kétféle van és az egyik nem szereti az elõtét ellenállást. Gyári szám szerint különböztethetõk meg. Utánanézek.

Egyébként az elektronika csatlakozók némely lába kimelegedhet a mûanyagból és felrakáskor egyszerûen hátracsúszik nem pedig fel a sarujára. Engem VW-nál szívatott vagy 2 hétig egy ilyen hiba. Egyik percben megy, aztán se kép, se hang.

A porlasztó testelése is ellenõrizendõ. Ha nem tökéletes, akkor az alapjárati mágnesszelep azonnal zár és üzemszünet következik.

7318 jocking . 2014-06-21 15:32:08  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Valami öreg szakihoz kell vinni, aki látott már régi VW-t. Ebben ugyanis a Golf II (1983-1991) technikája van, azt meg szerintem még spanyolországban is ismerik. ;)

7317  Spityu 2014-06-20 22:39:37  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Szia!

A gyújtáskapcsolót esetleg még megnézhetnéd. A random módon leállást okozhatja ez. Hol érintkezik, hol nem. Meg persze az összes fontos vezetéket. Esetleg egy teszt erejéig húzhatnál egy +12-t a trafóig. De a random leállást nálunk egyszer az elektronika okozta. A gyújtás körül más nem jut eszembe. Ha nem a gyújtás, akkor karbi. Más nem nagyon produkál ilyet.

7316 Nemeth Balazs 2014-06-20 21:55:07  Előzmény: Spityu: 75931

sziasztok,
tok uj vagok itt (hello!), s segitseget szeretnek kerni valamelyik helyi technikai gurutol.
ugyanis az autot (t 1.1) nem magyarorszagon (barcelona) hasznalom... valamilyen elektromos nyavajaja van, s ha itt elviszem egy szervizbe vagy kedvesen mosolyogva szettarjak a kezuket ("nincsen benne az adatbazisban", "nem lehet diagnosztikai eszkozokre dugni", "ilyet meg soha nem lattak, hu de erdekes", stb.) vagy jol lehuznak a semmiert...
fel eve rangatott, ha melegedett: kicsereltem benne a gyujtaselosztot kompletten (ebay, echte ddr, '89) a gyujtasmodult(szamara), a trafot (für alle falle, ez elvileg trabant) es az elotetellenallast (ugyszinten).
most nem rangat, hanem -teljesen random modon- egyszeruen leall, mint amit kikapcsoltak. mertem rajta mindent (amit a "szerviz manual" ir...), minden ok. viszont baromira(!) melegszik az elotet ellenallas es felek, hogy felgyullad az egesz doboz. mitol lehet? sok aram megy at rajta? rossz a feszultsegszabalyzo? a generator? meg a gyertyakabeleket is kicsereltem. mas nincs is benne... valahol "letestel"? segitsetek, kerlek! honapok ota a garazsban all, igy magyarorszagra sem tudom elvinni, ha lejar a forgalmija...
udv, balazs

7315  Spityu 2014-06-17 07:07:43  Előzmény:Rajna László: 75926

Hivatalosan bukó, nemhivatalosan viszont meg lehet oldani a fényképezést úgy, hogy ne látszódjon a képen. :)

7314 Csády Szabolcs 2014-06-17 04:08:40  Előzmény:Rajna László: 75926

Szia!
Elméletileg, ha igényesen van beleszerelve, akkor nem foglalkoznak vele, de azért kérdezz rá a helyi vizsgabiztosnál, hisz az a tuti.

7313 Csády Szabolcs 2014-06-17 04:04:52  Előzmény:Kárász Endre: 75928

Végül megoldódott a helyzet. A biztosítéktáblában és a lámpában is el volt kötve valami.
Azért köszi a segítséget, ezt a fekete vonalat mindig lestem a rajzon, de sose tudtam, hogy mi az.

7312 Kárász Endre 2014-06-16 20:33:51  Előzmény:Kárász Endre: 75927

Jajjjj, most nézem:

Ha a fényváltó tekercsének a testpontját nem testre, hanem +12V-ra kötöd, akkor pont ezt a jelenséget kell produkálnia:
Az átmeneti pozícióban a refi kis ellenállású izzószála pont testet ad neki, mivel épp a tompított kepna +12V-ot.
Utána meg hiába húzgálod a bajuszkapcsolót: csak annyi történik, hogy a másik végére (56as) is +12V-ot adsz.

7311 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75920

Gyanúsan a fényszórók forgókapcsolójánál lesz a baj.

A Trabi elektromos rendszerének van egy kevésbé (általában egyáltalán nem) ismert szolgáltatása:
[url=https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]Ezen[/url] a kapcsolási rajzon látszik, hogy a forgókapcsoló kapcsolási tábláján van egy köztes, fekete pöttyökkel jelzett vonal.
Ennek kapcsolási állapotnak az a funkciója, hogy ha mûködõ refi mellett kapcsolod le a világítást, akkor a köztes pozícióban egy pillanatra a fényváltó tekercse feszültséget kap (a refi tápjáról) és visszateszi tompítottra. Így a következõ felkapcsoláskor nem fogsz feledékenységbõl vakítani. Ha tompítotton volt, akkor persze nincs feszültség ezen a szálon (1-es biztirõl jövõ másfeles fehér vezeték).

A fényváltót önmagában is ki tudod próbálni: lehúzod a tekercs pozitív végét, és egy külön vezetéken keresztül táplálva csattogtatod. Vélhetõen a forgókapcsolónál van valami baj, talán szét van esve (sose bontottam még szét ilyet).
Minemellett azt is gyanítom, hogy esetleg a fentebb említett fehér vezetéket a tompított biztijére tettétek rá.

7310 Rajna László 2014-06-12 16:15:15

Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy Twingo vászontetõs Trabanthoz mit szólnak mûszakin?:)

7309 Pápai László 2014-06-12 06:58:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 75923

A kézzel átváltást úgy értettem, hog ya fényváltó relén levõ "csattogó" lemezt kézzel átnyomva...

7308 Dudás Gábor 2014-06-12 00:20:56  Előzmény:Train Modeller: 75918

Ismerõs kép :)

Ha az üzemanyagszintjelzõjének az ellenállás értékei jók, akkor csak a mûszerfalban lehet gond. A jeladó kapjon megfelelõ testet.
A Transnak megegyezik a szintjelzõje, nehogy emiatt legyen valami gond?

7307 Csády Szabolcs 2014-06-11 14:06:47  Előzmény:Pápai László: 75922

Ez kézzel átváltva a tompított ráadására egybõl átvált reflektorra.

7306 Pápai László 2014-06-11 10:19:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 75920

ezt nekem is csinálta, de csak a "csattogós" fényváltókkal(amikben egy billenõkapcsolóra csap rá a behúzótekercs..kézzel átváltva tökéletes volt..Aztán kicseréltem egy újabb fajtára, ami már nem ilyen elven mûködik, azóta tökéletes..Ennek 10 éve...

7305 jocking . 2014-06-10 19:50:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 75919

Fura, nekem régi és új bársonygumival is megvont ez az ablakkidõlõs probléma. Bár nálam a vízlehúzó gumik nem lettek még cserélve, pedig azokra is ráférne.

7304 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:48:11

Elektromos témában kellene egy kis segítség. Egy '87-es 12V-os 601-esrõl lenne szó.
Az elektromos hálózat elég kusza volt, szóval annak ellenére, hogy rendbe lett téve, bármi elõfordulhat.
Az a jelenség, hogy helyzetjelzõ rendesen van, s amint tompítottra kapcsol az ember, azonnal átvált reflektorra a fényváltórelé. Az indexkar billentésére pedig hiába húz be a relé, nem bírja átbillenteni tompítottra valamiért. Elméletileg az indexkar, lámpakacsoló, fényváltórelé, lámpák bekötése jó, többször ellenõriztem kapcsolási rajz alapján. Ezt a jelenséget 2 fényváltórelével is eljátszotta, szóval nem hinném, hogy az a rossz.
Elõre is köszönöm a segítséget!

7303 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:34:46  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75899

Megtörtént a bársonygumimûtét. Úgy tûnik, hogy én már mentem 80km/h felett a Trabimmal, viszont te még nem cseréltél a tieden bársonygumit.
110-nél is úgy lehet felhúzni az ablakot, mint az álom.
Aki spórolni szeretne az esetleg megpróbálhatja felcserélni a két oldalt, mert úgy néztem, hogy aszimmetrikusan kopik, így talán nem fog kidõlni.

7302 Train Modeller 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Train Modeller: 75917

Üzemanyag témakörben senki többet harmadszor?

https://galeria.totalcar.hu/blogok/2014/06/03/parkolo_parade_4/58
Itt éppen szénné fikázzuk a Wartburgomat egy index fórumos kollégával.

7301 Train Modeller 2014-06-05 08:54:36

Kombi mûszer témakörhöz, ha megengeditek még egy kérdés.
Az üzemanyag szint mérõ sem mûködik túlságosan jól. Már fél tanknál üreset mutat. A tankban levõ mechanikus jeladó rendben van, a vezetékezés jó.
Ugyanaz a probléma, mint az olajnyomás mérésnél, "elöregedett" az elektronika?

7300 Vojcsekovics Péter 2014-06-03 18:25:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75914

Köszönöm válaszod ! :):):);););)

7299 Pátkai Antal 2014-06-03 14:48:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 75911

Esetleg még lehet az ablakemelõ mechanika karjainak a végén lévõ mûanyag görgõ kopása is. Mert ha nem zsírozták akkor faszán eltud kopni és akkor az is okozhatja az üvegnek a billegését. Nekem a melós kocsimban már nincs szövet a bársonyos gumin és úgy zörögnek az ablakok mintha IKARUS buszon utaznék, de
"nagy sebességnél" is fel leht húzni az ablakot. Titka hogy az üveg alján levõ vezetõ sínt kombinált fogóval kicsit összébb nyomtam így nem lötyög az üveg benne. Ha leveszed a kárpitot szerintem érdemes ezt is megnézni.
Üdv.: Tóni

7298 Gyapjas Gergely 2014-06-01 19:59:00  Előzmény:Vojcsekovics Péter: 75910

Nem Aggtelek hanem Nagyvisnyó a helyszín! Szállás sátor vagy faház és péntektõl vasárnapig tart.

7297 Pápai László 2014-05-31 21:45:02  Előzmény: Spityu: 75912

Úgy-úgy...No és mindezekmellett(vagy ellenére) nem csak egyféle vastagságú ablakok vannak Trabihoz...

7296  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75898

Valószínûleg a bársonygumi kopott ki. Engedd le félig az ablakot, és mozgasd meg oldalirányban az üveget (tehát merõlegesen az üveg lapjára). Ha nagyon mozog, simán okozhatja az általad leírt jelenséget.
Sok autónál az üveg kialakítása miatt még új korukban sem lehetne felhúzni az ablakot bizonyos sebesség felett, ezért gyárilag egy kis terelõfüllel szerelik õket. Pl.:
[imgw]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Alfa_Romeo_156_Sport_waggon_grey_vl.jpg[/imgw]

Nekem a 4T-nél nem lehet felhúzni magasabb sebességnél. A 2T-nél viszont elég durván szorul, gyári új van benne, 1-2 éve vettem (azelõtt és azóta sem láttam, hogy árultak volna). Már-már túl szoros. :) Az elhasznált gyárit akár fel is újíthatod: Palmatex-szel, fekete szövettel.

7295 Csády Szabolcs 2014-05-31 19:20:51  Előzmény:Németh János: 75909

Nincs egy éves a vízlehúzó, ami amúgy trabantwelt-es szürke fajta, szóval a minõséggel nem lehet gond.

7294 Vojcsekovics Péter 2014-05-31 16:08:54

Sziasztok!
Itt a fórumon új vagyok,de a klubban régi,olyan kérdésem lenne hozzátok,hogy kaptam egy Camptourist 6.2 futót,szeretném összeállítani,megnézni,hogy milyen állapotban van,de nincs hozzá rajzom,fényképem,hogy hogy állnak benne a vasak.Egyedül próbáltam a mai napon összerakni,de nem sok sikerrel.:(:(:(:( 3 óra játék után a türelmem elfogyott.Ha valakinek van ötlete,információja az megköszönném.
Még egy kérdésem lenne a jövõ heti Aggteleki rendezvényrõl tud valaki valamit?1-2-3 napos,szállás meg ilyenek?:D:D
Köszönöm a segítséget,üdvözlettel.Peti

7293 Németh János 2014-05-30 17:53:05

Az ablak lötyögés, és hogy 80 felett nem lehet felhúzni. Nálam a vizlehúzó gumi segített, az lassu tempónál is jol fogja az ablakot(megtámasztja) és talán gyorsabbnál sincs az a gond.

7292 Train Modeller 2014-05-30 16:08:00  Előzmény:jocking .: 75907

A jelenséget napi szinten tapasztalom sajnos (1991-1995 közt gyártott telefonközpontok üzemeltetése).
Ha szétkaptam a mûszert és sikerült javítani jelzem.
Tanulságos volt végigjátszani mindezt. És van két hibátlan olajgombám is, ha esetleg valakinek kéne :))

7291 jocking . 2014-05-30 15:52:31  Előzmény:Train Modeller: 75906

A kombimûszerek legnagyobb hibája, hogy öreg már mind. 20+ év alatt kiszáradnak a kondik, öregszenek az alkatrészek, elmásznak az értékek. Ettõl szokott meghülyülni többek között az olajnyomás ellenõrzõ része.

7290 Train Modeller 2014-05-30 13:31:07  Előzmény:jocking .: 75904

Köszönöm.
Átnéztem még egyszer mindent, valóban: az olajnyomás lámpa két helyrõl kaphat feszültséget: a sárga vezetéken vagy a kombi mûszerbõl - ez a két saru van rátéve. A kombi mûszerbõl kihúztam a fehér vezetéket, megszûnt az alacsony olajnyomás jelzés! Álló motornál világít, indítás után elalszik. Tehát az olajnyomás mérésünk jó, valóban van nyomás a motorban, az elektronika "szívat". Van egy másik kombimûszerem, beraktam azt egyelõre.
A mûszert megpróbálom szétszedni, hátha van benne valami mérhetõ hiba, amit meg lehet javítani.

Más kérdés. Cserélnék alkatrészt: van egy régi Trabant elsõ lökhárítóm, felújítandó állapotú erõsen. A lökhárító rész rendben van, nem horpadt, nem lyukas, az alatta levõ feketére festett "szoknya" az már az erõsen felújítandó állapotú. Nem eladnám, elcserélném Wartburg alkatrészre, ha valakinek van ilyenre ingerenciája, jelezze légyszi. (Ugyanígy a Pierburg karbit is elcserélném v. eladnám 4000Ft-ért.)

7289 Támba Csaba 2014-05-28 21:48:16  Előzmény:Train Modeller: 75902

A jocking kolléga által leírtak jó kiindulási alapok lehetnek számodra hibakeresésénél.

Viszont a 0,5 bar olajnyomást alapjáraton kevésnek tartom. Ha okés a motor 0,8-1 bar alá nem nagyon megy üzemmeleg motorokon.
Újra rá kellene mérni egy kalibrált mûszerrel. Lehetõleg nagy átmérõjû, legalább 1,5-2 bar méréshatárú manométerrel. A kis méretû olcsó manométerek legtöbbször csak összehasonlító mérésre jók, nem mutatnak pontos értéket. Mert ha csalt egy kicsit a mérõmûszer és a valós érték 0,3 bar körül mozog, akkor már bejelezhet a gomba.

7288 jocking . 2014-05-27 18:26:57  Előzmény:Train Modeller: 75902

Nem kell ennek a motornak semmi adalék, elég neki simán a 15W40. Az olajnyomás jelzés alapjárati meleg motornál általában azt jelenti, hogy a kombimûszer dinamikus olajnyomás ellenõrzése pusztult meg. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy a kombinált mûszerbe vezetõ néhány drót közül a fehéret meg kell szakítani. Ha ezek után nem áll elõ a hiba, akkor ez volt a gond. Ettõl az olajnyomás visszajelzés még mûködni fog, de csak úgy, ahogy az ember amúgy is gondolná (Csak akkor villan fel az olajnyomás lámpa, ha túl alacsony/nincs olajnyomás. A dinamikus kijelzéssel olyankor is felvillanhatott a lámpa, ha az olajnyomás egy adott fordulathoz tartozó értéktõl eltért. Ennek a hiánya nem okoz semmilyen gondot.). Egyébként ha tényleg nincs olajnyomás, azt elég könnyû észrevenni, mert rohadtul elkezdenek csattogni a hidrotõkék.

7287 Train Modeller 2014-05-27 17:09:10

A Pierburg témához még egy - két tapasztalat ha esetleg valaki ilyen átalakítást tervez még: a Weberrel "lustábban" gyorsul az autó, de sokkal egyenletesebb, kezelhetõbb. A Pierburggal nagyon harapott, lehetett vele huligánkodni, elhúzni (80-ig :D ) de szerintem a fogyasztás olyan 10L körül volt vele, nálam csak 500km-t ment ezzel, nekem jobb lesz a gyári. Ami még érdekes, hogy egészen más hangja volt gyorsításkor, mint a Webernek.
A folytószelep érintkezõt nézegettem, szerintem át lehet építeni. Viszont ki kell hozzá venni a karbit, és a folytószelep ütközõre utólag felszerelni a kapcsolót leszigetelve, ehhez ki kell cserélni az ütközõt is. Mivel mind a Weberen mind a Pierburgon ott van az alapjárati mágnesszelep, nyilván a VW motoron is vezérlik azt, jó lenne tudni, honnan veszik a jelet, hátha egyszerûbben beköthetõ, mint a folytószelep kapcsoló felszerelése.

7286 Train Modeller 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Pár kérdésem lenne, négyütemû Wartburg motor kapcsán, és pár tapasztalat.
Elsõ körben karburátor.
https://img.index.hu/imgfrm/4/5/6/2/IMG_0012184562.jpg
Ez egy Pierburg, Wartburgon volt fent, nekem nem vált be így visszatettem a Webert, aki ilyen átalakításban gondolkodik és kipróbálná, eladó. Ultrahangos tisztítást kapott.
Nálam több probléma felmerült: gyorsításkor tapasztalható volt egy kis torpanás, amit nem tudtam kiküszöbölni, bármit próbáltam állítani, másrészt a hidegindítás része is másként mûködik, mint a Weber, továbbá nincs rajta folytószelep érintkezõ ami tolóüzemben az alapjárati mágnesszelepet elzárja. Én ezzel vettem az autót, de inkább visszaalakítottam gyárira. Egyébként minden további nélkül feltehetõ a szívócsõre, nem kellett hozzá semmilyen átalakítás, teljesen csereszabatos a Weberrel.
Második körben: olajnyomás probléma. Olvastam korábban egy ugyanilyen problémáról, de nem találtam meg, mi lett a vége. A jelenség az, hogy meleg motornál, kb 50-60km megtétele után alapjáraton jelez az olajnyomás lámpa. Olajnomyás mérõvel megmértük, fordulaton ilyenkor is megvan a 2 bar nyomás, alapjáraton kb 0,5 bar van. A motorban 500km-el korábban volt olajcsere, elõélete teljesen ismeretlen, 10 évet állt, ki tudja, mit kapott mit nem, most lett felélesztve. A "felélesztés" során új olajat, olajszûrõt és jókora adag hidrotõke kopogás csökkentõt kapott. A szerelõ szerint dobjam le az olajat, a 15W40 felhígul melegen a kopogás csökkentõ adalék miatt.
Olajfogyasztás nincs, motor hõmérséklet tökéletes, zörgés nincs, szépen járó, egyenletesen húzó motorról van szó. Hidegen indítás után kb 1mp után elhalgatnak a hidrotõkék, azonnal megjön a nyomás.
A hûtõkör része teljesen új egyébként, már volt 1-2 melegebb nap, dugóban állva sem melegszik meg : amint felmegy a második zöld lámpa, kapcsol a venti, visszahül, menet közben teljesen stabil a hõmérséklet, hûtõfolyadék szintje rendben, nem fogy.
Üzemanyag ellátás rendben, vadi újra cseréltem az AC pumpát, nehogy bedolgozzon.
A vezetékezést átnéztem, rendben van. Olajgombák: fekete, kék (0,3bar), vezetékek rendben, testeléses vizsgálat volt, olyankor kialszik a lámpa. Fordultra mindig elalszik, tehát itt valami komolyabb gond van.
A héten lecserélem az adalékolt olajat, de nincsenek illúzióim, itt valami nem stimmel a motornál.
Tehát: merre induljak? Olajpumpa? Igazából úgy láttam, olajpumpát nem tartanak a boltok, mondván "sosem megy tönkre" és "senki sem keresett még ilyet" mondás van a boltokban. A motor felújítástól sem riadok vissza, nekem megérné rendbetenni ezt a kisautót, de két szerelõbõl hárman riadtak vissza a lehetõségtõl, hogy Wartburgot kéne felújítani, ott is az volt a mondás, hogy ilyet még sosem csináltak (nyilván, a motor felújításának összegét olyan 80-90 ezerre teszem, kiszerelt motornál, ami egy átlagos Wartburgnál már a nem éri meg kategória).
Egy szó mint száz szívesen olvasnék arról, mit tapasztaltatok. A "kössem ki a visszajelzõt" nem opció, nem abban a ligában játszom :) :) :)

7285 Csády Szabolcs 2014-05-26 17:34:03  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75899

Eddig is mentem 80 felett, de régen annyira rossz volt az ajtóm, hogy befele dõlt az üveg, aztán felújítást követõ eufóriás idõben ez a kifele dõlés valahogy nem tûnt fel... A mitfahrer dolgoztatása jó ötlet :)

7284 jocking . 2014-05-25 22:43:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75898

Franc tudja mitõl csinálja, nálam is ilyen, pedig új a bársonygumi. Általában az oldja meg, hogy lassítok, és akkor fel lehet húzni. De már gondolkodtam szélterelõ beszerzésén is.