Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2183  Bandi 2010-05-10 19:27:29  Előzmény: : 70797

Most 8L de nem kérdez semmit ha lépek neki!!!
És nem is kezd fulákolni!!:cool:

2182  Bandi 2010-05-10 19:24:37  Előzmény: : 70797

A gyári karbival az a tapasztalatom,ha egyszer beadja az unalmast az elektromos része a dolognak,akkor sanyi =kuka!
A karbimhoz annyit kellet faragni hogy a szívócsonkot ki kellett marni ugyanolyan oválra mint a karbi talpa..plussz sün ex!
Szabtunk rá gázbowdent meg szivatóbowdent...
Ennyi!:D
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]

2181   2010-05-10 19:19:19  Előzmény:Kalmár Csaba: 70795

Hidegen egyenletesebb, mint melegen, de ott se olyan jó. A gyertyák világos barnák.

No, és az a sport karbi mennyire teszi torkossá a kocsit? továbbá járt e sok faragással? Elvileg ugye ezzel a gyári karbival is mûködnie kéne :/
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:20-kor)[/i]

2180  Bandi 2010-05-10 19:13:14  Előzmény: : 70791

Ez azért is van mert a 4T karbik egy nagy rakás *******k!!
Én kiszedtem a karbi összes vezetékét az autóból!
Most egy Fiat 128 sport duplatorkú van fent manuális szivatóval.
hála istennek megszünt mindenféle problémám az elektronikával!!:D:D

2179 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:09:14  Előzmény: : 70794

Eza technika nem nagyon szokta szeretni a sok pólusú gyertyákat.Ha van esetleg egy pólusúból csereszett szerintem nézd meg!
Amúgy ezt hidegen és melegen is produkálja?
Ha kevés lenne neki a benzin azt észrevennéd a gyertya szinébõl és magas fordulaton befulladó motorból.
[i](Módosította Csabeee 2010.05.10. 21:11-kor)[/i]

2178   2010-05-10 19:05:40  Előzmény: Spityu: 70793

Volt olyan, hogy rángatott, az egy hibás gyertya miatt volt, most jók a gyertyák. 3 pólusú Bosch gyertyák vannak benne. Ha növelem a fordulatszámot, olyan mintha fuldoklana a motor. úszószintet a javítási útmutató szerint állítottam be. Lassú lefolyásúnak mondanám az ingadozást.
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:06-kor)[/i]

2177  Spityu 2010-05-10 18:59:21  Előzmény: : 70791

Gyújtás nem hagy ki, és amiatt? Kicsit emeld a fordulatszámot, 1500 körülre és hallgasd, hogy hirtelen, vagy lassabb lefolyású-e az ingadozás! Elõbbi gyújtás utóbbi benzinellátás hibára utal, legalábbis az esetek többségében.

2176 Kalmár Csaba 2010-05-10 18:54:50  Előzmény:jocking .: 70790

Nagy igazság :-)!!

2175   2010-05-10 18:52:17  Előzmény: Bandi: 70787

De nálam olyan, hogy felpörgetem, és olyan 1000et visszaesik, aztán onnan olyan 500 az ingadozás :S akárhogy állítgattam karbit, kitakarítottam már nem egyszer, mégis ezt csinálja :/

4T amúgy
meg az alapjárat is ingadozik, sehogy nem sikerül megcsinálni :S

[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 20:55-kor)[/i]

2174 jocking . 2010-05-10 18:44:37  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Szerintem olyan 50 évente.:D:D;)

2173  Bandi 2010-05-10 18:19:39  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Amikor 2t-m volt,én sohasem zsíroztam a ventilátort!!!
nekem ez újdonság...
Ha nyekergett a csapágya akkor szereztem másik ventilátort!!:D

2172 Anda Árpád 2010-05-10 18:14:17

Hali!!!

Egy barátom kérdése a következõ lenne: milyen idõközönként vagy mennyi kilométerenként kell a 2t trabant hûtõventillátorát zsírozni?
             

2171  Bandi 2010-05-10 18:12:22  Előzmény: : 70786

Ez nálam is így van,de ez a karbinak tudható be,mivel nincs rajt elektronika...:cool:

2170   2010-05-10 12:16:58

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy a motor nem tudja tartani a fordulatszámot? Konkréten ingadozik a fordulatszám mindig.

2169 Anda Árpád 2010-05-09 22:07:33

Hali!!!
Vettem Erdei mestertõl egy elsõ dobot leömlõvel(A-s). Hát ahogy nézegettük ennek zajcsillapítása nem sok van. Tehát ki kéne találnom utána valami fasza rencert, mert ugye utcán használom a gépet. Az nem baj ha kicsit hangos de ezzel kibaszott hangos lenne 1 dobbal. Úgy gondoltam, hogy 45-öss összekötõcsõ és két waresz dob bele. Vélemény???

2168 Katona Zoltán 2010-05-09 10:10:15

Üdv.!

Trabant 4T gyújtáskapcsoló zárhenger hogy jön ki a helyérõl?

2167 Holnapy Gergely dr. 2010-05-08 21:41:52  Előzmény:jocking .: 70782

Ha az általad is bemutatott Palmatex-szel ragasztod, bármennyire is hihetetlen, de mindkét ragasztandó felületet bekenve azt tuti nem kell alátámasztani. Ha az egészet felraktad, az le nem jön. Na ezért is két emberes.
G

2166 jocking . 2010-05-08 19:09:02

Na, eljutottam a kárpit és tetõvakarászásban egy elfogadható szintre. Holnap elvileg megy fel a kárpit a helyére. Az a kérdésem lenne még ezzel kacsolatban, hogy a kárpit felhelyezése után alá kell esetleg támasztani valamivel, hogy ne essen le, vagy rögtön fogja a ragacs?

2165 Reining Ádám 2010-05-07 07:55:02  Előzmény:Lizák Péter: 70780

Szerintem Bajusz79-nek is Limoja van! Én úgy tudom.

2164 Lizák Péter 2010-05-07 06:04:20  Előzmény:Szabó Gábor: 70778

Az ajtók belsejére hogy tudtad feltenni a cuccot? mert oda egyben kissé nehézkesen megy be nem? Mert egyébként nekem is megfordult a fejemben, hogy a kárpitok alá be lehetne tenni, és télen fogna valamit a hõbõl. Mondjuk neked kombid van tudtommal. Nekem ugye limo, de abban akkor ugyanúgy érdemes a hûtuljáig belerakni a durohoz a polifoam-ot? na majd nyáron úgy is szét robbantom a gépet kicsit kitakarítani a zugokat is majd akkor megnézem

2163   2010-05-06 21:17:12  Előzmény:jocking .: 70777

Én az egyszerûség kedvéért a tetõt vettem le, úgy szabtam rá egy vékony szõnyeget, és felragasztottam Patex Palmafix ragasztóval. Nagyon jól megfogta, és nem drága, asszem egy 300 ml-es kartus elég volt a tetõhöz, még maradt is. Viszont polifoam-ot nem tettem, azt jó lett volna, szerintem semmiképp ne hagyd ki.

U.I.: szerintem az a szivacs nem sokat jelent, de a polifoam az az igazi tutiság :DDDD

Ha nagyon unatkozok, és lesz egy kis fölös pénzem, akkor a durók is kapnak majd szigetelést. :)
[i](Módosította Jurij 2010.05.06. 23:27-kor)[/i]

2162 Szabó Gábor 2010-05-06 20:51:01  Előzmény:jocking .: 70777

8-10mm-es polyfoam, megéri azt a pár ezer többletköltséget. Nem csak hõt, hangot is felfog. Nekem a durókon is van 20mm-es, nem mondom, hogy süket szoba fíling van, de sokat felfog a kinti zajból. Polyfoamra már elõre felragaszthatod a szövetet, amit utána egyedül is a helyére tudsz tenni. Nekem így ragasztani sem lett volna muszáj a tetõhöz, mert nem estett le, mikor odapróbáltam. Régi szivacs eltávolításához drótkorongot használtam, persze szemüveg, maszk, füldugó játszott a mûvelet közben.

2161 jocking . 2010-05-06 18:24:21  Előzmény:Varga Tibor: 70776

Vagyis annyit számít a szigetelésben az a fél centi összeszottyadt szivacs? Mert én nem vettem észre, hogy melegebb lenne ebben, mint a 2T-nkben, pedig annak az a kartonpapírszerû tetõkárpitja van.

2160 Varga Tibor 2010-05-06 18:12:40  Előzmény:jocking .: 70773

[i]Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.[/i]

Csak hiszed....

2159 Lizák Péter 2010-05-06 09:49:27  Előzmény:jocking .: 70774

Valahogy így.


[i]Na jó, most lehet kicsit g*ci voltam.:D:D:evil:;)[/i]
[i](Módosította jocking 2010.05.06. 13:07-kor)[/i]

2158 jocking . 2023-05-22 08:40:11

Ja, még vmi: Ma megyek ragasztót venni. Gondolom Palmatexbõl nem az a sziloplasztkinyomós féle kell, hanem a vödrös, igaz?
[imgw]https://pc-modding.repeta.hu/files/image/eszk%C3%B6z%C3%B6k/keziszerszamok/festekek_ragasztok/ragasztok/palmatex.jpg[/imgw]
Mármint ez.

2157 jocking . 2010-05-06 08:31:18  Előzmény:Lizák Péter: 70772

Thx mindenkinek a válaszokat.:)
A következõ lesz. Kibelezem a kocsit (én is gondoltam rá már az elején, mert tényleg eléggé koszol a szivacs), aztán felteszünk egy vékonyabb anyagot szivacs nélkül. Nekem annyira nem szempont, hogy puha legyen a tetõ, egyszerûen csak ne ilyen legyen, mint ahogy most kinéz.:D Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.

2156 Lizák Péter 2010-05-06 07:41:17  Előzmény:jocking .: 70768

Nekem is már vagy két éve lejött a tetõrõl a kárpit, csak még a másikat felrakni nem igazán jutottam el. De egyébként a polifoam nálam is szóba jött, hogy nem ártana, hogy ne legyen kemény a tetõ.

2155 Mazák Viktor 2010-05-06 07:03:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 70769

Spaklival nekem is 3 darabba jött le, mert már nagyon lelógott, ezért mindig levágtam. Akár egybe is le lehet szedni szerintem, csak értelmét nem látom.

2154 Reining Ádám 2010-05-05 21:55:08  Előzmény:jocking .: 70763

Én kiszedném az üléseket és a szõnyegeket is mert amikor felfelé ecseteled a ragasztót vagy 200 szor lecsöppen, másik pedig hogy amikor ragasztjátok fel nem éppen jó dolog ugrabugrálni az üléseken, sokkal egyszerûbb egy üres autóban mozogni! Pláne 2 embernek mert ahogy már írták ez 2 emberes meló! Ja és szerintem rakjál alá szivacsot ha igényesen akarod megcsinálni! Ja és mégegy jótanács mivel kombid van és ajánlottam alá a szivacsot is minimum 2 kiló palmatex kell, mert mindennek be kell kenni mindegyik felét ami 4-szer a kombitetõ méretü felület! Csináltunk már kombit is és elég jó volt amikor elfogyott a 2. is mert nem nagyon spóroltunk vele és olyankor jön a szopi, hogy SOS-be szerezni egy 3.-at mert szárad amit már felkentünk! Fincsi meló de a végeredmény olyan tud lenni ha ügyes vagy mint ha gyári lenne!:)

2153 Kalmár Csaba 2010-05-05 18:49:52  Előzmény:jocking .: 70768

Ha újjal kapargatva szeded tele lesz az egész autó darabkákkal, a spaklival viszont csíkokban letudod fejteni és nekem nem is potyogott!

2152 jocking . 2010-05-05 18:20:53  Előzmény:Kalmár Csaba: 70765

Az még hagyján, nekem meg akkor szakadt a fejemre az egész, amikor álltam ki az udvarról. Utána összehajtottam a kárpitot és mennem kellett tovább, úgyhogy mire beértem fehérvárra, belepett a "sárga hó".:D Igazából ujjal le lehet kaparni, úgyhogy nem nagyon fogja semmi.

2151 jocking . 2010-05-05 18:19:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Thx, erre voltam kiváncsi.:)

2150 Lizák Péter 2010-05-05 18:18:57  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

De ha rám hallgatsz mielõtt nekiállsz a szivacsot vakarni, valami fóliával ragaszt körbe a kasztni pereménél és zsákszerûen fogd össze az alját, hogy egy helyre hulljon. Mert különben fél év múlva is kerülnek elõ szivacsdarabok a kocsiból.

2149 Kalmár Csaba 2010-05-05 18:03:18  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Nekem a szivacsleszedés könnyen ment, nekiestem egy közepes spaklival és 10 perc alatt lentvolt az egész!

2148 Holnapy Gergely dr. 2010-05-05 17:52:07  Előzmény:jocking .: 70763

Gondolom 4T...
Legnagyobb szívás levakerálni duroplastig az elöregedett szivacsréteget. Ezzel kezdjed. Ezután döntsd el, hogy ugyanazt akarod-e felrakni, ami rajta volt. Ha igen, akkor vakeráld le a tetõkárpitról is a szivacsot. Palmatex erõs folyékony ragasztó 1kg bõven elég., majd bekened a tetõt -nem összecsöpögtetve az üléseket- és a kiterített tetõkárpitot. Majd (2 emberes meló!) felrakod, és mondjuk elõlrõl hátrafele felnyomjátok a kárpitot. Vmivel óvatosan végigütögetitek (gumikalapács). Ha nem az eredetit akarod, vagy hiányzik a komforthoz a szivacsréteg, akkor Polifoam lemezt ragaszthatsz alá 1cm vastagot. Akkor duplán ragaszthatsz a tetõn. (a tetõkárpitot elõre ne ragaszd össze a Polifoam-mal, mert túl rigid lesz)
A Polifoamra mehet más vékony padlószõnyeg is, ha variálni akarod.
És ezt követõen szellõztess sokat, mert büdös a ragacs mint a fene...
Jó munkát:
G

2147 jocking . 2010-05-05 10:17:21

Kéne egy kis help.
A tetõkárpitom ma reggelre úgy döntött, hogy kb ennyi lett volna, és nyert a tömegvonzás.
Az lenne a kérésem, hogy valaki írjon egy listát, hogy milyen anyagok szükségesek a visszarakáshoz és hogy pontosan hogy is megy ez a mûvelet.
Thx.

2146 Lizák Péter 2010-05-05 09:48:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 70761

Csak meg is kéne keresni, mert hirtelen lövésem sincs hol van

2145 Csády Szabolcs 2010-05-05 09:24:07  Előzmény:Lizák Péter: 70759

Az nem baj, legalább hozzáférsz rendesen :D

2144 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11

Kis help kellene!

A képen látható cuccot vadászok. De ha csak a kis kék csatlakozó részét tud valaki pici pénzért az is megfelel...

[imgw]https://bolthely.hu/kepek/mikroshop/01709.jpg[/imgw]

2143 Lizák Péter 2010-05-05 04:43:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 70757

Megmérhetem de mindkét motor darabokban van. :( Majd szeretnék a kettõbõl egy szépet építeni, restaurálni.

2142  Spityu 2010-05-04 16:50:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Szerintem talán gyújtás, ha tényleg nem levegõhiány. Trafó is lehet. De ha jól gondolom akkor ez tekercses-mágneses gyújtású, ugye? Tekercshiba is okozhat ilyet. Ha pl. amikor már erõtlen és mondjuk leállítod, majd ezt követõen megpróbálod beindítani és nem sikerül, csak miután visszahûlt az egész, akkor szinte biztos, hogy az. Vagy inkább a trafó. Legalábbis én ezt tapasztaltam egy Briggs-dzsel anno, igaz az 4T.

2141 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:05:35  Előzmény:Lizák Péter: 70755

Megmérnéd nekem a trafójának a kivezetései közti ellenállásokat? Nekem van 2 tartalékba, de mindegyiknél más értékeket mért apum a az egyik helyen. A fellelhetõ móricka ábrákon meg nincs feltüntetve sehol se...

2140 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:01:29  Előzmény:Léber Balázs: 70754

A levegõt kizárnám két okból is:
1. A motoron Danuvia légszûrõ van, mivel régebben nem kapott elég levegõt a gyárival, de azt kipucoltam, s utána is ezt a tünetet produkálta, amit a gyertyacsere szüntetett meg.
2. A gyertya szép õzbarna, ha túl dús lenne a keverék, akkor kormosnak kellene lennie.
A karbi rendben van, a benzin friss.
Áramot biztosan kap a gyertya akkor is, ha a probléma fent áll, mivel a gyertya kicserélése elõtt nem nyúltam semmi más elektromos kütyühöz rajta, s utána teljesen jól mûködött.

2139 Lizák Péter 2010-05-04 06:19:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Nekem 1965-ös Jawa 05-ösöm van. Lényegében ugyanaz, mint a Mustang, de ez burkolt. Mind a Simson Schwalbe-Star páros.

2138 Léber Balázs 2010-05-03 22:13:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Pedig pont barkács, benzines is, 2T is.
Ugye azt szoktuk mondani, ha benzin van és szikra van akkor mennie kell a motornak.
A harmadik fontos tényezõt hajlamosak vagyunk elfelejteni. Na mi az? Hát a levegõ.
Mindegyik külön-külön vizsgálandó.
A gyertyakábelre teszel egy glimmlámpás visszajelzõt, így láthatod majd a hiba jelentkezésekor, hogy kap e rendesen villanyt a gyertya.
Ha ez kilõve, akarom mondani biztosan mûködik, akkor légszûrõ jó-e?
Ha ez is stimmt, akkor már csak a karburátor rejtelmei maradnak, esetleg a tavalyi benzin rituális elégetése nyílt lánggal:-)

2137 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:55:16

Ez kicsit más téma, s lehet, hogy inkább a veterán topicba kellene írnom:

A '82-es Jawa Mustangom az elmúlt idõszakban kinyírja a gyertyákat. Az új gyertyával 60-nál még izomból húz, de az idõ elteltével magasabb fordulatszámon belefullad a benzinbe a motor, s késõbb egyre kisebb fordulatszámokon jelenik meg ez a probléma, s az emelkedõket se komálja. Ha ezt a fulladásos jelenetet produkálja és behúzom a kuplungot, elengedem a gázt, akkor gyönyörû alapjáratot produkál, de ahogy újra terhelést adnék neki meghal, viszont behúzott kuplungnál rendesen felpörög.
A gyertya hõértéke jó, a színe is szép õzbarna. A kinyírté is.
Mi miatt teheti tönkre a gyertyákat? Eddig több tippet is kaptam: rossz trafó ill. gyújtótekercs.
Ha valaki tudna valami okosat mondani erre, azt megköszönném!

2136 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:20:25  Előzmény:Szedlák Tibor: 70751

Én most kérdeztem meg a zsombicar-ba, hogy tartanak-e, mivel az enyémbõl is le van törve egy kis darab, de azt mondta a srác, hogy olyat nem lehet sehol se kapni, ha lehetne, akkor árulnának. Úgyhogy marad a bontó...

2135 Szedlák Tibor 2010-05-03 10:51:31  Előzmény:Marton Tamás: 70748

Azt a mûanyag tömítõgyûrût nem tudod hol lehet kapni? Mert nekem el van törve. :s

2134 Csády Szabolcs 2010-05-03 10:29:40

Köszönöm a jótanácsokat! Az elosztófedél cseréjével tisztában voltam hogy megy, a rotoréra voltam kíváncsi. Szerintem menni fog a dolog :D