Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Szerintem is kuplung. Próbáld meg azt, hogy mondjuk harmadikban gyorsítasz, és amikor "húz" rendesen a motor, akkor fékezd meg, és közben nyomd a gázt is padlóig. Aztán a féket is jobban. Szóval a kérdés, hogy meg tudod-e csúsztatni.
A "húz" alatt nem szétpörgetést értek, hanem kb. 2500-as fordulatot, amikor már él a motor az adott fokozatban.
De elég ha keresel egy emelkedõt, valószínûleg ott már 3-ban is elõjön.
Persze, ha megcsúszik így, ne folytasd, mert valószínûleg mag vannak számlálva a percei, órái, pontosabban inkább elindulásai a kuplungtárcsádnak.
Még annyi, hogy ellenõrizd a holtjátékot.
Amúgy van egy ablak a váltónál alul, ott meg lehet nézni a kuplungtárcsa vastagságát. [i](Módosította Spityu 2011.01.15. 23:24-kor)[/i]
Megint egy slamasztikába keveredtem drága Hófehérkémmel kapcsolatban. Úgy látszik mostanában influenzás szegény, mert minden probléma elõveszi. Jelenleg az a betegség ütötte fel a fejét, hogy elsõ, második, harmadik sebességfokozatban csodálatosan mûködik a gépjármû és csupán eddig a negyedik fokozatban tapasztaltam a következõ hibajelenséget. Például a körforgalomból kifelé gyorsítva, mikor 60km/h-nál szúrok egy óvatos negyediket, akkor újabban az esetek nagy többségében az történik, hogy a motor felpörög 3000-4000 –es fordulatra és olyan, mintha üresbe vágná magát a kocsi. Ilyenkor mindig feljebb engedem a ménest ostorozó gázpedált és szépen, fokozatosan, kb. egy Ikarus tempójában felgyorsul az autó akár 140-150km/h-ra is. Egyéb sebességfokozatban idáig nem tapasztaltam ilyet. A kérdés az, hogy mihez nyúljak, szerintetek mi lehet a baj? Holnap megyek és letesztelem szerintem más fokozatokban is padlógázos gyorsításnál, de addig nem tudok többet mondani. Én kuplungra gyanakodom egyelõre. Sajnos se ismerõsöm, nincs, aki tudna segíteni, se pedig pénzem nincs jelenleg annyi, hogy szakszervizbe vigyem. Kérlek titeket, hogy légy szíves segítsetek a szorult helyzetemben.
Hát ezt sosem vettem volna meg az tuti. Az ember azt sem tudja minek rakta be a Hondába. Én amikor beszéltem vele egy éve még Suzukit mondott, hogy abban volt. Meg 30 ezrekért árulta. A másik dolog: egyik sem 6/12V-os. Vagy ez vagy az. Más az AC, a fûtõmotor de még az izzító gyertya is attól függõen,hogy 6 vagy 12 V-ról üzemel... Inkább gyûjtögess és vegyél egy original-t az e-bayon. Esetleg van itt egy kollégának eladó de az hiányos rendesen.
Na, ma megint elõjött az olajnyomáslámpás problémám, úgyhogy volt egy kis fehér vezeték nyiszálás. Most úgy néz ki, jó. De azt hiszem, rá is jöttem a probléma okára: Nekem ugyebár 2T waresz kombimûszer van bent. De úgy oldottam meg a dolgokat, hogy a mûszerfal mögé be van kötve egy mûködõ 4T trabi kombimûszer pont emiatt az olajnyomás ellenõrzés miatt. A múltkor, gombacsere után járattam majdnem fél órát a gépet és nem volt gond, ma viszont megint gond volt egy 25 km-es út után. Aztán ráköttem, hogy szerintem az a gond, hogy próbáláskor nem fûtöttem, menet közben viszont igen. A kombimûszer pont a fûtés elé van bedugva, és szerintem úgy b@szódik el a dinamikus olajnyomás visszajelzés, ahogy fûtök és melegszik a mûszer.
Elõre is kösz, hogy utánanézel. Nekem nem a kinézetével van problémám, hanem azzal, hogy ki van kopva, s nem marad magától fent, csak ha megnyomogatom a zsanérokat.
Van egy bolt, megnézem van-e még nekik gyári új. De ne aggódj, ha nem lesz. Szerintem én sem fogom beépíteni. Gyárilag pl. összeszerelten, kitámasztott állapotban van lefújva telibe a karosszériával és a csomagtér tetõvel együtt - színre.
A nyers amúgy sárgahorganyzott. Maró hatású folyadékban (igen, pl. foszforsav :P) történõ áztatás után higítóval leecsetelve, majd megtörölgetve mehet a galvánfürdõbe! Fillérekért megcsinálják. A gumiról elõtte még el kell távolítani a festéket, fényezéskor én kimaszkolnám. Kissé mondjuk tanácstalan vagyok: külön fényeztessem majd a fedelet és nyers maradjon a zsanér, vagy szereljem össze? Hmmm.... :) Fog ez még pár álmatlan éjszakát okozni.
Üdv! Valaki nem tud egy helyet, ahol lehet új vagy felújított limuzin csomagtartó-zsanért venni? Ha valahogy otthon is fel lehet újítani, akkor azt is szívesen hallgatom.
Üdv! Akkor ezek szerint használsz ilyen kályhát? Én is nemrég szereztem egyet, de nem nagyon mûködik. Álló helyzetben jó, de menet közben, vagy ha meglöködöm a kasztnit kialszik. Próbáltam sokmindent, arra jutottam hogy az égéstérben megáll a benzin és a mozgástól elalszik a láng. A gyári tankja és a pumpa nincs ugyan meg, egy másik pumpáról megy. A benzinmennyiség viszont nem lehet probléma, a felesleg visszafolyik. Meg tudnád esetleg mérni, hogy a levegõcsavar mennyire van becsavarva a kontraanyaától mérve? A levegõcsavar állítására szépen reagál, változik az égés, de mozgatásra mindenképp kialszik.
Mivel ez állófûtés néven ismert dolog menet közben minek használnád? De természetesen lehet. A kályha egy komplett készlet: Kályha, benzintank, kipufogó és tartó konzol, befúvó ventilátor, és kapcsolótábla az utastérben, valamint hõvédõ pajzs a tank elé.A kipufogó a motortéren át a kaszni alá van bekötve oda termel. Az üzemanyagtank a menetirány szerinti jobb oldalon a sárvédõre van rögzítve az axiálventi elé. Errõl bõvebben [url=https://www.sirokko211.de.vu/]EZEN[/url] az oldalon találsz dolgokat. Kérdésed van bármi ezzel kapcsolatban kérdezz akár PM.
Az a piros a benzintartály? És elõtte az a szürke panelszerûség valami szigetelés? Vagy a piros is a fûtéshez tartozik? [i](Módosította orygabor 2011.01.10. 20:46-kor)[/i]
Az lenne a kérdésem, hogy tervben van egy benzinkályha beszerzés(trabiba való) és mivel nekem kombim van a motortérbe szeretném berakni. Akinek van így beszerelve leírhatná a tapasztalatait. Hova lehet kivezetni a kipuffgázát, lehet-e menet közben használni, utastérbõl lehet-e vezérelni, hova érdemes bekötni-felszerelni stb. Minden tapasztalat, tanács érdekel.Köszi!:cool:
trabi 5. fokozat projecthez nem ártana egy M-n görbe sem. Jó lenne tudni a nyomatékot a fordulatszám függvényében ábrázolni, mert ez a váltó kiválasztásánál fontos szempont lenne.
Bal oldalt a menük között van egy olyan fül hogy "Cikkek" arra klikk, ott találsz egy olyan fület hogy "javítás" és ott keres egy olyan címet, hogy "Négyütemû trabantba 5 fokozatú váltó" kiindulási alapnak nagyon jó, többi már pénztárca függõ :D
5 ös váltó projekt kapcsán kérdezném,hogy van-e valakinek tudomása arról, hogy milyen kódjelû váltók építhetõek be 1.1 es Trabiba, valamint hogy a különbõzõ kódú váltók mennyit forognak bizonyos sebességértéknél (pl. 60.90.100.130 stb.)
Régebben valahol láttam egy ilyen táblázatot a neten, ahol mindez fel volt sorolva, de most hiába kerestem. Ha valaki látott ilyet valahol jelezze legyen szíves.
Az lesz, már lassan úgyis esedékes lesz az óracsere, mert 2T wareszé van benne, de a fogyasztásmérõ már ki van kötve, meg az üzemanyagszintjelzõben is meghót már egy LED.
Akkor szerencséd volt! ;-) Nekem a gombacsere sosem oldotta meg a dolgot, max. ideig-óráig. Ha véletlenül nagyon hamar elõjön a probléma, gondolj arra amit írtam.
Ha tömeget akarna csökkenteni, akkor kovácsolt dugattyúkat tesz bele. Nem lehet, hogy a forgyttyúsházra tett valami kiegészítést a lefaragott hengertalpak helyett?
Anno foglalkoztunk ezzel a problémával, és egyáltalán nem biztos, hogy a kenõrendszer hibája vagy a motor kopása okozza a jelenséget. A kombimûszer ugyanis megkapja a kisebb nyomású gombából a jelet, ami a fordulatszám függvénye alapján jelez vissza. De mivel a mûszerben kondenzátorok vannak, amik az idõ múlásával öregszenek, így valószínû, hogy fals értékre ad jelet a lámpára. Ugyanez volt a problémám nekem is, ami azután is megmaradt miután kicseréltük a motort. Megoldás: kombimûszer cseréje vagy a fehér vezeték kikötése a mûszerbõl. Ettõl még a visszajelzés mûködni fog a nagynyomású gomba miatt, de csak akkor fog jelezni, ha tényleg kicsi a nyomás, tehát ha tényleg baj van. Szinte biztosra veszem, hogy nálad is ez a probléma.
Attól függ hogyan korrigálod az említett két mérettel! Tegyük fel, hogy annyival rövidebb a hajtókar, mint amennyivel le van ültetve vagy annyival feljebb kerül a csapszeg a dugattyúban. Mindkét esetben nagyjából "eredeti marad".
Viszont változik: - dugattyúcsapszeg eltolással: a dugattyú súlypontja lefelé tolódik (elõnyösen), - hajtókar rövidítéssel: dugattyú sebesség/gyorsulás megváltozik (hátrányosan), hengerfal és hajtókarcsapágy terhelés szintúgy. A nyitvatartási idõk is lerövidülnek. Ami elõnyös, az a rövidebb hajtókarból adódó alternáló tömeg csökkenése. De ez nem sok, mert a hajtókar kb. kétharmadban alternáló, egyharmadban lendítõ tömeg.
Ha jobban megnézzük, furcsa közbetét van a hengerfej és a henger között. Alapterülete szerintem nagyobb, mint a gyári hengerfej felfekvõ felülete. Talán betétes lehet, vagy fel van hegesztve? Érdekes még a hengertalp is, mintha nem lenne, de nem látom, hogy lenne a blokk és a henger között valamiféle dobogó. Olyan, mintha le lenne ültetve a henger kb. másfél centivel. Talán rövidebb hajtókart használtak? Vagy felfelé eltolt csapszeges dugattyút? Az ékszíjtárcsát pedig ahogy nézem alumíniumból van. [i](Módosította Spityu 2011.01.05. 08:40-kor)[/i]
Ráadásul kap egy kis torlónyomást a karbi... Szerintem sincs rajt generátor, mert üres az ékszíjtárcsa. [i](Módosította orygabor 2011.01.05. 08:20-kor)[/i]
Nem hiszem, hogy a nyomással tényleg baj lenne, mivel az ilyen hiba nem 1 nap alatt jön elõ, mint ahogy nálam. Ráadásul tényleg annyira minimális fordulatszám növekedés hatására is elaludt a visszajelzõ, hogy pl. a gázpedálhoz nem is nyúltam, hanem csak lekapcsoltam a világítást (az meg azért nem jár túl nagy fordulatszám növekedéssel).
Ha szerencséd van akkor tényleg csak a gomba adta meg magát. Ellenben ha nem, akkor valószínû már eléggé elkoptak a csapágyak és így alapjáraton már nincs meg a "kellõ" olajnyomás. Azért mert csökken a nyomás még nem törvényszerû, hogy a hidrotõkék is vadul csattogjanak, ha mégis akkor viszont már nagyon nagy a baj.
Nekem a régi motornál volt ilyen, ha kicsit hajtottam a gépet akkor idõvel mindig kivillant a lámpa. (Ekkor olajnyomást mértük, bizony elég gyenge volt)Elõször sûrübb olajat tettem bele, az mondjuk ideig óráig jelentett valamit, de nyáron melegben visszajött a tünet. Aztán a vége felé már megesett, hogy meleg motor mellett alapjáraton is égett a lámpa, de amint elindultam, megszünt. (mint nálad)Így is el lehetett vele menni egy szezont, pörgetés nélkül, persze akkor már tudtam, hogy uj blokkom lesz, így nem érdekelt a javítás.
Mindenképpen a gombákkal kezd, vagy magával az olajpumpával, hátha annak a szívófelülete van tele trutyival,és nem tud annyit felvenni. Ha sem ez sem az, akkor könnyen esélyes egy generál.
Egy pécsi hegyiversenyen készült kép... érdekes, mintha egy terelõlemez lenne jobbra, a homloklemeznek csak a kerete van meg, a ventilátor pedig hiányzik. A baloldali benzincsõ elég fixnek tûnik, szerintem tényleg így oldhatták meg a hûtést. Annyival kevesebbet dolgozik a motor. Generátort sem nagyon szokás tenni ezekre, de érdemes legalább kapcsolhatóvá alakítani a gerjesztést. Mondjuk a légellenállás nem tudom mennyire nõ így meg. Nyilván egy kicsit kiemelték a hátulját a motorháztetõnek. :)
Lenne egy kis olajjal kapcsolatos téma. Az a problémám, hogy ha a motor fordulata visszaesik alapjáratra, akkor pár másodperc múlva felgyullad az olajnyomáslámpa. Menet közben nem, csak alapjáraton, de ott is rögtön elalszik, ha csak egy kicsit is pöccintek a gázpedálon, tehát az alapjárat szerintem még 50f/perccel sem nõ, mégis elalszik. Szerintem csak vaklárma ez a felvillanás, mert ha az olajnyomás ténylegesen leesne, azt minimum a hidrotõkék hangján is hallani lehetne. Én arra tippelek, hogy az olajgombák mentek el tönkre. Valakinek van hasonló tapasztalata?
Gyárilag a kartercsõnek a szívócsonkba vezetõ részében gyárilag van egy kis fém gyûrû ami a biztos bilincses lefogatást garantálja. Tudna nekem valaki arról egy pontos méretet adni? Mert így elég tré, nem lehet normálisan a kartercsövet összehúzni, mert megrogyik, és könnyen kicsúszik, meg persze a belsõ átmérõ is kisebb lesz.
Vagy ha van valakinek elfekvõben, és elküldené, azt nagyon megköszönném. De a méret is elég lenne, akkor tudnék venni hasonló csövet, és méretre szabnám.
Nekifogtam már egy idelye infókat gyüjtögetni az 1.1es trabim szteroidozásához, és most eljött az ideje, hogy igazi hozzáértõket kérdezzek. Most az autó mechanikailag 99%ban eredeti. Elõször is egy ötös váltot szeretnék beleszabni, de úgy, hogy minél kevésbé legyen szembetünõbb (tudjuk miért). Másodsorban egy erõssebb motor is ráférne, vagy a szokásos 1.3as Wartburg motor, vagy egy 1.6os Golf3as motor. Az utobbival van egy pár kétségem: külsöre mennyire lehet vissza alakitani az eredetire, mennyire nehéz a felfogás átalakítása (az eredi motor egy ponton van rögzítve a bölcsöhöz, míg az 1.6osról nem tudom hány ponton van). A kipufogó rendszer csak a motorhoz lesz frissitve, mert nem szeretem az eget-földet rengetõ sport rendszereket, max egy sport leömlõ. Esetleg egy szervóféket szeretnék rá, attól függöen, hogy mennyire bonyolult a beszerelése. Ezekhez az átalakításokhoz kérnék kifejtett, részletes, és minél információ dusabb tanácsokat.:) Elõrre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.
Az olajcsere sohasem árt a motornak, legfeljebb akkor, ha nem a belevaló olaj van beletéve. Kb. 3 liter megy bele, ha veszel egy 4 literes kiszerelést, az bõven elég, egyébként meg olyan 100%-osan pontos mennyiség nincs, annyi az egész, hogy a nívópálcán a max jel alatt legyen a szint. Szerintem 15W40-et vegyél bele, úgy kisebb az esélye, hogy kitalál az olaj a motorból ha valahol tömítetlenség van. (Olajcserekor erõsen ajánlott olajszûrõt is cserélni.)
ÉS végül is ha tavasszal vagy nyáron olajcserét csinálok azzal nem ártok akkor a mocinak. Mennyi olaj megy bele?? 3liter vagy több?? Bocsi a sok kérdésért de nekem nem volt még ilyen trabim csak kispokom mióta élek aztán most információkat gyujtök:)
Nekem jó a szimmering, de semmit nem ér, mert a szelepfedél alól hajlamos folydogálni. 10 Trabinál, vagy waresznál legalább 8-nál így van, hála a nagyon jól megtervezett 3 pontos szelepdekni lefogatásnak, meg a pontosan utángyártott fedéltömítéseknek. Eddig egyszer sikerült elérnem, hogy legalább fél évig nem folyt sehonnan. De volt már rá példa, hogy csak a szimmering engedte. Nem szabad Trabihoz kérni, VW-ét kell kérni bele, a külsõ átmérõje picit nagyobb, szorosabban beül a helyére. Persze tulajdonképpen ez gyártó függõ, márkásabbat kell bele venni az a lényeg.
Valaki a 10-re, valaki a 15-re esküszik. Amúgy mind2 jó bele, gyárilag 15 van elõírva. Annyi, hogy hidegben a 10-et könnyebben felveszi az olajpumpa, meg félszintetikus, nem teljesen ásványi, elvileg nem kokszolja annyira a motort. [i](Módosította PAtr0n 2010.12.30. 17:48-kor)[/i]
Általában a forgórész kommutátora szokott bemaródni a kosztól, ott nem jól érintkezik a szénkefével, ami ettõl megég azon a ponton, ahol ezúttal már csak csak szikrát kap. Ettõl persze nem egyenletes a kommutátor egész felületén leadott áram, ezáltal a fesz is ingadozik, ettõl villog a lámpa. A fesszabályzó is képes ilyesmire, de az ritkább. Fel kell szabályoztatni a kommutátort, és zsír új kefékkel összerakni.