Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3183 jocking . 2011-01-14 09:58:02  Előzmény:Marton Tamás: 71780

Na, ma megint elõjött az olajnyomáslámpás problémám, úgyhogy volt egy kis fehér vezeték nyiszálás. Most úgy néz ki, jó.
De azt hiszem, rá is jöttem a probléma okára:
Nekem ugyebár 2T waresz kombimûszer van bent. De úgy oldottam meg a dolgokat, hogy a mûszerfal mögé be van kötve egy mûködõ 4T trabi kombimûszer pont emiatt az olajnyomás ellenõrzés miatt. A múltkor, gombacsere után járattam majdnem fél órát a gépet és nem volt gond, ma viszont megint gond volt egy 25 km-es út után. Aztán ráköttem, hogy szerintem az a gond, hogy próbáláskor nem fûtöttem, menet közben viszont igen. A kombimûszer pont a fûtés elé van bedugva, és szerintem úgy b@szódik el a dinamikus olajnyomás visszajelzés, ahogy fûtök és melegszik a mûszer.

3182 Csády Szabolcs 2011-01-13 20:06:11  Előzmény: Spityu: 71797

Elõre is kösz, hogy utánanézel. Nekem nem a kinézetével van problémám, hanem azzal, hogy ki van kopva, s nem marad magától fent, csak ha megnyomogatom a zsanérokat.

3181  Spityu 2011-01-13 19:51:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 71796

Van egy bolt, megnézem van-e még nekik gyári új. De ne aggódj, ha nem lesz. Szerintem én sem fogom beépíteni. Gyárilag pl. összeszerelten, kitámasztott állapotban van lefújva telibe a karosszériával és a csomagtér tetõvel együtt - színre.

A nyers amúgy sárgahorganyzott. Maró hatású folyadékban (igen, pl. foszforsav :P) történõ áztatás után higítóval leecsetelve, majd megtörölgetve mehet a galvánfürdõbe! Fillérekért megcsinálják. A gumiról elõtte még el kell távolítani a festéket, fényezéskor én kimaszkolnám. Kissé mondjuk tanácstalan vagyok: külön fényeztessem majd a fedelet és nyers maradjon a zsanér, vagy szereljem össze? Hmmm.... :) Fog ez még pár álmatlan éjszakát okozni.

3180 Csády Szabolcs 2011-01-13 19:38:13

Üdv!
Valaki nem tud egy helyet, ahol lehet új vagy felújított limuzin csomagtartó-zsanért venni? Ha valahogy otthon is fel lehet újítani, akkor azt is szívesen hallgatom.

3179 Korpai Tamás 2011-01-12 21:08:08  Előzmény: : 71793

Üdv!
Akkor ezek szerint használsz ilyen kályhát? Én is nemrég szereztem egyet, de nem nagyon mûködik. Álló helyzetben jó, de menet közben, vagy ha meglöködöm a kasztnit kialszik. Próbáltam sokmindent, arra jutottam hogy az égéstérben megáll a benzin és a mozgástól elalszik a láng. A gyári tankja és a pumpa nincs ugyan meg, egy másik pumpáról megy. A benzinmennyiség viszont nem lehet probléma, a felesleg visszafolyik. Meg tudnád esetleg mérni, hogy a levegõcsavar mennyire van becsavarva a kontraanyaától mérve? A levegõcsavar állítására szépen reagál, változik az égés, de mozgatásra mindenképp kialszik.

3178   2011-01-11 15:57:50  Előzmény:Őry Gábor: 71790

A piros tank elõtt lévõ "valami" a hõvédõ pajzs. Az nem tart semmit. A kályhát a kipufogó tartja.
Mivel ez állófûtés néven ismert dolog menet közben minek használnád? De természetesen lehet. A kályha egy komplett készlet: Kályha, benzintank, kipufogó és tartó konzol, befúvó ventilátor, és kapcsolótábla az utastérben, valamint hõvédõ pajzs a tank elé.A kipufogó a motortéren át a kaszni alá van bekötve oda termel. Az üzemanyagtank a menetirány szerinti jobb oldalon a sárvédõre van rögzítve az axiálventi elé. Errõl bõvebben [url=https://www.sirokko211.de.vu/]EZEN[/url] az oldalon találsz dolgokat. Kérdésed van bármi ezzel kapcsolatban kérdezz akár PM.

3176 Nagy Donát 2011-01-11 15:48:20  Előzmény:Őry Gábor: 71790

Igen, piros a benzintank, elõtte pedig egy konzol lehet, amire könnyebb felszerelni a fûtést.

3175   2023-05-22 08:40:11

Kolegabácsik!

Valaki tud nekem segíteni Trabant 4T gyújtás elosztó bekötési sorrendben? Kép mellékelve. SOS. Köszi.

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/110111/gy_jt_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/110111/gy_jt_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította mr120bpm 2011.01.11. 16:46-kor)[/i]

3174 Őry Gábor 2011-01-10 19:44:15  Előzmény:Nagy Donát: 71789

Az a piros a benzintartály? És elõtte az a szürke panelszerûség valami szigetelés? Vagy a piros is a fûtéshez tartozik?
[i](Módosította orygabor 2011.01.10. 20:46-kor)[/i]

3173 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71788

Nekem egy képem van, hátha segítek vele.

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110110/benzinkalyha_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3172 Kiszter István Balázs 2011-01-10 09:20:40

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy tervben van egy benzinkályha beszerzés(trabiba való) és mivel nekem kombim van a motortérbe szeretném berakni. Akinek van így beszerelve leírhatná a tapasztalatait. Hova lehet kivezetni a kipuffgázát, lehet-e menet közben használni, utastérbõl lehet-e vezérelni, hova érdemes bekötni-felszerelni stb. Minden tapasztalat, tanács érdekel.Köszi!:cool:

3171 Hudák Zoltán 2011-01-09 08:32:21  Előzmény:révai ákos: 71786

Igazán nincs mit.

3170 révai ákos 2011-01-08 22:51:54  Előzmény:Hudák Zoltán: 71784

Hudee !

Kösz az infót, tanulságos volt újraolvasnom a cikket, régebben már egyszer olvastam, de totál elfeledkeztem a létezésérõl.

üdvözlettel Mykee

3169   2011-01-08 11:30:08

trabi 5. fokozat projecthez nem ártana egy M-n görbe sem. Jó lenne tudni a nyomatékot a fordulatszám függvényében ábrázolni, mert ez a váltó kiválasztásánál fontos szempont lenne.

3168 Hudák Zoltán 2011-01-08 08:36:50  Előzmény:révai ákos: 71783

Szia Mykee!

Bal oldalt a menük között van egy olyan fül hogy "Cikkek" arra klikk, ott találsz egy olyan fület hogy "javítás" és ott keres egy olyan címet, hogy "Négyütemû trabantba 5 fokozatú váltó" kiindulási alapnak nagyon jó, többi már pénztárca függõ :D

Üdv:Hudee

3167 révai ákos 2011-01-07 18:49:44

Sziasztok !

5 ös váltó projekt kapcsán kérdezném,hogy van-e valakinek tudomása arról, hogy milyen kódjelû váltók építhetõek be 1.1 es Trabiba, valamint hogy a különbõzõ kódú váltók mennyit forognak bizonyos sebességértéknél (pl. 60.90.100.130 stb.)

Régebben valahol láttam egy ilyen táblázatot a neten, ahol mindez fel volt sorolva, de most hiába kerestem. Ha valaki látott ilyet valahol jelezze legyen szíves.

köszönöm..

3166 révai ákos 2011-01-07 18:38:07  Előzmény:jocking .: 71776

Örülök, hogy a gombacserével rendezõdött a dolog, ez így jóval olcsóbb és gyorsabb is volt :)

3165 jocking . 2011-01-06 14:13:46  Előzmény:Marton Tamás: 71780

Az lesz, már lassan úgyis esedékes lesz az óracsere, mert 2T wareszé van benne, de a fogyasztásmérõ már ki van kötve, meg az üzemanyagszintjelzõben is meghót már egy LED.

3164 Marton Tamás 2011-01-06 13:05:43  Előzmény:jocking .: 71776

Akkor szerencséd volt! ;-) Nekem a gombacsere sosem oldotta meg a dolgot, max. ideig-óráig. Ha véletlenül nagyon hamar elõjön a probléma, gondolj arra amit írtam.

3163 Őry Gábor 2011-01-06 07:13:44  Előzmény: Spityu: 71774

Ha tömeget akarna csökkenteni, akkor kovácsolt dugattyúkat tesz bele. Nem lehet, hogy a forgyttyúsházra tett valami kiegészítést a lefaragott hengertalpak helyett?

3162 jocking . 2011-01-05 21:59:27  Előzmény:Lizák Péter: 71777

1 hónapja volt olajcsere, az nem hiszem, hogy gond lett volna. :)

3161 Lizák Péter 2011-01-05 21:31:18  Előzmény:jocking .: 71767

Ezt nekem is csinálta de nekem az olacsere megoldotta a gondot....

3160 jocking . 2011-01-05 21:11:14  Előzmény:Marton Tamás: 71775

Nem hiszem, ma kicseréltem mindkét gombát és jó lett.:) Viszont ezt a kombimûszeres dolgot megjegyzem magamnak.;)

3159 Marton Tamás 2011-01-05 20:51:48  Előzmény:jocking .: 71767

Anno foglalkoztunk ezzel a problémával, és egyáltalán nem biztos, hogy a kenõrendszer hibája vagy a motor kopása okozza a jelenséget.
A kombimûszer ugyanis megkapja a kisebb nyomású gombából a jelet, ami a fordulatszám függvénye alapján jelez vissza. De mivel a mûszerben kondenzátorok vannak, amik az idõ múlásával öregszenek, így valószínû, hogy fals értékre ad jelet a lámpára.
Ugyanez volt a problémám nekem is, ami azután is megmaradt miután kicseréltük a motort.
Megoldás: kombimûszer cseréje vagy a fehér vezeték kikötése a mûszerbõl. Ettõl még a visszajelzés mûködni fog a nagynyomású gomba miatt, de csak akkor fog jelezni, ha tényleg kicsi a nyomás, tehát ha tényleg baj van.
Szinte biztosra veszem, hogy nálad is ez a probléma.

3158  Spityu 2011-01-05 09:34:17  Előzmény:Őry Gábor: 71773

Attól függ hogyan korrigálod az említett két mérettel! Tegyük fel, hogy annyival rövidebb a hajtókar, mint amennyivel le van ültetve vagy annyival feljebb kerül a csapszeg a dugattyúban. Mindkét esetben nagyjából "eredeti marad".

Viszont változik:
- dugattyúcsapszeg eltolással: a dugattyú súlypontja lefelé tolódik (elõnyösen),
- hajtókar rövidítéssel: dugattyú sebesség/gyorsulás megváltozik (hátrányosan), hengerfal és hajtókarcsapágy terhelés szintúgy. A nyitvatartási idõk is lerövidülnek. Ami elõnyös, az a rövidebb hajtókarból adódó alternáló tömeg csökkenése. De ez nem sok, mert a hajtókar kb. kétharmadban alternáló, egyharmadban lendítõ tömeg.

3157 Őry Gábor 2011-01-05 09:13:54  Előzmény: Spityu: 71772

Az ültetésnek mi értelme lenne? Ellenkezõ irányba tolja a vezérlést, mint kéne.

3156  Spityu 2011-01-05 07:35:59  Előzmény:Őry Gábor: 71771

Ha jobban megnézzük, furcsa közbetét van a hengerfej és a henger között. Alapterülete szerintem nagyobb, mint a gyári hengerfej felfekvõ felülete. Talán betétes lehet, vagy fel van hegesztve?
Érdekes még a hengertalp is, mintha nem lenne, de nem látom, hogy lenne a blokk és a henger között valamiféle dobogó. Olyan, mintha le lenne ültetve a henger kb. másfél centivel. Talán rövidebb hajtókart használtak? Vagy felfelé eltolt csapszeges dugattyút?
Az ékszíjtárcsát pedig ahogy nézem alumíniumból van.
[i](Módosította Spityu 2011.01.05. 08:40-kor)[/i]

3155 Őry Gábor 2011-01-05 07:19:36  Előzmény: Spityu: 71768

Ráadásul kap egy kis torlónyomást a karbi... Szerintem sincs rajt generátor, mert üres az ékszíjtárcsa.
[i](Módosította orygabor 2011.01.05. 08:20-kor)[/i]

3154 jocking . 2011-01-04 23:12:58  Előzmény:révai ákos: 71769

Nem hiszem, hogy a nyomással tényleg baj lenne, mivel az ilyen hiba nem 1 nap alatt jön elõ, mint ahogy nálam. Ráadásul tényleg annyira minimális fordulatszám növekedés hatására is elaludt a visszajelzõ, hogy pl. a gázpedálhoz nem is nyúltam, hanem csak lekapcsoltam a világítást (az meg azért nem jár túl nagy fordulatszám növekedéssel).

3153 révai ákos 2011-01-04 23:03:50  Előzmény:jocking .: 71767

Szia

Ha szerencséd van akkor tényleg csak a gomba adta meg magát. Ellenben ha nem, akkor valószínû már eléggé elkoptak a csapágyak és így alapjáraton már nincs meg a "kellõ" olajnyomás. Azért mert csökken a nyomás még nem törvényszerû, hogy a hidrotõkék is vadul csattogjanak, ha mégis akkor viszont már nagyon nagy a baj.

Nekem a régi motornál volt ilyen, ha kicsit hajtottam a gépet akkor idõvel mindig kivillant a lámpa. (Ekkor olajnyomást mértük, bizony elég gyenge volt)Elõször sûrübb olajat tettem bele, az mondjuk ideig óráig jelentett valamit, de nyáron melegben visszajött a tünet. Aztán a vége felé már megesett, hogy meleg motor mellett alapjáraton is égett a lámpa, de amint elindultam, megszünt. (mint nálad)Így is el lehetett vele menni egy szezont, pörgetés nélkül, persze akkor már tudtam, hogy uj blokkom lesz, így nem érdekelt a javítás.

Mindenképpen a gombákkal kezd, vagy magával az olajpumpával, hátha annak a szívófelülete van tele trutyival,és nem tud annyit felvenni. Ha sem ez sem az, akkor könnyen esélyes egy generál.

3152  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Egy pécsi hegyiversenyen készült kép... érdekes, mintha egy terelõlemez lenne jobbra, a homloklemeznek csak a kerete van meg, a ventilátor pedig hiányzik. A baloldali benzincsõ elég fixnek tûnik, szerintem tényleg így oldhatták meg a hûtést. Annyival kevesebbet dolgozik a motor. Generátort sem nagyon szokás tenni ezekre, de érdemes legalább kapcsolhatóvá alakítani a gerjesztést. Mondjuk a légellenállás nem tudom mennyire nõ így meg. Nyilván egy kicsit kiemelték a hátulját a motorháztetõnek. :)

[imgw]https://lh3.ggpht.com/_mPCdMdJftIE/SM9nLzWYFMI/AAAAAAAAAMA/WCTCIMzHa9k/Scannen0059.jpg[/imgw]

3151 jocking . 2011-01-04 20:26:59

Lenne egy kis olajjal kapcsolatos téma.
Az a problémám, hogy ha a motor fordulata visszaesik alapjáratra, akkor pár másodperc múlva felgyullad az olajnyomáslámpa. Menet közben nem, csak alapjáraton, de ott is rögtön elalszik, ha csak egy kicsit is pöccintek a gázpedálon, tehát az alapjárat szerintem még 50f/perccel sem nõ, mégis elalszik. Szerintem csak vaklárma ez a felvillanás, mert ha az olajnyomás ténylegesen leesne, azt minimum a hidrotõkék hangján is hallani lehetne. Én arra tippelek, hogy az olajgombák mentek el tönkre. Valakinek van hasonló tapasztalata?

3150 Marton Tamás 2011-01-04 20:16:45

Még mindig kartercsõ téma.

Gyárilag a kartercsõnek a szívócsonkba vezetõ részében gyárilag van egy kis fém gyûrû ami a biztos bilincses lefogatást garantálja. Tudna nekem valaki arról egy pontos méretet adni? Mert így elég tré, nem lehet normálisan a kartercsövet összehúzni, mert megrogyik, és könnyen kicsúszik, meg persze a belsõ átmérõ is kisebb lesz.

Vagy ha van valakinek elfekvõben, és elküldené, azt nagyon megköszönném.
De a méret is elég lenne, akkor tudnék venni hasonló csövet, és méretre szabnám.

3149 Fejer Hunor 2011-01-03 17:50:39  Előzmény:Lizák Péter: 71764

Akkor Tibke, teged kérdezlek!:)

3148 Lizák Péter 2011-01-03 06:25:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71762

Ellátnak a többiek tanácsokkal, de szerintem Tibke-t kérdezd meg ezügyben...

3147 Kleibán Tommy 2011-01-03 06:03:38  Előzmény: Bandi: 71761

Okés gondoltam és köszi az infot:)

3146 Fejer Hunor 2011-01-02 20:17:30

Nekifogtam már egy idelye infókat gyüjtögetni az 1.1es trabim szteroidozásához, és most eljött az ideje, hogy igazi hozzáértõket kérdezzek. Most az autó mechanikailag 99%ban eredeti.
Elõször is egy ötös váltot szeretnék beleszabni, de úgy, hogy minél kevésbé legyen szembetünõbb (tudjuk miért). Másodsorban egy erõssebb motor is ráférne, vagy a szokásos 1.3as Wartburg motor, vagy egy 1.6os Golf3as motor. Az utobbival van egy pár kétségem: külsöre mennyire lehet vissza alakitani az eredetire, mennyire nehéz a felfogás átalakítása (az eredi motor egy ponton van rögzítve a bölcsöhöz, míg az 1.6osról nem tudom hány ponton van). A kipufogó rendszer csak a motorhoz lesz frissitve, mert nem szeretem az eget-földet rengetõ sport rendszereket, max egy sport leömlõ. Esetleg egy szervóféket szeretnék rá, attól függöen, hogy mennyire bonyolult a beszerelése.
Ezekhez az átalakításokhoz kérnék kifejtett, részletes, és minél információ dusabb tanácsokat.:)
Elõrre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.

3145  Bandi 2010-12-31 14:48:24  Előzmény:Kleibán Tommy: 71759

3L 15W40, olajszûrõ,levegõszûrõ!!
Ezt a hármat együtt szokás cserélni!!!

3144 jocking . 2010-12-31 11:34:37  Előzmény:Kleibán Tommy: 71759

Az olajcsere sohasem árt a motornak, legfeljebb akkor, ha nem a belevaló olaj van beletéve. Kb. 3 liter megy bele, ha veszel egy 4 literes kiszerelést, az bõven elég, egyébként meg olyan 100%-osan pontos mennyiség nincs, annyi az egész, hogy a nívópálcán a max jel alatt legyen a szint. Szerintem 15W40-et vegyél bele, úgy kisebb az esélye, hogy kitalál az olaj a motorból ha valahol tömítetlenség van. (Olajcserekor erõsen ajánlott olajszûrõt is cserélni.)

3143 Kleibán Tommy 2010-12-31 10:01:19  Előzmény:Marton Tamás: 71758

ÉS végül is ha tavasszal vagy nyáron olajcserét csinálok azzal nem ártok akkor a mocinak.
Mennyi olaj megy bele?? 3liter vagy több??
Bocsi a sok kérdésért de nekem nem volt még ilyen trabim csak kispokom mióta élek aztán most információkat gyujtök:)

3142 Marton Tamás 2010-12-30 21:54:56  Előzmény: Spityu: 71757

Nekem jó a szimmering, de semmit nem ér, mert a szelepfedél alól hajlamos folydogálni. 10 Trabinál, vagy waresznál legalább 8-nál így van, hála a nagyon jól megtervezett 3 pontos szelepdekni lefogatásnak, meg a pontosan utángyártott fedéltömítéseknek. Eddig egyszer sikerült elérnem, hogy legalább fél évig nem folyt sehonnan. De volt már rá példa, hogy csak a szimmering engedte. Nem szabad Trabihoz kérni, VW-ét kell kérni bele, a külsõ átmérõje picit nagyobb, szorosabban beül a helyére. Persze tulajdonképpen ez gyártó függõ, márkásabbat kell bele venni az a lényeg.

3141  Spityu 2010-12-30 18:01:44  Előzmény:Marton Tamás: 71756

Ha jók a szimmeringek (meg talán amúgy is), akkor nyugodtan mehet bele a 10-es.

3140 Marton Tamás 2010-12-30 16:47:04  Előzmény:Kleibán Tommy: 71755

Valaki a 10-re, valaki a 15-re esküszik. Amúgy mind2 jó bele, gyárilag 15 van elõírva. Annyi, hogy hidegben a 10-et könnyebben felveszi az olajpumpa, meg félszintetikus, nem teljesen ásványi, elvileg nem kokszolja annyira a motort.
[i](Módosította PAtr0n 2010.12.30. 17:48-kor)[/i]

3139 Kleibán Tommy 2010-12-30 12:10:37  Előzmény:Marton Tamás: 71754

Köszi a gyors választ.

Még olyat tudna valaki mondani hogy 15w40 vagy 10w40-en kell a motorba a 4t-nél?

3138 Marton Tamás 2010-12-30 11:17:15  Előzmény:Kleibán Tommy: 71753

Általában a forgórész kommutátora szokott bemaródni a kosztól, ott nem jól érintkezik a szénkefével, ami ettõl megég azon a ponton, ahol ezúttal már csak csak szikrát kap. Ettõl persze nem egyenletes a kommutátor egész felületén leadott áram, ezáltal a fesz is ingadozik, ettõl villog a lámpa. A fesszabályzó is képes ilyesmire, de az ritkább.
Fel kell szabályoztatni a kommutátort, és zsír új kefékkel összerakni.

3137 Kleibán Tommy 2010-12-30 10:13:26

segítsetek légyszíves:)

4T trabim van ugyebár és alapjáraton meg menet közben pislákolnak a lámpák meg a mûszerfal világítás is.

Mitöl lehet?? Kezd meghalni a generátor?

3136 Oláh Zoltán 2010-12-30 08:53:29

Helló! megtudná nekem valaki mondani hogy 4T Wartburg hoz még milyen önindító passzol? Nagy szükségem volna egyre,de nem találok sehol.Ha valaki tud segíteni azt megköszönöm.
Üdv.: zolee

3135 Muczán Gábor 2010-12-30 08:47:44

Sziasztok,

köszönöm mindenkinek az egész éves "jelenlétet"!

A Webmájsztrónak Prokee-nak a háttérben zajló fenntartást. A topic moderátoroknak az önkéntes munkát, a topiclakóknak az éves közösségépítõ és igen fegyelmezett mederben zajló hozzászólásokat. Köszönöm az elnökségi tagok munkáját, és mindenkinek köszönök mindenféle segítséget amit az évben nyújtott a Klubnak.

Honlapunk fóruma igen baráti, családias jelleget öltött. A tagok Törzslakóként használva a topicokat biztosítják szinte a moderációt. Törekvésünk hogy ilyen hangulat alakuljon ki, a jelenlegi használók által megvalósult.

Idén még remélem találkozunk a Szilveszteri Felvonuláson, 31-én délelõtt 10.00 órakor a Közlekedési Múzeum parkolójában.
A felvonulás 11.00 körül indul. Az útvonal még "flexibilis", mivel a Rákóczi útra nem tudunk a Dózsa György-Thököly útra eljutni, a keletinél zajló lezárás miatt. Ezért reggel lejárom az Andrássy utat, és ha a szilveszteri buli elõkészületei miatt még délelõtt nincs lezárva, akkor ott megyünk.
Tehát ha az Andrássy út szabad, akkor arra megyünk. Az, hogy a Múzeumból éppen az aktuális lezárások, forgalmi rend módosítások miatt hogy hajtunk ki, szintén le kell még járnom este. A sok balra kanyarodás miatt negyon szétszakad a sor, és sokan reménytelenül lemaradnak. (Sajnos rendõri biztosított felvonulást nem enged már a BRFK egy jó pár éve. Amikor engedett, akkor is milliós összegért, de legalább rosszul teljesítettek.)
Az Andrássy útra ha kiér majd a sor eleje, kb a Kodály Körönd elõtt jobbra félrehúzódva az eleje (már aki elöl lesz) álljon majd félre egy 10 percre, hogy utolérje a sort a parkolóból kikászálódó utolsó kocsi is. Az Andrássy úton végigmegyünk (végig mennénk:-) ) és a balra haladunk a Múzeum kõrúton, majd jobbra a Rákócsi út-Erzsébet hídon át,(az Erzsébet Hídon szintén egy pár perces összevárást kéne csinálni, mint tavaly, amíg a Yard el nem paterol minket onnan) irány a Lánchíd felé, de többek kérésére, mint mindíg az Attila úton, az Alagúton keresztül. Majd Lánchíd, és az Andrássyn vissza a Hõsök tere felé. Kérjük hogy segítsetek azoknak, akik nem nagyon imerik a várost. Tavaly sokan kétségbeesetten hívtak mert nem tudták melyik az Andrássy út pl. Ilyen is van, segíteni kell! Akik menet közben lépnek ki a felvonulásból, és mennek haza, azok vigyázzanak hogy az utánuk közlekedõ gyanútlan klubtársat ne húzzák el magukkal. Valahogy értesítsék õket, hogy "mi hazamegyünk, ne utánunk gyere". Tavaly elõtt egy jókedvú csapatot "kihúzott" véletlenül egy a Hegyalja úton az M7-es felé haza távozó tag. Ezekre nehezen tudunk reagálni menet közben, hiába hívnak kétségbeesetten, igen nehéz ennyi feladat közepette az ilyen helyzetbe került embereket visszanavigálni. Szóval minden résztvevõ, különösen a jó helyismerettel rendelkezõ tagok segítségét, és KÖZREMÛKÖDÉSÉT!!! is kérem, mert ezt a feladatot lehetetlen jól megoldani pár (egy) embernek! Valakit majd kérek hogy álljon a sor elejére, mert én szokás szerint nem a sorban, hanem összevissza megyek, pörgök mint a félig lecsapott légy az aszfalton:-) és próbálom lerendezni a felmerült kérdéseket, no meg büszkén lesni csapatunkat! Köszi.

MG
[i](Módosította TWK-001 2010.12.30. 09:58-kor)[/i]

3134 Kovács István 2010-12-29 19:26:38  Előzmény: Spityu: 71748

Hali

Fogaskoszorút hidegen is le lehet venni pajszerral esetleg kalapáccsal is leugrik a lendkerékrõl, ha felmelegited kicsit persze még könyebben lejön.
Visszahelyezésnél csak felhevítve fog felmenni.....