Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3883 Szabó Gábor 2011-10-29 19:25:47  Előzmény:jocking .: 72498

Olajszûrõ alól is szivároghat, onnan simán felkúszik a hengerfejig.

3882 jocking . 2011-10-29 19:10:18

Szükségem lenne egy kis segítségre 4T olajfolyással kapcsolatban.

[u]A probléma a következõ:[/u]
Valahol szivárog az olaj a motorból. Annyira nem vészes, tényleg csak 1-1 csepp jön néha, viszont az az egy qrva csepp végigfolyik a karter leömlõ felöli peremén és pont az alatta elhaladó forró kipufogócsõre csöpög. Így egyszerre élvezhetem a füstjeleket és a bûzt.

[u]Vizsgálódtam kicsit:[/u]
- a motor tûzfal felöli része csont száraz, nyoma sincs szivárgásnak
- ellenben az motor leömlõ felöli oldala olajos, de nem az egész, az olajszûrõ vonalától jobbra az is száraz
- viszont az olajszûrõtõl balra (ékszíj felé) tiszta olaj minden, a blokktetõtõl egészen a karterig

[u]A személyes következtetésem:[/u]
- szerintem nem a szimmering a ludas, mert akkor a fõtengely vonala fölött nem lenne olajos semmi
- a vezérmûszimmeringre gyanakodtam egy ideig, de azt nyáron cseréltem és a hiba továbbra is fennáll
- a karternél is új a tömítés, ahogy a szelepfedélnél is, azok se lehetnek.


Összességében arra jutottam, hogy az egyetlen hely, ahonnan szivároghat az olaj, az a blokk és a hengerfej találkozási pontja.
Ezzel csak az a gondom, hogy ha hengerfejes a gép, akkor nem kéne a hûtõvizet is forralnia/fogyasztania? Mert azzal semmi gond nincs, csak az olajfolyás az egyedüli gond.
Valakinek valami ötlet, tapasztalat? Sokat segítene vele. :)




[i](Módosította jocking 2011.10.29. 21:10-kor)[/i]

3881 Varga Csaba 2011-10-29 14:33:21

PAL Super N5Y-ról vélemény? betegyem vagy ne tegyem a wartburgba? Eredeti zsír újak :)

3880 Nagy Donát 2011-10-27 21:16:56  Előzmény: Spityu: 72495

Nem nem, semmi gond ;).

3879  Spityu 2011-10-27 19:10:25  Előzmény:Nagy Donát: 72494

[i]"ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni."[/i]

Ott a pont, nem gondoltam bele - remélem nincs harag, amiért félrevezettelek.
De ne aggódj, jól fog még jönni az a tudás a bajuszkapcsolóról. ;D

3878 Nagy Donát 2011-10-27 11:33:28  Előzmény:Támba Csaba: 72493

Köszönöm a segítségeket. Szétszedtem a a bajuszkapcsolóját a világításnak, legalább ennek mûködését is megértettem :). Viszont a probléma továbbra is fennállt. Hirtelen ötlettõl vezérelve, a tekerõ kapcsoló saruit megmozgattam. Így derült ki, hogy maga a kapcsoló volt a rossz :). Kicseréltem egy másikra, most oké. Eredetileg azért nem gondoltam ennek hibájára, mert ugye a fénykürt jó volt, és azt hittem, az is ezen keresztül megy át. Közben rájöttem, hogy ez tökre nem így van, hiszen a lámpakapcsoló nélkül is lehet villogtatni.

3877 Támba Csaba 2011-10-25 21:31:39  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Igazságod vagyon!

Hiába, az én agyam valahogy 2T-re jár:)

3876 Nagy Donát 2011-10-25 20:15:38  Előzmény: Spityu: 72490

Így van, fénykürt van, csak sima tompított és távolsági nincsen. Holnap szétszedem mindenképpen.

3875 Nagy Donát 2011-10-25 20:13:14  Előzmény:Léber Balázs: 72488

Értem, akkor tényleg másra gondoltam.

Amúgy egy másik (biztosan jó) izzóval sem világít, és a kormánykapcsolóval sincs se tompított, se távolsági lámpa, viszont "villantani" tudok vele. Szóval most a kormánykapcsolót fogom majd megnézni.

3874  Spityu 2011-10-25 19:58:55

Ha az eddig felhasznált izzók valóban jók ÉS a testelés is jó, akkor szerintem a 4T-nél szokásos kormánykapcsolóhibával van dolgunk.
Ha igen:

Megoldás 1:
- Kormányburkolat alul lecsavaroz, levesz.
- Emlékeim szerint a bal oldali kapcsoló külön is kiszerelhetõ, nem csak egyben az ablaktörlõvel -> csatlakozó lehúz, kapcsoló kiszerel.
(- Ellenállásmérõvel megér -> jót jelez, vagyis a megfelelõ állásban a megfelelõ érintkezõk zárnak)
(- Fejvakar)
(- Visszaszerel)
(- Kipróbál, nem jó, újra szétszed)
(- Rájön: az érintkezõk ugyan zárnak, jel át tud rajtuk szivárogni, de teljesítmény nem)
- Kapcsolót szétdönt, többé-kevésbé megtisztít, index csúszóérintkezõknél zsírt otthagy.
- A megfelelõ érintkezõt elõfeszít.
- Összeszerel, kipróbál, örül. :)

Szétszedés: azt hiszem lapos csavarhúzóval a megfelelõ patenteknél, elég egyszerûen.
A kapcsoló mûködésére könnyen rá lehet jönni, fõleg, ha szétszedve rádugod a csatlakozót, majd elõször a mûanyag karral váltogatva (és meghúzva fénykürt üzemmódba), (JA! FÉNYKÜRT ÁLLÁSBAN VAN TOMPÍTOTTAD? HA VAN, AKKOR TUTI A KAPCSOLÓ A HIBÁS.) aztán késõbb kézzel is mozgatva a megfelelõ érintkezõt. Ebbõl könnyen rájössz, hogy melyik a fix 12V bemenet és melyek a kimenetek. No meg szemmel végig kell követni. (Ezt így lehet, hogy nem érted, de ha ott van a kezedben, akkor már minden világos lesz, a szó szoros értelmében. :) )
Ha a kar tompított állásban van és nem világít a megfelelõ izzószál, de kézzel megnyomkodva a megfelelõ érintkezõt világít, akkor tuti, hogy csak elõ kell feszíteni. Ennek csupán egy szabálya van: nehogy átess a ló túloldalára.

Nehezítõ körülmény:
- index csúszóérintkezõ ki tud esni, simán visszarakható,
- összerakásnál figyelni kell, hogy a váltókapcsoló pöcke hova kerül (melyik 2 érintekezõ közé),
A kapcsoló és a kar összerakásánál is figyelni kell, de csak egyféleképpen lehet összeszerelni. A kar asszem tompított állásban szerelhetõ fel legkönnyebben a kapcsolóra.

Megoldás 2: bontó / vatera 2000Ft, vagy jó vagy nem jó.

Megoldás 3: gyári heroináron
[i](Módosította Spityu 2011.10.25. 22:12-kor)[/i]

3873 Csády Szabolcs 2011-10-25 19:51:03

Ha már így a 4T elektronikájánál tartunk... gyújtáskapcsoló relé (ami a gyújtótrafó áramát kapcsolja) van benne? A józan észre hallgatva kellene lennie...
[i](Módosította trabiszabi 2011.10.25. 21:51-kor)[/i]

3872 Léber Balázs 2011-10-25 19:38:24  Előzmény:Nagy Donát: 72487

4T Trabiban nincs fényváltó relé. Valszeg a szivatóhoz tartozó relére gondolsz, annak semmi köze a világításhoz.
A biztik és a tekerõs lámpakapcsoló után már csak a kormányon lévõ fényváltó szól bele a fényszórókba.

3871 Nagy Donát 2011-10-25 17:12:32  Előzmény:Támba Csaba: 72486

Köszönöm. Ma megnéztem, valóban nem az izzók mentek szét. A fényváltó relénél a 4 lábból csak hármon van kábel. Ha a kocsival szembe állok, akkor a hozzám legközelebb esõ láb kábel nélkül árválkodik. Viszont sehol nem is látom, hová csúszhatott le róla kábel :O.

3870 Támba Csaba 2011-10-25 13:26:28  Előzmény:Nagy Donát: 72485

Ellenõrizd az izzófoglalatok és a fényváltó relé testelését.

Célszerû ellenállásmérõvel is megnézni.

3869 Nagy Donát 2011-10-25 11:39:42

Sziasztok!

Ezúttal egy kis elektromos segítségre lenne szükségem. A 4T Trabim folyton kivágja mindkét elsõ tompított izzót. A biztosítékot sosem. Mi lehet a gond, illetve mi a megoldása? Köszönöm ;).

3868 Polonkai József 2011-10-25 06:51:43  Előzmény:Támba Csaba: 72482

Most látom, hogy Te is ezt linkelted be!

3867 Polonkai József 2011-10-25 06:49:37  Előzmény:Támba Csaba: 72482

Szia!

Köszi a gyors választ! Bár laikus vagyok, de nekem is az volt gyanús, hogy nagyon üres az a jeladó...

Az a baj, hogy kompletten a vaterán 9600 Ft-ért van. Annyi nincs rá.

Akkor még nézelõdök.

3866 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Polonkai József: 72481

Szia!

Ezek összeillõ alkatrészek, de még nem lesz tõlük isteni szikra:)

Ugyanis amit jeladóként hirdetnek az csak a jeladó meghajtó tárcsája. Tehát maga a jeladó még mindig hiányzik a rendszerbõl.

Ezen a linken látható maga a jeladó is. De ennyi pénzt ne adj érte:

https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/trabant_elektromos_gyujtas_egyseg_kpl_1489941884.html

[i](Módosította Tsaby 2011.10.25. 08:47-kor)[/i]

3865 Polonkai József 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

84-es Trabimban szeretném a gyújtást elektromosra cserélni. Találtam is a vaterán:

https://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1496277341

Viszont nincs meg hozzá a jeladó. Én ezt is találtam a vaterán, de nem tudom megy-e egymáshoz a kettõ:

https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/jelado_visszajelzo/trabant_gyujtas_meghajto_jelado_uj_1495264286.html


Szerintetek?

3864 Csády Szabolcs 2011-10-23 18:59:14

Ha az elsõ lengéscsillapítókat felújítom 4T-nél, miket érdemes még cserélni a "ha már úgyis szét van burítva" jelszó alatt?

3863 jocking . 2011-10-16 21:20:41  Előzmény:Nagy Donát: 72478

Fordítva mondtad, egy van a motor alatt és kettõ a váltó alatt. És persze nem egyformák, csak hogy könnyebb legyen a dolog.:p;)

3862 Nagy Donát 2011-10-16 20:47:43

Sziasztok!

1.1-es Trabin motortartó bakokat akarok cserélni. Ahogy tudom, egy van a váltó alatt, és kettõ másik a motor alatt. Ezek egyformák? Vagy különbözõek? Csak hogy a boltban tudjak mit mondani :).

Másik, hogy vezérmûszíj lesz cserélve, vele együtt a vízpumpa, és a generátor ékszíj is. Ezekkel együtt érdemes még valamit cserélni, ha már ott meg lesz bontva minden?

Köszönöm.

3861 Őry Gábor 2011-10-16 18:31:34  Előzmény: Spityu: 72476

Igen, kerékcsapágy, köszi!

3860  Spityu 2011-10-16 14:20:04  Előzmény:Őry Gábor: 72475

Mármint kerékagycsapágy? 6206 C2 típus, neten megtalálod a méreteket. ZKL-ZVL gyártmány mehet bele. De van gyári is.

3859 Őry Gábor 2011-10-16 09:47:00  Előzmény:jocking .: 72474

A hátsõ tengely csapágyméreteit mongya meg valaki legyen szíves!

3858 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

[url]https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41cda2886e9a8[/url]

3857 Nagy Donát 2011-10-14 08:48:36  Előzmény:Kolonics Tamás: 72472

Szia!

Csak egy tipp, mivel nekem nincsen ilyen mûszerem, de a gyári tankszintjelzõbõl kijövõ sárga vezeték a mûszerfalon az olajnyomás kontroll-lámpába megy. Hátha tudtam segíteni.

3856 Kolonics Tamás 2011-10-13 19:04:53

Sziasztok!Érdeklõdnék,hogy valaki szerelt-e már be Trabant 1.1-be KMGY mûszert.Tulajdonképen engem a pontos bekötés érdekelne.A gyártó által hozzáadott bekötési rajz az meg van csak egy vezetéket nem tüntettek fel,hogy azt hova is kell kötni.(a mûszer hátoldalán található sárga színû vezeték)
Elõre is köszi mindenkinek!Tomi :confused:

3855  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 72470

Igen, az tulajdonképpen egy olajszívattyú. Ha szétszerelted a csoporttengelyt, akkor láthattad, hogy furatok vannak a fogaskerekek "alatt", így biztosítva van a kenés, amikor különbözõ fordulatszámon forog a tengely és az adott fogaskerék. Pl. amikor 1-esben van a váltó és a kocsi halad, akkor a többi fogaskerék elfordul a csoporttengelyhez képest.
(Össze)szerelésnél ügyelni kell arra, nehogy elgörbüljön a szalag, mert akkor bizony karistolni fog, rosszabb esetben be is gyûrõdhet. Emiatt szárazon össze szoktam rakni a váltót (felsõ félbe a tengelyek + ez a spirál) és megforgatom a tengelyt, figyelve, hogy nem ér-e bele. Szükség esetén hajlításos korrekció... ha minden rendben, jöhet a tömítõanyaggal való végleges összeszerelés.

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/13/r4qfaicvx2rpo7t8jysn.jpg[/imgw]
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/13/gho9y7yxzsuo6n75qdwi.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.10.13. 19:58-kor)[/i]

3854 jocking . 2011-10-13 15:50:08

Kíváncsiságból kérdeznék olyanoktól, akik jobban benne vannak a 2T trabant váltó témában. Múltkor szedtem szét 2 széthullott váltót, és találtam bennük 1 alkatrészt, aminek a funkciójára nem sikerült rájönnöm. A cucc egy a nyelestengely mellett található, 4 csavarral rögzített, kerek fedõlap alatt van. Tulajdonképpen csak egy hosszú acélszalag, amit spirálisan megcsavartak, és az egész cucc a csoporttengely üreges részébe van dugva. Valaki nem tudja, mi akar ez lenni?
Jól sejtem, hogy valamiféle olajszivattyú?

3853 Szedlacsek Ottó 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 72465

Váltóolajjal kapcsolatosan mi a 15w-40-es motorolajjal jártunk 10 éven keresztül. Persze cseréltük 2-3 évente. most már csak a nyári üzemmódban futó kocsikba sima váltóolajat töltöttem. Halkabb lett s váltó, nem sír mint elõtte és tökletesen mûködik a szabadonfutó.
Hidegbe tuti nem veszi majd egyik sem a 4-et, de nem is megyünk sehova. Télre másik Trabi van nagy fûtéssel ás mégnagyobb rohadásokkal.
Én is nézegettem már az egykori váltóolaj mai megfellelõjét és egyfokozatú téli hajtómûolajok 99%-ban olyan értéket tudnak mint az egykori Trabi váltóolaj. Például: https://www.mogulhungaria.hu/index.php?action=show_data&id=5&sub=kenoanyag&type=Hajt%F3m%FB%20olaj

3852 Zwick Gábor 2011-10-11 19:12:39

Olyan segítség kellene hogy van-e valakinek rajza Golf (elsõ)tárcsa fékhez való közdarabhoz 4T-hez?
[i](Módosította csucsunova 2011.10.11. 21:17-kor)[/i]

3851 Farkas Zoltán 2011-10-09 22:18:19  Előzmény:Kiss Krisztián: 72466

Igen, ugyanígy jártam én is annó 2 trabinál is. Az utángyártott alkatrész nem éppen gyári ami a méreteit illeti. Az elsõ cseréjénél csak a közepét cseréltük,kosár és a görgõk maradtak eredetiek mivel csak a görgõpálya volt megkopva nagyon.Rendes hornyot csinált a görgõ a "csillagon"...
A régi gyári alkatrészek jobbak voltak mint az újak,szorosabban fogta a "kopott"kosár a "kopott" görgõket az új középpel mint ami a szettben volt! A második trabimnál már cserélték elõttem a szabadonfutót ezért ott ez nem vált be,megkapta a komplett szettet.
Élt 28500km-t aztán kezdte kidobálni megint... Cseréltem újra és 4000km után eladtam a kocsit.
Hidegen kezdõdik a "kiejtés" aztán már melegen is csinálja néhány ezer után...
Próbáltam nagyobb görgõket felhajtani (a középen nem volt megkopva a görgõpálya) hogy megoldjam a gondot de nem sikerült...
A lehegesztés a biztos és végleges megoldás sajnos.
-20fokban és ennél hidegebb esetén nagyon megdermed az olaj a váltóban és egyszer sikerült eltörnöm emiatt a váltókart is. Nem akarta bevenni a kettest 40km/h nál -25fokban és idegesen erõbõl benyomtam és reccs... Bevette de aztán csak kettesem volt...
Otthon ideiglenesen összekötöttem egy acélcsõ és 4db átmenõcsavar segítségével az alucsövet de csere lett a vége.

3850 Kiss Krisztián 2011-10-09 21:03:38  Előzmény: Spityu: 72465

Söt,ezt a nincs 4.jelenséget a hideg idöjárásra jobban észrevenni.Gondolom sürübb az olaj,nehezebben melegszik.Volt trabim(82es)pl.kb 5-10km után vette csak be a 4.et.Ez ugy zajlott hogy:
3 kihuzatva 70ig,majd üres,motorszám visszaesik alapra,és szépen lassan 4be rak,majd ovatos gáz.Mennyit kinlodtunk:))))Majd lehegesztettük,mert kiderült hogy a bolti szabadonfutó 1évet birt,és meguntuk a váltóval való "súlyzózást".
Na de elmult,tán igaz sem volt...(de,de!!)

3849  Spityu 2011-10-09 18:36:07

Azta... én egész eddig abban a tudatban éltem, hogy a tipikus hiba az az, hogy nem old a szabadonfutó, vagyis van motorfék negyedikben. Ez egy totálisan megszorult példánynál fordult elõ.
Eddig bele sem gondoltam, hogy az a 12 görgõ meg tud csúszni a fogaskerék belsején, annyira masszívnak tûnt szerelve és tesztelve. Úgy látszik túl jó állapotúak voltak eddig csak a kezeim között. A lenti fotón lévõ gyûrû lapjai például épp, hogy csak ki vannak fényesedve a görgõk vonalainál, a fogaskeréken pedig még az elõtolás nyomai is látszódnak helyenként.

Olajjal szerintem nem érdemes kísérletezni. Normális "olajboltban" lehet kapni vagy rendelni "MOL Hixol T" olajat, ami a gyári megfelelõje. Összehasonlítottam a 75W90-es full hígnak gondolt szintetikus olajmaradékommal és elõbbit sokkal vékonyabbnak találtam. Kb. 25 °C hõmérsékleten is...
A fenti helyett használható még (Trabant könyv és prospektusok alapján hivatalosan is) "HV-46"-os hidraulika olaj is. De ezt párszor már kiveséztük.
"Trabant hajtómûolaj"-at már nem találtam sehol, úgy hiszem, az kifutott termék és már csak régóta porosodót találni belõle, inkább kerülném. Amúgy valószínûleg csak névváltásról van szó. A MOL honlapján csak "Hixol T" nevût találni, na meg a hidraulika olajat (HV-46). Ára abszolút nem vészes, 1500-1700Ft/l jellemzõen.
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 20:43-kor)[/i]

3848 Kiss Krisztián 2011-10-09 18:01:38  Előzmény: Spityu: 72459

Ez igy van.Nem hajt az autó.Sokszor elég volt egy higabb olajra váltani(10w motorolaj bele)akkor még egy darabig jó,de a végsö megoldás a csere......

3847 Támba Csaba 2011-10-09 17:27:59  Előzmény: Spityu: 72455

Spityu!

Az ékesrõl zsugorkötésûre váltás 85-ben lehet, hogy megjelent a gyár változásjelentéseiben, de a valóságban a gyártás befejezéséig volt ilyen is, meg olyan is:) Stílszerûen "váltója váltogatja" hogy melyikbe milyet szereltek.

A magyar utángyártott cucc pedig azon kevés alkatrészek egyike ami jó szokott lenni.

Sokszor az alacsony olajszint, vagy a nem hozzávaló olaj nyírja ki. Nem véletlenül gyártottak hozzá itthon is külön kenõanyagot. A hiper-szuper súrlódáscsökkentõ adalékokat szintén nem tolerálja.

3846  Spityu 2011-10-09 14:24:00  Előzmény:Reining Ádám: 72461

Értem. És ilyenkor a nyelestengely és a gyûrû vagy a gyûrû és a fogaskerék között szûnik meg a kapcsolat?
Én eddig csak a hidegben nem oldós szabadonfutó esetével találkoztam.

3845 Reining Ádám 2011-10-09 14:11:21  Előzmény: Spityu: 72459

Nem találkoztál ilyen esettel???
Pedig általában ez a baj mindig hogy olyan mintha üresben lenne a váltó pedig 4.-ben van! Hány ilyennel találkoztam. Trabiman1990 is tudna mesélni milyen jó is az amikor 4. ben csak visít a Trabi ahelyett hogy menne is! Mindegyikünknek van egy jó régi Trabija és mindegyik ugyanebben a bajban szenved!

3844 Petró Dávid 2011-10-09 14:10:24  Előzmény: Spityu: 72459

1990.06. havi az autó. Nem is igazán értem a dolgot, mert ha minden igaz 31.000km van az autóban (és ez 99%, hogy valóban ennyi, mert ismertem az elõéletét mielõtt hozzám került, illetve az autó egyéb részei is igen megkímélt állapotot mutatnak).
Most valószínûleg kap egy másik váltót az autó, de ha eljutok a szétszedésig és kiderül, hogy mi okozta a problémát, mindenképp jelentkezem;)

3843  Spityu 2011-10-09 13:58:40  Előzmény:Petró Dávid: 72458

Mikori gyártmányú a kocsi (csere esetén a váltó)? Lehet, hogy az ék nyíródott el vagy elcsúszik a zsugorkötés? Ilyen esettel még nem találkoztam, megmondom õszintén... Kérlek, mindeképpen írd meg ide, hogy mi volt a probléma oka! :)

3842 Petró Dávid 2011-10-09 13:54:59  Előzmény: Spityu: 72457

Igen, hiába teszem negyedikbe a váltót, nem hajt, olyan mintha üresben lenne. A többi fokozat hibátlan.

3841  Spityu 2011-10-09 13:27:56  Előzmény:Petró Dávid: 72456

Nincs mit. Ha a vaterás érdekelne, megvannak az eladó elérhetõségei.

Neked úgy rossz, hogy nem viszi a motor negyedikben a kocsit??? Azt hittem, hogy nem old a szabadonfutó.
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 15:30-kor)[/i]

3840 Petró Dávid 2011-10-09 13:12:33  Előzmény: Spityu: 72455

Köszi a gyors választ!! Én is erre a tesztelésre gondoltam, hogy ha féltengelykihajtásoknál megtekerem a váltót, akkor nem szabad, hogy forgassa a nyeles tengelyt, fordítva viszont hajtania kell. Sajnos ez nem tûnik túl biztos módszernek, mert az én váltóm tuti rossz, most vettem ki a kocsiból és mégis, ha a nyelest tengelyt forgatom, hajtja a féltengelykihajtásokat. Biztos ha a motor hajtaná, nagyobb erõvel akkor már elcsúszna és nem hajtana...
Zsombishop-ot felhívom, remélem van még nekik. Köszi mégegyszer!

3839  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Petró Dávid: 72453

Beteszed negyedikbe a váltót, és leteszteled a nyelestengely és a féltengelykihajtások segítségével, hogy megfelelõen mûködik-e.
Ha mindent rendben találsz sajnos még nem biztos, hogy jó lesz, bár legtöbbször hideg olajnál szokott problémás lenni a szabadonfutó.

Kiszerelt állapotban a sokszögletû gyûrût kell leginkább szemrevételezni, de az agyat is könnyen leellenõrizheted. A görgõket úgyszintén. Rendellenes kopásokat, berágódásokat kell keresni. Összeszerelésnél fontos a rugó megfelelõ beépítése, ez a könyvekben tökéletesen le van írva.

Gyárinak írják, nehéz megállapítani képrõl, de szerintem valóban az.
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=31&products_id=1561[/url]
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=31&products_id=1784[/url]

Kétfajta gyûrû lehetséges, a zsugorkötésû (1985 decemberétõl) és az ékes. Az ékes nyelestengelyre felmegy a zsugorkötésû is, fordítva nem, mert elforogna.
[url]https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/trabant_szabadonfuto_gorgok_nelkul_2_fele_uj_1483382642.html[/url]

Az enyém ékes volt, fogalmam sincs miért van két horony is a gyûrûn, amúgy tuti gyári. Összeszerelésnél zsír helyett használhatsz belsõgumiból vágott gyûrût, vagy egyéb gumigyûrût, akkor nem kell a kimosással bajlódni, ami fontos, ha úgy rakod össze!
Jah, egy csapágylehúzó nem árt, ha van, a 6304 C3-as csapágy eltávolításához általában szükséges.

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2011/10/9/afy45372mxq8nbpe2eix.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.10.09. 14:17-kor)[/i]

3838 Kiss Krisztián 2011-10-09 11:55:35  Előzmény:jocking .: 72452

Csiszolóvászonnal fogd meg.Azzal elég ha meghúzod majd az újat is.
Ha nem megy,akkor a csavarhúzó átbökés a nyerö:)

3837 Petró Dávid 2011-10-09 11:50:31

Sziasztok!

2T szabadonfutó problémához kérnék néhány tanácsot. Hála az égnek nekem 20év Trabantozás alatt semmi váltóhibám nem volt, most jött elõ az elsõ.
Érdekelne, hogy kiszerelt váltónál megállapítható-e valahogy, hogy jó-e a szabadonfutó, vagy sem?? Továbbá, hogy a szabadonfutó hibája szemmel látható-e, tehát egy használt alkatrészrõl megmondható-e, hogy ez még beépíthetõ biztonsággal, vagy lutri?? Az utángyártott alkatrész mennyire silány minõségû (mert úgy látom gyárit nem egyszerû szerezni)?? Hallottam, hogy a tuti megoldás a lehegesztés, de azt csak a végsõ esetben választanám, mert nem szeretem az ilyen "sufnituning" megoldásokat.

Köszi elõre is a tippeket!

3836 jocking . 2011-10-09 11:36:37  Előzmény:Nagy Donát: 72451

1) Rászorítasz egy ékszíjat és azt fogóként használva le lehet csavarni.

2) Ha leveszed, gondolom cseréled is, így az is megoldás, hogy átszúrod egy csavarhúzóval és azzal tekered le.

Cserének érdemes olyat beszerezni, aminek a tetején van egy hatlapfejû csavarfej, azt már tényleg könnyû leszerelni, csak egy gázpalackhoz való villáskulcs kell hozzá.

3835 Nagy Donát 2011-10-09 11:32:46

Sziasztok!
Egy tipp kellene, hogy 4T Trabantnál az olajszûrõt hogyan tudom leszedni. Nem igazán van rajta fogás.

3834 Reining Ádám 2011-10-09 09:56:20  Előzmény:Kiszter István Balázs: 72445

Majd én válaszolok a srácoknak! Nem 4T hanem 2T :D!
Megfingódott a gyújtás fekete dobozod (bár nekem egyszerre csak egy henger halt meg, kettõ az ritka hogy egszerre halna meg) vagy mint nekem nemrég a játszóson letört lent a jeladónál a fütyi ami tekeri az egészet! (ha arra gondolunk hogy az indexkapcsolóink is ugyanabban a betegségben szenvedtek lehet itt is ugyanaz a baja a 2 autónak :D )