Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

183 Bakó József 2009-10-20 20:52:08  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Valami a kilóméterórában vagy a spirál nyekereg, én nem javítottam inkább megszoktam. :)

182 Dobos László 2009-10-20 20:28:03  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Hali!
Nállami is van ez a nyikorgás de csak 60 felett. Faterom azt mondta valószínű a kilométeróra spirálja lehet mert menet közben kihajolt és nem hallott semmit, csak bent az utastérben. Ha valóban az akkor mit lehet vele kezdeni, meg lehet azt valahogy olajozni vagy ilyesmi?

181 Korpai Tamás 2009-10-20 20:27:58  Előzmény:Őry Gábor: 68795

Én eredeti 225-ös Isolatort használok, és semmi gond nincs vele egyik trabiban sem. Még akkor is működnek ha már elégett, legömbölyödött az elektróda. Kifújást még sosem láttam rajtuk. A beru félét viszont minden második hidegindításkor beköpködte, úgyhogy nem is kísérleteztem vele. Viszont nagyon örültem amikor egy idős bácsi rámhagyott vagy 30db eredeti szinte új, eredeti isolatort, mert minden gyújtás-gyertyahibánál újat vett:)

180 Grõb Gyula 2009-10-20 20:16:13

Amióta bejött a hideg, valami az autó (4t) elejében nyikorog. Melegben nem csinálja. Ahogy lassítok, úgy lassul a nyikorgás. Már megnéztük,egyszerűen nem tudunk rájönni,mi a fene lehet. Tipp? Előre is kösz

179 Őry Gábor 2009-10-20 18:09:53

Ezek nem BERU-s gyertyák, hanem endékások (?). Akár hamisítvány, akár nem, nagyon jól megy vele a gép, de az utóbbi időben valami szarakodik nekem a gyújtás környékén. A gyertyák is elégggé elhasználtnak tűnnek, és kifújnak a porcelán mellett. Nem nagyon, de a felirat eltűnt a maszatban.
Mindemellett ilyeneket fogok használni, csak érdekelt a régi motorosok véleménye, akiknek volt szerencséjük garantáltan ndk-s gyertyához. Nos valaki írta régebben, hogy ezek is hajlamosak voltak kifújni, és mint a mosónő, korán haltak.
Egyébként meg való igaz, hogy mindent hamisítanak, de melyik ferdeszeműnek éri meg négyszáz forintos gyertyákat hamisítani, amiket már csak alig párezren használnak?

178  Spityu 2009-10-20 17:45:38  Előzmény:Őry Gábor: 68791

MG-vel ellentétben, én úgy tudom, hogy a BERU előtti Isolatorok is olyanok voltak, mint az utóbbi egy évben "előkerült" (hamisított?) DDR-es gyertyák. Vagyis, ha jót fogtál ki, akkor semmi gondod nincs velük (sőt!), ha rosszat, akkor 20-500km után kifúj, meghal.

Eddig négyet használtam el belőlük, az első kettőt motorfelújításkor tettem félre, a mostaniak 3000km óta üzemelnek hibátlanul.

Még annyit hozzáfűznék, hogy szerintem ezek a friss Beru felirat nélküli Isolatorok nem hamkók, hanem többé-kevésbé az eredeti technológiával lettek legyártva. A csalás ott van - szerintem - hogy korabelinek tüntetik fel.

Nézd csak meg: a régi Isolatorok dobozán úgy van beütve a hőérték... a Beru-s dobozokon úgyszintén... viszont az "új" DDR-esen már nyomtatva van. További eltérés figyelhető meg az egyik felirat betűtípusánál is. No meg a porcelánon lévő logó is szürke.

177 tóth furdzsenxia 2009-10-20 17:02:07  Előzmény:Őry Gábor: 68791

el kell felejteni az isolátort én már lassan végig próbáltam az összes gyertya tipust.mind között van szar meg jó is.de nekem szinte mindennel szépen muzsikál a gép.igaz egy kicsit jobb a gyujtásom mint a gyári.

176 Muczán Gábor 2009-10-20 13:32:37  Előzmény:Őry Gábor: 68791

Nem a "régi" classic isolatorok, az előző rendszerben gyártottak voltak a rosszak, hanem ami már Isolator Beru Gruppe néven készült. Azok között volt sok selejt. Azok valahogy könnyebbek, silányak voltak. Persze az NGK-nál, Berunál, Boschnál stb is volt valami nagy hamis széria az összes nagykerben, nemcsak a Trabi kategóriában. Azóta Kína szindrómás minden gyertya, igen nagy a minőségi szórás.

MG

175 Őry Gábor 2009-10-20 12:28:34

Emberek!
Valaki írta régebben, hogy a régi Isolatorok nem bírnak ki sok km-t. Ez mennyire igaz. Ami most van benne, kb 4000 km-es.

174 Madocsai Gergely 2009-10-19 19:32:49  Előzmény:Vári László: 68766

Ne köszönd, sajnos nem tudtam segíteni. Ha beugrik még wmi, írok...:S

173 Kacsándi Szabolcs 2009-10-19 19:32:43  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

Nemrég ráztam gatyába egy Czene motort,kissé barbár módon belekontárkodott valaki,tönkretéve az eredeti jól működő alapot.Sajnos a blokkot újra kellett csinálni,de a végeredmény a jelenlegi tulajt is lenyűgözte.Mindjárt az első veresenyt meg is nyerte vele.

172 Kacsándi Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68785

Kívánságod teljesítve!
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091019/md1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw][imgw]https://kepfeltoltes.hu/091019/md2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

171 tóth furdzsenxia 2009-10-19 17:19:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

a Kasza autójában is Czene motor van ha jól tudom.

170 Gyapjas Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Lancelot!

Czene Maci egy motorja egy cimborám autójában: https://video.racing.hu/gyors4

169 Gyapjas Gergely 2009-10-19 15:34:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68782

De szép!:D Csinálj már egy képet a belsejéről is.

168 Muczán Gábor 2009-10-19 07:26:06  Előzmény:Irinyi Norbert: 68780

Norbika!

A hozzászólásomban megvan a száma is! ?????

MG

167 tóth furdzsenxia 2009-10-19 06:53:01  Előzmény:Nagy Donát: 68775

ha ilyen felujítást szeretnél én is csak egy komoly szakembert tudok javasolni nem a helyi kucig autószerelőket.akinek csak egy motor és összedobja és vagy jó lesz vagy nem.még egy dolog ha erdeinél szeretnéd felujítani esetleg a motorodat akkor légy óvatos.

166 Kacsándi Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Lehet én vettem meg az utolsó pár Mahle dugót!Ma sikerült beszerezni a börzén.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091018/md_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

165 Kacsándi Szabolcs 2009-10-18 20:32:18  Előzmény:Irinyi Norbert: 68780

Lejjebb a telszáma!

164 Irinyi Norbert 2009-10-18 18:21:28  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Nekem már hála istennek van egy versenymotorom amit ő épített és azt kell hogy mondjam le a kalappal egy állom az a motor amit tud kilóméterórát simán leforogja 3ik fokozatba is.
Tényleg és véletlenül nem tudja valaki az elérhetőségét mert szeretném vele felújítatni a motort.
Csak volt sajnos egy telefon balesetem és elvesz lett a telefonszáma nagy sajnálatomra

163 Nagy Donát 2009-10-18 17:51:00  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Köszönöm az eddigi segítségeket!

A magam kiszerelős-beszerelős dologgal ott van gondom, hogy semmi műhelyem, garázsom nincs, csakis a lakótelepi parkoló :(.

Kicsit még tájékozódom tovább, és mindenképpen jelzek!

162 Muczán Gábor 2009-10-18 17:17:23  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Lancelot!

Én az egyik volt Trabantversenyző tagunkat, Czene Macit ajánlom.
Tuningban otthonos, generálban is. Régen csináltattam ugyan motort nála, mert konkrétan nem volt kinek. A szervízében az utóbbi időben azonban feltűntek megint Trabisok. Ő is csodálkozott. Hiába a nosztalgia. Van egy titkos, de lassan kimerülő forrásunk még főtengelyre, gyári dugóra.
Tudsz vele egyeztetni a húsz 9 kettő84 197 számon. Rám hivatkozz.
Ősszel megyünk a szombathelyi rokonokhoz, akkor fel tudom ajánlani hogy visszaviszünk a ha le akarnád adni a kocsit és sikerül a dolog.

MG

161  Spityu 2009-10-18 16:37:03  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Orygabor jól írja: ne az legyen az első, hogy megcsinálják az elejétől a végéig... pontosabban: találhatsz olyan szerelőt (ha nem akarsz egyedül nekiállni), akihez odaviszed és megcsinálja, de fenn áll a veszélye, hogy olyan is lesz. "Ez még jó." "Áhh csak xx.xxx-t kértem munkadíjul, az olcsóbb is megteszi." "Nem Trabi, de jó lesz bele." stb.
Persze van olyan is aki megcsinálja az ÖSSZES fázist sajátmaga, de az akkora összeget fog érte kérni, hogy beleszakadsz.
Inkább ajánlanám azt a lehetőséget, hogy magad kiszereled a blokkot és egyben, vagy elemenként elviszed megcsináltatni a kívánt módosításokat, majd összeszereled és visszarakod. Egy Trabant blokk összeszereléséhez bőven elég az általános műszaki érzék, egy-két helyen kell csak odafigyelni és nem lesz probléma.
Másik járható út szerintem, hogy veszel egy használt N-es motort (fillérekért odaadják), megfuratod, esetleg a blokkot felszabályoztatod és már mehet is a kaszniba. Szerintem ez utóbbi a legolcsóbb: így ha nincs ki megcsinálja neked a farigcsálást (amit mondjuk nem akarsz bevállalni), lehet, hogy olcsóbban jössz ki.
Ha esetleg nagy gond lenne a távolság, és odaviszel egy könnyített lendkerekes, síkolt hengerfejes, bővített felömlős motort, akkor Zalaegerszegen tudok hozzád legközelebb embert. Ő szerintem megcsinálná azt, hogy odaviszel egy N-es motort (vagy módosított alkatrészeket) és a sajátod házát (a motorszám miatt), no meg a szükséges új alkatrészeket (tömítések, felújított főtengely, ez-az), megfúrja a hengereket és összerak a két motorból egyet, amit hazaérve csak be kell dobni a helyére. Egy helyen hibádzik a dolog: kellene tudni a kifaragott henger fúrás utáni méretét, és ahhoz beszerezni egy pár dugót, ugyanis csak Berta dugót tud adni (rendelésre). A gyári és a Mahle mind elfogyott.
[i](Módosította Spityu 2009.10.18. 18:50-kor)[/i]

160 Őry Gábor 2009-10-18 15:51:02  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Kérdezd Spityut, nemrégen újíttatott fel profi alkatrészekkel a Mihályfinál. Szerintem ha ilyenbe belevágsz, ne az legyen a szempont, hogy lábon hozd vidd, hanem, hogy jól megcsinálják. Má már szinte sehol nem foglalkoznak Trabant főtengelyekkel, én is próbálkoztam.

159 Nagy Donát 2009-10-18 15:31:07

Sziasztok!

Lehet, hogy eljött az idő a motorfelújításomra. Sajnos nem lehet tudni, hány kilométer van a motorban, úgy különösebb gondja nincs is, kissé főtengely hangú, de mivel pénz áll a házhoz, talán bele kéne ölnöm némi pénzt a Trabi motorjába. Egy komplett felújításra gondoltam, minimális tuninggal (hengerfej síkolás, lendkerék könnyítés, kisipari leömlő).
Ti kit, milyen műhelyt ajánlotok, ami nem horror árban dolgozik, és megbízható is? Sajnos Szombathelyen lakom, a fővárostól messze, így olyan hely kéne, ahová egyszer felviszem a kocsit saját lábán, megcsinálják, majd kulcsrakészen visszakapva, saját lábán ismét hazahozom.

Minden segítséget köszönök!

158 Tóth Balázs 2009-10-18 12:54:38

4T-hez kartelgáz leválasztót keresek
06704593860
re.troo@citromail.hu

157 Őry Gábor 2009-10-18 12:32:34  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Mindegy, akkor is csinálja, az biztos, hogy nálad se a laprugó, haha!

156 Marton Tamás 2009-10-18 12:08:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Szia!

Álló helyzetben kormányfordításkor nem csinálja? Én a gömbfejre gyanakszom. Lerohadt róla a gumi, port kapott, kiszáradt, és kikopott. Az szokott nyekeregni úthibánál, meg amikor tekered a kormányt.

155 Szedlák Tibor 2009-10-18 09:16:56  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Jajj elnézést kérek tőled az enyém 4t :)

154 Őry Gábor 2009-10-18 06:06:42  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Jó hogy szólsz, én is hallok, olyan ropogós-nyikorgós hangot. Már gyanakodtam arra is, hogy a laprugók szárazak, de nem. Fogalamam sincs mi az, de qrvára idegesít. Lehet, hogy szilentek?

153 Szedlák Tibor 2009-10-17 22:46:29

Ha már a lengéscsillapítóknál tartunk, mitől van az hogyha átmegyek egy kisebb úthibán akkor első kerekek felől, ilyen ropogó hangot hallok, csapágyaknak és csuklóknak semmi bajuk, én a lengéscsillapítóra gondolok de nem tudom pontosan mi okozza a hangot.

152 Sövényházi József 2009-10-17 20:12:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68767

Igen ez volt a gond, köszönöm! reggel még nézegettem egy darabig aztán rájöttem, kiszedtem az egész rugóslábat és ráhúztam a rugótányér fölötti anyát rendesen, mostmár a toronynál is raktam alátétet alá, hátha nem hullik szét :D csak a visszarakása ne lenne ilyen macerás... de a lényeg, hogy most jó, és még a féktárcsa csavarja is ki volt lazulva... :D milyen jó hogy szétszedtem
[i](Módosította yocc 2009.10.17. 22:13-kor)[/i]

151 Kacsándi Szabolcs 2009-10-17 19:22:51  Előzmény:Sövényházi József: 68762

Ha csak alig lóg ki a menet akkor nagyobb a baj.Valószínűleg a felső rugótányér rögzítője is lelazult.Ezért nem lóg ki a szár és ezért is lazulhat meg.Érdemes kiszedni és megnézni az egész gátlót.De remélem tévedek,viszont már jártam így,talán ez a legkézenfekvőbb megoldás.

150 Vári László 2009-10-17 15:50:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68765

-A kapcsoló jól van beállítva, jól érintkezik...
-A rudazat könnyen mozog, nem szorul, bimetall rendesen mozgatja, a ház a jelhez van téve.

Ma próbálkoztam az úszószinttel, meg ha már ennyire belemerültem, ki is takarítottam a karbit... Az eredmény változatlan, egy bizonyos főfoktartományban eltűnik az alapjárat. Az elektronika jó, kap áramot a szelep.
Mára meguntam a próbálgatást, és ki is fogytam az ötletekből... Ha valakinek van még vmi ötlete, ne habozzon megosztani :D

Madogery, Neked pedig köszönöm a segítséget.

149 Madocsai Gergely 2009-10-17 11:58:54  Előzmény:Vári László: 68764

- A karbin a fojtószelepkacsoló zár melegen, alapjáraton? (aza be wan-e állítwa rendesen)

- a hidegindítócsappantyúnak a rudazata, kis rugója nem akad az olajsártól ill. egyéb kosztól. (csekkolni: álló mocinál bal kézzel kb. >=50%-nyira +húzod a gázbowdent, tartod. Jobb kézzel a karbin háturól benyúlsz és +mozgatod a csappanytú rudazatát, h a csappantyú kopptól-koppig könnyedén jár-e.)

- bimetallháznál a jelölés jelölésnél wan-e?

148 Vári László 2009-10-17 09:22:31

Üdv Márkatársak!
Jönnek a hidegek, jelentkeznek is a problémák...
A következő gondom lenne 4T-vel:
A motor félmeleg állapotban, szóval amikor még Éppen nem kezdett világítani a sárga led, a motor elkezd lefulladni, nincs alapjárat, kihagyásos a motor...
Miután felmelegszik üzemmelegre, mintha semmise történt volna, normálisan megy tovább a kocsi...
Szerintetek mi lehet a probléma? Túl hamar kapcsol ki a szívató?
Segítségeteket előre is köszönöm!

147 Pátkai Antal 2009-10-16 18:56:50  Előzmény:Sövényházi József: 68762

A csavar alatt kéne lenni egy rugós alátétnek ami megakadályozza a lecsavarodást.
Egyébként a gátlószárát meg nyugodtan megfoghatod francia kulccsal vagy akár patent fogóval is nem árt neki:D

146 Sövényházi József 2009-10-16 18:04:37

Sziasztok!
Járt már valaki úgy 4T-vel, hogy elöl a toronyban a lengéscsillapító csavarja lemozgott? Oo elég érdekes számomra, főleg hogy jó erősen meg volt húzva... a gond az hogy alig pár menet látszik csak ki ha felrakom a nyomótányért és nem bírom megfogni a 6os kulccsal a gátló szárát, szóval elforog az egész. Örömmel fogadnék hasznos ötletet, módszert, tanácsot. Ebben a hidegben valahogy nincs sok kedvem kivenni az egész rugóslábat :D

145 Reining Ádám 2009-10-16 09:03:06  Előzmény:Fonai László: 68760

Tiberionak hogy könnyebb legyen a helyzete szerintem egyszerűbb ha a kárpitot először ráragasztja a polifoam-ra igaz mi szivacsot vettünk de tökéletes a polifoam is és úgy már van valami tartása is az egésznek nem csak lóg a fejedre amikor ragasztod fel az autóba! Mi mielőtt ráragasztottuk a szivacsot a kárpitra levágtuk pont akkorára mint amekkora a gyári szivacs volt mert a kárpiton tökéletesen látszik a nyoma és úgy nem kellett betuszkolni a perem alá mert a gyárin is a peremnél már vége van a szivacsnak éppen csak elég volt begyűrni és szépen felfeküdt a peremre mikor ragasztottuk már a tetőre! Így elkerülhető hogy hullámos legyen a kárpit mert a földön szépen rá lehet fokozatosan engedni a szivacsra vagy polifoamra és közbe tapizni hogy odaragadjon! Aztán az egészet már szépen fel lehet ragasztani és ha van rajta szivacs vagy polifoam van egy olyan vastagsága az egésznek hogy nem tud összegyűrődni szóval csak azzal kell törődni hogy pont jó helyre ragaszd ne csússzon el egyik irányba se!
Mi 4 Trabira ragasztottuk fel így és így volt a legegyzsreűbb mert az elején bénáztunk sokat! Ez volt az én verzióm! gyűjtsél erőt a melóig mert tényleg szívás meló!

144 Fonai László 2009-10-16 04:29:57  Előzmény:Berecz Tibor: 68758

Szia Tiberio!

Én pont múlt hétvégén ragasztottam vissza az enyémet. A kárpit alatt lévő szivacs szigetelés porladt már, azért engedte el a kárpitot. A IX. kerületben, a Táblás u-ban van polifoam nagyker, én ott vettem polifoamot meg ragasztót. Másfél centis polifoamot vettem, de azzal sokat szívtam, mert alig bírtam körbe a perem alá betuszkolni, úgyhogy a centiset ajánlanám inkább, azzal könnyebb bánni. Kárpitot és a szivacsot szedd le. A szivacs maradékát minél jobban vakard le, hogy szépen föl lehessen ragasztani a polifoamot. Elég szívás meló, de a végeredményért megéri. A ragasztó jó a kárpithoz is.
Jó munkát!

143 Oláh Olivér 2009-10-14 10:32:29  Előzmény: Spityu: 68716

Nekem van 4db diagonal gumim, ha kell valakinek.
Az egyik az oldalfalán megvan repdezve, mind a két oldalán, de a futófelüelete jó még, a többin nincs repedés.
Kérésre küldök képet!

142 Berecz Tibor 2009-10-14 09:47:48

Sziasztok!

A Trabimban meglazult a tetőkárpit és nagyon zavaró a belógása :(. Tud valaki ajánlani Bp-en vagy annak közelében valakit, akivel megcsináltathatnám? Köszönettel, Tiberio

141  hks 2009-10-14 06:10:56

huh de kár egy ilyen járgányé de még mindig nem vagyok előbbre az emberünket valahogy el kellene érnem

140 Lizák Péter 2009-10-13 20:38:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 68755

Kár érte nagyon. De mért lett szétkapva?
Több tuningtrabi is a bontóban végezte mostanában az elmúlt néhány évben

139 Biacsics Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Biacsics Gábor: 68754

És valóban: [url]https://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=22667[/url] Kár érte.

138 Biacsics Gábor 2009-10-13 18:57:24  Előzmény: hks: 68751

Valahol mintha azt olvastam volna hogy elbontották,talán carstylingon?

137 Bíró Norbert 2009-10-13 17:22:11  Előzmény: hks: 68751

Ment a mail.

136 Bíró Norbert 2009-10-13 17:20:17  Előzmény:Dobos László: 68741

Tűszelep. 1000 százalék.

135  hks 2009-10-13 17:08:49

az autó rendszáma axc-569 ha azóta meg nem változott.

134  hks 2009-10-13 17:06:13  Előzmény:jocking .: 68749

azt tudom hogy a Peet autója de én egy pezsgőszinűt keresek fekete tetővel polírozott irmscher felnikkel.2 éve kgst partyn láttam is a srácot de így hirtelen nem ugrik be hogy ki lehet a tulajdonos.