Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6233 Kárász Endre 2013-03-14 09:51:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 74848

Tudtommal a KMGY-ben a vízhõfok és a tank mûszere egy hagyományos ún. lengõtekercses (mutatós) mûszer. Szerintem átkapcsolásnál nem jelentkezik semmi káros, mert csak egy ellenálláson(hõgomba) átfolyó áramot szakítasz meg egy pillanatra. Ennyit akkor is kap, amikor kikapcsolod a gyújtást. No para:)

6232 Kunyi Tamás 2013-03-13 22:52:13  Előzmény:Kárász Endre: 74845

Apropó Endre, egy kis elektronika kérdésem lenne.
Lehet olvastad, lehet nem, írtam pár hete, hogy a KMGY mûszerre nem csak 1 vízhõgombát kötnék, hanem kettõt egy váltókapcsolóval. Tehát egyszerre csak egy lenne kapcsolatban vele. A kérdésem: amikor átkapcsolok egyik gombáról a másikra, lehet olyan feszültség- vagy áramerõsség-ingás a KMGY felé, ami káros lehet rá? Érdemes lenne valami védõelektronikát összerakni a kapcsoló és a KMGY közé? Pl. valami stabilizátor IC vagy mintha a Zener-dióda is rémlene :/ Sajnos nem vagyok ebben biztos.

6231 Szabó Gábor 2013-03-13 21:50:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 74840

480 duplavé, meg van valami képlet, hogy P=U*I. Generátort, akkumut nagyon megterheli. Ne erõlködj a biztosítékkal, inkább szereld ki a tüskéshátút és vágd le a tüskéit, aztán mehet vissza. Nem kell neki áram többé, de nem is rontja az áramlást. Viszont a bimetálnál lévõ fûtõelemnek mûködnie kell, nélküle nagyon sokáig megy a szívató. De ez csak 14W.
Hasonló karbicserét követtem el régen. Sok állítgatás után 5 literes városi fogyasztások lettek és soha nem ment elõtte annyira jól a kocsi. A karbit áttettem egy zsírúj 1.3as motorra, de hiába nem állítottam el, 12 literes fogyasztást mértem. Késõbb, ahogy a motor bejáródott, 10 liter körül lett a fogyasztás.
Két hete raktam Ladára ilyen karbit, mindent bekötöttem, alapjárati elektronikát és az autómata szívatót is. Az eredmény meg stabil alapjárat, 7 liter körüli városi fogyasztás, csendesebb, rugalmasabb motordinamika lett. Kis hiba van, a mágnesszelep nem mindig tudja leküzdeni a rá ható vákumot. A fõfúvókát nagyobbra cseréltem, 125 rémlik.

6230 Forgács Balázs 2013-03-13 18:45:49  Előzmény:Kárász Endre: 74845

Helló,

rendszámvilágítás nincs az utánfutón. Diódából tennék be egy nagyobbat, az van itthon többféle is, csak hozzá kellene férnem a rosszhoz, hogy kicseréljem.

6229 Kárász Endre 2013-03-13 17:38:28  Előzmény:Forgács Balázs: 74839

Nem ismerem a Wartburg 1.3-at, így azt sem tudom, hogy egész pontosan milyen típusú dióda van a kapcsolóban. Vélhetõen azért ment tönkre, mert egy bizonyos áramerõsség felett a dióda nagyon rövid idõ alatt kifingik, míg a biztinek van egy kis lomhasága. Na nem nagy, de a dióda biztosan sokkal gyorsabban halálozik el. Azt se felejtsd el, hogy az izzóknak hidegen jóval alacsonyabb az ellenállásuk. Emiatt a bekapcsolás során kialakul egy nagy áramlökés. Ez nem olyan hosszú, hogy a biztosíték olvadószálát felmelegíthetné, de a diódának már sok lehet. Ha a gyári konfigurációt meg akarod hagyni, akkor viszont az utánfutót kell átvezetékelni. Azt írtad, hogy a futón 2*5W a két helyzetjelzõ. De a rendszámvilágítás véletlenül nincs még rákötve? Vagy az egyáltalán nincs?

6228 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Németh János: 74843

Talán ez majd segít:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130313/748890489EasyCapture3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

18 - bimetál
18,5 - "bimetálház" (ezt önkényesen neveztem el így)
19 - rögzítõcsavar

A házon átmenõ, a bimetálon menetes furat van. Remélem így sikerül megérteni.

Nekem a régi Trabant karbival evett így télen 10-et (ez lefelé van kerekítve), nyáron meg 7-8-at. Mondjuk azzal nem bíbelõdtem ennyit, sõt...

6227 Németh János 2013-03-13 05:38:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 74842

azt én is sajnálom, mert igy nem látom át a dolgot.

Majd ha beállitod a bimetált kiváncsi vagyok a fogyasztásra. Nekem pont a gyári vonalhoz volt állitva, nyáron 6-7 volt hosszu távon vegyesben. Csak téli városban ugrott most meg. Ja de lassan ismét lemérem majd :)

6226 Csády Szabolcs 2013-03-12 21:44:16  Előzmény:Zwick Gábor: 74841

Köszi!
Csak azt sajnálom, hogy most nem volt mirõl paint-es ábrát készíteni :D

6225 Zwick Gábor 2013-03-12 21:42:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 74840

Lassan a végére érsz és lesz egy jól mûködõ karbid! Csak is ez lobogjon a szemed elõtt. Eddig tetszik! :)

6224 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Újabb benzingõzös napon vagyok túl:
Hallottam már olyanról, hogy egy autónak/fõtengelynek lelke van, de hogy egy karburátor ideológiailag képzett legyen, na az meglepett...

A karbira, mivel hiányzott róla, ezért egy Weber 32 TLA bimetálját, meg bimetálházát tettem rá, mégiscsak ez az eredeti.
Miután ma egy isteni szikra által vezérelve leszereltem róla a bimetált a következõ látvány fogadott:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130312/DSC01379_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A bal oldali a BVF a jobb a Weber. A BVF sûrûbben tekercselt, a menetek által határolt kör átmérõje kisebb. Arról már nem is beszélve, hogy a Webert a házzal 12-es kulcsnyílású csavar (fogalmam sincs milyen szabványú csavar ez) fogja össze, a BVF-et meg 13-as kulcsnyílású (M8).
Mivel nagy szívást nem akartam magamnak generálni, úgy terveztem, hogy a ház az marad, mivel ugye bele van kötve a vízkörbe, így megint fellocsolnám a garázs padlóját. De hát ugye az M8 persze, hogy nem fért át a másik csavar házon lévõ átmenõ furatán.
Szerencsémre a BVF bimetál komoly munkamorállal rendelkezett, így jó sztahanovistaként a Weber csavarral is hajlandó volt munkába állni.

Csodák csodájára ezek után hidegen lett alapjáratom, szivatón a fordulatszám magától(!) szép lassan csökkent.
Hihetetlen, hogy a párthû BVF nem volt hajlandó együttmûködni a harácskapitalista Weber termékkel...

A másik: a fûtõsünt indítás elõtt lehúztam a vezetékérõl, ezek után nem melegedett egyik vezeték se. Mivel ez egy újonnan beszerzett bontott darab, s a régivel nem csinálta ezt, így elég valószínû, hogy zárlatos a kicsike.
Valaki nem tudja ennek a csodának a mûszaki paramétereit? Elsõ sorban az áramfelvétele érdekelne, hogy értelmes értékû lengõbiztosítékot iktathassak közbe.

Sajnos a torpanásos jelenség megmaradt, így egyértelmû, hogy a benzinszint emelését nem úszom meg...

6223 Forgács Balázs 2013-03-12 10:54:00  Előzmény:Kárász Endre: 74835

Szeretném inkább a gyári funkciót megõrizni. Talán a dióda túl lett terhelve a +1 db helyzetjelzõ miatt? (Akkor a biztosíték miért nem égett ki? Az még a gyári.)Akkor kicserélném a diódát. A kérdés csak az, hogy ezek a diódák benne vannak a kapcsolóban? Gondolom, csak ezt az egy kapcsolót magában nem tudok kivenni, csak ha lehúzom mind a hatról a sarukat, és akkor az elõlapot egyben kiemelem. Vagy hogyan?
[i](Módosította fobq 2013.03.12. 11:57-kor)[/i]
[i](Módosította fobq 2013.03.12. 12:02-kor)[/i]

6222 Mazák Viktor 2013-03-12 10:10:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 74829

Szia!

A kérdés az, hogy a meleg leállás után csak a hirtelen padlózásra kapta el (bedúsított a gyorsítófúvóka), vagy lassan nyomtad be, azaz csak a levegõvel el kellett szegényíteni? A lényeg, hogy jobb lett mint elõtte, már legalább nem folyik orrán-száján :)

Mindenesetre az egyszerûbbtõl haladnék a bonyolult felé, azaz mivel a gyorsításkor torpan, tehát ott szegény a keverék, akkor elõször a minõségcsavaron próbálnék állítani, kifelé tekerve, de ha azzal nem lehet megszüntetni, akkor bizony úszószint. Mivel azonban egyenletes haladásnál is csinálja, nagyon valószínû, hogy az úszószint alacsony és elszegényedik.

A fûtõsün az én gyári gépemen is le van kötve. Télen 3km alatt bemelegedik. (Mondjuk a mostani telek gyöszösek)

6221 Rezes Balázs 2013-03-11 21:45:07

Sziasztok!
A helyzet, hogy van egy 4 ütemû kombi Wartburgom amirõl szombat reggel elment a világítás. A jelenség a következõ: helyzetjelzõ és mellette az index is világit, és tompított helyett is ez van. Ilyenkor az index helyett a fényszóró helyzetjelzõje villog és tompított sincs, de a kontroll lámpája felkapcsolt világításnál világit. Ha nem kapcsolom fel a világítást akkor az index csak hátul mûködik. Érdekesség, hogy szombat reggel miután ez megtörtént, beálltam a mûhelybe, mert aznapra a váltócsere volt betervezve, és este mikor összeraktam a kocsit, mintha mi sem történt volna, minden mûködik rendeltetésszerûen, viszont ma reggel újra elkezdte.
Szóval ha valaki tudna valami ötletet adni hogy ez mi lehet, azt megköszönném.





[i](Módosította jocking 2013.03.12. 01:43-kor)[/i]

6220 Csády Szabolcs 2013-03-11 20:05:51  Előzmény:Németh János: 74834

De az van rajta, de ez a fûtõsüné.

A fényváltó relé azt hiszem a 4T-kben a kormányburkolat alatt van, de ne kövezzetek meg, ha nem, mert én átalakítottam az enyémet 2T indexkarosra, szóval nekem már más a fényváltórelém.

6219 Kárász Endre 2013-03-11 19:58:57  Előzmény:Forgács Balázs: 74832

Akkor ez csak az egyik dióda halála lehet. Nézegettem a kapcsolási rajzot. Kösd rá inkább a rendszámvilágításra, mert az nem a diódákon keresztül kap táplálást, így nem fogja kinyírni. A diódáknak a szerepe csak az elválasztás. Annyi, hogy a kapcsoló ezen keresztül tudja ellátni mindkét oldali helyzetjelzõt, viszont a bajuszkapcsolóval függetlenül is lehet kapcsolni a bal és a jobb oldalt.
[i](Módosította Endre 2013.03.11. 21:13-kor)[/i]

6218 Németh János 2013-03-11 19:50:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 74829

Hello.

az utolsó képen nem Trabi 1.1 aksi és az ablakmosó közötti kis reléé van?
Nekem arra azt mondták fényváltórelélé, de ha a fûtõsüné akkor nekem is hasonló gondjaim vannak kehes járással rángatással stb amit leírtál.
én cseréltem egy új darab ilyen relélére de néha még mindig elkezd sûrûn kattogni alacsony fordulatnál néha talán magasabbnál is mint a régi, szóval vagy a relé rossz vagy valami nálam is elakadt vagy kiégett a kábelokat még nem néztem de ha használom a verdát majd figyelem és írom a tapasztalatokat.

De ha nem akkor más akadt meg nálam :) még keresés alatt...

üdv mindenkinek.

6217 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 74828

Köszönöm a reagálást.
Gondolom a teljesítményen nem fog rontani?
Egyébként ilyen a dob:

[img]https://p.coldline.hu/2013/03/11/942342-20130311-BmiL5R.jpg[/img]

6216 Forgács Balázs 2013-03-11 19:42:34

Sziasztok,
Wartburg 1.3 (továbbra is).
Két hete vezetékeltem újra az utánfutónkat, de rájöttem, hogy a Wartburgon a duglajban se volt szabvány a bekötés, így azt is újrahúztam - az most szabvány. Az utánfutón viszont nekem csak 5 vezeték van (test, féklámpák, bal, jobb irányjelzõ) kizárásos alapon az ötödik a két helyzetjelzõ (közösen). Tehát nálam nem külön megy az utánfutó jobb és a bal oldali helyzetjelzõje, hanem mindkettõ a Wartburg bal oldali helyzetjelzõjérõl kapja az áramot - így mikor az utánfutó fel van akasztva a jobboldali áramkörben 2*5W a baloldaliban 4*5W a felvétel. Egyszer csak lebénultak a Wartburg bal oldali helyzetjelzõi. A biztosítékot ellenõriztem: OK. Kipróbáltam gyújtáskapcsoló 0 helyzetben az ir.karral jobbra-balra külö-külön kapcsolgatni a helyzetjelzõket - úgy mûködik (az utánfutóé is). Tehát a hiba billenõkapcsolóban lehet. A rajz szerint úgy látom, hogy itt van két dióda. Találkozott már valaki olyannal, hogy az megy tönkre? Lehet cserélni? Amint írtam a biztosíték nem égett ki, tehát elvileg nem volt túlterhelve a bal oldali kör.
[i](Módosította fobq 2013.03.11. 20:43-kor)[/i]
[i](Módosította fobq 2013.03.11. 20:44-kor)[/i]

6215 Csády Szabolcs 2013-03-11 19:28:33  Előzmény:Támba Csaba: 74830

Jelenleg pont ilyen munkakörben dolgozok (míg nem kapom kézhez a diplomámat), szóval lecsúsztál rólam. :)

6214 Támba Csaba 2013-03-11 19:03:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 74829

Épp mûszaki rajzolót keresek. Fel vagy véve! :)

6213 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

1,3-as karburátorosítási kálváriám második felvonása következik. Elõre szólok, a téma iránt érdeklõdést nem mutatók, vagy gyengébb idegzetûek lapozzanak tovább! :)
Ja igen, hosszú lesz!

A múltkori nem indulós, viszont benzinömlõs dolog okozója a benzinszint rendkívül magas állása volt, ami azt eredményezte, hogy elõbb folyt ki a karbi résein a drága üzemanyag, minthogy az úszó elzárta volna a tûszelepet.

A javítási útmutatóban a következõ ábra van az úszószint ellenõrzéséhez:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Alfa = kb. 45°
a=27,25 +-0,25mm

Hát már hogy a grafitos gépzsírós kenyérbe lehet század mm-ekrõl beszélni, mikor egyrészt az alfa szög egy kb érték, az úszók játéka a konzolukban pedig minimum 0,5mm-es?!

Autószerelõ ismerõsöm azt tanácsolta, hogy a tûszelepet elzáró pöcök hajlítgatásával állítsam be a kívánt benzinszintet, ami ököl-szabály szerûen minden karburátornál az úszóház egyik falán lévõ letörés alsó sarka.
A könnyebb megértés és a vizuális típusok segítése érdekében készítettem egy magas színvonalú, jó minõségû paint-es rajzot:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
/Na jó, a méretarányok nem lettek annyira tökéletesek :P /

Miután az említett szintre sikerült varázsolni a szintet, már csak arra maradt idõ, hogy beindítsam, s nagyszerû módon nem ömlött a benzin, járt a motor, a lapot is vette. Öröm, bódottág!

Másnap a garázsban való melegítés, állítgatás közben produkált egy olyat, hogy mikor már kb üzemmeleg volt, egyszer csak leállt. Indítózásra csak úgy indult be, ha nyomtam a gázt, de alapjárat nem volt. Jobbról a 7. biztosíték égett ki, amin a fûtõsün, meg gondolom az alapjárati elektronika is van.

Ma jó idõ lévén gondoltam teszek egy karburálós próbakört. Már elõzõleg se nagyon volt hidegen alapjárat, most meg egyáltalán nem volt. A biztosíték renben volt, a bimetál dolgozott, az látszódott, mivel a folytószelep beállítócsavarjához nem ért hozzá a felütközõ felület.

Ekkor vettem észre, hogy a fûtõsün reléjére a + akkusaruról rácsatlakozó szigetelt csúszósaru szigetelése szép komótosan olvad, illetve ég el. Az elõzõleg beépített lengõbiztosíték remekül tette a dolgát, csak a fúromon javasolt 30A-es biztosíték ingerküszöbét nem érte el ez az attrakció, azaz a sztratoszférából sz@rt az egészre. Az akkutól a reléig, illetve a relétõl a sünig futó vezetékek tûz forróak voltak. A sün egy újonnan beszerelt bontott darab. Lehet, hogy zárlatos a kicsike?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/DSC01378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A próbaúton a következõt tapasztaltam: a motor az egyes sebességi fokozatokban egy rövid fordulatszám tartományban szépen dolgozik, majd rángat, torpan, bakkecskézik. Lepadlózva kis rángatózás után húz, mint a mozdony. A bakkecskézés egyenletes haladáskor jelentkezik, ha kicsit visszább veszem a gázt, akkor megszûnik egy darabig, de ahogy lelassul egy állandó sebességre, újra kezdi, majd kis gyorsítással bezárható a kör. Gyorsításkor azt vettem észre, hogy ha a gázpedál lenyomom, s azon a helyen tartom, akkor egy ideig gyorsul a kocsi, majd visszább esik a sebesség 5-10km/h-val.
Az említett autószerelõ azt javasolta, hogy a keverékcsavart tekerjem be tövig, majd addig tekerjem kivelé, amíg emelkedik az alapjárat, ha már csökken, akkor tekerjem beljebb. Ez elméletileg 1,5-2 kifelé tekerésnél valósul meg, nálam kb 1,2-2-szerese volt érzésre, nem számoltam. Viszont az ehhez belõtt alapjárat már stabil volt, de érdemi változás nem történt.
Az úszószint gyanús nekem (szerintem alacsony), a fûtõsünrõl már nem is beszélve, de bármiféle hasznos segítséget elfogadok!
Sõt, elõre is köszönöm!

6212 Csády Szabolcs 2013-03-11 17:39:14  Előzmény:Kantuly János: 74827

Hogy csökkenti-e/lefojtja-e az kicsit bonyolult. Ha a gyári rendszerbe iktatod be, akkor valószínûleg igen, mivel a gázok áramlása során az eddigiekhez képest többlet munkát kell végeznie, s nem csak a csõsúrlódást kell leküzdenie. Ha valamelyik dobot kiiktatod belõle, akkor már nem feltétlenül. Nem vagyok nagy kipufogós, ezt részét annyira nem vágom.

A kipufogóvég középre hozását nem ajánlom, úgy tudom nem véletlenül van az ott. Az NDK-s mérnökök nem divatoztak ilyenekkel. Így, hogy a sarokba van "számûzve" a menetszél szépen elviszi a gázokat. Amikor a magyar jogszabályokra hivatkozva itthon anno "kiegyenesített" kipufogókkal hozták forgalomba a Trabikat, akkor be is köpködték olajsárral a lökhárítót, melyet kivédendõen született meg az "oroszlánmancs" kipufogóvég.
Olyat is hallottam már, hogy a középen kivezetett kipufogónál a menetszél, meg az áramlások nyitott ablaknál visszakeverik az égéstermékeket.

6211 Kantuly János 2013-03-10 22:49:24

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a katalizátor csökkenti-e a motor erejét?

Azért kérdezem, mert katalizátorral küldeném mûszakira, de utána tervezem, hogy kiszedem és csak egy 50-es csõ fog végigmenni egy [url=www.traffipax-lezerblokkolo.hu/sport_kipufogodobok/sport_kipufogodob_hja112__1500_cm3-ig_ajanlott__hosszu_kerek__csapott_veg__polirozott__rozsdamentes_acel_-p6881.html][b]ilyen[/b][/url] dobhoz. (HJA-112)

Hátul középen vezetném ki.

Mit gondoltok?
[i](Módosította Janner 2013.03.10. 23:52-kor)[/i]
[i](Módosította Janner 2013.03.10. 23:54-kor)[/i]

6210 Németh János 2013-03-10 14:54:04  Előzmény:pete sándor: 74824

csao
azért lenne értelme a vezérléscserének? :)
imdulásnál dombnak felfelé lefelé koppano hang az ugye motortarto bak? Kérdés hogy az rosz akkor mert kimozdulni ugye nem tud.
Csere kb sok idõ e ergia? Hozzá nem értõ de mûszakilag kicsit jártas megtudja csinálni?
Meg futomûszilentek cseréjének van valami buktatoja vagy azt is tudnám cserélni?

6209 pete sándor 2013-03-10 14:09:01  Előzmény:Szebelédy Péter: 74823

Átméröre találsz hasonlot csak az idom jön nehezen össze

6208 pete sándor 2013-03-10 14:07:32  Előzmény:Németh János: 74818

Hali a vized hamarabb megy el a vizpumpánál. A hengerfejtömités ritkán megy tönkre

6207 Szebelédy Péter 2013-03-10 13:15:43  Előzmény:Farkas Zoltán: 74822

Ez érdekelne, pl a hûtõ felsõ csatlakozására melyik "külsõs" csõ passzolna... :)

6206 Farkas Zoltán 2013-03-10 12:08:33

A vízcsövekkel nekem is volt gondom de más autótípusból(opel) illetve traktoros vízcsövekkel lecseréltem a gyáriakat. Az elsõ csõrepedésem óta van berakva egy tekercs barna csomagolószalag (amivel a papírdobozokat ragasztják le)mert a többszörösen körbetekert vízcsõ simán kitart amíg veszek másikat. Útközbeni gyorsjavításra tökéletes! ;)

6205  Spityu 2013-03-09 22:07:06  Előzmény:Szebelédy Péter: 74820

Reálisnak mondható. Átlagembernek, nem haveri alapon:
- síkolás (érintõ): 2e,
- 8 szelep felújítása: 15e,
- nyomáspróba: 2e,
- hengerfejtömítés: 2-4e,
Ez eddig kb. 20-25e

Én 5e alatt nem állnék neki. (Hengerfej le, anyagbeszerzés, gépmûhelyezés, hengerfej fel).

6204 Szebelédy Péter 2013-03-09 21:58:56  Előzmény:Németh János: 74818

üdv! Tavaly vizionáltam egy hengerfej hibát (késõbb kiderült hogy nincs semmi baja ott) megkérdeztem a szerelõt, 30 ezerért csinálta volna meg síkolással, nyomáspróbával. Rutinnal gondolom hamar megvan, de szerszámigényes (nyomatékkulcs, hengerfejcsavarhoz fej stb). És persze ki tudja, hogy bírja a jóképességû új hengerfejtömítés (gondolom gyárit nagyon nem kapni hozzá, hacsak nem VW-st)

6203  Spityu 2013-03-09 19:40:56  Előzmény:Németh János: 74818

Akkor szerintem nincs nagyobb baja. A lényeg, hogy ne egye és ne szivárogjon durván a csatlakozásoknál.
Egy kicsi plusz olaj nem a világvége.

6202 Németh János 2013-03-09 18:54:29  Előzmény: Spityu: 74816

CSaó.

Sûrû állagú volt :) Víz evést nem tapasztaltam, vagy csak nagyon kis menyiségben eszi ha eszi. Azért is cseréltem le a vízcsövet.
Akkor a többit hagyjam amíg bírják inkább ne piszkáljam? :)

Ez a hengerfej tömítéscsere nagy mûvelet? Menyibe kerülne szerelõnél nem mennék bele olyan mélységbe még. Vagy még várjak és figyeljem.

Olajszintem inkább meg még mindig több mint kevesebb, menyivel szabad több legyen? a nívó szint plusz?

6201 Szebelédy Péter 2013-03-09 18:19:44  Előzmény:jocking .: 74813

Ezt megerõsíthetem, a héten ezért kellett kényszerpihenõt tartanom melóhelybõl hazafelé. A 20 éves áll mint a cövek (noha kemény mint a kõ), az 1 éves pedig széjjelrepedt...

6200  Spityu 2013-03-09 16:56:47  Előzmény:Németh János: 74815

Annak a tejfölös állagú macesznek a becsületes neve: olaj-víz emulzió. Az olaj adott, a víz pedig alapvetõen két forrásból kerülhetett bele: égéstermékként szépen lement a gyûrûk mellett, ez a jobbik eset (ezzel nem nagyon tudsz mit csinálni, hidegben elég gyakori). Rosszabb esetben csipegeti a hengerfejtömítésnél a vizet a motor. :) Ha nagyon habos és viszonylag sokszor rá kell tölteni, akkor tuti, hogy hengerfejes. Ha csak kicsit tejfölös és lassan fogy csak a hûtõvíz, akkor az átlagosnak mondható téli vizesedés van az olajodnál, ill. szivárog valamilyen bilincsnél vagy magánál a vízpumpánál a víz.
[i](Módosította Spityu 2013.03.09. 18:00-kor)[/i]

6199 Németh János 2013-03-09 15:42:47  Előzmény:jocking .: 74813

CSaó.

Köszi a válaszokat.

Hát most egyet lecseréltem mert akkor az valószínû elrepedt és az önindítóra folyt a víz meg a behúzómágnesra. Csere után megállt a vízszivárgás.
De kicsit kemények a csövek meg eléggé lassan melegedett télen még néha úgy is hogy bent van elöl a karton.
Akkor csövet ne cseréljek csak ha szükséges, és elreped valameik?

Ma levéve az olajbeöntõt kicsit tejfölös állagú macesz volt rajta az mitõl lehet? Nemrég volt olajcserém 1000 Km-t nem mentem szerintem azóta.

6198 Rajna László 2013-03-09 12:55:24  Előzmény:Kiss Krisztián: 74806

köszönöm szépen a segítséget :)

6197 jocking . 2013-03-09 10:28:14  Előzmény:Varga Tibor: 74812

Van csõ, csak minõségileg olyan szuper, hogy 2-3 évente cserélni kell, mert szanaszét reped.

6196 Varga Tibor 2013-03-09 10:06:57  Előzmény:Németh János: 74805

A 4t vízcsõszett tuti magyar portéka, ahogy a trabiwelten fent lévõk erõs hányada. Itthon lehet venni csöveket, Zsombiban, vagy Báro-kerben biztos van.

6195 Csády Szabolcs 2013-03-08 22:48:14  Előzmény:Szabó Gábor: 74810

A hideg üresjárati csavaron és a fojtószelep csavarján rajta is van a plomba.
Könnyen meglehet, hogy akkor a tûszelep lesz a ludas, mivel úgy vettem észre, hogy a szivató rudazatánál benzines volt.
Hogy lehet ezt a hibát korrigálni?

Hogy miért kellett karbit cserélni? Hát izé...kellett a szopóroller adag. A gyári karbija aránylag jól muzsikált, csak kicsit sokat evett. Mondjuk se rendesen beállítva, se felújítva nem lett mióta nálam szolgál.
No meg ököl-szabályra hagyatkozva úgy véltem, hogy az új/nagyobb mindig jobb, mint a használt/kisebb.

6194 Szabó Gábor 2013-03-08 21:37:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 74809

Zsír új karbin az állító csavarokon mûanyag kupak van. Azok rongálás nélkül csak kevés állítást engednek, de mûködnie kéne állítgatás nélkül is. Bármennyire is nincs jól beállítva egy karbi, gázzal játszva életben lehet tartani a motort, max alapjárat nem lesz. Ha a tûszelep nem zár rendesen, nagyon durva mennyiségû benzint nyom az AC. Ilyenkor zárt fojtószelepnél tuti leáll a motor, annyira dúsul a keverék, de ki is folyhat a benzin a karbiból a szivató rudazatánál.
Miért kellett karbit cserélni? Elõtte nem voltak ilyen tünetek?

6193 Csády Szabolcs 2013-03-08 21:23:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 74808

Most jut eszembe: az elsõ indítózásokkor, miután feltelt benzinnel a karbi, akkor beindult. Elég magas volt a fordulatszám, s mikor nyomtam neki egy gázfröccsör, akkor leesett, kehesen járt, majd megállt. Utána már csak az elõbb leírtakat produkálta.

6192 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv Urak!

A harci helyzet a következõ:
Az 1,1-es Trabimra ma felszereltem egy 1,3-as Wartburg karbit, de nem akarja az igazságot...
A karburátor zsír új darab.

A következõt produkálja: teker az önindító, de nem "kapja el". Ha tövig nyomom a gázpedált, akkor egy-egy pöffenés van, de nem jár a motor. Néha közepes gázpedál állásnál életre kel, de kehesen jár, s egy-két másodperc járás után annak ellenére, hogy ugyanott tartom a gázt lefullad. Az elsõ próbálkozáskor ömlött a benzin a karbiból, de az mintha már megszûnt volna. Valószínû túl sokat kap, mert erõteljes benzin szag van mind a kocsi elejénél, mind a végénél.

Van valami standard beállítás, amibõl ki lehet indulni?

A másik dolog, hogy a karburátor tömítéskészletébõl megmaradt egy tömítés, amit a robbantott ábrán se találok sehol se. Körgyûrû alakú papírtömítés, külsõ átmérõje 47, a belsõ 38mm kb.

[imgw]https://www.ruddies.business.t-online.de/grafik/40w54101TLA.gif[/imgw]

6191 Kantuly János 2013-03-08 15:47:38  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74791

Azért gondolkodtam rajta, mert ha majd a sárvédõt csinálom, akkor egyúttal megcsinálnám azt is.
Viszont így, hogy gyári új duro ajánlatos hozzá, így lehet, hogy lemondok a dologról, mert annyi keret nem lesz rá.
Sõt, nagyon is szûkös lesz a keret.

6190 Kiss Krisztián 2013-03-08 12:05:11  Előzmény:Rajna László: 74804

Gyárilag még 15w40nnel adták,de 10w40 jobb bele,mivel a motor már nem új,az 5w-s felesleges,mert nagyon"vékony"és el kezdi csipegetni,megeszi magyarul!
10w40böl vegyél amilyet a tárcád el bir,(nem kell a szintetikus,de tehetsz bele ha akarsz)a lényeg hogy mindig idöben cseréld,ezek a motorok nem kényesek :)

6189 Németh János 2013-03-08 05:49:00  Előzmény:Varga Tibor: 74803

csao. Gondolom a festékboltos tudja milyen alapozo kell nekem majd akkor. A látvány jo lenne, polir fekete és fehér alkatrészek a kocsin :) .
Vagy láttam szögletes fém lököst fekete végekkel, csak ha jo állapotút akarok akkor zsebbenyúlós.
Szóval nem most lesz elöször kasznis, meg vízszigetelés mert valahol befolyik a víz 2 hétig száritottam a szõnyegeket.

Ha polir szelepfedél jo akkor majd lehet az marad, közepesen értek hozzá. Menne rá egy kis lakk és már jó is :)

4t vízcsõszett létezik magyarországon is? Mert trabantwelten láttam, vagy beszéltük, hogy valaki szokott kimenni és tud hozni alkatrészeket érdemesmegkérni inkább?

Köszi a válaszokat elõre is.

6188 Rajna László 2013-03-07 23:43:59

sziasztok!
kicsit más téma...
és bocs hogy még mindig értetlenkedek, de hülye vagyok az olajokhoz...
ajánlottak itt a kollégák 5W-40, illetve 10W-40-es motorolajat. ez jó lehet?
illetve szintetikus vagy ásványit ajánlotok?
köszi szépen a választ!

6187 Varga Tibor 2013-03-07 21:07:28  Előzmény:Németh János: 74800

A 4t lököst ha ragaszkodsz hozzá, akkor elõtte mûanyag alapozóval kell kezelni, majd festeni, különben lehullik róla elég hamar a festék.
Szelepfedél krómozás ára krómozótól függ, de 5-6 ezerrel nyugodtan számolj. Vagy ha valaki felpolírozza neked ingyen sokkal olcsóbb, a krómozás árának több mint fele a polírozás.

6186 Pátkai Antal 2013-03-07 20:09:41  Előzmény:Kantuly János: 74790

Négy centi a maximum amit kibír a duroplaszt. De lehet többet betoldani max a duroplasztot is toldani kell igaz macerás de megoldható dolog.

6185 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:SZOBOSZLAI GYULA: 74799

Vagy gyári[url]https://109.hu/?L=aprohirdetes.adatlap&aid=13287[/url]irmscher alufelni(4x160)ez felmegy egy az egyben,vagy csináltatsz(veszel)osztókör módosítót
,olyan áttéttel,amilyen felnid van,vagy amilyet vennél
(pl 4x100 felnihez,kell egy 4x160ról 4x100 ra módosító.

6184 Németh János 2013-03-07 11:16:20  Előzmény:Pemmer Péter: 74795

csao.
Igen a polir miatt érdekelt volna. Kromozás mibe fájna?
Mondjuk elõtte van egy kis lakatolnivaló még, meg aproságok. Lámpakarikám nekem alu volt fel is poliroztam gyorsan :) szerintem király lett, azért gondoltam a szelepfedélnek is adok de akkor majd a króm lesz.

4t mûanyag lökösöket feketére szeretném festeni, mindegy mivel vagy valami specko kellene? Mik a tapasztaltok?
Vagy szerezzek szögletes krom lököst?

Köszi a válaszokat.