Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3933 Őry Gábor 2011-11-09 06:43:59

Köszönöm a segatséget, meglátom mit tudok tenni. Sajnos stroboszkópom nincs, úgyhogy marad a másik módszer, ill. a tesztvezetés.
Sajnos a jelen gazdasági helyzetben 7-8 e píz most nekem sok. Még akkor is, ha tudom, hogy a végeredmény istenkirályság, ami viszont nem 100 percent. A szomszédomnak van egy CPI trafója, megpróblom eltarhálni tõle.:evil:

3932 Támba Csaba 2011-11-08 21:16:14  Előzmény:Őry Gábor: 72546

Ha tudod, hogy ennek a típusnak milyen ellenállás értékeket kell tudnia a különbözõ kivezetések között mérve, akkor kindulási ellenõrzésként jó lehet.
Én nem tudom:)

Lehet mérni spec. mûszerrel gyújtófeszültséget.

Vagy pl. az egyik legegszerûbb teszt: stroboszkóp.

Mérõfej az 1-es henger gyújtókábelén.
2-es hengerbõl gyertya ki, hogy könnyebb legyen átforgatni a motort.
Az egyik elsõ kereket fel kell emelni.
4. sebességbe kell kapcsolni.
Gyújtást ráadni.
A kerékkel a váltón keresztül a motort lassan, lehetõleg egyenletesen átforgatva figyelni kell a stroboszkóplámpa felvillanásait. Ha rendszertelen, kihagyásos a villogás,vagy egyáltalán nem dolgozik akkor garantáltan hibás a trafó.

3931  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 72546

CPI-t lehet, hogy tudok. Zsigulisoknál menõ dolog, 7-8E körül adják-veszik. :) Tudtommal új is van és az is ekörül.

[url]https://www.zsiguli.hu/index.php?action=menu&id=2[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.08. 22:09-kor)[/i]

3930 Őry Gábor 2011-11-08 20:27:53  Előzmény:Támba Csaba: 72545

Igen, a CPI 1280-ra gondoltam, csak a beszerzése egy kissé nehéz, és nem is ócsó.

A másik: most már értem, a transistor coil trafók akkor tehát eleve nagy primer áramhoz lettek tervezve, akkor viszont nem csereszabatosak a CPI-vel. Azaz nem beléjük van építve az elektronoka, hanem elektronikus gyújtáshoz valók. Ezzel akkor sajnos tuti, hogy szénné ég a megszakító.
Eh, nem lesz ez egyszerû téma. Van ugyan 1 db CPI-m, de nem biztos, hogy jó, bár egyszer próbálgatás közben jól odab...szott. Lehet, hogy mégis mûködik?

3929 Támba Csaba 2011-11-08 19:21:37  Előzmény:Őry Gábor: 72532

Ööööö...vegyük át mégegyszer :)

Szóval, ha tranzisztoros gyújtótrafó alatt tranzisztoros elektronikával egybeépített trafót értünk, akkor mûködni fog a dolog. Legalábbis ha az általad említett CPI rövidítés a CPI1280 trafóra utal ez jó választás lehet.
Így a megszakítók átminõsülnek szimpla "kapcsolókká", mert a korábbi több száz volt feszültség helyett csak az akku tápfeszültségét szaggatják, azaz nem nagyon tudnak beégni és a zárásszögre, hézagra sem lesz annyira érzékeny a rendszer.
Mondjuk a gyújtókábeleket célszerû nagyfeszültségûre cserélni:)

Ha viszont tranzisztoros gyújtáshoz való, de elektronika nélküli "natúr" trafóról beszélünk...hááát...elvileg mûködnie kéne de vagy a megszakító ég be villámgyorsan, vagy a kondenzátor száll el. Legalábbis nekem ilyen tapasztalataim voltak eddig. Valószínûleg nagyobb sok ilyen trafónál a primer kör feszültsége, mint a megszakítós trafóknál. De valahogy hosszú távon nem jó.

Anno Zwickauban(persze költségmegtakarítás volt a fõ cél)tudatosan úgy tervezték az elektronikus gyújtású 2T Trabantok "fekete dobozát", hogy mûködjön a hagyományos megszakítós gyújtás trafóival.

Más gyártók nem feltétlenül vettek figyelembe ilyen tervezési szempontokat :)

3928  Spityu 2011-11-08 17:06:31

Jah, akkor kevertem a magyarral... mindenesetre vaterán volt fent több gyári is az elmúlt pár hónapban, nagyjából u.gy. áron.

3927 Kozma Bence 2011-11-08 17:03:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 72542

Hát megpróbálok ennek utánajárni. Egy hete még 1490-ért volt. Valami olyasmi volt a leírása, hogy: "utángyártott, magyar termék, a képpel ellentétben nem fémhálós". És gyári nemis volt akkor, csak ez az egy.

3926 Csády Szabolcs 2011-11-08 16:57:44  Előzmény:Kozma Bence: 72540

Szerintem írj nekik egy e-mailt, mert régen úgy volt, hogy a magyar utángyártott 1000 valamennyi Ft volt ( ennek a fém burkolatába bele volt szõve egy átlátszó zöld mûanyag szál , a gyári pedig 2700 Ft. Most pedig ha meglesed, akkor mind a 2 fajta gyárinak van feltüntetve, ugyan az a 2 kép is, de az árban van pár száz Ft különbség. Itt valami kavarodás szagot érzek...

Ui.: Ha a zsombinál akarsz vásárolni, akkor érdemes a webáruházukban megrendelni az alkatrészt, s a megjegyzés menüpontba odaírni, hogy személyesen x napon y idõpontban vennéd át. Így a webshopos áron jutsz hozzá, ami az összes áruk közül a legalacsonyabb ;)

3925  Spityu 2011-11-08 16:35:29  Előzmény:Kozma Bence: 72540

Most nézem az árakat, megdöbbentõ. Pedig annyira nem is hiánycikk. Nem mondom, hogy minden sarki boltban kapni, de pl. pár hónapja simán lehetett találni 1500-1800Ft körüli összegért.

3924 Kozma Bence 2011-11-08 16:26:56

Köszi!
Egy kedves fórumozó írt egy e-mailt, hogy eltudná nekem hozni Gyõrbe, de sajnos nem sokáig tarott az örömöm, mert kedves zsombicar-ék duplájára emelték az árát. :( Pedig nincs egy hete, hogy néztem.
Na mindegy, lesz akkor rajta gumicsõ, ha meg nemjönne be, akkor beruházok...

3923  Spityu 2011-11-08 15:51:30  Előzmény:Nagy Donát: 72536

OK, nagyjából erre számítottam. Köszi!

3922  Spityu 2011-11-08 15:50:42  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Szerintem nézd át jól a kocsid, hogy mit is kellene cserélned és rendeld meg az említett cégtõl egyben az egészet. Sajnos csak UV-s postázás lehetséges, ami nem éppen olcsó, így érdemes összeírni az alkatrészeket...

Amúgy láttam már olyan megoldást, amit javasolt az egyik eladó, mûködik. Ha így akarod megoldani, akkor Semperitet semmiképpen se vegyél, elég hamar kirepedezik a külseje. Mondjuk a belsõ réteg hibátlan alatta, de mûszakin nem felelne meg.

3921 jocking . 2011-11-08 15:45:05  Előzmény:Kozma Bence: 72535

Jó a sima gumi benzincsõ, 2T-re ha jól emlékszem 8-as kell.

3920 Nagy Donát 2011-11-08 15:36:21  Előzmény: Spityu: 72534

Szia!

Nem, 4T volt. A táblát nem feszegették, csak letisztították, és úgy fotózták. Amúgy végig jelen voltam. A festékvastagságot végignézték vagy 20 ponton, de valami elõre beállított sablon táblázat alapján. Szóval gondolom minden kocsin ugyanott nézik (A oszlop, B oszlop, jobb hátsó sárvédõ közepe stb.).

3919 Kozma Bence 2011-11-08 15:35:35

Tudtok nekem segíteni benzincsõ ügyben?
Ma végig telefonáltam Gyõr szinte összes autós boltját, de seholse lehet kapni. Viszont az egyik eladó azt mondta, hogy szedjem le arról a gömbfejrõl (vagy mi, amibe a csavar megy) a rászorított fémhálós csövet és rakjak a helyére sima gumi benzincsövet, amilyen a többi autón is van.
Lehet ilyet?

Neten is csak a Zsombicar-on láttam, de postaköltséggel együtt ilyen 3500Ft. Bár ha nincs más választás...
[i](Módosította 83NC3 2011.11.08. 16:36-kor)[/i]

3918  Spityu 2011-11-08 15:06:49  Előzmény:Nagy Donát: 72533

Hmmm... felmerülne bennem pár kérdés. :)

A bizonyos jármû 2T volt? Jelen voltál, amikor megnézték az alvázszámot? Feszegették esetleg a táblácskát? Megnézték fonákoldalról - 2T-nél ugyebár belülrõl - a rögzítést? Mértek festékvastagságot vagy ilyesmit? Köszi.

3917 Nagy Donát 2011-11-08 14:52:02  Előzmény:Tóth Ákos: 72528

Szia!

Én nem rég ütköztem ilyen problémába, hogy a forgalmiban szereplõ alvázszám, és az autó tábláján lévõ nem egyezett. Egy karakter eltérés volt. Mivel tulajdonosváltás volt (adás-vétel), így kötelezõen volt eredetiség vizsgálat; ott tûnt fel. Annyira nem volt gond, lábjegyzetbe bekerült, hogy ugyan erdetiek a számok, de adminisztrációs hiba miatt eltért attól, mint ami a forgalmiban szerepel. Be kellett az autót vinni a KPM-hez (most NKH), és 1700 ft-ért adtak egy mûszaki adatlapot, továbbá õk is lefotózták a kérdéses adattáblát. Az okmányirodában pedig ezzel a KPM-es papírral, átírták az új forgalmiban a számot.
Írtad, hogy nálad üzembentartó változás lesz csak, így konkrétan nem tudom, hogy ott hogyan történne a dolog. Ha ilyenkor új forgalmit kap az autó, akkor szerintem a fentebb leírt kört meg kell tenni a KPM-nél, ha a régi forgalmi marad, akkor talán nem veszik majd komolyan az esedékes vizsgálatoknál (mûszaki, közúti ellenõrzés) sem.

3916 Őry Gábor 2011-11-08 11:20:26  Előzmény:Támba Csaba: 72531

Ez rossz hír. De miért nem?

3915 Támba Csaba 2011-11-08 10:42:43  Előzmény:Őry Gábor: 72530

1. Ráköthetõ, de nem fog mûködni.
2. Passz:)

3914 Őry Gábor 2011-11-08 10:38:47

Szerintetek a tranzisztoros trafó ráköthetõ a hagyományos megszakítós gyújtásra?
Továbbá a CPI trafó ugyanollyan, mint a transistor coil feliratú trafók?

3913  Spityu 2011-11-08 06:31:26  Előzmény:Tóth Ákos: 72528

Az elsõ részre:

"Üzembentartó bejegyzéséhez szükséges dokumentumok:

- üzembentartó szerzõdés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva;
- kötelezõ felelõsségbiztosítás kötvénye az üzembentartó nevére megkötve;
- üzembentartó és a tulajdonos személyi igazolványa, lakcímigazolványa ill. mindkét fél személyes megjelenése;
- forgalmi engedély;
- törzskönyvvel rendelkezõ jármûveknek 6000.- Ft, ennek hiányában a törzskönyv kiállításával együtt 12000.-Ft közigazgatási eljárási illeték, csekken befizetve."

A másodikra:
Tudtommal a motorszámot átírják párezerért, de szerintem nem nagyon nézegetik már mûszakin, nem is szólnak érte. Max a motor típusát figyelik.
Az alvázszám már bajos, azt szerintem nem lehet átírni, de nem biztos (pl. karosszéria cserés jármûvek, bár manapság már nincs ilyen(?))
Továbbá, ha jól tudom, csak forgalomból véglegesen kivont autó motorját lehet beépíteni, amelyrõl adás-vételi szerzõdés kell.
Van másik megoldás is, de az nem túl szalonképes. :)

3912 Tóth Ákos 2011-11-07 23:33:53

Sziasztok!

Lenne pár kérdésem hozzátok:

Ha üzembentartóival veszem meg az autót akkor kell eredetiség vizsga?
Mi van akkor ha nem minden számjegy egyezik az alvázon/motoron? Van erre megoldás?
ha valaki tud segíteni, kérem gondoljon rám!
címem:szmuki@freemail.hu

Üdv_Szmuki

3911 Kozma Bence 2011-11-06 21:13:04  Előzmény: Spityu: 72526

Köszi, holnap akkor nekiesek. :)

3910  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 72525

[i]"csak nem merem feszegetni."[/i]

Pedig úgy jön le. :) A képen bal oldalt lévõ, érintkezõbõl hajlított bütyök ellenében kell feszíteni. Simán, kézzel kijön, a 4T-ben nekem tartani kell fel-lekapcsoláskor, nehogy kiessen. :) Szóval: lámpaburát a kapcsoló irányába eltolni és ezzel egyidejûleg kifelé húzni.

[img]https://img694.imageshack.us/img694/4418/dsc02125ry.jpg[/img]

3909 Kozma Bence 2011-11-06 20:08:27

Tudnátok nekem segíteni, hogy hogyan lehet leszedni a belsõvilágítás búráját? Nem mûködik, gondolom kiégett az izzó csak nem merem feszegetni. :)

3908 Petró Dávid 2011-11-05 13:03:16  Előzmény: Spityu: 72523

Köszi szépen! Nem tudom, hogy pesti vagy-e, ha esetleg igen nincs valami konkrét tipp, hogy hol kapni, mert én csomó boltot végighívtam ma, de nem sok sikerrel...

3907  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Petró Dávid: 72522

"Vulkánfíber tömítõgyûrû" [url]https://www.foerch.hu/productgroup.aspx?g=21cf6423-dade-44c9-9449-16681d2c56bf[/url]

Mezõgazdasági- / kisgépszervíz (én ilyenben vettem), fûtéstechnikai, gázkészülék, ilyen-olyan szerelvény bolt stb.

3906 Petró Dávid 2011-11-04 19:36:59

Sziasztok,

karbi témába nekem is lenne egy kérdésem. Tudja valaki, hogy hol lehet venni azokat a piros színû tömítõ alátéteket, amik a fúvókák alatt vannak mindenféle karburátorokban? Én eddig SKF boltban néztem, meg autósboltban, de sikertelenül...

3905 Polonkai József 2011-11-02 10:27:59  Előzmény: Spityu: 72520

OK! Köszi!

3904  Spityu 2011-11-02 10:18:11  Előzmény:Polonkai József: 72519

Típusazonosság szempontjából igen. Persze a karburátor attól még ugyanúgy lehet rossz. A legfontosabb a pillangószelep tengelyének tömítettsége. Minimális kopás belefér... továbbá a csatlakozó felület egyenessége sem elhanyagolandó, de ezt könnyen lehet síkolni házilag is egy sík felület és egy P400 alatti csiszolóvászon segítségével.

3903 Polonkai József 2011-11-02 10:01:03  Előzmény: Spityu: 72518

Köszi!
Hogy micsoda oldalak vannak.. ez a link csúcs!!!!

Akkor, ha azt írja az eladó, hogy 28H 1 van a karburátoron nyugodtan megvehetem?

3902  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Polonkai József: 72517

Akkor abban már tuti 28 H1-1-es volt gyárilag.

[url]https://www.trabant.cz/cisla-karoserie-motoru/[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.02. 10:48-kor)[/i]

3901 Polonkai József 2011-11-02 09:28:05  Előzmény: Spityu: 72516

Az enyémet 84.08.27-én vették nyilvántartásba. F 3792889

3900  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Polonkai József: 72515

Javaslom, hogy alvázszám alapján azonosítsd be a tiéd, a forgalmiba bejegyzett dátum kb. 1 hónappal tér el a gyártáshoz képest.

------------------------
Vergaser 28 HB 4-1 Formänderung Schwimmer Jan. 84 532

------------------------
Vergaser Einsatz Vergaser 28 H 1-1 Juni 84
17. Juli 84 0-Serie
Serieneinsatz
F 3354279-L
F 3792201-U 536

Forrás: [url]https://original-trabant.de/[/url]

3899 Polonkai József 2011-11-02 08:33:11

Sziasztok!
84-es Trabiba milyen jelölésû karburátor való? Amit kínálnak, azon ez van: H28 1.

Köszi a válaszokat!

3898 Kozma Bence 2011-11-01 18:00:41  Előzmény: Spityu: 72513

Köszi, akkor az annyira nem is vészes kiadás.
A többi részét átnéztem nagyjából, mondjuk annyira nem értek hozzá, de ilyen szembetûnõ rohadást, mint amilyen a küszöbön van nem találtam. Bár az aljából még nem láttam sokat, csak amennyire betudtam hajolni alá. Majd alá nézek rendesen aknából.
Hát igen azzal az ajtóval meg tényleg jólenne kezdeni valamit, mert az rontja a legjobban az összképet.

3897  Spityu 2011-11-01 17:22:42  Előzmény:Kozma Bence: 72512

A felsõ küszöb szerintem mindenképpen cserés. Az alsót, ha kell, lehet javítani az érintett szakaszon. Nem egy veszélyes mutatvány, valahol 5-15 között mozoghat egy ilyen elem cseréje. Érdemesebb igényes karosszériást keresni, aki normálisan lefúrja a régit, az újat pedig tisztességesen beszabja a helyére. Láttam már olyan "javítást", hogy egyszerûen csak rálapoltak a régire... A kapilláris-elv következtében az elsõ perctõl garantált volt a lemez rozsdásodása belülrõl. :)

A többi részét átnézted a kocsinak? Alsó küszöbvégek (különösen felül, a duroplasztnál), ívek, hattyúnyak stb.

Egész szép a gépezet. Szerintem figyeld a bontókat, hátha találsz ilyen színû kocsit ép jobb hátsó és bal ajtó lemezzel. A lökhárítókat cserélni / fújni kellene, a matrica nyoma elég jól eltávolítható lenne polírozással. Végeredményben nagyon ki lehetne csinosítani a gépet, viszonylag kis összegbõl.
[i](Módosította Spityu 2011.11.01. 18:30-kor)[/i]

3896 Kozma Bence 2011-11-01 17:03:11

Most már jók elvileg az elõzõ képek is, nem volt engedélyezve, hogy mások is láthaassák. Bocsánat!

3895 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Nem tudom mi lehet a baj, de feltettem ide:
[url]https://www.kephost.com/download.php?file=lgfr9ni0b99vm8f5bpgj.jpg[/url]



[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3894  Spityu 2011-11-01 16:12:58  Előzmény:Kozma Bence: 72509

"Sajnos az oldal nem található."

3893 Kozma Bence 2011-11-01 15:43:02

Szerintetek lehet még ezzel a küszöbbel valamit kezdeni? Vagy új kellene rá? Milyen árban szoktak küszöböt cserélni?
[url]https://picasaweb.google.com/lh/photo/7PNQWv9DctwdsxxbKYNcrw?feat=directlink[/url]

Csináltam még pár képet ha valakit érdekel:
[url]https://picasaweb.google.com/116596290284062077231/Trabant601?authuser=0&feat=directlink[/url]

[i](Módosította 83NC3 2011.11.01. 16:46-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2011.11.01. 18:13-kor)[/i]

3892 révai ákos 2011-11-01 14:40:02

Sziasztok !

Segítségeteket kérném az alábbi történet kapcsán.

Tegnap este hazafelé tartva a Trabi (4T) egyszer csak egy furcsa fémes zörejt adott ki a motortér felöl (talán a kerepeléshez lehetne hasonlítani). Ekkor megálltam, majd újra indítottam, akkor pedig már nem kerepelés volt, hanem egy kopogó fémes hang, olyan mintha egy flippergolyó lenne ami csapódik ide-oda. Felnyitva a mocitetõt egyértelmûen a hengerfejbõl jött a hang.Leszedtem a szelepfedelet, de ott minden épp volt, minden csavar feszes volt, szóval azok nem lazultak ki. A hidrotõkékkel sem lehet gond, szerintem mivel a hang nem folyamatos volt, mint mikor a tõke rossz, valamint 1 éve lettek vadi új tõkék berakva. Rövid telefonálás után elsõre arra jutottunk, hogy esetleg szeleprugóval vagy magával a szeleppel történt valami. Szerencsére a hang mintha csak az egyik henger felöl jönne, szóval nem egy hatalmas csörgés-zörgés egyveleg van.

Valaki találkozott már ilyennel? Ill. szerintetek mi lehet valóban szeleprugó vagy esetleg más.

Természetesen jövõ hétvégén nekiállok rendbe szedni a gépet, akkor pedig kiderül a valódi ok, de szívesen venném, ha valakivel történt már ilyen vagy hasonló és megírná a tapasztalatit.

köszönettel Mykee

3891 Kozma Bence 2011-11-01 10:43:53  Előzmény:Polonkai József: 72504

Nekem akkor csöpögött, amikor szivatóval állítottam le és elfelejtettem visszanyomni a szivatót utána. Igaz az a túlfolyó csövén csöpögött le.

3890 Őry Gábor 2011-11-01 08:19:11  Előzmény:Polonkai József: 72504

Esetleg a tûszelep. Ha az úszó kilyukadna, hamar elfolyna a benzin. A tûszelepet fel lehet polírozni: óvatosan fúrógépbe fogva finom csiszolópapírral (800-as, majd még finomabb, 1000-es, 2000-es) csiszolni, amíg a kopás el nem tûnik. De okozhat még csöpögést az is, ha valahol levegõ van a csõrendszerben. Hogy miért, nem tudom, de már jártam így.
Persze nem árt a tömítéseket is ellenõrizni.

3889 Gyapjas Gergely 2011-10-31 21:40:30  Előzmény:Polonkai József: 72504

Elsõ körben úszó. Második esetben, ha az oldalán folyik le lehet a fedél tömítés vagy a lágy alátétét a benzincsõ üreges csavarjánál. Benzincsapnál még nem tapasztaltam, még ilyen hibát.

3888 Polonkai József 2011-10-31 19:55:53

Sziasztok!

Laikus kérdése: 2T Trabinál mitõl csöpög a benzin állandóan a karburátorból? Benzincsap elzárva.
Valami tömítés, vagy az úszó a hibás? Esetleg a benzincsap nem zár rendesen? Lehet, hogy mindhárom?

Köszi a válaszokat!

3887 Erõs Pál 2011-10-31 18:49:58

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Helóka!
Uraim egy kérdésem lenne!
Hogy lehet megoldani hogy az 1.1-es trabinál
a karburátor alatt lévõ gumibaknál ne szívja be a levegõt a verda?
A Csavarokat már maxig meghúztam.
Kell oda valami plusz tömítés?
Mert nekem csak a gumibakra megy rá a karbi.
Gumibakot kellene újat vennem?
És azzal jó lenne, vagy valami trükkös megoldást igényel?
ÜDV!

3886 Farkas Zoltán 2011-10-30 06:50:45  Előzmény:jocking .: 72498

Szia Jocking!

Nekem a waresz motorja ott szivárog a motorszámnál (szembõl nézve a bal saroknál a perem)a hengerfej alól és hiába cserélek tömítést nem oldja meg a szivárgást.Ott van egy olajfurat a hengerfejben és lehet hogy a tömítés nem tömíti el megfelelõen.A menetszél meg széthordja egy kisebb sávban és a porszemcséket is "bekebelezi"az olaj tehát terjed.
A hengerfej vetemedése miatt lehet mert az 1hónapja cserélt minõségi tömítés most kezdett szívárogni újra de eddig is olajpárás volt. Sajnos különbözõ idõközönként kell cserélnem a tömítéseket mivel vagy a két henger között vagy a víztérnél rejtélyes módon átég a 4. hengernél. Az olajszivárgás nem vészes,minimális olajfogyást okoz,csak esztétikai gond. Majdnem 4év 140ezer km és ez a 4. tömítésem egyébként a motorba. Vannak "elõzményei" a cserének azaz megforralta a vizet néhányszor (ventimotor hiba, vízcsõ szakadás) és néha rendesen meghajtottam hidegen és melegen is...

Ha csak picikét szivárog az olaj akkor hagyd úgy,kár megbontani ezért.

Hengerfejtömítés hibái:
Többnyire (3X) a viztérbe nyomta a levegõt ami buborékolással járt a kiegyenlítõbe és a fûtés csak nagyobb fordulaton (harmad,aztán félgáz) indult keringésnek.
Egyszer beszívta a vizet ami a kiegyenlítõ szintjén 50km alatt 3-4cm volt aztán 1 héttel késõbb erre a távra benyelte majdnem az egészet...
Legutóbb a 4-3 henger közötti gát átégése érdekes volt.Félúton megálltam tankolni,addig semmi gond,ment mint a távírat.Aztán tankolás után elindultam és nem akart felpörögni.Alapjáraton elketyegett szépen de elinduláskor már csak két henger volt a 4-bõl...Emelkedõn kettesben 30-40km/h csúcsebességgel ment lassabban mint egy simson vagy Ifa utánfutóval...

A végsõ megoldás a blokktetõ és a hengerfej síkolása lesz de azt majd egy teljes motorgenerál keretében gondoltam megcsinálni 100-150-200? ezer km után.Most ~260ezer van benne... Xado 10W40 adalékolt motorolajjal járok ami segíti ennek a futásteljesítménynek az elérését.

Szerencsére van tartalék motorom ha gond lenne,viszont nincs másik autóm és ennek mindig mennie kell ha dolgozom vagyis majdnem naponta...

Üdv.: Zoli

[i](Módosította kinca69 2011.10.30. 07:54-kor)[/i]

3885 jocking . 2011-10-29 21:09:58  Előzmény:Szabó Gábor: 72499

De akkor nem kéne végig olyannak lenni a hengerfejig, és nem csak a bal oldali 2 henger mellett?

3884 Nagy Donát 2011-10-29 20:13:14  Előzmény:jocking .: 72498

Nekem hasonló gondom van, ahogy láttuk, maga a kartercsõnél szivárog a gáz, és nálam az áll össze feljebb olajsárrá. Azért ellenõrizd a kartercsövedet te is, hátha.