Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4833 Varga Tibor 2012-05-11 18:36:51  Előzmény:szilágyi József: 73444

Erre pontos recept nincs, én meg már marha rég csináltam ilyet. Porig akarod ültetni? Amúgy anno nekem úgy volt, hogy az összes rövid ki volt véve, a visszahajtott kivételével, és elöl, a 3 összefogott laptól számítva a következõ 3 lap bent maradt. Alulról meg meg vissza volt forgatva 2 hosszabb lap(egy hosszú, és egy utána következõ rövidebb) plusz alápakolva a rövid darabok. Így ült rendesen, le is ért ahogy kell. :) Hátul nagyon visszaforgatásra nincs szükség, elég kivenni a rövid lapokat, amúgy se szép ha nagyon "lóg" az autó hátulja.

4832 Szebelédy Péter 2012-05-11 17:51:19  Előzmény: Spityu: 73447

A szuszogó száraz, az olaj a pumpa talpazatánál szivárog, és folyik tovább a blokkon lefele.

4831  Spityu 2012-05-11 15:49:00  Előzmény:Szebelédy Péter: 73445

Nézd meg, hogy pontosan hol folyik az olaj. Az AC száránál van egy túlfolyónyílás, pontosabban szuszogó a membránnak, onnan is jöhet, ha a rudazat körül lévõ O-gyûrû elkopott.
Szóval két O-gyûrû is van az AC-ben.
[i](Módosította Spityu 2012.05.11. 17:49-kor)[/i]
Szerintem ugyanoylan lehet mint a trabié, ott egy O gyûrû van, nemtom az átmérõt, de 3mm vastag kell az tuti. Én már egyszer cseréltem.

4829 Szebelédy Péter 2012-05-11 07:50:17

Hello!

4T waresz AC pumpája és a blokk közt van valami tömítés az O gyûrûn kívül? Csordogál onnan az olajom, de a gyûrû nem sérült, és a boltba azt mondták hogy nincs ilyen...

4828 szilágyi József 2012-05-10 16:15:24  Előzmény:Varga Tibor: 73443

és elöl illetve hátul lentrõl számolva tehát a leghosszabb laptól melyik lapot kell fordítva visszatenni??

4827 Varga Tibor 2012-05-10 12:54:25  Előzmény:szilágyi József: 73441

Attól függ mennyit szeretnél ültetni. Hátul ha kiveszed a gumipogácsát, az 2 centi, ha még akarsz, akkor a felsõ 3 lapot még nyugodtan ki lehet venni a kötegbõl, az 1.5 centi. Ha ennél többet szeretnél, már össze kell forgatni a lapokat, az se bonyolult.
Elöl pedig szintén ki kell venni a rövid lapokat felölrõl, és be kell tenni az egész köteg és a bölcsõ közé, és még lehet tenni plusz lapokat alá. Nagyobb ültetésnél kell hosszabb csavar is.

4826 Kenyér Zoltán 2012-05-10 11:28:13  Előzmény:szilágyi József: 73441

En csak a hátso ültetésre tudok egy jo tippet. Ki kell szedni a lengokarrol a gumipogàcsàkat a laprugo alol. Ezzel kb ket centit fog valtozni a hasmagassag. Rugokkal nem varialnek hàzilag mert abbol rugotores lesz. Persze ki szedhrtsz belole egy ket lapot akkor lejjebb kerül de puhabb lessz. Kemenyiteni meg plusz lappal lehet de akkor magasabban lesz a kocsi alja. Amugy nem olyan dràga a rugokovacs. Pesten a kereszturi uton egy eve 4500 huf volt a rugokovàcsolà ugy hogy pluszi lapot is tesznek bele.

4825 szilágyi József 2012-05-09 19:37:42

sziasztok! hogyan lehetne leültetni 2 T laprugós kombi trabim házilag rugó kovács és minden nélkül abszolút házilag leültetni picit keményíteni és mivel lehetne felszíjazni??

4824 Szabó Tamás 2012-05-07 18:33:22  Előzmény: Bandi: 73438

Szia

Ez ügyben már én is érdeklõdtem, de ezeknél még ne volt színkód.
A trabantwelt.de-n található/kapható még gyári festék.

Üdv. Tomi

4823 Kenyér Zoltán 2012-05-07 08:41:17

Sziasztok!
Leszeretném ültetni a 4t wartburgomat és a lengéscsillapítóit szeretném felkeményíteni. Az lenne a kérdésem, hogy ha 8 cmrel leültetem az autót, akkor a lengéscsillapítóit ki kell-e cserélni valami másfajta rövidebbre? Vagy az eredeti wartburg lengéscsillapítók maradhatnak (persze felkeményítve)?

4822  Bandi 2012-05-05 16:34:43

Szevasztok!!
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy az okker-sárga gyári 4t trabinak mi a színkódja??
Elõre is köszönöm!!

4821 Pátkai Antal 2012-05-03 19:48:23  Előzmény: Spityu: 73436

Köszönöm én ezzel tisztában vagyok csak több emberrel beszéltem és õk inkább a rugós fajtát javasolták de a hozzászolásod alapján akkor nyugottan beletehetem asima tárcsát.

4820  Spityu 2012-05-03 19:06:41  Előzmény:Pátkai Antal: 73435

4777-es hozzászólás.

4819 Pátkai Antal 2012-05-03 18:30:12

Sziasztok!
Olyan kérdésem lennne az itt jelenlevõkhöz, hogy a rugós kuplungtárcsa csereszabatos-e a régifajta rugó nélküli sima tárcsával. Sajnos kuplungozásra érett az autó és csak a rugó nélküli tárcsából van itthon új bele tehetem vagy vegyek helyette rugósat?
Válaszokat elõre is köszi.
Üdv.: Tóni

4818 Rédli Zsolt 2012-05-03 14:02:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 73424

Ismerõs a helyzet! Nálam odáig fajult a dolog, hogy csere. Elosztófedél ás kalapács csere. Potom 10.000-bõl megúsztam. Mert ez BOSCH. Mindjárt a csere utáni rövid idõn belül a gyújtást állítgattam bõszen.
Aztán a meglepetés! Nem indult melegen! Mondenaom sem kell, idegroham, rohanás a sarokcsiszolóért, nagykalapácsért. Marha nagy szerencse, hogy nem találtam meg õket elsõre.

Gyújtáselosztó levesz, észrevesz: 1 hét után oxidáció!!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrrrr!!!!
Csiszolás, mûanyag karika bekenése szigetelõanyaggal vékonyan. Mert hát laza és a legkissebb párától oxidálódik. Ennek 2 hete, azóta pöcc-röff.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál

4817 Szebelédy Péter 2012-05-03 05:28:52  Előzmény:Petró Dávid: 73432

Úgy tudom, 2 fajta jaldóval és mûszerrel szerelték a trabikat, és ezek nem kompatibilisek egymással. Lehet hogy mindhárom nem megfelelõ tipusu? Ha a mûszer rossz, akkor elõször szét kellene bontani, és multiméterrel kellene mérni ezt azt.

4816 Petró Dávid 2012-05-02 11:40:13  Előzmény:Szebelédy Péter: 73431

Köszi a választ! Azóta már 3 jeladót tettem bele és egyikkel sem mûködik...Ha tüdõvel megfújom akkor mutat, de ha csak a benzin hajtja a kis lapátkereket akkor nem.

4815 Szebelédy Péter 2012-04-30 21:18:32  Előzmény:Petró Dávid: 73423

Szia!

Leírtak alapján a mûszered jól mûködik valószinûleg, a jeladót próbáld meg kicserélni. Úgy tudom a jeladó ki van öntve mûgyantával, és nem lehet javítani.

4814  Spityu 2012-04-30 18:43:31  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

Nem vagyok biztos benne, de ez egy AF-es kasztni lesz és a RAGASZTOTT plakett veszett el. Szerintem az NKH-nál kellene kezdened. De lehet, hogy az akkori eredetvizsgáztatónál (/jogutódjánál).
AF-es alvázszámozás jelenleg már (sajnos) nincsen.

De majd Tiberius megmondja a tutit. :)

4813 Kozma Bence 2012-04-30 13:19:54

Sziasztok!

Nemrég olyan gondom volt 2T Trabival, hogy néha leesett az alapjárat nagyon alacsony fordulatra.
Mivel most egy kis felújításon esik át, leszedtem a kipufogót, csak az elsõ dob maradt rajta. A hátsó dob van vagy 5kg annyira tele van koksszal. Nélküle gyönyörû az alapjárat...

Csak azért írtam ezt le, mert valakinek múltkor ugyanilyen problémája volt, meg persze hátha valaki másnak is segít...

4812 Csády Szabolcs 2012-04-30 13:02:18  Előzmény: : 73425

Az elosztó 2 éves, s kb 1 hónapja néztem a rugót, rendben van.

4811 Holnapy Gergely dr. 2012-04-30 10:19:53  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

A tuti megoldást nem tudom, de egy biztos:
Ha az autót te eredetiségvizsgáztattad arról készült fotodokumentáció. Még ha nincs is meg az akkori eredetvizsga papírja nálad, akkor is az valahol (vagy a szervízben ahol az eredetvizsga volt, vagy mivel ez egy hatósági szemle így nyilván hivatalos helyen is) visszakereshetõ. Ráadásul egy ideje a mûszaki vizsgán is -ha jól tudom- van fotózás.
Szóval így biztos tudod igazolni ha te nem hekkerkedtél a hatósági jelzéssel ill. alvázszámmal.
Az más kérdés, hogy esetleg két hivatalos bizonylat (a 10 évvel ezelõtti és a mostani eredetvizsgálat eredménye) esetleg ellentmod egymásnak. Akkor sincs egyszerû helyzeted, de nem te vagy a hunyó.

Szóval én elsõ körben megkeresném a korábbi eredetvizsga ill mûszaki vizsga papírjait, azok bizonyító erejû hatósági dokumentumok.

Pontosabb választ valószínûleg Tiberius márkatársunk tud majd adni.

Sok sikert:
Gergõ

4810 Eperjesi Róbert 2012-04-30 09:36:47

Sziasztok!

AA SEGÍTSÉGETEKRE LENNE SZÜKSÉGEM! Igen komoly problémám van, és nem tudom merre induljak el vele.

A múlthéten adtam el 10 év használat után a Trabant 601es autómat!
Sajnos a vevõnek az átíratással problémái akadtak ugyan is:

Én 10 évvel ezelõtt egy magyarcsanádi idõs úriembertõl vettem az autót. Az autó kaszni cserés volt, ugyan is Ö annak idején Összetörte! Az autó új alvázat kapott!
Mikor én 10 évvel ezelõtt átírattam az autót az én nevemre, akkor az új alvázról a mûbizonylatot elvették az okmányirodában.

Nem is volt eddig semmi féle gond, az autó akkor le lett eredetiség vizsgáztatva, és át lett a nevemre Írva.
A probléma most jelentkezett hogy eladtam az autót, és az eredetiségvizsgán problémák akadtak. Mégpedig a motortérben ahol az alvázszám egy kis alu táblába van beleûtve, és az van felrögzítve a kasznihoz, az hiányzik. Ráadásul csak úgy be van ütve a kaszniba az alvázszám!
Ez így nem megfelelõ a vizsgabiztosok elmondása alapján! Pedig eddig elfogadták 10 éve mikor én átirattam, és a mûszakin sem volt gond! Azt hogy milyen szervezet ütötte be, nem tudom!
Erre szeretném ha valami ötletetek lenne hogyan lehetne tisztázni ezt a problémát merre induljak? KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGETEKET!

4809   2012-04-30 09:23:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 73424

Nekem volt olyan, hogy az elosztófedél közepén található grafit rúd mögötti nyomórugó szétrohadt, és hol volt szikra, hol nem :O És ugyanígy jártam hogy beindult szépen, leállítottam, és utána már merülésig indítóztam, de semmi. :/

4808 Csády Szabolcs 2012-04-29 20:27:58

4T Trabim a következõ tünetet produkálja:
Ha hideg, a motor, akkor a gázpedál lenyomására szépen bekapcsol a szívató, ami csak egy bizonyos hõfok elérése után kapcsol ki, vagy ha nem, akkor gázfröccsel kikapcsolható. Rövid idõre leállítva a kulcs elfordítására már jár is a motor, de ha többet állt, de nem hûlt teljesen ki, akkor nagyon nehezen indul, pedig nyomom közben a gázt is. Általában elsõ indítózásra nem is indul be, csak a másodikra, de akkor se rögtön. Mi lehet a baj?

4807 Petró Dávid 2012-04-27 17:47:20

Sziasztok!

2T átfolyásmérõ javításáról kérnék tanácsokat azoktól akik jártasak a témában.
A tünet a következõ: akár hogy pörög a motor max 1-2 led gyullad ki a mûszeren, vagy még az sem. Az mûszer elvileg jó, a könyv szerint lepróbáltam (fehéret és barnát összekötni, úgy világít az összes led mint a karácsonyfa), megvan a fehérben az 5,3V, tehát szerintem a jeladóba lesz a hiba. Van ezeknek valami típushibája amit meg lehet találni gyakorlatilag nulla elektronikai hozzáértéssel is?? Vagy esélytelen és inkább kezdjek el felhajtani egy másikat?
Ezzel meg az a gondom, hogy hiába megyek el pl. bontóba, ott sem fogom tudni valószínûleg kipróbálni, tehát abszolút zsákbamacska.

4806 Nagy Donát 2012-04-27 12:27:43  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Az okot nem tudom, de nekem is így mûködik. Gyújtás nélkül gázt nyomok neki, majd gyújtás, és gáz nélkül indítok. Utána 2000-es fordulaton forog a motor, de ha éppen kicsit rányomok a gázra, akkor már le is esik 800 körülire. Igazából 10-15 mp-ig szoktam magas fordulaton járatni, utána már nem is torpan meg, nem is áll le. Persze alacsony fordulaton használom, míg be nem melegszik kicsit.
Nekem be van kötve a fûtõsün, Weber 1.3-as (Wartburg) karbi van rajta, és a PTZ fûtõelem is mûködik.

4805 Mazák Viktor 2012-04-27 10:25:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 73420

Mi hoztuk el Gyõrbõl a kicsikét 90ben :)

4804 Csády Szabolcs 2012-04-26 15:29:12  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Amióta megvan a 4T-m, azóta olyan, hogy csak az üzemi hõmérséklet elérése után lehet gázfröccsel lelõni a szivatót. Azt hittem ez normális...

4803 Kozma Bence 2012-04-26 14:27:19  Előzmény: Spityu: 73411

Írtam neki, de még mindig nem válaszolt...

4802 Bencze Robi 2012-04-26 13:32:14  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

ez a hozzászólás valószínûleg nem segít, de sajnos ez a probléma nálam is fennáll, bár nekem most a fûtõsünöm kiszállt a játékból... :D

4801 Mazák Viktor 2012-04-26 13:13:27

Sziasztok Srácok!

Úgy vettem észre az utóbbi idõben, hogy a négyütemû trabimon sokáig üzemel a szívató. Állítanom kell a bimetálon, ez rendben van. Ezzel együtt az a számomra furcsa dolog is elõjött, hogy a korábban gázfröccsre leálló automata szívató nem hajlandó leállni, csak 1-2-3 perccel az üzemi hõmérséklet beállta után. Korábban viszont a hidegen frissen beindult motornál is az elsõ halvány gázadásra is leállt a szívató. Mivel a motor mûködését ez nem befolyásolta (nem állt le, nem rángatott, nem torpant, stabil alapjárat volt), gyanítom az utóbbi mûködés a helyes üzem jele. Ez is a bimetál beállítással kapcsolatos probléma, vagy esetleg valamiféle hõmérsékleti jeladó hibájára, vagy vezérlõ hibájára lehet fogni?

Elõre is köszönöm a segítséget!

4800 Csády Szabolcs 2012-04-25 12:34:42

4T Trabin cserélt már valaki a váltókulisszában faudifejeket, meg kapcsolórúd gömbcsapokat?
Gondolom csak szétpattintom õket, régieket kicsavarom, az újakat be, majd összepattintom.
Helyileg merre keressem õket a kulisszán belül? Elérem a motortérbõl, vagy akna kell hozzá?
Gondolom mivel a faudifej teflonból van, így nem kell megzsírozni összeszereléskor, vagy nem árt?

4799  Spityu 2012-04-23 20:19:05  Előzmény:Szabó Tamás: 73413

Száraz a henger? Érdekes... mindenestre, ha a túlfolyón ömlik a benzin, az feltétlenül magas benzinszintre utal. Szóval tuti, hogy a karburátorral lesz valami.

4798 Kerekes Gábor 2012-04-23 17:43:59

Köszönöm, sikerült beindítanunk. Kicsit megcsiszolgattuk a kalapácsokat, és a gyújtás kapcsolót is szétszedtük. Aztán pöc-röff. Jó uton halad a kicsi kocsi.

4797 Szabó Tamás 2012-04-22 21:58:03  Előzmény: Spityu: 73412

És emiatt nem indul el, csak teker-teker...?? A gyertya száraz. Öntöttem benzint a hengerbe, hátha elkapja, de semmi...
Az én tudásom/szakértelmem ennyibe kimerült.
[i](Módosította tamasszabo 2012.04.22. 23:58-kor)[/i]

4796  Spityu 2012-04-22 21:56:27  Előzmény:Szabó Tamás: 73410

Üdv!

Elég nagy valószínûséggel a tûszelep nem zár, vagy az úszód lyukas (és emiatt nem zár a tûszelep).

4795  Spityu 2012-04-22 21:54:58  Előzmény:Kozma Bence: 73409

Azt hiszem, nem õ volt, de utána tudok nézni. Lehet írok is neki e-mailt, mert nekem is kellene még egy.

Esetleg írhatnál a linkelt aukcióra, hogy van-e neki még "készleten".

4794 Szabó Tamás 2012-04-22 21:43:35

Spityu
Szia

Nem indul a Trabant. Üzemanyag a karburátorig van, mert a túlfolyón kifolyik. Mi lehet a probléma? KArburátor dugulás?

Tomi

4793 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73408

Köszi a tanácsokat! :)
Sajnos a K+D-s embert nem találtam a Vaterán...
Google dobott ki egy oldalt:
[url]https://auto-motor.vatera.hu/auto_motor_apolas_vegyi_termek/egyeb/wurth_k_d_ragaszto_tomito_300_ml_1473127912.html[/url]
Nem õ volt az esetleg? :)

4792  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Szia!

Én Würth K+D-t használtam. Vaterán van egy ember, attól vettem, talán még most is árul. 1000Ft/db áron (310ml). Gondolom, "ingyen" jut hozzá. Alapozott és nyers fémre is kiválóan tapadt (csak alapozottra ajánlom ettõl függetlenül), kicsit féltem (na jó, annyira nem :D), hogy a duróra nem lesz jó. Így leteszteltem: a megérdesített, zsírtalanított duroplast darabkáról le lehetett tépni nagy nehezen, de nem a ragasztó vált le, hanem a duroplastból hámlott le egy réteg. Szóval ragad oda is, mintha muszáj volna. Jól lehet vele dolgozni, de arra számíts, hogy a tenyered egy hétig csupa ragasztónyom lesz (elõny, hogy hamar megszárad, így nem ragad tovább :P).
Ezek a K+D és szélvédõ ragasztók (ragasztó-tömítõ) nagyjából egy kaptafára készülnek, de az olcsóbbak néha kevésbé jók. A Würthöt bátran ajánlom, persze csak ezresért. Ha teljes áron kellett volna megvennem, akkor Sika-t vettem volna én is inkább, mivel sokaktól hallottam, hogy az bevált (nagyjából egy árban mozognak).
Ajánlott mennyiség: 1tubus/elem (átlagban).
Õszintén szólva nem szívesen állnék neki egy az enyémhez hasonló módon felragasztott elem lefaragásához. :D
Tipp: a felsõ szélénél (csavaroknál) használj ki nem keményedõ tömítõt: "Mester karosszéria akril" tömítõ. Gyárilag is hasonló volt, ill. onnan nehéz volna leszikézni a K+D-t késõbb...

Még egy tipp: az 500-700 forintos lemezbõl szegecselt kinyomót felejtsd el. Sima sziloplasthoz nagyjából jó, PU ragasztóknál két nyomás után széttörik.
Az 1999-es, 2399-es jó, az 1000 alattiakat kerüld. :) Pont akcióztak egy készletet tavaly nyáron, 999 volt (a 2399-esre hasonlít). "Kinyomót az Aldiból." :D
[url]https://www.praktikerwebshop.hu/kereses/?keresett=kinyom%F3&x=0&y=0&op=kereses&k_talalat=&k_rendez=&k_irany=[/url]

[i](Módosította Spityu 2012.04.22. 23:35-kor)[/i]

4791 Kozma Bence 2012-04-22 21:10:09  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73405

Köszi. A két hátsó sárvédõre mennyi kéne kb? Elég lenne rá egy kartus? Mert 2800-3000ért néztem darabját neten...

4790 Kozma Bence 2012-04-22 21:00:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 73404

Fú még akkor jó, hogy nem estünk neki ma... Köszi szépen a felvilágosítást!

4789 Holnapy Gergely dr. 2012-04-22 19:49:47  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sikaflex 256, többszöri kipróbálás után ajánlom. Tudtommal más "topiklakó" is használta. Van a Sika-nak direkt karosszéria ragasztója is, de emlékeim szerint az ennél lényegesen drágább. Ez a "szélvédõragasztó" bõven van olyan minõségû mint az NDK eredeti. Száradás után jól festhetõ, ami a szilikonról nem mondható el. (az én 600-as Trabimra körbe 6 kartus bõven elég volt, még több tömítendõ részt is kitöltve)
G

4788 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73403

"A sziloplaszt ráadásul komolyan korrozív anyag, gyönyörûen beeszi magát az alapozó alá is, komoly rozsdaforrássá válva."

Csak oda kend, ahol pár év múlva rozsdát szeretnél látni...

Az idézett szöveg a totalcar honlapján található cikkbõl származik:

[url]https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/04/07/erdemes-e_trabantot_venni/[/url]

4787 Kozma Bence 2012-04-22 19:24:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 73402

Köszi, utánanézek akkor olyan cuccnak.
Egyébként a küszöbökhöz pont sziloplasztot akartunk használni, mert most lettek cserélve és a felsõ küszöbnél lett egy kis illesztési hézag az egyik sarkánál. De akkor azt se ajánlatos sziloval kinyomni igaz?

4786 Csády Szabolcs 2012-04-22 19:15:01  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sziloplasztot semmiképp se használj, mert az savas kémhatású (+), a kaszni meg ugye lúgos (-) az akksi negatív pólusa miatt, s a szilós felület így korródálódhat.
Én épületgépészetben használt szigetelõ pasztát szoktam használni, ez színtelen, s a bõrrõl is könnyen lejön, nem úgy mint a szélvédõragasztó. Sajnos nem tudom a nevét a cuccnak, ezüst színû, hurka alakú, májkrémre emlékeztetõ kiszerelésben árulják.

4785 Léber Balázs 2012-04-22 19:07:09

Sziasztok!

Veszprém környékén akad valakinél 1 felesleges elsõ ülés 4t trabihoz?
1 használható háttámla is elég lenne.

Köszi!
[i](Módosította leberbali 2012.04.22. 21:07-kor)[/i]

4784 Kozma Bence 2012-04-22 18:45:47

Sziasztok!

A duro lemezek visszarakásakor milyen tömítõt/ragasztót érdemes használni?