Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4883 Varga Tibor 2012-05-21 17:54:30  Előzmény:révai ákos: 73494

Mindenképpen jótékony hatással lesz rá az olajhûtõ.De az a 110 fok annyira még nem extrém.

4882 Hudák Zoltán 2012-05-21 17:53:07  Előzmény:Busa Attila József: 73497

Szia Attila!

Azon kívül hogy viszonylag jól nézz ki, annyi hogy több levegõt kap oszt ennyi. De ha már felraktad akkor a karbit be kell állítani az optimális mûködéshez. De szerintem tanultabb kollégák majd megmondják a tutit neked. :D

Üdv:Hudee

4881 Busa Attila József 2012-05-21 14:43:32

Sziasztok!

Segítséget kérnék, hogy ha a szelepfedél tetején kimenõ csövet lecserélem egy direkt szûrõre, akkor milyen elõnyei és hátrányai vannak ennek az átalakításnak? Egyáltalán mi értelme, azon kívül, hogy frankón néz ki?

Üdv: Atesz.

4880 Szebelédy Péter 2012-05-20 19:19:00  Előzmény:Nagy Donát: 73495

Nekem is úgy ment a bontás elõtt. De azok nem azok a drótok, mert külömben a helyzetjelzõvel eggyüt mennének a ködlámpák, függetlenül a ködfény kapcsoló állásától.

4879 Nagy Donát 2012-05-20 09:09:39  Előzmény:Szebelédy Péter: 73493

Hát gyárilag elképzelhetõ, hogy csak akkor lehet ködlámpát felkapcsolni, mikor a helyzetjelzõ is ég. Ugyanis a szabályok szerint csak a tompítottal együtt lehet használni. Rengeteg új autónál is eleve csak így lehet felkapcsolni, önmagában ha ködlámpát kapcsolsz, nem történik semmi.

4878 révai ákos 2012-05-19 21:21:41

Sziasztok !

Kérdezni szeretnék olajhûtõ kapcsán. 4T Trabihoz (1.4 motorral) terveztem olajhûtõt, mivel a motorblokk tetejébõl síkoltatva lett, valamint az autó LPG-s. Így aztán érezhetõen megnõtt a motor által termelt hõ, valamint a 4gangos váltó miatt 120-130 körüli fordulatnál az olaj( 10w-60as) hamar eléri a 110 fokot de akár feljebb is megy, ha sokáig tartom a tempót vagy tovább növelem a sebességet. Ezt szeretném lejjebb szorítani kb 100 fokra, Az olajhûtõ ehhez megfelelõ eszköz lenne, vagy csak pénzkidobás. Ha van valakinek tapasztalata ilyen téren ossza meg velem.



thx
[i](Módosította Mykee 2012.05.19. 23:23-kor)[/i]

4877 Szebelédy Péter 2012-05-19 08:02:57

Üdv!

Tudna valaki leírást/képet/valamit küldeni, hogy a gyári ködlámpák 4T waresz DeLuxe editionban hogy vannak bekötve? Mióta egyszer szét kellett szedni az elejét, azóta nem mennek. Az egyik lámpán lévõ csatlakozóból meg kijön két bonus drót, de azon a helyzetjelzõvel eggyütt van 12V, úgyhogy az nem pont erre van...

4876 Rédli Zsolt 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73457

https://hella.incony.de/hellamk/upload/MKData/20_Zusatzscheinwerfer_Broschuere_2009_HU.pdf

Asszem ezt elb...sztam. Most lapoztam végig. Sok infó nincsen. :-(

De hétfõn felrakok egy képet, mert a Hellához nekem van rajzom a pontos elhelyezésrõl méretekkel.

Ennyit találtam a ködfényekrõl. Amúgy a tompítottal kell, hogy mûködjön. Elõírás szerûen legalább is.

Vonóhorog: Ha leszerelhetõ, akkor nem írják ki a forgalmiból. Nem árt amúgy a mûbizonylat hozzá, mert elkérhetik. Ha simán leszereled, akkor nem tudják ellenõrizni az aljzatát.
Bár amikor én vizsgáztattam, pont leszarták, hogy van-e mûbizonylatom, vagy sem, mivel benne volt a forgalmiban. Elég valószínû, hogy csak az elsõ vizsgánál kérik el.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Metál
[i](Módosította Metallica 2012.05.18. 16:17-kor)[/i]

4875 Kozma Bence 2012-05-18 08:14:12  Előzmény:Varga Tibor: 73487

Pontosan nemtudom, mert még egy éve sincs nálam az autó. Egy 82 éves bácsitól vettem, aki az elsõ tulaja volt. 54ezer kilóméterrel szerintem még nem vették ki a motorját...
Minden tömítést kiszeretnék cserélni a motoron, plusz a nyelestengely szimmeringjét meg a fõtengelyét.
Köszi! :)

4874 Csády Szabolcs 2012-05-17 21:30:19  Előzmény:jocking .: 73489

Köszi!

4873 jocking . 2012-05-17 21:09:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 73488

A gyújtáselosztó alatt van, a termosztátház oldalán, a szívató hõgombája mellett. Kék-piros kábel megy rá.

4872 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Valaki meg tudja mondani, hogy hol keressem 4T Trabinál a hõgombát a hengerfejen? Most így hirtelen nem ugrik be, s holnap indulás elõtt kellene gyorsan kicserélnem. Gondolom a csere csak ki-, becsavarásból áll, meg a közben elfolyó hûtõvíz pótlásából.

[imgw]https://www.zsombishop.hu/popup_image.php?pID=717&osCsid=q3bi5671nnqjs1t1ha2q9ugtn6[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2012.05.17. 22:14-kor)[/i]

4871 Varga Tibor 2012-05-17 19:39:42  Előzmény:Kozma Bence: 73473

Mennyi idõ után volt ennyire olajos a váltó? Ha most bontottad meg elõször, nincs nagy baj, cserélj egy nyelestengely szimmeringet, és kész. A leömlõ pedig fel szokott lazulni, összerakás után húzd meg 100-200 km után, de összeszerelésnél is fontos, hogy egyenletesen húzd a csavarokat.

4870 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 73481

4. kép:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4869 Csády Szabolcs 2012-05-17 15:03:30  Előzmény:Bencze Robi: 73483

Kösz szépen!

4868 Mazák Viktor 2012-05-17 13:48:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 73481

Köszönöm szépen!

Brtrabinak is az alkatrész katalógust!

4867 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 73482

[url=https://data.hu/get/5122981/katalog4t.pdf]tessék[/url]

4866 Csády Szabolcs 2012-05-17 13:01:53

Valakinek nincs meg digitális formában a 4T Trabant alkatrész-katalógusa? Igazán jól jönne. Köszönöm elõre is!

4865 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Mazák Viktor: 73480

Hali!

Anno lementettem róla a képeket:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/uis8_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120517/UIS03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img w]

Anno én is belevetettem magam a témába, de nem találtam olyan szakit, aki vállalta volna a 0,5-ös furatot. Remélem te több sikerrel jársz.



[i](Módosította jocking 2012.05.17. 17:21-kor)[/i]

4864 Mazák Viktor 2012-05-17 11:57:02

Sziasztok!

Szerintem már van egy-két éve, hogy a fórumon szóba került a zsiguli.hu fórumjáról ismert utóporlasztó (UIS). Lényegében ez egy közdarab a karburátor és a szívócsonk között, aminek célja, hogy a keresztmetszetén áthaladó benzin-levegõ keveréknek perdületet adjon és javítsa a porlasztást. Ha jól emlékszem valaki akkor meg is tervezte az alkatrészt 4 ütemû trabanthoz, a fórumon közzé is tette a mûszaki rajzát. A kérdésem az, hogy megvan valakinek ez a rajz? Sokat segítene.

Ha már porlasztás, akkor utoljára 7,2 liter benzint fogyasztott a 4 ütemûm 60km városi, 100km fõúti ciklusban. Fõ úton Székesfehérvár-Siófok vonal az irányadó, az 50-60as táblákat tartva, 80km/h maximális sebességgel, inkább 70-75km/hval. Nem tökéletes a porlasztóm hidegüzeme sem, 50km utazás után a teljesen meleg motoron (kapcsolt a hûtõventilátor is) ment a szivató és leállítás után átfordult a fõtengely.

4863 Kozma Bence 2012-05-16 11:57:31  Előzmény:jocking .: 73478

Na akkor meg aztán fõleg messzirõl kerülöm... :D

4862 jocking . 2012-05-16 11:54:25  Előzmény:Kozma Bence: 73477

Az alsó hajtókarcsapágyon nincs mit piszkálni, ha elmegy tönkre, csak a fõtengellyel együtt cserélhetõ, ami alsó hangon is 18-20 pénz.:rolleyes:

4861 Kozma Bence 2012-05-16 11:26:51  Előzmény: Spityu: 73476

Tényleg inkább a hengertalpcsavarokra írta. Csak a kifújás miatt gondoltam rá, hogy hátha megúszom ennyivel... :)

Akkor azt az alsó hajtókarcsapágyat nem piszkálom. Bár már keret se nagyon van rá.

Köszönöm szépen a segítséget! :)

Itt egy kis "szerelési napló" ha valakit esetleg érdekel: :)

[url]https://picasaweb.google.com/116596290284062077231/Trabant601?authuser=0&feat=directlink[/url]
[i](Módosította 83NC3 2012.05.16. 13:27-kor)[/i]

4860  Spityu 2012-05-16 10:57:46  Előzmény:Kozma Bence: 73475

A lendkereket vedd le, utána ki tudod cserélni a szimmeringet, egy házban van bent, 3 csavar fogja oda. A ház alatt papírtömítés, cserélendõ. A jövõben nézegesd az internetet gyári tömítések után, érdemes betárazni. Jó, ha gyári: hengertalp, leömlõ, hengerfej, szívócsonk. A szimmeringházhoz, az elõbb említett váltón lévõ fedélhez mehet bármilyen, utóbbi helyre mondjuk soha nem láttam boltban...
Ha labirintos, akkor a lendkeréken lévõ 2 gyûrût cseréld. Az ékszíjtárcsa felõli tömítés cseréjéhez kell csak szétszedni a motort.

A lendkeréknél lévõ szimmering szabványos, lehet kapni. Találni gyárit is, de inkább jó minõségû, dupla ajkú, olajálló menjen oda. Ha van választási lehetõség, balos forgásirányú.

A videó alapján kezd fõtengelyes lenni (alsó hajtókarcsapágy), de mivel valószínûleg még gyári, sokáig elmehet még így. Sanszos, hogy te vetted ki a motort is elõször (ha jól emlékszem a kocsi elõéletére).

Nem a hengertalpcsavarokat írta (talán orygabor), amik a kipufftól lazultak le? És ezért az elszökõ keveréktõl fellépõ szegény keverék az égéstérben (amitõl kialakul a csörgés)?

A meghúzásnál óvatosan, könnyû megszakítani, de azért legyen meghúzva. Lehetõleg gyári tömítést használj, a hazai fojt! Persze ki lehet azt is alakítani megfelelõ keresztmetszetûre. Mielõtt véglegesen felteszed a leömlõt, csavarozd fel tömítés nélkül is, nézd meg, hogy síkban van-e a két henger tömítõfelülete. Szükség esetén lazítsd fel a hengertalp anyákat. Fontos, ha nincs síkban és úgy húzod meg, eltörhet a leömlõ.
[i](Módosította Spityu 2012.05.16. 13:01-kor)[/i]

4859 Kozma Bence 2012-05-16 10:35:39  Előzmény: Spityu: 73474

Azt hogyan tudom megnézni, hogy milyen a fõtengely szimmering? Leveszem a lendkereket akkor látható lesz?
És ha az, akkor mit tudok vele kezdeni? A motor megbontása nélkül kilehet cserélni? Illetve múltkor mondtad, hogy van egy kis hangja a fõtengelynek. Az mitõl lehet?

Bár pont most olvastam itt, hogy valakinek leszakadt a pufogója és azért csöröghet a motorja, mert kilazulhattak a leömlõ csavarjai. Az én csavarjaim meg se voltak húzva rendesen, kézzel csavartam le õket egy kivételével.

4858  Spityu 2012-05-16 07:51:56  Előzmény:Kozma Bence: 73473

Szia!

A tárcsa mindenképpen cserés. Én a gyárit ajánlom. :) Magyarból a rugó nélkülit, nemrég volt téma.

Az olaj jöhet a motorból is, fõleg ha szimmeringes. Bár, a labirint is tud "izzadni". Elsõ körben mindenképpen mosd ki a váltó harangját (benzin, trisó stb.), majd fordítsd úgy, hogy a nyelestengely lefelé álljon. Jól mosd ki a szimmering körül. Néha forgasd meg a tengelyt, kezdetben sûrûn nézz rá, hogy ereszt-e.
A mûanyag kupakok a rudazatok zárókupakjai, nem jellemzõ, hogy eresztenének. Az olajszóró spirál zárófedele szintén nem szokott ereszteni. Szóval nyelestengely vagy fõtengely.
A mûanyag kupakok alatt nincsen tömítés, az alufedél alatt van, általában elszakad, én papírból vágtam ugyanolyat. Ha nem látod, hogy folyatna ott, inkább ne bontsd meg, mert a spirál könnyen elgörbül, ennek következtében beleér a hajtott tengelybe, amitõl karistoló hangot fog hallatni a váltó. Persze vissza lehet egyengetni, de az pepecselõs munka. A fedél közepén van egy 10-es kulcsnyílású anya, ami rögzíti a spirált a fedélen, ott inkább elképzelhetõ, hogy ereszt, ebben az esetben inkább kívülrõl kend meg pasztával.

A nyomokból ítélve a lenderék szórta szét a harangon, úgyhogy én inkább fõtengely szimmeringre gyanakodnék.
[i](Módosította Spityu 2012.05.16. 09:55-kor)[/i]

4857 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Kiszedtük ma a motort a Trabiból átnézni meg lepucolni.

A kuplung elég csúnyán elrepedt:

[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=kuplung.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/kuplung.jpg[/img][/url]

Milyen kuplungot ajánlanátok?

A váltóból pedig szivárog valahol az olaj, mert elég olajos volt a kuplung környéke:

[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=valto.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/valto.jpg[/img][/url]

A nyelestengely szimeringje adhatta meg magát vagy máshonnan is jöhet? A nyelestengely mellett az a 4 csavar+1 középen, illetve az felett lévõ 3 mûanyag csavar micsoda? Gondolom azok mögött is lehet valami tömítés, ami esetleg elfáradhatott.

Miket érdemes még ilyenkor cserélni, ha már egyszer kint van a motor?

4856 Nagy Donát 2012-05-15 20:33:34  Előzmény:jocking .: 73469

Köszi!
Még egy kis idõm van nézegetni, megtervezni.

4855 Nagy Donát 2012-05-15 20:32:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 73468

Köszönöm a képet, ez nagy segítség lesz!

4854 szilágyi József 2012-05-15 20:03:50

régifajta 2T kombihoz kellene csomagtér kitámasztó pálca vki tud ilyet??

4853 jocking . 2012-05-15 18:50:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 73468

Ez nálam anno úgy volt megoldva, hogy az Y után a waresz S csöve volt feltéve (ami egyben van az elsõ dobbal), csak le volt vágva róla a dob, és az volt bedugva a trabi középsõ dobba. Annyi kompatibilitási gond van csak, hogy az Y egyik ágát a stabilizátor rúd magasságában kicsit be kell rogyasztani, mert egyébként nem fér el.

4852 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Donát: 73466

Alapból nem fér el, hegeszteni kell.

Gyárilag ilyen a Wartburg könyök:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120515/DSC00927_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ez pedig a "Traburg" könyök:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120515/DSC00929_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4851 Nagy Donát 2012-05-15 16:15:46

Egy másik kérdés:

Az 1.1-es Traant fõfékhengeréhez megy három fékcsõ (réz). Ezeknek kellene a hossza :S. Vagyis, hogy hány centi ez a három fékcsõ. Köszönöm!

4850 Nagy Donát 2012-05-15 16:13:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 73465

A könyök, vagyis az "Y csõ" elmegy a motor/váz körül/alatt? Hegesztés nélkül is össze lehet illeszteni vajon?

4849 Csády Szabolcs 2012-05-15 10:51:06  Előzmény:Nagy Donát: 73464

A leömlõ simán felmegy, a könyököt az eredetivel kell összekombinálni.

4848 Nagy Donát 2012-05-15 10:17:32

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.1-es Trabin van valami szerepe a középsõ kipufogó dobnak? Mi történik, ha egy sima csõre cserélem ki ezt a darabot?

A másik kérdésem, hogy a gyári hátsó dob hangján lehet valahogy változtatni? Persze nem ilyenre gondolok, hogy kifúrom, és akkor ordít :).

A harmadik dolog ami érdekelne, hogy 1.3-as Wartburg leömlõje és Y csöve vajon elfér-e a Trabin?

Köszi!

4847 jocking . 2012-05-14 19:23:00  Előzmény: Spityu: 73457

Azért kérdeztem, mert új szoknyalemezt tettem fel. A régi nem gyári volt, ott nem volt gond a szélére tenni, mert ott is volt anyagvastagság (hótoló style utángyártott cucc). Viszont a gyárinál beljebb kellett tenni, hogy a luk alatt és felett is maradjon anyagvastagság (a ködlámpa a szoknyalemez mögött van, és egy szoknyalemezen vágott lukon "néz" ki). Így viszont a ködlámpa kb. úgy van, hogy a rendszámkeret 2 alsó sarkánál kezdõdnek a lámpák.

4846 szilágyi József 2012-05-14 18:47:32

2T blokkban a vezérlõ tárcsa futamát esztergályos megtudja csinálni??

4845 Csády Szabolcs 2012-05-14 17:37:51

Ha a 4T Trabantom nehezen indul melegen, s leállításkor néha szokott párat magától fordulni, akkor gondolom elõgyújtás problémám van. Merre kellene korrigálni a dolgot?

4844 Kozma Bence 2012-05-14 16:57:37  Előzmény: Spityu: 73459

Rendben, köszi!

4843  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73458

1. Sanszos, hogy a szimmering szállt (csak) el. Bizonyosodj meg róla, aztán vegyél/rendelj. A gumiharnagot különösebb szerelés nélkül le tudod húzni a váltóról, akkor meglátod, hogy hol szivárog. Kivételes esetben a rózsakerék belsejébõl is folyhat, pl. ha megpadkázod a kereket és a féltengely benyomja a rózsakereket. Ehhez mindenképpen szét kell bontani a váltót. Szóval azt nézd meg, hogy a szimmering ereszt-e vagy a féltengely szárától jön-e (nem valószínû).
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=50&products_id=1262[/url] Ez gyári, ha veszel mást is, nyugodtan vehetsz ilyet, puha, van belõle pár garnitúrám. Ha nem számít, hogy gyári-e, akkor vegyél csapágyboltban. Lehetõleg forgásirányosat (jobb), duplaajkút, olajállót.

2. 50-50, hogy jó lesz a felújító készlettel.[url][/url]

4842 Kozma Bence 2012-05-14 16:31:13

Sziasztok!

1. A jobb féltengelyemnél, ahol kijön a váltóból elég erõsen olajos és kisebb tócsákat is szokott hagyni. Milyen szimering van ott? Az szállhatott el?

2. A fõfékhengerbõl is folyik az olaj befelé az utastérbe. Még a múltkor rendeltem felújító készletet a biztonság kedvéért. Azzal orvosolható lenne a probléma? Csak mert ahogy itt a fórumon olvasgattam elég nehéz hibátlanra megcsinálni ha egyszer szétszedi az ember.

4841  Spityu 2012-05-14 13:01:21

Nekem is volna egy mûszaki vizsgás kérdésem: vonóhorog... ha nem teszem fel, akkor elméletileg "kiírják" a forgalmiból... Ez mennyire igaz a gyakorlatban? Ha késõbb fel szeretném tenni és le szeretném vizsgáztatni, mennyire kérik a mûbizonylatot (nincs meg)?

Tudomásom szerint a következõk vannak meghatározva kiegészítõ lámpákhoz: a talajtól mért távolság (intervallum), a gyári lámpáktól mért távolság (intervallum), párban történõ szimmetrikus elhelyezés. (pl. nem tehetsz egy nagyot középre :) ) Na meg persze darabszám, üzemhelyzetek, használati korlátozások, szín stb.

4840 jocking . 2012-05-14 08:59:00

Lenne 2, mûszaki vizsgával kapcsolatos kérdésem.
1: A ködlámpa felszerelésnél van olyan elõírás, hogy az autó középvonalától legalább milyen távolságra kell lennie?
2: Pluszba felszerelt fém kartervédõ mennyire megengedett?

4839 Kozma Bence 2012-05-13 21:03:14  Előzmény:Szabó Tamás: 73454

Szia!

Szerintem elõször nézd át az összes kábelcsatlakozást. Nekem a trafóknál és az önindítónál volt elég rozsdás és az miatt volt olyan, hogy csak egyszer tekert-tekert, de nem indult, máskor meg pöccre elkapta.

4838 Szabó Tamás 2012-05-13 19:50:44  Előzmény:Kozma Bence: 73429

Szia

Nekem volt alapjárati problémám, de megoldódott.
Viszont 3 hete az Istenért nem akar elindulni.
Délután még mentem vele, és este már nem indult. Próbáltuk betolni, de semmi.
Azóta amit kitudtam deríteni: hogy nincs szikra. A tirisztoros gyújásra gyanakodtam, azt kicseréltem, de akkor sem indult. Új gyertyákat tettem bele, hátha...
De érdedkes, mert ha indítózok, az átfoláymérõ egybõl sárgába ugrik, ami normál estebe amikor jó volt, indításkor nem jelzett semmit, csak ha elindult. A benzin meg folyik a túlfolyón....

Mi lehet a baj? Esetleg a rotornál, "vagy hogy hívják?" lehet valami?
Vagy van valami jeladó, vagy elektronika még, ami bekrepálhatott?
Szerelõ "talán" a jövõ héten megtudja nézi.




[i](Módosította tamasszabo 2012.05.13. 21:52-kor)[/i]

4837 Csády Szabolcs 2012-05-13 19:39:03

A 4T Tabimba 2T Wartburg vízhõfokmérõ van beépítve. Eddig teljesen jól mûködött, ma viszont hazafele valamiért nem akart a mutató a kék sáv szélénél tovább menni, pedig a motor tuti üzemmeleg volt, mivel 40km-es utat tettem meg. Hol kezdjem a hibakeresést? Hogy tudom kiszûrni, hogy a jeladó vagy a mûszer adta fel?

4836 szilágyi József 2012-05-13 19:25:20

hali! 2T-s blokkban azt ahol a vezérlõ tárcsa fut fõleg a szívó csatornánál esztergályos megtudja picit esztergálni??
[i](Módosította trabantbarat 2012.05.13. 21:26-kor)[/i]

4835 Őry Gábor 2012-05-12 17:51:34  Előzmény:Rózsa Sándor: 73450

Nem kizárt, hogy amikor letört, kilazította a leömlõ csavarjait, esetleg a hengertalpcsavarokat. Így lehet, hogy kifúj a hengertalpnál. A múltkor molyhos kolléga járt így. A csörgés mindenképp a kifújásra vall.

4834 Rózsa Sándor 2012-05-11 20:37:19

Sziasztok!
Olyan témábab szeretnék tanácsot kérni, hogy a 2T trabimról múlt héten leszakadt a kipufogóm az elsõ dob után közvetlen (már elõtte is kifújt). Mióta meg lett csináltatva azóta úgy tûnik, mintha nem lenne benne erõ, a hangja is olyan, mintha le lenne folytva, rezonál az egész kaszni, valamint emelkedõn úgy csörög a motor, mint a nyavaja és az átfolyásmérõ is maxra felmegy (elõtte sosem ment bele még a sárgába sem). Mi történhetett az óta, hogy ép lett a pufogó?
Köszi a segítségeteket!