Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3783 Múzer tibor 2011-09-13 09:14:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72398

Hali!

Nézegettem a topikot és gondolkodom is a rásegítõs dolgon, de elsõsorban csak fõfékhengert szeretnék cserélni valami megbízhatóbb típusra, egyelõre rásegítés nélkül.

3782 Csády Szabolcs 2011-09-12 18:53:30  Előzmény:Múzer tibor: 72397

Ha rásegítõsre gondolsz, akkor lapozz kicsit visszább ebben a topicban, s ráakadsz. ;)

3781 Múzer tibor 2011-09-12 18:17:57

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy létezik e olyan típusidegen fõfékhenger, amit 4T trabiba bele lehet aplikálni kasztni átalakítás, vagy egyéb közdarab nélkül?

Elõre is köszi a választ.

3780 Csády Szabolcs 2011-09-11 20:15:16

Egy kis segítségre lenne szükségem...
A kormányoszlopkapcsolónál barkácsolok, s minden vezeték rendeltetése megvan, csak 2 nem világos, s azt nem is találom a kapcsolási rajzon. Az 57a és az 57L jelû sarukat nem vágom. Gondolom a duda 30-as jelölésû vezetékét kapcsolja valamelyikre...de hogy a maradék az micsoda, arról fogalmam sincs.

3779 Varga Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Busa Attila József: 72394

Tessék, itt van:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=PWw_p3cUrL4[/url]
Amint lesz rá lehetõség csinálunk rendes minõségû külsõ belsõ felvételes gyorsulási videót is :))



[i](Módosította jocking 2011.09.10. 22:02-kor)[/i]

3778 Busa Attila József 2011-09-09 13:14:24  Előzmény:Varga Csaba: 72392

kell a link! Kérem szépen!

3777 jocking . 2011-09-08 21:59:51

Jelentem, jó lett a kuplung. A bowdennel volt valami, mert ki lett cserélve, és most vajpuha lett.

3776 Varga Csaba 2011-09-08 18:24:49  Előzmény:Busa Attila József: 72387

Azért írok még egyszer mert csináltam róla egy gyengébb minõségû videót mert csak telefonom volt nálam ha érdekel akkor adok linket róla.

3775 Polonkai József 2011-09-08 09:08:49  Előzmény: Spityu: 72390

Köszönöm!
Igen olyan prüszkölõ hang. Nem elektronikus a gyújtás. Megnézetem.

3774  Spityu 2011-09-08 08:57:51  Előzmény:Polonkai József: 72389

Szia!

Szerintem ellenõriz(tes)d a gyújtási idõpontokat a könyvekben leírtak szerint, úgy tûnik, hogy azzal lesz a gond. Amennyiben a "cöcc" prüszkölõ hangot akar festeni.

Esetleg húzd le a karbiról a gumicsövet, járasd a motort, néha húzz neki egy gázt és ha visszaprüszköl, szinte biztos, hogy gyújtási idõponttal lesz a gond, esetleg gyújtáskimaradás. Legalábbis e kettõ közül nekem az egyik biztosan megvolt anno, mert csak a megszakítókon állítottam (gyújtáskimaradás: nem megfelelõ megszakítóhézagtól, a gyújtásidõpontot azt hiszem nem kell ecsetelni).

Persze, ha elektronikus gyújtásod van, akkor a kimaradás nem valószínû.
[i](Módosította Spityu 2011.09.08. 10:59-kor)[/i]

3773 Polonkai József 2011-09-08 07:39:33

Sziasztok!
Elég analfabéta vagyok a kocsiszereléshez.

Mitõl lehet, hogy a kétütemû Trabi menet közben néha rángat?
Mintha nem kapna valamit, vagy benzint, vagy áramot, meg közben (nem tudom másképp fogalmazni) olyat mond, hogy cöcc.

Gyertya, gyújtás, karbi?

Elõre is köszi!

Pjozsi69

3772 Varga Csaba 2011-09-08 06:04:53  Előzmény:Busa Attila József: 72387

Viszonylag hangos de szerintem nagyon szép morgós határozott.

3771 Busa Attila József 2011-09-07 22:17:36  Előzmény:Varga Csaba: 72386

Véleményem nincs, csak kérdésem. Milyen hangja van gyorsítás közben?

3770 Varga Csaba 2023-05-22 08:40:11

Wartburg 353 Jikov karburátoron direkt légszûrõ véleményeket kérnék.

[url=https://postimage.org/image/moqr9idg/][img]https://s3.postimage.org/moqr9idg/F_nyk_p0947.jpg[/img][/url]

3769 Sipos Tamás 2011-09-06 22:43:18  Előzmény:Sipos Tamás: 72378

[justify]A hibaelhárítást befejeztem. Tényleg a fellazult henger tõcsavarok okozták a hibát.
Az új kipufogórendszerrel jobb, mint valaha. Hétfõ este kimentem az M0-ra kipróbálni, és simán felment 100 fölé a sebesség. Az autó 4 éve van nálam, de ilyet még nem produkált. Igaz, volt egy kis hátszél.[/justify]

3768 Szedlacsek Ottó 2011-09-05 19:02:47  Előzmény: Spityu: 72383

Ez valami tákolt inverternek lehet egy egyége, szerintem. Egy biztos, e nélkül is mûködik a trabi.

3767  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72382

A centrifugális erõ nem nagyon játszik, az inkább a menesztõstiftek kopását idézi elõ szerintem. Szerintem te is nézz bele felülrõl azért, ha nem is bontod szét egybõl a blokkot.

----

Más: [url]https://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/egyeb/trabantmguokegitetekvagyakimrltottilyett77262[/url]

3766 Szedlacsek Ottó 2011-09-03 20:51:49  Előzmény: Spityu: 72381

Szerintem ez annyira nem lehet problémás, mert nem régen volt cserélve és semmi rendelleneset nem láttam, meg különben is van ott némi centrifugális erõ is, vagy rosszul gondolom?

3765  Spityu 2011-09-03 12:11:33  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72380

Nyilván egy bizonyos mértékû kopásig lehetséges az efféle javítás, de ennyi idõ alatt azért jónak kéne lennie. Fontos, hogy nem csak a körkörös bemaródások jelentik a problémát (ehhez még ugyebár hozzá tud kopni), hanem az úgymond általános kopás is. Ez alatt azt értem, hogy a fõtengely középvonalához közelítve jobban kopik az alumíniumöntvény, mivel ott feszítik hozzá a rugók a vezérlõtárcsát. Ezáltal kissé kúpossá válik a pálya, amihez már nem teljesen passzol a sík vezérlõtárcsa.
Ez utóbbit úgy tudod szemrevételezni, hogy valamelyik blokkfélre ránézel szembõl (a tömítõfelületnél), így megállapíthatod, hogy mennyire kúpos vagy épp sík a futófelület.

3764 Szedlacsek Ottó 2011-09-03 11:20:57  Előzmény: Spityu: 72379

Új eredeti vezérlõtárcsákat tettem bele fõtengelyestõl kb 4000km van a motorban annyi idõ alatt összekophatott volna?

3763  Spityu 2011-09-01 22:19:17  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72377

1., Új vezérlõtárcsákkal + összekoptatás. 1500 Ft.
2., Vezérlõtárcsa futópályák felszabályoztatásával. ~7E Ft.

3762 Sipos Tamás 2011-09-01 19:57:26  Előzmény: Spityu: 72372

[justify]Ma délelõtt remélem meglett a hiba oka. Azért remélem, mert nem volt idõm kijavítani, csak a feltérképezés volt meg.
Segítségül hívtam Ádámot Kerepesrõl (több szem többet lát), de õ is csodálkozott erõsen. Mi a túróért nincs robbanás a kérdéses hengerben, amikor szikra is van. A motor meg iszonyatosan rázkódik, mint egy mosógép centrifugálás közben.
Megnéztük az olajfolyást a lendkerék környékén; semmi. Na mondom, szét kell szedni a motort, mert valami odabent nem stimmel. Még levett hengerfejjel is átforgattam önindítóval; minden rendben. A dugattyú sem lógott a hengerben.
Levettem a kipufogó öntvényt és ekkor jött az igazság pillanata. A hengertalp csavarok fellazultak. Levettem a hengert, a talptömítés gyakorlatilag eltûnt, és csupa takony volt minden.
Átforgattam a motort és a vezérlõtárcsa úgy néztem tette a dolgát, de majd ha nekilátok és letisztogatom a környéket, meg fogom vizsgálni a vezérlõtárcsát, ahogy Spityu kolléga írta (nagy köszönet!).
Megpróbáltam logikusan összerakni az eddigieket:
Valami okból fellazult a hengertalp leerõsítés. Nem értem mitõl, mert mióta utoljára levettem, kb 6-7 ezer km-t mentem vele. Mindegy, egyszer csak úgy döntöttek az anyák, hogy fellazulnak. Kezdett fogyatkozni a motor ereje. Az ide-oda bólogató hengertõl berezonált a kipufogó öntvény, ezért lazulhattak fel és eshettek ki a csavarok az öntvény és az elsõ dob között. A leömlõ felerõsítõ csavarok sem voltak feszesek, éppen hogy tartottak.
A hengerben természetesen volt kompresszió, mert a henger és hengerfej között rendben volt a tömítettség, de még szikra is volt, csak megfelelõ keverék nem a robbanáshoz. A vezérlõtárcsa rendben nyitotta a szívórést (adja ég, hogy így legyen, ezt még tüzetesen megvizsgálom), a lefelé mozgó dugattyú el is végezte az elõsûrítést, de miután a dugattyú elindult felfelé, vitte magával a hengert is, és az elõsûrített keverék szépen el is távozott a hengertalpnál. Szerencsétlen gyertya meg szikrázhatott az összesûrített levegõben. Ezt a fel-le ugráló hengert azért nem lehetett észrevenni még a hengerfej levétele után sem, mert a leömlõ a helyén tartotta. A rázkódás viszont innen eredhet.
Banális eset, mégis milyen rejtélyes hibát okozott. Nem baj, legalább kapott végre a kicsike egy új kipufogórendszert (94 ezer km futásteljesítmény után már illett), vettem tartalékba egy gyújtótrafót, és megint tanultam valamit.[/justify]

3761 Szedlacsek Ottó 2011-09-01 19:43:48  Előzmény: Spityu: 72376

[img][/img]
Azt hogyan lehet kijavítani?

3760  Spityu 2011-09-01 07:00:25  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72375

Gondolom megnézted a labirintházat is a motorblokkban és nem találtál rendellenességet. A labirint mondjuk kicsit eresztheti az olajat, ugyanis lényegében az olajfilm tömíti tökéletesre, amit szép lassan nyomkod kifelé a motor mûködés közben. (Igaz vissza is szív.) Fordulatonként mondjuk egy mákszemnyit. Legalábbis ez még elfogadható mennyiség.

Szerintem a te esetedben vezérlõtárcsa lesz akkor, a gyertyakép alapján tuti szegény a keveréked, mivel elõsûrítéskor a henger visszadolgoz a szívócsonkba, így kevesebb jut az égéshez, gyengébb az öblítés, szegényebb a keverék stb. Rövid távon erõtlen a motor, becsöröghet, hosszú távon emiatt elfajulhat fõtengely meghibásodáshoz, fokozott hengerkopáshoz esetleg megszoruláshoz... nem rémisztgetni akarlak, de nem szabad elbagatellizálni.

3759 Szedlacsek Ottó 2011-08-31 20:31:55  Előzmény:Sipos Tamás: 72371

Hasonló problémám van nekem is, de én látom hogy ereszt a lendkerék labirint.
Cseréltem lendkereket és gyûrûket is de nem szûnt meg.
A lendkerék felõli henger gyertyája fehérre van égve mert szegény a keverék, javaslom nézd meg a gyertyaképet te is.
Esetleg valakinek ötlete mi okozza ezt a tömítetlenséget?

3758 Varga Csaba 2011-08-31 18:54:10

Helló tudna nekem vki ajánlani egy megbízható szakit fehérváron vagy a 20-30kmes körzetébe wartburg gyújtás beállításhoz? Nagyon megköszöném :)

3757 Csády Szabolcs 2011-08-31 18:18:51

Egyik márkatársunk keresett meg az alábbival:

"Megtennéd, hogy leméred nekem, hogy milyen magas a hátfal? Csomagtartó padlólemezétõl a hátfal tetejéig."

Valaki, akinél kéznél van a kocsi legyen oly szíves, s mérje le, mert sajnos én most nem vagyok Trabi közelben.
Köszönöm!

3756  Spityu 2011-08-31 16:54:01  Előzmény:Sipos Tamás: 72371

Törés nem annyira jellemzõ. Lehetséges hiba a tömítõfelület kopása, de mivel viszonylag hirtelen alakult ki a jelenség, no meg légszûrõt is használsz, szerintem kizárható. Gyakori hiba még a stiftekrõl való leugrás. Nézd meg, hogy a fõtengelyt megforgatva meneszti-e a vezérlõtárcsát! Próbálj meg csavarhúzóval is ellentartani.
A felületet részben láthatod, ugyanis a belsõ sonkák úgy vannak kiképezve a motorblokk konstrukciójából adódóan. Jellemzõen a nagy bemaródások körbefutnak, így a babszem környékén is láthatóak - márha vannak.
[i](Módosította Spityu 2011.08.31. 18:56-kor)[/i]

3755 Sipos Tamás 2011-08-31 16:02:38  Előzmény: Spityu: 72370

[justify]Jaj!
Mindenesetre ez az olajfolyás ellenõrzés jó tipp, de már érzem, hogy a teljes szétszerelést nem úszom meg. Trabant motort én még nem szedtem szét, ezért nem tudom mikor rendellenes és mikor nem a vezérlõtárcsa. Mit kell rajta figyelnem? Csak törést?
Gábor írta, hogy a tárcsa és a felfekvõ felületének rendellenes kopása sem zárható ki. Ezt viszont biztos nem lehet megállapítani ha felülrõl bekukucskálok.[/justify]

3754  Spityu 2011-08-31 15:31:31  Előzmény:Sipos Tamás: 72368

Én is az említett vezérlõtárcsára ill. tengelytömítésre gyanakodnék. Szerintem szedd le elsõ (izé... sokadik) körben az adott hengert, figyeld meg a hengertalptömítést majd a vezérlõtárcsát. Ha semmi rendelleneset nem látsz, nézd meg alulról a sebességváltó és a motor találkozásánál a kifolyónál (kis félkör alakú bemarás azt hiszem a motorban), hogy nincs-e friss olajnyom. A feketeség ne tévesszen meg, valószínûleg csak ferrodol. Ha láthatóan olajos, az a lendkerék mögötti tömítés hibájára utal. Vagy épp nyelestengelyszimmering hibára, de ezt most zárjuk ki. :)

3753 Sipos Tamás 2011-08-31 15:28:52  Előzmény:Őry Gábor: 72365

[justify]A hengertalp tömítéseket egy éve (6-7 ezer km) cseréltem, ami nyilván nem azt jelenti, hogy nem ment tönkre. De ha már mindenképpen szét kell dönteni a motort, akkor úgyis le kell szedni a hengereket.[/justify]

3752 Sipos Tamás 2011-08-31 15:23:11  Előzmény:Muczán Gábor: 72364

[justify]Atyavilág! Ezek elég rémisztõen hangzanak. Nem a gyújtásoldali, hanem a menetirány szerint baloldali a bûnös.
Köszi a gyors választ.[/justify]

3751  Spityu 2011-08-31 09:21:28  Előzmény:Tóth Balázs: 72366

Szia!

Lapozz vissza 1-2 oldalt ebben a topikban, elég részletes leírást fogsz találni. :)

3750 Tóth Balázs 2011-08-31 09:07:30

Sziasztok, 4T trabiba milyen fékrásegítõt ajánlotok, ami hossztoldással még elfér (a dob átmérõje)?
Köszi.

3749 Őry Gábor 2011-08-31 09:03:54  Előzmény:Sipos Tamás: 72363

Az viszont érdekes, hogy a kipufogó-ügy után jött elõ a probléma, viszont lehet, hogy csak véletlen egybeesés. De szerintem is tömítéshiba lesz.
Illetve nézd meg, hogy a hengertalpaknál jó-e a tömítés, nincs-e kifújás, olajfolyás, egyszerûbb azzal kezdeni, mint a fõtengelyszimmeringgel.

3748 Muczán Gábor 2011-08-31 08:22:49  Előzmény:Sipos Tamás: 72363

ha minden tényleg jó, akkor marad a labirintgyûrûk (lendkerék, vagy gyújtásoldali, nem tudom melyik henger nem megy?)hibája. Ha labirintos a motor. Ha szimmeringes, akkor azok hibája.
Ad abszurdum még a vezérlõtárcsa és felfekvõ felületeinek hengerenként eltérõ kopása is okoz ilyen rendellenes mûködést. De tényleg csak akkor, ha az általad leírt ellenõrzés során kizárhatók az "alapkivitelû", megszokott hibák!

MG

3747 Sipos Tamás 2011-08-30 23:36:41

[justify]Eljutottam odáig, hogy nem tudom mi baja a gépemnek. Az egyik henger nem hajlandó dolgozni és elfogyott minden tudományom.
A bajok akkor kezdõdtek amikor kezdett elmenni az ereje, alapjárat elég gyenge volt, már-már teljes csöndben járt. Gondoltam, hogy ki kéne már cserélni a kipufogórendszert, mert talán eltömõdött, meg lyukas volt a csõ, meg a javítási könyv 3 évenkénti cserét ír az elsõ dobra (nálam 4 éve van az autó), meg már lassan 100 ezer km-nél járok és talán sosem volt cserélve.
Nem várta meg a cserét, mert elõtte a leömlõ csavarjai kilazultak és elvesztek, kicsúszott az elsõ dob csonkja az öntvénybõl, és nagy hanggal ugyan, de haza tudtam vele menni. Felcsavaroztam, de utána már nagyon rendellenes hangon járt, ereje szinte semmi, alig tudtam kijönni vele a mélygarázsból.
Nem halogattam tovább, kipufogórendszert cseréltem, de minden maradt a régiben. Ezután hengerfej tömítésre gyanakodtam. Levettem a hengerfejet; a tömítések hibátlanok voltak, de újakat tettem fel, és nyomatékkulccsal elõírás szerint meghúztam.
Következett a gyújtás és itt derült ki, hogy az egyik henger nem megy. (nem is tudom miért nem ezzel kezdtem a hibakeresést). De a gyújtókábel, gyújtótrafó, gyertyapipa, gyertya, és a tranzisztoros vezérlõegység rendben van. Cserélgetem a gyertyákat, a trafókat, a gyújtókábeleket, a gyertyapipákat keresztbe kasul, de mindig csak az a henger a ludas. A javítási könyv szerint kimértem a vezérlõegységet multiméterrel és szabályosan dolgozik minkét trafónál (forgatva a fõtengelyt, egy ideig 12 V, aztán leesik majdnem 0-ra, majd szikra, és újra 12 V). Szikra is van mindkét gyertyánál ha kiveszem õket. Kompresszió is van mindkét hengerben, tehát a gyûrûtörést is kizártam. A kérdéses hengerben szépen emelkedik és süllyed a dugattyú ha átforgatom.
Mi a túró lehet vele? Nincs több ötletem.[/justify]

3746 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Kicsit drágálom:
[imgw]https://www.jofogas.hu/fejer/Trabant_Kalyha_2330438.htm[/imgw]

3745 Tóth Balázs 2011-08-29 08:59:34  Előzmény:Prokop Gábor: 72351

köszi:rolleyes:

3744 Tóth Balázs 2011-08-29 08:57:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 72350

szétszeded, kiveszed a házból a szimeringet és az o gyûrût és azzal mész a boltba... olyan helyre, ahol szimeringeket árulnak. a méreteket nem tudom, mert én is szétszerelés után a mintával mentem. sima autósboltban nem lehet kapni. ha azt mondják, hogy nincs, keress másik boltot,mert gagyiban nézted és átvernek. nekem kb 800 ft volt páranként a szimering és a gyûrû összesen. a mennyiség: a belsõ hengert teli, a külsõt min félig felönteni, hogy ne szívjon levegõt.

3743 jocking . 2011-08-28 20:14:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 72357

Érdekes, mert a mûszerfalcserekor szerzett emlékeim szerint nekem ilyen tuti nem volt a mûszerfal mögött. Mondjuk nekem kombi van... Számít az valamit?

3742  Spityu 2011-08-28 15:39:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72355

Igen, hátsó szélvédõfûtés, 8A, a másik pedig ködfényszórónak elõkészítés.

3741 Csády Szabolcs 2011-08-28 15:39:29  Előzmény:Prokop Gábor: 72356

Akkor úgy érzem ez is mehet a kocsiból...:evil:

3740 Prokop Gábor 2011-08-28 15:27:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72355

Úgy emlékszem, a hátsó szélvédõ fûtése van rajta.

3739 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ma kicsit bújkáltam a mûszerfal alatt a 4T Trabimban, s erre akadtam:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110828/DSC01075_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Bocs a rossz minõségû képért, de csak a mobilom volt nálam. Ez minek a biztosítéka?

3738 Holnapy Gergely dr. 2011-08-28 10:58:01  Előzmény:Nagy Donát: 72353

Szia!
Egyáltalán nem bonyolult, csak nézd meg a bontóban hogy hogy van felfogatva gyárilag, ill. hol vannak az elektromos átvezetések. Nekem ez a manõver 15 évesen is jól sikerült 25 éve... Emlékeim szerint kicsit nehezebb a fix részre az ablakmosó vizet felvezetni.
Üdv:
G

3737 Nagy Donát 2011-08-28 09:06:01

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Trabant kombi hátsó ajtóba, amiben nincsen ablaktörlõ, nagyon komplikált az ablaktörlõ motor befaragása, kábelezése? Vagy jobban megéri a bontóból szerezni egy már ezzel felszerelt hátsó ajtót?
Köszönöm.

3736   2011-08-26 17:21:00

Sziasztok!

Nagyon jó hogy írtok a 4T lengéscsillapító felújításáról, nálam is esedékes. A hátsó lengéscsillapítók is szerelhetõk, szintén lecsavarható kupakosak? Újat semmiképp nem fogok venni, mert nagyon drága lenne.

Én úgy tervezem, hogy megnézem milyen sûrûségû folyadék van benne, és attól kicsit sûrûbb hidraulikaolajat, vagy motorolajat öntök bele. A mennyisége meg nyilván annyi lesz, amennyi kijön belõle, persze ez akkor igaz csak, ha elõtte nem szivárgott.

U.i.: Korábban említettem hogy folyt a jobb elsõ munkahenger, a magyar gyártmányú tömítéskészlet megoldotta a problémát, valamint kicseréltem a féknyereg csúszkáinak a gumiját, így most könnyebben oldódik a fék.
[i](Módosította Jurij 2011.08.26. 19:22-kor)[/i]

3735 Prokop Gábor 2011-08-26 10:39:32  Előzmény:Tóth Balázs: 72348

OFF
Apropó, gratulálok a díjhoz :)
/OFF

3734 Csády Szabolcs 2011-08-26 10:09:02  Előzmény:Tóth Balázs: 72348

REMEK!
Örülök, hogy nem kell kisebb vagyont belelapátolni a mûveletbe. Azt le tudnád írni, hogy pontosan milyen szimering és o-gyûrû kell bele? Na meg, hogy hány deci olaj?
Kösz elõre is!