Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4283 Csády Szabolcs 2012-01-06 22:49:56  Előzmény: Spityu: 72898

Nagyon rövid városi távokból jött össze, s akkor még 165-ös papucsok voltak a kocsi alatt. "Szervi bajról" nem tudok, s nem is hinném, hogy lett volna, mert ebbõl elvi kérdést csinálok. Nyáron 155-ös gumikkal 95-100 km/h-ás utazósebességgel 7 l-ben megállt a Móvár-Püspökladány távon. Asszem erre mondják, hogy szeszélyes az étvágya :D
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.06. 23:53-kor)[/i]

4282  Spityu 2012-01-06 22:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72897

Én a magas fogyasztást nem bírom felfogni, mármint azt, hogy hogyan lehet összehozni ilyet. Pl. a 12.5-ös fogyit. :D Jó, gondolom rövidtáv + tél + esetleg rossz szívató. Meg egyszeri alkalom.
De az, hogy konstans sokat zabál egy kocsi, és nincsen "szervi baja", nem tudom, hogyan lehetséges. Induljunk ki abból, hogy 4db 145-ös kerék (gördülési ellenállás), karosszéria forma (légellenállás), ~600/~800 kiló(terhelés), 7.8-as ill. 9.5-ös KV (hatásfok), 4 sebességes váltó (optimális fordulatszám). Hosszú távon, ideális körülmények között nem szabadna 7l-nél (benzinbõl) többet ennie 4 emberrel. Szerintem.

A 4 literes fogyasztással csak csínján... a már leírt elégtelen kenés miatt. Azt tudom mondani: úgy kell neki. :)

Amikor megvettem a 4T-t, hazafelé vontatni kellett a kocsit, amivel mentünk érte. Betettünk egy kötelet is indulás elõtt, hátha valami gond lesz a vásárolt kocsival. Aztán fordítva történt... A Ladát vontatva 12literes fogyasztás jött ki LPG-bõl. Negyedikben, amit bírt: 60-70-nel, végig(!) 80%-os gázpedál állással, kb. 2000kg össz-gördülõ tömeggel.

4281 Csády Szabolcs 2012-01-06 21:45:48  Előzmény:Nagy Donát: 72893

Nekem a 4T egyszer 5,6-ot evett, de akkor egy a gyerekbetegségeitöl szenvedö 500-ast kísértem, s 60-nál nem is mentünk gyorsabban. De télen, városban evett már 12,5-öt is...

4280  J.I. 2012-01-06 20:37:15  Előzmény:Kozma Bence: 72894

Nagyon szuper köszönöm szépen! :-)

4279 Kozma Bence 2012-01-06 20:06:09  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Hm, ez megse fordult a fejembe... Amúgy 75-80-as tempónál 5 litert eszik nekem gyárilag. Azzal csak nem lehet probléma remélem. :) 1:50-be keverem, de a biztonság kedvéért mindig odalöttyintek még neki egy kicsit. :)
Milyen olajat ajánlotok amúgy? Nekem most valami OMV-s van, mert egyszer kifogytam útközben és az OMV volt a legközelebb. Persze a legkisebb kiszerelés 1 literes volt...

4278 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: J.I.: 72892

[url]https://bence.szunyi.com/javitas2t.pdf[/url] :)

4277 Nagy Donát 2012-01-06 19:50:19  Előzmény: : 72890

Nekem az 1.1 városban 9 liter, de azon kívül is 7 liter alá sosem tudtam menni.

4276  J.I. 2012-01-06 19:13:28  Előzmény:jocking .: 72891

Tudnál nekem adni egy ilyen linket ahol közvetlen le tudom tölteni?Köszönöm szépen!:-)

4275 jocking . 2012-01-06 18:08:36  Előzmény: J.I.: 72888

Senki nem születik szerelõnek.;) Trabinál nagyon sokminden nincs, amihez érteni kellene. Tudom javasolni az interneten több helyen fellelhetõ javítási segédkönyv tanulmányozását, abból szinte az egész trabiszerelést meg lehet tanulni.:) Másfelõl pedig itt vagyunk mi itt a fórumon, mi is szívesen adunk tanácsot. Ezenfelül szinte már csak annyihoz kell érteni, hogy balra lazít, jobbra szorít.:D

4274   2012-01-06 17:41:06  Előzmény:Nagy Donát: 72889

Nagyon elgondolkodtató amit mondasz, mindenesetre az sincs tisztázva, milyen körülmények között evett 4 litert az említett jármû. Mert az én 1.1esem 5 litert fogyaszt ha 70-es átlaggal vezetek 200 km-t. Városban meg még 8 liter alá nem nagyon sikerült menni.

4273 Nagy Donát 2012-01-06 17:01:42  Előzmény:Kozma Bence: 72884

Szerintem 4 liternél olyan kevés lenne a kenés, hogy besülne a motor. De legalábbis nem lenne a kocsinak egészséges.

4272  J.I. 2012-01-06 15:57:02  Előzmény:Kozma Bence: 72887

Na igen de én nem értek hozzá ennyi a különbség.Nekem is garázsban áll én egy Suzuki Sx4-t használok,de ha nem fogok szerelõt találni ott megy tönkre a garázsban:-(

4271 Kozma Bence 2012-01-06 15:43:19  Előzmény: J.I.: 72886

Ismerõs a szitu... Mindig elõjön valami apróság ami elveszi az ember kedvét. Én most leis raktam egy darabig. Garázsban pihen tavaszig, addig mindent megcsinálgatok rajta szépen, majd márciusban mûszaki. Utána pedig remélhetõleg élvezhetem a felhõtlen Trabantozás élményét. :)

4270  J.I. 2012-01-06 15:26:28  Előzmény:Bencze Robi: 72885

Máshonnan,de pontosan nem tudom hol szivároghat,mert annyira nem néztem meg.Komolyan néha úgy el tudja venni a kedvem az egésztõl....mindig van valami és még meg sem tudom csináltatni,mert nincs kivel.áhhhhh

4269 Bencze Robi 2012-01-06 15:23:42  Előzmény: J.I.: 72883

de honnan folyik az olaj? leeresztõcsavarnál vagy máshonnan?

4268 Kozma Bence 2012-01-06 14:31:07

Sziasztok!
Csak kiváncsiságból szeretnék egy olyat kérdezni, hogy MZ karbival mûködik-e a Trabi? Index fórumon írta valaki, hogy neki az volt rajta és 4-nél többet nem evett.
Nem vagyok egy mindenen spórolós fajta, csak azért így a hidegben, városban eszeget azért...

4267  J.I. 2012-01-06 13:21:46

Eléggé elvagyok keseredve.Megpróbálok minden helyretenni ezen a kis kocsin de egyszerûen semmi sem sikerül.Pl most az átfolyásmérõ téma.Ma elkezdett csepegni a váltóból az olaj.Ráadásul egy jó szerelõt sem találok itt dél Pesten.Megvettem a kocsit de alig van hozzá alkatrész és ha találok is nincs aki megcsinálja.:(:eek::S

4266 Sipos Tamás 2012-01-06 12:36:47  Előzmény:Őry Gábor: 72879

[justify]Szimeringre gyanakszom én is, köszönöm a méretet.[/justify]

4265 Nagy Donát 2012-01-06 10:41:09

Sziasztok!

Még október körül írtam, hogy a 4T Trabimon olyan jelenség tapasztalható, hogy néha mintha kihagyna az egyik hengerben a gyújtás. A kocsin motorfék érzõdik, lomhább lesz, és kis ciripelõ hang is kíséri a jelenséget. Fordulatszámtól és motorhõmérséklettõl függetlenül fél-egypercenként váltakozott a hiba, hol elõjött, hol eltûnt.
Akkor cseréltem gyertyát, gyertyakábelt, rotort, elosztófedelet, gyújtótrafót, gyújtáselektronikát; a hiba mégsem múlt el.

Na most, a múlt héten tönkrement a fesszabályzóm, az aksit alapjáraton 14V, menet közben 18 V-al töltötte (gõzölt az aksi rendesen, a kénsav jelentõs része eltávozott). Fesszabályzót kicseréltem (~2300 Ft), és ezzel valamiért a fent leírt hiba is megszûnt! Nem egyértelmû számomra az összefüggés, de most örülök mint majom a farkának.

Mindezt azért írtam le, mert még õsszel egyikõtök küldött nekem üzenetet, hogy õ is ezt a hibát tapasztalja, és ha találok rá megoldást, szóljak. Sajnos azóta a 'neve' elveszett, így remélem, itt olvasva tudtam neki segíteni.

4264  J.I. 2012-01-06 10:24:18  Előzmény: J.I.: 72877

Bekötöttem az átfolyásmérõt.Benzincsõ rajta,kábelek összekötve mégsem mutat az óra semmit.....nem értem....az üzemanyag szépen folyik.:-(

4263 Őry Gábor 2012-01-06 07:09:17  Előzmény:Sipos Tamás: 72878

Meg kell nézni közelebbrõl, hol csöpög, valószínûleg szimmering lesz. A méreteit megtalálod, ha visszalapozol úgy nov. 20. körül kérdeztem én is. Ha lehet, akkor forgásirányosat vegyél.

Na, meg is találtam:

4439. hozzászólás - Beküldve: 2011.11.15. 16:07 - Elõzmény: 4438 (orygabor)


Nyelestengely szimmering: 20x40x10(7), jobbos
Nyelestengely(2db), csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR 6304 C3 P636, 20x52x15

Csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR NJ-206 C3, 30x62x16

Rózsakerék szimmering: 58x80x10, jobbos-balos
Rózsakerék csapágy: DKF-DDR 16013 C3, 65x100x11

[i](Módosította orygabor 2012.01.06. 08:13-kor)[/i]

4262 Sipos Tamás 2012-01-06 07:03:05

[justify]Kedves szakértõ kollégák!
Csöpög az olaj a Trabikám hajtómûvébõl. Milyen tömítés mehetett tönkre? Újfajta váltó, 1986 decemberi gyártás. Nekem régi alkatrész katalógusom van, és abban a féltengely felé van egy szimering. Ez az új váltóban is megtalálható? Vajon ez lehet a bûnös, vagy külön nyomozást igényel? A katalógusban nem találtam méretet hozzá, pedig jó lenne.[/justify]

4261  J.I. 2012-01-05 18:23:01  Előzmény:Biacsics Gábor: 72876

Igen halottam ezt a változatot is hogy le kell sza..ni.Tökéletesen mûködik,csak hát valamiért elkezdett fütyülni :-)

4260 Biacsics Gábor 2012-01-05 18:09:04  Előzmény: J.I.: 72872

Nekem volt egy fütyülõs generátorom,egyébként tökéletesen mûködött.Hiába cseréltem csapágyat,szénkefét a hang maradt.A generátor viszont ezek után ment,sosem tudtam meg mitõl fütyült.

4259  J.I. 2012-01-05 17:28:13

A lényeg az volt hogy akkor tudunk meg valamit ha szétszedjük....szereztem átfolyásmérõt holnap reggel kicserélem,de egy jó szerelõnek még mindig õrülnék...:-)

4258  J.I. 2012-01-05 15:14:55  Előzmény:Őry Gábor: 72873

Megyek most a Szabó Gyurihoz Bp-en és kíváncsi vagyok mit mond.Utána egybõl megírom mi volt!

4257 Őry Gábor 2012-01-05 14:02:41  Előzmény: J.I.: 72872

Hát igen, ezt hallani kéne. Szerelõkkel meg igen kell vigyázni, pláne ha nem tudod mi a baj. Az a jobbik eset, ha nem csinálnak vele semmit. (Nagy tisztelet a kivételnek, persze). Próbálj meg csinálni róla valami jobb minõségû felvételt, hátha tud valaki segíteni.

4256  J.I. 2012-01-05 13:22:50  Előzmény:Őry Gábor: 72871

Nem fémes a hang.Fütyül inkább mint sípol,de csak bizonyos fordulaton.Szép hangja van a motorjának,de ez elrontja és kívûlrõl is nagyon hallani :-( Még szerelõt sem tudok aki megcsinálná itt Dunaharaszti és környékén.Villamosságis is kellene,mert vettem rükverc lámpát és be kellene hogy kösse.Most átfolyásmérõ után kajtatok,de úgy néz ki szereztem egy újat,de azt is jó lenne ha szakember kötné rá mivel és pék-cukrász vagyok :-)

4255 Őry Gábor 2012-01-05 12:09:55  Előzmény: J.I.: 72870

Lehet, hogy a turbinaház illesztése, vagy a kipufogóburkolatra menõ csõ került helyre? Fene tudja.

Fütyül, vagy sípol, sivít egyébként?

4254  J.I. 2012-01-05 11:37:28  Előzmény:Őry Gábor: 72869

Igen de idáig nem fütyült...szerintem sem lehet csapágy megrángattam nem kotyog.akkor mi a fene lehet? :-(

4253 Őry Gábor 2012-01-05 10:43:22  Előzmény: J.I.: 72867

Lehet, hogy tévedek, de akkor jó, ha fütyül a turbina. Utoljára akkor hallottam, mielõtt szét lett szedve a turbinaház. Utána már sohase tökéletes. Vagy csak nekem?
A csapágy inkább morgós-kerregõs hangot adna.

4252 Varga Csaba 2012-01-05 09:27:48

Ha vkit érdekel megrajzoltam a szabványos elsõ-hátsó ködlámpa bekötését wartburghoz de alkalmazható akármilyen autótípusra. :);)

4251  J.I. 2012-01-03 17:36:54  Előzmény: J.I.: 72862

A Trabi motorjában elkezdett valami fütyülni a turbina felõl.Lehet hogy csapágy baja van?más nem nagyon tud ott fütyörészni vagy vagy rosszul gondolom? :-)

4250 Kozma Bence 2012-01-03 13:32:58  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72863

Hát ha tudnál nekem mondani egy boltot, ahol normálisat lehet kapni azt megköszönném!

4249 Kozma Bence 2012-01-03 13:30:59  Előzmény:Őry Gábor: 72864

Ha minden igaz 6-os.

4248 Őry Gábor 2012-01-03 10:29:12

Mekkora is a 2T benzincsövének a mérete?

4247 Kenyér Zoltán 2012-01-03 09:04:12  Előzmény:Kozma Bence: 72858

Szia!
Ha küszöböt akarsz venni, akkor innen megveheted a felsõ küszöböt, abból úgyse lehet jobbat találni. Az alsó küszöböt viszont felejtsd el, nagyon vékony lemezbõl készül. Alsóból néha nagy ritkán még akad gyári, de egy ügyes lakatos is tud csinálni rendes alsó küszöböt. Illetve még valaki gyárt rendes alsó küszöböt, ha érdekel, akkor megkérdezem majd neked.

4246  J.I. 2012-01-03 07:34:53

Sziasztok Trabant 601-hez keresek átfolyásmérõ jeladót.Nem a mûszerfalban lévõ órára gondolok.Köszönöm szépen a segítségeteket!Szép napot!;)

4245 Kozma Bence 2012-01-02 17:27:39  Előzmény:jocking .: 72859

Rendben, köszi!

4244 Szebelédy Péter 2012-01-02 17:17:08

Hellósztok!
Valaki legyen szíves felhomályosítani, hogy hogyan kell a vákuumos elõgyújtás-szabályzót leelenõrizni, és kicserélni! Elõre is köszönöm!

4243 jocking . 2012-01-02 17:16:00  Előzmény:Kozma Bence: 72858

Én úgy tudom, hogy egyformák. Annyi a lényeg, hogy az adott oldalnál mindig a felsõ lukba legyen becsavarva a légtelenítõ csavar.

4242 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Elszállt a jobb hátsó fékhengerem.
Olyan kérdésem lenne, hogy a két hátsó fékhenger teljesen megegyezik-e, szóval nincs belõle bal és jobb?
Ezzel van valakinek tapasztalata? :

[url]https://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?products_id=1594[/url]

Csak mert fele annyiba kerül mint a zsombicarnál.
Illetve innen szeretnék küszöböket is rendelni csak bizonytalan vagyok az olcsósága miatt... Bár a nyáron rendeltünk innen 1.1-es kipufogórendszert, azzal nem volt semmi probléma...

4241 Papp Zoltán 2012-01-01 19:29:56

Sziasztok!

Nem tudja véletlenül valaki,hogy kinek az autójában van fiat motor a saját
váltójával betéve úgy,hogy az mégis kormány váltós maradt?
Igazából ugye az átalakító mechanika érdekelne...

Elõre is köszi!

PZ

4240 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Szevasztok!
Új vagyok az oldalon. 2011.augusztusában jutottam hozzá 4T Trabantomhoz, és egészen magával ragadott, mivel apámnak is volt pár.
Nem akarom széttuningolni, inkább csak modernizálni. Suzuki Swift sedan ablakemelõit szereztem bele, meg még csomóminden mást. De a lényeg most, errõl mi a véleményetek? Mitsubishi Colt óraegység némi barkácsérzékkel ámde farigcsálás nélkül beépíthetõ:
[url=https://kephost.hu/share-6790_4F003E72.html][img]https://kephost.hu/thumb-6790_4F003E72.jpg[/img][/url]
A kép gulagról van, az enyém szebb állapotú,sõt.
[i](Módosította slimtomi 2012.01.01. 12:16-kor)[/i]

4239 Ledacs-Kis József 2011-12-29 19:02:04  Előzmény:Farkas Zoltán: 72853

Szia! Igen,én is gondoltam rá,veszek hozzá felújító készletet és nekiülök,ja és egy vákuummérõt is.

4238 Ledacs-Kis József 2011-12-29 18:59:16  Előzmény: Spityu: 72844

Helló! Köszi a gyors választ,de még nem jutottam oda sajna hogy megnézzem:(
De muszáj leszek hozzáfogni mert idegesítõ,nem beszélve a benzinfalásáról!
Üdv! Joci.

4237 Farkas Zoltán 2011-12-28 19:04:07  Előzmény: Spityu: 72844

Egy pici kiegészítésként néhány gondolat...
A tûszelep kúpja is kiverõdhetett és mivel nem zár le rendesen megnõl a benzinszint az Ac folyamatos nyomására... A mûanyagúszók is hibásan mûködhetnek luk nélkül is,azaz a tartólemezen (kikopva)lógva megszorulhatnak az úszóház falán.Szinte keresztbefordulnak,azaz 3-5mm lógásuk is lehet az úszóknak.
20-22év ezzel is jár... :)
Hidegüzemben nem annyira feltünõ a sok benzin mint melegen...

4236 Kozma Bence 2011-12-28 18:40:04  Előzmény:Kiss Krisztián: 72851

Hát igen ezzel a gumipogácsa eltávolítással igazából nemis ültetni szerettem volna, hanem egy kis terpesztést reméltem tõle.
A héten elmegyek beszerzem ehhez a dolgokat, köszöntem! :)

4235 Kiss Krisztián 2011-12-28 18:33:12  Előzmény:Kozma Bence: 72850

Ha csak az a cél,hogy negativba döntsd a hátsó kereket,és stabilabbá tedd a verdát,akkor elég ha kiveszed a pogácsát,és a belsö fútómü tartó"csöcs"nél(amire ráül a gumipogácsa)kiveszed a csavart,és kell +ba olyan alátét ami alulvan a csavar alatt(a csöcs ellenpárja)ezt berakod felülre(a kaszni csöcs alá az alsó csöcs) ez mindjárt lejjebb tolja a belsö felét kb 3cm-vel,csak hosszabb csavar kell,az elsö rugó köteggé pont jó:)Ja ez kb egy órás mütét,ha ránézésre ismered a kulcsokat:)Ja és müszaki elött ugyanennyi vissza.Ha van segitség,akkor kicsit több idö,és sör.......és nem árt ha áll hátul a ház mögött egy bontott 601es
[i](Módosította heggla 2011.12.28. 19:34-kor)[/i]

4234 Kozma Bence 2011-12-28 18:04:30  Előzmény: Spityu: 72849

Jólvanna :)

Köszi, holnap megpróbálkozok vele.
Az a baj, hogy hátsó kovácsolt rugót nemigen találok, kovácsoltatni meg elég drága és mûszakira nem tudnám visszaalakítani. Tudom, vegyek egyet bontóba és azt kovácsoltassam le és akkor megmarad a gyári, de az meg már tényleg sok pénz. :)