Szia!
Nem feltétlenül kell hozzá célszerszám. Én még sosem használtam és sosem lett belőle semmi gond. Több lehetőség közül választhatsz. Lelazítod az anyát annyira, hogy síkban álljon a lendkerék végével vagy egy kicsit legyen kijjebb. Ezután valahogy megemeli valaki a blokkot a lendkeréknél fogva. Alumínium vagy bronz dornin keresztül odavágsz neki kalapáccsal. És le is ugrik a kúpról. A másik hasonló elven működik. Fogsz megfelelő vastagságú akácfa darabokat és megékeled az önindító felől a blokk és a lendkerék hézagát. Ezután kocogtatod a tengely végét, majd néha a fán, felváltva. Így is le szokott jönni. De szedtem már szét úgy is, hogy a lendkerék két menetéből eltávolítottam a zárókupakokat, majd olyan helyre forgattam, ahol a blokknak nem árt semmi. A lényeg, hogy lehetőleg ne az osztássík legyen. Ezután két, megfelelő csavart egyszerűen behajtottam a két menetes furaton, felváltva húzkodtam rajtuk és szintén csakhamar lepattant a kúpról a lendkerék. Úgy emlékszem, a rugóvilla csavarjai passzolnak oda, amik sűrűmenetes M14-esek.
Fontos, egyik esetben sem kellett ész nélkül ütnöm, feszegetnem stb. a dolgokat. Ha így lenne nálad, akkor inkább hagyd, és tényleg célszerszámmal állj neki. Egyébként elég egy vasdarab is, bele két 15-ös furat, és még két M14-es csavar. Az a lényeg, hogy a vasdarab olyan vastag legyen, akár távtartóval, hogy a két csavar akkor kezdjen el "megszorulni", amikor már pont átértek a lendkeréken. Ez kb. 500 Ft és fél óra elkészíteni úgy, hogy közben megiszol egy sört is. :)
Főtengely felújítás: olvass vissza, nem kell sokat. Itt és Veterán topicban. Nem régen kiveséztük a témát (idén).