Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8383  Spityu 2020-06-07 21:53:41  Előzmény:jocking .: 81828

Hát vagy tetőre kell rakni a kocsit és a betöltő nyílás is használható e célra. :D

8382 jocking . 2020-06-07 21:16:29  Előzmény:Sófalvy Károlyné: 81827

A differenciálházon a jobb oldali féltengely kihajtás alatt van egy nagy csavar, az az. Általában mindig a váltó legalacsonyabb pontján van, nem véletlenül. :)

8381 Sófalvy Károlyné 2020-06-06 14:45:41

Sziasztok! Trabant 1.1 váltóolaj cserét szeretnénk, hol találom a csavart, ha van valakinek képe megköszönném!

8380 Sófalvy Károlyné 2020-06-06 14:38:09

trabant 1.1 váltó olajcsere

8379 Piret Endre 2020-06-05 09:00:09  Előzmény: Spityu: 81824

Ja, hogy oda való porvédő? Nekem nem volt semmi. Igaz, hogy a lendkerék volt egyszer lent, még pályafutása eléggé elején.
Nekem két, talán kispók vagy bogár kerékcsavarral jött le, meglepően könnyen. Azért ésszel, fokozatosan, szimmetrikusan kell húzkodni. Az ékszíjtárcsát viszont ráhagytam a felújító mesterre.

8378  Spityu 2020-06-01 19:30:00  Előzmény:Kiss Attila: 81823

Szia!

Nem feltétlenül kell hozzá célszerszám. Én még sosem használtam és sosem lett belőle semmi gond. Több lehetőség közül választhatsz. Lelazítod az anyát annyira, hogy síkban álljon a lendkerék végével vagy egy kicsit legyen kijjebb. Ezután valahogy megemeli valaki a blokkot a lendkeréknél fogva. Alumínium vagy bronz dornin keresztül odavágsz neki kalapáccsal. És le is ugrik a kúpról. A másik hasonló elven működik. Fogsz megfelelő vastagságú akácfa darabokat és megékeled az önindító felől a blokk és a lendkerék hézagát. Ezután kocogtatod a tengely végét, majd néha a fán, felváltva. Így is le szokott jönni. De szedtem már szét úgy is, hogy a lendkerék két menetéből eltávolítottam a zárókupakokat, majd olyan helyre forgattam, ahol a blokknak nem árt semmi. A lényeg, hogy lehetőleg ne az osztássík legyen. Ezután két, megfelelő csavart egyszerűen behajtottam a két menetes furaton, felváltva húzkodtam rajtuk és szintén csakhamar lepattant a kúpról a lendkerék. Úgy emlékszem, a rugóvilla csavarjai passzolnak oda, amik sűrűmenetes M14-esek.

Fontos, egyik esetben sem kellett ész nélkül ütnöm, feszegetnem stb. a dolgokat. Ha így lenne nálad, akkor inkább hagyd, és tényleg célszerszámmal állj neki. Egyébként elég egy vasdarab is, bele két 15-ös furat, és még két M14-es csavar. Az a lényeg, hogy a vasdarab olyan vastag legyen, akár távtartóval, hogy a két csavar akkor kezdjen el "megszorulni", amikor már pont átértek a lendkeréken. Ez kb. 500 Ft és fél óra elkészíteni úgy, hogy közben megiszol egy sört is. :)

Főtengely felújítás: olvass vissza, nem kell sokat. Itt és Veterán topicban. Nem régen kiveséztük a témát (idén).

8377 Kiss Attila 2020-06-01 13:30:37

Sziasztok! Trabant 601 főtengely felújítás vált szükségessé unokaöcsém autóján amit én szedek szét. A lendkerék levételéhez gyári célszerszám szükséges. Volna-e valakinek kölcsönbe Szigethalom környékén akár úgy is, hogy elviszem a blokkot és a helyszínen lehúzzuk a lendkereket. Másik kérdésem, hogy tudtok-e megbízható gépműhelyt ahol korrektül felújítják a főtengelyt? Köszönöm a válaszokat.

8376 Gál Zoltán 2020-05-05 18:42:39

SZIASZTOK SEGÍTSÉG KELLENE: HÁTULHŰTŐS WARESZ VÍZPUMBA ÉS TENGEJ ROBBANTOTT RAJZ KELLENE SŰRGŐSEN!!

8375  Spityu 2020-04-23 20:51:56  Előzmény:Németh Pál: 81738

Azt azért hozzá tenném, hogy ha kicseréled a váltót sem garantálható, hogy az okozza a hibát. Távolról nehéz hibát behatárolni leírás alapján... De ha minden más futómű elem jó, a fékek is rendesen oldanak, a gátlók is működnek, a kerekek is jók, akkor valószínűsíthető, hogy a féltengelyek körül keresendő a hiba. Esetleg a dificsapágyaknál még.

8374 Kacsándi Szabolcs 2020-04-23 20:13:44  Előzmény:Németh Pál: 81738

Így van.Sajnos a legtöbb esetben ennél a fajtánál kikopik a kihajtás.Hiába raksz bele új tengelyt,az már alapból lötyögni fog,és csak az új tengelyt teszi tönkre.Mindből tudsz újat venni még.Csak a javítást kell megoldani valahogy.

8373 Németh Pál 2020-04-22 07:00:08

Köszönöm a segítséget !
A javasolt hibalehetőségeket átnézem.
A szilentek cserélve lettek, és a függőcsapszeg perselyek is.
Legvégső esetben váltót kellene javítani,+ hosszú féltengelyt cserélni?

8372 Kacsándi Szabolcs 2020-04-21 21:03:48  Előzmény:Németh Pál: 81735

Szerintem féltengely körül keresgélj.A baj ezekkel az,hogy hiába cserélsz újat,ha a kihajtás kopott.A másik meg maradt a régi ami biztos,hogy kopott.Szóval ez így nem jó kombó.De lehet kikopott csopágyház is,vagy görbe kerékagy vagy tengely.Laprugó szilentet is nézd meg,bár ha rendes műszakin volt,azt kiszúrják azonnal.

8371  Spityu 2020-04-21 18:20:53  Előzmény:Németh Pál: 81735

A kerék centrírozatlanság mondjuk egyre erősödik, 50-60-tól. És nem múlik el. De azért cseréld fel a kerekeket. Szilentek a lengőkarokban jók? Ha lassan forgolódsz mondjuk egy parkolóban, nem érzed, hogy cibálja a kormányt, akkor sem?

8370 Németh Pál 2020-04-21 18:00:08

A müszaki rendes volt,nem haveri alapon ment,a lengéscsillapítók újak,a rövid féltengely gyári újra cserélve,a csapágyak újak a fékek újak,a dobok esztergálva,a motor felújítva,hengerk frva,gömbcsuklók cserélve,kormánymű felújítva.
A féltengely diós kivitel,nem az új típus.

8369  Spityu 2020-04-20 20:11:17  Előzmény:Németh Pál: 81730

A biztonság kedvéért azért cseréld fel a két tengely kerekeit. A műszaki "rendes" műszaki volt vagy átrugdosták? Nem szóltak a gátlók miatt esetleg? Gumibakokat is ellenőrizd. Milyen fajta féltengely van a kocsiban? Ha nem tudod, akkor hányas évjáratú?

8368 Németh Pál 2020-04-20 11:20:32

Sziasztok!
Múlt héten végre meglett a Trabi műszakija,minden rendben volt,most,hogy párszor mentem vele,jelentkezett egy olyan hiba,hogy 60 körül belejön egy rezgés,de 70 környékén elhagyja,nem ráz a kormány, hanem az egész kaszni remeg.
esetleg valakinek hasonló hibája nem volt?
Kérem ha tudjátok,vagy gondoltok a hiba okáról,osszátok meg velem.
Előre is köszönöm!!!!

8367 Kacsándi Szabolcs 2020-04-19 13:53:45  Előzmény:Tarjanyi Krisztian: 81707

Van egy 85-ös kábelkötegem,azon megnézem hátha rajta van még.De nem biztos,ha tudok csinálok képet.

8366  Spityu 2020-04-18 16:28:41  Előzmény:Pintér János: 81726

Legelőször is nézz szét a motortérben a trafó környékén, nincs-e valami vezetékhiba. Pl. ami a trafóra megy +12V, nincs-e sérülve, nem testel-e le. Sajnos nincs kapcsolási rajzom a típushoz, de megnézhetnéd, hogy a kiégő biztosítékon milyen fogyasztók mennek át. Esetleg ezeket egyenként letesztelheted, hogy kiderüljön, melyik a zárlatos. De ezek csak tippek, így nehéz bármi konkrétat mondani.

8365  Spityu 2020-04-18 16:25:04  Előzmény:Tarjanyi Krisztian: 81707

Kapcsolási rajzot keressél, az alapján egyértelműen vissza lehet tenni. Elvileg a vezetékek színei is fel vannak tüntetve a rajzokon ill. a kapcsoló sarui szintén számozva vannak.

8364 Pintér János 2020-04-18 15:06:10

Sziasztok,Wartburg 4t műszerfalnál olyan problémám van,amikor a gyújtáskapcsolót elfordítom(gyújtásra állítom),a töltés jelző,az üzemanyagszint jelző,valamint az olajnyomás jelző,nem világít.Megnéztem a biztosítékokat a biztosíték elégett,csere után egy kis ideig működött minden,majd az összes visszajelző ismét nem jelez semmit,a biztosíték ismét tönkre ment.Valamilyen zárlat van,esetleg a gyújtáskapcsolóm lehet rossz,az okozhatja a zárlatot? Valaki,ha tudna segíteni megköszönném.

8363 Tarjanyi Krisztian 2020-04-15 20:55:38

Sziasztok. Wartburg 353w vészvillogó bekötésében tudna valki segíteni? Elment az irányjelző. Megpróbáltam javítani de nem sikerült. Addig csesztettem amig a vészvillogó vzetékeit is lehúztam és nem tudom visszarakni. Ha valaki letudna fotozni 1et megköszöném.

8362 Kacsándi Szabolcs 2020-04-15 19:46:41

Nagyjából észre sem vehető a különbség.Néhányban még találkoztam felemás munkahengerrel is.műszakis autórol beszélünk.A 4T Trabimban kétütemű főfékhenger került,mert az eredetivel semmilyen normális fékhatás nem volt.felújítottam, javítottam és nem lett jobb,eldobtam olyan messze amennyire bírtam.Ezt meg beletettem ,semmi átalakítás nélkül,és lett fék.A hátulja ennek ellenére sem tört ki sose,pedig állítólag a benne lévő szelepeken kellett volna variálni.De működött így is.Szóval nem kell megijedni annyira attól a munkahengertől.A versenyautóba 4T tárcsafék került átalakítva a 2T csonkállványára.Hátul 4T munkahengerek és fékerő elosztó nélkül összeépítve.Tökéletesen működik.Spityu tudja tanusítani,mert ült benne versenykörülmények közt.Nagyjából a versenyen járattuk be a féket ,mert úgy készült el a kocsi,nem volt idő próbálgatni.Elől ráadásul Ferodo DS Racing fékbetétek kerültek,amit gondolom nem kell senkinek bemutatni mennyire fog.És így is több mint tökéletes volt.Ehhez képest az a hangyányi eltérés a két munkahenger közt nagyjából nulla értékű.

8361 Őry Gábor 2020-04-14 23:08:33  Előzmény: Spityu: 81694

Nem kúpos a vége. A korábbi gomba is eléggé szorulós. Na de ha gyárilag szar, mit tegyek bele? Úgyis már csak utángyártott szar van.

A hátsó fékkel óvatos lennék. A Trabi rövid, könnyen megpörög, lehet, hogy nem véletlenül méretezték alá azt a munkahengert. A fékpad megmondaná a tutit.
A nagyobb pedálút meg kifejezetten idegesített, mint minden, amitől a pedálút megnő.

8360  Spityu 2020-04-09 18:06:16  Előzmény:Őry Gábor: 81691

Ugyan nem én írtam, de felmerül bennem a kérdés. Biztosan rossz hátra a 20 mm-es fékmunkahenger? Nekem 16-osok vannak fent, de gyakorlatilag alig működnek a hátsó fékek. Mindig óvatosan fékezek, ennek ellenére az elsők sokkal jobban kopnak és érzésre rengeteg fékező erőt tudna még átvinni a hátsó gumi pár a földre. Hosszú lejtmenetnél kézifékkel szoktam kompenzálni, nehogy túlterheljem az elsőket.

Szerintem egyszerűen rossz az új fékgombád. A menetnek nem kellene szorulnia, emlékeim szerint kúposan szorul meg a vége, mint pl. a csövek esetében.

8359 Őry Gábor 2020-04-08 10:16:07  Előzmény: Spityu: 81681

Most mi a sz..r van? Áttettem az új fékgombát és alapból világított a féklámpa. Nyomkodásra nehezen elmúlt, de előjött. A nyomás kienged, mert az autó gurul.
????
Most visszatettem a régit, egyelőre nincs probléma, de valószínűleg a legrosszabbkor fogja nekem lesz..pni az akksit.
Ja, és az normális, hogy igen nehezen hajtható be a gomba?

8358 Őry Gábor 2020-04-08 10:12:33  Előzmény: Spityu: 81681

Nem szerencsés az 1.1 munkahenger. Megnő a pedálút és ráadásul hátul megnő a fékhatás. Erős fékezésnél megcsúszhat. Ajánlatos áttenni a munkahengert.

8357 Haraszthy Csaba 2020-04-05 12:47:27

Sziasztok! Trabant 601 javitasi utmutao konyvet keresek online de nem igazan talalok. Valaki tud valami oldalt ahonnan le lehetne tolteni? Koszonom!

8356 Kacsándi Szabolcs 2020-04-03 19:33:06  Előzmény:Varga Zoltán: 81687

Trabant 1,1 fékdobok felszerelhetők.Igaz 4*98 a körosztó,de mozgókúpos kerékanyával ez korrigálható.Másik hogy 4*100-ra szokták fúrni az eredeti lukak közé elforgatva.Így kétosztókörös lesz.Egyszerű megoldások.Szerezni kell két 1,1 hátsó futóművet és tengelyestől csak ki kell cserélni a dobokat,vagy komplett áttenni a futóművet.Fékek azonosak.Munkahenger átmérője tér el ,vagyis a dugattyúk benne,kívülről ugyan az.Ez a tárcsafék miatt van,de lehet észre sem veszi a különbséget

8355 Varga Zoltán 2020-04-01 21:46:20

Sziasztok!Köszönöm a felvételt!Nagy trabantos voltam,most sajnos nincsen szerencsém egy ilyen szenzációhoz,egy gyerekkori barátomnak szeretnék segíteni,aki restaurált egy 601 kombit.A hátsó fékdobot szeretné valahogy 4*100 as osztókörüvé varázsolni.Van pár ötlet,de most dobcserét ajánlottak neki.Van esetleg tudomásotok kompatibilis dobról?pl 1.1 a vw motorosé,esetleg valamelyik vw modellé.Ötleteket előre is köszönöm!

8354 Őry Gábor 2020-03-30 16:06:50  Előzmény:jocking .: 81680

Felváltva kell!

8353  Spityu 2020-03-29 21:11:11  Előzmény:jocking .: 81680

Igen, azt levegősíteni kell, most is azon mesterkedem. :D

8352 jocking . 2020-03-29 20:56:42  Előzmény:Őry Gábor: 81679

Az nem folyadéktalanítva van inkább? :D

8351 Őry Gábor 2020-03-29 19:02:31  Előzmény: Spityu: 81677

Remélem. Utálok légteleníteni. Kivéve a söröskorsót! :)

8350  Spityu 2020-03-28 21:31:11  Előzmény:Őry Gábor: 81676

Nem biztos, hogy sok kifolyik. Én biztos nem csináltam ilyesmit a 4T-nél. :D Fogtam, kicsavartam, becsavartam. Kicsit fellazított állapotban benyomtam a pedált, kiékeltem, meghúztam a gombát, majd visszaengedtem a pedált. Amúgy csak az első kört érinti. Pontosabban a 4T-nél az egyik átlót. Az egyik kört.

8349 Őry Gábor 2020-03-28 20:59:43  Előzmény: Spityu: 81671

Az komplett légtelenítést jelent. De szeretem!

8348 Őry Gábor 2020-03-28 20:58:43  Előzmény: Spityu: 81671

A karbi lötyögő tengelyére...

8347  Spityu 2020-03-28 20:37:45  Előzmény:Őry Gábor: 81669

O gyűrűzés? Ezt melyikre írtad? Elég szar most a fórum, nem nagyon tudom értelmezni a sorszámokat.

Nekem a 4T-n volt ilyen. Fékgomba cserélés oldotta meg. :)

8346 Őry Gábor 2020-03-28 20:11:11

Hali!
Egy problémához kérek segítséget: Álló helyében állandóan kigyullad a féklámpám. Akksi tökig merül persze. Kezdem unni. Kb. egy éve ceréltem ffhengert. A nyomó4údon rövidítettem valamit de így is csinálja. Persze, ha rálépek a fékre, utána elalszik. ????

8345 Őry Gábor 2020-03-28 20:06:30  Előzmény: Spityu: 81395

És az O gyűrűzés az semmi?

8344  Spityu 2020-02-24 21:09:11  Előzmény:Csörögi Gábor: 81617

Trabant? 1.1?

8343 Csörögi Gábor 2020-02-24 19:12:27

Tudna valaki hátsó ablaktörlő motor bekötésében? Konkrét gyakorlati útmutatás lenne jó. Arra gondoltam, hogy leírná egy szíves tanácsadó, hogy a motor konkrétan melyik biztosítóról, melyik vezetéken keresztül, a kapcsoló mely pontjához csatlakozik, s miként kap akku +-t. Vagy ezt hol lehet megtalálni, ha ezt már valaki leírta. Nagyon köszönöm!

8342 Pajer Thomas 2020-02-21 10:49:04

Sziasztok! Tudja valaki, hogy a hátsó nyitható ablakok gyárilag milyen csavarral vannak a kasznihoz rögzítve? Köszi. T

8341 Németh Pál 2020-02-16 06:13:49  Előzmény: Spityu: 81605

Köszönöm a segítséget,sajnos szét kelett szednem,mivel múltkor nem vettem észre,hogy a perem el van szakadva,és a rugó szorít rá egyes helyeken a tengelyre.
De most,nem akarom elkiabálni tökéletes!

8340  Spityu 2020-02-15 15:06:50  Előzmény:Németh Pál: 81604

8 x 16 x 7, ebből is vitonost (fluorkaucsuk) vegyél. De előbb nézd meg nagyítóval és egy kis csavarhúzóval, hogy hajlékony-e még a bent lévő tömítő ajka. Ha rugalmas, akkor felesleges szétkapni szerintem.

8339 Németh Pál 2020-02-15 08:09:48  Előzmény: Spityu: 81603

Szia
Segítségedet kérem,a pillangó szelep tengely szimering méretét megtudnäd adni?
Köszönöm

8338  Spityu 2020-02-13 19:06:44  Előzmény:Pajer Thomas: 81602

Bevált szerelési alapanyag ismertetésével nincsen gond. Ahogy nézem, ez a K126 is PU alapú történet, biztos, hogy be fog válni. Ezeknek az a tulajdonsága, hogy a kasztnihoz és a duroplaszthoz is jól tapad. Ha egyszer elválna mégis, akkor az úgy tud bekövetkezni, hogy a duroplasztból jön le egy réteg. :)

8337 Pajer Thomas 2020-02-13 13:48:40  Előzmény: Spityu: 81503

Igen ez tény. Sajnos én is találtam olyan helyeket, ahol elvált a duroplaszt a fémtől. De sebaj, mert zsírtalanítottam és FÖRCH K126-al visszaragasztottam. A száradási idő végéig össze kellet szorítani pillanat szorítóval. De tökéletes lesz. A ragasztóból van szürke és fekete is. Száradás után festhető. Ezt ajánlja a trabanttwelt is. A kerékívben hiányzó 2-3 cm³ anyagot egyszerűen pótoltam 2k QuikSteel gyurmával. Kicsit nagyon keményre száradt, de egy kis Dremel csiszolóval be lehetett igazítani.
Ezt a kis multi szerszámot jó sok helyen tudtam használni, így a bal első indexnél is. Ott a gyurma is szerepet kapott, de hátulról zsírtalanítás után meg kellett ragasztanom szövettel és gyantával. Figyelem! Jól rácsesztem az 5 perces gyantával, mert egy óra után sem száradt meg. Ez gond volt, mert az ívben a Duroplaszt a saját feszültsége miatt szét állt és össze is kellett szorítani. Persze az 1 perces nem okozott gondot, igaz utóbbi dupla áron volt. De a legjobb, hogy nem kellett leszednem a sárvédőt. Aztán újra gyurma meg Dremel meg a végen minimális glett anyag és rengeteg csiszolás.
Nem akartam reklámozni semmit, csak ha valaki rá van szorulva, nem baj ha tudja mint honnan kellene elő venni. Vagy? Üdv. T.

8336 Pajer Thomas 2020-02-12 18:07:20  Előzmény: Spityu: 81600

Rendben! Köszi mégegyszer!

8335  Spityu 2020-02-12 17:45:32  Előzmény:Pajer Thomas: 81597

Szerintem fogsz találni. A lényeg, hogy beépítés előtt áztasd be benzinbe. Puding próbája az evés, ugye... Aztán ha jól viselkedik, mehetnek a csavarokra.

A kipufogórendszer tisztaság inkább csak a közép és magas fordulatszám ill. teljesítmény tartományba szól bele. Az akkor "élő" részei a karburátornak meglehetősen fixek: a főfúvóka, és a gyorsító fúvóka meg a hozzájuk tartozó levegőfúvóka határozza meg, mennyi benzin jusson a motorba. Amit finomhangolni kell, az csak az alapjáratba szól bele. Vagyis ha a régi kipufogóval beállítod az alapjáratot, az az újjal is jó lesz.

A fúvókák, réz alkatrészek kihajtásakor, meghúzásakor csak tökéletesen passzoló, jó állapotú csavarhúzót használj! Nagyon könnyen el lehet nyírni a hornyot bennük.

8334 Pajer Thomas 2020-02-12 17:05:08  Előzmény: Spityu: 81588

Jaj, bocsi megint én. Van egy sejtésem. Ha az egész kipufogó rendszert ki akarom cserélni, akkor a lent leírtakat csak utána tegyem meg? Vagy nem tesz semmit, ha utána megváltozik az égéstermékek elvezetésének ellenállása ill. módja?