Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6483 Csády Szabolcs 2013-05-21 20:41:30  Előzmény:Szabó Gábor: 75097

Na, itt az én emberem! :)
A geree-sek közül a termosztátosat olvastam már, a hûtõset most pótoltam.
A hûtõ lamellázása jó, az nem lehet a bibi.
A gyújtás stroboszkóppal lett nemrég belõve, a keverék a Colortest üveggyertya szerint dúsra van állítva.
Valószínû akkor a termosztát lesz a ludas.

A 4T Trabi elsõ fékeinek zörgsérõl nem tudsz valamit? Rossz úton csörög, de ha enyhén rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Amúgy teljesen jól teszi a dolgát.

6482 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Itt van még pár ötlet:
[url]https://www.geree.hu/2011/01/termosztat-leves/#more-2832[/url]

[url]https://www.geree.hu/2011/06/melegedes/#more-3787[/url]

6481 Szabó Gábor 2013-05-21 18:20:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Melegre nyit, de zárja a szívósor irányába áramló vizet ezzel egyidejûleg.
Lehet lusta a termosztát, lassan követi a hõingásokat.
Lehet szegény keverék, de lehet gyújtáshiba is, vagy mind egyszerre. Nekem egyszer dús keverék miatt nyáron hegymenetben sem melegedett túl. Eltelt kis idõ, mire rájöttem, mert normál használat mellett ki sem nyitottak a termosztátok, amikkel próbálkoztam, simán kézzel lehetett fogni a vízcsöveket a kis körben is.

6480 Szabó Gábor 2013-05-21 18:10:15  Előzmény:buczkó balázs: 75088

Esetleg benzin jutott az olajba, az meg felhígult, meleg oldali viszkozitása már nem megfelelõ. Pályás nyúzásnál a szokásosnál jobban felmelegedhet, majd a lejövetelkor a 2000re csökkent fordulattal az áramlások is lelassulnak az olaj és hûtõkörben valamint a menetszél sem lesz olyan nagy. Ezek hatására mégjobban melegedhet az olaj, attól meg hígulhat. Ha a gomba és a mûszer jó, akkor nem megfelelõ a kenés miatt a csapágyak hamar kimutrelnak.

6479 Szebelédy Péter 2013-05-21 17:08:51  Előzmény:jocking .: 75087

Valahol olvastam, hogy nem mindegyikben van ez így. Az én Wareszomban a két gomba ugyan be van kötve a mûszerbe, de a csatlakozóból egyenesen az alacsony nyomású gombára van kötve a visszajelzõ.

6478 Mazák Viktor 2013-05-21 07:08:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Igen, okozhat túlmelegedést.

Nálam a termosztáthiba abban nyilvánult meg, hogy felszökött magasra a hõmérséklet, és csak teljes fûtéssel lehetett kordában tartani. Nem nyitott a termosztát, csak félig.

Mióta újrakalibráltam a karbit, és nem haladja meg az autó fogyasztása 6,2 liter/100km-t, azóta nekem is hajlamos a venti kapcsolásra a májusi melegben.

Mondjuk nekem az utolsó változtatás az volt, hogy lekötöttem a kartergázt a motorról, azelõtt nem nagyon kapcsolt, bár a lekötést megelõzõ idõszakban nem voltak jellemzõek a nagy melegek.

Én azt gondolom, hogy normális viselkedés az, amit írsz. Lehetséges esetleg az, hogy valahol a hûtésrendszerben lerakódás van, és ezért nem tökéletes a hõcsere.

6477 Busa Attila József 2013-05-20 17:27:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Szia!
Hát nem tuti, hogy nálad beválik, de én a következõket hajtottam végre. Vettem egy új termosztátot, mert filléres kiadás és az a tuti. Után a kicseréltem a hõérzékelõ gombát a hûtõben egy Zastava-ba valóéra, mert a menete ugyanaz. Annyi eltéréssel, hogy korábban kapcsol be a venti. Így sosem melegszik túl a járgány pesti dugóban sem. Alternatív, szerintem kókány, de annál biztosabb megoldás, hogy beiktatsz egy direkt kapcsolót a ventihez, amit kedved szerint kapcsolhatsz menet közben, ha látod, hogy melegedni kezd a cucc. Remélem segítettem.
Üdv: Atesz.

6476 Csády Szabolcs 2013-05-20 11:25:59

4T Trabinál termosztáthiba okozhat "túlmelegedési" gondot?
A kocsi elég hamar eléri az üzemi hõmérsékletet, de nem forr soha a vize. Ha megállok akkor kb 10s múlva már hallom, hogy zúg a ventilátor.
Az a kérdés ugye, hogy a Trabant termosztátja üzemi hõmérsékletre melegedve nyit-e vagy zár? Ha nyitós fajta, akkor a nem nyitás miatt esetleg kialakulhat ilyen jelenség, bár üzemmeleg állapotban minden csõ meleg, szóval azt tudom csak elképzelni, hogy nem nyit ki teljesen.
Az ötleteket várom, hogy mi lehet a baj.

6475 Mazák Viktor 2013-05-19 23:39:12  Előzmény:Hujbert Dániel: 75089

Szia!

Elsõ ötletként a különbözõ "mat" végzõdésû anyagokat gondolnám, a legdrágább a "dynamat", autóhifis szaküzletekben, mûhelyekben kérdezz utána, vannak tizedannyi áron is használható megoldások, mondjuk az autó súlya nõni fog, ami engem zavarna :evil:

6474 Busa Attila József 2013-05-19 19:00:26  Előzmény:jocking .: 75087

Szia!

Nekem ugyanezt csinálta a gépsárkány. Aztán egyszer csak kifosta a kocsi jobb oldalára a 4L motorolajat. A megoldás az volt, hogy ki kellett cserélnem a motor felsõ részén lévõ olajnyomásmérõ gombát. Nekem ez megoldotta a gondot. Reménykedj, hogy nem hengerfejtömítés probléma van. Ha letekered az olajbeöntõ sapkádat, akkor nem vizes a beöntõnyílás környéke? Olajszinted rendben?

Írj, hogy mi van.

Üdv: Atesz.

6473 Hujbert Dániel 2013-05-19 18:25:02

Sziasztok!!

LÉgyszi segítsetek nekem!
4T-re csinált e már valaki hangszigetelés a motortér és az utastér közé? 80 feletti tempónál elég zavaró a motorzaj, és szeretném valamivel csendesíteni. Valakinek valamit ötelte, tapasztalata? Mit, hova, mennyit, mennyiért?:)

KöszI!

6472 buczkó balázs 2013-05-19 07:08:20  Előzmény:jocking .: 75087

az anyám kenyerit!
holnap meló után kipróbálom, aztán megírom mi történt!
KÖSZÖNÖM

6471 jocking . 2013-05-18 21:21:28  Előzmény:buczkó balázs: 75086

Lehet még kontakthiba, vagy a kombinált mûszer hibája. Inkább a kombinált mûszerre tippelnék. A 4T Trabiknak/Wareszoknak van egy olyan sajátossága, hogy az olajnyomás figyelése dinamikus. Ez azt jelenti, hogy az ellenõrzõ lámpa nem csak azt mutatja, ha leesik a nyomás, hanem azt, ha az eltér egy fordulathoz rendelt referencia értéktõl. Ez a rendszer abban a mûszerben leledzik, ami a motorhõfokot/üzemanyagszintet mutatja. Ez idõvel szépen elmegy tönkre, és akkor szokott ilyen marhaságokat produkálni. Legjobb esetben.
2 mód van ennek ellenõrzésére:
1: Egy az egyben beraksz egy másik kombinált mûszert.
2: A kombinált mûszerbe menõ sárga vezetéket elvágod.
Ha a 2. módszer hatására megszûnik a hiba, akkor biztos, hogy a kombinált mûszer a rossz.

6470 buczkó balázs 2013-05-18 21:00:33

sziasztok!
4t wartburgnál fellépõ jelenség kezelésében szeretnék segítséget kérni.
2000-res fordulat alatt kigyullad az olajnyomás lámpa DE MOST JÖN A CSAVAR AZ EGÉSZBE
-ha a városba használom 40-50 között fokozattól függetlenül SEMMI
-ha autópályán-országúton utazom 70-110 között SEMMI
-DE HA LEJÖVÖK A PÁLYÁRÓL ÉS VÉLETLENÜL 1 KICSIT IS 2000 ALÁ ESIK A MUTATÓ KIGYULLAD A LÁMPA, EZT JÁTSZA 10 PERCIG, ÉS UTÁNA MEGINT MINDEN HIBÁTLAN!
Na ez mi a kis pöcörõm lehet????
-olaj szint jó
-olajgombák ebbõl kifolyólag cserélve lettek
remélem tudtok segíteni, mert kezdem a láncot ledobni!!

6469 Nagy Gábor 2013-05-18 10:34:54  Előzmény:Hujbert Dániel: 75051

Üdv!
Nekem kocka lada felnin voltak 175-65-13 és hátul kokrétan a futófelületbe beleért a sárvédõ.

6468 Pápai László 2013-05-18 10:20:55

Sziasztok!

1,1-es Trabiba milyen váltóolajat javasoltok? Normál használat, nem vörsöny, meg ilyenek...GL100-ast ír a kezelésije, de az ma milyennek felel meg?

6467 Major Csaba 2013-05-18 05:35:59

Sziasztok!
Érdeklõdnék, 2T Trabant henger felújítással foglalkozó helyek elérhetõségeirõl!
Vagy felújított hengert vásárolnék!

Kösz,üdv.:csabesz!

6466 Szebelédy Péter 2013-05-17 05:12:46  Előzmény:Kleibán Tommy: 75077

Na azt nem tudom, nekem is úgy csinálták. Valószinûleg valami menetes-távtartós lehet, anyával biztosítva.

6465 Csády Szabolcs 2013-05-16 20:07:43  Előzmény:révai ákos: 75078

Hali!

Wartburg 1,3 tengely megy majd bele. Azt hiszem a zsombiban ajusát árulnak. Az milyennek számít ár, ill. minõség szempontjából?
A szíj és a vízpumpa 2010.03.15-én lett cserélve, azóta 6000km lett belerakva. Szíjat lehet cserélek, de a vízpumpával inkább nem szívok...

6464  István 2013-05-16 19:27:30  Előzmény:Kárász Endre: 75067

Köszönöm a segítséget! Jó lett!

6463 Varga Tibor 2013-05-16 19:07:47  Előzmény:jocking .: 75072

"VW bowden, amit igazgatni kell kötegelõvel, hogy a hûtõventi ne érje el"

A ventillátor házra két kis pálcát kell heggeszteni, és akkor nem kell kötegelõ.

6462 révai ákos 2013-05-16 14:51:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 75076

Szia !

Ezen a mûveleten már túlesett az én gépem is. A hidrotõke kapcsán eddigi tapasztalataim szerint bármelyiket rakhatod (ajusa,vw, febi) csak árban lesz különbség. A vezérmûtengelyt is cseréled? Elkopott vagy csak nagyobbat tennél bele?
Ha van rá módod javaslom, egy 1.6 abu tengelyt, alul, 1, 2 fokozatban igencsak más érzés lesz vele közlekedni, viszont ahhoz nem árt egy elektromos AC is, mert azon a vezérmûtengelyen nincs meg a bütyök a régi mechanikus AC-hez. Ha ezt teszed bele akkor egy kicsit el kell forgatni a veztengelyt, de ennek részleteit egy szaki megmondja.

A vezérmûszíjat illetõen ha nem sok km van benne a legutóbbi csere óta, akkor nem életbevágó a csere, ellenben egy szíj ára sem gatyarohasztó tétel.Viszont ha belekezdesz akkor már érdemes vízpumpával együtt, és akkor jóideig biztos nem lesz gond a vezérlés táján. Ha szakszerûen szedik le a szíjat, akkor az szinte magától lejön, mindeféle feszítgetés nélkül, tehát nincs mitõl károsodnia. Amúgy nem jó izomból sem megfeszíteni felrakáskor, mert a motor hõtágulása úgyis feszít rajta.

Remélem találtál benne hasznosat...
üdv Mykee

6461 Kleibán Tommy 2013-05-16 04:46:56  Előzmény:Szebelédy Péter: 75075

Hogy állitom a pedál holtjátékát?

6460 Csády Szabolcs 2013-05-15 16:56:04

1,1-es Trabantnál vezérmûtengely és hidrotõke cserére készülök.
Nagyjából megvan fejben a mûvelet, de azért ha valaki elmondaná, hogy mire figyeljek, vagy esetleg akár részletesen lépésrõl lépésre, azt megköszönném!
Milyen tömítéseket szerezzek be a mûvelethez amiket illene cserélni?
Olyat is hallottam, hogy ha leszedjük a vezérmûszíjat, akkor érdemes újat feltenni, mivel nem tudjuk ugyanakkora erõvel meghúzni, mint elõtte és így megvan a szakadás esélye. Ebben ugyan eléggé kételkedek, de gondoltam biztos ami biztos inkább megkérdezem.
Hidrotõkébõl milyen márkát ajánlotok? Zsombinál kaphatóval (elfelejtettem a márkáját) van valakinek tapasztalata? Ha talál az ember gyárit, akkor arra csapjon le, vagy jobb minõségûeket is lehet kapni?
Köszönöm a segítséget!

6459 Szebelédy Péter 2013-05-15 15:45:13  Előzmény:Kleibán Tommy: 75063

Mindig ugyanolyanerõvel fog, vagy fékezésre erõsebb (miután visszatért a pedál)? Nálam a második variáció volt, rosszul lett beállítva a pedál holtjátéka, és minden fékezésre "hozzáadott" a nyomáshoz, 3-4 megállás után már nem tudtam elindulni.

6458 Kenyér Zoltán 2013-05-15 13:40:51  Előzmény:Busa Attila József: 75062

Nem lett túlfeszítve a vezérmûszíj? Ha bemelegszik a motor, akkor jobban megfeszül szíj, lehet hogy ezért sír a csapágy.

6457 Csády Szabolcs 2013-05-15 08:50:17  Előzmény:Busa Attila József: 75062

Én kb. 2 éve cseréltem ki, azóta beletettem már közel 5000km-t (hobbi autóról van szó), de a nyekergés maradt a régi. Valaki azt mondta nekem, hogy ez típusbetegség, ne foglalkozzak vele...
Te hol vetted a vízpumpát? Én anno a zsombinál, szóval lehet az a bibi (márkára nem emlékszem, ha jól rémlik, akkor nem volt semmiféle felirat rajta).
[i](Módosította trabiszabi 2013.05.15. 10:51-kor)[/i]

6456 jocking . 2013-05-15 08:30:03

A kuplungnál most nekem is van valami, csak nem tudom, hogy mi. Az a tünet, hogy hideg motornál marha jó, puha mint az állat. Meleg motornál viszont olyan kemény lesz, hogy az akku alatt görbítgeti a lemezt, amikor benyomom a pedált. Ilyenkor akkor is össze-vissza változik a "kuplungerõ", ha a bowdent máshova fogatom oda. (5 sebességes váltó, VW bowden, amit igazgatni kell kötegelõvel, hogy a hûtõventi ne érje el) Én arra tippelnék, hogy a bowdennel lesz valami... Csak azt nem értem, hogy mi. Szerintem ha az a sz@r, akkor az a minimum, hogy hõ hatására megnyúlik, és nem emel ki annyira. De ez nem magyarázza a bekeményedést...

6455 Bencze Robi 2013-05-15 05:48:14  Előzmény:Kleibán Tommy: 75070

Akkor csakcsak a kuplungszerkezettel lesz gond tényleg :S

6454 Kleibán Tommy 2013-05-15 05:42:58  Előzmény:Bencze Robi: 75065

furcsa is volt mert eddig mint a trabantoknál általában keménykés volt a kuplung benyomáskor most puhább lett. sebesség váltáskor mikor ráengedem utánna kerreg pár másodpercig.....

6453 Kleibán Tommy 2013-05-15 05:41:36  Előzmény:Kárász Endre: 75068

A munkahenger a régi felujitott. agyaltam azon hogy kaptam egy használt de müködö föfékhengert hogy ami most fent van a felujitott az helyett felteszem a kapott használtat. Érdemes? leszámitva hogy uj tárcsa meg fékpofa van fent?

6452 Kárász Endre 2013-05-14 20:19:51  Előzmény:Kleibán Tommy: 75063

Ez az elba*ott fõfékhenger, vagy azt is cserélted? A motorfékkel egyezõ erejû fékhatás elég rosszul hangzik. Valami még mindig nagyon nem jó.

6451 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: István: 75066

Bár ez Trabié, de szerintem segíteni fog a megértésben. A golyók tarják bent a dugattyúkat. De csak akkor, ha a golyók fölötti szeleptest és csatlakozócsonk be van tekerve a helyére. Tehát a sorrend:
-dugattyú benyomása
-golyó behelyezése a tömlõcsonk felõl
-rugó és a szeleptest behelyezése, majd a tömlõcsonk becsavarása
[img]https://trabitechnik.com/images/whims2/6-2.jpg[/img]

[img]https://trabitechnik.com/images/katalog_601/F36_540.png[/img]

Mégegyszer leírom: fõfékmunkahenger NEM LÉTEZIK. Van fõfékhenger (a lábaddal taposod) és van fékmunkahenger (a fékpofákat nyomja neki a fékdobnak). Ez nem nyelvészkedés. Ha helytelen kifejezésre, [b]fõfékmunkahengerre[/b] próbálsz rákeresni, már eleve megnehezíted a dolgodat.

6450  István 2013-05-14 16:58:11

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem... Wartburg 1.3 fõfékmunkahegerrel kapcsoltban. Valaki megtudja nekem mondani hogy a munkahengerben található 2 db csapágygolyónak hol van a helye összeszereléskor?? Mert szétszedtem karmantyúzás céljából és a golyók kiugrottak mind a 2 dugattyú esetben és nem tudom hogy pontosan hol is lenne a helyük.??

Elõre is köszi!

delip

6449 Bencze Robi 2013-05-14 15:20:43  Előzmény:Kleibán Tommy: 75064

háát nekem akkor csinálta ezt mikor a kuplungszerkezeten a tányérrugó némelyik "foga", lapja, kitörött konkrétan a többi közül, pontosabban ahová fogatva voltak onnan kitörtek, vagy én nemtudom mit csináltak, mert mikor megláttam a szerkezetet repült is jó messzire... és menet közben kerregett meg recsegett, elég durva volt, és a kuplungpedál is rázott de valami iszonyatosan

6448 Kleibán Tommy 2013-05-14 14:56:54

Viszont egy másik jelenség elõjött. Benyomom a kuplungot. Sebességbe rakom elkezdem felengedni. Mikor majdnem elkezd fogni elkezd ugy rázni a lában alatt a kuplung pedál mintha rezgõmotor lenne benne. aztán eléri a fogási pontot a kerekeken látszik hogy elkezdi rázni õket majd elindulunk ugyebár. Mi lehet a baj? Kinyomócsapágy??

6447 Kleibán Tommy 2013-05-14 14:56:08

Na kérem. Fékpofák kicserélve új féktárcsák fent. mindez egyben egy felujitott föfékmunkahengerrel. Vasalás légtelenités megvolt néha még mindig van olyan vgy néha vagy folyamatosan hogy még mindig fogja az autót relaitve annyira mintha motorfékeznél. ez normális vagy valami nem jó???

6446 Busa Attila József 2013-05-14 08:56:42

Sziasztok!

Nagyon érdekes dolog történt velem és szeretném megosztani veletek! Tavaly vezérmûszíj csere volt esedékes nálam és természetesen cseréltem a vízpumpát is. Arra lettem figyelmes, hogy az eddig halkan duruzsoló motor hirtelen elkezdett nyikorogni. Vagyis egészen pontosan, ahogy bemelegszik a motor 80°C fölé, akkor a frissen vételezett és beszerel vízpumpám elkezd nyekeregni, mintha csapágyas volna. Visszatipliztem vele a boltba, ahol beszereztem, de csak annyit mondtak, ha bejáródik, akkor abba fogja hagyni. Ez azóta sem történt meg, pedig mentem vele 4000km-et. Nagyon zavar a hangja. Valaki járt már így? Gondolom egy új pumpa megoldás lehet. Honnan vegyem, milyen minõséget ajánlotok! Kérlek segítsetek!

Üdv: Atesz.

6445 Kantuly János 2013-05-13 21:11:19  Előzmény:Mazák Viktor: 75060

Nagyjából ugyanolyan erõs, lehet, hogy egy hajszállal gyengébb, de jól mutat és jól megvilágítja. :)
A fénykép nem adja vissza teljes egészében, de az elsõ képen épp félhomály volt.

6444 Mazák Viktor 2013-05-13 20:14:11  Előzmény:Kantuly János: 75059

A színe jó :)

Erõsebb, mint a gyári? Kicsit gyengébbnek tûnik, vagy pont ugyanolyan erõsnek, csak azért kérdezem.

6443 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11

Hali,

Kicsit munkálkodtam, sokkal jobban tetszik, mint a fakó zöld...

[url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028186-20130513-6vqaxv.jpg][b]Mûszerfal 1[/b][/url] [url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028187-20130513-B1ikKQ.jpg][b]Mûszerfal 2[/b][/url] [url=https://p.coldline.hu/2013/05/13/1028188-20130513-ZjABhN.jpg][b]Mûszerfal 3[/b][/url]

A LED-ek világítós öngyújtóból vannak, 330R ellenállást löktem eléjük.

6442 Csády Szabolcs 2013-05-10 20:39:47  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75057

Én értem, hogy divat bevezetni a motorhangot/szívászajt az utastérbe, de ez azért túlzás...
Gyanítom egy jó kis szigeteléssel azért lehetne csökkenteni az utastérben uralkodó hangorkánt. Valakinek valami tippje? Vastag szivacstömb vagy valami?

6441 Holnapy Gergely dr. 2013-05-10 19:52:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 75055

Ez így van, nem volt semmilyen szigetelés. Víz azonban nem jut be még nagy esõben sem. Nyáron ha leesik a ragasztott kárpit, akkor jó a "lábhûtés".

6440 Kárász Endre 2013-05-10 13:43:45  Előzmény:Kleibán Tommy: 75054

Ehhez a légtelenítésnek nem sok köze van. A fõfékhengernél tuti nem tud visszafolyni az olaj, így a pedál felengedésekor megmarad a nyomás a csõrendszerben, és ezért fognak a fékek. Ilyen autóval ne nagyon menjél sehová, mert már az említett füstölõs utad során is tuti megégtek a betétek. Egy ilyen szitut nem ajánlott erõbõl megoldani...
Javaslom, hogy valami nehéz tárggyal verd fejen azt, aki a felújítást csinálta. Egy ilyen barmolás életveszélyes is tud lenni. Szerencséd, hogy nálad a biztonság irányába ment a dolog. Mi van akkor, ha a szívó oldali tömítéseket rakja be rosszul? Lehet, hogy abban az esetben a fék nélkül kellett volna autózni, és ezután már nem is írnál ide. Keress valaki olyat, aki ért hozzá, ne bízd valami idiótára.
Ha szétszeded (vagy valaki más segít neked ebben) a fõféket, akkor csinálj képeket! Minél többet, részletesebbet. Akkor talán itt is meg tudjuk állapítani, hogy pontosan mi volt a nyavalya.
Milyen Trabid van? Milyen benne a fõfék? Gyári, vagy volt már cserélve?
A teljesség kedvéért leírom megint: a fékpedállal a [i]fõfékhengert[/i] mûködtetjük, ami pedig a kerekeknél van, az a [i]fékmunkahenger[/i]. Fõfékmunkahenger NINCS! Ez kb. a 'sajnoshálistennek' kifejezéssel van egy szinten.

6439 Csády Szabolcs 2013-05-10 13:25:15

Még nyáron felújítás közben tudatosodott bennem, hogy a 4T Trabinál az elsõ tornyoktól az A oszlop aljáig az utastérbe belógó merevítés egy üreget képez.
Ma ahogy mentem a kocsival érezhetõen bejött a menetszél a lábtérben található kis kárpitdarab mellet, ami ugye nem is csoda.
A motortér felõl gyárilag volt valami szigetelés, vagy ez teljesen normális dolog? Esetleg valaki tett már ez ellen valamit?

6438 Kleibán Tommy 2013-05-09 21:42:11  Előzmény: Spityu: 75053

Köszi az infót. Pass nem én csináltam a felújítást!! Igen mikor ma beállt és légtelenítettük az elsökbe volt egy kicsi pici levegö nem sok. Tán állitsak valamin ??

6437  Spityu 2013-05-09 21:37:27  Előzmény:Kleibán Tommy: 75052

Érdekes. Olyan, mintha nem tudnának visszajönni a kerék fékhengerek dugattyúi, emiatt állandóan fognak. A fõfékhengert jól raktad össze? Mivel égett a féklámpa, nyomás volt a rendszerben, méghozzá az elsõ körben tutira. Ahova a fékcsövek csatlakoznak, van egy-egy visszacsapó szelep szerûség. Azt is cserélted? Jól raktad vissza?

6436 Kleibán Tommy 2013-05-09 21:15:45

Üdv All!

Segítsetek légyszíves. Fék problémám van. Átszakadt a fõfékmunkahengerbe a karmantyú. Felújitattam a fõfékmunkahengert. beraktuk légtelenítettük pedál kemény. fék fog. Ma elmentem tankolni hazafele olyan kemény lett a pedál hogy benyomni nem tudtam mikor benyomtam a kuplungot a kocsi fékezte magát. hazáig ugy jöttem hogy 1-es mert beraktam 2-esbe lefulladt. Hazaértem füstölt mint az állat víz felforrt stb... motor leállít kiszálltam fékpedál fent és ég a féklámpa. lelégtelenítettük! (féklámpa elaludt) Jó lett mentem pár kört az utcába megint bekeményedett a pedál. Megint lelégtelenítettük megint próba. Megint bekeményedett (annyira nem mint elsõnek de még mindig fogja az autót úgy hogy nem lépek rá a fékre. Mi lehet a baj? Mit csináljak? Rendszer már nem levegõs és fõfékmunkahenger felújítás elõtt nem volt ilyen gond. HELP!!!

6435 Hujbert Dániel 2013-05-09 18:10:53

Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok kedves Klubtársak, hogy van nekem 4 darab 4X98-as 14-es alufelnim, 175/60-as gumikkal. (kocka ibiza felnik) Elvileg elfér. Valakinek valami tapasztalat ilyen méretekkel kapcsolatban esetleg? jóljönne:) Illetve a tõcsavarokat mekkorára kell cseréljem? esetleg ahoz egy méret? Trabi 4T-rõl van szó.
Köszi a segítséget elõre is!!!
Dani

6434 Bozó Ákos 2013-05-08 12:30:08  Előzmény: : 75049

Az utángyártott gumipogácsával semmi gond sincs. Ráadásul nekem pont a kemény tél elõtt kerültek be, aztán kaptak hideget, sót, latyakot. Múltkor alánéztem a gépnek, és minden rendben volt.
Ha még nem volt kiszedve a lengõkar soha, akkor a csavarokkal nagyon óvatosan. Nekem az egyik elszakadt kihajtás közben. Érdemes csavarlazítózni, meg valamilyen módszerrel melegíteni. Bár az a Trabi évekig állt, a másik, amelyik meg ment, abból gond nélkül kijöttek.
Amúgy az is lehet, hogy már ganaj a lengõkar, szét van rohadva és már a végét járja.