Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4933 Kozma Bence 2012-05-29 11:57:01

Köszi!

A gumi nem lehet, mert megemelve is nyikorog. Bár azok se a legjobbak már.

Azt hol lehet látni, hogy kifújt? Amiatt nem kokszos a közepe?
A dugókat mivel tisztítsam? Drótkefe?

4932  Spityu 2012-05-29 11:39:59  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Rozsda biztosan nem. Kátrány a kátrány alatt. :D De egész jó, láttam már kokszosabbat is. Érdemes lepucolni a dugók tetejét ill. a hengerfejet (kívül, belül!) Túlzottan nem érdemes lehúzni a hengerfejet, mert annyira szétlapíthatja a tömítést, hogy ki fog fújni. Gyakorlatilag sávokra tudja vágni a hengerfej barázdás felülete. Ahogy strabi is írja, fontos, hogy átlósan húzd meg a csavarokat, több lépcsõben.
A hengertalpnál ugyanez, ott zsírozd meg a tömítést, hogy csússzon, és ezáltal könnyebben igazodjon. De akár tömítõpasztával is megkenheted.
A nyikorgás szerintem is fék / csapágy / gumi, ebben a sorrendben.

4931 Gyapjas Gergely 2012-05-29 11:18:39  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Helló!

Azt látni hogy szörnyen kifujt mindkét hengered, meg azt látni hogy alapméretes a dugattyú benne. Elég annyival meghúzni, csak figyelni kell hogy keresztbe kell csinállni meg több lépcsõbe. A hengertalpak lehúzását valaki leírta a múltkor részletesen
A nyikorgó hang inkább fék, vagy durvább esetben csapágy vagy csukló, de csukló inkább kanyarodáskor hallni. De jártam úgy hogy a nagyon elöregedett gumik okozták amikor félig leeresztve használták.

4930 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Leszedtem a hengerfejet és kiváncsi lennék a véleményetekre:

Jobb oldal:
[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000060.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000060.jpg[/img][/url]

Bal oldal:
[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000061.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000061.jpg[/img][/url]

A bal oldalin mitõl lehet az a folt? (rozsda?)

Késöbb leveszem majd a hengereket is. A visszarakásuknál mire kell odafogyelni? A könyv a hengerekre 27,5N-t, a hengerfejekre 41N-t ír. Ez elég neki?


Más:
Mitõl lehet az, hogy az elsõ kerekeknek nyikorgó hangjuk van forgás közben? Féltengelycsukló mehetett tönkre?

4929  Spityu 2012-05-28 09:52:59  Előzmény:Kárász Endre: 73544

Rosszul írtam az elõbb, köszi a javítást: 1+0.25l az adag. Összesen 1.2l + megfelelõ mennyiségû edzõ ment el az aljára, helyenként ecsetelve, aztán fújva. Saját hígítójával (740), ami kb. 2200/l.
Töményen nem igazán praktikus alkalmazni a foszforsavat, olyan 20%-os dózisban jó lesz, máskülönben valóban visszamarad, ragacsos lesz a felület. 75%-os technikai foszforsavat szoktam vásárolni, a hígítást követõen nitrót is szoktam löttyinteni hozzá. A drótkorongozást, csiszolást követõen legelõször érdemes nitróval végigmenni (ecseteléssel), ill. a legvégén, fújás elõtt is azzal célszerû.
A visszamaradó foszforsav nem korrozív, de kerülendõ, mert gátolja a tapadást.
A washprimernél szerintem úgy kalkulálják a mennyiséget, hogy az összes vas-foszfáttá (kéreggé) alakul, mindeközben a festék is megszilárdul, így biztosítva tökéletes tapadást. Nekem 5:1 arányú washprimernél 10% körüli foszforsavtartalmú edzõ rémlik, ami kb. 2%-ot jelent az egészre vetítve.
Ha washprimert használsz, nem feltétlenül szükséges az egészet lekenni (foszforsavas eleggyel), elég, ha a kráteres felületeket bekínálod vele, márha van ilyen. A (többszöri) nitrós lemosást viszont semmiképpen se hagydki, ugyanis az alvázvédõ vékony filmrétegben elkenõdik a vaslemezen, ami gátolja a tapadást.
Ha csak ezzel foglalkozol, akkor az autó oldalraborításától az alvázvédõ megszáradásáig kell kb. 1 hét.

4928 Kárász Endre 2012-05-28 09:22:14  Előzmény: Spityu: 73543

A komplett aljára mennyi 989 megy el? Gondolom, egy 1+0,25l szett nem elég. Írtad korábban a foszforsavas elõkészítést. Az ebbõl visszamaradó (akármilyen kevés) sav nem lesz korrozív ott legalul? Mondjuk a wash primerben is foszforsav van, de ott sem értettem, hogy miért nem okoz gondot a késõbbiekben. Teljesen tömény savval csináltad?
Nincsenek illúzióim: Egyre jobban belelovalom magamat, ebbõl oltári nagy szétszedem-mindent megcsinálok-összerakom projekt lesz a nyáron :)

4927  Spityu 2012-05-27 09:16:26  Előzmény:Kárász Endre: 73542

Wash primerre nem fújhatsz 989-et, mert lekapja. Közbensõ rétegnek kell valami másik, azt hiszem, pl. a Rapid jó is. (989 1l+0.5l: 4e, Rapid 0.75kg 3.3e, washprimer sem túl olcsó). Ez így elég drága lenne, de az ár egy veteránautónál erõsen másodlagos tényezõ. :D
Amúgy nem szentírás az én módszerem, én így láttam jónak. Majd az idõ eldönti... De pl. a volt mûhelyem ajtajai meglehetõsen nagy üvegfelületekkel rendelkeztek, berácsoztam egy augusztusi napon, egy október-novemberin le is kentem 989-cel a már vakrozsdás varratokat - kissé vékonyan (kb. az ecsetet mostam már ki) -, és két téllel késõbb sem jelentkezett semmiféle korrózió. Ugyanígy jártam el a lakat pántjánál is, annak a varratai sem rozsdásodnak. Errõl jut eszembe, ez egy horganyzott lemezáru, levakarhatatlanul tapad rá a 989, míg a Rapid és egyéb alapozók könnyen lejönnek. Egyébiránt színtiszta vasra a Rapid is nagyon jól tapad.
A 930-as alvázvédõt kizárólag amiatt vettem, mert bitumenes, akár a gyári. A minõségérõl nem tudok nyilatkozni, elméletileg 100%-osan vízzáró, ha nem repedezik szét, akkor jó lesz. A tapadása olyan, mint a kátrányé. 3kg-t fújtam a teljes alvázra, ma már 5kg-t vennék, kicsit talán vékony, de az eredeti funkcióját úgysem kell betöltenie a rétegnek, kizárólag "esztétikai" okokból van felvíve.
A lökhárítótartó pozíciójánál figyelembe kell venni magát a lökhárítót is, bár valamennyi tûrése van annak is, ha jól emlékszem. Továbbá, a távolságon kívül arra is ügyelni kell, hogy ne legyen oldalirányba eltolva a lökös, a fekete sarkok ne érjenek hozzá a duróhoz. Nem egyszerû, én utólag hegesztetném fel lökhárítóstól a konzolokat, két-két csavar behajtását követõen a tartó belsejét alapozóval megtunkolva.
Visszatérve a küszöbre: bárhogyan is alapozod, a hegesztésnél úgyis lejön, szóval belülrõl az üregvédelem nagyon fontos. Az enyémen is meg kell még csinálni.

4926 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73541

Azért gondoltam komplett küszöbcserét, mert a hattyúnyak felõl van nagyon megroggyanva, illetve a hátsó végén, plusz még a középsõ kereszttartó is elmállott a szélsõ 5 centin, tehát az alsó küszöb ott is beteg. Azaz elöl, középen és hátul :D A wash primer azért lenne jó, mert van itthon. Úgy gondolom, hogy Body 960 wash primer, 989 alapozó és 930 alvázvédõ lesz a bevonatrendszer, persze az utóbbi csak kívülrõl. Gondolom, ha a 989 és a 930 nálad bevált, akkor nem érdemes nagyon mást keresnem. Más: cserés a két elsõ lökhárítótartó saroklemez is, ebbõl festetlen utángyárit vettem, mert ilyenból volt párban. Sokkal vastagabb, mint a gyáriként hirdetett fekete alkatrész. A durónál az ív is megegyezik vele. Annyi, hogy a lökhárító felcsavarozására szolgáló lemez nincs ráhegesztve, az önálló feladat... [url=https://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=5149]íme[/url] Ennek a betájolása okoz most kisebb fejfájást. Úgy tervezem, hogy a feketére festett darab [url=https://mlt.boltaneten.hu/kinalat/9_trabant_alkatreszek-35/2341_trabant_lokharito_tarto_lemez_elso_jobb/](ez)[/url]alapján mérem fel a helyét. Szeretném itthon megcsinálni, mert akkor ezen a helyen is frankó védelmet lehetne neki adni, és úgy vihetném el a lakatoshoz. Vajon mennyire kritikus apozíció? A saroklemezt úgyis a duróhoz kell majd illeszteni, azt meg a villogólemez határozza meg. Tehát szerintem ez a saroklemez néhány milis tûréssel kerül a helyére. Emiatt azért elég pontosan kéne betájolnom ezt a felfogató vackot.

4925  Spityu 2012-05-26 20:18:56  Előzmény:Kárász Endre: 73540

Valóban létezik jó minõségû utángyártott küszöb. Viszont nézd meg, hogy mennyire van eldõlve, nekem pl. mindkét alsó küszöb hátsó 20-30cm-e lett csak cserélve. Senki nem mondja meg, hogy javítva lett. Sem alulról, sem oldalról, sem hátulról. Persze, ehhez olyan karosszériás is szükségeltetik, aki nem darab-darab alapon kezeli.
Én 1K-ból Rapid 800 vagy 810 - nem emlékszem - cinkkromátos alapozót használtam, elvileg a kromát miatt nem is lehetne kapni átlagemberként, valójában az Andában kiszolgálnak, ha ilyet kérsz. De lehet, hogy másutt is kapni.
2K-ból HB Body 989-et. Ez cinkfoszfátos epoxifesték.
A washprimeres megoldás sem rossz, de figyelni kell rá, hogy mi lesz a következõ réteg. Én valamiért az elõzõ verzió(k)nál maradtam. Pl. egy éve szemcseszórattam a karosszériát, kézi foszfátozást, nitrós portalanítást, zsírtalanítást követõen 2 réteg Rapid, pár nap pihenést követõen (nem technológiai okokból) 2 réteg 989 ment rá.
Szóval szerintem valami normális 1K alapozó, fényezést követõen üregvédõ használata elég lesz az esetedben.
Visszatérve a küszöbre: ha pótlás lesz, akkor csak arra kell ügyelni, hogy megegyezzen a gyári hajlításával, vagy csak minimálisan kelljen rajta alakítani. Ha komplett csere lesz, akkor lehetõleg kerüld azt a változatot, amelyiknél az emelõ "csöve" lemezbõl van hajlítva. Próbálj meg olyat venni, amiben rendes csõ van ott. Az átmérõre is ügyelj, mert azt hiszem, 26-os a gyári, de 28-as szokott lenni sokszor... de inkább mérd meg, már nem emlékszem tisztán.

[i](Módosította Spityu 2012.05.26. 22:29-kor)[/i]

4924 Kárász Endre 2012-05-26 19:59:16

Úgy néz ki, hogy nem fogom tudni elkerülni az egyik alsó küszöb cseréjét :( Gondolom, a beszerezhetõ utángyártott teljesen jó. Mit érdemes elõzõleg a felületével csinálni? Én szemcseszórásra gondoltam, majd egy réteg washprimer. Ez egy foszforsavas "bemaró" alapozó. Erre még tennék egy réteg hagyományos alapozót, aztán így menne a karosszériáshoz. Vagy esetleg cink spray elõnyösebb?
[i](Módosította Endre 2012.05.26. 21:59-kor)[/i]

4923 szilágyi József 2012-05-26 18:43:48

szentes közelében kellene új fajta 3 csillagos féltenegelynek a csillag része amit lehuzunk a ricnirõl mert a tûgörgõk nincsenek meg S.O.S!!!!

4922 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bencze Robi: 73536

Megnyugtató;) Egyébként ez a prospektus alulról mutatja a Trabit, és jól látható, hogy valamelyest itt is festett az elsõ pajzs:
[url=https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/003/601/seite1314.jpg]Alulról[/url]

4921  Spityu 2012-05-26 09:24:04  Előzmény:Bencze Robi: 73536

Ugyanezt tudom mondani én is. A generátor tuti gyári új, de az önindító is, bár én tényleg úgy emlékszem, hogy csak a középsõ részét láttam eddig feketén. A felfogató részbõl többször láttam már ömlesztve gyári újat, de ezen látszik, hogy nem csak az új, hanem az egész.
Ill. én is csak azt tudom mondani, amit brtrabi, csak másik megközelítésbõl: aki új / újrahorganyzott ESKA csavarokkal újítaná fel, nem ilyen hányás módon fújná le.
Szóval jó boltot csináltál.

4920 Bencze Robi 2012-05-26 08:50:58  Előzmény:Kárász Endre: 73535

szia
bár még szakértõ lehet, hogy nem vagyok de azért próbálkozom :)
A generátor szerintem teljesen rendben van. Az önindító meg tényleg érdekes. Amikor kiganajoltam a 85-ösöm motorterét (gondolok itt a centis zsír eltüntetésére mindenhonnan), akkor láttam, hogy az önindítómon is ilyen a festés de én az hittem, hogy az elõzõ idõs tulaj ezt is, mint még pár dolgot sajnos indokolatlanul lekent feketére(????fogalmam sincs miért),és azóta megkophatott a festék ilyen hatást keltve. Pedig elvileg bontatlan a motortér, amit ezektõl az apróságoktól függetlenül el is hiszek. A bendixen lévõ rozsdásodás mg simán adódhat a tárolásból is.
Tehát, ha ezeket nézzük, meg a dobozt( még akkor is ha nájlon zacskóba is lehetne gyári alkatrész) szerintem tényleg lehet gyári új. Ja meg oké, hogy le van festve úgy ahogy de a csavarok meg kadmiuomsan fénylenek. Ha meg valaki akkora kókány, hogy így fúj le valamit akkor erre biztos nem figyel.(hacsak nincs a zsebébe egy ESKA doboz új csavarokkal :DD)
De remélem kiegészítenek :)

4919 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Szakértõ szemek segítségére lenne szükségem! Van egy 2T Trabi önindítóm és generátorom, amik elvileg gyári újak. Egy fickótol vettem, aki elmondása szerint a '90-es évek elején bugázta valami forgalmazótól. A generátor makulátlan, csupán a pajzsokat összefogó csavarok fejénél lévõ kiöntés ismeretlen számomra. Tényleg ilyet használtak gyárilag a rögzítésre? Az önöndító már keményebb dió, abban már bizonytalan vagyok. Sehol sincs használatra utaló nyom (pl. felfogató imbuszok rugós alátéte), viszont a festés eléggé "spriccelõs" egybefestés. Úgy tûnik, hogy összeszerelve lett lefújva, de a behúzótekercs elektromos csatlakozói nem kaptak belõle. A pólusház rozsdásodása szerintem nem lefestett rozsda, hanem a trehány fesés következménye. A gyári mellett szól az is, hogy egy eredeti cikkszámmal jelzett dobozban pihent idáig. Próbálom magamat azzal nyugtatni, hogy ha felújítanak egy ilyet, akkor direkt az eladhatóság, a kinézet miatt külön festenék a közepét (ráadásul így egyszerûbb is). Ki mit mond?
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/gener_tor1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Generátor 1.[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/gener_tor2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Generátor 2.[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/gener_tor3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Generátor 3.[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/_nind_t__007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Önindító[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/_nind_t__008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Önindító elölrõl[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/_nind_t__009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Bendix[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/1317349960_nind_t__010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Hátsó pajzs[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/_nind_t__011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Felfogatás[/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/120526/_nind_t__012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Doboz[/url]

4918 Kozma Bence 2012-05-25 18:42:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 73533

Okés, köszi! :)

4917 Kiss Krisztián 2012-05-24 21:19:14  Előzmény:Kozma Bence: 73531

Igen.

4916 szilágyi József 2012-05-24 19:21:46

S.O.S !! 2T hosszú váltót akarok csinálni kérdésem az lenne hogy ha átteszem a régi fajta 78 elõtti azaz a rózsakerék szimeringházat 4 csavarral felfogató váltóból a difit egy új fajta váltóba vagy esetleg a régi difijében kicserélem a rózsakereket és úgy teszem át az új váltóba hosszú 4.-et kapok??

4915 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 73530

Én is a küszöb végénél, oldalt akarom elhozni, úgyhogy azt hiszem kipróbálom a módszered! :)
Róla lenne szó igaz?
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2085&osCsid=81566kmvqoslim8qi1ocbmeas3[/url]

4914 Kiss Krisztián 2012-05-24 18:01:00  Előzmény:Kozma Bence: 73518

Nekem évekig volt oldalt a küszöb végénél,a hátsó kerék elött kivezetett kipufogom,amin a hátsó dob helyett,egy wartburg legutolsó csendesitö dobja volt,ez jól elfért belül,nem is látszott,és egy nagyon szép,tompa,mély hangott adott a járgánynak.Nem volt semmilyen különbség a fogyasztásban,vagy menet teljesitményben.Ha tudsz,szerez be egy ilyen kipuf dobot,garantálom hogy tetszene a hangja!!

4913  J.I. 2012-05-24 15:01:08  Előzmény:Bencze Robi: 73528

Szia,sajnos utángyártott.Ma este várok még egy visszajelzést és köszi azért :-)

4912 Bencze Robi 2012-05-24 14:28:24  Előzmény:Bencze Robi: 73527

bár most így mégegyszer ránézve olyan, mintha hõálló ezüstös lenne a csillogása :DDD, akkor viszont inkább bontottat szerintem

4911 Bencze Robi 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: J.I.: 73526

[url=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=41&products_id=1404&osCsid=l1tk7sa6ka9schc5fooruplsl7]Azért kérdezz utána gyári-é[/url]
(csakmert a csavarjai tuti nem)

4910  J.I. 2012-05-24 12:10:06

Sziasztok!S.O.S. keresek 2T Trabant kombihoz gyári hátsó ajtó zsanért.Csak egy jobb oldali kell, mert bal oldalim már van.Kérlek,ha tudtok segítsetek!
Köszönöm szépen!

4909 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szebelédy Péter: 73521

[imgw]https://noob.hu/2012/05/24/vez1.JPG[/imgw]

4908 jocking . 2012-05-24 09:48:50  Előzmény:Szebelédy Péter: 73521

Alul az ékszíjtárcsán van egy bevágás, aminek egy lemez V alakú bevágásába kell esnie, felül pedig a szíjkerék egyik fogán van egy kis pötty, aminek a mûanyag burkolaton lévõ nyíllal egy vonalba kell esnie.

4907 Nagy Donát 2012-05-24 07:40:51  Előzmény:Kozma Bence: 73518

2T-nél elvileg az is a vezérlés része, szóval ott a helyes mûködéshez elengedhetetlen. Igaz, lényegében inkább az elsõ dob ami ott fontos. Láttam már hátsó dob nélküli 2T-t.

4906 Nagy Donát 2012-05-24 07:39:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 73519

Köszönöm! El is olvasom.

4905 Szebelédy Péter 2012-05-23 22:05:20

Valaki tudna nekem lõni pár képet, hogy hogy vannak a kerekek összejelölve a vezérlésben? Mire kell figyelni a vez. szíj leszedésekor? Köszönöm elõre is!

4904 Zwick Gábor 2012-05-23 20:42:22

Lassan átépítõdik a 4T-nk és segítség kellene. Vettem egy Golf II GTI besõhûtött tárcsát féknyereggel csonkálvánnyal kompletten és ezt szeretném összehozni a 4T gólyalábbal. Álítólag létezik valami konzol hozzá. Valakinek lenne róla rajza, méretek hogy hogyan is néz ki, vagy fénykép vagy bármi ami hasznos lenne.

4903 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Ajánlom a következõ [urls=https://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol]cikket[/urls], elég jól körüljárja a témát.

"Valószínûleg azért, mert hosszúkás és férfias, a kipufogót pont annyi hülye mítosz veszi körül, mint a hímvesszõt. A kedvencem a "kell a fojtás a motornak, különben nem fog menni". Ez ökörség. A kipufogó megértése azonban a motor megértésével kezdõdik."

4902 Kozma Bence 2012-05-23 18:33:02

Ha már kipufogó:

2T-nél van valami szerepe a hátsó dobnak? Árt a motornak ha azt egy kicsit kibelezem?

4901  Spityu 2012-05-23 17:29:21  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Nekem sima csõ megy hátra, az ülés alatt van egy katalizátor (lehet, hogy herélt), azután pedig a hátsó dob. Picit talán hangosabb kívülrõl, mint a gyári, belülrõl egyértelmûen hangosabb. Igazából így vettem, különösebben nem érdekel, úgyhogy marad, amíg le nem rohad. :D

4900 jocking . 2012-05-23 13:22:24  Előzmény:Nagy Donát: 73515

Szerintem max hangosabb lesz. Hogy mennyivel, azt nem tudom.

4899 Nagy Donát 2012-05-23 11:55:37

Egyébként a középdobnak van valami haszna a környezetkímélésen kívül? Árt a motornak, ha csak egy sima csõ van, középdob nélkül?

4898 Nagy Donát 2012-05-23 11:54:34  Előzmény:jocking .: 73511

Nagyon szépen köszönöm!

4897 jocking . 2012-05-23 08:22:10  Előzmény: Spityu: 73512

Nekem ez a felsorolás teljesnek tûnik. Olajszivárgással viszont én is küzdök, és nem nagyon látszik, hogy honnan jön. Annyi tuti, hogy valahonnan fentrõl, de pont a vezérmûszíj mûanyag borítása alatti rész környékén, és így nem látni pontosan. Leginkább a hengerfej tömítésre gyanakszom, mert a vezérmûtengely szimmeringet meg a szelepfedél tömítést már cseréltem. Ki kéne cserélnem, és egybõl kiderülne, csak az istennek se kapni sehol olyan kulcsot, amivel le lehetne venni a hengerfejcsavarokat.

4896  Spityu 2012-05-23 07:23:40  Előzmény:jocking .: 73511

Látom, gyakorlatban is vágod a 4T motorját, én nem annyira. :) Megkérdezném, hogy az alábbi felsoroláson kívül honnan szivároghat még olaj? Az égéstérbe jutó nem érdekes, szerencsére nem eszi, csak izzadja az olajat az enyém. :D

- szelepfedél tömítés,
- vezérmûtengely két vége (szimmering, O-gyûrû?),
- hengerfej tömítés,
- 2db olajgomba,
- AC,
- olajszûrõ,
- fõtengely két vége (2db szimmering?),
- karter tömítés,
- kartercsavar.

Leginkább a hengerfejtömítés és a vezérmûtengely két vége gyanús. Utóbbiak cseréje mennyire macerás? Gondolom, a vezérmûtengely cseréhez képest csak annyiban módosul, hogy ugyanaz a tengely megy vissza, de új tömítésekbe ágyazva.

4895 jocking . 2012-05-22 21:56:23  Előzmény:Nagy Donát: 73510

2 dologra kell figyelni. Az egyik, hogy a csapágyfészkeket a megfelelõ sorrendben szereld le és vissza, a vetemedést elkerülendõ. A másik, hogy a vezérlésben mindig minden legyen jelen. Ellenõrizd többször is, szétszedés elõtt és után is többször. Összerakás után pedig mindenképp elõször kézzel forgasd át a motort párszor.

Tipp: Vezérmûtengely cserénél le kell venni a tengely szíjkerekét is, hogy ki lehessen bújtatni a tengelyt a mûanyag burkolat "fogságából". Ezt a legegyszerûbb úgy lelazítani, hogy sebességbe teszed az autót, és úgy lazítod meg a szíjtárcsa csavarját, hogy még rajta van a vezérmûszíj. A csavart ne lazítsd ki teljesen, csak annyira, hogy miután jelre állítod a vezérlést, már könnyen ki lehessen hajtani.

4894 Nagy Donát 2012-05-22 21:31:11

valaki cserélt már vezérmûtengelyt 4T Trabiban? Nem rég szereztem hozzá 1.3-as (Wartburg) vezérmûtengelyt, kicserélném rá. Mire kell vigyázni? Utána be kell valamit állítani?

4893 Szebelédy Péter 2012-05-22 16:00:01  Előzmény:jocking .: 73507

Még nem csináltam ilyet, vezérlést se szedtem még szét. Képen láttam, meg olvastam róla, hogyan kell kitisztítani. De bele kell tanulnom gyorstalpalón. :)
A hidrotõkéket hogy lehet kiszedni? elég megfogni pl fogóval és kihúzni vagy van rá titkos fogás?

4892 Kárász Endre 2012-05-22 14:10:55

Bár az "Alkatrészt keres" rovatban van egy hirdetésem, hogy gyári 2T Trabi lökhárítótartót keresek, most mégis elbizonytalanodtam. A Báró-Ker eladója azt mondta, hogy ilyenbõl sosem volt gyári darab, csak magyar kisipari. Pedig azt hittem, hogy a feketére festett az talán eredeti. Hogy van ez, mi az igazság?
[i](Módosította Endre 2012.05.22. 16:11-kor)[/i]

4891 jocking . 2012-05-22 09:18:51  Előzmény:Szebelédy Péter: 73506

Az is lehet, hogy dugulás van valahol. Nem tudom, szedtél-e már ki ilyen tõkét, de 2 qrvakicsi luk van rajta, amin át áramlik bele az olaj. Bármilyen kicsi kosz el tudja dugítani. Néha az is segít, ha a kiszedett tõke párszor meg van pumpálva/nyomkodva. Bár jó állapotú tõkét elég nehéz összenyomni.

4890 Szebelédy Péter 2012-05-22 09:11:05  Előzmény:jocking .: 73504

Szomorú. Az olaj 2500 at futott kb, Castrol 10W40, azzal nem hiszem hogy baj lenne. Azt viszont nem értem, ha kuka a tõke, akkor miért hallgatott el eddig mindíg? Most kb 2 hónapja nem is hallottam õket, azelõtt meg hol igen, hol nem de 5 perc alatt abbahagyták a koncertet. Létezik, hogy hol jó, hol rossz?

4889 Bencze Robi 2012-05-22 09:04:50  Előzmény:Szebelédy Péter: 73503

szerintem egy olajcserével kezdd a dolgot, nekem megoldotta a csattogást és azóta is csendeben van (koppkoppkopp) :DD

4888 jocking . 2012-05-22 09:00:24  Előzmény:Szebelédy Péter: 73503

Elvileg ilyen a Trabikban/Warbikban nincs. Ha itt elkezd csattogni a hidrotõke, akkor az azt jelenti, hogy vagy az olaj csereérett, vagy a hidrotõkék.

4887 Szebelédy Péter 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Vissza-viszatérõ problémám a hidrotõkék csattogása. Teljesen rendszertelen, idõtartama is változó. Pont mint itt: [url]https://gallog.blog.hu/2010/11/14/csattogo_hidrotokek_nyomaban[/url] Az itt leírt cserés alkatrész (Hengerfej nyomásvezérlõ szelep) létezik 4T-ben? Ha igen hol keressem? Nagyon idegesítõ, tegnap pl egész nap (kb 20 km) csinálta.

4886 jocking . 2012-05-21 19:30:27  Előzmény:Busa Attila József: 73497

Mindenképpen elõny, hogy télen így nem fordulhat elõ az a malõr, hogy az elfagyott csövön feltolja a karbiba az olajat a nyomás. Nekem pont azért van így megoldva, mert már szívtam így meg.:D Annyit azért módosítottam az eredeti tervhez képest, hogy a szelepfedéli szûrõ is le van vezetve a kocsi alá, hogy oda bûzölögjön, ha esetleg úgy tartja kedve (bár nem szaglik, csak elõvigyázatosság).
Hátránya, hogy szólhatnak érte mûszakin, mert hûdekörnyezetvédelemígymegúgy van.

4885 Hudák Zoltán 2012-05-21 18:24:43  Előzmény:Varga Tibor: 73500

Hú bakker! Most hogy mondod, tök felületesen olvastam el a kérdést ezt az égést pppppppffffffff. :D:D

4884 Varga Tibor 2012-05-21 17:55:06  Előzmény:Hudák Zoltán: 73498

Sztem õ a kartergáz kivezetésére gondolt, nem?