Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5833 Őry Gábor 2013-01-14 18:42:04  Előzmény: Spityu: 74448

Nem izgatna, hogy szorol, mert ugyanakkor a dugó könnyedén mozgott, de mi van, ha nem tudom belõni úgy, hogy ne ferdén fussanak a hajtókarcsapágyak. Ezért kellene egy kis lötyögés.

Minden, a készletemben fellelhetõ kosárral szorul, halvány külömbség van közöttük.

5832  Spityu 2013-01-14 16:50:11  Előzmény:Őry Gábor: 74444

Mérd meg a digitális tolómérõddel. Igaz, hogy nem átmérõt, hanem két húr közötti távolságot fog mérni a pofa miatt, de ki fogja mutatni, ha ovális. Nem adtak a fõtengelyhez szettet? Felújítottaknál elõfordulhat, hogy eltér a két szem, de inkább az jellemzõ, hogy mindkettõ jó vagy kicsi. Ha nem ovális, akkor nekiállhatsz körbe-körbe forgatva csiszolni, a 2000-es kevés lesz, semmit nem visz. 600-800 inkább jó, vizesen. Ha ovális, akkor nem tudom... úgy is passzolhat a végére, de tökéletes nem lesz. Amúgy nem olyan gáz, ha nem tökéletes a felsõ szem, mivel az csak oda-vissza forog. De mondom, ez nem a leg elegánsabb módszer. :)

5831 Mazák Viktor 2013-01-14 14:47:09

Sziasztok!

Egy számomra érdekes kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. A téma a négyütemû Trabant Weber 32 TLA esõáramú porlasztója. A kérdés a következõ. Az alapjárati minõség csavar, vagyis a CO csavar üzemanyagot, vagy levegõt szabályoz? Ebbõl továbbgondolva a csavar kifelé, avagy befelé tekerésével szegényedik a keverék?

Az alapvetõ tézisem az, hogy a karburátor fúvókáinál két alapjárati fúvóka van, egy alapjárati üzemanyag, és egy kiegészítõ alapjárati üzemanyag fúvóka, ezek adottak, akár változtathatóak is. A levegõ vagy elõre kalibrált furatokon, vagy bepréselt fúvókákon keresztül jut a keverõcsõbe. Egy szétbontott karburátoron megnéztem a belsõ felépítést, egészen a fojtószelepházig, és arra következtetésre jutottam, hogy a minõségcsavar a beérkezõ üzemanyag útjában áll, az alapjárati csavar pedig vagy levegõt, vagy keveréket szállít, ezt nem tudtam eldönteni. A kialakítását tekintve az alapjárati mennyiségcsavar inkább egy szelep, míg a CO csavart kitekerve az inkább egy tûszelep, így arra a megállapításra jutottam, hogy valószínûleg ott az üzemanyag áramlását lehet teljesen elzárni. (Fém a fémen kúp alakú tömítéssel még nem találkoztam levegõ elzárással, ettõl még lehet.) A tûszelep teljes betekerése esetén felfekszik a kamra falára, így elzárva az üzemanyag áramlását. Akik esetleg szívtak már ezzel, azoktól kérdezem, jó a logikám? A tévedés jogát fenntartom. (Három óra karburátornyektetés után csoda, hogy nem ezzel álmodtam.)

Összegezve, a minõségcsavar betekerésével dúsul a keverék, vagy szegényedik? Jelenleg fél fordulatot tekertem kifelé a minõségcsavaron, változás csak annyi van, hogy melegen való indítózásnál gázpedálnyomás nélkül indul az autó. Valamiért ebbõl arra következtetek, hogy dúsabb, úgy tudom, indításnál kell a legdúsabb keverék.

Köszi elõre is!

5830 Őry Gábor 2013-01-14 12:27:10  Előzmény:Szabó Tamás: 74445

MOL Hixol T. Például.

5829 Szabó Tamás 2013-01-14 11:42:38

Sziasztok

Kétütemû Trabant váltóba milyen olaj kell?

Segítségeteket köszönöm.

SzT

5828 Őry Gábor 2013-01-14 08:07:19  Előzmény: Spityu: 74442

Ez lényegében egy új motor projekt. Úgy néz ki, hogy kaptam egy hibátlan blokkot. Volt hozzá egy fõtengelyem (amirõl írtam, ez volt az elõzõ autóban), és most vettem hozzá egy hengerpárt. Azt nem értem, hogy ugyanaz a csapszeg-kosár kombó az egyik fejben úgy jár, ahogy kell, a másikban szorul. Több kosarat és csapszeget is kipróbáltam, egyik se jó. Lehet még kapni kosarat többféle osztályozással?

lehet, hogy marad a csiszolás. Mekkora szemcseméret kéne? Gondolom olyan 2000 körüli.

Most a gyári motor van az autóban, de már van némi hangja a fõtengelynek, nem akarom megvárni míg széthullik, hanem komplett motort fogok cserélni.

5827 Őry Gábor 2013-01-14 07:56:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 74440

Én nem is értem, hogy a dob elõzõ tulaja hogyan tudott vele járni. A múltkor és is hasonlóan jártam, egy összekötõcsõvel, amiben már csak egy kisujjnyi lyuk volt szabadon. Elõször nem láttam, csak miután az udvarból is alig bírtam kijárni vele, akkor néztem meg jobban. De vajon aki korábban használta, hogy juthatott el idáig? Vittem vissza a bontóba és vettem egy újat.

5826  Spityu 2013-01-13 19:37:58  Előzmény:Őry Gábor: 74439

Eszedbe ne jusson a csapszegen módosíttatni. El sem vállalnák. Amúgy csak köszörülni lehet, de gyári minõségben nem mindenhol tudják...

Jól értem? A dugattyúkhoz volt csapszeg is, és azokkal szeretnéd összerakni a régi fõtengelyre fûzve a blokkot? (Vagy egy tartalékban lévõ fõtengelyre?) Nem tartom valószínûnek, hogy ovális lenne a hajtókarod. Próbáld meg variálni a tûgörgõket. Úgy értem másik csapágyat betenni, hogy azzal mit mutat az adott csapszeg. A gyári alapméretnek is van szórása:
- a tökéletes méretû - ahogy írtam - kottyan, amit csak hallani lehet.
- +1 százados görgõknél (2 század összesen) már szorulva megy be és döccenve forog,
- +2 századnál már össze sem lehet rakni.

Esetleg megpróbálhatod még szivacsos csiszolópapírral megjáratni a hajtókarszemet. A szivacs miatt egyenletesen fog kopni az anyag, de azért ez eléggé unorthodox módszer.

Ha fõtengelyt is cserélsz, akkor bizony össze kell ezt valahogyan hozni. Ha viszont már szét van döntve a blokk és a henger-dugó-csapszeg összeállítást szeretnéd lecserélni, akkor inkább hagyd ki a csapszeget, amennyiben a használtak állapota megengedi.

Ha a szivacsos csiszolóvászon mellett döntesz, akkor nem a merev szivacsú változatot kell venni (ami késtapaszhoz való), hanem a hajlékonyat, ami a szóróhoz jó. De mondom, elõtte variálgass, hátha.

5825 Pátkai Antal 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 74440

Hali
Többfajta megoldás van. Házi módszer: gázpörzsölõvel izzásig hevíteni a kokszot, majd kompresszorral levegõvel megtermelni és szépen kiégeti magát.
Errõl van is egy videó az ismert megosztó portálon.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=3D7vChnhJNw[/url]
Másik módszer már nem olyan egyszerû ahhoz rendelkezned kell hozzá egy lánghegesztõ aparáttal, és azzal hasonló módszerrel kiégetni.
És szerintem a legbarbárabb megoldás felvágni körbe flexel az oldalát és kitakarítani majd visszahegeszteni. Ez a módszert eddig egyszer használtam soha többet sajnos a kipuffogót hõhatás és egyéb korróziós hatások érik és így nem olyan egyszerû vissza hegeszteni a levágott darabot, sõt ha rosszul hegeszted akkor gáztömör sem lesz a dolog és ki fog fújni.

5824 Csády Szabolcs 2013-01-13 17:59:41

Öcsém magáévá tett egy 601-es Trabit, s mivel még friss tulaj, jómagam meg 4T-ben utazom, így egy kis segítségre lenne szükség a kedves kollégáktól: szert tettünk egy kifejezetten szép állapotú hátsó dobra, viszont érezhetõen tele van koksszal, s feltéve nem is bír felpörögni a motor.
Odáig eljutottunk, hogy ki kellene égetni, de a mûvelet pontos leírása azért sokat segítene.
Elõre is köszönjük a segítséget!

5823 Őry Gábor 2013-01-13 14:12:07  Előzmény: Spityu: 74438

Onnét. A garanciapapírja szerint kecskeméti (2006-ból). A dugón csak méretjelölés van, de nem gyári, az látszik rajta, mert igen fehér. A gyûrûket már nem nagyon merem feszegetni, mert az garantált törés.

De mi a nyavalyát csináljak a hajtókarfejjel? A csapszeg mérete jó, digis tolómérõvel megmértem, kereken 20 mm. Acél csapszeg, nem bronz, de régebbi bronz csapszegekkel is ugyanez a helyzet. Esztergáltassam meg a középrészét?

Jut eszembe: lehet, hogy a hajtórúdfej kapott valami ütést és ovális lett? Utánamérek. Ez egy felújított fõtengely, és az elsõ összerakáskor nem volt vele gond. Azóta átesett egy felüljavításon (a két középcsapágyat cseréltettem ki) lehet, hogy ekkor kapott egy maflást?
[i](Módosította orygabor 2013.01.13. 15:18-kor)[/i]

5822  Spityu 2013-01-12 21:24:45  Előzmény:Őry Gábor: 74437

A tûgörgõ-csapszeg-hajtókar lehetõleg úgy passzoljon, hogy ha megforgatod a csapszeget, akkor ne döccenjen eközben, hanem legyen egy nagyon-nagyon kicsi kottyanása. A könyv azt írja, hogy oldalra fordítva ki kell csúsznia a hajtókarból a többi alkatrésznek. A hajtókar derékszögelés miatt sem túl jó, ha nem tud kotyogni a csapszeg.

A gyûrûket dugó nélkül is tedd bele a hengerbe, majd nézd meg, mekkora a hézag a végeik között. Talán olyan 2-3 tized a jó újnál. Amúgy valószínûleg azért akad, mert tökúj. Jól legyen beolajozva szereléskor is, meg bejáratáskor is.

A dugattyú amúgy milyen gyártmányú? Ez a felszámolt autósboltból lévõ hengerpár?

5821 Őry Gábor 2013-01-12 21:02:21

Az normális, hogy egy felfúrt hengerben a méretes dugattyú+ új gyûrû szorul? A dugó üresen nem szorul, végigcsusszan a hengerben, de gyûrûzve elég rendesen szorul. Nincs összehasonlítási alapom, mert eddig csak fúrás nélkül csináltam gyûrûzést. Lehet, hogy egy kiadós bejáratás kell neki?

A másik: a csapszeg-csapágy-hajtókarfej kombó is elég rendesen szorul. De érdekes, hogy csak az egyik hajtókaron. Kézzel éppen hogy csak bele lehet tenni a hajtórúdfejbe a kosarat és a csapszeget(dugó nélkül). Nem izgatna a dolog, mivel összszerelés után a dugattyú könnyen járt( bólogatott) de félek, hogy nem tudom úgy helyre rakni a hengerrel, hogy ne ferdén fusson a hajtókar (merthogy oldalirányba nem mozdul a dugattyú). Vagy majd beáll magától? Vagy elég, ha a hajtórúdfejet beállítom a dugattyú középvonalába?

5820 Németh János 2013-01-12 19:43:51  Előzmény:jocking .: 74434

Gratula. :D

Az egyik valami plusz kis jeladó(fehér) a másik meg akkor ami behúzza(vörös vagy sárga) ha jól emlékszem?

Nekem egyszer beszorult az egyik a kormánymûhöz és szétkoptatta a vezetéket, aztán levágtam megsodortam leragasztottam és össze kábelkötegelõztem a többivel, azóta nincs ien gond.

5819 Kovács Ádám 2013-01-12 19:24:53

Sziasztok!

1.1-es trabiba a zörgõ, nyikorgó, és egyéb hangokat kiadó km órával lehet valamit kezdeni?

Meleg motornál alapjáraton az olajnyomás lámpa nekem is ki szokott gyulladni, gázfröccsre elalszik, nemrég volt olaj meg gomba csere is, lehet nálam is a mûszer rossz.

5818 jocking . 2013-01-12 14:36:14

Hát én mindjárt összekarmolom magam...
Ugye volt az önindító gond. Megoldottam. Levettem az önindítót, kipróbáltam a kövön, és úgy mûködött. :eek: Visszatettem, visszakötöttem, semmi. (wtf) Aztán megtaláltam azt, amit nem vettem észre: ugyanis az önindítóra a fõkábel mellett nem egy vékonyabb vezeték megy, hanem kettõ! Na én ezt ügyesen elfelejtettem, méregettem mindent, minden jó volt, bár az egyik vezetéken épp akkor tûnt el a delej, amikor pont kellett volna rajta lennie, ez kicsit összezavart, de utána rájöttem, hogy az egy másik vezeték... Szóval visszatettem a lecsúszott vezetéket az önindítóra (ami a bendixet kapcsolja) és bármilyen hihetetlen, most minden jó. :) Bár az egykori trabantgyár dolgozóinak édes anyukái végigcsuklották a délutánt, mire (és miután) rájöttem, mi a gond...:evil:


[i](Módosította jocking 2013.01.12. 15:37-kor)[/i]

5817 Németh János 2013-01-12 12:08:03

CSao Mindenkinek.

Jelentem kész a féltengelycsonk csere. Kb 3 orás müvelet. De nekem mákom volt.
Beleraktam kb 160 kilot a hátuljába a rosz oldalra. Kiütöttem a csavar végét és könnyedén oe tudtam tekerni. :D
kocsi felemel, lengéscsillapito kiold meg egyik csavart ami tartja a lengõkart, meg ahová a csillapito le van rögzitve azt is leoldottam.
Utána kicsusszant a tengely, ujat zsirba bele yzt be kellett kocogtatni, alátétek stb fel. Öszeraktam meghuztam, elmentem probakörre.
Csapágy még jo annyira nem verte el vagy semennyire sem. Még egy fél év és cserélem a lengcsillapitoval együtt. :D

Köszönöm a segitséget mindnenkinek! Fényképeztem közben majd rakok fel képet mien volt a rosz tengely.

5816 Kantuly János 2013-01-11 22:51:45  Előzmény:Németh János: 74425

& orygabor

Azóta nem csinálta, valószínû, hogy a csúszkálástól átfolyt az olaj a másik oldalra... :)
Köszi a reagálást.

Egyébként bontódik a közelemben egy VW Golf 2 1.6TD, abból át lehetne rakni valamit a Trabiba? Az elsõ ülései már nincsenek meg.

5815 Németh János 2013-01-11 17:34:35  Előzmény:jocking .: 74429

csao.

Én csak trabis dogot tudok mondani, nemrég én is küszkõdtm vele ien se kép se hang volt, csak egy halk kattanás de semmi több nekem a behuzomágnea csere segitett. Meg elötte polirra csiszoltam a testeket, meg a pluszt is.
Elõtte fél évvel meg forgorész és szénkefe csere volt akkor is hasonlo a tünet szerintem.

Ha van idõ szerintem egy szétszedés kipucolás lehet segit.

De ez csqk szerintem, nem vagyok szerelõ.

Sajátommal ezt tettem :)
[i](Módosította whiteuniversal 2013.01.11. 18:36-kor)[/i]

5814  Spityu 2013-01-11 17:22:55  Előzmény:jocking .: 74429

Ha full kuss, akkor behúzótekercs. Kopogtasd meg azért, hátha.

5813 jocking . 2013-01-11 17:12:10

Van egy kis gondom a 4T önindítójával, tanácsot kérnék.
Az vele a gond, hogy egyszerûen kulcs elfordítására meg se nyikkan, mintha nem lenne bekötve. Megpróbáltam lopós módszerrel, a gyújtáskapcsoló mögötti drótokkal összeérinteni, de úgyse volt semmi életjel. Bekötöttem direktbe az akkura, de még úgyis csak kuss volt, se egy kattanás, se semmi. Gyújtás van, akkufeszültség jó. Mit érdemes megnéznem?

UI: VW Golf önindító van benne az 5 sebességes váltó miatt.


[i](Módosította jocking 2013.01.11. 18:12-kor)[/i]

5812 Németh János 2013-01-11 12:04:09  Előzmény:jocking .: 74427

csao. Na ezt jo tudni akkor.
Én még csak az olajgombacserénél tartok. :)

5811 jocking . 2013-01-11 11:23:16  Előzmény:Németh János: 74425

Nem biztos, hogy a híg olaj miatt van. Nálam is volt ilyen, akkor szép sorban jött a gombacsere, olajcsere, stb., de még mindig csinálta. Aztán kiderült, hogy a kombinált mûszerben lévõ dinamikus olajnyomás kijelzõ rendszer ment el tönkre. Óracsere után már nem csinálta.

5810 Őry Gábor 2013-01-11 07:13:03  Előzmény:Kantuly János: 74423

Üresen nem valószínû. Csak ha belepakolsz három mázsa cementet.

5809 Németh János 2013-01-11 06:00:51  Előzmény:Kantuly János: 74423

csao. Saját tapasztalatom szerint, meleg motornál behigul az olaj, alypjáraton kis fordulaton ketyeg és nem érzi az olajgomba. Pici gáz és egabõl kialszik, pedig gondolom nálad is a helyén van az olajszint.
Ha más az oka akkor irjátok mert engem is érdekelme mi az oka. :)
De én csak erre tudtam gondolni, mert autopályán emelkedõnek 90 el, egy darabig utána lehajto és nálam is akkor jelentkezik.

Megvan a tengelycsonk hétvégén jön a tuning... Hozzá fûzõdöen, ha a lengõkarról leoldom a csillapitót az engedi lejebb vagy nem vagy még jobban nyomja mikor fel van emelve a kocsi. Mert ugy láttam ki kel csavarozni csak ugy jön ki a tengely.

Köszi elõre is.

5808  Spityu 2013-01-10 22:08:20  Előzmény:Szilágyi György: 74420

Pesten biztosan tud valaki mondani megfelelõ szakit.

5807 Kantuly János 2013-01-10 21:45:41  Előzmény:jocking .: 74422

Nagyon-nagyon jó, ha beleteszem a kombiba a másiknak a rugóit, akkor jobban fog ülni a hátulja? :)

Kérdeznék valamit... Ma kicsit csapattam a járgányt, mivel elég sok hó esett.
Aztán kb. 60m megtétele utána (alacsony fordulaton) kigyulladt az olajnyomás-lámpa. Majd gázfröccsre elaludt, utána ismét kigyulladt, ismét gázfröccs és kialudt. Utána kiértem fõútra, kapcsolgattam és hazaértem. Utána már nem villant ki. Baja lehet?

5806 jocking . 2013-01-10 12:25:07  Előzmény:Kantuly János: 74421

A hátsó ajtón (és az üvegén), a hátsó oldalüvegeken, a hátsó futómû rugóin (bár beleillik, de a kombi rugója erõsebb), a hátsó üléseken és a tetõn kívül mindent. ;)

5805 Kantuly János 2013-01-10 10:42:05

Sziasztok!

A kombimba a "sima" 1.1-bõl mit tudok átrakni?
Fõleg gondolok itt a szerkezeti elemekre, futómûre stb.

5804 Szilágyi György 2013-01-10 06:46:50  Előzmény: Spityu: 74415

11. kerületben, de mozgok mindenhol.

5803 Kozma Bence 2013-01-08 19:29:16  Előzmény:Őry Gábor: 74418

Errõl a pillangószelep oldalirányú mozgásáról hallottam már valahol, úgyhogy azt leellenõriztem a múltkori karbi tisztításnál és az jónak tûnt.
Bízom benne, hogy a bowden kenésével megoldódik a dolog, mert amikor kivettem nagyon surlódva járt.

5802 Őry Gábor 2013-01-08 19:18:42  Előzmény:Kozma Bence: 74411

Ha a huzal kenése nem segít, lehet még a következõ: a pillangószelep-tengelyét oldalirányban tartja egy fekete csavar. HB-s karburátornál ez az úszóház fedele mögött (nem alatta!) található. Ha ez elkopik, oldalirányba mozog a tengely. Ha oldalirányban elmozdul a tengely, a pillangószelep megszorul az alapjárat elõtt. Megoldás: a csavar cseréje.
[i](Módosította orygabor 2013.01.08. 20:20-kor)[/i]

5801 Kozma Bence 2013-01-08 18:36:08  Előzmény: Spityu: 74416

Köszi szépen az alapos leírást! :)

(szerintem ez is simán mehetne a cikkek közé :) )
[i](Módosította 83NC3 2013.01.08. 19:38-kor)[/i]

5800  Spityu 2013-01-08 18:02:56  Előzmény:Kozma Bence: 74414

Elméletileg a tiéd régi típusú karbi. Azon csak alapjárati keveréket kell állítani. Nagyjából lõjj egy neked tetszõ alapjáratot, majd a keverék csavarral keresd meg a fordulatszám csúcsot (az adott pillangószelep állás által beszívott levegõmennyiséghez tartozó optimális benzinmennyiséget). Elõfordulhat, hogy a keverékcsavar optimalizálásával megnõ a fordulatszám. Ekkor a pillangószelep csavarján vegyél vissza. Majd újra keresd meg az optimális keverési arányt a keverékcsavarral.

Szóval iteratívan kell elvégezni a beállítást, a vége mindig a keverékcsavar állítása legyen.

Elõfordulhat, hogy semmit sem számít a keverék csavar pozíciója, ekkor valószínûleg cserélni kell az ott lévõ tömítést (teljesen ki kell csavarni a csavart.) Benzinálló O gyûrût érdemes venni, a gyárival megegyezõt nem tudom, hogy hol lehetne beszerezni.

Ha sehogy sem reagál a keverékcsavarra a motor, akkor csavard be teljesen, tekerd ki másfél fordulatnyit (3x félfordulat), és állíts a pillangószelep ütközõjével egy neked tetszõ alapjáratot.

5799  Spityu 2013-01-08 17:55:37  Előzmény:Szilágyi György: 74413

Hol laksz?

5798 Kozma Bence 2013-01-08 17:37:09  Előzmény: Spityu: 74412

Köszi, ezek közül még talán van is valami a garázsba...
Kézzel még nem próbáltam gázt adni, de megpróbálom azt is majd.
Alapjárat állításánál egyébként csak az ütközõcsavaron kell állítani? Nem kell hozzá állítani valamit? Alapjárati levegõ vagy ilyesmi? Vagy ennél nincs ilyesmi? Kicsit szeretném megemelni.

5797 Szilágyi György 2013-01-08 17:34:25  Előzmény: Spityu: 74412

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 1,1 -es trabantot. Tud valaki egy jó szerelõt aki ért a karburátor beállításához és nem egy vagyonért?
Köszi

5796  Spityu 2013-01-08 17:28:39  Előzmény:Kozma Bence: 74411

Fúró, vágó, üregelõ spray. Hasonlít a WD40-hez. Vagy MoS2 spray. Vagy Gleitmo (aka. "gletmó"). Egyébként letesztelted azt, hogy járó motornál kézzel gázt adva a karbinál mi történik? Bár eléggé úgy tûnik, hogy a bowden / pillangó tengely van megszorulva (inkább az elõbbi). Kenés, kenés, kenés. Ha nem segít, csere.
[i](Módosította Spityu 2013.01.08. 18:30-kor)[/i]

5795 Kozma Bence 2013-01-08 17:22:36  Előzmény:Őry Gábor: 74409

Tavaly vettem úgyhogy nemhiszem, hogy kilenne szõrösödve. Kiszedtem ma és nagyon nehezen járt. Fújtam bele csavarlazítót, most szépen siklik. Még nem tettem vissza mert még szeretném megfújkálni valami kenõanyaggal, ahogy Trabantman601 mondta.
WD40-en kívül tudtok valamit ajánlani? Elég húzós annak az ára...
[i](Módosította 83NC3 2013.01.08. 18:27-kor)[/i]

5794 Tóth Balázs 2013-01-08 12:52:55  Előzmény:Szabó Gábor: 74350

most lada van fent,de nem nyom rendesen... nem éri el az értékeket vele a kocsi...

5793 Őry Gábor 2013-01-08 07:57:54  Előzmény:Kozma Bence: 74406

Vagy kiszõrösödött.

5792 Kozma Bence 2013-01-07 19:57:30  Előzmény:Pátkai Antal: 74407

Köszi, megpróbálom!

5791 Pátkai Antal 2013-01-07 19:42:53  Előzmény:Kozma Bence: 74406

Esetleg lehet hogy szorul a gázbowdened. Szerintem akaszd ki a pedálból és a karbinál is lógasd valahova fel és csorgass bele az egyik végénél csavarlazítót. Ha kifolyat a másik végén akkor járasd meg a házban a bowdent majd ezután csorgass bele valami híg kenõ olajat. Szerintem ez megoldja a gondot.

5790 Kozma Bence 2013-01-07 18:41:14

Üdv!
2T Trabinál mi okozhatja azt, hogy ha üresben jobban kipörgetem akkor gáz elvétel után is 2-3 másodpercig ugyanolyan magas fordulaton pörög? (vagy inkább hörög) Menetközben is néha észrevehetõ.

5789  Spityu 2013-01-06 19:50:13  Előzmény:Kárász Endre: 74404

Hú, ezt a doksit kerestem. Magyar nyelvûben nem találtam eddig jobbat. :)

Nekem most amúgy C2-es az ékszíj felõl lévõ. Remélem, nem lesz gond belõle, majd leellenõrzöm párszáz km után. Csak lennék már ott. :D

5788 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 74403

Ezt is kiderítettem! Találtam egy [url=https://vbklub.net/csapagy/csapagyakrol.pdf]doksit[/url] a csapágyak jelölésérõl. Ezek szerint a C6 a zajszegény kivitelt jelenti. Na ebben már nem sok logika van:)

5787  Spityu 2013-01-06 19:01:02  Előzmény:Kárász Endre: 74402

Ezzel csak az a baj, hogy explicit szerepel rajta az említett érték, így: "6303 Z C6 93"

Amúgy jól gondolod, a P66 azt jelenti és úgy, ahogy írtad.

5786 Kárász Endre 2013-01-06 18:40:17  Előzmény: Spityu: 74401

Fú, ezzel a generátoros dologgal rögtön rá is cáfoltál az elméletemre:D Megnéztem, nálam is "6303 Z P66" van rajta. Mivel C6 hézag nem létezik, csak max C5, ezért vélhetõen itt úgy kell értelmezni, mintha a két hatos között egy helyiérték kimaradna, és P6_6 írnánk. Tehát P6 a normál futáspontosság, az üres helyiérték a normál hézagot jelöli, míg a következõ hatos a zajszegéyn kivitelt.

5785  Spityu 2013-01-06 17:05:15  Előzmény:Kárász Endre: 74400

Láttam összevissza. Pl. a beépítésre váró régi típusú (szimmeringes - hengergörgõs) gyári új fõtengelyem középsõ csapágyainak palástján "B+3" felirat van, azt hiszem.

Amit viszont nem értek: a generátorom gyári csapágya C6-os... tudtommal oda pont hogy inkább szoros illesztésû kellene, nem? Mi errõl a véleményetek?

5784 Kárász Endre 2013-01-06 16:46:12  Előzmény: Spityu: 74398

Ne máááá! Azon nem P63 felirat van? Én akkor sem hiszem el:D
Ha már szóba került, akkor a "P" betû után max. három szám állhat, lsd. például a kerékcsapágyat, ahol P626. Ennek a jelentése:
"6": normál futáspontosság. Állítólag ezt csak a DKF gyár jelölte, más cégeknél alapvetõ volt, hogy ezt nem tüntetik fel.
"2": C2 hézag. Ugyanígy a "3" és a "4" a C3 ill. a C4 hézagot jelöli.
"6": zajszegény kivitel. Fogalmam sincs, mit takar. Elvileg az SKF is használja ezt a jelölést, de errõl nincs semmi bõvebb infó az õ fõkatalógusukban.

A Trabiban elõfordul még a sebváltónál ilyen jelölés, mégpedig a nyelestengengely és a csoporttengely csapágyánál: 6304 P63. Ez egy 6304 méretû csapágy C3-as hézaggal.