Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8033  Spityu 2017-02-27 16:37:09  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Hát, az utángyártott kötél, főleg ha nem zsír új, akkor eléggé ratyi tud lenni. Egy tél alatt pl. az egyik fele ha egy kicsit korrodálódik, máris máshogy fog a két oldal. Mindentől függetlenül ajánlom, hogy cseréld ki. Az utángyártottnál pl. a rugóból is kell csípni, mert egyszerűen túl hosszú összenyomva, és nem húzza meg eléggé a kilincset a bowden.
De igen, lehet, hogy a pofa vasak is túlzottan ki vannak kopva.

8032 Kacsándi Szabolcs 2017-02-26 21:51:19  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Gyári a kézifékkötél?Ha nem, ne várj sok mindent tőle.Lehet hibás a kézifékkulcs is.Az is kopik idővel nem csak a kitámasztó.Nem beszélve a fékpofák vasáról.Ha már sokszorosan felújítottak,azok sem gyári méreten vannak.Sok kicsi összerakódik.

8031 Őry Gábor 2017-02-26 19:14:07

Nem akar összejönni ez a tetves kézifék. Csak azt nem értem, hogy ha egyszer a dob egyformára van szabályozva, a betétek egyformák, a kézifékkötél pedig osztatlan, a távtartó is egyforma, hogy a fenébe foghat eltérően? miután egy kicsit kézzel megrángattam a kötelet, valamicskét javult a helyzet.

8030 Őry Gábor 2017-02-25 20:40:28  Előzmény:Őry Gábor: 79525

Jól sejtettem: A kilincs felült a csapágyházra. Az is megvan, hogy mit toltam el: nem a távtartó hornyát kellett volna mélyíteni, hanem a végét köszörülni. Merthogy a kilincses fékpofánál a horony tartja a kilincset, de a pofát a távtartó vége.

8029 Kacsándi Szabolcs 2017-02-23 20:32:23  Előzmény:galambos lászló: 79514

Le kell kaparni a rossz szivacsot,becsiszolni vagy higítóval lemosni ,és palma tex ragasztóval ráragasztani csak a szövetet.Lehetőleg a hőálló verzióval,de talán a másik is kibírja.

8028 Őry Gábor 2017-02-23 18:27:03

A csavar teljesen be van tekerve.

Szerintem ott rontottam el, hogy az új betétek berakásakor nem tekertem vissza a kézifékbowden csavarját, valamint a különbséget a két oldal között az "erősebb" oldali távtartó reszelésével egyenlítettem ki, holott a másik oldalon kellett volna inkább ráhegeszteni.
Ugyanakkor aggaszt némiképp, hogy a dob felrakása előtt koppig visszaengedtem az utánállítókat. Mindegy, szombaton megnézem úgy, hogy az agy nélkül felteszem a dobot.
A betétek sajna nem koncentrikusak, egy kissé hintáznak. Ez elvileg vastag betétre vall. De a felragasztás előtti kb 1 mm-rel vékonyabb betéttel meg beesett a pedál. Hogy az utánállító miért nem tette a dolgát, de kérdezzétek, azóta sem jöttem rá.

8027 Piret Endre 2017-02-22 22:15:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Mit jelent az, hogy koppig tekerve? Vége van a menetnek és a kötél közben laza, vagy a lenne még menet, de a kötél feszül, és mégsincs fékhatás? Persze mindezt felhúzott karnál.

8026  Spityu 2017-02-22 21:55:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Holnap megpróbálok túrni, lemérem. Úgy emlékszem, van gyári újam, de nem biztos. Szerintem amúgy inkább a pofa vasak lehetnek elkopva. Vagy vékony rajtuk a ferodol. Utóbbi kizárható könnyedén: ha a felszabályzott dobba behelyezed őket ÉS szépen felfekszenek ÉS a kopó felület párhuzamos (koncentrikus) a pofa vas ívével, akkor megfelelő. Ebben az esetben a pofa vas ütköző része vagy maga a kitámasztó van elkopva. Esetleg a pofák végei, amik alul a fix bakra, felül pedig a munkahenger dugattyúira fekszenek fel. Tényleg, a dugattyúk nem akarnak még kiesni? Csak a kézifékkel van a baj? Kopást látsz valahol, amúgy?

8025 Őry Gábor 2017-02-22 20:00:42

Nem tudjátok véletlenül, a kézifék távtartójának mekkora a hossza? Mármint a távtartási hossza?
Szalad a szopóroller: sikerült kiegyengetnem a két oldal közötti kézifékegyensúlyt, de a fékhatás eltűnt, a kötél állítócsavarja koppig tekerve. Szerintem az történik, hogy a kézifék kilincse felütközött a csapágyházra, és nincs tovább.

8024 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Burján Béla: 79428

Nem egyezik meg a 2 rendszer:

https://www.old-car-ranch.de/ersatzteile%20auspuffanlagen.htm

8023 galambos lászló 2017-02-20 06:31:27

Sziasztok!Kérdésem az lenne,hogy 1.1.es trabi kombi tetőkárpitját hogy lehetne visszaragasztani és mivel.A szivacs széttporlott alatta.

8022 Matkó Ádám 2017-02-20 00:13:03

Laaasan reagálok..Néha a kocsik alól kiszállok..Sbr csapágyam van nekem is,made in franc,harmincezerrel még egy hangja nincs,olyan,mint az új.Emlékeztem,valaki érdeklődött karbiról.Hát,részemről bánom,nagyon,hogy eladtam a quadot,így ezt a karbit is oda kellett adjam...Naggyon bevállt.Most szereztem egy egyfúvókást,gyárit,a négyest,kíváncsian várom,hogy viselkedik.Ez a karbi egy 250-es négyütemű motort szolgált ki,majd némi átfúvókázás,meg vasmunka után a kis 600-ast,sokezer kilóméteren át.Pedig kínai,eredeti..Milyen lehet egy Dellorto?

8021 Matkó Ádám 2017-02-19 23:45:07  Előzmény:Őry Gábor: 79505

De rég láttam Ötvös Csöpit!Majd frissítek..Hát,sikerült átrágjam magam a tengely cseréjén,nem is volt vészes.Útközben tanultam,az újabbik tengelyem van!Pedig két éve csavarról csavarra raktam össze,vagy nem emlékeztem rá,vagy nem figyeltem,hogy különböznek,4,5 lengőkarból mazsoláztam ki ezt a kettőt,volt köztük ilyen is,meg még a laprugósé is.Most nagyot néztem,hogy ami dobozba volt elrakva,az nem is jó.Hát kitúrtam a 4T-ét,az a bele való.Innentől nagyjából értem,miért mondták rá,hogy elcseszett.Meg,hogy leesett.A régi tengely kúpra fog,az nagy felületen tart,ez az új meg igazából csak a csapágy,meg az anya közé van szorítva.Én meg,hát,szeretem,na,ha kilincsel előre csúszok,nem állandóan,de esőben,fehér aszfalt láttán nem tudom magam visszafogni..Nem bírta.Nem tudom,nem lehet a régi tengelyt a hozzá tartozó dobbal fölrakni?Meg lehet külön agyat cserélni?Hmm..Majd jól meg kérdezem itten a Trabis bácsit,van-e neki.Nem bánnám,ha nem az egész lengőt kéne dobjam.Kifele.Még egy védőlemez csere,alját síkolta a beton,aztán talán rendben lesz.Ez jó lenne!Szegény autó most majdnem nullpénzből épül,jól belenyúltam még egy Ladába,vettem alkatrésznek,és még nem merem elszólni,végén autó lesz belőle..orosz belpiacos,harmincezerrel,húsz évet állt hetes.Sajna kint.Na,még jó,hogy gyüjtögettem,most egyelőre így lesz.Egyébként meg azért kérdeztem,hogy nem vetted-e észre előtte a rázást,mert akkor leszedésnél sérült.Bár erről tudnál,ha Te szedted le,sőt valószínű már előtte rázott,ezt azért gondolom,mert az esztergályos sokat szedett ki a dobjaidból,így jó eséllyel ténleg csálé lehet picit.És igen,lehet piszok is.Amikor fennt voltak az Irmscherek,elöl erősen ütött,egy kis csiszolással levakartam az előző autó rozsdáját,olyan sokat segített,hogy teljesen jó lett.Rám hozta pedig..De,próbálj meg egy ceruzát leszedett dobbal valahogy fixen fölfektetve a pofákra nekitolni a tengelyednek,másik kezeddel lassan forgasd meg.Elég egy kör,meglátod,ha üt.

8020 Pápai László 2017-02-19 20:52:40  Előzmény: Spityu: 79509

Meglett, köszi!

8019  Spityu 2017-02-19 20:51:30  Előzmény:Őry Gábor: 79508

Nos, az tényleg eltarthatja, ha a két illeszkedő felület között retek van. A fékdobot nálam, ahogy írtam, az agynál is felszabályozták. De csak a lapot. Azt a részt, ami koncentrikusan pozicionálja a dobot az agyon természetesen nem. Az agyak nem lettek bántva, bár kipréseltem a tőcsavarokat, mivel cseréltem azokat, lett volna rá lehetőség. Azzal számolj, hogy a tőcsavarok nem biztos, hogy jók lesznek, ha visszanyomod őket. Amúgy egy sima 125-ös satuval meg némi dugókulcsfejjel vagy csődarabbal préseltem ki / be őket. Fontos, ha újat vagy a használtakat teszed vissza, ügyelj rá, hogy csavaron lévő rovások egybe essenek az agyban lévőkkel (amik a gyári bepréselés során keletkeznek). Ezt az újaknál simán megcsináltam egyedül, de szerintem ha a használtakat teszi vissza az ember, akkor is kivitelezhető. De a legjobb ha van egy segítség, aki a satut működteti befogásnál. Így szépen két kézzel kényelmesen lehet tartani a csavar - agy - dugókulcsfej triót, miközben a csavart forgatva megkeresed a megfelelő pozíciót, s eközben a segítő szoríthatja a satut. Nyilván préssel is lehet operálni, de az nem mindenkinek áll rendelkezésre. Satuból szerintem talán még a 100-as is elég, annál kisebb már lehet, hogy nem tolja be. Sőt, az újat szerintem nem fogja, max. a használtat. Kifelé szerintem egy 75-ös is ki tudja préselni, úgy emlékszem, elég könnyen mentek.

8018  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Pápai László: 79507

Itt olvasható: https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=Spityu

8017 Őry Gábor 2017-02-19 19:47:48

Leszedtem az agyat a dobról, levakargattam, csiszoltam, kapott egy kis WD40-t. Mintha kisebb lenne az ütése. Lehet, hogy nem illeszkedett össze rendesen a dob és az agy. De lehet, hogy felszabályoztatom az agyat is. A tengelyt házilag képtelenség lecsekkolni, kivenni meg valahogy nem volt lelkierőm.

8016 Pápai László 2017-02-19 16:05:22  Előzmény: Spityu: 79497

Spityu!
Tudsz adni egy mailcímet?Programozással kapcsolatban kellene segedelem..

8015 Őry Gábor 2017-02-18 11:35:38  Előzmény:Matkó Ádám: 79504

Régi vagy új típusú tengelyed van?

Ma megnézem a tengelyt alaposabban, ha nem sikerül bemérni, kiveszem és megy műhelybe vallomást tenni.

Menet közben nem vettem észre, és hozzá kell tennem, nem vagyok az akinek - Ötvös Csöpit idézve - a tengelyen kell mennie, hogy észrevegye a defektet.

8014 Matkó Ádám 2017-02-17 22:34:31  Előzmény:Őry Gábor: 79501

Szia!Itt oldalt a Trabantra kattintva nem sokkal lejjebb ott díszeleg a nem sokkal ezelőtti történetem..Nem is értem,hogy hajlott el,ráadásul mindkettő?Készülök a vizsgára,lassan eljutok a hátsó részhez,szerencsémre van egy pár bontott tengelyem,most egyelőre egy bekerül,ebbe bízok.Legalábbis remélem,a történtek után.Eltűnt az ék,a tengelyem simára lett esztergálva..És egyelőre nem tudom,miért,ez aggaszt.Most hétvégén elvileg átrágom magam rajta,reménykedem benne,kiderül a titok..Egy kérdés jutott eszembe:hogy nem vetted észre eddig?Nem pattogott a feneke?Nem ette csáléra a gumit?

8013 Pápai László 2017-02-17 13:07:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79498

Jópár évnyi trabizás után én legvégül tippelnék a tengelyre, előbb a csapágy, ék, dob,vagy csapágyházra tippelnék.A szabályzás előtt nem volt ráutaló jel? Kédés még, hogy befékezve islóg, vagy fékezve nem?

8012 Pápai László 2017-02-17 13:04:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79499

nem tudom,egyáltalán létezik-e gyári katalizátor hozzá...holnap lefotózom a feliratait..

8011 Őry Gábor 2017-02-17 08:29:54  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79498

A stiftet még megnézem, lehet, hogy reszelek rajta valamicskét, mert nagyon szorul az agy. Csak úgy tudom levenni, hogy beütöm a tengelyt. Csakhogy a másik oldalon is üt, ahol viszont simán le és felmegy.

8010 Őry Gábor 2017-02-17 08:26:55  Előzmény: Spityu: 79497

A Zsombicarnál láttam. Hívtam egy két csapágyboltot, de nem nagyon van náluk, vagy horror áron.

8009 Kacsándi Szabolcs 2017-02-16 22:24:41  Előzmény:Pápai László: 79489

Nem feltétlen ér sokat.Valószínűleg nem egy 150ezer forintos gyári katalizátort vettek hozzá.Köztudott,hogy rengeteg már az utángyártott,amikben nincsenek azok az anyagok,amik drágává teszik.Pl.:egy opel astra f-re a gyári kat 100ezer feletti árú,míg van teljesen megfelelő utángyártott 16 ezerért.Igaz némi alakítás kell hozzá ,de méretileg oda van kitalálva.És teljesen jól teszi a dolgát.Az más kérdés ,hogy nem biztos,hogy addig bírja mint egy eredeti.De legtöbb kisebb típusra már 13-16 ezer közt lehet venni katalizátort.Meg kell hirdetni alkalmi áron,hátha valaki pont olyat keres.Neten utána lehet nézni nagyjából milyen árakon mennek az utángyártott katalizátorok,és abból kell egy árat belőni.

8008 Kacsándi Szabolcs 2017-02-16 22:17:28  Előzmény:Őry Gábor: 79492

Pedig el tud görbülni a tengely.Én már találkoztam vele.Viszont még lehet helytelen szereléstől is az ütés.Az agylehúzó is tud csúnya dolgokat produkálni.Mondjuk ez a kúpos tengely esetén érvényes,a későbbi széria szerintem sokkal gyengébb,és kisebb ütésre is könnyebben görbül.Lehet hogy a csapágyház van kissé kikopva,bár ez leginkább az utolsó szériás sajátossága,gyengített anyagminőség eredménye talán.Ha teszel egy fix tárgyat a tengely kerületéhez a végén ,és kézzel forgatod,úgy is elárulja ha görbe.És akkor nem kell tovább nyomozni.Láttam már olyat is,hogy magas volt a stift és a horonyban megfeszült nem ült rendesen a kúpra.Szóval itt nagyon sok minden lehet.Van néhány ilyen tengelyem,ami másra nem de kiütő-beütő dorninak alkalmas.

8007  Spityu 2017-02-16 21:52:45  Előzmény:Őry Gábor: 79496

Nekem ilyen nem rémlik, illetve de, ez egy csapágy kialakításra utal, talán a lineáris csapágyakat hívják így, de nem biztos. SKF-et csak hivatalos forgalmazónál vennék, de az is jó. FAG, INA még talán. Ja meg HCH is volt nekem, mondjuk azt rövid ideig használtam még a restaurálás előtt. Addig jó volt. Ha rám hallgatsz, akkor elkerülöd a noname és ruszki sz.rokat. Kínaiból van rossz is. Vagy inkább úgy mondom: van jó is. :)

8006 Őry Gábor 2017-02-16 20:45:41  Előzmény: Spityu: 79494

Az SBR milyen márka?

8005  Spityu 2017-02-16 16:30:20  Előzmény:Őry Gábor: 79492

Pedig az agyra tippeltem volna. Amúgy a dob, agyra felfekvő felületét is meghúzták vagy csak a fékpofákét? Esetleg még az agynál is lehet vetemedés egy-egy csavarnál, az is okozhat billenést. Esetleg cseréld keresztbe a két agyat és nézd meg, változik-e az ütés mértéke. Vagy forgasd el a dobot az agyon egy-egy csavarnyit, pörgesd meg, és nézd, hogy ugyanott üt-e.

A csapágy nyitott.

8004 Őry Gábor 2017-02-16 14:22:54  Előzmény: Spityu: 79484

Zárt, vagy nyitott?

8003 Őry Gábor 2017-02-16 13:55:28  Előzmény:Pápai László: 79488

Csapágy nem lóg (bár cserés lesz). Már a dobon látszik, hogy kóvályog, a kerék nem kell hozzá. A dob és az agy biztos nem üt, mert az esztergályos észrevette volna (rá is kérdeztem). Más meg nem forog, csak a tengely. A fékpadon 30%-os ingadozást csinált.
De ha már szóba került: biztos, ami tuti: a tengelyeket kiveszem, és megnézetem műhelyben.

8002  Spityu 2017-02-16 12:24:46  Előzmény:Pápai László: 79489

Hát, ez jó kérdés. Még elhasznált állapotban is sokat ér, mivel újrahasznosítható a belseje, miután regenerálták. Szerintem 20-40 ezer forint lenne újan, ha meg kellett volna venned. Az más kérdés, hogy mennyire találsz rá vevőt. A fenti intervallumban gondolkodnék a helyedben, ha el akarod adni. Lehet, hogy jobban jársz, ha autósboltosnak leadod bizományos értékesítésre.

8001  Spityu 2017-02-16 12:20:25  Előzmény:Pápai László: 79487

Gondoltam rá, kb. csak egy bowdentartót kellene felapplikálni, meg a bowdent hozzákötni a rudazathoz. Magát a szívatót meg lekötni. Ha van elég lom a garázsban meg némi szerszám, egy délután alatt szerintem meg lehet oldani némi improvizálással. De annyira nem mozgatott, így nem fogtam neki.

8000 Pápai László 2017-02-16 11:20:41

Szerintetek mennyit érhet egy 4T hez való,vattaúj,kocsiban sose használt katalizátor?Kaptam, de én 90%ban 2-3 km-t megyek vele,így nem használna se neki,se a motornak,ha feltenném.

7999 Pápai László 2017-02-16 11:18:28  Előzmény:Őry Gábor: 79486

a csapágyakat nézted már,lógnak-e?Vagy a felniket ütésileg?Inkább azokra tippelnék,a tengelyt elgörbíteni nem akármi..

7998 Pápai László 2017-02-16 11:14:32  Előzmény: Spityu: 79479

Nem próbáltad a szivatót mechanikusra átkötni(minta 2T ben)?A youtube-n van fenn videó,de épp nem látszik mit kötött ki,és mit be.írtam neki, de semmi válasz::((

7997 Őry Gábor 2017-02-16 09:40:22  Előzmény: Spityu: 79484

És gyárit hol lehet még kapni? A Zsombié gyári?

Én is furcsállom, mer nem emlékszem, hogy nagy ütést kaptak volna akár alulról, akár oldalról. De üt kegyetlenül, szemmel is látszik. Tegnap a fékpróbán csúnyán elvérzett a felszabályozott dobokkal és új betétekkel. Az ütés mértéke kb ugyanakkora volt, mint a javítás előtti méréskor.

7996 Kotowsky Mozes 2017-02-16 09:25:35  Előzmény: Spityu: 79478

Nagyon szépen köszönöm a szakszerű ismertetést. Ezek alapján már világos, hogy mire való az a csavar. Üdvözlettel Mózsi bácsi

7995  Spityu 2017-02-15 21:01:26  Előzmény:Őry Gábor: 79483

Kerékagycsapágy: DKF DDR 6206 C2 (P626) méretei: 30x62x16 mm
Kerékagyszimmering: 48x62x8 mm

Hát, én ilyenről még nem hallottam, hogy elgörbült volna a csonk. Persze, semmi sem lehetetlen. Arra nem gondoltál, hogy esetleg pont utángyártott van benne és az hajolt meg? Bontóban szerintem csak kompletten adnak, de azért tehetsz egy próbát Csácsban vagy Olában. Szerintem legjobban akkor jársz, ha gyári újat veszel bele. Nem tudom van-e, és ha igen mennyivel drágább, de abban biztos vagyok, hogy egy csomó felesleges futkosástól megkíméled magad. Ugyanez igaz a csapágyra is. Drága a gyári, de párja nincs. Amúgy olcsóbból a ZKL-ZVL, ami bevált, de a KOYO is bírta. A ruszki csapágyakat felejtsd el.

7994 Őry Gábor 2017-02-15 20:52:57

Esetleg még egy tengelycsapágy-méretet, ha tudnáátok...?

7993 Őry Gábor 2017-02-15 08:38:22

Szerintetek az utángyártott hátsó tengelycsonk milyen minőségű? Sajnos úgy néz ki, elgörbültek, mert szemmel láthatóan ütnek. Gondolom bontottat nem érdemes nézni, mert szemre nem látszik.

7992  Spityu 2017-02-14 22:33:26

Még egy fontos dolog: a bowdennél is van állítási lehetőség. Ott legyen egy kis holtjáték, ne legyen alapból feszes. Szóval ha a gázpedálra lépünk (= meghúzzuk a bowdenházat a karbinál), akkor egy kicsit tudjon mozdulni, mielőtt ténylegesen nyitná a pillangószelepet.

7991  Spityu 2017-02-14 22:18:05

A kérdés második felére válaszolva: ezt nagyon nem szabad forgatni. Meg nem is kell. Leírom, hogyan állítottam be a saját karburátoromat.

1. és legfontosabb: legyen jó a gyújtás: időpont és a gyújtás minősége, ne hagyjon ki stb. (kábelek, gyertyák, pipák stb.)

2. benzinszint legyen jó. Ha nem zabál a kocsi összevissza, akkor valószínűleg jó. Feltételezem, hogy a fúvókák nem voltak piszkálva, nem lettek nagyobbra kicserélve stb.

3. az összeszerelt karburátornál, kikapcsolt szívatónál (a képen mintha be lenne kapcsolva, mert az érintkező nem ér neki a csavarnak, érdemes üzemmeleg motornál beállítani az alapnyitást is) a kérdéses csavart elkezdem kifelé hajtani. Egészen addig hajtom, amíg rés nem lesz az érintkező és a csavar között. Ekkor a pillangószelep TELJESEN elzárja a szívótorkot. Ez azonban nem jó, mivel berágódáshoz vezethet. Emiatt van ez az ütköző csavar, ami megakadályozza, hogy ilyen helyzetbe kerüljön a pillangószelep. A következő lépés: elkezdem befelé hajtani a csavart, mígnem eléri az ütközőt. Ezután még FÉL fordulatot beljebb hajtom. Így meglesz az alapnyitása a pillangószelepnek.

4. Fontos, hogy üzemmeleg legyen a motor, jöhet az alapjárat beállítás: a karburátor talpon van egy nagyobb és egy kisebb csavar (bal sarok és jobb sarok talán). Ezekkel kell emlékeim szerint az alapjáratot ténylegesen beállítani. Az egyikkel a fordulatszámot lehet beállítani, a másikkal pedig a keverék minőségét. Pontosan nem tudom, melyik melyik. Ezeket többször kell tekergetni felváltva. Először valahogy ki kell deríteni, hogy melyik csavar mit állít. :) Próbáljuk meg az egyikkel beállítani egy a fülünknek tetsző alapjárati fordulatszámot. Ezután a másikat abba a pozícióba tekerjük, ahol a legnagyobb a fordulatszám. Kb. ennyi. Ha ez a fordulatszám túl nagynak tűnik vagy túl kicsinek, akkor az előző csavarral csökkentsük. Utána a másodikkal ismét meg kell keresni a legnagyobb fordulatszámot és ott hagyni. Ezt nehezebb leírni illetve felfogni, mint megcsinálni, úgyhogy nem is ragozom. Próbálgatni kell.

5. Kikötöttem a szívatót. Szemből állva, jobbról van egy kis rudazat, ami kijön a karburátor torokból és bemegy a szívatóba. Azt a megfelelő pozícióban felül egyszerűen hozzákötegelőztem az aluöntvényhez. Hidegen mondjuk kell egy kicsit járatni, de így biztosan nem volt többletfogyasztásom a későbbiekben a ki nem kapcsolt szívató következtében.

Természetesen senkinek nem javaslom az 5-ös pontot, de nekem jó volt így, azért nem szórakoztam a szívató jó beállításával. Van amúgy 3 csavar jobbról, ami leszorítja a működtető rész házát. Ha fellazítjuk a csavarokat, akkor lehet tekerni a házon (amibe a két vízcső bemegy), magunk felé hajtva hamarabb fog kikapcsolni (hidegebb vízhőfoknál is), míg hátra felé hajtava később. Tudomásom szerint gyárilag össze van karcolva a két fél, ahol optimális. Nálam valóban így volt, de nem tudom, hogy gyári-e a jelölés.
Továbbá van még néhány állítgatási lehetőség, de azokkal nem szokott gond lenni. Úgy emlékszem, a gyorsítómembrán közepén is van egy állítócsavar. Meg persze hidegüzemi alapjárati fordulatszámot is lehet állítani a szívatónál talán. Na, én ezzel nem szórakoztam az 5-ös pont miatt.

7990  Spityu 2017-02-14 21:57:36  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79471

Sajnos nem vagyok benne biztos, de úgy emlékszem: magával a csavarral a pillangószelep alapnyitását lehet beállítani. Indítózáskor, hideg motornál (főleg télen, amikor bekapcsol a szívató) a csavar vége szabadon van. Nagyobb gázadásra vagy ha felmelegedett a motor "visszakattan", kikapcsol a szívató (ami az alapnál nagyobbat nyit a pillangószelepen). Alapjáratot azonban nem ezzel, hanem a karburátor talpon található két csavarral kell állítani (az egyik a fordulatszámot, a másik a CO-t állítja). Ez eddig magára a csavar mechanikus működésére vonatkozott (de nem garantálom, hogy 100%-ig így van.)

A csavarnál van egy vezeték, az gyakorlatilag testet kapcsol. Ebben sem vagyok tökéletesen biztos, de azt hiszem, a trafó mellett lévő alapjárati elektronika innen veszi a jelet ahhoz, hogy eldöntse, alaphelyzetben van-e a gázpedál. Ez azért szükséges, mert ha egy lejtőn gurulunk lefelé és nem nyomjuk a gázt, akkor bizonyos fordulatszám fölött (ez utóbbit a gyújtás elektronikától veszi talán, abból kalkulálja ki) elveszi az alapjárati benzinmennyiséget is a karburátortól. Erre a célra a talpon elhelyezett, hosszúkás henger szolgál, amire egy (sárga?) vezeték megy. Az gyakorlatilag egy elektromágneses szelep. Szóval a csavar másik szerepe: alaphelyzetben test jelet adjon az elektronikának.

A karburátor típusa BVF 32 TLA. Ez a Volkswageneknél használt Weber 32 TLA (vagy TLF, passz) karbi keletnémet megvalósítása. Egy kalap sz.r. Pontosabban ritka, amelyik jól működik, amelyiket nem barbárkodták szét. Nekem szerencsém volt, a benzinszint jó volt benne, a szívatót kikötöttem, így vígan eljárkáltam vele 5 literrel.

Egy-két link, sajnos magyar infó nem nagyon van:
https://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/27296-Vergasereinstellung-pdf/
https://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/27303-Einstellvorschrift-Vergaser-TLA-pdf-pdf/

7989 Antal Péter 2017-02-14 20:17:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79470

Az igaz,hogy valóban ez a másik kuplungszerkezet egy kicsit máshogy áll a lendkeréken,talán,mintha jobban befeszülne a közepe.Köszi a tippet.

7988 Antal Péter 2017-02-14 20:06:38  Előzmény: Spityu: 79468

Képzeld,megmozgattam a kuplungkiemelő "villát",amibe a kuplungbovden be van akasztva,és annyira könnyű kiemelni a kuplungot,hogy akár kisujjal is be tudom nyomni.Sajnos nem érezni,hogy mikor ér hozzá a szerkezethez a kiemelőcsapágy,így a valós holtjátékot csak a bovden lazaságából gondoltam.

7987 Kotowsky Mozes 2017-02-14 10:43:37  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79469

Kedves Klubtársak! a 7985 szám alatti bejegyzésem nem valami ízetlen tréfa! 87 éves öregúr vagyok. Idősek otthonába költöztem.Jogosítványom ebben az évben lejár. Az autómat unokámnak szeretném átadni. A "Wartburg 1.3 Kezelési útmutató" füzetecske alapján minden kezelési és karbantartási dolgot feldolgoztunk, figyelembe véve a benne lévő ábrák értelmezését is. Egy dologra nem tudtunk rájönni, hogy a füzet 53. ábráján a Porlasztó (1) Üresjárati beállítás pontban az állító csavar mire szolgál. Eddig minden problémámat a volt utcánkban levő műhelyben megoldották. A műhely bezárt. Ezért fordultam most Önökhöz megismételve kérésemet amit a 7985 bejegyzésben tettem. Unokám készített is egy kis fényképet (mellékeltem) arról amit kérdezünk.
Várom válaszukat tisztelettel Mózsi bácsi.

7986 Kacsándi Szabolcs 2017-02-13 22:08:08  Előzmény:Antal Péter: 79467

Nagy valószínűséggel,ha csak összeválogattál alkatrészeket az a baj.Léteznek különböző vastagságú tárcsák,amit nem lehet akármelyik szerkezethez beszerelni.Előfordulhat ,hogy összerakásnál a szerkezet lehúzásakor vagy kevésbé szorítja a tárcsát vagy túl behúzza a közepét.Így már nem fog megfelelően kiemelni.A lendkereket is kellene szabályoztatni a szerkezet felfekvő felületével együtt.Még ha nem is látszik lehet a lendkerék,lehet a szerkezet és a tárcsa is félrekopott.Az ilyesmi nem fog magától megjavulni.Pár évet versenyeztem és sokáig csak gyári szerekezettel ,nem erősített verzióval használtuk a versenymotort és az is nagyjából bírta.Ha neked egy utcai kocsin már csúszik,akkor ott nagyobb a gond.Tárcsa anyaga is lehet baj,ha megégett vagy tükrösödött ,akkor az már nem jó sok mindenre.Ha már áldozol rá pénzt és energiát,ne sajnáld belőle az új alkatrészt vagy felszabályzást.Szerkezet is meg tud égni,de a rugó is elgyengülhet esetleg elpattan,Bár a rugó eltörése inkább az utolsó szériás, állítólag erősebb szerkezetnél fordult csak elő.

7985 Kotowsky Mozes 2017-02-13 14:43:28

Kedves Klubtársak!
Mellékelek egy kis fényképet a W1.3 autóm karburátorának egyik oldaláról.
Ne nevessetek ki, de nem tudom, hogy a piros nyillal jelzet kis szerkezet mire való és mit, hogyan lehet vele állítani.
Válaszotokat előre is köszönöni Mózsi bácsi

7984  Spityu 2017-02-12 22:04:59  Előzmény:Antal Péter: 79467

Hát... árulkodó lehet, ha könnyű benyomni a pedált. De talán csak a kiemelés geometriája változott meg, és abból adódik.

Ha reccsen, akkor már valóban jó laza a bowden. Persze (elméleti síkon) az is lehet, hogy a mostani szerkezethez hosszabb pedálút szükséges. Én már jártam így gyárival. A kuplungpedálon van egy kis ütköző, azzal lehet növelni, hogy feljebb jöjjön a pedál alaphelyzetben. Ettől hosszabb lesz a pedálút, ami azt eredményezi, hogy nagyobbat lehet vele kiemelni. De ezt csak úgy írom, más problémánál volt ez az egyedüli megoldás: alaphelyzetben is egy kicsit feszes volt a bowden, ha lazítottam rajta, akkor meg nem emelt ki rendesen.

Amúgy nagyon könnyen ki tudod deríteni, hogy nem emel-e ki véletlenül felengedett pedálnál: a bowden állítónál mozgasd meg a kiemelő kart: ha semmit nem tudsz rajta (kézzel) mozdítani, az azt jelenti, hogy a szén már nyomja a szerkezetet. Jó esetben van egy kis út, amíg a szén alaphelyzetéből elér a kuplungszerkezetig. Ekkor is rugózik, de csak a kiemelő villa tengelyén lévő rugó erejét kell leküzdeni, ami nem nagy mutatvány.