Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1033 Szabó Gábor 2010-01-06 21:01:04  Előzmény:Lizák Péter: 69647

Ezt benéztem, bocs. De olyanom is volt/van. Osram CoolBlue-t eladtam, de a kínai gagyit meghagytam, mert jobban láttam vele. De lehet nem kerül vissza többet ez sem.

1032 Nagy Donát 2010-01-06 20:50:18  Előzmény:Szabó Gábor: 69642

Ha a Trabiba rakok 100 Wattos izzókat elõre, nem süti ki a kapcsolót, vagy mást? Most 55 wattos van benne, valami erõsített fényû, de kb semmit se látok vele. Simán be tudok tenni 100 Wattosat a helyükre?

1031 Lizák Péter 2010-01-06 20:49:21  Előzmény:Szabó Gábor: 69645

Nekem az orszáúti/tompított izzóm a kék üveges, nem a helyzetjelzõm.

1030 Mazák Viktor 2010-01-06 20:47:35  Előzmény: Spityu: 69644

Itt nem sûrítési végnyomásról beszélünk, a sûrítési viszonyról, már ha egyról beszélünk. Természetesen pár helyrõl meg lehet tudni, hogy mik a vezérmûtengelyek minimális sûrítési viszonyai, ha jól emlékszem ez 296nál 1:10,5-1:11,2, nagy alapkörösöknél pedig 1:12tõl egészen az 1:14ig megy. A nagy alapkörös tengelyek vadállatok :D. Így van, az autó hobbihasználatú lesz, elméletileg idén nyáron össze tudom rakni a pénzemet egy garázsra, és talán amikor a garázs egy éves lesz, addigra az autónak is neki tudok állni. Hosszú munkának tervezem, idõm az lesz, és addig nem állok neki, amíg ez a családi autó. Eddigre össze akarom rakni a "papírmunkát" :). Persze ahogy sikerül ez a moci, úgy lehet késõbb más, elmebeteg irányokba is el lehet menni egy teljesen új blokkal (ugye ez egy szívó motortuning irány, ebbõl turbós már nem lesz, vagyis nincs az a péz :D.) Szerencsére a motoralkatrészek vásárlási helye úgy néz ki megvan, Mezõszilasi üzembe fogok ellátogatni, és ha elég korrektnek találom a helyet, akkor onnan jönnek a dugattyúk-gyûrûk, esetleg a gépmunka, ha vállalnak ilyet, és nem Havassynál kötök ki.

1029 Szabó Gábor 2010-01-06 20:45:38  Előzmény:Lizák Péter: 69643

Az aljzat típust meg az izzóét én is arra értettem. De létezik oda 6W-os, annak H6W a típusa, ezek halogének, jobb a fényük, drágák (1000+). Pl: audi TT (2T) helyzetjelzõje ilyen.
Off autómban nekem is kék üveges helyzetjelzõ van, de fehéret világít, az meg üvegfoglalatos W6W.
Kupakot meg izzóval együtt a vaterán. De lefúrtam a 60/55W-os H4-rõl a hegesztéseket MÉH-telepen talált fúrószárral és átraktam a kupakot 140/100W-os izzókra. Olyan helyen is a sárga fény dominál, ahol erõs a közvilágítás egyébként.

1028  Spityu 2010-01-06 20:33:04  Előzmény:Mazák Viktor: 69639

Hát... ahogy olvasom, utcai autóba lesz. Napi, de minimum hobbihasználatú. Nem pedig havonta elõvett amatõr-utcai versenyvas. Szerintem ez esetben maradj a nyomatéknál. Ha normálisan használod, nem fog sokkal többet enni, sõt, simán lehet, hogy kevesebbet, a kompressziónövelés miatt. Ladánál ahogy hallottam eddig mindenki aki belekóstolt a 296-ba, 312-nél vagy 316-nál kötött ki. :)
Nem bírják megállni. Én mondjuk csak 316osban ültem, de szerintem utcára elég a 296. Karbinak szerintem is elég a gyári, hozzáigazítva, mivel nyomatékmotor lesz (legalábbis szerintem az lenne a célszerû). Érdemes lenne köbcentit is növelni.
A sûrítési végnyomásba ugye belekalkulálod a tengelyt?
Ha maradunk annál az elméletnél, hogy nyomatékmotor lesz belõle, akkor nem is biztos, hogy kell az az acéllendkerék, ennek ellenére faragj a gyári öntvénybõl. Fõtengely-lendkerék centrírozást 10-15-ért lehet, ahogy nézegettem a múltkor.
Mindent összevetve, egy teljesítménymotort szerintem sokkal több pénzbõl lehetne kihozni, emiatt is lenne jobb a "tolós" moci. :)
[i](Módosította Spityu 2010.01.06. 21:43-kor)[/i]

1027 Lizák Péter 2010-01-06 20:21:31  Előzmény:Szabó Gábor: 69642

Busa kolléga mintha a helyzetjelzõre gondolt volna nem a halogén izzóra.
Halogénbõl nekem a kék üveges van. Az izzó üvegének hengere kék színû. Két mûszakin simán átment vele. És fényerõre is sem rossz. Egyébként azt a sárga kupakot hol lehet kapni rá?
[i](Módosította PEDROH 2010.01.06. 21:24-kor)[/i]

1026 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Busa Attila József: 69612

Az aljzat BA9s, az izzó típusa T4W ill. T5W. A kék felénk már ciki egy ideje.
Hátsó izzókat meg már részleteztem emailben úgy másfél éve, cikkszámokkal meg árakkal. De lehet tévedek.
Elõre meg H4 140/100W, téli idõszakban rakok rá kadmiumsárga kupakot, ûbereli az összes xenont meg n-százalékkal növelt fényerejû izzót, fõleg ködben meg esõben.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/100105/20091110_001__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1025 Szabó Gábor 2010-01-06 19:54:55  Előzmény:Vitányi István: 69606

Szeva!

Csapágy árán vehetesz jobb hatásfokú bosch generátort. Szerintem nem érdemes szarozni a gyárival. El kell tenni veterán vizsgára.

1024 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Marton Tamás: 69594

Szerintem már elküldtem mailben:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/090605/Image_1203__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Szelepcsiszolást haver otthon csinálta, lehet kapni csiszolópasztát, külön benzineshez és külön dízelhez. Nem drága. Akkus csavarozóba tapadókorongot fogatott és lassú fordulaton nagyon kicsit rányomva a szlelepre frankón sikerült. 14Bar a "kompresszió" minden hengerben pár ezer km járatás után. Elõgyújtást nem nagyon tûri emiatt.

1023 Mazák Viktor 2010-01-06 19:44:54  Előzmény: Spityu: 69638

Persze.

Az az igazság, hogy minél elõrébb jutok a papíron, annál inkább veszem észre, hogy ez az amúgy szerszámokkal nem rosszul felszerelt garázsunkban is kivitelezhetetlen lesz. A végén lehet egyenesen viszek egy 1,3 wartburg blokkot Havassyhoz, és suskát borítva felírom az alkatrészlistát mit szeretnék bele, ebbõl mit lehet kivitelezni, és mit is lehetne kihozni. Még mindig olcsóbban kijönnék vele mint egy nagyobb autóval, ezzel a bódéval jobbat menne, meg hát a nézés is nagyobb lenne :). Úgy érzem, hogy a 19 év szolgálat után ennyit megérdemel a gépsárkány.

Motorbelsõ eddig valami ilyesmi:

Mahle dugattyúk (kompresszióviszonytól függõen síktetejûre gondoltam)
Hajtókar könnyít, grammol, polír
Fõtengely, ez kicsit hajmeresztõ téma nekem, végén a lendkerék, kuplung. Valahogy úgy gondoltam, hogy a fõtengelyt hagynom kéne úgy ahogy van, és csak a lendkereket lekönnyíteni, viszont nem nagyon merném magam egy 20 éves (technológia) könnyített lendítõre bízni a sorsom meg a jobblábam, úgyhogy lehet acél lendítõ lesz, és õ lesz könnyítve és összecentírozva és kiegyensúlyozva a fõtengellyel. Csak egy acél lendítõ is 40 ezer, ami hááát, sokan összetennék ennyi pénzért a kezüket, én meg "malomkõnek" használom.

Hengerfej
A már kiszámolt, valamilyen szinten beállított kompresszióviszonyhoz (1:10,5-1:12 = 98as benzin minima calculo) belõtt 296 fokos szelepösszenyitású vezérmûtengely, ez az amihez biztos kellene a mester, ehhez megfelelõ szeleprugók (schrick), csatornafelbõvítés és nem tükör polír, ehhez kipufogó szinten elsõnek 4-2-1es leömlõ (lehet a gyári wartburg lesz), 50es rendszer két dobbal (nem kellenek sem a rendõrök, sem a SZANASZÉTGYORSULLAK swiftesek). Szívóoldalon még el kell dönteni, hogy hosszabb szívócsõhosszt szeretnék nyomatékért, vagy rövidebbeket a fordulatszámért és a gázreakcióért. Karburátorból pedig ami kiszolgál, igazából ehhez is mester kéne, bohóckodásnak biztos kiszolgálna egy szanaszétbõvített gyári karburátor is, ott a golf kéttorkú Pierburgja, és végsõ nekifutásnak ott a fekvõ duplaweber tütékkel csak hogy a feeling meglegyen. Persze itt mindent ésszel kell kitervelni, mert ha a kipufogó nem tud szállítani, akkor hiába üvölt a weber, és hiába van benne az elfokolt vezérmûtengely, nem fog 8000ret forogni. (és nem is biztos hogy a cél ez) Persze a szelepfészkek újracsiszolva, esetleges szeleptányér megmunkálás.

Ehhez kéne megbízható emelt nyomású olajszivattyú, a hûtõt csak tesztelés után lehet igazából belõni, hogy a kapacitása elég-é, vízszivattyú, vezérmûtengely fokolókerék, gyújtás valami IGC szintû dolog.

Ezek után persze felmerül a kérdés, hogy megéri-e? Az, hogy a motor hogy sikerül lényegében egyenes út a megbízhatóságáig. Magas fordulatszám kinyírja a generátort, a vízpumpát, a könnyû lendítõ miatt az autó alapvetõen magasabb fordulatról indul, az alapjárat egy ilyen vezérmûtengelynél 1000res fordulatszám körül van egy normálisan belõtt karburátorral. A motor több mint valószínû (biztos) nem felel meg a kibocsátási értékeknek, rosszul választott olajat rögtön megzabálja, vagy csak szimplán megragad, besül. (ez a jól megépített motor)

Na jó, abbahagyom, pedig még nem beszéltem a kuplungról, váltóról, dugattyúba szelephelyek marását, féltengelyekrõl, esetleges difiváltoztatásról, gyertyáról és teljes felmûszerezésrõl...

Csak a gépmunka 100 körül lenne...

Ha bármi más érdekel szóljatok, és bármi észrevételetek van, vagy ökörséget tervezek kiáltsatok. Még lenne egy-két kiegészítõ gondolat, de már így is túl hosszú a hozzászólás.

1022  Spityu 2010-01-06 18:31:12  Előzmény:Mazák Viktor: 69636

Haver 1.8-as "H-s" motorral szerelt Ladáján az van. ;) Teljesen jó. A VGC annyival tud többet, hogy nem csak a fordulatszámot, hanem a terhelést is figyeli, vagyis nem 2, hanem 3 dimenziós az elõgyújtási szög diagramja. Persze ezt be is kell tudni állítani, szerintem maga a fordulatszám függvényében való változtatást is épp elég kikísérletezni pad nélkül.
Az igazán frankó a kopogásérzékelõs (na nem az alap...) :) De hidd el, ez is jó lesz, remélem a trafó is bikás lesz, ill. Hall jeladós lesz a gyújtástorony.
Kicsit írnál a megálmodott motor többi porcikájáról is?
[i](Módosította Spityu 2010.01.06. 19:34-kor)[/i]

1021 Pátkai Antal 2010-01-06 18:12:30

Nekem semmi gondom a régi fajta féltengellyel gyárilag igaz az újabb fajta volt benne de tönkrementek a csapágyai és muszáj volt visszatérni a régihez.
a váltóban csak a diferenciál mûvet kellet kicserélnem és az át szerelést mindennel együtt megúsztam a szimeringek árából.

1020 Mazák Viktor 2010-01-06 18:10:09

Sziasztok

Egy kicsit más vizekre evezve. IGC60as gyújtásszabályzó modulról hallott valaki? Esetleg gyakorlati tapasztalatok vannak? Lassan az elméleti dolgok összeérnek egy teljes nagyobb hangvételû optimalizációhoz/tuninghoz, most a gyújtást "tervezgetem".

1019 Vitányi István 2010-01-06 17:17:07  Előzmény:Hollós Gerg?: 69613

Szia!
Az egyiket már meg tudtam nézni a 6303 2z, de a másik az nem volt meg!
Köszönöm szépen!

1018 Őry Gábor 2010-01-06 16:07:46  Előzmény:Sipos Tamás: 69632

Résen leszünk!

1017 Sipos Tamás 2010-01-06 15:10:02  Előzmény: Spityu: 69626

[justify]Igen, 86-os a gép és már elég sok mindent visszaöregítettem. De hallgatok az okos szóra és legjobb lesz, ha a fõbb szerkezeti elemeket békén hagyom. Ja, és nem fogom 6 voltos rendszerre sem átszerelni.[/justify]

1016 Sipos Tamás 2010-01-06 15:04:54

[justify]Jaj, köszönöm szépen, ennyi nekem bõven elég!
Eskü alatt vallom, hogy kerülöm a régi féltengelyre való átállás bûnös gondolatát. Isten engem úgy segéljen![/justify]

1015 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Oláh Olivér: 69630

250-es ETZ karburátora.
Nézd meg ezt:
[url]https://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm[/url]

1014 Oláh Olivér 2010-01-06 12:45:44

Üdv!
Korábban, ha jól emlékszem volt téma, hogy néhányan szoktak Mz karbit tenni 601-esre. Ponstosan milyen MZ karbit érdemes rakni rá, milyen átlakítás (adapter/közbetét) szükséges hozzá, esetleg beállítás? Mennyire dobja meg a teljestíményt vagy a fogyasztást, ill. nem dobja meg? Mennyire megbízható? Szóval mik a tapasztalatok vele:)
Elõre is köszönöm a segítséget!

1013 Busa Attila József 2010-01-06 10:24:41  Előzmény:Lizák Péter: 69628

Háát köszi lehet akkor maradok a mostaninál.
Csak valamivel fel szerettem volna dobni az elejét!!!
És tényleg kicsit antipatikusak a szentesi zsernyákok. :(

1012 Lizák Péter 2010-01-06 10:12:02  Előzmény:Busa Attila József: 69612

A kékkel vigyázz, mert harapnak érte. Szentesen meg fõleg, ahogy tudom.
Bár rendõre válgoatja. Nekem a kék trabimban volt. Volt rendõr amelyik büntetni akart érte, meg olyan is amelyik annyival elintézte: " jó a színe, megy a trabanthoz..." :D

1011 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 21:53:44  Előzmény:Reining Ádám: 69624

Szerintem is.

1010  Spityu 2010-01-05 21:28:42  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Hogy is mondjam... javíts ki ha nem így van, de te egy 80-as évek végi Trabit alakítottál vissza ugye? Mondjuk még ebben az esetben is eltanácsollak a régire való átszereléstõl. Tolni kell bele a zsírt ezerrel és akkor esetleg nem rángat, de Tamának még így is sajnos. Szerintem csakis és kizárólag akkor használj ilyen féltengelyt, ha eredetileg olyan volt benne, és hû akarsz maradni.

1009 Biacsics Gábor 2010-01-05 21:28:10  Előzmény:Nagy Donát: 69614

Hát erre sajnos nem emlékszek,egy elektromûszerész ismerõsöm nyomta a kezembe hogy erre a célra megfelel.A kábel meg a diódák még benn vannak a kocsiban,az+ leponyvázva téliálmot alszik a nagyszülõk garázsában.Ha valamikor arra járok meg tudom nézni,de abban biztos vagyok hogy valami sima mezei diódák voltak,nem valami speciális nagy teljesítményûek.

1008 Reining Ádám 2010-01-05 21:19:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69621

Szerintem meggyõztük molyhost és marad az újfajtánál! :)

1007 Őry Gábor 2010-01-05 20:44:42  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Tudunk még javasolni: kisipari fõtengelyt, utángyártott dugattyút stb...

1006 Varga Tibor 2010-01-05 20:43:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69621

[i]Ha a porvédõk nem repednek ki és odafigyelsz rá,tovább el fog menni mint a fõtengely a motorba.[/i]

Vagy 4-szer 5-ször annyit:)

1005 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 20:40:43  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Már megint ezt a kérdést feszegeted.Ha több problémát akarsz magadnak akkor hajrá.Kell hozzá egy váltó is,amit vagy komplett cserélsz vagy az eredetit használod fel.A futómûvet fel kell újítani komplett,ami nem 10 forint.És ha mindezt megoldottad utána sem biztos hogy jó lesz.Sokan szenvednek a futómû rángatásával,ami szinte örökös probléma.Új féltengelyt alig találni hozzá és egy erõteljesebb kanyar vagy gödörbe ugratás után rögtön atomjaira törik a csukló.Nem minden esetben de sajnos hajlamos rá.
Ennél az újfajtánál nincs jobb,semmi gondod nem lesz vele.Ha a porvédõk nem repednek ki és odafigyelsz rá,tovább el fog menni mint a fõtengely a motorba.

1004 Varga Tibor 2010-01-05 20:39:09  Előzmény:Busa Attila József: 69612

A hivatalos tipusát nem tudom, sima snassz fémfoglalatos 5w-os izzó, Golf I-II-ben is ez van ha ez segít.Kéket sztem bárhol kapsz, pl nagyáruházak, de a rendõrök harapnak rá.

1003 Őry Gábor 2010-01-05 20:35:51  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Szerintem maradjál nyugton, akármennyivel is szebben van rögzítve a féltengelyanya, már a múltkor is javasoltuk!
[i](Módosította orygabor 2010.01.05. 21:37-kor)[/i]

1002 jocking . 2010-01-05 20:34:47  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Szerintem is maradj az újabb fajtánál, a régi hajlamos törni.

1001 Varga Tibor 2010-01-05 20:31:37  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Ha a Kétkörmös féltengelyes futómûre gondolsz, elég hamar felejtsd el. Sokkal, de sokkal jobb konstrukció az újabb 3 körmös.

1000 Reining Ádám 2010-01-05 20:29:40  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

A második lehetõséget javasolnám! :)

999 Sipos Tamás 2010-01-05 20:20:52

[justify]Tegnap láttam bontóban egy régi típusú elsõ futómûvet (féltengelyek). Mi a T. szakértõ urak véleménye; érdemes arra átszerelni, vagy az új jobb, és maradjak nyugton a fenekemen?[/justify]

998 Nagy Donát 2010-01-05 20:09:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 69611

Abban tudsz nekem segíteni, hogy mekkora diótát szerezzek be? :O

997 Hollós Gerg? 2010-01-05 20:03:02  Előzmény:Vitányi István: 69606

Szia!

6303 2Z és 6003 2Z de lehetõleg valami jó minõségût vegyél.(Pl. SKF)

996 Busa Attila József 2010-01-05 19:55:41

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e tipust, mondani wartburg 1.3 helyzetjelzõ foglalatra. Szeretnék kékeket venni bele. Hol nézelõdjek?
Ami még fontosabb lenne, az az, hogy szeretnék erõsebb izzókat hátra, mit tegyek?
Üdv: Atesz.

995 Biacsics Gábor 2010-01-05 19:30:21  Előzmény:Nagy Donát: 69609

Nekem amíg volt fordulatszámmérõm (meg csak két trafóm volt :D) ,úgy volt bekötve hogy egy-egy diódán keresztül rá volt kötve mindkét trafóra,és jól mûködött.A diódák megakadályozzák hogy az egy-egy henger gyújtásjele az 1es pontok összekötésén keresztûl mindkét trafót megvezérelje.
Ha szerzek egy "átfolyásmérõ méretû" lehetõleg mutatós fordultszámmérõt (már lassan a ledessel is kiegyezek),akkor lesz újra,bár 3hengeres motor estén már bonyolódik a helyzet.

994 Őry Gábor 2010-01-05 19:09:57  Előzmény:Nagy Donát: 69609

Mert valszeg egy egytrafós négyütemû motorra való. Feleannyi jelet ad.
[i](Módosította orygabor 2010.01.05. 20:11-kor)[/i]

993 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Nos, bekötöttem a forduatszámmérõt, viszont sajnos fele annyit mutat, mint kéne :(. Mivel nem igazán lehet szétszedni, van rá valami jó megoldás, hogy rendes értéket mutasson?

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/f1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

992 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 18:21:00  Előzmény:Biacsics Gábor: 69604

Egyenlõre nem tudok nagyobb dolgokba belevágni.Ez is csak szükségmegoldásig jut,mert használnom kell a kocsit,nem tudom félreállítani.De ez a fogyasztás nem gazdaságos,úgyhogy gyors megoldás kell.Ezért lenne jó most ez az egyszerûbb verzió.
Nagy átalakítást nem akartam egyenlõre,mert van más futó projekt ami leköt.De ha belefognék akkor motor,váltó csere is lenne,mindenestõl.Ez viszont mostanában nem hiszem hogy lesz.Most a lényeg hogy vissza tudjam fogni ezt a magas benzinpocsékolást.

991 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 18:08:06  Előzmény:jocking .: 69599

Kösz az infót,utánajárok.

990 Vitányi István 2010-01-05 18:04:19

Sziasztok!
Valaki nem tudná megmondani hogy a 4t generátorába milyen csapágyak kellenek?

989 Marton Tamás 2010-01-05 11:47:52  Előzmény:Varga Tibor: 69601

Ahamm, ezt már el bírom képzelni, és tényleg biztonságosabb mint fogóval. Lehet majd csinálunk mi is hasonlót. Köszi!
Voltam a csókánál, azt mondta kb. 10-bõl meg tudja csinálni a becsiszolást, és a szimering cserét. Ha síkolni is kell, az is meglesz. Max. 12-13-ból kijövök, így legalább nem lesz elbarbárkodva a HF.

988 Biacsics Gábor 2010-01-04 20:14:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69598

Ha már úgyis váltasz miért nem teszel injektort?Ha sikerül egy jó állapotút találni (esetleg még mûködõ autóból kibontani) szerintem sokkal megbízhatóbb mint a karbi.Az autón nem kell semmi maradandó faragást csinálni,minden vissza alakítható ha esetleg úgy alakul.Annyival több munka hogy a tank mellé csinálni kell egy tartókonzolt az ac-nek meg az üzemanyagszûrõnek,légszûrõt +a poloét egy kis mûanyaghegesztéssel át lehet alakítani igényesen.Az elektromos bekötése nem egy nagy dolog,ahhoz tudok adni rajzokat ha esetleg kell.

987 Varga Tibor 2010-01-04 20:06:10  Előzmény:Anda Árpád: 69593

A waresz sztem már túl sok(betonkemény lesz, és lepattogsz az útról ha nincs mellégyúrva a gátló is), kombié erõsebb.

986 Varga Tibor 2010-01-04 20:04:39  Előzmény:Kolonics Tamás: 69596

I-II-Golf 1.1-1.3hoz kéred, akkor nem lesz gond.

985 Varga Tibor 2010-01-04 20:03:52  Előzmény:Marton Tamás: 69591

Egy db csõdarabból(ami kicsit kisebb átmérõjû mint a szeleptányér), tetejére ráhegesztve egy akkora alátét mint a csõ. két oldala kivágva, hogy ugye beférjen kiscsavarhúzó a csõ belsejébe oldalról. És mindezt remekül le lehet nyomni egy nagyobb asztalosszorítóval. Majd mikor kész, akkor szépen kilazítva a szorítót rugórepkedés nélkül szét lehet szerelni a cuccot.

984 Varga Tibor 2010-01-04 20:01:30  Előzmény:jocking .: 69599

Jól vagy informálva,. pierburg 2e-3 a tipusa, 1.3-as Golfokról,Jettákról lehet szerezni.