Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Októberben szert tettem egy Trabant 601-re. Ami tegnap megállt alattam,valószínû a gyújtással lehet probléma mert nincs szikra. A gyertya jó,valami az elektronikus gyújtással lehet,de nem tudom hogyan kell kimérni hogy a jeladóval,vagy a fekete dobozzal van-e baj.Válaszotokat elõre is köszönöm!
A vészvillogóval sem mûködik, viszont az izzók és a relé jók, azokat már külön kipróbáltam, kontakthiba van valahol. Épp ez a gondom, hogy elõször a bajuszkapcsolót akarom ellenõrizni úgy, hogy a kapcsolóról lehúzok minden vezetéket és a lábakat szakadásvizsgálóval összeérintve kapcsolgatom, keresem a hibát, de nem tudom melyik lábpár a jobb, melyik lábpár a bal oldali irányjelzõ. Ezért kellene rajz a lábkiosztásról. Próbálgatással is végig lehetne menni a 6 lábon, csak (5+4+3+2+1=)15 lehetõség, de biztosra akarok menni.
Egyébként hogy lehet szépen kiszerelni? A kormánykereket illetve a bajuszkapcsolókat védõ burkolat alsó részét már levettem, a felsõ rész sehogy sem jön le. A mûszerfalat is meg kell bontani valamennyire?
Mint említettem a villogás csak zárt áramkörnél lesz. Tehát az izzók terhelése váltja ki.
Vedd egyszerûre a hibakeresést.
Kapcsold be a vészvillogót. Ha az mûködik, akkor a relé jó. Ebben az esetben kizárásos alapon a bajuszkapcsolónál döglött meg valami. Ugyanis emlékeim szerint a bajuszkapcsoló a vészvillogóról kapja a 49a-t.
Talán épp a vészvillogó kapcsolóról a bajuszkapcsolóra tartó vezeték nem érintkezik, vagy egyszerûen lejött a saru. [i](Módosította Tsaby 2013.02.21. 21:47-kor)[/i]
Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem nem erre akartam válaszolni csak más hogy nem tudtam irni a forumra. Abban kérném a segitségeteket hogy 4 ütemü kombi wartburgomba hogyan tudok 5 sebességes váltott rakni és hogy melyik golf,polo... és mennyi munkával jár és ha valaki tud elérhetö áron ilyen váltott az is jo lenne. Elöre is köszönöm nektek!!!!
Helló! A bajuszkapcsolót sajnos nem tudom kiszerelni, azon így nem látok számokat, csak a 6 sarus csatlakozót, így nem tudom melyik mi, ezért lenne jó egy rajz, hogy lássam melyik lábra mi csatlakozik. A kapcsolót is le akarom ellenõrizni. A 49a-t illetõen, magával a vezetékkel van problémám, nem a jellel. Ha a relé 49a lábárólról lehúzom a vezetéket, ahhoz érintem a multi egyik pólusát, a másikat pedig a bajuszkapcsolóba futó 6 saruhoz egyesével, egyiknél sem jelez vezetést. Tehát a szaggatott jel, el sem jut a kapcsolóhoz. Azért kérdezem: a 49a-ról a jel vajon közvetlenül a kapcsolóba megy? Egyébként az index csak úgy egyszer elment. Elõször csak gyorsan villogott, mintha ki lenne égve egy izzó, aztán már semmi.
Az évjáratnak megfelelõ villamos kapcsolási rajz tartalmaz mindent a bekötésrõl. Egyébként a bajuszkapcsolón is fel vannak tüntetve a kapocsszámok. A 49a egyébként a "kapcsolt" pozitív, azaz ezen a szálon már a villogókhoz tartó szaggatott feszültség megy. Tehát ezen a szálon csak mûködõ irányjelzõnél tudsz mérni bármit is.
Sziasztok! Az indexem nem mûködik. Egyesével leelenõriztem mind a 6 izzót, azok jók, a biztosíték szintén. Kiszereltem a relét, azt is ellenõriztem, jól mûködik. Ezután megvizsgáltam a reléhez futó vezetékeket. A testvezeték valóban testel. A 49-es lábra csatlakozó vezetéken megvan az akkufeszültség, ha ezt összeérintem a visszajelzõ csatlakozójával, a viszajelzõ világít a mûszerfalon. Egyedül a 49a-ra csatlakozó vezeték bajos (nálam zöld): a bajuszkapcsolóról lehúztam a hatsarus csatlakozót, s ráadott gyújtás mellett szakadásvizsgálóval kerestem hová fut be ez a "zöld" vezeték, de sehol se találtam. A relérõl a 49a közvetlenül a bajuszkapcsolóra megy, onnan pedig az irányjelzõizzókhoz? A bajuszkapcsolóról van valamilyen rajz, hogy melyik lábra mit kell csatlakoztatni? Köszönöm.
2T Trabi ventillátor lefogatás(nem a régi szalagos, hanem az újabb központi tõcsavaros):
Amikor szétszedtem a motort, a tõcsavaron az anya alatt volt vagy hat darab alátét és után egy anya. Kapott egy nagygenerált, most rakom össze. Viszont a tõcsavar a turbina házából ugyanúgy kilóg, nem tudtam jobban behajtani. Ha felteszem a blokkra, akkor bõven kilóg onnan. Még a menet nélküli rész is... Ezek szerint oda mindig kell valami távtartó? Másnál is 639 darab alátét figyel ott? Vagy valamilyen elegánsabb megoldás?
No, ebben úgy látszik tévedtem, ezt jó tudni! Ez esetben tényleg érdekes a különbség a két beállítás között, bár még mindig vannak lehetõségek a különbségek valószerûségére. Azt gondolom, hogy fent hagyott vákuumcsõvel biztonságosabb gyújtás állítható (mivel a segédberendezés emeli az elõgyújtás mértékét, így ha azzal nem csörög be, akkor lehúzott csõvel sem fog.)
Viszont fobq márkatárs kérdését nem hagynám elkallódni, ez engem is foglalkoztat, hogy az alapjárati minõségcsavar befelé - avagy kifelé szegényíti a keveréket. Korábban szétbombáztam egy wartburg karburátort, én úgy vettem észre, hogy az a járat amit szabályoz, az a kiegészítõ alapjárati fúvóka járatrendszeréhez csatlakozik. Ebbõl, illetve a tûszelepes kialakításból arra következtettem, hogy az üzemanyag útját állja a csavar, tehát teljesen betekert csavarnál nem kap extra üzemanyagot az alapjárat. fobq, én azt gondolom, hogy befelé csavarva szegényedik el a keverék, de már én is korábban feltettem egy kérdést ennek tisztázására.
Ja meg a hátsó kipuffogó dobom is lyukas (volt már foltozva), ahelyett ha aláteszek egy Powerful sportdobot, akkor azért fognak szólni? Ki van herélve teljesen de tervezek a közepébe rakni egy perforált csövet, és csõ és a dob közötti teret pedig kõzetgyapottal kitöltenni. Így mélyebben és kicsivel hangosabban fog szólni, mint a gyári. Hogy teljesítményben hoz-e majd pluszt, azt nem tudom.
Szerinted megkapja most is (04.15.) vagy számíthatok a fekete vagy a piros matricára? A vákuumcsõ gondolom nem emiatt hiányzott a karburátor és a légszûrõház közül.
Ez érdekes, mert nekem zöld matrica van a rendszámtáblámon. Debrecenbõl hoztam, ami ugye nagyvárosnak számít és ott használták az autót.
[b]trabiszabi[/b] - Fergeteges! Mondjuk több helyen láttam már Special-t.
[b]jocking[/b] - Akkor meg tudod mondani, hogy az enyémen miért van zöld? :)
[i]"Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be,"[/i] De, van, csak nem Magyarországon. Most már legalább tudom, hogy ez csak kacsa ez az 1085ccm-50ló mizéria... Mondjuk gyanítottam, de nem voltam biztos benne.
[b]Adam[/b] - Ott bírnak hülyeséget beszélni, az biztos. Nekem a forgalmimban az adatok úgy el vannak csúszva -ugyanis- a 3 méteres körmökkel rendelkezõ hölgyike nem nyomta bele rendesen a gépbe ami rányomtatja az adatokat, hogy egy kategóriával szinte lejjebb van minden.. :D
Ööööö! Van egy képem amúgy az aljáról, mikor a csõ lefittyent és meg lett hegesztve... Na most ha tudjátok mondjátok már meg, hogy ez most katalizátor vagy sima elsõ dob? [url=https://www.kephost.com/images4/2013/2/20/a1_2013_2_20_2f76qn5jl5.jpg][b]Itt a kép róla.[/b][/url]
Az 1085 ccm a használtautó.hu hülyesége, mint a 880 kg önsúly, 155/82!!! gumiméret stb. Ha hirdetsz ott akkor ki lehet választani a lehetõségek közül az elõre kitöltött adatokat és ezeket az adatokat dobja ki mert a fogyatékos szerkesztõk ilyen klasszul utánanéztek. Én amikor hirdettem, rámentem az "egyedi" lehetõségre és mindent a normál adatokkal tudtam kitölteni saját magam, csak a lusta emberek nem szöszmötölnek egyesével hanem 1 kattintással a rendszer kitölti nekik a hülye adatokkal. Ahol 1043-at látsz ott vették a fáradtságot a hirdetõk, hogy valós adatokkal adják fel az autójukat.
Én már elküldtem õket a p...ba, amikor írtak egy levelet hogy javítsam sedan-ra a Trabimat mert nem jó a lépcsõshátú kivitel amit kiválasztottam.
Na szép kis válaszlevelet írtam nekik, hogy ne engem piszkáljanak hanem javítsák ki a hülyeségüket mert 100 hirdetés van rosszul õ miattuk és amúgy is tök helyesen választottam ki a lépcsõshátú kivitelt szerintem, mert sose volt a limuzin Trabiknak a hivatalos elnevezése az, hogy sedan. Erre van eszük, hogy ezen lovagoljanak, de picit utánanézni a jó adatoknak nincs. [i](Módosította Adam 2013.02.20. 20:00-kor)[/i]
Lenne egy kérdésem nekem is. Az mitõl lehet, hogy a motorfék nem valami erõs, kicsit magas az alapjárat (900-1000 rpm), és motorfék üzemben bugyborékol a kipufogó? Kicsi az elõgyújtás?
4T Trabik mindig is fekete matricát kaptak a rendszámukra, mivel Euro 0 környezetvédelmi besorolásba tartoznak (porlasztós üzemagyagrendszer; katalizátor nuku). Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be, csak olyan van, mint amit te is írtál, hogy szmogriadókor lehet korlátozás (szmogriadó egyébként nem nyáron van, hanem õsszel/télen fordul elõ, akkor adottak hozzá az idõjárási feltételek).
Motor: A 4T Trabantok egyetlenegy féle motorral készültek, ez a VW liszensz alapján Karl Marx Stadt-ban (Chemnitz) készült, 1043 cm3-es BM820 kódú motor, ami hivatalosan 29 kW teljesítményû (~40 LE). Azért írnak hülyeségeket a hirdetésekbe, mert azt gontolják, hogy az 1.1-bõl az "1.1" az 1100 cm3-es VW motorra utal, de valójában a Trabantokat soha nem szerelték ilyennel. A megtévesztés az elnevezésbõl fakad, mert hivatalosan Trabant 1.05-nek kéne nevezni az autót, de az nyilván hülyén hangzott volna marketing szempontból.:D
Az emberek hülyeségének és az Ocsmányiroda kreativitásának nincs határa...
Én néztem már meg 600-asnak hirdetett 601-es Trabantot. Végül is csak ott volt a hátulján, hogy 601... A másik, hogy a 601S sem Special, mint azt az Ocsmányiroda kitalálta, hanem ugye Sonderwunsch.
Tavaly 11. hó végén vittem, nekem már fekete volt a besorolás, fekete is maradt. Budapest mellett lakok ugye, amikor szmog fu..ck..ing volt nem is mehettem be én sem. Vagy idén valami még jobban változik a vizsgán?
A kétféle motor engem is érdekelne, kétféle ACt is kapni ferde meg egyenes talpút.
Nekem 1990.12.28. 1.1 U combi 1043 30KW :) de ha bekapcsol a kompresszor 300KW :D
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy van-e köztünk valaki, aki most vitte a 4T Trabantját mûszakira? Utánaolvastam ennek a rendszámmatrica-témának, környezetvédelmi besorolásnak és van egy olyan érzésem, hogy aki most fogja vinni a kocsiját az [b]FEKETE[/b] matricát fog kapni a rendszámra és egyes városokba már NEM mehet be, illetve ahol szmogriadó lesz nyáron, oda sem.
Meg lenne még egy kérdésem... 4T Trabi kétféle motorral készült? Sok hirdetésben látom, hogy 1085ccm 50LE, és kevesebben, hogy 1043ccm 40LE. Az enyémnek is ez van a forgalmijában. Akkor most 1085 vagy 1043ccm? 40 vs. 50LE? Mi az oka a két fajta jelölésnek? Illetve a Trabim forgalmijában miért Kombi a típus? Miért nem Universal?
Nem teljesen igaz, hogy a Trabant/Wartburg motorok annyira különböznek a VW-tõl. Elvileg az IFA liszensz alapján gyártotta ezeket a motorokat, így nem nagyon nyúlhattak bele pl. a hengerfejbe sem. Viszont én már szedtem szét Golf II 1.3-as injektoros motort, az egy az egyben úgy nézett ki, mint a Wartburg motorja, az égéstér is a dugattyúban volt kialakítva, és a hengerfej is teljesen sík volt. Én úgy tudom, hogy ez a legtöbb akkori VW motornál így volt (1.1, 1.3, 1.4), és a hengerfejben kialakított égéstér az 1.8-as motorjuknál jött be elõször.
Ha szigorúan a mûszaki tartalmat figyeljük, akkor a következõt figyelembe kell vennünk. A két motor szerkezeti felépítése más - ebbõl adódóan az elõgyújtást is másképp tolerál(hat)ja a két motor. Ahogy én a golf motorokat ismerem, azok égéstere félgömb alakú (sokkal közelebb van az ideális feltételekhez), vagy legalábbis a hengerfejbe mart térben történik.
A trabant/wartburg motorok égéstér kialakítása ezzel ellentétesen a dugattyúban van, amíg a hengerfejben nincsen semmiféle kimunkálás, az teljesen lapos.
Ezek mellett fontos lenne tudni a kompresszióviszonyt az adott motoroknál, könnyen lehet, hogy a golf motorok kompresszióviszonya eleve magasabb, így az elõgyújtás növekedést nehezebben tolerálja.
Ekkor még nem beszéltünk a segédberendezésekrõl, pl. hogy a vákuumdob mekkora vákuummal dolgozik a golfban, és mekkorával a trabant/wartburg motoroknál.
Ezekbõl kiindulva csak annyit szerettem volna mondani, hogy könnyen lehet, hogy a két motorhoz teljesen más beállítási módszer tartozik. A golfé egy sokkal biztonságosabb megoldás, nagyobb a ráhagyás. [i](Módosította 4TRed 2013.02.20. 09:59-kor)[/i]
Skoda 120 as dupla torkú karbival szerelt 4T Trabi. Ez valós? Mûködik? Megéri? Érezni a különbséget? (( FELESLEGES?? )) Ha nem nehéz átépíteni?
Mostanában nem tervezem tuningolni, de ha kezembe akad egy ien karbi eltegyem azért érdekelne.
És még, hogy volt egy VW Polo 1-esünk, Annak a felnije felmegy a trabira? Mert elég jó állapotú a téligumija, vagy át kel szereltessem? [i](Módosította whiteuniversal 2013.02.19. 16:59-kor)[/i]
Röhejes egy alkatrész. Vagy ennyire kellene hozzá normális célszerszám, amim, amink nincs??? Alapvetõen nem rugós acélból készítik, vagyis, amikor rápattintjuk a helyére, a kitágulást követõen nagyjából úgy is marad... Olyasmi célszerszámra gondoltam, ami körkörösen össze tudja nyomni (hátha úgy marad), mivel hiába van 2 ponton megnyomva, vagy 2 ponton feltámasztva és egy harmadikon megnyomva, javul a helyzet, de ugyanúgy tág marad a horonyhoz képest. Ha viszont rugóacélból lenne, akkor simán kibírná a rápattintást, akár egy zégergyûrû.
Nem mondom, hogy csináld ezt, még talán én sem csinálnám saját magamnak sem, de állítom, egy megfelelõ átmérõjû bicikli küllõbõl különbet lehetne hajlítani, mint amilyen némely autó féltengelyén lévõ ilyen gyûrû gyárilag.
Sajnos nem tudom, hogy hol lehet ilyet kapni.
Amúgy a hétvégén tényleg egy bicikli küllõbõl hajlítottunk két teljesen szabályos karikát: egy szoba ajtó zsanérjához távtartónak (ugyan ez is csak áthidalása, nem pedig megoldás a problémának, miszerint egyenetlen a járólap, de ebben az esetben ez volt az ésszerûbb). A féltengelyre ráhajtva simán lehetne gyártani, a lényeg, hogy az anyag átmérõ stimmeljen. A küllõ megfelelõen rugós, ezerszer, milliószor fel-le lehetne szerelni. Ha nagyon nem találsz megoldást, egy próbát megérhet a dolog. Küllõ ár: 20-1000Ft
A Rally-sat fújtam már lakkal, igaz nem a sajátjával, nem is tudtam, hogy van. Azt hiszem, valami drágább volt. De nem tetszik, túlságosan mûvi (ugyanez a véleményem a szinterrõl is), a lakk nélkül fújt Rally szerintem nagyon gyárias. Van pár pótkerék felnim, nézegettem egymás mellett õket. Minõségre nincsen semmiféle bajom vele, idõtállóság szempontjából szvsz a Rally és a Prevent is csapnivaló, utóbbi ugyanúgy átvérzik 1-2 tél alatt, ha nincs normálisan aládolgozva. Én az elõbbit használom szépre becsiszolt cinkkromátos alapozóval, homokszórt felnin. 4db kész. A kocsim 5 gyári felnije is kész van, de a projekt végeztével kiigazítást kapnak. Meggondoltam magam, ahogy írtam, a lakk nem tetszik rajta: újra homokszórás, alapozás, csiszolás, fújás, gumizás. 10e Ft ki az ablakon. Ha már szõrös Pneumantok lesznek rajtuk, ügyelek erre is. Persze ezekkel a kerekekkel csak tologatva lesz a kocsi. [i](Módosította Spityu 2013.02.18. 22:01-kor)[/i]
Pff olyat még nem láttam Trabin annyira rossz élete volt a verdának? Mert ha tényleg teljesen ko akkor az csere vagy nem? Árulnak egyáltalán komplett doblemezt? :S
[b]Kipuffancsot szabályos javítani ilyen szalaggal a vizsgára? [/b]
Mert ha igen akkor azt te is megtudnád csinálni :) Indexért meg csak nem szólnak ha nincs teljesen széttörve.
Ma megkíséreltem beállítani a gyújtás. A kocsi elõtt állva szembesültem vele, hogy a Javítási kézikönyvben teljesen más a gyújátsi idõpont jelölése, mint a valóságban. A könyv szerint: [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130218/Gy1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A valóságban kb.: [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130218/GY_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Elõször a könyv nyíllal jelölt pontja alapján a tényleges jelölés rajzon A-val jelölt pontjára állítottam, de a kézikönyv azt írja: "A vákuumtömlõ vákuumállítóra való feltolása után jelentõs mértékben a felsõ holtpont felé csúszik tovább a gyújtási pont."
Ez annyit tett, hogy ha a paint-es Móricka ábrámat nézzük, akkor felfelé csúszott el. Azaz, rohadtul nem a másik jelölés felé, így inkább a B-vel jelölt jelre állítottam, s ekkor már ugye a másik jelölés felé csúszik. Tényleg rossz a javítási útmutató ábrája, vagy én logikáztam valamit félre? Elõre is köszönöm a segítséget!
Kéne egykis segítség.Az új tipusú féltengelyhajtáshoz hol lehet kapni a féltengelycsukló biztositó karikáját? Errõl lenne szó: [imgw]https://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-6225.jpg[/imgw]
Én a festékboltban "höállóezüst"névre keresztelt,festéket választottam,és trinát lakkal fújtam le(kompresszor+pisztoly)Lakk nélkül olyan mint az eredeti(nagyon hasonló)Az elsö kép a festett,a második a gyári:) [url]https://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF1874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url] [url]https://kepfeltoltes.hu/130218/DSCF2043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Egyik versenyzõ ismerõsöm kért meg hogy segítsek szerezni neki rajzot, mert szeretnem csináltatni Amerikában fõtengelyt. Csak sokkal könnyebb lenne ha már lenne rajz és nem kéne potyára kiküldeni mintának egy fõtengelyt.
Jól sejtem, hogy a Trabi ülése a vezetõsínben úgy mozog, hogy oldalt golyók vannak közte? Nem a régebbi stiftes pozicionálós székekrõl van szó, hanem a 4T-nél is alkalmazott kallantyús kivitelrõl. Nekem a vízszintes síkban kissé nyeklik-nyaklik mindkét ülés, forgatni lehet õket egy picit.
Bennem valamiért nagyon erõsen él a gyanú, hogy az ilyen felfúrt belsõ sonka nem bírná ki azt az igénybevételt. Évekkel ezelõtt én is gondoltam erre, de emlékeim szerint nem csinált még senki sem ilyet. Pedig a tapasztaéat lenne ezügyben a leghasznosabb infó. Gergõ! Mennyire akarsz fõtengelyt gyártatni? Kompletten, vagy tényleg csak sonkákat?
Szia! Lehet hogy engem is megköveztek, de valamelyik fórumtárs Trabiján láttam még évekkel ezelõtt Balatonakaliban a veterános hétvégén, hogy Hammerite kalapácslakk Ezüstszürkével festette le a felnit. Én 2 éve homokszórást követõen a téligumi felnijeit közvetlenül a fémtiszta felületre ilyennel kentem le (ecsettel). Jól terül, szép, és nagyon hasonló (de nem pont olyan, kicsit sötétebb!) mint az eredeti. Ellenben sérülés esetén könnyen javítható. Keresek fotót, és csatolom késõbb. G
Hátõõõ... lehet, hogy most sokan megköveznek, de nagyon hasonló és nagyon esztétikus megoldásank javasolnám a T***o-ban is kapható "Rally keréktárcsa ezüst" nevû cuccost. Ha jól elõkészíted a felnit és alapozást követõen szépen becsiszolod, 3-4 rétegben gyönyörû lesz. Akár lakkozhatod is, de nekem nem tetszik annyira úgy.
Lehet kevertetni is. Ádám írta egyszer, hogy valami Merci (kis)teherautó felni(?) kódja pont a Trabantéval egyezett, õ kevertetett.
Egy gyors és igen fontos kérdésem lenne. Szeretném a felnieimet lefesteni "gyári" ezüst/szürke színûre. S esetleg tudna-e valaki segíteni, hogy van-e valami színkód miszerint kilehetne kevertetnem, vagy simán bemegyek és megveszem az xy tárcsafestéket és azzal lefújom? Valakinek valami ötlete, megoldása?
(Természetesen az eredeti színhez hû akarnék maradni)
Jól sejtem, hogy a belsõ sonkákat akarod legyártatni? Hasonlón már én is gondolkodtam, én az eredeti hajtócsapot távolíttatnám el, és valami dízelmotor dugattyúcsapszegét tenném a helyére. Nyilván úgy, hogy 28(-) mm-rel áttolni a sonkát, hogy ott is zsugorkötéssel rögzüljön. A sonka íves részénél röviden odavarrni, a kilógó részt leköszörültetni. Magát a csapszeget átfúrni, majd kitölteni pl. parafával vagy hasonlóval. Azért (is) nem álltam neki ennek, mert akkor már érdemes volna szerezni megfelelõ méretû hajtókart (153mm szemtávolság, 20mm széles, kívül 49mm alul, belül 37mm, felül pedig 20mm), amitõl mondjuk az alsó szemnél el lehet térni, a többi paraméternél nem volna jó, akkor már nagy átalakítást igényel. Mondjuk ekkora átalakítást eleve tuningmotornál csinálnék csak. Akkor meg már lehetne ültetni a hengereken, rövidebb hajtókart alkalmazva (ami nem a legjobb a dugattyúsebessség szempontjából, de még így sem lesz vészes, mondjuk úgy, hogy gyárilag "lassú"). Aztán akkor már lehetne egy új középrészt is gyártani, hogy szabványos csapágyakat is fogadjon. Mondjuk a külsõ átmérõ elég necces önmagában is... (forgattyúsház felfúrás?)
Lenne egy fontos kérésem. 2t fõtengelyrõl kéne nekem rajz. Bármilyen méretarányban és digitális állományban vagy hagyományos mûszaki rajzban jó lenne!! Fõtengely gyártáshoz kéne.