Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."
Forrás:[url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url] ;)
Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó". Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!
Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?
köszi a válaszokat! Már azt hidtem csak velem fordul elõ ilyen :) nem barkács a 4t még full gyári, kis optikáját leszámítva, csinálok képet hétvégén és feltöltöm mi a szituáció a hattyúnyak táján :) igazából, ha nem lenne muszály én nem szeretném piszkálni nem vagyok nagy mágus, csak amit kell azt csinálom meg, ha így elmegy akkor elmegy ha meg nem akkor visszatérek a lakatoshoz és megmondom neki, hogy javítsa ki mert ez nem fasza így.
Tehát ferde a talp, s csak két csavart tudtatok berakni? Mondjuk bírja egy darabig, de a német mérnökök három csavarral "álmodták" meg, szóval érdemes korrigálni mihamarabb. Mi úgy csináltuk meg, hogy faterral megvágtuk fûrésszel, meg flexszel a hattyúnyak talpai mögött közvetlen, majd fater precíz haverja jött, ráhajtott egy 1,5-es lemezt, majd gyönyörûen körbevarrta. Azóta is tutin tart. Szerintem nem kapsz jobbat, mert akik gyártják, tutira összecsapják, és nem figyelnek arra, hogy a hegesztéssel meg miegyébbel elhúzzák a dolgokat. Viszont nem kis meló megvágni, de nem lehetetlen kisflexszel. Nekem alapvetõen az autó keresztmetszeti függõlegeshez síkjához képest volt ferde, nem a hosszantihoz képest, vagyis ha a kerék felõl belenézel, akkor úgy.
Ha barkács 4T, akkor tárgytalan, mert ahhoz nem értek, de nem is szándékozom. [i](Módosította Hammster 2013.06.11. 23:57-kor)[/i]
Gyárilag is 2 csavar fogja az 1.1-eken, mert ott ugye elöl is fogja a bölcsõt csavar a doblemez végénél. És még sose láttam olyan 4T-t, aminél ne állt volna el a felsõ rész a bölcsõ-hattyúnyak csatlakozásnál. Ez szinte normális. Hogy menniy ideig nem kell hozzányúlni? Töltsd fel fáradt olajjal az üregeket, és ha nem ázik be a kocsi, nem lesz több gondod, nekem 2000 óta van így.
CSaó. a hattyúnyak kérdéshez, nekem is most volt cserélve :) (végre) a talp a hattyúnyakban 3 csavaros, a bölcsõmön vagy mi az 2 csavar van csak valamennyire nekem is ferdén áll :S ezt akkor hogyan lehet orvosolni, kijavítani? vissza kell vinni és mit csinálnak vele? a kocsi futása az úton elég jó, sokkal stabilabbnak érzem könnyebb a kormány, kormányzás.
és egy hattyúnyak csere után menyit megy el a kocsi? hány évig nem kell hozzányúlni?
Természetesen a futómû be lett állítva, és ez még a beállítás elõtt történt a hattyúnyakkal. Ráadásul a beállítás mûszerrel történt szakmûhelyben, nem csak úgy habókra. A rugó stabil, semmi baja.
azért hattyúnyakcsere után nem ártana futómûvet állíttatni/ellenõriztetni sztem..Párat csináltam már, meghálálja az ellenõrzést...Rugót nézted már?Nincs eltörve?
Az eleje olyan, mint a többi Trabinak. Ki lett lakatolva tavaly, de a csávó elrontotta a hattyúnyakat: a függölegeshez lépest ferde volt a talp, amire felfekszik a motortartó-keret. Aztán egy ismerõs kijavította, mert így trágya lett volna az utánfutás. De máshoz nem lett nyúlva akkor. A szilentek már nem a gyáriak, de tényleg gõzöm sincs, mitõl van.
Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek. Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.
Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.
Igen, beljebb van az alja. Én értem, hogy ez a gyári, de ennyire?? Meg azt is vágom, hogyha megterhelem, tehát beleülünk, akkor "függõlegesbe" jön, és ez mind szép és jó a hátsó kerekek esetében tapadás szempontjából, de elõl akkor telitalpon fog fordulni, ami ellentmond a többi autó belsõ élen való fordulásának is. Egyrészt eszi a gumit, másrészt nem kell kondiba járnom. Szóval tuti, hogy a kerékdõléssel van a gond.
Esetleg megoldás lehetne, ha leültetném, de nem szeretném, mert akkor a hátulja fog egy kicsit feljebb állni. Abból pedig nem akarok faragni, mert a gyári "V" alakért vagyok oda. [i](Módosította Hammster 2013.06.09. 11:47-kor)[/i]
Gyárilag pozitív dõlése van az elsõ-hátsó keréknek is, úgyhogy vagy Nálad a "terpesztés" a pozitív, vagy nem értem mi a baj. :) A kerék alja van beljebb a tetejéhez képest?
Következõ a probléma a 2t Trabimmal. Szemmel láthatóan pozitív dõlése van a két elsõ keréknek. Tekerni is nehéz, mintha egy teherautó lenne. A gömbfejek fél évesek, 2 hete tunkoltam tele zsírral a perselyeket, meg a kormánymûvet, ráadásul azok is fel lettek újítva. Felemelve nem tapasztalható, hogy valami lógna, akadna, ellenállna, szóval tuti, hogy a kerékdõlés a hunyó. Meg tudná valaki mondani, hogy mit, merre állítsak, vagy hogy miért fordulhatott elõ ilyen? A rugóra gyanakszom, de ez lutri. Még valami: van az az ócska átfolyásmérõ. A donorban mûködött, de itt nem akar. Magát a benzincsöves részt már két féleképp is megnéztem, de nem a folyásiránnyal volt a gond. Ha a piros és a zöld vezetéket összeérintem, akkor felvillan és kaput, illetve akkor halványan, amikor leveszem a gyújtást. A test tutira megvan, a három vezeték is, bár az átfolyót még nem ellenõrzitem, pedig egyszer szétszedtem, de nem szakítottam le róla semmit. A kérdéses piros vezeték, ami az ablaktörlõ motorra megy, nekem az a gyanús, hogy õ szívat, de valaki tudna valami tippet mondani, mi lehet, ha nem az átfolyó? Csak azért kellene, mert ha már van, akkor díszelegjen zölden, narancssárgán. :D
Sikerült rekordot döntenem, egy 196 kilométeres vegyes ciklusban, melybõl 150 kilométer volt fõút, 5,67 liter/100km-es fogyasztást sikerült prezentálni, 80 körüli átlagot tartva. A fúvókázáshoz még nem is nyúltam, bár könnyen lehet kár is lenne. Hiányzik az ötödik sebességi fokozat... :D
Tud esetleg valaki beszerzési forrást, méreteket Trabant 1.1 vezérmûtengely tömítésekre? Gyújtásnál O-gyûrû, keréknél szimmering. Nem kell, hogy gyári, csak jó legyen. Érdekes lehet még vízpumpa és szíj is.
Fordított tárcsáknál el lehet indulni vele, de a max sebesség 50-60 km/h, sajnos volt benne részem. :D Ha a fõfúvóka nincs eldugulva(lehet hogy kapott valami koszt), próbáld meg hogy egyáltalán menet közben fel tudod-e a pörgetni a motort.
A fõtengely azért lett cserélve,mert elkezdett morogni,illetve beazonosíthatatlan valami apró zörej volt.A középsõ csapágyak stiftjei tûntek el,más kopás alig van.Volt egy felújított fõtengely tartalékba,gondoltam ha már szétszedtem a motort kipróbálom.H1-1 karbi van,könyv szerint beállítva,eddig jó volt.Alapjárat van,fordulaton is oké,csak ha mozgásba lendül fullad le.Lehet a kuplunggal van valami,holtjáték jó,de mégis..nem tudok már mire gondolni.
Én úgy tudom ha fordítva van betéve a vezérlõtárcsa akkor szinte lehetetlen alapjáratot állítani. Az a lényeg, hogy a tárcsa ne takarja el a fõtengely sonkán lévõ furatot.
Sziasztok!601-esen fõtengelyt cseréltem.Álló helyzetben szépen jár a motor(sok olaj van a keverékben,illetve a tömítéseken zsír,a gyertya olajos),de elinduláskor fullad.Gyújtás,porlasztó jól beállítva.Ez lenne a fordított vezérlõtárcsa beszerelés tünete?Csomószor megnéztem hogy szerelem be,de nem kizárt,hogy lányos zavaromba mégis csak megfordítottam.Köszi
Nem bonyolult, kerék le, féknyerget belülrõl fogja 2 csavar, azt kiveszed és lent is van, aztán be is tudod rakni a lemezt, lehet kicsit nehezebben fog a helyére menni a betét a lemez miatt, de nem fog beszorulni vagy ilyesmi. 1 óra alatt szerintem megoldható mindkét oldal.
Köszi a jótanácsot! Ha ilyen friss az élmény, akkor leírnád nekem a mûveletet? Mostanában el vagyok havazva és így tudnám, hogy mekkora melóra számítsak, hogy belefér-e az idõmbe, ha akad egy kicsi :) Köszi elõre is!
Igen a ferrodoztatásra én is gondoltam hátha az segít. Akkor azt meg is csináltatom. Köszi
trabiszabi: Viszont a rezgéscsillapítóval lehet hogy jobban jársz ha mindenhova raksz, mert ma levettem a kereket és észrevettem hogy a fékbetét lötyög, beraktam még egyet (a többi érdekes módon nem lötyög csak az egyik) és elmúlt az a fura fémes kattogó hang.
Hello Én most cseréltem elõl betétet, Fékbetétenként 1db-nak kell lennie ha jól tudom, legalábbis az autósboltba ezt mondták nekem. Ha már így szóba jött a fék. Hátul kicseréltem a dobot betétet munkahengert, és borzalmasan csikorog a fék, próbáltam hogy megvasalom de semmi, picit bemelegszik akkor elcsöndesedik de aztán megint csikorog. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy ilyen szar minõség a fékbetét?
Sziasztok! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. 4T wareszon hidegindításkor az önindító egy fordulat után mintha lebökne, majd kis vártatva forgatni kezd, és a gép elindul. Az önindító cserélve volt, kapott felújítottat egy éve. Én most vettem gépet, és úgy gondolom, inkább valami elektromos (esetleg testelés) probléma lehet, mint az önindító ismételt hibája. A másik probléma, ami miatt elektronos rendszer hibára gyanakszom, az pedig a világítás felkapcsolásakor a ledes hõfokmérõ sárga jelzése kialszik. Ha valaki már találkozott ilyen problémával kérem, segítsen. Köszönöm a segítõ válaszokat
4T Trabi elsõ fékbetétjének csak felül van rezgéscsillapító lemezkéje? A robbantott ábrán mintha alul is ki lenne neki alakítva a hely. Vagy az csak a fékbetétek univerzális beszerelhetõsége miatt van?
Tanácsot vagy tippeket kérnék!! Esõ után teljesen száraz az utasterem,de a küszöbben és a hattyúnyakban áll a víz!! Alulról nem látni elváltozást, ázási nyomokat,nemrég alvázkezelve alaposan. Honnan teremhet elõ ott a víz....????
1.1-es hátsó fékdob+tengelycsonk, a tõcsavarok helyét 16-osra felfúrni, majd ebbe való tõcsavarokat csináltatni esztergályossal. Máris 4*100-as. A két tipus hátsó lengõkarja tökugyanaz, egyedül a fékcsõ tartó lemezke van máshol a két lengõkaron.