Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6537  Spityu 2013-06-15 20:50:49  Előzmény:jocking .: 75152

Fú... nem gondoltam volna, hogy van errõl nyaggató. Szóval a zsombiban lévõ 3xxx forintos Lada trafó jó lesz (azt írja, nagyfesz Samara trafó).

6536 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 75151

"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."

Forrás:[url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url]
;)

6535  Spityu 2013-06-15 16:27:00

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó".
Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!

6534 Berecz Tibor 2013-06-14 17:28:12

Sziasztok!

Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?

Köszönettel, Tiberio

6533 Németh János 2013-06-13 18:58:18  Előzmény:Bozó Ákos: 75148

CSaó.

köszi a válaszokat! Már azt hidtem csak velem fordul elõ ilyen :)
nem barkács a 4t még full gyári, kis optikáját leszámítva, csinálok képet hétvégén és feltöltöm mi a szituáció a hattyúnyak táján :)
igazából, ha nem lenne muszály én nem szeretném piszkálni nem vagyok nagy mágus, csak amit kell azt csinálom meg, ha így elmegy akkor elmegy ha meg nem akkor visszatérek a lakatoshoz és megmondom neki, hogy javítsa ki mert ez nem fasza így.

6532 Bozó Ákos 2013-06-11 21:54:33  Előzmény:Németh János: 75146

Tehát ferde a talp, s csak két csavart tudtatok berakni? Mondjuk bírja egy darabig, de a német mérnökök három csavarral "álmodták" meg, szóval érdemes korrigálni mihamarabb. Mi úgy csináltuk meg, hogy faterral megvágtuk fûrésszel, meg flexszel a hattyúnyak talpai mögött közvetlen, majd fater precíz haverja jött, ráhajtott egy 1,5-es lemezt, majd gyönyörûen körbevarrta. Azóta is tutin tart.
Szerintem nem kapsz jobbat, mert akik gyártják, tutira összecsapják, és nem figyelnek arra, hogy a hegesztéssel meg miegyébbel elhúzzák a dolgokat. Viszont nem kis meló megvágni, de nem lehetetlen kisflexszel.
Nekem alapvetõen az autó keresztmetszeti függõlegeshez síkjához képest volt ferde, nem a hosszantihoz képest, vagyis ha a kerék felõl belenézel, akkor úgy.

Ha barkács 4T, akkor tárgytalan, mert ahhoz nem értek, de nem is szándékozom.
[i](Módosította Hammster 2013.06.11. 23:57-kor)[/i]

6531 Varga Tibor 2013-06-11 20:06:31  Előzmény:Németh János: 75146

Gyárilag is 2 csavar fogja az 1.1-eken, mert ott ugye elöl is fogja a bölcsõt csavar a doblemez végénél. És még sose láttam olyan 4T-t, aminél ne állt volna el a felsõ rész a bölcsõ-hattyúnyak csatlakozásnál. Ez szinte normális.
Hogy menniy ideig nem kell hozzányúlni? Töltsd fel fáradt olajjal az üregeket, és ha nem ázik be a kocsi, nem lesz több gondod, nekem 2000 óta van így.

6530 Németh János 2013-06-11 18:11:42  Előzmény:Bozó Ákos: 75145

CSaó.
a hattyúnyak kérdéshez, nekem is most volt cserélve :) (végre) a talp a hattyúnyakban 3 csavaros, a bölcsõmön vagy mi az 2 csavar van csak valamennyire nekem is ferdén áll :S ezt akkor hogyan lehet orvosolni, kijavítani? vissza kell vinni és mit csinálnak vele? a kocsi futása az úton elég jó, sokkal stabilabbnak érzem könnyebb a kormány, kormányzás.

és egy hattyúnyak csere után menyit megy el a kocsi? hány évig nem kell hozzányúlni?

köszi elõre is.

6529 Bozó Ákos 2013-06-11 11:05:34  Előzmény:Pápai László: 75144

Természetesen a futómû be lett állítva, és ez még a beállítás elõtt történt a hattyúnyakkal. Ráadásul a beállítás mûszerrel történt szakmûhelyben, nem csak úgy habókra. A rugó stabil, semmi baja.

6528 Pápai László 2013-06-11 08:12:53  Előzmény:Bozó Ákos: 75142

azért hattyúnyakcsere után nem ártana futómûvet állíttatni/ellenõriztetni sztem..Párat csináltam már, meghálálja az ellenõrzést...Rugót nézted már?Nincs eltörve?

6527 Varga Tibor 2013-06-09 19:16:25  Előzmény: Spityu: 75141

Az is megegyezik, van belõle jópár féle jómínõségû termék, nem kell gyárit venni bele.

6526 Bozó Ákos 2013-06-09 14:44:47  Előzmény:Varga Tibor: 75140

Az eleje olyan, mint a többi Trabinak. Ki lett lakatolva tavaly, de a csávó elrontotta a hattyúnyakat: a függölegeshez lépest ferde volt a talp, amire felfekszik a motortartó-keret. Aztán egy ismerõs kijavította, mert így trágya lett volna az utánfutás. De máshoz nem lett nyúlva akkor. A szilentek már nem a gyáriak, de tényleg gõzöm sincs, mitõl van.

6525  Spityu 2013-06-09 14:41:40  Előzmény:Varga Tibor: 75136

Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek.
Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.

6524 Varga Tibor 2013-06-09 14:26:06  Előzmény:Bozó Ákos: 75139

Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.

6523 Bozó Ákos 2013-06-09 09:43:01  Előzmény:Varga Tibor: 75137

Igen, beljebb van az alja. Én értem, hogy ez a gyári, de ennyire?? Meg azt is vágom, hogyha megterhelem, tehát beleülünk, akkor "függõlegesbe" jön, és ez mind szép és jó a hátsó kerekek esetében tapadás szempontjából, de elõl akkor telitalpon fog fordulni, ami ellentmond a többi autó belsõ élen való fordulásának is. Egyrészt eszi a gumit, másrészt nem kell kondiba járnom. Szóval tuti, hogy a kerékdõléssel van a gond.

Esetleg megoldás lehetne, ha leültetném, de nem szeretném, mert akkor a hátulja fog egy kicsit feljebb állni. Abból pedig nem akarok faragni, mert a gyári "V" alakért vagyok oda.
[i](Módosította Hammster 2013.06.09. 11:47-kor)[/i]

6522 Varga Tibor 2013-06-09 01:10:33  Előzmény: Spityu: 75132

Amúgy minden egyezik pl a 89-es 1.3-as Golffal, vagy Poloval. Ha azokhoz kéred, lesz pár választék.

6521 Varga Tibor 2013-06-09 00:33:16  Előzmény:Bozó Ákos: 75134

Gyárilag pozitív dõlése van az elsõ-hátsó keréknek is, úgyhogy vagy Nálad a "terpesztés" a pozitív, vagy nem értem mi a baj. :) A kerék alja van beljebb a tetejéhez képest?

6520 Varga Tibor 2013-06-09 00:30:10  Előzmény: Spityu: 75132

030 905 224 a gyári száma, 42*4,5 a mérete az O gyûrûnek. A szíjon, és a vízpumpán mi érdekel?

6519 Csády Szabolcs 2013-06-08 21:02:50  Előzmény:Mazák Viktor: 75133

Szerintem anyukád titokban néha beletankol éjjelente :D

Gratulálok amúgy hozzá! 2T-k esznek ennyit, azok közül is csak a jobb fajták.

6518 Bozó Ákos 2013-06-08 19:30:37

Sziasztok!

Következõ a probléma a 2t Trabimmal. Szemmel láthatóan pozitív dõlése van a két elsõ keréknek. Tekerni is nehéz, mintha egy teherautó lenne. A gömbfejek fél évesek, 2 hete tunkoltam tele zsírral a perselyeket, meg a kormánymûvet, ráadásul azok is fel lettek újítva. Felemelve nem tapasztalható, hogy valami lógna, akadna, ellenállna, szóval tuti, hogy a kerékdõlés a hunyó. Meg tudná valaki mondani, hogy mit, merre állítsak, vagy hogy miért fordulhatott elõ ilyen?
A rugóra gyanakszom, de ez lutri.
Még valami: van az az ócska átfolyásmérõ. A donorban mûködött, de itt nem akar. Magát a benzincsöves részt már két féleképp is megnéztem, de nem a folyásiránnyal volt a gond. Ha a piros és a zöld vezetéket összeérintem, akkor felvillan és kaput, illetve akkor halványan, amikor leveszem a gyújtást. A test tutira megvan, a három vezeték is, bár az átfolyót még nem ellenõrzitem, pedig egyszer szétszedtem, de nem szakítottam le róla semmit. A kérdéses piros vezeték, ami az ablaktörlõ motorra megy, nekem az a gyanús, hogy õ szívat, de valaki tudna valami tippet mondani, mi lehet, ha nem az átfolyó? Csak azért kellene, mert ha már van, akkor díszelegjen zölden, narancssárgán. :D

6517 Mazák Viktor 2013-06-08 12:54:53

Sziasztok!

Sikerült rekordot döntenem, egy 196 kilométeres vegyes ciklusban, melybõl 150 kilométer volt fõút, 5,67 liter/100km-es fogyasztást sikerült prezentálni, 80 körüli átlagot tartva. A fúvókázáshoz még nem is nyúltam, bár könnyen lehet kár is lenne. Hiányzik az ötödik sebességi fokozat... :D

6516  Spityu 2013-06-07 19:32:38

Hali!

Tud esetleg valaki beszerzési forrást, méreteket Trabant 1.1 vezérmûtengely tömítésekre? Gyújtásnál O-gyûrû, keréknél szimmering.
Nem kell, hogy gyári, csak jó legyen.
Érdekes lehet még vízpumpa és szíj is.

Köszi!

Szimmering megvan: 32x47x10
O-gyûrû?
[i](Módosította Spityu 2013.06.07. 21:41-kor)[/i]

6515 Pápai László 2013-06-07 06:20:43  Előzmény: Bandi: 75114

Sztem jobb lenne megtalálni, honnan jutott be, mert nem mindenki tudja, hogy nem a bejutó víz a baj, hanem a sár..Jött is ki víz belõle?

6514 Kovács Ádám 2013-06-06 15:20:32  Előzmény:Varga Tibor: 75127

Csak ha nagyobbat fékezek, ha finom lépek a pedálra akkor csikorog a legjobban.

6513 Rajna László 2013-06-06 13:17:03

sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy 4 ütemû motornál mennyi lehet a dugattyú, csapszeg irányú játéka?:)

6512 Szegedi Árpád 2013-06-05 20:22:54  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Köszönöm,akkor karburátor pucolás lesz!

6511 Varga Tibor 2013-06-05 18:10:25  Előzmény:Kovács Ádám: 75116

Fékezésre elhallgat?

6510 Varga Tibor 2013-06-05 18:09:14  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Fordított tárcsáknál el lehet indulni vele, de a max sebesség 50-60 km/h, sajnos volt benne részem. :D Ha a fõfúvóka nincs eldugulva(lehet hogy kapott valami koszt), próbáld meg hogy egyáltalán menet közben fel tudod-e a pörgetni a motort.

6509 Őry Gábor 2013-06-05 06:11:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 75124

Ez így ránézésre úgy tûnik, hogy a fõfúvókával ill. a fõporlasztórendszrrel van valami hiba. Dugulás, stb.

6508 Szegedi Árpád 2013-06-04 19:36:12  Előzmény:Őry Gábor: 75123

A fõtengely azért lett cserélve,mert elkezdett morogni,illetve beazonosíthatatlan valami apró zörej volt.A középsõ csapágyak stiftjei tûntek el,más kopás alig van.Volt egy felújított fõtengely tartalékba,gondoltam ha már szétszedtem a motort kipróbálom.H1-1 karbi van,könyv szerint beállítva,eddig jó volt.Alapjárat van,fordulaton is oké,csak ha mozgásba lendül fullad le.Lehet a kuplunggal van valami,holtjáték jó,de mégis..nem tudok már mire gondolni.

6507 Őry Gábor 2013-06-04 18:49:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Milyen karbi van rajta?

6506 Kozma Bence 2013-06-03 22:00:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Én úgy tudom ha fordítva van betéve a vezérlõtárcsa akkor szinte lehetetlen alapjáratot állítani. Az a lényeg, hogy a tárcsa ne takarja el a fõtengely sonkán lévõ furatot.

6505 Szegedi Árpád 2013-06-03 19:55:17

Sziasztok!601-esen fõtengelyt cseréltem.Álló helyzetben szépen jár a motor(sok olaj van a keverékben,illetve a tömítéseken zsír,a gyertya olajos),de elinduláskor fullad.Gyújtás,porlasztó jól beállítva.Ez lenne a fordított vezérlõtárcsa beszerelés tünete?Csomószor megnéztem hogy szerelem be,de nem kizárt,hogy lányos zavaromba mégis csak megfordítottam.Köszi

6504 Kovács Ádám 2013-06-02 14:01:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 75119

Nem bonyolult, kerék le, féknyerget belülrõl fogja 2 csavar, azt kiveszed és lent is van, aztán be is tudod rakni a lemezt, lehet kicsit nehezebben fog a helyére menni a betét a lemez miatt, de nem fog beszorulni vagy ilyesmi. 1 óra alatt szerintem megoldható mindkét oldal.

6503 Csády Szabolcs 2013-06-01 22:51:22  Előzmény:Kovács Ádám: 75118

Köszi a jótanácsot!
Ha ilyen friss az élmény, akkor leírnád nekem a mûveletet?
Mostanában el vagyok havazva és így tudnám, hogy mekkora melóra számítsak, hogy belefér-e az idõmbe, ha akad egy kicsi :)
Köszi elõre is!

6502 Kovács Ádám 2013-06-01 17:48:23

Igen a ferrodoztatásra én is gondoltam hátha az segít. Akkor azt meg is csináltatom. Köszi

trabiszabi:
Viszont a rezgéscsillapítóval lehet hogy jobban jársz ha mindenhova raksz, mert ma levettem a kereket és észrevettem hogy a fékbetét lötyög, beraktam még egyet (a többi érdekes módon nem lötyög csak az egyik) és elmúlt az a fura fémes kattogó hang.

6501 Németh János 2013-06-01 15:27:44  Előzmény:Kovács Ádám: 75116

CSaó
szerintem elõfordulhat a rossz minõség.
Én felferrodoztattam, és 0 zaj de viszont úgy fog mint állat. :)

6500 Kovács Ádám 2013-06-01 12:06:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 75111

Hello
Én most cseréltem elõl betétet, Fékbetétenként 1db-nak kell lennie ha jól tudom, legalábbis az autósboltba ezt mondták nekem.
Ha már így szóba jött a fék. Hátul kicseréltem a dobot betétet munkahengert, és borzalmasan csikorog a fék, próbáltam hogy megvasalom de semmi, picit bemelegszik akkor elcsöndesedik de aztán megint csikorog. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy ilyen szar minõség a fékbetét?

6499 Németh János 2013-06-01 09:53:59  Előzmény: Bandi: 75114

CSaó.

jobb elöl ahol lehet emelni, én is tapasztaltam a vizet. te hol fúrtad? a doblemez felõl vagy csak alul?

Hattyúnyakban nem tapasztaltam, most viszont cserélve lesz azt egészséges kifúrni?

6498  Bandi 2013-06-01 04:16:27  Előzmény:Pápai László: 75112

kb 3 hete.
De már meg lett oldva,kifúrtam a küszöböt egy-két helyen,így már szabadon távozhat is!!! :-)

6497  Csombi 2013-05-31 16:42:14

Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.
4T wareszon hidegindításkor az önindító egy fordulat után mintha lebökne, majd kis vártatva forgatni kezd, és a gép elindul. Az önindító cserélve volt, kapott felújítottat egy éve. Én most vettem gépet, és úgy gondolom, inkább valami elektromos (esetleg testelés) probléma lehet, mint az önindító ismételt hibája. A másik probléma, ami miatt elektronos rendszer hibára gyanakszom, az pedig a világítás felkapcsolásakor a ledes hõfokmérõ sárga jelzése kialszik.
Ha valaki már találkozott ilyen problémával kérem, segítsen.
Köszönöm a segítõ válaszokat

6496 Pápai László 2013-05-31 11:18:14  Előzmény: Bandi: 75109

Biztos hogy víz van benne? Mikor volt az a most?

6495 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

4T Trabi elsõ fékbetétjének csak felül van rezgéscsillapító lemezkéje?
A robbantott ábrán mintha alul is ki lenne neki alakítva a hely. Vagy az csak a fékbetétek univerzális beszerelhetõsége miatt van?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130530/EasyCapture1.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.05.30. 21:12-kor)[/i]

6494 Babecz Tamás 2013-05-29 19:26:33

Sziasztok!


2t trabira szeretnék egy garnitura Irmscher felnit felrakini.
Az lenne a kérdés milyen hosszú tõcsavarokat csináltassak?

Köszi

6493  Bandi 2013-05-29 04:19:09  Előzmény:Kunyi Tamás: 75108

Úgy hogy lehetett hallani a kanyarokban hogy lötykölõdik a víz benne. A küszöb végei jók, most lett karosszériázva az autó!

6492 Kunyi Tamás 2013-05-28 17:52:40  Előzmény: Bandi: 75107

Azt hogyan vetted észre, hogy a hattyúnyakban áll a víz? A küszöb végei a doblemeznél nincsenek korrodálódva?

6491  Bandi 2013-05-28 14:19:55

Sziasztok!

Tanácsot vagy tippeket kérnék!!
Esõ után teljesen száraz az utasterem,de a küszöbben és a hattyúnyakban áll a víz!!
Alulról nem látni elváltozást, ázási nyomokat,nemrég alvázkezelve alaposan.
Honnan teremhet elõ ott a víz....????

6490 jocking . 2013-05-27 11:56:11  Előzmény:Berecz Tibor: 75105

Elvileg az új szíj erõsebb, jobban feszül, és ezért jobban terheli a vízpumpát, ami ezért szíjcsere után hajlamos beállni.

6489 Berecz Tibor 2013-05-27 07:46:36

Sziasztok!
Alább olvastam, hogy a vezérmûszíjjal együtt érdemes a vízpumpát is kicserélni. Ennek mi az oka? :confused: Köszönettel, Tiberio

6488 Varga Tibor 2013-05-24 17:36:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 75101

1.1-es hátsó fékdob+tengelycsonk, a tõcsavarok helyét 16-osra felfúrni, majd ebbe való tõcsavarokat csináltatni esztergályossal. Máris 4*100-as.
A két tipus hátsó lengõkarja tökugyanaz, egyedül a fékcsõ tartó lemezke van máshol a két lengõkaron.