Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2083 Sipos Tamás 2010-04-18 20:49:07

[justify]A mai nap megtörtént az, amit reméltem sosem fog; cserbenhagyott a gépem.
Éjszakás mûszak utáni szunyókálásból ébredve el akartam menni a gyerekeim születésnapjára. Már az elsõ métereknél gyanús volt, hogy jobban rángatott a kelleténél, de ezt még ráfogtam a hideg motorra.
Késõbb sem akart húzni, magasabb fordulatszámon elkezdett dadogni, tüsszögni, és durrogva lõdözött vissza a karburátorba. Egy-két kilométer után lefulladt és nem is akart beindulni. Aztán nagy nehezen mégis, és alapjárathoz közeli gázon, maximum 3-ig felkapcsolva, nagy nehezen hazavergõdtem. A gyerekek sajnos hiába vártak, kénytelen voltam vonattal menni és több órát késtem.
Itthon gondoltam teszek egy próbakört. Rendben beindult, de valami furcsa cirregõ hangot ad, és nem tudom felpörgetni, mert visszadurrog és leáll. A próbakör nem sikerült; a sarokról szégyenszemre vissza kellett tolnom, mert már beindulni sem volt hajlandó.
Most este már nem akarok nekifogni, de elsõsorban a gyújtásra gyanakszom. Kedden Kiskunfélegyházán voltam; nagyon jól ment. Csütörtökön Pilisjászfalun; akkor is rendben volt, bár most jut eszembe egyik jelzõlámpánál lefulladt. Beálltam a garázsba és 3 nap elteltével megbetegedett.
Persze most még csak találgatok, de csütörtökön egész nap kiadósan esett. Elképzelhetõ, hogy a gyújtásnál beázott valami, zárlatot okozott és ettõl tönkrement a fekete doboz (1986-os)?
Vagy megint hengerfejes lenne? Kedden valóban meghajtottam a gépet, piszok jól ment, de akkor már a csütörtöki úton meg kellett volna adnia magát.[/justify]

2082 Lizák Péter 2010-04-18 19:49:22  Előzmény: Spityu: 70697

Trabant 300 motor? :D

2081  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Tegnapi dunaújvárosi börzén fényképeztük Szabival... Valami régi Dacia-ba hekkelte be az öreg, miután szétment az egész meghajtása. Elõször a Trabi váltót, aztán a motort akarta beilleszteni. Utóbbit a gólyaláb miatt csak kissé megcsonkítva sikerült. :)
Vágott/hegesztett blokk, és hasonlóan elkészített fõtengely. :D

[imgw]https://kephost.hu/image-8A8C_4BCB5754.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.hu/image-46F7_4BCB5754.jpg[/imgw]

2080 Őry Gábor 2010-04-17 18:22:53  Előzmény: Spityu: 70693

Talán mert kis fordulaton a gáz jobban oszlik, mint a benzin.

2079 Őry Gábor 2010-04-17 18:20:51  Előzmény:Lizák Péter: 70694

Fáradt volt.

2078 Lizák Péter 2010-04-17 18:01:23

Ma volt szerencsém egy kanadai gyártású Trabant 1.1-Wartburg 1.3 gyújtásvezérlõhöz haver 4T trabijában. Fél napig molyoltunk vele, de nem birtuk vele beindítani az autót. Szegény srác a gyújtás létezõ alkatrészét kicserélte, mire szólt, hogy tudnék-e segíteni. Át néztünk egyenként mindent de csak nem. Vissza tettük neki a régit ami azért került ki tavaly a kocsiból, mert elszállt. Biztos jót tett neki egy év pihenõ, mert azzal meg pöccre indult :-)

2077  Spityu 2010-04-16 19:28:25  Előzmény:Őry Gábor: 70692

Szerintem az most jó helyen van, mindig csodálkozom hazafelé: "itt már a kettest kellene szúrni, aztán négyben még vígan megy".
Talán a téli gumik leváltásával tudnék még faragni, meg ugyebár most tele tankkal járok a pontos mérés miatt, szóval 30 liternyi gázt feleslegesen cipeltem 135km-en át fel a hegyre. :) A 135km-bõl kb. 30km 10%-os emelkedõ (és nyilván lejtõ).

2076 Őry Gábor 2010-04-16 19:10:23  Előzmény: Spityu: 70687

Az szép! Akkor a gáz a nyerõ. Esetleg egy kicsit nagyobb elõgyújtással lehet még faragni rajta.

2075 Lizák Péter 2010-04-16 17:42:18  Előzmény:Varga Tibor: 70688

Aha gyárit hol lehet szerezni?

2074  Bandi 2010-04-16 17:12:41  Előzmény:Varga Tibor: 70689

:-)

2073 Varga Tibor 2010-04-16 17:08:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 70681

15W 40 tökéletesen elég ennek a motornak.

2072 Varga Tibor 2010-04-16 17:07:55  Előzmény:Lizák Péter: 70677

A gyári tetõablakkal nincs semmi trükk, a gyári tömítések tökéletesek. Az utángyártottat, illetve más tipusét meg el kell felejteni.

2071  Spityu 2010-04-16 15:03:15  Előzmény:Mazák Viktor: 70630

No, ma mértem városi fogyasztást, ugyanannál a kútnál teletankolva, ahol az elõzõ (hosszú távú) tesztnél abbahagytam.
12.03l gáz 135km-re városban. 8.91l/100km, olyan körülmények között, ahol a hosszú távon 6 litert fogyasztó 2T 7.5 litert eszik. :)

(Nem erre a hszre akartam válaszolni.)
[i](Módosította Spityu 2010.04.16. 17:04-kor)[/i]

2070  Bandi 2010-04-16 04:40:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 70681

Nekem Q8 félszintetikus van beleöntve..
[i](Módosította Bandi 2010.04.16. 06:41-kor)[/i]

2069 Léhi István 2010-04-15 20:13:51  Előzmény: Spityu: 70684

Ok. Szétnézek mit lehet beszerezni. Köszke!

2068  Spityu 2010-04-15 20:10:08  Előzmény:Léhi István: 70683

Ecet, foszforsav alapú vízkõoldók (rá van írva) például.

2067 Léhi István 2010-04-15 20:08:20

Hali! Olvasgattam itt a vízkõtelenítésrõl és olyan kérdésem lenne a blokkot /hengerfejjel együtt/ mivel vízkõtelenítsem ami nem eszi meg az alut se, a vasat se, de a vízkövet oldja? Szivattyúval tervezem keringetni benne az anyagot, csak mi legyen az???

2066 Mazák Viktor 2010-04-15 19:54:57

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Kopás nemkopás a W=winter azaz téli fokozatot jelent. Téli, illetve alacsonyabb üzemi hõmérsékletre vonatkozó kenési tulajdonság. Egyébként véleményem szerint ha 40es olajat kap, akkor nagyjából mindegy, hogy 5W vagy 15W, hisz amint említetted a gyári elõírás 20 éve volt 20W, 20 év alatt pedig a kenõanyagipar (szép szó) is fejlõdött annyit, illetve a 15Wvel már jócskán túl van teljesítve a gyárilag megadott elõírás.

Ásványi, félszintetikus, szintetikus: amit a pénztárca megenged. Itt megintcsak arról van szó, hogy a félszintetikussal is már rég túl van teljesítve a norma.

Egyéni vélemény: 10Wnél alacsonyabbat (gondolok itt 0W-5Wre), és 40esnél vékonyabb olajat nem tennék bele.

2065 Csády Szabolcs 2010-04-15 19:54:36

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Ha minden hülyeséget megjegyeznék, amit meg akarnak nekem tanítani...:D

Akkor sztem jó lesz bele az 5W40, hisz sokszor csak kisebb távra megyek vele, s nem is versenykörülmények közt használom.

Ui.: Kösz a gyors választ!


Ill. most, hogy látom Bandi hozzászólását, lehet hogy 15W40lesz belõle... Amúgy szintetikust, félszintetikust, vagy ásványit ajánlotok?
[i](Módosította trabiszabi 2010.04.15. 21:19-kor)[/i]

2064 Mazák Viktor 2010-04-15 19:54:22

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Ha nem gyilkolod, akkor 40es legyen a melegoldali viszkozitás, meg a teljesítményszintje ne legyen az utolsó az olajnak. Ha sokat, rövid úton használod, akkor érdemesebb minél kisebb W-t választani, hogy télen kisebb mértékben kopjon hidegüzemben. Ehhez támpont:

" A benzinüzemû motorok ma ismert legmagasabb teljesítményszintje a SJ (SK is van elméleti szinten, de még nem gyártják), ami az SH-tól abban különbözik, hogy a gyártásra vonatkozóan szigorúbb elõírásokat és egy még szigorúbb minõségbiztosítási rendszert foglal magába. "

" A CCMC/ACEA teljesítményszintek a G1-G5-ig a benzinüzemû Otto motorokra vonatkozóan (G-Gasoline)"

Különben is, mûszaki kémia kenõanyagok labor Szabi!!!! :)
[i](Módosította 4TRed 2010.04.15. 21:13-kor)[/i]

2063  Bandi 2010-04-15 19:54:07

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Én úgy tudom hogy ez a motor kopásátol függ.
Nekem 80e km van a trabiban és 10w40-t raktam bele. Q8-at!!
Az 5w az szerintem nagyon vékony már!
Az elõzõ mocimba 130e km volt,abba 15w40-t raktam.:D

2062 Csády Szabolcs 2010-04-15 19:53:52

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Üdv!

4T Trabimba milyen olajat vegyek? A gyári kezelési útmutató 20W40-est, ill. 20W50-est ír, de szerintem ez hülyeség...
A totalcar.hu-n az olajdoki 10W40-est ill. 10W30-ast ajánl. Na most melyik a jó?
Esetleg az ellen lenne kifogás, ha 5W40-es szintetikus olajat tennék bele?
Elõre is köszönöm a válaszokat!

2061 Lizák Péter 2010-04-15 07:32:36

Tetõablak ügyben tud valaki segíteni?
Szükségem lenne némi adatra, hogy pontosan hol kell elhelyezkednie, illetve hogy mivel lenne érdemes tömíteni a tetõ és a keret között, hogy ne ázzon be. Valamint a kerethez mit érdemes tenni belül, hogy a keret felsõ felét feszítse a tetõlemezhez.
[i](Módosította PEDROH 2010.04.15. 09:33-kor)[/i]

2060 Major Csaba 2010-04-14 07:04:18  Előzmény:Fonai László: 70671

Én is olyan gyönge vízkõoldóval tisztítottam már két autóm hûtõjét is amit kávéfõzõkhöz meg ilyesmi konyhai gépekhez árulnak a boltban , és tökéletes lett!

2059 Fonai László 2010-04-14 03:23:57

Köszönöm a tippeket!
Pár napja ecettel átmostam az egész hûtõrendszert, de úgy látszik olyan mocskot mart fel, ami egybõl el is tömte a fûtést. A hûtõ még jó, de hétvégén inkább azt is átöblítem vízzel, mielõtt az is megadja magát.
Elsõre megpróbálom a sósavat, az épp van is itthon, aztán meglátjuk :)
Szép napot!

2058 Kalmár Csaba 2010-04-13 19:59:13  Előzmény:Fonai László: 70671

Háztartási trisó remekül kitisztítja.A trisót erdetileg is erre találták ki.

2057 Lizák Péter 2010-04-13 19:28:07  Előzmény:Fonai László: 70671

Én simán vízkõoldóval próbáltam õsszel. Nekemkb fél órát lehetett benne de ilyen fekete trutyit hozott ki. :-)

2056 Marton Tamás 2010-04-13 17:16:10  Előzmény:Fonai László: 70671

Semennyire nem megy át a levegõ? Ha réz (gyárilag azok), akkor próbálkozz háztartási sósavval, én azzal mocskoltam ki az enyémet, nagyon jól tisztít, elvileg a rezet nem is bántja csak sok oxigén jelenlétében.
Ellenben ha alu (még nem láttam ilyet, de hátha), akkor a sósavat felejtsd el, max vízkõoldó (bár az is tartalmaz valamennyi sósavat), vagy tömény ecet, esetleg rozsdamaró.
De a sósav nagyon is jó, bár lehet esetedben eltart egy ideig míg a kívánt hatást eléri. Fûtéscsapot szered le, önts bele annyit a két végén, hogy majdnem tele legyen, dugózd le, lötyköld egy darabig, és hagyd úgy egy órán keresztül. Szerintem meg fogja indítani a dzsuvát, de úgyis hallani fogod, ha döntögeted, hogy átfolyik rajta.

2055 Fonai László 2010-04-13 16:02:16

Sziasztok!
Mivel lehet egy tökéletesen eltömõdött fûtõ radiátort kitakarítani?
Se folyadék, se levegõ nem megy át rajta :S
Keresek inkább másikat?

2054 Varga Tibor 2010-04-12 20:04:02  Előzmény:Szabó Gábor: 70669

Pontos méretet elég bátorság lenne így látatlanba.
Nekem van méretem, de azért jobb azt megmérni a helyén.
Ha golf csukló kerül kívülre azt is gyalultatni kell 1.1-es féknél.

2053 Szabó Gábor 2010-04-11 20:15:02

Féltengely vágás elõtt állok, palermói Golf2 féltengelyei az áldozatok, a váltó 1.4-es Golf3-ból való. Tud valaki pontos méretet, mekkoráknak kell lenniük, hogy gyári futómûvû 4T Trabihoz passzoljanak?
Féltengelycsuklókat elmostam, gyáriak a gumiharangokkal együtt. Az egyik belsõ csukló csillagján, ott ahol a golyókkal érintkezik, pikkelyes berágódások vannak. Vajon érdemes a csuklót fordítva feltenni, hogy a csillagnak az épp része essen elõremenet irányába?

2052   2010-04-11 00:28:26  Előzmény:Marton Tamás: 70667

Köszönöm hogy leírtad, bár ezt eddig is tudtam, tudod az asztalos múlt... :DDDD
jajj de nem offolok tovább, utálom ha más is offol :SSSS

2051 Marton Tamás 2010-04-10 22:47:09  Előzmény:Támba Csaba: 70665

Átlátható amit írtál. Még a végén összeáll a kép.
Viszont neke is direktszûrõm van, bár nem tudom ezzel pontosan mi is változik a gyújtást, és keveréket illetõen. Annyit tapasztaltam, hogy hamarabb reagál a gázra, és nagy a torokhang :) Bár szerintem nagyobb jelentõsége az új motorelektronikával vezérelt befecskendezõs rendszereknél van, mivel azok már gyárilag tényleg kihegyezettebbek mint egy régi karbis autó.

Orygabor: "Mindenesetre nem árt szétválasztani a terhelés és a fordulatszám kérdését. A bejutó keverék mennyiségét nem a fordulatszám szabályozza, hanem a fojtószelep"
Ez logikus, mivel a fordulatszám a bejutó keverék mennyiségétõl és összetételétõl függ. :)

PEDROH: személyes véleményem: gyári vágott visszahajtott (vagy összenyomatott), rugó, keményített gátlókkal. Pont.
Szerintem kár kísérletezgetni minden más autó rugóival. A wartburgé túl kemény, hozzákeményített gátlók nélkül liftezik bukkanókban, ha meg hozzákeményíted, még egy merevvázas biciklinek is puhább rugózása lesz mint ennek a konstrukciónak. Szóval abszolút nem komfortos a magyar utakra a mindennapi használatban. Ha rallyznál más lenne a helyzet.
Szerezz egy garnitúra 4T rugót, vagdosd meg vagy nyomasd össze, aztán tedd alá azt normális gátlókkal. Most már tényleg Pont :)

Jurij: Mi azt USB lapnak hívjuk :D
A farostlemez jóval másabb, az finom farostokból készül, kb. 2mm vastagságban, míg az OSB lap többféle vastagságban és nagy rostokból készül.






[i](Módosította PAtr0n 2010.04.11. 00:48-kor)[/i]

2050 Őry Gábor 2010-04-10 08:49:03  Előzmény:Marton Tamás: 70662

A két szabályozó együttes munkájának eredménye bonyolultabb, hogysem lemondani lehetne. Ugyanis az egész egy háromdimenziós diagrammal írható csak le, azt pedig csekélyke értelmünkkel nehéz ránézésre átlátni. Mindenesetre nem árt szétválasztani a terhelés és a fordulatszám kérdését. A bejutó keverék mennyiségét nem a fordulatszám szabályozza, hanem a fojtószelep (kivéve talán a motorfék esetét). a vákuumot is ez szabályozza, nem véletlenül ezzel szabályozzák a terhelésfüggõ elõgyújtást is. Csak éppen fejlettebb autókon ezt MAP-szenzorral teszik, ami a szívócsõnyomást érzékeli, ami persze megint csak a fojtószelep állásától függ. Amit Tsaby leír az igaz, csak éppen a legtöbb esetben úgy nyomkodjuk a gázpedált, hogy az autót hajtja a motor, vagyis a hirtelen gázpedál lenyomást nem követi azonnal fordulatszám-növekedés. Ha pedig már a fordulat is nó, ott már nem baj a nagyobb elõgyújtás, hiszen magasabb fordulaton eleve az kell.

2049 Támba Csaba 2010-04-10 08:30:46  Előzmény:Marton Tamás: 70662

Persze, hogy nem véletlenül van így.

Pl. hirtelen gyorsításnál a gyorsítószivattyú elég nagy benzinmennyiséget "pisil" bele a szívótorokba, így ekkor is rendesen feldúsul a keverék és ebben az esetben is kell egy hirtelen elõgyújtás csökkentés.
Közben meg dolgozik a kiegyenlítõ fúvóka, az átmeneti rendszerrel a karburátorban.
Szóval szorosan összefügg a gyújtás és az üzemanyag adagolás.

És épp ezért van sokszor gond, mikor az önjelölt "tuningmesterek" önhatalmúan megváltoztatják akár a karburátor, akár a gyújtás valamelyik jellemzõjét és nem számolnak a "dominóelv" jelenséggel.
A két rendszer ugyanis gyárilag össze van hangolva, így bármely paraméter változtatásakor számolni kell a másodlagos hatásokkal.

Tipikusan gyakori példa a gyári levegõszûrõ direktszûrõvel való helyettesítése.
Nem mindig hozza a várt hatást ha nem ésszel oldják meg.

2048 Lizák Péter 2010-04-10 08:22:57

ültetéshez 4T trabihoz milyen rugókat ajánlotok?
Hogy ha nem nagyon kell, akkor ne vagdossuk az eredetieket

2047  Spityu 2010-04-10 07:51:41  Előzmény: : 70650

Milyen programmal írtad rá azt a néhány piros karaktert? :))))

2046 Marton Tamás 2010-04-10 07:28:15  Előzmény:Támba Csaba: 70657

Na pont ezen gondolkoztam mindvégig. Hogy a felpörgõ motor, egyre nagyobb vákuumot csénál.
Tehát hiába esik hirtelen a vákuum amikor kinyílik a fojtószelep, ha a motor felpörgése miatt meg nõni fog.
Mindenesetre biztos jól ki van ez találva, nemhiába csinálták így.
Majd az új dobbal megpróbálom belõni rendesen, és megírom mit tapasznyaltam.

2045   2010-04-10 05:06:03

:D nem hogy örülnétek, hogy láthatjátok a tervezés és kivitelezés fázisait.:cool::evil: :D

Az OSB lap és a farostlemez közt pedig van egy kis különbség :DDD
[i](Módosította Jurij 2010.04.10. 07:06-kor)[/i]

2044 jocking . 2010-04-09 21:40:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 70656

Akkor ezt kissé elb@sztam.:D Viszont ha tényleg csak indításnál villan fel egy pillanatra és a hidrotõkék se zenélnek, akkor nincs azzal semmi gond.;)

Tsaby: OSB lap, farostlemez... Tökmindegy, fa-fa.:D;)


[i](Módosította jocking 2010.04.09. 23:42-kor)[/i]

2043 Támba Csaba 2010-04-09 21:33:45  Előzmény:jocking .: 70654

OSB-lap :)

2042 Csády Szabolcs 2010-04-09 21:28:43  Előzmény:Mazák Viktor: 70639

Én nem ajánlanám a Wartburg rugókat a magyar utakhoz, hacsak nincsenek súlyos veseköves gondjaid... Én elöl vágott Warti, hátul vágott eredeti rugókkal vettem a gépsárkányt, s mostanában fogom lecserélni a wartikat, mert embertelen...Kanyarban nagyon fekszik a kocsi az biztos, de mondjuk ha 20-30cal rámész egy fekvõrendõrre kifejeled a tetõt. Volt úgy hogy egy elég kátyús kavicsos úton kellett 200m-t mennem, és utána 2 napig sajgott a hátam, pedig egyesben mentem gyök2vel.

2041 Támba Csaba 2010-04-09 21:26:33  Előzmény: Spityu: 70653

Igen értem, mint ahogy a 2022-es hsz-ben is leírtam.

Az általad vázolt esetben pont ez a cél, hogy csökkenjen a vákuum. Ugyanis ekkor a plusz terhelés miatt tartósan nagyobb töltést adsz a hengereknek a normál üzemhez szükségesnél, ami detonációs égéshez vezetne (csörgés). Épp ezért ilyen esetben szükséges visszavenni az elõgyújtásból.
Épp ezért raknak az elosztóba a röpsúlyos szabályozó mellé vákuumosat is, mert ebben az esetben a változatlan fordulatszám miatt a röpsúlyos szabályozó nem tud beleszólni a buliba. Tõle aztán csöröghetne a motor :)

De a legáltalánosabb esetben, azaz amikor a gázpedál lenyomásakor gyorsítás a cél és eredmény, akkor csak egy pillanatra esik a vákuum, mert a felpörgõ motor megnövekedett szívási teljesítménye jelentõsen emeli a vákuumot újra. És hogy ez a folyamat minél gyorsabban, "kisebb vákuum-kimaradással" valósuljon meg ezért a legtöbb karburátornál nem csak a pillangószelephez tartozik vákuumcsatorna. Összekötik ezt a részt a leszûkülõ torokban nyitott plusz csatornával, mivel itt nagyobb az áramlási sebesség és gyorsabban újra kialakul az elõgyújtáshoz szükséges vákuum.
[i](Módosította Tsaby 2010.04.09. 23:29-kor)[/i]

2040 Csády Szabolcs 2010-04-09 21:22:19  Előzmény:jocking .: 70645

A mûszer? Hmmm...Azt kizárnám, mivel okosba rá van kötve 601-es óra, meg mûszerfal révén az index-visszajelzõre.
Egyik ismerõsöm azt mondta, hogy nála akkor csinál ilyet, ha olajcsere elõtt áll. Utána ahogy átfordult a motor, rögtön elalszik a visszajelzõ. Ami azt illeti én is olajcsere elõtt állok...

2039 Marton Tamás 2010-04-09 20:57:20

Váááá, Tsaby, Spityu, Orygabor bekakkantok rajtatok. :)
Szóval ez a gyújtás téma mégsem olyan egyszerû. Vagy az lenne, csak végre fel kéne fogni az egészet. :)
Az már tiszta, hogy minél nagyobb a pillangószelep nyitási szöge, annál kisebb vákuum esik a dobon, így csökken az elõgyújtás, ami meg kell is nagy fordulaton, mert a magas fordulatszám és hõ miatt a picit öngyulladó keverék (oktánszám függõ) eleve nagy "elõgyújtást" csinál. Jól írom?

4TRed: én nem ajánlom a waresz rugót, rohadtul pattogós, hozzákeményített gátló nélkül meg egyenesen rémálom. Viszont kanyarokban b*szik dõlni a kaszni = jó úttartás :)
Vezérmûtengellyel meg elvileg semmi dolgod nincs, csak betenni, a jelölések ugyanott vannak, annyi a különbség ugyebár, hogy a bütykök "tompábbak".
A csapágyak hozzákopásáról nem tudok nyilatkozni. Anno az 1.1-es mocimnál is csak bele lett hajítva az 1.3 tengely.

2038 jocking . 2010-04-09 20:39:13  Előzmény:Támba Csaba: 70651

De a kép tetején belógó farostlemez se kutya... :D:evil:

2037  Spityu 2010-04-09 20:18:43  Előzmény:Támba Csaba: 70652

Nem érted, hogy miért mondom! :D Egy másik példa, életszagúbb:
haladok mondjuk negyedikben, 2000-es fõtengely fordulatszámmal egy vízszintes útszakaszon, érintõ gázpedálállással. Aztán jön egy emelkedõ, ami miatt jobban be kell nyomni a pedált, hogy azonos fordulatszámon forogjon továbbra is a fõtengely. Kérdés: ekkor a szívócsõre csatlakoztatott csonkon nagyobb vagy kisebb vákuumot mérhetünk a vízszintes úton mérhetõhöz viszonyítva?

Szerintem kisebbet, mert ugyanazok a hengerek szívnak, de szemben nem egy majdnem elzárt pillangószelep és egy "zsákutca" (vákuumdob), hanem jóval nagyobb kersztmetszet van.
[i](Módosította Spityu 2010.04.09. 22:20-kor)[/i]

2036 Támba Csaba 2010-04-09 19:56:47  Előzmény: Spityu: 70648

Aha... Ilyenkor tényleg nem mindegy mennyi az elõgyújtás :)))

2035 Támba Csaba 2010-04-09 19:55:33  Előzmény: : 70650

Szép sima beton:)

2034   2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100409/DSC01062_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezt ma "barkácsoltam" :DDD