Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4983  Spityu 2012-06-04 15:41:06  Előzmény:Kárász Endre: 73597

Simán.

4982 Kozma Bence 2012-06-04 15:37:45  Előzmény:Kárász Endre: 73596

Akkor énis a 265-bõl kérek. :) Azt nagyon megköszönném ha kölcsön tudnád majd adni, mert ahogy elnéztem nem olyan olcsó mulatság...

4981 Kárász Endre 2012-06-04 15:36:42

2T váltót ki lehet úgy venni, hogy a csonkállványok a helyükön maradnak, és egyszerûen csak kiemelem a bölcsõbõl? (Persze a motort elõtte lekapnám, mert nem vagyok erõmûvész...) Tehát a féltengelyek maradnának a helyükön, futómûhöz nem nyúlnék semennyire sem. Egyébként háromágú csillag van a végükön, ha ez esetleg számít.

4980 Kárász Endre 2012-06-04 14:43:36  Előzmény:Kozma Bence: 73594

Megrendeltem a fickótól a 265-ös szélvédõragsztót, egybõl négy darabot:) Nem gondolom, hogy az adott felhasználás szempontjából olyan baromi nagy különbség lenne köztük, ráadásul tegnap átnéztem mindegyiknek az adatlapját, és ez rendelkezik a legnyagyobb szilárdsággal. Azt mondta ma, hogy van még kb. egy fél raklapnyi belõle. A pisztolyt én is kutattam, valószínûleg veszek magamnak. Elõre láthatóan nekem két-három hét múlva lesz a felragasztás aktuális. Egyeztessünk, mert lehet, hogy kölcsön tudnám adni neked!

4979 Kozma Bence 2012-06-04 06:11:37  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Egyébként Te melyikkel dolgoztál? 221, 252, 552, 512, 254, 265?

4978 Kozma Bence 2012-06-04 05:41:36  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73593

Szia!
Sajnos erre nem is gondoltam. Körülnéztem neten, lehet kapni 600ml-es pisztolyt is, valamivel drágábban. Bízok benne, hogy van valamelyik ismerõsnek.

4977 Holnapy Gergely dr. 2012-06-03 22:51:31  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Szia!
Sikát pl én is ajánlottam, én 300ml-es kartussal dolgoztam, ami a háztartásban is megtalálható "szilikonpisztoly nyomóba" behelyezhetõ. De vigyázz, mert amit belinkeltél, az 600 ml-es kiszerelés, lehet hogy v.mi spéci adagoló kell hozzá, hiszen ezt ipari körülmények közé javasolják. De cáfoljon meg aki dolgozott ilyen kiszereléssel. Csak nézz körül, vagy kérdezz rá az eladónál, nehogy az olcsóbb legyen a drágább a végén...
G

4976 Kárász Endre 2012-06-03 20:09:26  Előzmény:Kozma Bence: 73591

Elõre bocsájtom: sose ragasztottam még durót...

Viszont nekem is pont ez lesz a következõ lecke, mivel a kocsi megy a karosszériáshoz. Korábban a Sika 256-ot ajánlotta valaki, így ezzel tudtam összevetni a Vaterán lévõket, miután kigugliztam az összesnek az adatlapját. A húzó-, és nyírószilárdság alapján a 265 tûnik a legjobbnak. De azért jó lenne valaki másnak is a véleménye, fõleg, ha azt mondja, hogy mindegy:)
Ami viszont durva, hogy ez nagyon-nagyon jó áron van(~negyede)! Az lenne a javaslatom, hogy egyeztessünk a licitálás ügyében. Attól függõen, hogy melyikbõl mennyi van neki, valahogy eloszthatnánk, de ezt majd privátban.

4975 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73585

Köszi!
Próbálgattam ma, de sikertelenül, annyira nem mertem neki odavágni...
A 2 14-es furat nincs bedugózva. :)

Vaterán találtam ragasztót:
[url]https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/szelvedo_uveg/sikaflex_ragaszto_tomito_szelvedoragaszto_1599579059.html[/url]
Melyik fajta lenne jó a durók visszaragasztására?

4974 Kárász Endre 2012-06-03 18:03:32  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Mivel a dugó egy aluminium "kupak", ezért érdemes egy éles csavarhúzót beleütni, és kicsavarni. Legalábbis nálam ez bejött :)
[i](Módosította Endre 2012.06.03. 20:04-kor)[/i]

4973  Spityu 2012-06-03 17:08:42  Előzmény:Őry Gábor: 73588

Az is jó, feltéve, ha nincs bedugózva. :)

4972 Őry Gábor 2012-06-03 15:09:39  Előzmény: Spityu: 73585

És ha behajt 2 14-es csavart a lendkerék furatába? Feltéve, hogy nincs bedugózva?

4971 Bencze Robi 2012-06-03 09:51:59  Előzmény:Kiss Krisztián: 73586

akkor üzenek :) köszi

4970 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Nekem van új,ha kell még privátba üzenj,megbeszéljük![imgw]https://kepfeltoltes.hu/120603/M_solat_-_m_hes_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4969  Spityu 2012-06-02 21:48:09  Előzmény:Kozma Bence: 73584

Csavard le az anyát, aztán feszíts be egy pajszert a blokk és a lendkerék közé (nem kell teljes erõvel). Alu dorni + kalapács kombóval simogasd a fõtengely lendkerék felõli végét. Nem kell nagyon nagyokat ütni, inkább sok kicsit (közepest) + forgasd a lendkereket (vagy tedd át a pajszert). Alu dorni híján hajtsd szintbe az anyát, és úgy üsd a végét a tengelynek. A lényeg, hogy ne sérüljön a menet. Le fog jönni.

4968 Kozma Bence 2012-06-02 20:06:23

Üdv!

A lendkerék lehúzása hogy lehetséges célszerszám nélkül?

4967  Spityu 2012-06-02 15:01:57  Előzmény:Kárász Endre: 73579

1. Szegecsek lefúrása, alsó és felsõ csavarok eltávolítása.
2. Szike, lapos és vékony csavarhúzó, vágó, kalapács és az ezekbõl alkotott szerszámkombinációk megfelelõ módon történõ alkalmazása. :)

Gyári ragasztónál a szike nem annyira használható, inkább újraragasztott elemeknél, ha PU-val, esetleg sziloval rögzítették. A gyári ragasztó általában jó vastag réteget képez, a csavarhúzót érdemesebb a karosszériához közelebb beütni, annak nem árt a horzsolás, a durónak inkább. Miután sikeresen eltávolítottad az elemeket, a fenti szerszámokkal óvatosan csapkodd le a ragasztódarabokat a durókról, elég jó meló... Aztán flexbe fogott sodrott tányér és drótkoronggal távolítsd el a maradékot, egyúttal érdesítsd fel a duroplastot. Akár a teljes felületén. Az esetleges üreg- és alvázvédõ rétegeket is távolítsd el.
Ezután alapos ecset + nitró kezelés, szükség esetén drótkoronggal végigfutni. A lényeg, hogy az utolsó mozzanat a zsírtalanítás legyen, ill. ragasztás elõtt közvetlenül szintén. Ragasztás elõtt célszerû a duroplast elemek élén végigfutni rezgõcsiszolóba fogott 200-400 körüli csiszolópapírral letolni, azért, hogy a szegecsek, csavarok ne kapjanak belõle.

A ragasztás menetét már leírtam.

De semmi sem szentírás. :)

4966 Bencze Robi 2012-06-02 14:48:09  Előzmény: Spityu: 73581

köszi, akkor nézek valami bontottat

4965  Spityu 2012-06-02 14:37:04  Előzmény:Bencze Robi: 73580

Emlékeim szerint a fogasív nem cserélhetõ, egyben van a vázzal, egyszerûbb cserélni a komplett kézifékkart. 3 + 1 csavar.

4964 Bencze Robi 2012-06-02 14:30:32

sziasztok
tudja valaki, hogy lehet e kézifékkarhoz fogasívet kapni valahol csakmert én nem találtam így hirtelen sehol sem. Gondolom egy fog törhetett le belõle, mert amikor behúzom akkor egy kattanás kimarad, meg így nagyobb az útja is :D
ja meg ha találok és ki szeretném cserélni akkor a szegecselt részt is meg kell bontani, csakmert még ezt eddig én nem szedtem szét
köszi

4963 Kárász Endre 2012-06-01 20:04:14

Azóta beszéltem a karosszériás sráccal, egész jól körvonalazódnak a dolgok. Dicsérte a csöppséget, hogy szép gyári állapotban van a nagy része, szóval büszke vagyok ám! A küszöböknél ponthegesztés lesz. Eleinte attól tartottam, hogy az így adódó rések klasszikus korróziós gócok lesznek, de ettõl jobban félek, mint kellene... Viszont ami feladja a leckét: a duró elemek eltávolítása. Milyen biztonságos technika létezik a ragasztott élek leválasztására? Valakinek valami tuti mesterfogás? Illetve milyen sorrendben érdemes hámozni a sárvédõket? Díszléc, csavarozás, szegecselés lemetélése, majd a ragasztott élek?

4962 Kalmár Csaba 2012-06-01 18:39:41  Előzmény:Kárász Endre: 73572

végigvarrni nem szabad kasznizásnál CO-val, mert vetemedhet és kiégeted az összes szenet és törékeny lesz , elrepedhet!

Ha valakinek kell trabin kisebb lakatos munkákat elvállalok én is, de komplett felújítást nem .Olcsón megcsinálom, de nem 1 nap alatt, mert általában úgy csinálom, hogy nekem is tetszen :)

4961  Spityu 2012-06-01 17:15:13  Előzmény:Kárász Endre: 73572

Ponthegesztés. Ha igazán igényesre akarod, akkor ponthegesztõvel kell hegeszteni. :) Ha kevésbé, akkor a CO-ponthegesztés is megteszi.

Barkács szakkörbe belefér a CO-varratos hegesztés is, Veteránba már nem, csak f.szkorbács kíséretében. :)

Amúgy az alsó küszöbhöz, talán a kédernél a padlólemezhez ill. az oszlopokhoz van hozzápöttyölve. De ez látszik drótkorongozást követõen.

Az eltávolításhoz jól jön direkt ponthegesztõ fúró.

Sajnos, alternatívát nem tudok mondani. Nekem szerencsére teljesen hibátlanok voltak (koppkopp).

4960 Kárász Endre 2012-06-01 13:53:45  Előzmény:révai ákos: 73574

Szeretném jelezni, hogy loptam a számot, én is most hívtam a srácot :)

4959  J.I. 2012-06-01 12:38:38  Előzmény:révai ákos: 73574

Szia,köszi máris hívom!

4958 révai ákos 2012-06-01 09:37:47  Előzmény: J.I.: 73570

Szia !

Van egy karosszérialakatos barátom Bp, XV. kerületben, szépen dolgozik, és neki is van Trabija, úgyhogy ért hozzá.
A száma : 20/353-2266,Bécs Dávid

üdv

4957 Kunyi Tamás 2012-05-31 20:33:33

Tibke:
Igen, kipróbáltam, ezzel járok dolgozni, szóval megy, csak arra gondoltam okozhat-e valami rejtett hibát. Mondjuk azóta számítógépre is lett kötve az ECU és azzal is hibamentesen kommunikált.

Spityu:
Ilyesmire gondoltam én is, és mivel az "áramkörben" nem volt benne az ECU, így talán meg sem érezte.
A Trabantomban viszont nincs ilyen gondom :) nekem az marad a number1.
Köszi a segítséget srácok! Ja és lassan utolérlek benneteket a topikban, mert az elejérõl kezdtem olvasni, de van még fél évnyi anyag :D
[i](Módosította slimtomi 2012.05.31. 22:36-kor)[/i]

4956 Kárász Endre 2012-05-31 20:00:33

Küszöbcserénél hogyan kell hegeszteni a küszöböket (alsót, felsõt) a fenéklemezhez? Végig kell varrni CO-val teljesen, oszt kész? Egymáshoz a két küszöböt? Azt ponthegesztik, vagy hogy? Továbbá: utángyártott felsõrõl tudom, hogy nagyon gané', de mit lehet/érdemes tenni? Van más alternatíva?

4955 Varga Tibor 2012-05-31 18:50:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 73565

Nem hiszem hogy bajt okozhat ha nem volt rajta a gyújtás.(Nálam többször túlélte, a hegesztést is, igaz, azok 90-94 közti komputerek. De kipróbáltad már?

4954  J.I. 2012-05-31 16:44:22

Sziasztok,a segítségeteket szeretném kérni.Budapesten vagy közvetlen környezetében keresek karosszéria lakatost aki a 2T-t kicsit gatyába rázná.
Segítségeteket köszönöm szépen! :-)

4953  Spityu 2012-05-31 10:06:15  Előzmény:Kunyi Tamás: 73565

Józan paraszti ésszel csak az akksinak ártasz ezzel -> rövidzár -> nagy áramfelvétel. Persze a józan paraszti ész nem mindig alkalmazható fizikában, szóval akár árthat is egy érzékeny elektronikának.
Egyszerûbb lett volna azt írnom: nem tudom. :D

4952  Spityu 2012-05-31 10:03:57  Előzmény:Kárász Endre: 73566

Saját célra teljesen jó az olcsó. Nekem valami lerúgott használt méd in csájnás van, jól mûködik. Fontosabb dolog a csõ... van merev és gumiból készült is. Elõbbi akkor szükséges, ha egyedül dolgozol, ugyanis kétkezes présnél csak a merev csövet tudod rányomni rendesen a szemre. Viszont merevségébõl adódóan be van határolva az alkalmazhatósága, bár ez Trabantnál nem jelent gondot.
Esetleg vehetsz egykezes prést is.

4951 Kunyi Tamás 2012-05-30 22:13:51  Előzmény:Kárász Endre: 73566

Cél szentesíti az eszközt. Szerintem atttól függ milyen sûrûn fogod használni.

4950 Kárász Endre 2012-05-30 21:02:45

Tervezem egy zsírzóprés beszerzését, de nem tudom, hogy milyet. Érdemes ~5000Ft-ot megadni egy BETA-ért, vagy jó a 2-3ezer Ft-os lengyel, stb. gyártmányú is? Vajon van érdemi különbség köztük?

4949 Kunyi Tamás 2012-05-30 20:56:46

Szevasztok!
Egy kicsit nem teljesen Trabis/Wareszos kérdésem lenne, ha off, töröljétek nyugodtan a kérdésem. Szóval ha egy injektoros autóban véletlenül letestelem az akku pozitív sarkát egy villáskulccsal, és egy pillanatra némi szikra jelenlétében ellenzi ezt az autó, akkor meg tud hibásodni az ECU? A motor nem járt, gyújtás nem volt ráadva... Az én elektronikai tudásom szerint, nem kifejezetten, de ti mit gondoltok?
Köszönöm elõre is!

[i](Módosította slimtomi 2012.05.30. 22:58-kor)[/i]

4948 Kozma Bence 2012-05-30 19:46:51  Előzmény: Spityu: 73563

Rendben, köszi! :)

Igen, ott a hengertalpnál is teli van..

4947  Spityu 2012-05-30 19:43:47  Előzmény:Kozma Bence: 73562

Mehet henger, hengerfej egyaránt. Arra azért figyelj, nehogy megrozsdásodjon a hüvely. Szóval napokig ne áztasd benne. :) Jah, durva ecset nem árt a mûveletnél. Lehet kapni (normális) festékboltban az átlagos ecsethez hasonlót, de szõr helyett a gyökérkeféhez hasonló sörte van a nyél végén. Tudom ajánlani...

A folyadék olaj, mégpedig ami a benzinbõl kicsapódott. Van az a kis csésze szerûség a hengertalpnál, na ott is össze szokott gyûlni, a mai napig nem értem, hogy miért szüntették meg az olajozó furatokat, ami a csészétõl a csapágyakig vezetett...

4946 Kozma Bence 2012-05-30 18:32:47

Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)

Spityu: A trisós vízbe mehet a henger és a hengerfej is? Mert akkor ezt kipróbálnám, elég olcsó...

Levettem ma a hengert és a dugókat is. A hajtókarok mellett benézve van valami folyadék a fõtengelynél. Elõször benzinre tippeltem, de annak már rég el kellett volna párolognia. Lehet, hogy víz kerülhetett oda?

4945 Bencze Robi 2012-05-30 18:18:01  Előzmény:Erõs Pál: 73560

alapjárati elektronika rendben van?

4944 Erõs Pál 2012-05-30 17:11:40

Sziasztok! Segítség kellene!
1.1 es Trabíról lenne szó.
Az alapjáratom ingázik.. ( És a motor sem gyorsul úgy mint eddig)
Teljesen szétszedtem a karbit, és kitisztítotam. Az üzemenyag rendszert is.
De összerakás után sem múlt el a "probléma".
A gyújtásra gondoltam, de cseréltem gyertyát, gyertyakábeleket, gyújtásfedelet, kalapácsot is. De a gond megmaradt.
A szerelõ spanom szerint nem az a baj, de nem tudja õ sem hogy mi baja lehet.
Tanács, tapasztalat... esetleg valkinek volt már ilyen baja és tudja mi a megoldás...
(Lehet hogy csak be kellene állítanom valamit??)
Minden ötlet érdekel! Köszi!
Sziasztok!

4943 Varga Tibor 2012-05-29 20:21:21  Előzmény:Kozma Bence: 73546

Ze még nem tûnik túl vastag koksznak, nitrohigító simán lehozhatja. Amúgy meg régen én injektortisztítót használtam(szétszedés nélkül, csak a tankba öntve :) ), kb 5-10 ezer km-nként, és gyönyörûen lehozta a kokszot, aranysárga volt a hengerfej, és a dugó is.

4942 Varga Tibor 2012-05-29 20:15:06  Előzmény:szilágyi József: 73556

Ha az eredetiség nem szempont, mi régen biztonsági övbõl csináltuk. De a futószalag is tökéletes, ahogy elõttem mondták.

4941  Spityu 2012-05-29 19:49:59  Előzmény:szilágyi József: 73556

Van az aprók között, igaz csak 2db. A méretben nem vagyok biztos, mármint, hogy van-e különbség az elsõ és a hátsó között.

Esetleg még nézd meg a zsombicar oldalát.

Szállítószalagból lehet vágni, termelõüzemeknél szinte mindig van selejtezve, néha a gyárival megegyezõ színût is találni.

4940 szilágyi József 2012-05-29 19:44:31

Sziasztok kollégák ! :) érdekelõdnék hogy futómû felszíjazáshoz mibõl lehetne csinálni hevedert?? vagy esetleg venni vhol kis pénzért

4939  Spityu 2012-05-29 18:54:20  Előzmény:Kozma Bence: 73552

A tárcsa vitán felül gyári új.

Szénbõl volt utángyártott? Nekem 82ezer km után olyan, mint az új. A letörés mértékébõl ítélve.

Szerkezetbõl ritkán, detalálni gyári újat, nemrég volt vaterán 8-ért, az elég baráti érte, de lehet sokkal drágábban és olcsóbban is találni. :) Szerintem teljesen felesleges még a tárcsát is cserélned. Vagyis inkább úgy fogalmaznék: a mostani kisgenerálnál csak a tárcsát cseréld ki, azt is csak akkor, ha tényleg muszáj, de azért vedd meg ezt a 3500-ast, aztán késõbb tárazz be egy gyári új szerkezetet, de jó darabig nem lesz rá szükséged. :)

4938 Őry Gábor 2012-05-29 18:37:21  Előzmény:Kozma Bence: 73546

A csapágyaknak is lehet, ha elmegy belõlük, vagy szétszárad a zsír.

A dugótisztítás legjobb módja, ha le is van véve a henger és a dugó is. Ugyanisa koksz pora nem megy be a hengerfal és a dugó résébe. Bár itt nem fontos az esztétikum, a drótkefe helyett valamilyen hántolót ajánlanék, mert az acél drórtkefe összekarcolja az alumíniumot.
A hengerfejet meg kell nézni, hogy síkban van-e (mondjuk egy vastagabb üveglapon. Ha billeg, akkor tuti, hogy ki fog fújni. Fel kell szabályoztatni.
Ha már szedtél szét motort, akkor ez a rész kihagyandó. A dugópucoláshoz maradhat a dugó a helyén, de a hajtókar köré tekerni kell valami rongyot, hogy a csula ne potyogjon bele. Így megúszható a dugókiszedés (nem bonyolult, de ütögetni kell a csapszeget, nehéz ellentámasztani a hajtókart, ha nem támasztod ki, akkor elgörbül és az alsó csappágynak se jó, kipotyoghat a csapágygörgõ stb.)
[i](Módosította orygabor 2012.05.29. 20:50-kor)[/i]

4937 Őry Gábor 2012-05-29 18:32:58  Előzmény:Kozma Bence: 73552

Mivel a kuplungcsere nem olyan nagy cucc a Trabin, én nem cserélném. A kinyomószenet is csak akkor, ha már full elkopott.

4936 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Ez a kuplungtárcsa szerintetek tényleg eredeti?
[url]https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/egyeb/trabant_601_kuplungtarcsa_gyari_uj_ddr_1597279943.html[/url]

Illetve szerekezetet és kinyomószént is érdemes ilyenkor cserélni? Azokból jók az utángyártottak?
[i](Módosította 83NC3 2012.05.29. 20:26-kor)[/i]

4935 Kozma Bence 2012-05-29 17:50:31  Előzmény: Spityu: 73550

Okés, köszönöm! :)

4934  Spityu 2012-05-29 13:08:33  Előzmény:Kozma Bence: 73549

A kifújásra a vastag olajsárból lehet következtetni.
Ha leveszed a hengereket, akkor a dugókat is érdemes lekapni, de jelöld meg, melyik volt a bal (2) és melyik a jobb (1). Ill. a gyûrûstiftek pozíciójára is figyelni kell visszaszereléskor (hátul legyenek).
A tisztításhoz: 10-15l forró víz, 250-500g trisó, és az alkatrészek. Érdemes nagy lábasba tenni, így késõbb lehet még fõzni. A maradék kokszot kátrányoldóval próbáld meg eltávolítani, ha azzal sem jön, akkor drótkefe. A legvégén fel is polírozhatod a dugók tetejét ill. a hengerfej égésterét 1000-2000 körüli csiszoló papírral.
Trisó helyett benzint, Brigéciol-t (csak D3-at, B2000-et ne), gázolajat, hígítót (lassan olcsóbb, mint a benzin) is használhatsz vagy egybõl kátrányoldót.