Pontosítanék: az elsõ csapágy golyós, nem kúpgörgõs.
A hátsó gátló majdnem ugyanolyan, mint a '88 elõtti 2T Trabikon. Így aztám a felújítása is megegyezik: vagy beadod felújító mûhelybe, vagy otthon próbálsz cserélgetni rajta alkatrészeket. A mûhelyben egyébként annyi a felújítás (legalábbis itt Pesten az elég jónevû Kárászi cégnél), hogy a belsejét (belsõ henger a dugattyúval, szelepekkel) kompletten kicserélik. Ha olyan ramaty állapotban van, akkor a dugattyúrudat is.
Annyi a különbség a régi 2T gátlóhoz képest, hogy a dugattyúrúd vastagabb, emiatt a szimering más benne. Érdekes, hogy a hornyos záróanya nyers öntvénye ugyanaz, csupán 2mm-rel nagyobbra van fúrva a luk a rúd számára. Ugyanez a helyzet a szimeringtartó záróelemmel is. Emellett még a dugattyú alatt lévõ, kihúzás esetén mûködõ szelep rugója erõsebb, mivel komolyabb csillapítást kell biztosítani, mint a laprugós konstrukciónál. Bár nekem spirálos a 2T, mégis betáraztam régi gátlókat, mert pont a kopó alaktrészek csereszabatosak. Na jó, a dugattyúrúd nem, de a lényeg a belsõ henger és a dugattyú. Ha majd egyszer veteránosodik a kocsi, akkor így lesz felújítva.
A szimeringnél érdemes nyomásállót venni, bár az már nem párszázas tétel. Ennek, és a szimeringet is magában foglaló záróelem O-gyûrûjének tudtam a méretét, de most sehol sem lelem.
Olaj: lengéscsillapítóba lengéscsillapító olajat. Anno én Repsol Fork Oil nevû készítményt löttyintettem bele. Ugyanannyit, mint az elsõbe, mivel a térfogatok kb. ugyanolyanok lehetnek. A gyári javítási könyv 113 cm^3 mennyiséget ír elõ. A Repsolnak van 5W és 10W változata is, én a 10W-t használtam. Az a baj, hogy a gyári könyvben lévõ viszkozitás régi mértékegységben van megadva (Engler fok), ráadásul 20C fokra. Hosszas átszámolás után arra jutottam, hogy kb. a 10W-nek felel meg a gyári elõírás.
A kerékcsapágyról még annyit, hogy Zsombinál általában vegyesen van a kínai és a Szamarához gyártott orosz csapágy. Ha nem akarsz beruházni 6000Ft/db áron SKF-be, és tõle rendelsz, akkor érdemes telefonon letisztázni. Illetve a cseh ZKL is gyárt ilyet, én azt tettem bele. De ilyet csak egyszer láttam a Vaterán (amikor megvettem), azóta sehol...
[i](Módosította Endre 2013.11.11. 18:02-kor)[/i]