Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6933 Őry Gábor 2013-11-21 20:36:12  Előzmény: Spityu: 75546

Van még egy opció: szívatós leállítás, és szívató visszatolás. Indítás szívató nélkül. (Hidegben, rövidebb leálláshoz).

6932 Őry Gábor 2013-11-21 20:34:11  Előzmény:Bajáki Péter: 75544

Hogy az autószerelõk hogy látják a világot az egy kérdés...

1. De, több benzin kerül az égéstérbe, és
2. nemcsak oda, hanem a szívócsõbe, a forgattyúsházba, a felömlõkbe is. Ezért hidegindításkor a benzin egy része ha le is csapódik a hideg falakon, így is jut elég a gyertyához.
3. A kipufogóba így is, úgy is jut lerakódás, amit csak az országúti csapatás tud rendesen kiégetni (a csak városi használat a négyütemûeknél is gondot jelenthet).
4. A tapasztalat: egy túlszívatott motor egyheti állás után mínusz tíz fokban is képes pöccre indulni, ha egyébként minden rendben van vele.

(Ugye te nem vagy autószerelõ???)

6931  Spityu 2013-11-21 19:40:24  Előzmény:Szedlák Tibor: 75545

Nem. Teljesen más méretekkel rendelkezik. 6206 C2 a belevaló.

6930  Spityu 2013-11-21 19:39:02  Előzmény:Bajáki Péter: 75544

Én egész évben szívatóval szoktam leállítani abban az esetben, ha tudom, hogy legalább "jópár" óráig nem megyek vele. Pl. "8 óra munka" végéig. Vagy másnap reggelig. Ha tudom, hogy néhány perc múlva vagy egy órán belül megyek, akkor természetesen csak a gyújtáskapcsolót fordítom el.
A felpörgetõs módszer sem rossz amúgy.
Illetve télen nem mindig fullad bele a szívatóba, akkor pár mp. után simán le szoktam állítani.

Ha jól tudom, a H1-1 már olyan szívatóval rendelkezik, ami lényegében fojtja motort, így az úszóház felõl próbál meg levegõt szívni a karburátor, és lényegében így jut be plusz üzemanyag. Szerintem így is meg lehet fullasztani.

Az eredeti kérdésre visszatérve: másfél, két óra állás erejéig nem szoktam megszívatni.

6929 Szedlák Tibor 2013-11-21 19:30:39

Sziasztok! Érdeklõdnék, hogy a 6207 es számú csapágy jó-e a hátsó kerékcsapágy helyére? (Szinte elporladt a lengõkar , kitört a kerék és ki kell már cserélni a csapágyakat is.)

6928 Bajáki Péter 2013-11-21 17:41:15

Sziasztok,

Körkérdés arról, amirõl nem nagyon esik szó: ki hogyan állítja le a kétütemû Trabantot, ha tudja, hogy legalább másfél - két óra múlva indítja be legközelebb?

Én ilyen esetben szívatóval lefojtom, és szívatóval indítom. Azt tapasztaltam, h. sokkal könnyebben indul, mintha csak simán leállítanám.

Sokan úgy állítják le, hogy felpörgetik, hogy megszívja magát benzinnel és elfordítják a kulcsot. És utána szívatóval indítják.
(Autószerelõ szemével nézve ez a tipikus Trabantos leállítás ostobaság, mert nem kerül több benzin az égéstérbe, ellenben a kipufogóba el nem égett üzemanyag és olaj kerül, s utóbbi csak lerakódik. Ezt az érvelést helyesnek vélem.)

Számít-e, hogy az autón 28HB 2-x, vagy 28H 1-1 karburátor van?

Szóval a kérdés: ti hogyan állítjátok le?

6927 Geyer Oszkár 2013-11-19 19:12:22

Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy egy 2 ütemû warbi gumival szerelt lemez felnie, rárakható egy 1990-es évjtu 2t trabira? Köszi.

6926 Szabó Gábor 2013-11-18 15:26:20  Előzmény:Bencze Robi: 75532

Karburátor talp esélyes lehet. Kisebb-nagyobb repedések, amiket nem mindig látni. Alapjáraton a nagy vákuum összehúzza a gumit, így a repedéseket is, mikor gázt adsz hirtelen csökken a vákuum, ekkor a repedéseken fals levegõt szív a motor, a keverék elszegényedik, emiatt nem pörög fel egybõl. Ugyanez van 60-nál motorfék után. Ilyen fals levegõhöz melegedés is társulni szokott.
Esetleg valami szemmel alig látható vagy áttetszõ morzsa van az úszóházban, ami a tûszelepet nem engedi zárni. Akadhat az úszó és a tûszelep is. Ilyenkor meg a dús keverék miatt fullad. Ilyenkor, ha lepadlózod üresben diesel módjára koromfelhõt enged, majd nézz rá erre is.
Szedd ki a gyertyákat, nézd meg a színüket. Ha kormos, dús a keverék, ha fehéresre égett, szegény. Persze, ha a gyújtás tényleg jó.

6925 Mazák Viktor 2013-11-17 12:06:53  Előzmény:Pálfi Viktor: 75540

Szia!

Az ET miatt nem. Én próbáltam a hátsó tengelyre Borbet R14es felnit 20as ETvel, kiért a hátsó karosszériaelem pereme alá a gumi. 40 feletti ETt keress - ha nem szeretnél átalakítást a kasztnin vagy a futómûvön - a gyári 45 körül van, ha jól emlékszem 43.

6924 Pálfi Viktor 2013-11-16 17:58:23

Sziasztok! Segítségeteket kérném! 1.1 es trabim alá bemenne a 185/55 r15 ös gumival szerelt Et25-ös felni? Köszi.

6923  Spityu 2023-05-22 08:40:11

A 2T Trabant váltóolajához... több helyen láttam már, hogy a HV-46-os hidraulika olajat ajánlják hozzá. Könyvben, (német) fórumon, prospektusban, webshopban egyaránt. Egy próbát az is megérhet.

[img]https://www.zsibvasar.hu/estatic/c1i/2822/2822701.jpg[/img]

6922 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Zimmermann István: 75526

Átalakítás nélkül nem megy be, de nem bonyolult belefaragni. Ültetésnél pedig vagy kikovácsoltatdo a rugót, amit én sose tettem, úgyhogy tapasztalatom nincs, vagy pedig össze kell forgatni a rugókat. Anno írtam is cikket róla.
https://users.atw.hu/tibke/ultetes.html

6921 Varga Tibor 2013-11-15 19:25:27  Előzmény:Pápai László: 75524

Nyugodtan tedd fel, semmi baj nem lesz, nekem volt 2T-n nagyon rég.

6920 Zimmermann István 2013-11-15 13:35:17  Előzmény:Petró Dávid: 75535

Na akkor én megkeresem és rájuk írok egy mailt, hátha szóba állnak velem.
Remélem tényleg jók. :)

6919 Petró Dávid 2013-11-15 10:13:07  Előzmény:Zimmermann István: 75534

Én a Vörös Autórugó nevû céget ajánlanám. Én még nem csináltattam velük,jövõre tervezek menni hozzájuk, de sokan dicsérik és több mint 60 éve foglakoznak rugókészítéssel...

6918 Zimmermann István 2013-11-13 10:08:09  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75530

Köszönöm a segítséget!
Akkor nyugodt szívvel megvehetem a lámpát, beletudom tenni kis átalakítással?
Megbízható rugókovácsot tudsz nekem ajánlani? Illetve neked mennyibõl jött ki az egész ültetés?

6917 Őry Gábor 2013-11-13 07:58:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 75528

Szerintem félreértjük egymást: Én úgy láttam, hogy a 15W olaj sûrûbb mint a Hixol T. Ezért írtam, hogy ha neked a sûrûbb olajjal jól mûködik, akkor miért ne használd?

Én is kipróbáltam 15W-vel, de nem jött be, a váltó finoman kapcsolt, de a visszaváltás tragédia volt. Azért próbáltam ki, mert akkor még azt hittem, hogy biztos hígabb, mint a Hixol. Aztán meglepve láttam, hogy nem.

6916 Bencze Robi 2013-11-13 07:50:38

Sziasztok!
Még mindig 4T problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, megpróbálom teljesen öszzeszedni mi történ t eddig, és mi nem jó még mindig.
Gyújtáshibára gyanakodva a szaggató darabos járás, néha akadozás, letorpanás miatt, új rotor, elosztófedél, gyertyák, gyertyakábelek, gyújtás beállítva. Kicsit jobb lett és megváltozott a hiba, "gyakorisága".
Olvasgattam itt a fórumon, hogy ilyen belefullad a motor a gázadásba tüneteket karbi miatt is produkálhat, kétszer szedtem szét és raktam össze, a szükséges tömítéseket cseréltem, enni lehet a karbiról, automata szívató tök jól mûködik, mágnesszelep kattan, üzemanyagszivattyú is új, minden kis biszbasz vákumcsõ kifújva, ahol falsot szívhat szerintem minden rendbe lett rakva. De még mindig szar.
de csak magasabb fordulaton tartva jelentkezik ez a szaggatás meg olyankor mikor pl lepadlózom üresben, nem pörög fel azonnal ahogy szokott hanem egy picit nemtudom szerintem érthetõen leírni, de felhorkan egyet kettõt és csak utána, valamint olyankor ha már elindultam és negyedikig probléma nélkül felkapcsoltam, mondjuk kb 60nál elveszem a gázt, még az is elõfordul hogy lefullad de ez nem állandó...ez a legidegesítõbb hogy nem mindig rossz..és nemtudom most ez így akkor hogy van...tehát ha mondjuk kis motorfék után elkezdenék gyorsítani nem eszetlenül taposva, de akár úgyis, akkor csak hörög de nem veszi a fordulatot...
Annyit csináltam még hogy a gyújtásvezérlõ dobozka kábeleit, csatlakozóit megtisztítottam, a testkábeleket, megnéztem a csatlakozót is ami a motorhoz megy, azt is ami közvetlen a dobozon van de nem láttam semmi rendellenest.
Örülnék ha tudna valaki mondani valami jót..
elõre is köszi
Robi

6915 Pápai László 2013-11-12 21:41:35  Előzmény:Zimmermann István: 75526

Sztem Tibkénél érdeklõdj ültetés ügyben, tud segíteni...

6914 Gyapjas Gergely 2013-11-12 21:07:29  Előzmény:Zimmermann István: 75526

A lámpát úgy tudod berakni hogy a trabi lámpabilijére ráteszed a golf szerelõkeretét. Ehhez a trabi bilin és a golf kereten is vannak felesleges részek amiket le kell vágni. Néha a trabi lámpakarika belsejébõl is vágni kell.

A lényeg hogy rugókováccsal a legegyszerûbb megcsináltatni és a legbiztonságosabb is. De ilyen mértékû ültetésnél már a lengéscsillapító szárát is rövidíteni kell vagy rövidebb szárú kell bele. pl: Lada vagy Skoda elsõ. Nekem 10cm- re( a kiszerelt laprugó legalsó lapjának alsó éle a földtõl) van kovácsolva a rugóm és lada lengéscsillapítóval van összerakva.

6913 Gyapjas Gergely 2013-11-12 20:55:57  Előzmény: Spityu: 75525

Mindegy milyen csapágyat raksz be ha lehûtöd és préseled akkor tartós lesz az is. Én raktam már be sbr, mastersport, zkl és eddig mindegyik bírja.

4t gátló ügyben keresd Bajusz kolegát mert õ már kikisérletezte h milyen patronnal újítható fel könnyedén.

6912 Kiss Krisztián 2013-11-12 20:41:17  Előzmény:Őry Gábor: 75527

Ezt tapasztalatból írtam,de mindenki azt használ amit akar.Igazából télen van nagy jelentõsége,amikor a normál váltóolajok megdermednek(minél sûrûbb annál inkább),és nagyon lassan melegednek,és a szabadon futó nem akar mûködni. Ezek a váltók nem egy nagyon nagy terhelés alatt mûködõ váltók,bõven megteszi a motorolaj amit kel neki utcai használat mellett.

6911 Őry Gábor 2013-11-12 19:30:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 75521

Ha mûködik rendben, akkor miért ne legyen egy sûrûbb olaj? Szerintem kárt nem tud csinálni...

6910 Zimmermann István 2013-11-12 17:51:45

Egy kis témát hoztam.
Érdekelne hogy a Golf1 "tuning" lámpáját mindenféle átalakítás nélkül fel tudom szerelni a kétütemû trabantomra? Vagy ha kell valamit változtatni akkor mit?
Illetve volna még egy kérdésem.....
Ültetnék 7-10cm-t az autón...ezt hogy és hol tehetem meg? Mert hallottam hogy rugókovács tudja megcsinálni, de ha valakinek van már tapasztalata hova vihetem, az kérem írjon.
Köszönöm.

6909  Spityu 2013-11-12 17:35:34  Előzmény:Kárász Endre: 75517

Köszi! Nem tudja valaki esetleg, hogy mekkora lehet a szimmering a 4T gátlóban? A kétszeri szerelést akarom elkerülni. Meg persze az O-gyûrû mérete is érdekes volna.

Kerékcsapágyból szerintem a legolcsóbbat rendelem, aztán max megtunkolom zsírral. ZKL mondjuk elég jónak mondható. A ruszki csapágyak szerintem rosszabbak, mint a kínaiak.

6908 Pápai László 2013-11-12 13:35:09

Sziasztok!

Gumis kérdés következik: a 4T gyári felnijére(4" a szélessége)175/70-es gumikat fel lehet tetetni? Hallottam már ezt is, azt is, egy olyan vélemény érdekelne, akinek tutira fent van, vagy tutira nem sikerült. Gumis tenné fel, de addig nem veszem meg a gumikat, amíg nem tuti hogy jók lesznek.Köszi elõre is.:confused:

6907  Spityu 2013-11-12 12:07:12  Előzmény:Zimmermann István: 75522

A 15W40 szerintem "vastagabb", mint a gyári. Nem mondom, hogy rossz, mert nem teszteltem. Egyelõre maradok a Hixol T-nél én is. Aztán majd kiderül.

Az a probléma, hogy a nyelestengely túl alacsony fordulatszámmal forog, miközben az autó viszonylag magas sebességébõl adódóan a hajtott tengely gyorsabban. A szinkrongyûrû nem tudja összeszinkronizálni a két tengelyt, ezért nem veszi a fokozatot. Simán lehet, hogy átdolgoz a kuplung kinyomott állapotban is.

Amíg nem cserélsz olajat, addig dupla kuplungolással tudod segíteni a kapcsolást: kuplung be, 3-ból kiveszed üresbe, kuplung vissza, adsz egy megfelelõ nagyságú gázfröccsöt, kuplung be, betolod 2-be, kuplung vissza.

6906 Zimmermann István 2013-11-12 11:03:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 75521

De a 15W 40 az nem túl vékony olaj egy váltónak? Nálad mikor lehet 2-esbe visszaváltani? nálam 20alatt veszi, de megvárja míg a 20at eléri...az egyest meg tényleg csak ha nem mozog a kocsi akkor veszi be.(állítólag ez normális a visszaváltásnál) Ha neked motorolaj van a váltóban akor nyilván hígabb az egész, és kevésbé fogja vissza a váltót is.

6905 Kiss Krisztián 2013-11-11 20:04:22  Előzmény:Őry Gábor: 75510

Nos a régi nagy szakiktól én még annó az tanultam,trabi váltóba 15w40es 4T motorolajat tégy,azzal nem lesz gondod se télen se nyáron...és lön,nem is volt...Teljesen megfelel minden kritériumnak nem dermed stb,és a szabadonfutó is szereti :)

6904 Kárász Endre 2013-11-11 18:49:20  Előzmény:Fazekas András: 75519

Örülök, hogy megjavult, azonban ahhoz túl furfangos volt a dolog, hogy egy egyszerû kábelcsere legyen az oka. Gondolom, volt benne eredetileg pár össze-vissza kötözgetés, amit az új kábel berakásakor sikerült neki kiírtania.

6903 Fazekas András 2013-11-11 18:15:21

Sziasztok:)

sikerült a villamosság problémát megoldani. Hála istennek nem volt nagy a gond. Elvittem egy villamosság szerelõhöz, aki kiderítette, hogy a pozitív és a negatív fõ kábelek cseréjével orvoslni lehet a problémát. Kicseréltük és azóta minden mûködik úgy ahogyan kell. Azért köszönöm a sok segítséget, mert legalább okosodtam én is kicsit:)

6902 Kárász Endre 2013-11-11 17:05:50  Előzmény:Kárász Endre: 75517

Az oéaj mennyiség helyesen 118 cm^3

6901 Kárász Endre 2013-11-11 16:50:58  Előzmény: Spityu: 75516

Pontosítanék: az elsõ csapágy golyós, nem kúpgörgõs.
A hátsó gátló majdnem ugyanolyan, mint a '88 elõtti 2T Trabikon. Így aztám a felújítása is megegyezik: vagy beadod felújító mûhelybe, vagy otthon próbálsz cserélgetni rajta alkatrészeket. A mûhelyben egyébként annyi a felújítás (legalábbis itt Pesten az elég jónevû Kárászi cégnél), hogy a belsejét (belsõ henger a dugattyúval, szelepekkel) kompletten kicserélik. Ha olyan ramaty állapotban van, akkor a dugattyúrudat is.
Annyi a különbség a régi 2T gátlóhoz képest, hogy a dugattyúrúd vastagabb, emiatt a szimering más benne. Érdekes, hogy a hornyos záróanya nyers öntvénye ugyanaz, csupán 2mm-rel nagyobbra van fúrva a luk a rúd számára. Ugyanez a helyzet a szimeringtartó záróelemmel is. Emellett még a dugattyú alatt lévõ, kihúzás esetén mûködõ szelep rugója erõsebb, mivel komolyabb csillapítást kell biztosítani, mint a laprugós konstrukciónál. Bár nekem spirálos a 2T, mégis betáraztam régi gátlókat, mert pont a kopó alaktrészek csereszabatosak. Na jó, a dugattyúrúd nem, de a lényeg a belsõ henger és a dugattyú. Ha majd egyszer veteránosodik a kocsi, akkor így lesz felújítva.
A szimeringnél érdemes nyomásállót venni, bár az már nem párszázas tétel. Ennek, és a szimeringet is magában foglaló záróelem O-gyûrûjének tudtam a méretét, de most sehol sem lelem.
Olaj: lengéscsillapítóba lengéscsillapító olajat. Anno én Repsol Fork Oil nevû készítményt löttyintettem bele. Ugyanannyit, mint az elsõbe, mivel a térfogatok kb. ugyanolyanok lehetnek. A gyári javítási könyv 113 cm^3 mennyiséget ír elõ. A Repsolnak van 5W és 10W változata is, én a 10W-t használtam. Az a baj, hogy a gyári könyvben lévõ viszkozitás régi mértékegységben van megadva (Engler fok), ráadásul 20C fokra. Hosszas átszámolás után arra jutottam, hogy kb. a 10W-nek felel meg a gyári elõírás.

A kerékcsapágyról még annyit, hogy Zsombinál általában vegyesen van a kínai és a Szamarához gyártott orosz csapágy. Ha nem akarsz beruházni 6000Ft/db áron SKF-be, és tõle rendelsz, akkor érdemes telefonon letisztázni. Illetve a cseh ZKL is gyárt ilyet, én azt tettem bele. De ilyet csak egyszer láttam a Vaterán (amikor megvettem), azóta sehol...
[i](Módosította Endre 2013.11.11. 18:02-kor)[/i]

6900  Spityu 2013-11-11 15:46:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 75515

Köszönöm a gyors és pontos választ! Pont onnan akarok rendelni cuccokat is, a fékcsõvel meg nem játszok, veszek onnan, mintsem csináltassak helyben.

6899 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 75514

Szia!

A nyomtávrúd gömbfejének porvédõje megegyezik vele, legalábbis én a [urls=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=412&osCsid=4nq0dm7bso85jmek3lcuu9v0d0]zsombinál[/urls] vettem, s kis masszírozás után ráment, de gondolom ez az utángyártott mivoltának köszönhetõ.

Az elsõ kerékcsapágy csak a '85 utáni 601-esekével egyezik meg. Ez már nem mélyhornyú golyóscsapágy, hanem dupla soros kúpgörgõs, száma: 34x67x37 2RSR (a végén az utolsó 4 karakter azt jelenti, hogy korszerûsített kétoldali olajálló mûanyag tömítõtárcsával van ellátva).

Az elsõt tuti, de szerintem a hátsó lengéscsillapítót is fel lehet újítani. Én még nem tettem, de anno ezt írták nekem fórumon:

"A tetején lévõ "kupak" kicsavarható, egy szimering és egy "o" gyûrû kell darabonként, hidraulika olaj bele vagy ha keményebbet akarsz váltó vagy motorolaj. A szimerig és a gyûrû párban olyan 800 Ft körül van, idõben kb 10-10 perc kicserélni. Mennyiség: a belsõ hengert teli, a külsõt min félig felönteni, hogy ne szívjon levegõt."

6898  Spityu 2013-11-11 10:22:48

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy 1.1 Trabantnál az elsõ lengõkar gömbfején a porvédõ mérete megegyezik-e valamely más típuséval? Mindkettõ szétszakadt, de a gömbfejeknek nincs baja. Emiatt nem is szeretném cserélni az egész lengõkart... A nyomtávrudakon található porvédõ jó lehet oda?

Továbbá a hátsó lengõkaron lévõ fém fékcsõ valóban spéci? Felemás a végük? A munkahenger és a gumi fékcsõ közötti szakaszra gondolok.

Az elsõ kerékagycsapágy megegyezik a 601-esével?

A gátlókat (fõként az elsõt) fel lehet újítani házilag?

Köszi!

6897 Őry Gábor 2013-11-10 19:45:38  Előzmény:Zimmermann István: 75511

Valószínûleg túlságosan jól keni a szinkrongyûrûket, ezért nem tudnak megtapadni a "fékezõfelületen", ergo nem tud összekapcsolódni a kapcsológyûrû és a fogaskerék. Az a bizonyos Hixol T hígabb, mint mondjuk egy 15W 40-es olaj. Ha ez az olaj sem segít, akkor jó eséllyel szinkrongyûrûket kell cserélni. (Elég nagy sz....pás.)

6896 Szedlák Tibor 2013-11-10 17:07:33  Előzmény:Zimmermann István: 75511

Majd nézz el felénk , lehet tudunk segíteni. :)

6895 Zimmermann István 2013-11-10 17:01:14  Előzmény:Őry Gábor: 75510

Igen a váltóolaj kicsit sûrûbb...én a robogómba (Yamaha Mint) 95W90es olajat tettem, csendes és jó is. Amit viszont sikerült megoldani, hogy 20alatt tényleg kapcsolja a 2-est, és ha megállok a kocsival, csak akkor az egyest. Valaki megtudja magyarázni miért van? Nem lehet ezen változtatni? hogy 30-nál még kettest tudjak esetleg kapcsolni? Köszönöm.

6894 Őry Gábor 2013-11-10 16:49:02  Előzmény:Zimmermann István: 75509

Gyanús az olaj, lehet, hogy nem megfelelõt tettek bele. Egyszer ésn is próbálkoztam 20W, 15W motorolajjal (a szabadonfutó miatt, ez külön történet), na és azzal volt rettenet a visszaváltás. Aztûn a Hyxol T mindent megoldott.

6893 Zimmermann István 2013-11-09 20:39:38

Huuu...Hát egész jó kis csapat vagytok :)
Igazából két hete van nálunk a 2ütemû 88as trabant :)
Még nagyon nem tapasztaltuk ki azt hogy melegen és hidegen mit csinál.
Megpróbálom ezt a kuplungbowden meghúzást, hátha sikeres lesz. Illetve szeretnék majd olajat cserélni a váltóban(ki tudja milyen olaj van benne ha van egyáltalán...) Ha nem jár a motor, annyira szuperül lehet vele váltani, hogy egy mai autó simán elbújhat mögé...de ha megyek vele felfelé szépen vált, de ahogy írtam csak a 2-1et nem veszi. Akkor a szinkromgyûrûrõl lemondtam, és megpróbálom a kuplungbowdent. Zsírzást pedig nemtudom merre kell, illetve állítani a váltórudazaton.

A lakkozást meg azért írtam így h telibe, mert ugye már 2K-val dolgozunk csak, sokkal tartósabb. és fel lehet polírozni ha van rajta bármi hiba.

6892  Spityu 2013-11-09 07:46:28

A leírt tünetek nekem is ismerõsek. Az egyes kapcsolását sok váltó nem szereti 10-20km/h-nál nagyobb sebesség mellett. Okozhatja rossz olaj, laza bowden, kopott szinkrongyûrû egyaránt. Utóbbi fõleg abban az esetben, ha nagyon erõltették: a három menesztõnél el tud deformálódni a gyûrû pereme, ami miatt még inkább késik a "rányomódás", ami szintén elõnytelen.
Egyszer volt egy alattomos hibám: kopott közepû kuplungtárcsa okozott recsegõs váltásokat. Kopottsága miatt a megengedettnél nagyobbat tudott billenni a nyelestengelyen, ezért kiemeléskor sokszor továbbra is "átdolgozott" a váltó felé. Így nem csoda, hogy nehéz volt váltani.
Van egy ellenpéldám is: a 2009-ben vásárolt klónomon (82-es) nagyon precíz váltó volt. Alig futott 42 ezret a kocsi, kisujjal vette az 1-est gyakorlatilag bármekkora tempónál. El sem hittem, hogy lehet ilyen. Maga a váltórúd a mûszerfalnál szorult (6 év állás után), ezért az elején többször 1-est kapcsoltam 3 helyett kigyorsításkor. Észre sem vettem, amíg nem engedtem fel a kuplungot.

6891 Bozó Ákos 2013-11-09 01:08:44  Előzmény:Szabó Gábor: 75506

Nem biztos, hogy a bovden az oka. Nekem is nehezen váltott oda-vissza, és valóban részint a bovden miatt volt (nekem Hycomat-ból visszaalakította valaki még Kr.e.). De neki csak visszafele csinálja. Gyakorlatlanok (nem rosszból) sokszor nem találtják visszafele a 2-est- gyilkolták már az enyémet is-, az 1-est meg nyilván nem veszi 10-15 km/h felett. Ha meg az alatt se, akkor egy kicsit tényleg lehet javítani a bovdennel. Ott meg elõjöhet az a határhelyzet, mint nálam, hogy vagy csúszik vagy nem veszi a sebességet, de ez már más tészta.

pitta:
Elvileg ha a szinkronod vagy a léptetõd lenne gyatra, akkora nagyon sehova nem váltanál, kidobná a francba vagy csak erõlködnél. Egy kicsit gyakorolj, mert visszafele tényleg pöpecül kell 2-est váltani. A zsírzás meg sosem árt, fõleg így tél felé.

6890 Szabó Gábor 2013-11-08 22:53:18  Előzmény:Zimmermann István: 75502

Váltóhoz:
Kuplung bovdenen próbálj állítani. Esetleg a rudazaton állíts, kenj.
2T vagy 4T?
Hidegen csinálja, melegen esetleg mindig?

6889  Spityu 2013-11-08 21:16:43  Előzmény:Zimmermann István: 75504

Igen, összeködölésre gondoltam. A lakkozással nem értek teljesen egyet. Trabantnál én max. úgy bírom elképzelni a lakkozást, hogy az utolsó rétegbe belekeverni valamennyit. Egész szép eredményeket láttam összeködölést majd összepolírozást követõen.

6888 Zimmermann István 2013-11-08 20:59:29  Előzmény: Spityu: 75503

Szia!
Köszönöm elõször is a gyors választ!
Én is úgy gondoltam hogy mögéragasztok egy mûanyag lemezt erõs ragasztóval, majd ahol a repedés végig megy oda is nyomok kivülrõl, de már keményedõ ragasztót. Akkor ezek szerint javítható így... megtudom oldani igazából csak a javítandó felület fényezését, de nem éri meg, mert az egész karosszériaelemet lakkozni kell...Ha fényezés, azt mindíg telibe kell :) Nálam ez a szabály. :)
Természetesen ha a javítandó részt fújod csak le, akkor sosem szabad kiragasztani körülötte mert meglátszik a szintkülömbség, mindíg össze kell ködölni.

6887  Spityu 2013-11-08 19:11:34  Előzmény:Zimmermann István: 75502

Szia!

Javaslom, olvasd el a szerelési könyveket. Ott képekkel illusztrálják, hogy hogyan is kell javítani az ilyen hibákat.

Elmesélem az én autóm történetét röviden. Pontosabban csak a jobb hátsó sárvédõét. Valamikor 1990 körül belementek, az index lámpa magasságában kb. 10cm hosszon repedés keletkezett. Ezt a karosszériás hasonló módon javította, ahogy a könyv is írja. Azzal a különbséggel, hogy nem tett oda merevítõ lemezt, hanem csak a GYÁRI ragasztóval megkente belülrõl, kívülrõl pedig kittelve lett + telibe fényezve az elem. Azóta is bírja, lekopogom, nincs vele probléma. Szerintem ha a gyári leírást követed, nem lesz baj. Visszanyomkodod a helyére, szabsz oda megfelelõ lemezt, és odaragasztod - olyan módon, ahogy a könyv írja. A fényezés részét nem kell neked elmagyarázni. Sõt, kérdeznék: ezt helyi / spot fényezéssel fogod tudni javítani, vagy az egész elemet le kell majd fújnod? A narancsosságot majd szépen le kell utánoznod. ;)

Újra megnéztem a képet. Eszembe jutott mégegy javítási mód: a repedések felületét ragaszd össze. A duroplaszt véleményem szerint nagyon jól ragasztható. Most sokan meg fognak kövezni: a 4T-men keletkezett egy hasonló repedés, és pillanatragasztóval kentem meg a repedést, majd összenyomtam. 3 éve tart esõben, hóban, télen, nyáron. Ha nem is pillanatragasztóval, de összeragasztva a felületeket, nagyon sokat fog majd tartani. Ettól még illik megtámogatni belülrõl lemez + ragasztó kombóval.
[i](Módosította Spityu 2013.11.08. 20:16-kor)[/i]

6886 Zimmermann István 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!
Óriási szükségem van a tanácsotokra.
Kis trabantomat tegnap "összetörték". Cetlit nem hagytak az autón, már ez a része nem is érdekel, de a kocsim midnen karosszériaeleme még a gyári, szeretném a sárvédõmet helyrehozni. Jármûfényezõ vagyok, a festéssel nem lesz gond, de duroplasttal még nem volt dolgom. Arra volnék kíváncsi, hogy egy beszakadt részt ha belülrõl kinyomok, és egy mûanyag formára vágott lemezzel belülrõl beragasztom, majd elgittelem, az elképzelhetõ hogy a rázkódás miatt vagy a Duroplast hajlékonysága miatt nagyon hamar ki fog esni ?
Illetve ha megyek az autóval, szépen megy vált felfelé, rendeltetésszerûen, de ha vissza kell váltanom, a 4-3veszi, de a 2-1-et nem találja be. Ez a szinkrongyûrûktõl lehet?
Köszönöm elõre is tanácsotokat.

https://kepfeltoltes.hu/131108/2013-11-07_13.39.36_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
https://kepfeltoltes.hu/131108/2013-11-07_13.39.49_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[i](Módosította pitta63 2013.11.08. 19:40-kor)[/i]

6885 jocking . 2013-11-07 21:15:33  Előzmény: Spityu: 75500

Nem tudom, miért van folytok ekézve szegény H1-1. Nekem is az van, és stabil vele a motor, 7 liter körül van a fogyasztás és pöccre indul. Jó az, ha nincs sz@rrá kopva. :D

6884  Spityu 2013-11-07 19:32:46  Előzmény:Horváth Péter: 75498

A keverék csavart, vagy az ütközõ csavart tekergetted? Az elõbbire gyakran érzéketlenek a kopottabb darabok. Utóbbira nehezen tudom elképzelni ugyanezt. Max. az új típusú H1-1-es karburátornál, ami ugyebár a sátán mûve már. :)