Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1483 Muczán Gábor 2010-02-12 11:56:56  Előzmény:Szarvas László: 70089

Sziasztok,

Személyesen ismerem ennek az elektronikus alaplapnak a gyártóját. Egy tatabányai elektromágus. Nagyon korrekt ember. Olyan szaknyelven beszél, hogy üvegszemekkel hallgatom, ha épp kéredezem. Talán megpróbálom elérni hogy itt, egy fórumban válaszoljon a kérdésekre, mert nagyon vágja a témát.

De ha valaki inkább mailban vagy telefonon egyeztetne vele, akkor megkérdezem tõle hogy milyen elérhetõséget adjak meg hozzá.


MG

1482 tóth furdzsenxia 2010-02-12 11:34:25

ismerõs trabant a videóban.szegény mit kap.kicsit jobb gazdája volt Retró.B.A.Z. megyei Rally 2009

1481  Spityu 2010-02-12 10:33:31  Előzmény:Őry Gábor: 70095

Ha kijön a jó idõ és kiásom a 2T-t, megnézem majd stroboszkóppal, hogy változik-e alapjárat és magas fordulat között a szög.

1480 Mazák Viktor 2010-02-12 08:24:05  Előzmény:Varga Tibor: 70085

Köszönöm a hozzászólást! Jurij neked is!

1479 Őry Gábor 2010-02-11 21:14:49  Előzmény:Prokop Gábor: 70093

Nem akarok ebbe belemenni, mert ezeket csak olvastam, amikor kísérleteztem a röpsúlyos elõgyuszival. Nem én találtam ki ezeket, komoly gépészmérnökök írták, és hidd el, hogy nekem is magas, hogy a fenébe nem érzékeny az elõgyújtásra a kétütemû motor. Aztat írják, hogy a kipufogógázzal való keveredés miatt. Idáig az olvasmány...
A tapasztalat: a fordulatra tényleg nem érzékeny, egyszer elmentem egészen 8 mm-es elõgyújtásig, ez már kb 35 fokot jelent, és nem csörgött. Legalábbis amíg tiszta volt a motor. A terhelés más tészta, és a trabisok azt vallják általában és én is azt tapasztaltam, hogy inkább a terhelésre érzékeny az elõgyújtás. Már gondolkodtam egy vákuumos szabályozó beépítésén, de egyelõre letettem a bonyolultsága miatt. A tuti persze a kopogásérzékelõ lenne, nem is lenne bonyolult, csak egy villamosmérnöki diploma kell hozzá...

1478 Szarvas László 2010-02-11 20:43:48  Előzmény:Őry Gábor: 70092

A trabiba az az elõgyuszi gyárilag 4.2mm volt.Ha hirtelen odaléptem neki csörgött,és nem igazán pörgött.Gyujtásból 1mm-t vissza,még rosszabb lett.Csörgött,és fel sem pörgött.Gyujtás vissza, "dúsitó" 90-es.Füstölt,de nem ment.Kicseréltem a dúsitó fúvókát 70-es re,ezzel ha odalépek neki harap,és nem csörög akár hogy akarom.Nekem ez jött be.A fogyi is ugyanannyi(mivel nem taposom neki.)Ja 28H1-1 a karbi.

1477 Prokop Gábor 2010-02-11 20:41:00  Előzmény:Őry Gábor: 70092

[i]"Ezt írja a szakirodalom"[/i]

Ez azért erõs. Nincs olyan motor, aminek a fordulatszám-tartománya szélesebb, mint mondjuk 2000/p, és ne volna hálás egy kis fordulatszámfüggõ szabályzásért. Egyszerûen azért, mert az égés sebessége nagyjából állandó, legalábbis ahhoz képest, amennyi változást tõle igényelne a fordulatszám növekedésével rövidülõ ütemidõ.

Mellesleg használtam ilyet gyakorlatban is, éppen egy 500-asban, amiben 601-es motor volt, 12V rendszerrel, és így nem csúfoskodott ott a fekete doboz. Hibátlanul teljesített, amíg megvolt az autó.

Persze most is megvan, ha minden igaz, még csucsunovánál :)

1476 Őry Gábor 2010-02-11 20:10:51  Előzmény:Szarvas László: 70089

Nem rossz ez a kis bizbasz, mert nem kell külön szerezni jeladót, meg vezérlõt. A röpsúlyos elõgyújtást meg nyugodtan el lehet felejteni. Bármilyen fájdalmas ez nekem, hiszen magam is barkácsoltam egy röpsúlyos jeladót. Ugyanis a kétütemûek nem érzékenyek a fordulatszámfüggõ elõgyújtásra. Ezt írja a szakirodalom. A röpsúlyos szábályozás pedig csak azért van, hogy az indítás könnyebb legyen. Egyik kolléga kiméricskélte, hogy már alapjáraton kinyitnak a röpsúlyok. A lényeg, hogy nem kell szarozni vele, tiszta motorral és dús keverékkel nyugodtan el lehet menni 5 mm-es elõgyújtásig, kis fordulaton se fog csörögni.

1475 Szarvas László 2010-02-11 20:08:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70090

Én a nyáron találtam egy kis boltban,meg mostanában aszem az ebay-on láttam,és mint magyar terméket árulták.Üzembiztonságáról semmit nem tudtam,ezért gondoltam rákérdezek.

1474 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 19:54:45  Előzmény:Szarvas László: 70089

Ugyan a kép nem jelent meg,de gondolom melyikre utalsz.Jó 10 éve már árulták ezt a megszakítóbütyökre szerelhetõ jeladóval mûködõ alaplapot.Akkor próbáltuk és mûködött,de sajnos nem volt üzembiztos.Rövid idõn beleül kiégett valami az alaplapon.Azóta talán változtattak rajta,de most sem látok,sem hallok róla sehol hogy használnák.Nem kísérleteztünk tovább vele,mert elérhetõ és hibamentes volt akkor a gyári elektronikus gyújtás.

1473 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11

Ha már a ,gyujtás lett a téma,én is kérdeznék:A képen látható magyar gyártmányú Hall jeladó van e beépítve valakinek?Esetleges tapasztalatok azért érdekelnének,mert a leírás szerint a gyári jeladót helyettesíti,a fekete doboz(ebza)nem kell,kell viszont a röpsúly!Azaz,nem fix,hanem változó lesz az elõgyujtás,
Bocs valamiért nem jön a kép

[img]https://www.kepfeltoltes.hu/100211/R_ps_val__Hall_jelad__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Jimmy 2010.02.11. 20:57-kor)[/i]

1472  Spityu 2010-02-11 19:46:37

Annyit még hozzátennék a gyújtásos témához, hogy már kereskedelemben is lehet kapni azt a fajta alaplapot, ami a megszakítós helyére megy rá egy az egyben. Megmarad az elõgyújtásszabályozás ill. nem kell feketedoboz, csak a két alaplapot kell kicserélni! Természetesen hallos. Vagyis az elõnyök ötvözve, hátrányok kiküszöbölve. 13ezer körül mozog. Aki ilyesmiben gondolkodik, jobban jár, ha a megszakítós alaplapot meghagyva, csak jeladónak használja a megszakítókat és megépít egy egyszerû kapcsolást teljesítménytranyókkal.

Akit pedig nem érdekel sem az elõgyújtásszabályozás, sem az eredetiség, az pattintsa be lelkiismeretfurdalás nélkül a gyári hallos alaplapot + a feketedobozt és tegyen a csomagtartóba az izzókészlet mellé a két egységbõl 1-1 mûködõképes példányt. (Mivel ugye egyik pillanatról, mindenféle elõjel nélkül szokott az ilyesmi elfüstölni.)

1471 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 19:43:04  Előzmény:Pátkai Antal: 70083

Nézõpont kérdése,de amúgy nekem az elektronikus jobban bejön.Veteránhoz csakis eredetit,amúgy minden esetben a másik.Függetlenül attól hogy elvileg elõnyösebb a röpsúlyos elõgyújtásszabályzása,sokkal megbízhatóbb a fix gyújtás.Sokáig használtam az elsõ kocsimban a megszakítót,de precíz beállítás mellett is sok hibát vont maga után.Nem tudtam folyamatos egyenletes járású ,és hibamentes motort összehozni vele.Rövid idõn belül mindig jelentkezett valami rendellenes.Megfelelõ beállítószerszámok nélkül mit sem ér az egész.Sokáig versenyeztünk trabival és ott elengedhetetlen volt a hibátlan gyújtás.Kis eltérés azonnal tönkreteheti a motort,éles motor esetén leginkább.Viszont motorszerelési tapasztalataim alapján is állíthatom,hogy igencsak van különbség az elhasználódott motoralkatrészek terén a két gyújtást figyelembe véve.Nem hiszem hogy van olyan aki azt állítja hogy a megszakítós gyújtás nagyon jó.Manapság amilyen alkatrészeket csinálnak,nem árt ha van legalább egy fix dolog ami biztosan csinálja a feladatát és nem kell foglalkozni vele.

1470 Varga Tibor 2010-02-11 19:39:52  Előzmény:Őry Gábor: 70084

Osztom a véleményt, ma már pár ezer ft-ért lehet kapni komplett elektronikus gyújtást.

1469 Varga Tibor 2010-02-11 19:39:24  Előzmény: : 70080

Az én véleményem szerint azonban az még az éppen elmegy kategória, bár egészségesebb ha Wartburg felnire szerelve tesszük az autóra, de a Trabant kerékkel sincs baj vele.

1468 Őry Gábor 2010-02-11 19:28:14  Előzmény:Pátkai Antal: 70083

Bocs, hogy belepofázok, az elektronikus sokkal jobb, megbízhatóbb, a beállítása öt perc, ellenben a megszakítóssal szépen lehet szopni. Mindenképpen szerezz be tartalék gyújtást, ha lehet, minél többet!

1467 Pátkai Antal 2010-02-11 18:31:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70081

Egyébként nem is köszöntem meg a gyors választ és még lenne gy kérdésem melyik gyújtást tartod jobbnak?

1466 Pátkai Antal 2010-02-11 18:25:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70081

Alkatrészellátással nincs problémám mert van két szekrényi alkatrészem és további két motorom amibõl össze tudom válogatni a dolgokat.

1465 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 17:22:19  Előzmény:Pátkai Antal: 70079

Természetesen igen,kompatibilis oda és vissza is bármely motornál.Csak be kell szerezni a megfelelõ dolgokat.Kell egy alaplap felszerelve,lehetõleg új vagy gyári megszakítóval,megszakítóbütyök és röpsúly illetve ennek rögzítõcsavarja,és egy kétszálas sarus kábel ami a gyújtótekercsekre megy.A többi csak szerelés kérdése.Javaslom bontó felkeresését,ott biztos rengeteget találhatsz,persze csak ahol bontanak trabikat,de elképzelhetõ máshol is félrerakva polcra.Vagy méhtelep,ott tuti akad.Vagy itt fórumon belül is biztosan van szinte a nagy többségének.

1464   2010-02-11 17:11:52  Előzmény:Mazák Viktor: 70075

Szia, szerintem a gyári trabant felnire nem szerencsés 165-ös gumikat tenni, ahhoz már szélesebb felni kellene. A felnihez képest túl széles gumi futófelülete kikerekedik, nem megfelelõen fog kopni, én biztos nem tenném rá.

1463 Pátkai Antal 2010-02-11 16:24:51

Köszi szépen a gyors választ. Mivel fel újított a fõtengelye a tulaj is az elfordult sonkákra gyanakszik.
Az egyik nap egy elég fura kérdés ötlött fel az agyamba, nekem tririsztoros gyújtású a kocsim és azon gondolkoztam el, hogy ha ez a gyújtásom tönkremegy akkor sz***ás van mert nincs itthon másik, tehát a rendes megszakítós gyújtás bele lehet tenni??

1462 Őry Gábor 2010-02-11 16:09:32  Előzmény:Nagy Donát: 70076

Én inkább azt javaslom, szerezz egy modernebb állófûtést. A méretei alapján beférnek a motortérbe, és kevesebbet is fogyasztanak.
Sajnos elég drágák, de talán bontottat lehet kapni elfogadható áron.
Én is csak elfantáziáltam vele...

1461 Prokop Gábor 2010-02-11 14:06:26  Előzmény:Nagy Donát: 70076

Hosszú távon nem jó. Szopni fogsz, dolgozol vele egy csomót, aztán kivágod a francba :)
Büdös, füstöl, akár mit is csinálsz...

1460 Nagy Donát 2010-02-11 12:18:07

Használ valaki Trabantban Barkas benzinkályhát? Beszerelés, beépítéshez kellene egy kis segítség, esetleg képek, leírások. Itt a honlapon van egy cikk, de az inkább kézikönyv jellegû.

1459 Mazák Viktor 2010-02-11 11:23:26

Sziasztok

Használ itt valaki 4 ütemû trabant felnin 165mm széles gumikat?

1458 Ackermann Balázs 2010-02-11 11:01:59  Előzmény:Bende Endre: 70072

Tuti lesz mechanikája. Meg alapfeltétel, hogy tartsa a tetõ ívét, különben hülyén nézne ki. Két megoldás lenne, az egyik, hogy középütt zsanírozva egy "kaput" kellene hátrahajtani, mint a Fityón. Viszont a középsõ, rögzítetlen, de feszes ponyvarészt rögzíteni kell. Vagyis több szintû kapu kell, ami elég macerás, vagy odakapcsozni végig a tetõn, ami nem rossz, de nehézkes teljesen bezárni.

A másik, hogy sínt csinálok és igazi csúszkálós faltdach lesz, de az is full házi megoldásban. Ezzel annyi a gond, hogy vékony a tetõ és nincs csak úgy fél centi a síneknek. Vagyis semmi görgõs buli nem fér be.

Majd megpróbálom lerajzolni és megmutatom.

1457 Lizák Péter 2010-02-11 10:31:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Én eddig amiket nézegettem faltdach tetõket:

Fiat Panda - Seat Marbella páros
Opel Corsa (kocka Corsa)
Renault Twingo
VW Polo

1456 Bende Endre 2010-02-11 09:21:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Úgy érzem, ebbõl valami erõs flexes sátorponyvás megoldás lesz, de támogatom :)

1455 Ackermann Balázs 2010-02-10 22:17:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 70068

A Zsolt cikkét én is olvastam, azért nem semmi mekkora pénzekért mennek azok a Puchok mostanában.

1454 Ackermann Balázs 2010-02-10 22:16:15  Előzmény:Bende Endre: 70067

Köszi, hogy kiderítetted. Meg Gerinek is a Panda ötetét, eszembe se jutott, de lehet könnyebb abba valót találni.

Viszont nézegettem a faltdach megoldásokat és nem egy ördöngõs szerkezet az sem. Úgyhogy leginkább a "hand made" megoldás érik, ha a hülyeség majd tavasszal alkotóerõvel párosul. :D Nem lehetetlen semmi, ahogy ránézek arra a jóöreg rádióra (mit rádió... Wurlitzer), ugye Gergõ? :)

1453 Lizák Péter 2010-02-10 22:06:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 70059

Trabant 500-600 camping.
Én is ezen agyalok egy ideje Balu. a 601-es kombimra szeretnék ilyet

1452 Madocsai Gergely 2010-02-10 20:26:42  Előzmény:Bende Endre: 70067

Ha olwassátok néha néha a TC-t, ott is több száz Euro-ért lõtte Csiki a faltdach-ot a Steyr-Puch-jára, és ez még csak a rozsdás fémwáz 3 wasból.

(Pandáé eseteg? Azt talán könnyebben találni és talán pénzt sem mernek már kérni érte, bár ki tudja...)
[i](Módosította madogery 2010.02.10. 21:29-kor)[/i]

1451 Bende Endre 2010-02-10 20:16:48  Előzmény:Ackermann Balázs: 70066

37.000 bontottan...
Szóval nem olcsó + még bepakolni hogy üzembiztos legyen. hát nem tudom...

1450 Ackermann Balázs 2010-02-10 20:06:23  Előzmény:Bende Endre: 70065

Köszi, én is rákeresek, bár biztos atomritka/drága egy olyan tetõ.

1449 Bende Endre 2010-02-10 20:05:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 70064

Egy veterános ismerõsöm ajánlotta figyelmembe. Járta európát aztán õ látott egy ilyet valahol. De majd utánanézek hogy kompatibilis-e.

1448 Ackermann Balázs 2010-02-10 19:59:54  Előzmény:Bende Endre: 70063

Tényleg? Láttál már ilyet megvalósítva, vagy csak ránézésre passzol? Olyasmiben gondolkodtam mint a Fityókon volt, meg a kacsán, de mindkettõhöz saját mechanika kellene...

(úgy látszik nagyon ráérek, hogy ennyi hülyeségen gondolkozom, de addig jó míg kreatív az ember) :D:D:D

1447 Bende Endre 2010-02-10 19:56:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 70059

Szerintem nem engedélyköteles Viszont a Trabira a Twingo vászonteteje állítólag pont passzol :)
[i](Módosította Andrew 2010.02.10. 20:57-kor)[/i]

1446 Ackermann Balázs 2010-02-10 19:40:10  Előzmény:Madocsai Gergely: 70060

Csak perverz gondolat még a dolog. De tavasszal úgyis újra kéne tömítõzni a tetõt, gyönyörûen ázik belül az A-oszlop. Szóval ha esetleg le kell kapni a lemezt, akár egy customize-olt is felmehet a helyére. :D Elég lesz 8 év múlva OT kompatibilisnek lennie...

Most olvasom csak vissza magamat, jó az 5let, betömném a kis lukat helyére meg egy kb 2nm-est produkálnék! :DDD

1445 Madocsai Gergely 2010-02-10 19:34:54  Előzmény:Reining Ádám: 70046

A miénk - kopp-kopp-kopp - szerencsére sohasem csinált ilyet, bár lehet ez egyedi eset.

1444 Madocsai Gergely 2010-02-10 19:33:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 70059

Csak egyre figyelj: a tetõ elég rendesen merewíti - az amúgy is elég gatya - a kasztnit! Egy ilyen lyuk szerintem jelentõsen ronthat a helyzeten, uh csak ésszel...;)

1443 Ackermann Balázs 2010-02-10 19:18:33

Csinált már valaki utólagos napfénytetõ/vászontetõ beépítést?

Egy barétommal gondolkoztunk rajta, vászontetõ az ötlet, mint az 500-as Fiaton. 601-es Trabin nem láttam még ilyet, vagy létezik? Egyáltalán engedélyköteles ez? Mert végülis nem kabrióról van szó...

1442 jocking . 2010-02-10 18:40:50  Előzmény: Spityu: 70056

Egyszer már nálam is volt pont ez a probléma...

1441 Kacsándi Szabolcs 2010-02-10 16:42:57  Előzmény:Pátkai Antal: 70054

A gyújtáseltolódás mérhetõ akár számszerûleg mm-ben?Megszakítós esetén kilágyultak a visszahúzórugók vagy hibásak a megszakítók.Az elekronikusnál ilyenrõl nem hallottam,az szinte addig megy amíg szét nem esik a motor,persze rendesen átnézett alaphelyzetben.Más esetben elmászni nem nagyon tud,inkább azonnal feladja mûködõ mivoltát.Alaplapot érdemes átnézni fellazulások miatt,de ez is csak elsiklott ellenõrzés esetén jöhet szóba.
Fõtengelynél ritkán de ha nagyon rossz fajta ,elõfordul ez a hiba,hogy egymástól elforog a két sonka.Nekem is volt ilyen esetem,nagyjából majdnem egyszerre járt a két dugó.
Ha idõlegesen jó a motor és rövid idõ után keletkezik a hiba,akkor ajánlatos több mindent átnézni.Ha folyamatosan rossz és már nem is állítható ,akkor a fenti dolgok közül is lehet valamelyik.De ettõl eltérõ eset is simán lehet.

1440  Spityu 2010-02-10 16:15:06  Előzmény:Pátkai Antal: 70054

Elmászik a gyújtás? Kérdés: mindkét hengeré, vagy csak az egyiké? Ha utóbbi, akkor melyik az? Sajnos nagyritkán elõfordul, hogy a fõtengely középrészén elforog(!) valamelyik belsõ sonka. Ez azt eredményezi, hogy a két henger nem 180 fokos eltolódással dolgozik. Ebbõl pedig az következik, hogy az 1-es henger gyújtása elvándorol.

1439 Vári László 2010-02-10 16:06:51

A 4T generátor témához csak csatlakozni tudok, teljesen úgy van, ahogy a többiek leírták!
Viszont azt akartam kérdezni, hogy nekem úgy rémlik, hogy 2T Trabantoknál mintha lett volna olyan mûködésû fesszabályzó, ami pont fordítva mûködteti a kontrollámpát, azaz akkor ég, ha van töltés. Mondjuk lehet,hogy cserélt volt a feszszabályzó, szval nem gyári, de majd megnézem az eredetét. Csak kíváncsi voltam volt-e ilyen feszszabályzóval szerelt 2T trabi.

1438 Pátkai Antal 2010-02-10 14:27:50

Nekem is lenne egy kérdésem az itt jelenlevõkhöz Egy ismerõsömnek új fõtengely van a trabijába és folyton elmászik a gyújtás állítása szerint és az egész olyan egyenetlenül jár. Én személyszerint fordítva beszerelt vezérlõtárcsára gyanakszom.
Szerintetek mi lehet a hiba?

1437 Szarvas László 2010-02-10 10:16:00  Előzmény:Reining Ádám: 70051

Jól mondod,ez normál jelenség, de inkább azt mondanám,hogy tipusbetegség.Én úgy orvosoltam a problémát, hogy a generátort kivettem,leápoltam,és eltettem társával együtt öreg napjaira.Más tipusú generátort tettem fel,azóta semmi gond.
(Nyúzom a tipusidegent,így óvom az eredetit)
[i](Módosította Jimmy 2010.02.10. 11:17-kor)[/i]

1436  Spityu 2010-02-10 09:59:34  Előzmény:Reining Ádám: 70051

A szétszedés annyiban lehet, hogy kimerül, hogy kiveszem a szénkeféket. Kissé olajos a generátor. :)

1435 Reining Ádám 2010-02-10 09:57:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70050

Lényegében én is ezt mondtam, és jól gondoltam hogy nem csak a mieink csinálják ezt! Ezek szerint ez egy mondhatni normál jelenség mert a mi generátorunk is teljesen jó és mégis csinálja, de ezer éve hibátlanul mûködik! Én sem szedném szét a helyedbe ahogy Szabi is írta!

1434 Kacsándi Szabolcs 2010-02-10 09:17:12  Előzmény: Spityu: 70048

Nem kell bántani,nem fog javulni nagy valószínûséggel.Ha nagyon koszos a belseje akkor egy tisztítást megér,ha annyira kíváncsi vagy.Nekem már ilyen évek óta.Nem igazán zavar,hibátlanul mûködik.Ha rendellenes lenne akkor azt máshogy jelezné.