Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2283  Bandi 2010-06-08 16:23:12  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Mert te ilyen durva vagy az autókkal!!!:D:D:evil:

2282 Varga Tibor 2010-06-08 15:35:19  Előzmény:Lizák Péter: 70896

Felesleges fõzéssel veszõdni. Kiveszi, megy vele egy hegyeset, ha forr a víz, akkor baj van. de 90% hogy megoldja a dolgot a termosztát csere. elég nehéz hengerfejesre ütni ezeket a motorokat, nekem se sikerült az 1.3-at, pedig a kímélés nem tartozott az eszköztáramba.

2281 Varga Tibor 2010-06-08 15:33:44  Előzmény:Busa Attila József: 70888

De rendesen meg is buggyan a víz? Ha leállítod hallani amikor forr, bugyognak a csövek. Szinte biztos hogy termosztát. Dobd ki belõle, és úgy próbáld ki.
Az hogy pisil rögtön az elején, az rendben van, zárt termosztátnál is jön ott cucc.

Szóval termosztát ki, és próbakör.
Az hogy üzemmeleg motornál megindul a víz felfele ha letekered a sapkát, az lehet akár normális is,de kifutnia nem igazán illik, hacsak nem túl magas a szint a tartályban. Ha termosztát nélkül járó motornál letekerve a sapkát gázadásra kibuggyan a víz, még az se feltétlen rossz, csak az ha emelt fordulaton dõl belõle a víz.(akkor hengerfejes) Nekem is ha húzom a gázt picit megemelkedik a szint, de nem ugrik ki a tartályból.

2280 Lizák Péter 2010-06-08 15:00:28  Előzmény:Busa Attila József: 70894

Hali!
Nem normális. Szerintem. Legalább is én nálam nem futott ki, igaz nem is igazán szoktam nyitogatni forró víznél a tartályt.
Termosztát. Elõször is meg kell keresni, mert a kis mocsok nagyon el tud bújni a gyújtáselosztó alatt.
Van rajta két csavaar. Kitekered, kihúzod a helyérõl, és jön vele a termosztát is.
Aztán beleteszed fõni egy fazékba. Só, bors... Ja az nem. :D
Ha van megfelelõ hõmérõd akkor azzal tudod mérni milyen hõmérsékletnél mit csinál. Ha semmit, akkor tényleg mehet a levesbe...
Hát ezt magyarázom már mióta :D Szerintem a termosztát vagy csak részben, vagy egyáltalán nem nyit ki. Patron leírta, hogyan ellenõrizd le, hogy jó e.

Az hogy a víz ki akar szökni, az normális. Akkor van baj, ha sapka alatt a szelep tönkremegy, és átengedi a vizet akkor is, ha a sapka nincs fellazítva.

2278 Busa Attila József 2010-06-08 12:06:03  Előzmény:Marton Tamás: 70893

A visszapisilõ csõ okés, mert kering a víz. Beindul a motor és látom, hogy kering. Annyi van, hogy mikor nagyon meleg a motor és le akarom tekerni a melegvizes tartály sapkáját mindig megindul, hogy kifusson. Ilyenkor gyorsan vissza is tekerem. Ez normális?

Hülye kérdéseim egyike, hogy hogyan veszem ki a termosztátot? Már arra is gondoltam, hogy nem eléggé nyit ki a termosztát.
[i](Módosította busaattila 2010.06.08. 14:08-kor)[/i]

2277 Marton Tamás 2010-06-08 08:34:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 70891

Akksi kivesz, vìzcsövek lehùz, bowden leköt, ès visszahùz annyira az urastèrbe, hogy ne legyen ùtban.
Mûanyag fogak tartjàk a helyèn a radiàtort, elèggè nehèzkes kiakasztani. 2 emberes munka igazàbòl. Tehàt az akksi felè kell kitolni.
Tisztìtàsra trisò, ecet, ès sòsav. Vàlassz. :-)

Busaattila: vedd ki a termosztàtot, ès dobd bele egy vizes edènybe, ès tûzön forrald. Nèzd meg, hogy felforràs elõtt nyit è.
A tartàlyba visszapisilõ csövet meg azè csekkold le, hogy tènyleg visszapisil e. Fontos a vìz keringèse szempontjàbòl.
Amùgy meg lehet, hogy neked is csak egy alapos hûtõrendszer takarìtàsra lesz szüksèged.
A termosztátot leellenõrizted? Biztos kinyit?

2275 Csády Szabolcs 2010-06-08 06:52:39

Ha már a hûtés témánál tartunk... Régebben volt róla szó, csak nem figyeltem akkor: Hogy lehet a 4T-ben ( Trabi, de gondolom mindegy ) a fûtõradiátort kivenni, s mit ajánlotok a vízkõtelenítésre?
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.08. 08:54-kor)[/i]

2274 Busa Attila József 2010-06-08 02:46:15

Hûtés gondokkal még valaki?

2273 Németh Tibor 2010-06-07 23:53:40

Én sem.a 601ben nincs ilyen probléma.bár most vettem én is egy harmadik trabit ami 16 év után az elsõ 4tm.biztos kérdezgetek majd én is.:D

2272 Busa Attila József 2010-06-07 21:20:02  Előzmény:Varga Tibor: 70887

Értem

Ventilátor bekapcsol. A sapka sziszeg rendesen. A visszafolyó csõnél mi a fontos? Mi tud benne tönkre menni? A jelenség az, hogy 20 perc 100km/h-s vezetés után a kmgy mûszeren 90°-nál átröppenek pirosba és nem áll meg 110-120°-ig. A gond csak annyi, hogy hajtani sem tudom a gépet, pedig simán menne. Mindig 90km-re lelassítok, fûtés fel és így bírja. Nem tudom mit tehetnék?????

2271 Varga Tibor 2010-06-07 20:37:47  Előzmény:Busa Attila József: 70884

Nem a víztõl forr, az biztos szerintem(attól max sûrûbben kapcsolna a ventillátor, megforrnia akkor se szabad). szokásos dolgok, hûtõsapka, termosztát, visszafolyó csõ.
Ventilátor bekapcsol? Nincs lecsúszva a hõkapcsolóról a kábel? csak mert én így jártam :D Próbáld ki desztillált vízzel, hogy mennyire melegszik.
[i](Módosította Jurij 2010.06.07. 22:19-kor)[/i]

2269 jocking . 2010-06-07 19:35:42  Előzmény:Busa Attila József: 70882

Hát akkor a hûtõ alsó csatlakozásánál kell lehúzni, ugyanúgy ki fog folyni belõle.;)

2268 Busa Attila József 2010-06-07 19:23:37  Előzmény: : 70883

A felsoroltak mindegyike megy szerintem. Annyi bajom van, hogy olyan tömény fagyállós vizem van, hogy magában kék. Állítólag az sem jó, mert hamarabb felmelegszik. Még ötleteket várok!!!
Megbontod a rendszert, aztán leengeded :D Lehet hogy a termosztát nem nyit ki, megnyekklett, vagy esetleg meghalt a víztartály kupakja alatt elhelyezkedõ szelep. Esetleg valahol eldugult a rendszer, mondjuk a hûtõ, vagy a ventilátorral van bibi, és nem kapcsol be. Egyebet nemtok mondani. Kérem kapcsolja ki. :D

2266 Busa Attila József 2010-06-06 20:30:03  Előzmény:jocking .: 70881

Szia!
Nincs 2 darabból és ezért csöve sincs sajnos.

2265 jocking . 2010-06-06 18:46:07  Előzmény:Busa Attila József: 70880

A hûtõre menõ alsó vízcsõ elvileg 2 darabból van, amiket egy fém csõrész köt össze, amin ott kell(ene) lennie a leeresztõ csavarnak. Ha nincs ott, akkor leveszed az egyik bilincset annál a fém összekötõnél és széthúzod a csöveket.

2264 Busa Attila József 2010-06-06 17:33:03

Sziasztok Srácok!

Meg szeretném köszönni a korábbi hozzászólásokban a tanácsokat az önindítós problémámmal kapcsolatban. Most hétvégén sikerült kijavítanom a gondot egy csavar berakásával. Szerencsére megúsztam nagyobb bontás nélkül a dolgot.
Most azonban nagyon melegszik a kocsi, szó szerint forr. Kérlek mondjátok meg, hogy hol van a víz leengedõ csavar vagy csap?

Üdv: Atesz.

2263   2010-06-04 17:31:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 70878

Ha nem akarod, hogy korrodáljon cseréld mûanyagra, csak vigyázz, hogy bírja a meleget! Ezért kérdeztem...

Vagy cseréld a gumi csövet egy darabból állóra...




[i](Módosította mr120bpm 2010.06.04. 19:32-kor)[/i]

2262 Csády Szabolcs 2010-06-04 16:57:10  Előzmény: : 70877

Hát ezt így nem tudom. 4T-nél csak egy helyen van ilyen kis toldás, a hûtõ alsó csövénél. Remélem ez segített eldönteni.
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.04. 18:57-kor)[/i]

2261   2010-06-04 16:27:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 70876

Hideg vagy meleg ág?

2260 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Szétkaptam a vízcsövemet s nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez a közbensõ darab fémcsõ, amirõl korábban beszéltünk eredeti lenne-e:

[imgw]https://keptarolo.com/image.php?id=8A97_4C091FE7[/imgw]

[imgw]https://keptarolo.com/image.php?id=3829_4C091FE7[/imgw]

Mivel tudnám helyettesíteni ezt?
Elõre is kösz!

2259  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:szilágyi József: 70874

Rózsakerekeknél: 58x80x10
Nyelestengelynél: 20x40x10

Elõbbiek gyárilag forgásirányosak (jobb, bal különbözõ), de a sima is megteszi. Zsombicarban kapható gyári új (forgásirányos).

[url=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=50&products_id=1263]Balos.[/url]

2258 szilágyi József 2010-06-02 17:51:56

hali! megtudná vki mondnai nekem 88-as 2T váltóban a féltengely szimeringek pontos méretét meg a nyelestengelynél lévõ szimering méretét is??? elõra is köszi:D

2257 Szegedi Árpád 2010-06-01 19:14:19  Előzmény:Varga Tibor: 70872

Köszi!:)

2256 Varga Tibor 2010-06-01 19:09:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 70871

Labirintosnál csak az általad említett "pecek" van. Az íves retesz a régebbi verziókban volt.
Nincs amúgy más, ki kell fúrni a régit, és újat betenni.
még a nagy anya alatti alátét ami biztosít.

2255 Szegedi Árpád 2010-06-01 18:10:38

Sziasztok!Ökör kérdésem lenne.601-nél,labirintos motornál a lendkereket csak egy a fõtengelyen lévõ "pecekre" kell rátolni,vagy van még ott valami rögzítés?Nem emlékszem már hogyan volt,a könyv szerint meg egy félkör alakú íves retesz van.A lendkerék elszabadult és bedolgozta a pecket,más nem sérült,lehet ki lehetne szedni a csonkot és újra cserélni,de nem tudom kell-e még valami oda.Köszi..

2254 Busa Attila József 2010-06-01 11:45:52

Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Hétvégén neki is esek.
Majd beszámolok, hogy tényleg ez volt-e a baj.

2253 Marton Tamás 2010-06-01 09:20:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 70867

Fene azt a kivesèzõs pofàdat! :) (nemhogy jöttetek volna nagykariba)
Szerintem a többi segìtsègbõl is megèrtette màr, bàr a csavarmeghùzàsi info elèg hasznos, ezt èn sem tudtam. :)

2252 Őry Gábor 2010-05-31 18:28:32  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Lehet, hogy már nem aktuális (úgy legyen), de a szerkezet úgy mûködik, hogy a villa azon a kis csapon hintázik. Mint egy szelephimba, vagy gémeskút. Ha kiveszik, nincs min feltámaszkodnia, vagy ha mégis, nem ott, ahol kéne, és ezért nem húzza be rendesen a bendixet.

2251 Madocsai Gergely 2010-05-30 20:59:40  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Na akkor sorban, mert közeleg a káosz;)!

1. A behúzómágnest (fölsõ, kisebb henger) a 2 db 10-es kulcsnyílású felfogató, és
a 13-as kulcsnyílású, wastag rézkábelt leszorító csawar oldásáwal leszedjük
(tulajdonképpen a willatengely wégébõl kiakasztod).
A 13-as kulcsnyílású anya oldása után a lapos rézwezetéket hajlítással kell
leakasztani a menetes szárról.

2. kiszedjük - a Nálad jelenleg hiányzó - willatengely csapszeget.

3. az önindító hátsó fedelén léwõ 2 db kis anyát oldod, ekkor már széthúzható az
egész cucc. jól nézd meg, mi hol wolt benne. pl(a willatengely 2 pöcke egybõl
kihúzható oldalra egy rúgó szorította gyûrû alól, stb.)
Figyelj az esetlegesen törött alkatrészekre, fémdaraboka...)

4. összeszerelés fordított sorrendben.
A [u]LEGFONTOSABB[/u]: a behúzó mágnest rögzítõ, 2 db 10-es kucsnyílású
csawart TILOS a megszokott módon, jól megtépni, mert azonnal eldeformálja a
behúzót, és meg sem fog moccanni!!! Ennek elkerülésére a kiszedéskor jegyezd
meg, kb érzésre, h mennyire woltak meghúzwa!

Remélem, érthetõ a lényeg, jó szerelést!

2250 Marton Tamás 2010-05-30 20:48:34  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Hengerhez (àllòrèsz) nem nyùl. Behùzòmàgnes 2csavarja kicsavar, kàbel leold ròla (13mas kulcs), villàròl màgnes leakaszt.
Vèkony szàrral vagy csavarhùzòval a villa rögzìtõfuratàt lyukra igazìt, àtmenõcsavarral rögzìt.
Màgnes visszaakaszt, becsavar, kàbel visszacsavar ràja. Önindìtò visszaszerel.
Sok sikert! ;)

2249  Spityu 2010-05-30 19:57:13  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Nem emlékszem pontosan, de ha emlékeim nem csalnak akkor, igen, szükségtelen.

2248 Busa Attila József 2010-05-30 19:54:35  Előzmény: Spityu: 70863

na, azt nem szedtük le, akkor a nagy henger megbontása szükségtelen?

2247  Spityu 2010-05-30 19:49:48  Előzmény:Busa Attila József: 70862

A behúzótekercs az a kis henger az önindító oldalán. Leszereléséhez a két csavar + a saruk oldása szükséges.

2246 Busa Attila József 2010-05-30 19:41:23  Előzmény: Spityu: 70861

A kérdés az, hogy ha csak leveszem a két csavaros fedlapot a szénkefékkel, a forgórésznek csak ki kéne jönnie, tehát simán ki lehet húzni. Ez a behúzótekercs,a mire gondoltál?

2245  Spityu 2010-05-30 19:36:15  Előzmény:Busa Attila József: 70860

Az a baj, ez nem ilyen "egyszerû". Mármint a pozícionálás. Szerintem szedd ki az önindítót és szereld ki a behúzótekercset. Ekkor szabadon mozgathatod a villát, lyukra tudod mozgatni. Csavar át, anya rá. Vagy kettõ és kontrásan(?).
Régen szedtem már szét, így annyira már nem emlékszem rá, úgy emlékszem, hogy a blokk felõli házrész simán lejön, vagy talán a villa fogja oda a forgórészt? Nem tudom sajnos. Talán van itt valaki, aki jobban vágja, esetleg lapozz át pár szerelésit.

2244 Busa Attila József 2010-05-30 19:23:06  Előzmény: Spityu: 70859

Ma szétszedtük és azt tapasztaltam, hogy az alja a két csavarral lejött, szénkefék le. Láttam a forgó részt. Azt ki kell gondolom, csak simán húznom, vagy még az sem kell? Bocs a kérdésekért, nagyon hülye vagyok hozzá.
Szétszedtük és kiszerelt állapotban is mozgott a forgórész ki, be. Gondolom, akkor ez nem normális. Tehát be kell nyomnom koppig, csavar át, meghúz anyával másik végen, ennyi?
[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 21:24-kor)[/i]

2243  Spityu 2010-05-30 19:17:28  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Hát figyu, én inkább kiszerelném az önindítót, és úgy raknám össze. Amúgy nem becsavarni kell a csavat, hanem átmenõsen betolni, majd anyával lefixálni.

Épp ez az, hogy nem feltétlenül van jó pozícióban a lyuk szempontjából a villa, kiszerelve simán össze lehetne rakni az önindító további bontása nélkül, a bendixet mozgatva. Legrosszabb esetben is elég a behúzótekercs leszerelése. Két csavar és az érintkezõk oldása.

2242 Busa Attila József 2010-05-30 19:14:12  Előzmény:Őry Gábor: 70857

Nagyon rendesek vagytok!

Annyit értek, hogy ez egy elektromágneses "behúzás" segítségével mozog a fogaskoszorú írányába ki, be. Viszont, ha most a hiányzó helyre becsavarok egy csavart, akkor mi arra a biztosíték, hogy a bizonyos villa nincs elmozdulva? Mert ha a villa nem mozdul el, akkor miért a tengely? A baj óta csak max 8-szor volt indítózva.

2241 Őry Gábor 2010-05-30 18:51:00  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Én is jártam így, és mivel nem húzott be rendesen a tekercs, tönkretette a fogaskoszorút. Egyre nehezebben lehetett indítani. Végül nekem is egy csavar oldotta meg a problémát.

2240  Spityu 2010-05-30 18:32:53  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Ha jól emlékszem, akkor igen. Bár mintha valami zéger gyûrû is rémlene. Lehet, hogy kiszerelés nélkül is vissza tudod tenni a helyére a kérdéses csavart/csapot, ha mázlid van még lyukon is lesz.

2239 Busa Attila József 2010-05-30 18:17:58  Előzmény: Spityu: 70854

A fogaskoszorú jó állapotban van, de akkor az egész bajomra csak annyi a megoldás, hogy beteszek oda egy átmenõ csavart?

2238  Spityu 2010-05-30 18:07:59  Előzmény:Busa Attila József: 70853

Hátõõ.... :D Na szóval, az a behúzóvilla tengelye. A behúzótekercs indítózáskor a sebességváltó irányába meghúzza a villa "szárát", a középsõ tengely segítségével pedig kakashintaszerûen rátolja a fogaskoszorúra a bendixet. Azt hiszem a tengely nélkül is életképes a dolog többé-kevésbé - ahogyan nálad is - mivel az aluöntvényen is feltámaszkodik a villa közepe (behúzáskor). Viszont miután elengeded a kulcsot, a behúzótekercs visszaugrik a helyére, ami gyakorlatilag a váltó irányába történõ elmozdulást jelenti. Abban az irányban viszont nem támaszkodik fel a villa, így a bendix együtt forog a fogaskoszorúval, mígnem szép lassan kipofozza a helyére. Ahol még összeér egy-egy fog oldala. Ezért hallod a halkabb ciripelést.
Megoldás: szereld le az önindítód és csináld meg, vagy cseréld ki, továbbá nézd meg a fogaskoszorút, hogy milyen állapotban van.
[i](Módosította Spityu 2010.05.30. 20:16-kor)[/i]

2237 Busa Attila József 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

A nagykarácsonyi taliról hazajövet után furcsa hangokra lettem figyel a jármû indításakor. Mindegy, hogy hideg vagy meleg motornál próbálkozom a hibajelenség ugyanaz; a következõ:
Elfordítom a kulcsot és az önindító beindítja a motort és kb. még 2 másodpercig furcsa hangot hallat, mintha valami pörögne még, de aztán hibátlanul megy a kocsi és abba is hagyja ezt a fent említett hibát. Maga a zaj olyan, mint ha valaki szerencsekereket pörgetne a motorteremben. Így elég idegesítõ, ha nyilvános helyen indítózom, meg hát nem is normális a dolog.
Ma szétszedtük édesapámmal az önindítót, mert arra gyanakodtunk, hogy az utóbbi mosásnál a brigiciol onnan is kimosta az olajat, ahonnan nem kellett volna és nincs kenése a cuccnak. Azonban a forgórészt kihúzni nem tudtuk a házából, így a fõtengelyhez nem fértünk hozzá. A végét a forgórésznél bezsíroztuk, olajoztuk. Szénkefék épek, szépek, nem csapágyas a dolog. Így arra gyanakszunk, hogy nem húz vissza rendesen a bendix rugó.
A valódi megoldást sajnos nem tudom. Ezért kérlek írjatok mi a teendõ, azon kívül, hogy vegyek újat, mert azt én is sejtem. A fogaskoszorú is ép, fogaskerekek nincsenek elkopva.
Kivételkor annyi furcsaságot tapasztaltam, hogy szerintem mintha egy csavar hiányozna róla, bár funkcióját tekintve nem tudtam beazonosítani mi az. Erre is kérek válaszokat.

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Üdv: Atesz

[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 19:57-kor)[/i]

2236 Lizák Péter 2010-05-25 17:40:53  Előzmény:jocking .: 70851

Tud az ha nagyon akar...

2235 jocking . 2010-05-25 12:01:31  Előzmény: : 70850

Szerintem mi baszarintottunk el valamit.:rolleyes: Átugrani magától szerintem nem tud.

2234   2010-05-25 11:38:29  Előzmény:jocking .: 70849

:O magától átugrott, vagy eleve rosszul volt feltéve? :O