Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Tapasztalt már valaki olyat, hogy elkoszolódott e generátora ? :rolleyes:
Én erre gyanakszom. Egyrészt alacsony feszültséget rart, max. 13,5V, másrészt mihelyst picit is pörög a motor, elkezd villogni a lámpa hullámzóan. Persze kehet még gyenge a fesz szabályozó is, és csúszhat az ékszíj is, bár nincsen hangja.
Pontosan ezt teszi a miénk is ! Meleg motornál, ha csak pár perce állítottam le, akkor egy fordulatra jár azonnal, mintha le sem állítottam volna. Teljesen hideg motor is szinte hasonlóan könnyen indul, de ott persze kell szivató, vagy egy kis gázt tartani, hogy üzemben maradjon. Ha viszont már hülõben van a motor, sárgát jelez, akkor elég hosszan kell indítózni, és kell egy kis gázt is nyomni, hogy végre beinduljon ! Ezt én sme értem, hogy miért van.
Én teljesen hidegen már õsz óta nem a szivatót használom, mert az hol kapcsolt, hol nem, ha kapcsolt is elég hosszan kellett hozzá indítózni, mire felpörgött, hanem helyette tartok egy pici gázt és így indítom, gyak ugyanúgy pörög fel, mint szivatóval, ugyanolyan a hangja is, de nem kormol és fél perc mulva már alapjáratra visszaengedve is stabilan jár !
Hi! Érdeklõdni szeretnék, hogy a Budai-féle fékdobokkal van-e valakinek tapasztalata, milyen minõséget képviselnek? Érdemes-e az általuk gyártott dobokat megvenni? Elõre is köszönöm a válaszokat!
Pont ilyet mértem én is. A félautomata szívató okozhat ilyen problémát sõt,okoz is. Kis után olvasással "könnyen" beállítható,de én akkor is azt mondom hogy át kell alakítani kézi szívatósra.Sokkal sokkal jobb. A szívatót hiába állítod be megfelelõen,ha a szívató bimetálja szar,vagy a fûtõháza nem melegszik rendesen pl: vízkõ miatt. Én egy õs régi Ford Escort-ból szereztem kézi szívatót.A szívató kar teljes útján 3 szor megakad így könnyebb szabájozni és ahogy egy picit kihúzod egy lámpa kezd világítani a végén.Szerintem baromira illik a Trabiba. Egyépként nekem átlag külsõ hõmérsékleten szívató nélkül is beindul télen vagy reggeli hûvösben igényli.Vagy félig visszahûlt hûtõvíz állásnál. Ha megjövök valahonnan és a hõfok visszajelzõ visszamegy sárgába akkor egy kattra kiszoktam húzni a szívatót mert kicsit köszörüsen indul,de érdekes ha teljesen visszahül meg indul nélküle is pöccre.Fura még nem tudta rájönni mitõl lehet.
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=67[/url] - olcsóbb is, mint a magyar. De több helyen is árulják szerintem. Pl. Unix, Bárdi stb.
Jah, vizsgáld meg azért a fém és a gumi fékcsövek állapotát is. Ha szükséges, cseréld le azokat is. Feltöltéskor teljes átömlesztést javasolnék: kicsit pazarlósnak hangzik, de érdemes volna átöblíteni az egész rendszert új fékfolyadékkal. Nem mellesleg így nagyon könnyû a légtelenítés is. :) [i](Módosította Spityu 2015.04.24. 22:27-kor)[/i]
Az elmult pár utam során 6,6-6,8-as fogyasztások adódtak, pedig mentem rendesen, autópályán is, hosszan 100-105-tel. Lehetséges, hogy a jó idõ miatt a szivató spirálrugója másképp áll be és jobban nyitja a fojtó szelepet ?
Vagy csak pusztán ennyivel több a téli fogyasztás ? Télen, standard 7,7-7,8 volt, csak elvétve fordult elõ 7, vagy 6,8
A berohadt fékmunkahengerekkel én nem kísérleteznék. Szereld ki az összeset, és cseréld le õket. A mûködõt is érdemes, és akkor egy jó idõre elfelejtheted a szívást, megfelelõ minõségû újak esetén.
A piros színû, pepita csíkos magyar régen sz.rt sem ért, manapság már jó. Valamelyest drágább az LPR, az viszont nagyon tuti. A dobokat, pofákat vizsgáld meg, milyen állapotúak, szükség esetén szabályoztasd fel õket, de csak olyan helyen, ahol méretre igazítják a pofákon lévõ ferodol vastagságát is.
Ki lett takarítva a régi karbi és láss csodát megszûnt a három hengerezés. Ezek szerint a régivel azért három hengezett mert el volt dugulva. Az a Pierburg 2E-vel meg azért,mert ömlött bele a benzin.Majd megoldjuk. Karbibeállítás. Jól mûködik fasza minden.Szívató nélkül is indul,van alapjárat,melegen sem pörög. Ma 16 km-t akartam beletenni,de a 13-nál írtózatosan elkezdtek csattogni a hidrotõkék. Oda akarta lépni neki 70 rõl szépen fel is húzott 120-ra,de ahogy levettem a lábam a gázról irtózatos csattogásba kezdett és lett egy nagyon pici rángatás/torpanás gyorsításra. Az olaj visszajelzõ lámpa folyamatosan kis szünetekkel ugyan de világít. Az olaj gombára volt gyanú,mert engedte is az olajat.Már az anyósülésen volt a cseredarab.Világított már tegnap is. Nem melegedik rendellenesen az autó. Az olaj szint a nívó szerint a duplája és rettenetesen benzinszagú. A tápszivattyúnál nem igen jut benzin az olajba.
Hát nem kicsit több,mert az enyém 6,5-7-et eszik.Pedig 90-100 al járok. A gyorsítónak meg így kell mûködni.Minnél határozottabban (gyorsabban)nyomod neki oda a gázt annál többet spriccel be.A bespriccelt adag mennyiségén lehet növelni is. Szerintem,bár látatlanban nehéz,de az elõgyujtáson és a co-is csavarni kellene. A felújító készlet meg nem biztos,hogy tökéletes.Legalábbis nekem a fõfúvóka csavarjának a pereme kb 2tized miliméterrel nagyobb volt úgyhogy az új tömítés szépen elkenõdött rajta. El ne felejtsd a gumitömítéseket a beszerelés elõtt megzsírozni megolajozni!
Sziasztok! Vettem egy megkímélt kétütemû Trabit, ami 10 évig állt garázsban. A karburátor kitisztítása után szépen megy, viszont a 4 kerék közül csak egyen fog a fék. Kérdésem, hogy mivel járok jobban, ha veszek fékmunkahengert (már csak kisipari kapható boltokban), vagy felújító készlettel renoválom a benne lévõ eredetit?
A kartergázt még nem néztem. A motor nem füstöl olajosat sem hideg indításkor, sem késõbb. A karbi biztosasn nincsen tökéletesen beállítva, ugyan, jobb mint régen, de most is elõfordul, hogy finoman torpan a motor, ha csak enyhe gázt nyomok neki, ha egy foknál jobban lenyomom a gázpedált, akkor hírtelen megugrik. Gondolom, a hírftelen több levegõtõl javul a keverék, közelít az ideális értékhez. Mondjuk ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a gyorsító fúvóka gumi membrános pumpája is még a régi, el van öregedve a gumi, nem úgy spriccel ahogy kell. Ha csdak kicsit nyomom a gázpedáltm, alig spriccel, ha gyorsan arösebben lynomom akkor sokkal jobban. Tehát enyhe gyorsításnál akár szegényedhet is a keverék. Bár inkább arra gondolom, hogy folyamatosan egynhén dúsabb keveréket kap a kelleténél, és ez áztatja el az ólajat. A fogyasztása is kicsit több, mint lehetne, általában 7,7-7,8, de ritkán elõfordul, hogy egy-egy út alatt csak 6,8-7-et eszik.
Van már felújító készletem a karbihoz, csak állandóan mennem kell az autóvalm egyelõre nem tudom leállítani, hogy neki lássak a felújításnak.
Igen, elvileg jól kell legyen bekötve, pláne ha a töltésjelzõ ízzó világít. A D+-ra kell kötni a töltésjelzõ ízzót, ami pedig az akku pozitívra van (30-as pólus)kötve, így kap a generátor gerjesztõ áramot. Ekkor a generátor ezen pólusa testhez közeli állapotban van a generátor gerjesztõ tekercsén és a teljesítmény tranyón keresztül. Ha pedig a generátor felgerjedt, akkor ez a pólus a B+-al, vagyis az akku pozitív pólusával azonos potenciálon lesz, ezért alszik el a töltésjelzõ. A generátor ezen pólusát (D+) üzem közben a generátor által termelt áram látja el, a 3db segéd diódán keresztül. Ha pl. valamelyik segéd dióda tönkre megy a generátorban, akkor hiába cserélsz szabályozót, akkor sem fog mûködni, mert nem kap a szabályozó áramot a generátorból. Ha a generátor valamelyik teljesítmény (fõ) diódája megy tönkre, akkor ugyan felgerjedhet a generátor, adhat is valamennyi áramot, de alacsonyabb lesz a feszültsége a kelleténél, vagy az elõzõhöz hasonlóan fel sem gerjedd, amennyiben zálatos lett valamelyik dióda.
Mindegyik dióda kimérhetõ, de csak a generátor szétszedése után, amihez persze le is kell venni. Én már cseréltem mindkét diódát, két különbözõ generátorban és mondkettõ azóta is mûködik.
Asszem nemrégiben azt olavstam, hogy az etanolnak nagyobb az égéshõje a benzinénél, így jobban melegszik tõle a motor, ami miatt akár kiéghetett a hegerfej tömítés. Ha volt szétszedve a motor, akkor az kell látszodjon.
A másik ami eszembe jut az alkoholról, az a vízzel való korlátlan keveredése, azáltal lehetõség van a korrodációja, akár meg is rohadhatott valamelyik szelep, de a kiégés is fennállhat.
Vettem a generátorra egy feszültségszabályozót (zsír új), a generátoron az akkutöltõkábel a nagy, B+ jelû csatlakozóra van kötve, a zöld (kék?) ami az utastér felé megy az a D+ jelûre, ami mellette van, azt hiszem, elvileg ezen kapna gerjesztést (ezt hogyan tudom ellenõrizni?). Mikor ráadom a gyújtást, kigyullad a töltésjelzõ meg az olajnyomás ellenõrzõlámpája, de mikor beindítom a motort, csak az utóbbi alszik el, és az akkusarukon se mérem hogy töltené. Ezelõtt eredeti generátora volt rajta, amibe ezek a kábelek futottak (meg a földelés), lehet hogy valamit át kell alakítanom a kocsi kábelezésében hogy normálisan mûködjön? Vagy temethetem az új generátort?
Tehát melyik kábeleket kéne bemérnem, és mit kéne mérnem rajtuk? Nekem véget ért a tudományom ott, hogy ezeket bekötöttem, meg még kimértem azt is hogy átmegy az áram a B+-tól az akksi + sarujáig, meg azt, hogy ha leveszem a gyújtást akkor a D+-ra csatlakoztatott zöld, utastér felé menõ kábel letestel a kasztnihoz, ha ráadom, akkor nem.
Az elõzõ generátortól igen csúful búcsúztunk, egyszer csak fogta magát, és úgy beállt hogy rögtön leszaggatta magáról az ékszíjat is, meg fehér füst is jött belõle, lehet hogy ez valamit gajravágott a kocsi elektromos rendszerében? (Egyébként a régi generátor már csapágyas lehetett egy ideje, mert mikor tönkrement, megszûnt egy megmagyarázhatatlan eredetû karcos hang, ami periodikusan jelentkezett.) Vagy elképzelhetõ olyan, hogy valahol nem jó az egyik kábel szigetelése és ez így jelentkezik?
Nálam még nem volt bontva.Már a blokk hengerfej páros.
Igen szerintem is és a kompresszióra azt mondta "majdnem mintha új lenne" Nem tudom változtat e valamit,hogy annó az elõzõ tulaj tiszta etanollal hajtotta,de mivel kb 9l evett 60 Km-en ezért az volt az elsõ dolgom,hogy vissza állítsam,de ez nagyon régen volt még mikor vettem.
Azt mondják nem gyújtás kimaradás okozza a háromhengerezést.Ami valószínû is,mert nem durrog a kipufogóba. Olyan eset elõfordulhat-e hogy nem nyit megfelelõen a szívószelep?
Kérdés, hogy mennyire kopott a motor? Az mindenképpen jó tényezõ a te esetedben, hogy inkább hosszú távokon használod. Arányaiban üzemórában kifejezve kevés amikor a motor az üzemi hõmérséklet alatt dolgozik. Valamennyire az összes olaj szokott benzinesedni, de egy kopott motornál vagy rosszul beállított karburátornál ez drasztikusan megnõhet. Pl. télen egy rosszul beállított szívató simán televereti az olajat benzinnel. Nem egy olyan esettel találkoztam, amikor a motorolaj mennyisége nemhogy csökkent volna, hanem nõtt az idõ elõrehaladtával. Alapvetõen két dolog okozhatja: az elõbb említett benzinesedés és a víz jelenléte. A víz alapvetõen a levegõbõl (pára) vagy egy átégett hengerfejtömítés alatt tud bejutni az olajba.
Mennyire kartergázas a motorod? Az olajbeöntõ nyílásnál található vajszínû habos trutyi (olaj-víz emulzió)? Télen városi használat mellett nem mondom, hogy normális, de ott még elmegy. Ha nyáron is durván habos, az már nem annyira jó, de nem kell temetni a motort.
Jah, még az AC pumpánál is juthat be benzin abban az esetben, ha lyukas a membrán és a pumpa házán a túlfolyón (szuszogón) nem tud távozni a benzin. Ilyenkor extrém esetben akár ki is gyulladhat a motor, ilyen rémtörténetrõl is hallottam.
Amúgy az elõbbi hozzászólásban írt periódus szerintem jó kiindulási adat. Én pl. ennyit szoktam menni a 4T-vel, amikor még nem volt kész a veterán, és évente mindig lecseréltem. Illetve volt, amikor folyamatosan kérte az olajat egy szivárgó vezérmûkerék szimmering miatt. Na, akkor mondjuk kristálytiszta olaj volt a blokkon. Kb. 1000 km-enként kellett neki 1 liter.
Az elbenzinesedett olaj további nagy hátránya, hogy teljesen megváltozik - mondjuk úgy, hogy megszûnik - az olaj kenõképessége. Ez leginkább magas fordulatszámon jön elõ a fõtengelycsapágyaknál. Versenyautóknál egy rosszul megválasztott alapjárati üzemanyagfúvóka gyönyörûen el tudja áztatni az olajat, ezért kihegyezett motoroknál versenyenként cserélendõ az olaj. De ez már egy külön mise.
Mennyi a 4T trabicsek hivatalos olajcsere periódusa ?
A miénkben 5ezer kilométer után is már sötét barna, enyhén zavaros, erõsen benzin szagú a lötty ! :rolleyes:
Most 5 ezer után volt olajcsere, de szûrõ nem, aztán ma cseréltem újabb 7 ezer kilométer után az olajat (és a szûrõt is), ami még sötétebb volt, már feketés barna és a szokásos benzin szagú. Idõben nem töltött el sokat, 3 hónapja volt benne. Sok hosszú, egy tempójú utat járok vele, csak kevés városit, mégis ilyen sötét és benzinszagú.
Ez nem ki-ki hagy.Ez nem megy és kész.Mostmár sûrûn 1,de elõfordul,hogy 2 sem megy.Régebben melegedés közben rendbejött magától,de már semmi nem segít.Ha nem indul el nem is fog. A kompressziót a hidrotõkék miatt nézték.Nem-e valamelyik rátart. Az igazsághoz hozzátartozik,hogy valamilyik kicsit csattog,de ki szedte a hidrotõkéket és azt mondta,hogy ez még belefér. A gyertyák cserélve lettek és istentelenül jó szikrát adnak. Sem idításnál sem járás közben nem durrog.
Nekem egy 123-as, 35 éves mercedessel van hasonló gondom, pedig már fel van újítva a motorja kompletten, de csak nem múlt el minden hibája, merg hideg indulásnál ki-ki hagy valamelyik henger, kicsit döcög a motor. Igaz, ez dízel, a trabi viszont benzines, ahol ez abszolút nem várt jelenség, nem a kompresszión múlik a beindulása.
Valamelyik gyertyánál nincsen kúszó áram, ami miatt kimarad a gyújtás ?
Nem durrog, amikor nem akar indulni, vagy jár de csak 2-3 hengerrel? Ha szelep hiba lenne és kiszökne a keverék, akkor berobbanna a kipufogóban a többi hengertõl.
Szia. Igencsak. A töltésjelzõ lámpa elalszik és már 1 hete van benne az új aksi és nem merült le pedig lett indítózva bõven. [i](Módosította mgabor 2015.04.09. 20:59-kor)[/i]
Kap a generátor gerjesztõ feszültséget ? Ellenõrizd a kébelt, illetve mérjél feszültséget.
Ha igen, és minden csatlakozás rendben, akkor a következõ probléma forrás a hibás töltés szabályozó lehet. rendelj egy újat rá, nem lehet nagy összeg, hátha csak annyi a baj ! Ha diódák hibásak, vagy a tekercselésben van valami szakadás, akkor valamit legalább csonálnak, mondjuk impulzusokban adna áramot, mivel 3 fázisú generátor, így 2 fázisa még lenne.
Így nem tudsz vele közlekedni, mert akkuról megy minden, így a gyújtás is, amitõl az hamar lemerül.
Sziasztok. Sokat olvasgattam az oldalakat,de nem találtam megoldást a hatalmas problémámra.
Már egy kisebb stáb dolgozik a Trabimon,de idáig nincs megoldás. Névszerint egy 1.1-es Trabiról lenne szó. A történet kb. két két és fél évre nyúlik vissza,mikor olyat produkált a Trabant,mintha kihagyna egy henger. A probléma ritkán kb. 2 havonta fordult elõ,de másnapra vagy járatás után magától rendbe jött.Itt cseréltem a rotort.(ami már erõsen megérett rá) A probléma egészen odáig fokozódott,hogy hetente 1-2 alkalommal és csak nehezen akart magára találni az a bizonyos henger.Itt következett a karburátor tisztítás,fúvókák cseréje,vákum csövek,üzemanyag csövek tápszivattyú membránjának cseréje.(eredménytelenül) Sajnos a munka elszólított így majd 1 évig állt az autó,de közben azért beszereztem hozzá a nyalánkságokat pl 2ütemû motorháztetõ,hûtõmaszk,alu dísz szellõzõ,2torkú Pierburg 2E karbi,de fõként karosszéria elemek.Most visszajöttem majd nyár közepén megyek vissza így megpróbálnám rendbeszedni.
Új aksi után póbáltam indítani,de be sem indult félnap után stabil 3000-es fordulaton volt alapjárat.(már amikor ment mind a 4 henger.) Mivel így is sokat kínlódtam már a karbival,ment rá szívótorkostól a Pierburg 2E. Mivel a gyujtás rendben volt legnagyobb megdöbbenésemre ugyanúgy kihagyott 1 henger.Minden sarut,érintkezõt egyebeket megnéztem,de semmi. Nincs más hátra szerelõhöz kell menni. Vagyis kellene,de a 4-bõl már csak 2 henger indul az meg már kevés a közlekedésre. A szerelõnél meg lett nézve a gyertya,gyujás kábelek,gyujtó trafó,hidrotõkék,kompresszió lett mérve,az új karbi szét lett szedve,DE MINDEN JÓL MÛKÖDIK.(kivéve a hengerekben nem történik robbanás) A szerelõ sem tudja nagyon mi a gond,de õ ugye nem tudja tovább küldeni és nem is olyannak ismerem aki feladná (fasza gyerek) tovább kutakodik. Azt mondja mivel a gyujtás rendben van csak a karbinál lesz a gond.Elvittem neki a gyári szívósort a karbival,de mondtam,hogy túl sok jóra ne számítson. És elérkeztünk a jelenhez és én már harmadik napja a trabival álmodom. Gondoltam felteszem itt a kérdést,hátha tudtok valamit mondani. Bármilyen ötletet szívesen várok. Csak hozzátenném,hogy ha az üzemanyag ellátással lenne gond,nem összevissza kellene járni a motornak(kihagyni a hengereknek)Csak azért mondom,mert szabályosan-ritmikusan hagy ki a henger.Remélem érthetõ! Mégy annyit,hogy miért nem lehet,hogy a gyujtás jeladó,gyujtás vezérlõ a rossz.Nem próbáltam,de lehet az elõtét ellenállást is ki lehetne kötni egy kicsit és megnézni változik-e. Elég valószínûtlennek tartom,hogy két teljesen különbözõ karbival is ugyanazt a hibát produkálja,vagyis nem karbi gond van. Milvel más ötletem nincs még az is elmondom,hogy mikor megvettem volt belekötve egy igen bonyorult riasztó,amit hosszas kínlódás utás arra jutottam,hogy megszabadulok tõle.(mivel sûrûn nem akarta indítani a motort,csak kattant a bendix,de az indító nem fordult és mindig menet közben!akkor kezdett el pittyegni-szirénázni mikor a legtöbben voltak a Trabi körül.Azóta van benne egy még bonyorultabb központizár. Bármilyen kérdésre válaszolok,ha tudok. Tisztelettel:Mikes Gábor [i](Módosította mgabor 2015.04.09. 20:53-kor)[/i]
Raktam bele egy 86-os Jettából való generátort, és most az van, hogy a generátoron 12,3 voltos feszültséget mérek multiméterrel (és az akksin is a két saru között), ez normális? Úgy rémlik, 13,8 köröli feszültséget kéne hogy mérjek, lehet hogy valamit rosszul kötöttem be? Vagy lehet hogy rossz a generátor amit szereztem? Ha ilyen feszültséget mérek a generátoron, azzal el merjek indulni?
Nagyon köszönöm, szerintem ezek alapján már menni fog. Eddig nem mertem semerre "kocogtatni" semmit, mert nem tudtam, hogy minek merre van a befelé meg a kifelé. :D
Ha nincs lengéscsillapító fül hátul,akkor hátrafelé simán kiüthetõ,de óvatosan nehogy a tengely vége el legyen ütve.Elöl pedig kiveszed a szimeringet ,alatta egy zégergyûrû.Azt is kiveszed és elõre kiüthetõ a csapágy.Ha hátra csak a tengely jönne ki a csapágy nélkül,akkor a csapágyat ott hátrafelé ütöd ki.Összeszerelés fordított sorrendben. csapágyakat ha más szerszám nincs,akkor óvatosan be kell kocogtatni,valami puhább kalapáccsal.Célszerû a hátsó csapágyat a tengelyre préselni,és azzal együtt beütni,elötte viszont az elsõt mindenképp szereld a helyére.
Olyanba szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogy kell a hátsó kerékagycsapágyat kicserélni? Egy 601-es futómûvérõl van szó. Igazából nem a trabimon szeretném cserélni, hanem van egy hintó amin tabi futómû van és azon kéne cserélni.Ha valaki leírná, viszonylag részletesen, azt nagyon megköszönném. Már nézegettem tüzetesebben, de az elején már ott elakadtam, hogy melyik irányba lehet kiszedni (a lengéscsillapító irányába vagy a kerék irányába)?! :( Köszönöm a segítséget elõre is.
Elég sajátos problémám van, ugyanis lerohadtam 4t Trabanttal Angliában, egész konkrétan a generátor beállt, elszakadt az azt hajtó ékszíj, így be kéne szereznem ezeket a dolgokat. Van arról infótok hogy más, nyugati autó alkatrészei csereszabatosak vagy beépíthetõk-e? pl VW, mert akkor nem rendelnék otthonról vagy máshonnan, hanem besétálnék egy bontóba (mármint nem az ékszíjért, azt próbálok keríteni újat :)).
Velem tavaly mûszakin (4T)a bácsi felrakatta, azt mondta kell, úgyhogy a képen legyen rajta. Ott volt nálam a csomagtartóban, mivel hiányolták már máskor is.
Az elosztó cseréje nem oldotta meg a hirtelen leállást, viszont egy próba erejéig samara gyújtásvezérlõ lett belerakva, amivel legalább nem áll le, viszont nem is lett 100%-os. Az alapjárat továbbra is ingadozik rendesen... Egy csere trafót még meg tudok nézni, de utána már csak a karbibeállítás marad(hat) ha jól értem.
Nem tudom, hogy változott-e ez mostanában, de azt biztosan tudom, hogy amikor 2005-ben hozzám került a 2T, akkor vonóhorog volt rajta, de jobbos visszapillantó nem.
Érdeklõdnék, hogy a jobb oldali visszapillantó valóban kötelezõ-e vonóhorog esetén? Trabant 2T-rõl van szó. Ha igen, akkor csak vontatásnál, vagy amúgy is?
Sziasztok! Már írtam kuplung és pedál problémáimról és most szeretném megosztani veletek tapasztalataimat hátha másoknak is segít! Trabi 1.1 es kis csodám egy napon úgy döntött nem fog tovább váltani. A probléma: kinyómócsapágy tönkrement és a vezetõhüvelyen is komoly kopásokat találtam. A új vezetõhüvelyt esztergáltattam hozzá és kapott új kinyómócsapágyat. A probléma elhárult viszont a kuplung sokkal keményebb taposósabb lett. Kelett 1 óra de megszoktam. Aztán egyre-egyre keményebb lett a kuplung végén már komoly térdfájdalmakat okozott a taposás, emelett 2 havonta cserélhettem kuplungbowdent. A másik probléma , hogy kuplungolás közbe fékezett az autó , féklámpák is égtek ilyenkor. Végre rájöttem mi a probléma: Az új kuplung keménységét nem bírta a tûzfal ahová a pedálsor fel van fogatva és szétrepeddt elhajlott. Emiatt feszült a bowden és csúszkált a pedálsor lehetetlenné téve a normális autózást. A tûzfal megerõsítése kritikus pontok kicserélése után minden probléma megszûnt!
Természetesen úgy, hogy elfordítás közben valamelyest a villa is elmozdul (amikor már kezd feszes lenni a bowden). Amúgy jól látod, hogy elfordulás ellen van kiképezve. Ha lapos lenne a felület, kuplungoláskor mindig lehajtaná egy kicsit az anyát a bowdenrõl.