Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem kötözködés képen írtam! De amit írtam az pont szó szerint igaz! Sósav-Vízk?oldóról írtam, és még csak nem is azt hogy a vízk?oldó az hígított sósav! Még ha konkrétan tudok is ilyen példát írni! Viszont akkor álljon itt egy példa, Márka nélkül. Háztartási sósav: Összetétel (ami nekünk most lényeges a sósav tartalom) 20+ - 2% Háztartási vízk?oldó: Összetétel 5-10%
Tehát ha vízk?oldó-sósav és rendes emberr?l beszélünk:-) szerintem releváns hogy rendes ember bemegy a boltba, és kér vagy sósavat vagy vízk?oldót a h?t?je kipucolásához! Persze vehet tv-ben reklámozott cuccokat is illatosat stb... De azt gondolom nem így tesz a rendes ember. Igaz magamból indulok ki, de minek nekem pl cillit bang :-) a h?t? kipucolásához! Persze lehet az említettet, hasonlókat venni sok száz forintért, ha valakinek szüksége van habzásgátlókra, illat anyagokra, stb... Mondjuk a fehér falfesték sem attól fehérebb egy másiknál mert mondjuk "márkásabb" hanem mondjuk mert több benne a titándioxid!
Magyarán ha valaki tesz a h?t?jébe 1 liter háztartási sósavat (most PH érték és társaira nem térnék ki) az nem fog szétmarni ideális esetben semmit sem, viszont várható némi hatás. Ha 1 liter háztartási vízk?oldót tesz az kb 0 eredménnyel fog végz?dni!
Ez ebben a formában nem igaz. Némelyik vízk?oldó valóban sósav felhigítva, azt rendes ember nem veszi meg - hanem helyette a koncentrált sósavat és ahogy írod, felhigítja. Amit ajánlottam (és még sok másik) foszforsavat és szerves savakat tartalmaz, és ezek közül érdekes módon ez a legolcsóbb vált be a legjobban. :D Sajnos két héttel ezel?tt már nem találtam, így valami Cora márkájút emeltem le a polcról, ami elég gyatra. :( Egyébként a sósav tényleg nem olyan gyors, anno egy videokártyán elégtelennek bizonyult a gyárilag ráragasztott alu h?t?borda, és egyszer?en nem lehetett leszedni sehogyan sem -> a bordák letörése után az alapzatot úgy kellett lemaratni. Eltartott egy ideig... persze a NYÁK-lemezt kimaszkoltam el?tte. :D A legtutibb amivel eddig dolgoztam, az a 96%-os ecetsav, az valami eszméletlen... volt, hogy vattával törölgettem valamit és a jobbkezemen a 3 els? ujjamról lejött a b?r fels? 1mm-es rétege. :D [i](Módosította Spityu 2009.12.21. 07:46-kor)[/i]
Nagyon felesleges az intés! Illetve a sósav és mondjuk a vízk?oldó között gyakorlatilag a koncentráltsága a különbség semmi más! Amíg egy liter vízk?oldó mondjuk tartalmaz néhány százalék sósavat mint hatóanyagot, addig egy liter sósav általában 30 százalékot! Segéd anyagok vannak persze de ezek esetünkben lényegtelenek! Magyarul elég hígítani a sósavat ha "félünk" t?le! Vízzel:-)
Na kicseréltem az öninditot, sokkal határozottaban teker, de a kocsi nem indul ebben a nagy hidegben. Tegnap sikerült nagynehezen beindítani, de az elején 3hengerezett, ami a melegedés közben lasan elmult. Ma éccakára direkt bevittem az akksit melegre, de hiába teker jól, 1-2 pöfenésen kívül nem csinál semmit. Erösen a gyújtásra gyanakszom. Gyertya, esetleg kábel probléma? Esetleg gyújtótrafo? Mi lehet az, amire ennyire kihat a hideg? Egy elosztófedelet veszek, és megpucolom a gyertyákat elsö körben. Minden egyéb ötlet érdekel!
Nem ismerem a f?t?radiátor anyagvastagságát, de ha esetleg félsz a sósavtól, akkor ajánlom a "Mirella" nev? vízk?oldót, legutóbb a Match-ban vettem, 139 forint volt akkor literje. El?nye, hogy a különböz? földfémek oxidjait (=vízkövet) ugyanolyan hatékonysággal oldja, mint a sósav, viszont még az alumíniumra sem jelent veszélyt. Legalább olyan jó, mint a Cillit többszázért.
Háztartási sósav megfelel? a célra, csak ne nagyon lélegezz bele :) Ezt találtam róla a neten:
"Feloldja az alumíniumot, cinket, kadmiumot, titánt, ólmot, ónt, krómot, mangánt, vasat, kobaltot és nikkelt is. [b]Réz[/b] és higany csak oxigén jelenlétében oldódik benne. A nemesfémek (pl. arany, platina) és a tantál nem oldódnak benne."
Azért mértékkel kell, tehát semmiféleképpen nem egy vagy több napig ázni hagyni benne. Át kell vele lötykölni párszor, és utána vízzel jól kimosni.
Sokat nem kell visszaolvasni, mégcsak lapozni se kéne, konkrétan a 803-as hozzászólásban szerepel PAtrOn írása, hogy ? sósavval esett neki a dolognak,sikerrel. De google is hoz jópár találatot a kérdésre.
Igen 4T-é a behúzó, van rajta az indítási segédkábelnek is egy csúszósaru csatlakozás. Szénkefék még jónak t?ntek legutóbbi összerakásnál, de majd ha szétszedem meglesem ?ket mégegyszer.
@Szabi: Tuti venni fogok új kábeleket hábiztire, ne azon múljon a dolog.
@PEDROH: Forgórész tuti nem szorul, a legutóbbi összeszerelésnél direkt megnéztem. Persze azóta szorulhat, de hogy mit?l? Majd ha bemegy a másik önindító, meg új kábel lesz kiderülnek a dolgok.
F?t?radiátor téma: most nézem, azt elfelejtettem írni, hogy a vízcsöveket le kell húzni :D De talán arra azért rájön bárki :)
Nekem is lepattant az egyik,majd vettem egy nagy leveg?t,és vissza forrasztottam "pisztoly pákával".A leveg? azért kellett,mert nem tudtam,hogy mit szól majd az üveg ehhez a h?höz.De simán kibírta...
Nekem csak a két érintkez? fülecske van le pattanva az ablakról amire a kábelek rámennek. Azt mivel rakjam vissza? Nekem csak ezért nincs hátsó ablak f?tésem :-(
Kiveszed az akksit. Kikötöd a bowdeneket, meg a két csövet az oldaláról. vékony csavarhúzóval kipattindod a radiátort fogó "füleket" (2 van) a raidátor szélér?l. Az akksi fel?li oldalon járunk még mindig. Ha ez magvan akkor ki tudod húzni oldalra az egészet. :-)
Lehet, hogy a forgórészed szorul. Arra készülj fel, hogy leszedni is meg feltenni is brutál szopás tud lenni :-) két éve én is szívtam vele állandóan. Vadi új akksit 3-4 indítás alatt leszívta csontra. Elvittem villamosság szerel?höz. Megcsinálta. Egy hétig jó volt aztán kezdtük el?lr?l. Aztán mérgemben levettem, szétszedtem vettem hozzá mindent ami kellhet egy önindítóba. azóta érdekes módon jó lett Jah meg akksi kábeleket cseréltem. Azóta nyilván most töltöm el?ször az akksimat. :-D Igaz ez Bosch, tehát kell is bírnia.
Ha minden cserélt önindító eljátssza ezt,akkor ott más hiba lesz.Minden önindító nem lehet rossz.Helyedben azért átnézném az összes vezetéket ami kapcsolatban van az indítómotorral.Lehet egy új akksikábel is ráférne,illteve 2.
[justify]A hetekig tartó fékjavítás után (nem vagyok kapkodós fajta), ma végre forgalomban is használtam a gépet. Pont kifogtam a havazást. Még egy picit leveg?snek érzem a rendszert, úgyhogy egy ismételt légtelenítést megérdemel, de ett?l függetlenül, azt hiszem jól sikerült. Nem húz egyik oldalra sem. Mindenkinek köszönöm a segítséget! Remélem, minél kés?bb kell ismét levennem a tengelyanyákat. De ha mégis, akkor bevetem az itt tanult trükköket.[/justify]
Biztos jól kitakarítottad az 'új' radiátort? Szereld le róla csapot (2db nyócas anya fogja) és akkor közvetlen belátsz a vizjáratokra, amik max 2-3mm átméröjüek. Na ezek tudnak kegyetlen módon eldugulni. Ha szájjal olyan könnyen tudsz lélegezni a radiátor egyik kivezetésén keresztül mint alapból, és nincs durva szuszogó hangja, akkor tekinthetjük kitakaritottnak a cuccot ;-) Kiszedés: akksi ki, csappantyú és bowden a csapról leköt, és kicsit visszatol az utastér felé mert akadályozni fog. Ezután a m?anyag boxból ventillátor kivesz, és a fémcsappantyú alatti lemezkét is kivesz,mert akadályozni fogja a radiátort a kivételben. Ezután óvatosan lapos csavarnyúzoval el kel kicsit feszíteni a müanyag box két fülét a csap felöli oldalon, ugyanis ezek tartják vissza, hogy az akksi felé kicsusszon. Miközben feszitjük, a másik oldalról tokni kell. Remélem sikerül! ;-)
@Szabi:
Gyújtáskapcsolónak csak annyi szerepe van, hogy a behuzotekercs behuzzon, így közvetlen áramot adva a forgórésznek. Mivel ez megtörténik, igy azt kizárnám. Arra gondoltam még, hogy az önindito bepárásodhat idövel a fogaskoszorú felöl mivel az nem egészen zárt arrafelé. Igy áthuzhat benne az áram. Már annyiszor cserélgettem az öninditokat, hogy csak na. Mindegyik csak ideig-óráig volt jó, aztán elöjött ez a gyengélkedés mindegyiknél. A pucolás általában segitett, de aztán újra vehettem ki. Pedig arra gyanakszom én is, hogy ott lesz a bibi.
A nagyobb alkatrész üzletekben (Meteor,Bárdi...)kapható direkt ilyen f?t?szál javító "stift".Amit én láttam az olyan körömlakk szer? volt, és tényleg valamilyen fém részecskéket tartalmazott...
Lenne egy kérdésem! Van nekem egy hátsó ablakom ami f?thet? és a f?t? szálak át vannak benne égve lehet látni, azt hogy lehet javítani? Mert már hallottam olyat hogy cink tartalmú festékkel kell lefújni és az átvezeti az áramot de én ezt nem hiszem el . Ha valakinek van hasonló tapasztalata az kérem ossza meg velem. Üdv Anti
Ha minden kábel a megfelel? vastagságú,és a saruk is jók,akkor még esetleg a gyújtáskapcsoló lehet hibás.Viszont ha kicseréled az önindítót és minden jó akkor az önindító forgórésze zárlatos lehet.
Tehát f?tésem most már van,de ahogy bejöttek ezek a kemény hidegek, az indítással komoly gondok vannak. :-( Ma már be sem tudtam inditani az autót. Lassan teker,néha pöffen kettöt és kész. Mintha szikra se lenne megfelelö. A poén az, hogy az akksi még 1éves sincsen, és direkt a mai fagyos éccaka után indítás elött rámértem multival. 12.82V-t mutatott a m?szer ami tudomásaim szerint több mint simán 'jó'. Azt hozzáteszem,h meleg idöben sem teker olyan gyorsan, meg-megakad. Mintha letestelne egy pillanatra. Miután kipucoltam az öninditot mindig jó volt 1darabig. Az akksitol egy kb. 5-6mm keresztmetszet? rézkábel megy rá, a váltóra menö test szintén ekkora. Kevés lenne a kábel? Mi magyarázza a hidegben valo rossz inditozást? Összehuzodik a réz a vezeték saruiban, és emiatt rossz lesz a kontakt? Egyenlöre kicserélem az önindiot, és tervezek nagyobb keresztmetszetü kábelt bekötni. Az akksi pólusaira egyébként nem ült ki semmi, a savszint jó. Várom az ötleteket!
Köszi a segítséget! Közben már beszereztem 1bontott radiátort, és mivel se az ecet se a rozsdamaró nem hozott komolyabb eredményt a kipucolásakor, így maradt a sósav! Na az aztán kihozott mindent! Akkora darabkák távoztak bel?le, hogy ihaj! Ajánlom mindenkinek, a radiátorban nem tett kárt, cserébe olyan f?tésem van még -10 alatt is mint még soha ;-) Ja a légtelenít? nekem is beletört, de majd kifúrom ha jobb id? lesz és beleteszem a másikét. Picit ereszti ott a vizet de nem vészes!
Ha utángyári az az új MH és egyáltalán nem szedted szét ferakás el?tt, akkor tedd meg miel?bb, mert az úgy tuti nem jó: ahogy korábban írtam nekem tele wolt fémporral és a karmantyú ajka teljesen wissza wolt hajolwa(!!!), mert a Józsi nem összerakta, hanem befeszegette a dugattyút, mint egy állat! Ha nem szedem szét (boltos ismer?s mondta, h nem kell, csak "plug n play"), de én betegesen mindent szétkapok, ha új, hanem(tudod, mint hülyegyerek az M&M's cukrot;)).
Hetek óta a jobb els? futóm? fel?l egyre hangosabb kotyogás hallatszik. Segítségeteket kérném, hogy hol keressem a hibát? Lengéscsillapító, kormánym? vagy más lehet? Még nem néztem alá, de szeretném tudni, hogy célirányosan mit nézzek meg.
Igen új munkahenger van fent akkor inkább veszek egy uj fékcsövet és akkor már azt is kicserélem azon a 400ft-on már nem múlik semmi hátha csak ez lesz a baja. Köszi az ötleteket.
Nézd át a gyújtókábeleket,de attól hogy nem látszik még lehet rossz az elosztófedél is.A kompressziót mindenképp méresd ki,nehogy a hengerfejtömítéssel legyen baj.Elképzelhet? tömítetlenség is a szívócs?nél,bár ez nem jellemz?.El?ször csak az egyszer? dolgokat kell megnézni.
Ha új munkahengert tettél fel akkor csak a fékcs?nél vagy légtelenít?nél folyhat.Valószín? nem zár rendesen a cs?,mert szétnyomódott a peremezés és az új munkahengerben nem fekszik fel.És beszivárog a munkahenger alatt.Ha nem így van akkor lehet hibás a munkahenger.
Lehet hogy megszakadt a csavar,de az is elképzelhet? hogy cserénél vmi kis szennyez?dés belekerült a munkahengerbe, annyira elég is neki hogy a dugattyun lév? gumi gy?r?t megsértse, és ott folyasson, én sajnos már jártam így.:rolleyes: [i](Módosította t6o0m1i 2009.12.17. 15:49-kor)[/i]
Sziasztok volna egy olyan problémám hogy hátul fékmunkahengert cseréltem 2T trabin de van egy olyan nyügöm vele hogy valahol szivárgás van mert csere után lemostam körülötte mindent féktisztítóval is hogy tiszta legyen erre ma reggel nézem hogy a fékpofa tartónál ott van a fékolaj . mi lehet a probléma? olyan lehet hogy nagyon meghúztam volna a fékcsövet vagy ilyesmi?
A kompressziót nem tudom azt meg kellene méretnem. az elosztófedélben a rotor vonalában hegesztésszer? vonal van lehet hogy nem érintkezik jól? Viszont ez van mind a négy érintkezési pontnál.
Hello! Meg tudná valaki mondani, hogy mit?l van az hogy az elosztófedél felöli két gyertya mindíg teljesen bekormolódik míg a másik kett? ?zbarna ahogy kell.Új gyujtáskábel új gyertyák vannak. Köszi
Gumisnál vettem háromezerér Krisztus el?tt 2654-ben. De manapság is három körül van a használt gumi. Ha jársz Zeg-en, nézz be a Kiss Sanyihoz az Erdész utcába, amit ? ad, az biztos jó lesz. Szöges gumival nálunk szerintem már nem foglalkozik senki.