Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

833  Krisztián 2009-12-21 07:20:55  Előzmény: Spityu: 69448

Nem kötözködés képen írtam! De amit írtam az pont szó szerint igaz! Sósav-Vízk?oldóról írtam, és még csak nem is azt hogy a vízk?oldó az hígított sósav! Még ha konkrétan tudok is ilyen példát írni! Viszont akkor álljon itt egy példa,
Márka nélkül.
Háztartási sósav: Összetétel (ami nekünk most lényeges a sósav tartalom) 20+ - 2%
Háztartási vízk?oldó: Összetétel 5-10%

Tehát ha vízk?oldó-sósav és rendes emberr?l beszélünk:-) szerintem releváns hogy rendes ember bemegy a boltba, és kér vagy sósavat vagy vízk?oldót a h?t?je kipucolásához! Persze vehet tv-ben reklámozott cuccokat is illatosat stb... De azt gondolom nem így tesz a rendes ember. Igaz magamból indulok ki, de minek nekem pl cillit bang :-) a h?t? kipucolásához! Persze lehet az említettet, hasonlókat venni sok száz forintért, ha valakinek szüksége van habzásgátlókra, illat anyagokra, stb... Mondjuk a fehér falfesték sem attól fehérebb egy másiknál mert mondjuk "márkásabb" hanem mondjuk mert több benne a titándioxid!

Magyarán ha valaki tesz a h?t?jébe 1 liter háztartási sósavat (most PH érték és társaira nem térnék ki) az nem fog szétmarni ideális esetben semmit sem, viszont várható némi hatás. Ha 1 liter háztartási vízk?oldót tesz az kb 0 eredménnyel fog végz?dni!

832  Spityu 2009-12-21 06:45:37  Előzmény: Krisztián: 69447

Ez ebben a formában nem igaz. Némelyik vízk?oldó valóban sósav felhigítva, azt rendes ember nem veszi meg - hanem helyette a koncentrált sósavat és ahogy írod, felhigítja. Amit ajánlottam (és még sok másik) foszforsavat és szerves savakat tartalmaz, és ezek közül érdekes módon ez a legolcsóbb vált be a legjobban. :D
Sajnos két héttel ezel?tt már nem találtam, így valami Cora márkájút emeltem le a polcról, ami elég gyatra. :(
Egyébként a sósav tényleg nem olyan gyors, anno egy videokártyán elégtelennek bizonyult a gyárilag ráragasztott alu h?t?borda, és egyszer?en nem lehetett leszedni sehogyan sem -> a bordák letörése után az alapzatot úgy kellett lemaratni. Eltartott egy ideig... persze a NYÁK-lemezt kimaszkoltam el?tte. :D
A legtutibb amivel eddig dolgoztam, az a 96%-os ecetsav, az valami eszméletlen... volt, hogy vattával törölgettem valamit és a jobbkezemen a 3 els? ujjamról lejött a b?r fels? 1mm-es rétege. :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.21. 07:46-kor)[/i]

831  Krisztián 2009-12-21 06:00:03  Előzmény: : 69444

Nagyon felesleges az intés! Illetve a sósav és mondjuk a vízk?oldó között gyakorlatilag a koncentráltsága a különbség semmi más! Amíg egy liter vízk?oldó mondjuk tartalmaz néhány százalék sósavat mint hatóanyagot, addig egy liter sósav általában 30 százalékot! Segéd anyagok vannak persze de ezek esetünkben lényegtelenek! Magyarul elég hígítani a sósavat ha "félünk" t?le! Vízzel:-)

830 Marton Tamás 2009-12-21 05:21:35

Na kicseréltem az öninditot, sokkal határozottaban teker, de a kocsi nem indul ebben a nagy hidegben.
Tegnap sikerült nagynehezen beindítani, de az elején 3hengerezett, ami a melegedés közben lasan elmult.
Ma éccakára direkt bevittem az akksit melegre, de hiába teker jól, 1-2 pöfenésen kívül nem csinál semmit.
Erösen a gyújtásra gyanakszom. Gyertya, esetleg kábel probléma? Esetleg gyújtótrafo? Mi lehet az, amire ennyire kihat a hideg?
Egy elosztófedelet veszek, és megpucolom a gyertyákat elsö körben.
Minden egyéb ötlet érdekel!

829   2009-12-20 22:52:16  Előzmény: Spityu: 69443

Köszönöm, ki fogom próbálni.

828   2009-12-20 22:45:30  Előzmény:Varga Tibor: 69441

Azért mondtam, hogy olvasgattam ;) Egyébként a sósavtól óva intenek.

827  Spityu 2009-12-20 13:49:26

Nem ismerem a f?t?radiátor anyagvastagságát, de ha esetleg félsz a sósavtól, akkor ajánlom a "Mirella" nev? vízk?oldót, legutóbb a Match-ban vettem, 139 forint volt akkor literje. El?nye, hogy a különböz? földfémek oxidjait (=vízkövet) ugyanolyan hatékonysággal oldja, mint a sósav, viszont még az alumíniumra sem jelent veszélyt. Legalább olyan jó, mint a Cillit többszázért.

826 Marton Tamás 2009-12-20 12:56:58  Előzmény: : 69440

Háztartási sósav megfelel? a célra, csak ne nagyon lélegezz bele :)
Ezt találtam róla a neten:

"Feloldja az alumíniumot, cinket, kadmiumot, titánt, ólmot, ónt, krómot, mangánt, vasat, kobaltot és nikkelt is.
[b]Réz[/b] és higany csak oxigén jelenlétében oldódik benne.
A nemesfémek (pl. arany, platina) és a tantál nem oldódnak benne."

Azért mértékkel kell, tehát semmiféleképpen nem egy vagy több napig ázni hagyni benne. Át kell vele lötykölni párszor, és utána vízzel jól kimosni.

825 Varga Tibor 2009-12-20 11:53:21  Előzmény: : 69440

Sokat nem kell visszaolvasni, mégcsak lapozni se kéne, konkrétan a 803-as hozzászólásban szerepel PAtrOn írása, hogy ? sósavval esett neki a dolognak,sikerrel. De google is hoz jópár találatot a kérdésre.

824   2009-12-20 10:29:02

Sziasztok, olvasgattam a f?t?radiátor problémáját, de nem találtam, hogy mivel lehetne kitisztítani a rendszert, tudnátok ebben segíteni?

823 Sipos Tamás 2009-12-20 05:31:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 69432

[justify]Igyekeztem. Utána pedig el?írás szerint beütöttem az anya peremét. Szép is lenne, ha ezek után mégis elhagynám a kerékagyat.[/justify]

822 Marton Tamás 2009-12-20 02:27:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 69429

Igen 4T-é a behúzó, van rajta az indítási segédkábelnek is egy csúszósaru csatlakozás.
Szénkefék még jónak t?ntek legutóbbi összerakásnál, de majd ha szétszedem meglesem ?ket mégegyszer.

@Szabi: Tuti venni fogok új kábeleket hábiztire, ne azon múljon a dolog.

@PEDROH: Forgórész tuti nem szorul, a legutóbbi összeszerelésnél direkt megnéztem. Persze azóta szorulhat, de hogy mit?l?
Majd ha bemegy a másik önindító, meg új kábel lesz kiderülnek a dolgok.

F?t?radiátor téma: most nézem, azt elfelejtettem írni, hogy a vízcsöveket le kell húzni :D De talán arra azért rájön bárki :)

821 Papp Zoltán 2009-12-19 21:26:08

Nekem is lepattant az egyik,majd vettem egy nagy leveg?t,és vissza forrasztottam
"pisztoly pákával".A leveg? azért kellett,mert nem tudtam,hogy mit szól majd az üveg ehhez a h?höz.De simán kibírta...

820 Lizák Péter 2009-12-19 21:11:55  Előzmény:Papp Zoltán: 69424

Nekem csak a két érintkez? fülecske van le pattanva az ablakról amire a kábelek rámennek. Azt mivel rakjam vissza? Nekem csak ezért nincs hátsó ablak f?tésem :-(

819 Lizák Péter 2009-12-19 21:07:47  Előzmény: Krisztián: 69421

Kiveszed az akksit. Kikötöd a bowdeneket, meg a két csövet az oldaláról. vékony csavarhúzóval kipattindod a radiátort fogó "füleket" (2 van) a raidátor szélér?l.
Az akksi fel?li oldalon járunk még mindig. Ha ez magvan akkor ki tudod húzni oldalra az egészet. :-)

818 Lizák Péter 2009-12-19 21:04:57  Előzmény:Marton Tamás: 69420

Lehet, hogy a forgórészed szorul.
Arra készülj fel, hogy leszedni is meg feltenni is brutál szopás tud lenni :-)
két éve én is szívtam vele állandóan. Vadi új akksit 3-4 indítás alatt leszívta csontra.
Elvittem villamosság szerel?höz. Megcsinálta. Egy hétig jó volt aztán kezdtük el?lr?l.
Aztán mérgemben levettem, szétszedtem vettem hozzá mindent ami kellhet egy önindítóba. azóta érdekes módon jó lett
Jah meg akksi kábeleket cseréltem. Azóta nyilván most töltöm el?ször az akksimat. :-D Igaz ez Bosch, tehát kell is bírnia.

817 Lizák Péter 2009-12-19 21:00:24  Előzmény:Marton Tamás: 69419

na akkor majd a tartalék radiátort tavasszal én is feltuningolom tuti... :-)

816 Madocsai Gergely 2009-12-19 20:51:48  Előzmény:Sipos Tamás: 69430

Remélem sikerült megtépned rendesen az "anyákokat", mert nem kellemes elhagyni emiatt a kereket agyastul;).

815 Kacsándi Szabolcs 2009-12-19 20:48:33  Előzmény:Marton Tamás: 69428

Ha minden cserélt önindító eljátssza ezt,akkor ott más hiba lesz.Minden önindító nem lehet rossz.Helyedben azért átnézném az összes vezetéket ami kapcsolatban van az indítómotorral.Lehet egy új akksikábel is ráférne,illteve 2.

814 Sipos Tamás 2009-12-19 20:32:05

[justify]A hetekig tartó fékjavítás után (nem vagyok kapkodós fajta), ma végre forgalomban is használtam a gépet. Pont kifogtam a havazást.
Még egy picit leveg?snek érzem a rendszert, úgyhogy egy ismételt légtelenítést megérdemel, de ett?l függetlenül, azt hiszem jól sikerült. Nem húz egyik oldalra sem.
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Remélem, minél kés?bb kell ismét levennem a tengelyanyákat. De ha mégis, akkor bevetem az itt tanult trükköket.[/justify]

813 Madocsai Gergely 2009-12-19 20:19:41  Előzmény:Marton Tamás: 69428

A behúzómágnes 4T-hez waló? (azaz 2 csúszósarus csatlakozási pontja wan)
A sz@rrákopott szénkefék is ugyailyen jelenséget produkálnak.

812 Marton Tamás 2009-12-19 19:50:38  Előzmény: Krisztián: 69421

Hali!

Biztos jól kitakarítottad az 'új' radiátort? Szereld le róla csapot (2db nyócas anya fogja) és akkor közvetlen belátsz a vizjáratokra, amik max 2-3mm átméröjüek. Na ezek tudnak kegyetlen módon eldugulni.
Ha szájjal olyan könnyen tudsz lélegezni a radiátor egyik kivezetésén keresztül mint alapból, és nincs durva szuszogó hangja, akkor tekinthetjük kitakaritottnak a cuccot ;-)
Kiszedés: akksi ki, csappantyú és bowden a csapról leköt, és kicsit visszatol az utastér felé mert akadályozni fog. Ezután a m?anyag boxból ventillátor kivesz, és a fémcsappantyú alatti lemezkét is kivesz,mert akadályozni fogja a radiátort a kivételben.
Ezután óvatosan lapos csavarnyúzoval el kel kicsit feszíteni a müanyag box két fülét a csap felöli oldalon, ugyanis ezek tartják vissza, hogy az akksi felé kicsusszon.
Miközben feszitjük, a másik oldalról tokni kell.
Remélem sikerül! ;-)

@Szabi:

Gyújtáskapcsolónak csak annyi szerepe van, hogy a behuzotekercs behuzzon, így közvetlen áramot adva a forgórésznek. Mivel ez megtörténik, igy azt kizárnám.
Arra gondoltam még, hogy az önindito bepárásodhat idövel a fogaskoszorú felöl mivel az nem egészen zárt arrafelé. Igy áthuzhat benne az áram.
Már annyiszor cserélgettem az öninditokat, hogy csak na. Mindegyik csak ideig-óráig volt jó, aztán elöjött ez a gyengélkedés mindegyiknél. A pucolás általában segitett, de aztán újra vehettem ki.
Pedig arra gyanakszom én is, hogy ott lesz a bibi.

811 Őry Gábor 2009-12-19 19:48:33  Előzmény:Pátkai Antal: 69426

S?t, most jut eszembe, hogy úgy emlékszem van erre direkt f?t?szál-javító, szerintem autósboltban érdekl?dj.

810 Pátkai Antal 2009-12-19 19:11:10

Köszönöm szépen akkor még van remény hogy egyszer még m?ködni fog:)

809 Őry Gábor 2009-12-19 19:02:43  Előzmény:Pátkai Antal: 69423

Léteznek ilyen áramvezet? festékek, ragasztók és hézagkitölt?k. Menj fel a loktájt honlapjára! Vagy menj el egy szerszámboltba.

808 Papp Zoltán 2009-12-19 19:02:23

Szia!

A nagyobb alkatrész üzletekben (Meteor,Bárdi...)kapható direkt ilyen
f?t?szál javító "stift".Amit én láttam az olyan körömlakk szer? volt,
és tényleg valamilyen fém részecskéket tartalmazott...

PZ

807 Pátkai Antal 2009-12-19 18:50:22

Lenne egy kérdésem!
Van nekem egy hátsó ablakom ami f?thet? és a f?t? szálak át vannak benne égve lehet látni, azt hogy lehet javítani? Mert már hallottam olyat hogy cink tartalmú festékkel kell lefújni és az átvezeti az áramot de én ezt nem hiszem el .
Ha valakinek van hasonló tapasztalata az kérem ossza meg velem.
Üdv Anti

806 Kacsándi Szabolcs 2009-12-19 18:40:49  Előzmény:Marton Tamás: 69420

Ha minden kábel a megfelel? vastagságú,és a saruk is jók,akkor még esetleg a gyújtáskapcsoló lehet hibás.Viszont ha kicseréled az önindítót és minden jó akkor az önindító forgórésze zárlatos lehet.

805  Krisztián 2009-12-19 17:44:16  Előzmény:Marton Tamás: 69419

Én is cserélek, már kipucoltam! Nagy meló kicserélni? Hogy csináltad, hogy a leg egyszer?bb, gyorsabb... Köszi!

804 Marton Tamás 2009-12-19 14:52:01

Tehát f?tésem most már van,de ahogy bejöttek ezek a kemény hidegek, az indítással komoly gondok vannak. :-(
Ma már be sem tudtam inditani az autót. Lassan teker,néha pöffen kettöt és kész. Mintha szikra se lenne megfelelö. A poén az, hogy az akksi még 1éves sincsen, és direkt a mai fagyos éccaka után indítás elött rámértem multival.
12.82V-t mutatott a m?szer ami tudomásaim szerint több mint simán 'jó'.
Azt hozzáteszem,h meleg idöben sem teker olyan gyorsan, meg-megakad. Mintha letestelne egy pillanatra. Miután kipucoltam az öninditot mindig jó volt 1darabig.
Az akksitol egy kb. 5-6mm keresztmetszet? rézkábel megy rá, a váltóra menö test szintén ekkora.
Kevés lenne a kábel? Mi magyarázza a hidegben valo rossz inditozást? Összehuzodik a réz a vezeték saruiban, és emiatt rossz lesz a kontakt?
Egyenlöre kicserélem az önindiot, és tervezek nagyobb keresztmetszetü kábelt bekötni.
Az akksi pólusaira egyébként nem ült ki semmi, a savszint jó.
Várom az ötleteket!

803 Marton Tamás 2009-12-19 14:30:11  Előzmény:Lizák Péter: 69360

Köszi a segítséget!
Közben már beszereztem 1bontott radiátort, és mivel se az ecet se a rozsdamaró nem hozott komolyabb eredményt a kipucolásakor, így maradt a sósav! Na az aztán kihozott mindent! Akkora darabkák távoztak bel?le, hogy ihaj!
Ajánlom mindenkinek, a radiátorban nem tett kárt, cserébe olyan f?tésem van még -10 alatt is mint még soha ;-)
Ja a légtelenít? nekem is beletört, de majd kifúrom ha jobb id? lesz és beleteszem a másikét. Picit ereszti ott a vizet de nem vészes!

802 Madocsai Gergely 2009-12-18 20:00:45  Előzmény:Irinyi Norbert: 69410

Ha utángyári az az új MH és egyáltalán nem szedted szét ferakás el?tt, akkor tedd meg miel?bb, mert az úgy tuti nem jó: ahogy korábban írtam nekem tele wolt fémporral és a karmantyú ajka teljesen wissza wolt hajolwa(!!!), mert a Józsi nem összerakta, hanem befeszegette a dugattyút, mint egy állat! Ha nem szedem szét (boltos ismer?s mondta, h nem kell, csak "plug n play"), de én betegesen mindent szétkapok, ha új, hanem(tudod, mint hülyegyerek az M&M's cukrot;)).

Ha akkor nem nézem át, lehet már nem irogatnék...

801 Támba Csaba 2009-12-18 08:56:27  Előzmény:Fonai László: 69414

A leírásod alapján egyel?re semmi célirányos tipp nem adható.
BÁRMI lehet ami az autó elejébe van beszerelve.

Azt sem írtad 2T, vagy 4T...

Bakold fel és rángasd végig a felfüggesztést.

800 Oláh Olivér 2023-05-22 08:40:11

Elnézést de ezt bekell ide linkelnem, hátha még jóljön valakinek:)
[url]https://www.vezess.hu/magazin/autotakaritas_hazilag/21931/[/url]

799 Schmittinger László 2023-05-22 08:40:11

Ékszíjcsere gyorsan:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=AcB5-jSqdH0[/url]

[i](Módosította bcslaci 2009.12.17. 21:53-kor)[/i]

798 Fonai László 2009-12-17 20:16:58

Sziasztok!

Hetek óta a jobb els? futóm? fel?l egyre hangosabb kotyogás hallatszik. Segítségeteket kérném, hogy hol keressem a hibát? Lengéscsillapító, kormánym? vagy más lehet? Még nem néztem alá, de szeretném tudni, hogy célirányosan mit nézzek meg.

797 jocking . 2009-12-17 19:16:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69411

"Dácsijára" oláhéknál jó lesz az...:rolleyes::D

796  Spityu 2009-12-17 19:13:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69411

Úristen, ez tárcsaszabályozás akar lenni? :D

795 Kacsándi Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Hú,ez azért nem gyenge![url]https://www.youtube.com/watch?v=adrFs68WmNc&NR=1[/url]

794 Irinyi Norbert 2009-12-17 18:41:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69408

Igen új munkahenger van fent akkor inkább veszek egy uj fékcsövet és akkor már azt is kicserélem azon a 400ft-on már nem múlik semmi hátha csak ez lesz a baja.
Köszi az ötleteket.

793 Kacsándi Szabolcs 2009-12-17 18:06:42  Előzmény:Dobos László: 69403

Nézd át a gyújtókábeleket,de attól hogy nem látszik még lehet rossz az elosztófedél is.A kompressziót mindenképp méresd ki,nehogy a hengerfejtömítéssel legyen baj.Elképzelhet? tömítetlenség is a szívócs?nél,bár ez nem jellemz?.El?ször csak az egyszer? dolgokat kell megnézni.

792 Kacsándi Szabolcs 2009-12-17 18:02:01  Előzmény:Irinyi Norbert: 69405

Ha új munkahengert tettél fel akkor csak a fékcs?nél vagy légtelenít?nél folyhat.Valószín? nem zár rendesen a cs?,mert szétnyomódott a peremezés és az új munkahengerben nem fekszik fel.És beszivárog a munkahenger alatt.Ha nem így van akkor lehet hibás a munkahenger.

791 (Törölt felhasználó) 2009-12-17 14:53:38  Előzmény:Irinyi Norbert: 69405

De ha jól rémlik akkor neked eladó a versenykasznid, nem? mintha láttam volna hirdetésben.

790 (Törölt felhasználó) 2009-12-17 14:48:29  Előzmény:Irinyi Norbert: 69405

Lehet hogy megszakadt a csavar,de az is elképzelhet? hogy cserénél vmi kis szennyez?dés belekerült a munkahengerbe, annyira elég is neki hogy a dugattyun lév? gumi gy?r?t megsértse, és ott folyasson, én sajnos már jártam így.:rolleyes:
[i](Módosította t6o0m1i 2009.12.17. 15:49-kor)[/i]

789 Irinyi Norbert 2009-12-17 12:50:04

Sziasztok volna egy olyan problémám hogy hátul fékmunkahengert cseréltem 2T trabin de van egy olyan nyügöm vele hogy valahol szivárgás van mert csere után lemostam körülötte mindent féktisztítóval is hogy tiszta legyen erre ma reggel nézem hogy a fékpofa tartónál ott van a fékolaj . mi lehet a probléma? olyan lehet hogy nagyon meghúztam volna a fékcsövet vagy ilyesmi?

788 Őry Gábor 2009-12-17 11:43:35  Előzmény:Dobos László: 69403

Ha nem repedt, vagy nincs beégés az érintkez?knél, akkor elvileg jó. Ezt nézd meg.

787 Dobos László 2009-12-17 10:45:32  Előzmény:Őry Gábor: 69402

A kompressziót nem tudom azt meg kellene méretnem. az elosztófedélben a rotor vonalában hegesztésszer? vonal van lehet hogy nem érintkezik jól?
Viszont ez van mind a négy érintkezési pontnál.

786 Őry Gábor 2009-12-17 10:31:55  Előzmény:Dobos László: 69401

És az elosztófedéllel mi a helyzet? Kompresszió rendben?

785 Dobos László 2009-12-17 09:59:58

Hello!
Meg tudná valaki mondani, hogy mit?l van az hogy az elosztófedél felöli két gyertya mindíg teljesen bekormolódik míg a másik kett? ?zbarna ahogy kell.Új gyujtáskábel új gyertyák vannak.
Köszi

784 Őry Gábor 2009-12-16 12:45:28  Előzmény: Spityu: 69396

Gumisnál vettem háromezerér Krisztus el?tt 2654-ben. De manapság is három körül van a használt gumi. Ha jársz Zeg-en, nézz be a Kiss Sanyihoz az Erdész utcába, amit ? ad, az biztos jó lesz. Szöges gumival nálunk szerintem már nem foglalkozik senki.