Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8483 Őry Gábor 2020-11-14 19:18:32

Az előbb rosszul írtam, szóval nem az akksi halt meg, hanem akkor valszeg a generátor.

8482 Őry Gábor 2020-11-14 17:54:33

A villanyos problémámhoz: Ma megmértem a töltést. 11,9 volt volt (értitek, volt volt:))) járó motorral az akksi sarkain mérve. Álló motornál viszont 12,23. Lehet, hogy halott az akksi, sőt zárlatos?

8481 Őry Gábor 2020-11-13 19:01:54

Sziasztok!

Teleszkóp kellene a hátsó ajtómhoz. Mindkét végén faudifejes. Milyen lenne jó hozzá? Nemcsak a hossz számit, fontos, hogy ne legyen túl erős, mert kilövi az ajtót az űrbe, ill. letöri a konzolt (megtörtént). Az a lényeg, hogy valami gyengébb fajta kéne. Bontóból szoktam hozni, de rövid időn belül kipurcannak.
Előre is köszi!

8480 Őry Gábor 2020-11-05 08:47:33  Előzmény: Spityu: 82047

:)

8479  Spityu 2020-11-04 22:48:52  Előzmény:Piret Endre: 82046

Na, ezek után mondja még valaki, hogy nem lehet olyan, hogy az index belever a karterba!

8478 Piret Endre 2020-11-04 22:22:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82045

Volt a kezem között Trabi, ami azt produkálta, hogy a helyzetjelző csak kicsit volt szar, viszont amint komolyabb fényt kapcsoltak rajta, azonnal leállt a motor.
A trafóknál lévő testelés nem ért el a kaszniig, csak egymással volt kapcsolatban ott a jobb lámpa és a gyújtáselektronika negatív vége. Azért méricskéltem egy darabig, mire meglett a rozsdás csavar.

8477 Kacsándi Szabolcs 2020-11-04 20:21:10  Előzmény:Őry Gábor: 82044

A testelés hiánya fura dolgokat tud eredményezni.Épp a napokban került hozzám egy ignis,indítási hibával.Lassan tekert az önindító,mintha az akksi lemerült volna.Akksi csere,de semmi.Aztán meg lettek mozgatva a kábelek,és indult a kocsi.Kikerült hozzám,én már nem tudtam csak tolásra indítani.Aztán odáig jutottam hogy a gyújtáskapcsoló indítási funkcióban nem tekert,hanem kapcsolgatta az elektromos ac-t.Gondoltam talán a gyújtáskapcs szétolvadt,mert volt kis füstszag is bent.Miután leszenvedtem az önindítót,leteszteltem és hibátlanul ment.Ekkor néztem végig a kábeleket,és vettem észre,hogy a váltónál lévő része a testkábelnek furán hajlik.Miután kicsavartam és leszedtem a szigetelőt róla ,vettem észre hogy a szemes saru és kábel nem nagyon kapcsolódik egymáshoz,elszakadtak a szálak.Kicseréltem a sarut,és hibátlanul működik minden azóta.
A lényege a leírtaknak,hogy akár közvetett hiba is lehet,amire elsőre gondolunk .Érdemes végignézni a fő dolgokat.

8476 Őry Gábor 2020-11-04 10:39:13

Köszönöm a tippeket! Akkor most indulhat a nyomozás!

8475 Kacsándi Szabolcs 2020-11-03 18:46:03

Szerintem nézd meg a testeléseket.Gyújtáskapcsolót,illetve indexkapcsolót.Mérj egy töltést a generátoron,hátha ott ment szét valami.

8474  Spityu 2020-11-03 18:42:54  Előzmény:Őry Gábor: 82041

A Zsigulik szoktak olyat csinálni, ha szar a testelés, össze-vissza villog minden, mint a karácsonyfa, ha éppen indexelsz vagy ilyesmi. De én még mindig sanszosnak tartom, hogy elment tönkre a generátorod. Az említett kocsimnál egyébként az volt, hogy megérkeztem vele, mindene jó volt, másnap elindultam vele és mindjárt indítás után elfüstölt. Hol parázslott, hol világított rendesen a töltésjelző utána. És az elfüstölés pillanatában bűz jött be az utastérbe. Próbáld meg azt, hogy lekötöd a generátort, ráadod a gyújtást és működteted az egyes fogyasztókat. A biztosítéktáblát ellenőrizd, pl. a motorháztető nyitó húzása közben nem taszítottál-e ott szét valamit. Gyakran leverem fedelet nyitáskor... Jobb ötletem nincs így távolról és laikusként.

8473 Őry Gábor 2020-11-03 17:40:12  Előzmény: Spityu: 82040

Tovább színeződik a történet. Tehát indexeléskor szépen villog a töltésjelző, ugyanakkor maga az index nem villog. Minek is. Alapjáraton halványabban, gázadásra rendesen. Persze az index visszajelző sötét, mint a sír. Mintha a biztosítéktáblánál valami összekavarodott volna.
Egyébként szerencsésen hazaértem, de világítást nem kapcsoltam.
Szag nem volt, talán zárlat nem lett sehol.
A bónuszhibát, a kipuftömítést azóta cseréltem. A nyári hengertakarítás után nem ártott volna utánahúzni a csavarokat.

8472  Spityu 2020-11-03 10:42:24  Előzmény:Őry Gábor: 82039

Hát, nekem elsőre valami generátor hibának tűnik, bár én nem értek annyira hozzá. Szerintem ellenőrizd a generátorra és az önindítóra menő vezetékeket. Továbbá az akksi saruknál lévő 1-1 vékony vezetéket is. A generátornál a kék vezeték két darabból áll, tehát van egy sarus toldás a vezetéken. Azt is nézd meg. Továbbá a biztosítékokat is nézd meg.
Esélyes, hogy diódahidas lett a generátor (csak mitől?). Nekem a tavasszal hasonló tüneteket produkált az F Astrám generátora. Jött is belőle az amper szag. Tényleg, a tiéd nem bűzlik? Esetleg próbálj meg mérni feszültséget üzem közben. Ha nem száll el, akkor jó a fesszab., haza is érhetsz vele. Ha nem tölt semmit, akkor azért rizikós, hogy nem merül le hazáig. Főleg, ha lámpát is kell használnod + fekete dobozos a gyújtásod. Megszakítóssal, lámpával szerintem kibírná hazáig. Helyzetjelzővel biztosan.

8471 Őry Gábor 2020-11-03 08:44:57

Sziasztok!
SOS probléma adódott, természetesen útközben. Az útközben úgy értendő, hogy megálltam, felnyitottam a motorháztetőt, mert megszólalt a kipufogó, úgy tűnik, hogy kiköpte a csonk tömítését, de nem ez a fő baj. A töltésjelző lámpa nem gyullad ki a gyújtás ráadásakor, viszont amikor indexelek, akkor halványan villog. Továbbá van egy fényszóró bekapcsolásjelző kis sípoló bizbaszom., ami a gyújtásra van rákötve, a gyújtás levételekor sípol. Namost az is halkan zörög indexeléskor. Továbbá van a narancssárga fényszóróvisszajelző, ami, ha jól tudom, akkor világít, ha magasra van állítva a fényszóró. Amikor ez világít, akkor sípol a sípoló, ha macerálok a fényszórókapcsolón és elalszik a narancssárga, akkor nem sípol. Ugye egyáltalán nem bonyolult?
Mi baja lehet? Lehet, hogy a motorháztető felnyitásakor valami vezeték elmozdult?
Kérlek, segítsetek, ha tudtok, szeretnék vele hazaérni (kb 40 km)

8470  IL 2020-11-01 14:06:37

Sziasztok!
Cserélt már valaki trabant 1.1 gyújtáskapcsoló zárbetétet?
Érdekelne hogyan lehetséges, mert az enyém szorul....

8469  Spityu 2020-10-10 23:00:19  Előzmény:jocking .: 82009

Meg nem tudnám már mondani, milyen módon van összefogatva a kapcsoló háza, de arra színtisztán emlékszem, hogy könnyedén oldható és visszazárható volt. Hasonlóan pl. a 2T kapcsolóihoz vagy épp az utasfelébresztős távfény reléhez.

8468 jocking . 2020-10-10 22:48:28  Előzmény: Spityu: 82005

Összejött az érintkező hajlítgatás, végül csak jó lett. :) Sokban segítette a helyzetet, hogy jobban megnézve a kis dobozkát, amiben az érintkezők vannak, kiderült, hogy nincs összeragasztva, hanem van két kis pöcke. Jó olyan autón szöszölni, ahol még gondoltak a szerelhetőségre. :)

8467 Kacsándi Szabolcs 2020-10-09 21:44:38

Már csak annyit kellene kideríteni,hogy milyen trafóval helyettesíthető az eredeti.Van sok fajta ,márkásabb is,de én sem mertem megvenni.Néha jobb lenne ha mondjuk egy márkás alkatrész kerülne bele,jó minőség és új.Ha mondjuk mindent újra cserélünk vagy felújítunk,azért szebben mutat egy új alkatrész.A zsiguli trafót mondták hogy jó bele,nem olyan drága lehet egy próbát megér.

8466 Hantó Roland 2020-10-09 19:37:07  Előzmény: Spityu: 82006

Köszönöm a válaszokat!

8465  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Hantó Roland: 82002

A trafó jó kérdés. Nem tudom pontosan, hogy milyen 12V-os trafók voltak a 601-eshez gyárilag. Egyetlen dolog viszont biztos: az említett '90-es Trabanton ugyanolyan típusú van, mint az enyémen, ami 1984. márciusi. Mindkét autó esetében a kocsi eredeti trafóiról beszélhetünk. A 12V-os rendszer 1983. júliusban jött be. Kb. fél évvel az autóm legyártása előtt. Az elektronikus gyújtás 1985. szeptemberben.
A trafó pontos típusszáma: 8352.101/6
Itt is azt írja, 1983-tól ez való a Trabantba (ha hihetünk neki): https://otto-schinke.de/epages/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5.mobile/?ObjectPath=/Shops/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5/Products/80011500&ClassicView=1

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fekete dobozhoz való trafó biztosan jó a megszakítóhoz. Fordítva elképzelhetőnek tartom, hogy létezett olyan 12V-os trafó (1984 márciusa előtt), amit viszont nem szeret a fekete doboz. Bár ennek nem látom sok esélyét. De nézd meg a típusszámát a tiédnek. Ha a fenti, akkor jó lesz az elektronikus gyújtáshoz is. Illetve ha a trafók nem voltak csereberélve az évek során, akkor meg tutira. Találtam is egy linket, ez is ezt igazolja: https://p601a.de/trabant-kuebel_entstoersatz.html
Szóval minden fekete dobozhoz adott trafó jó a megszakítóhoz, de fordítva nem igaz. (Pl.: 8352.1/2 csak megszakítóhoz jó.)

8464  Spityu 2020-10-08 23:30:14  Előzmény:jocking .: 82004

A könnyen átváltó kar, ha jól emlékszem, mechanikusan reteszelt. Mármint nem az érintkezők rugózása vagy ilyesmi ellenében kell leküzdeni az átváltást. Nem emlékszem már, hogy mennyire lehet az a része javítható.
Viszont a hibás érintkezőjű, eredeti kapcsolódat szerintem meg tudod gyógyítani. Annak idején én is szívtam vele. A kölcsönkapott ugyanúgy rossz volt. Ha ráraktam reflektorra (előre toltam), egyszerűen nem kapcsolt fel, csak tompított állásban a tompított. Meg persze a helyzetjelző végig, de az független ettől. Szét lehet szedni a kapcsolót, de azért rá kell szánni 1-2 órát, kényelmesen. Valahogy úgy van, hogy van egy kétoldalú érintkező, ami ide-oda csapódik annak függvényében, hogy tompítotton vagy reflektoron áll a kar. Na, az volt a gond, hogy az érintkezőkön lévő kis "gümecsek" nem nagyon akartak kontaktálódni. Egyfelől elmostam, megkapirgáltam, megtörölgettem őket, másfelől előfeszítettem rajtuk, hogy nagyobb erővel nyomódjanak egymáshoz. Arra már nem emlékszem, hogy melyiket is, de talán a reflektor álló érintkezőjét (tehát nem a mozgót) nyomattam a mozgó irányába. Vagy valami ilyesmi, adja magát. Teljesen jó lett.
Az indexnek pedig valami csúszó érintkezője van, ami emiatt meg is van zsírozva. Persze, azt is valahogyan pótoltam, de már nem emlékszem, milyen zsírral. Szerintem sima gépzsírral. Mondjuk, nem tudom, az mennyire szigetel. :) De lehet, hogy nem is kentem oda semmit sem, passz. Már 10.5 éve volt, amikor vettem.

8463 jocking . 2020-10-08 21:55:24

Ritkán téma, de most tanács kellene 4T trabival kapcsolatban. :)
Világítás, bajuszkapcsoló. Nem tudom, mi történt vele, de tömören összefoglalva az a helyzet, hogy egyszerűen nem működik a tompított, ha áthidalom a bajuszkapcsolót, akkor viszont igen.
Miután az egész egy műanyag ház, ami anyagában van egybe olvasztva, így meg sem próbálkoztam a javítással, kicseréltem egy másikra. Ezzel viszont az a gond, hogy a legkisebb döccenőre is rárakja a refit, szinte folyamatosan tartani kell a bajuszkapcsolót menet közben.

Szét lehet valahogy bontani a dobozt, hogy egyáltalán meg tudjam nézni, mi a baja, hogy nincs tompított?
Illetve a másikon mit lehetne tenni, hogy ne legyen ennyire érzékeny a reflektorra?

8462 Kacsándi Szabolcs 2020-10-08 20:38:48  Előzmény:Hantó Roland: 82002

Nem biztos hogy bedöglött,illetve lehet csak elbénázta a szerelő aki hozzányúlt.Vagy csak egyszerűen nem értett hozzá és rámondta hogy semmit se ér,ki kell dobni.Lényeges hogy próbalámpát nem szabad rákötni,amit a megszakítósnál alap dologként használtak a beállításhoz.
A trafókat elméletileg felhasználhatod ,illetve gyakorlatilag is,viszont volt különbség bennük.Apám kombiján is kis trafó van fent,és működik jól,már vagy 5 éve.Hiba nem volt vele,de ettől függetlenül még nem biztos hogy a legjobb megoldás.
Én is sokáig keresgéltem nagy trafókat,míg végül sikerült találni,de eddig mindig a gyári bontottakat használtam,illetve használtakat és azokkal se volt gond.Versenyautóban sem a trafók mentek szét,bár az inkább az alaplapot fogyasztotta.
Egy kicsit homályos hogy milyen trafó használható alternatívaként.Valaki azt mondja hogy olyan típust kell választani ami,eredetileg megszakítós gyújtású autóban volt.Zsiguli,Skoda,stb..De ezt nem merném biztosra mondani.Viszont azt is mondják,a nagyfeszültségű trafó tönkreteszi a fekete dobozt.Sajnos adatokat nem tudok,ezt az elektronikai szakik jobban tudják.

8461 Hantó Roland 2020-10-08 18:00:19

Köszönöm a válaszokat!
Megszakítós gyújtás van rajta de gyárilag tirisztoros gyujtasnak kellene rajta lennie mivel 89-es, de gondolom bedöglött és ez volt az olcsóbb megoldás akkor.
A trafók maradhatnak a kicsi 12 voltosak vagy a tirisztoros nagy trafók kellenek hozzá?
Válaszokat előre is köszi!

8460 Kacsándi Szabolcs 2020-10-07 20:57:32  Előzmény:Hantó Roland: 81999

Ne gondolkodj,cseréld ki arra.Nem sűrűn megy tönkre,és azzal nem sok gondod lesz.

8459  Spityu 2020-10-07 01:46:36  Előzmény:Hantó Roland: 81999

Tudok olyan Trabantot, amelyiknek 1990-ben beállították a gyárban és azóta hozzá sem nyúltak és tökéletes. Nem igényel karbantartást. Ha sokat mész a kocsival, akkor ajánlott, ha nem sokat, akkor meg tök mindegy. Talán egy negatívuma az, hogy ha megáll, akkor azt egyből teszi, az út közepén. A megszakítós nem szokott egyik pillanatról a másikra bedögleni. De ha jól sejtem, akkor megszakítós gyújtású a kocsid. Ha kicseréled elektronikusra, a megszakítós alaplapot hagyd bent a csomagtartóban és egy esetleges meghibásodás esetén kb. 5 perc alatt ki tudod cserélni és nagyjából belőni az út szélén.

8458 Hantó Roland 2020-10-06 20:31:19

Sziasztok!
Trabant gyújtásall kapcsolatban érdeklődnék, mi a véleményetek a tranzisztoros gyújtásról?

8457 Őry Gábor 2020-09-30 15:29:36

Sziasztok!

Kormányoszlophoz műanyag perselyt (az a kis fehér, osztott izé) tud valaki? A Zsombinál van, de kétezer a posta, ez így hülyén néz ki. Esetleg valakinek elfekvőben...?

8456 Őry Gábor 2020-09-30 10:45:23  Előzmény: Spityu: 81993

Kónuszos. Sima karbantartás. egyébként még simán futott, de kötelező körként kitakarítottam.

8455 Hantó Roland 2020-09-29 20:05:27  Előzmény:Őry Gábor: 81989

Igen

8454  Spityu 2020-09-29 20:01:56  Előzmény:Őry Gábor: 81992

A nyúlósság számomra furcsa. De én most csak a 30+ éves DKF kerékcsapágyaimból indulok ki, amikre konkrétan rászáradt a zsír. Kimosva tökéletesek, amúgy.
Egyébként ez a csapágy milyen, kónuszos? Garanciális vita van esetleg?

8453 Őry Gábor 2020-09-29 19:57:30  Előzmény: Spityu: 81991

Ugyanilyen. Alapvetően zsíros állagú, de a zsírral ellentétben kissé nyúlós. A teljes csapágyban ez volt. Lehetséges, hogy a lítiumbázisú zsír ilyenné válik, ha nem cserélik? másfél éves, kb. 5000 km van benne. Kerékpárszerelők azt mondják, hogy sima lítuimbázisúval szerelik.

8452  Spityu 2020-09-29 19:40:40  Előzmény:Őry Gábor: 81988

Nem lehet, hogy valahogy le akarták vele szigetelni a csapágyat a víz ellen, és valóban valami sziloplaszt? Nem lehet, hogy "kékzsír"? Egyáltalán milyen színű a valóságban?

8451 Őry Gábor 2020-09-29 19:34:57  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Szűrők tiszták?

8450 Őry Gábor 2020-09-29 19:33:45

Sziasztok!

Off kérdés. Valakinek ismerős ez a szmötyi? Kerékpár csapágyban leltem zsír helyett. Kenőanyagnak látszik, az állaga kissé a folyós sziloplasztra emlékeztet.

8449  Spityu 2020-09-28 21:42:56  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Induláskor vagy kis várakozás után jól megy, erős? A tanksapkán lévő furat is legyen tiszta, átjárható. Bár az abból eredő légritka tér hosszabb út során tud kialakulni a benzin fölött (amitől nem folyik le szintén a benzin).

8448 Kacsándi Szabolcs 2020-09-28 20:56:15  Előzmény:Hantó Roland: 81978

Cseréljétek le a karburátort,lehet hogy dugulás,vagy a tankból sem kap már rendesen üzemanyagot.

8447 Hantó Roland 2020-09-28 19:43:55

Kicseréltük a tűszelepet, most tovább elmegy de 2-3 km után alapjáraton gurulva megáll, ha visszatesszük 3-ba kis szivatóval elindul és megy tovább.
De úgyérezni egyenletes gáznál mintha egy pillanatra kihagyna a gyújtás.
Gyárilag tirisztoros de megszakítósra cserélték. A porlasztó az új típusú 28 h 1-1-es.
Köszi a segítséget.

8446  Spityu 2020-09-27 20:59:31  Előzmény:Hantó Roland: 81975

Ezt (szinte) mindig eljátssza? Érzésre ugyanannyi üzemidő után? Mennyi ideig működik általában? Tudsz pár példát írni? Egyből, szögre megáll vagy csak elerőtlenedik? Gyertyára vagy trafóra gyanakszom.

8445 Hantó Roland 2020-09-27 20:56:12

Sziasztok!
Olyan problémája van a 601-es trabimnak, hogy menet közben egyszercsak megáll és nehezen de elindul aztán ugyanúgy leáll.
Ha tudtok segítsetek!
Köszönöm.

8444 Szász Gábor 2020-09-26 10:07:59

Sziasztok vkinek trabant 1.1 javítási kézikönyve pdf.ben?Köszi

8443 Őry Gábor 2020-09-16 14:10:18

Köszönöm a tippeket!

8442  Spityu 2020-09-14 22:55:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81942

Én is kérdezném továbbra is, lehet, hogy nem volt egyértelmű: biztosan a labirinthoz lett fújva a féktisztító / hidegindító? Meg kéne próbálni rátenni egy zsírspray-s fejet, amivel oda lehet vezetni a kiáramló anyagot a labirint belső feléhez. És így végigpróbálni a blokk összes tömítőfelületét, a karbi talpat, magát a karbit, mindent. Nyilván, a kuplungharang így ki fog maradni, de már ezzel is sok lehetőséget kizárhatunk.

8441 Kacsándi Szabolcs 2020-09-14 20:54:15  Előzmény:Németh Pál: 81938

Ugyanaz a jelenség akkor is?Akkor ez már végképp érthetetlen.Ez egy végtelenül egyszerű szerkezet,nem sok hibalehetőség van.Nincs repedve a blokk valahol?esetleg eldeformálódva a blokktömítő felülete,és nincs rendesen összehúzva a két fél.Illesztőcsapok a csapágyon jó helyre kerültek?

8440 Németh Pál 2020-09-14 07:41:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81937

Eddig megszakítós volt rajt,de szereztem elektronikus gyújtást avval is próbáltuk.

8439 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 20:06:05  Előzmény:Németh Pál: 81925

Ez így elég érdekes.A karbit azért kérdeztem ,mert ha új típus annál szokott előjönni ez a felpörgős ,egyhengerezős dolog.A szimeringnél anno én is jártam úgy hogy kicseréltem felújítottam egy motort,minden új volt benne és kis járatás után felpörgött.Mikor megint szétszedtem kiderült hogy a szimering rugója szétugrott és a gumiperem kitágult kicsit.Így nem tömített.Azóta ha szimeringes motort rakok össze kicsit tekerek még össze a rugón.De ezt tényled nem értem,hogy mindkét megoldásnál ez a hiba ,minden új és csak kis idő után jön elő a hiba.Ha nem jól raktátok össze annak azonnal kellene jelentkezni,nem pár száz kilóméter után.Gyújtás milyen rajta?

8438 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:53:23  Előzmény:Őry Gábor: 81934

Alaphelyzetben köszörüld síkba és fúrd ki.Lehetőleg pontosan.A fülön belül egy kb 4-5mm vastag és kb 5cm hosszú ,2cm széles lemez van.Ilyenkor,ha minden más lemezrész jó körben,akkor felfúrod és hajtasz bele 8-as menetet.Feltéve ha nem ragaszkodsz a gyári rögzítéshez.Ezzel sokkal erősebb lesz a rögzítés és viszonylag egyszerű megoldani.Rosszabb esetben levágod,hajtasz másikat felhegeszted,vagy csak a talpát vágod le és azt pótlod ki.Bármelyik megoldás jó.

8437 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:47:16  Előzmény:Őry Gábor: 81933

Kicsivel hosszabb az nem baj,mert belül elfér.Ha túl hosszú akkor nagyon kilóg belül és esetleg ha valamiért odanyúlsz elvágja a kezed.Bár ritkán vagy egyáltalán nem kell ott semmihez nyúlni.

8436 Őry Gábor 2020-09-13 18:21:00  Előzmény:jocking .: 81929

Lemezcsavarral? vagy vágtál bele menetet? Jó vastag anyagnak tűnik.

8435 Őry Gábor 2020-09-13 18:19:43  Előzmény: Spityu: 81928

Oldaldíszlécek. Az nem baj, ha hosszabbak az eredetinél?

8434  Spityu 2020-09-12 21:21:55  Előzmény:Őry Gábor: 81926

Ja, a lökhárítós kérdésre nem válaszoltam. Nekem az egyiknél volt ilyen. Ki is lehet akár fúrni. De Szabi nekem kinyitotta a kalodáját, és az ott lévő acél szelet ki lett cserélve egy másikra. Mármint gyártva lett. Majd ez az új vissza lett oda zárva. Szóval tök gyári maradt.