Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Keresek karosszéria lakatos és autófényezõt, aki nem horribilis összegért, kikasznizná és lefestené a Trabantomat.Az anyagiak miatt a festéssel kapcsolatban nincsenek maximális elvárásaim. Az autó Veszprém Megyében található, de szállítás 100 maximum 150km-es körzetben megoldható. Ha tudnátok segíteni, megköszönném!
Hali.4T van és érdekelne hogy nincs-e meg valakinek vagy valaki nem-e tudja hogy a kormány mellet bal oldalt a biztositék táblán melyik bizti mit vezérel?? Nagy segitség lenne mert 1biztosiékom folyamatosan elszáll mikor ráadom a gyujtást. Ég a töltés jelzö lámpa trabi indul de viszont semmi nem müködik. se világitás se index se semmi....... Ötlet?
Jóvanna. :p Csak gondoltam, megpróbálok tanácsot kérni egy problémámra, és miután senki rá se bagózott, úgy döntöttem, hogy magam oldom meg. A megoldást meg azért írtam le, hogy meglegyen itt egy helyen, hátha másnál is elõjön ilyen probléma. Mivelhogy elvileg erre van a barkács szakkör.
A régi, kúpos fékdob helyett fel lehet tenni az újabb fajtát? Sajnos sikerült tönkretenni a tengelycsonk menetét és seholse találok másikat, csak az újabb fajta rövidebbet.
Vagy esetleg ha valakinek lenne eladó az kérem írjon.
Új fejlemények a gonddal kapcsolatban. Valszeg nem a bendix, mert annak más a hangja, ráadásul a sípolás a motor bemelegedése után múlik el, nem újraindítás után.
Szisztok! Olyan problémám volna, hogy a 2T trabim hidegen ad valami kerregõ hangot. Nem tudom pontosan honnan jön a hang, de valahonnan a kilométeróra vagy világításkapcsoló környékérõl, a mûszerfal alól. Amikor már bemelegszik (5-10 km után), akkor elhallgat. Mi lehet a baj? Talán az is lehet, hogy normális jelenség?
Régi tipusú vw polóét,egybe a karbival szivótorokkal föl dobni.Nem rég volt bent a méhben egy ilyen:[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/derby/volkswagen_derby_1.1_s_ls-5459654[/url]
Sziasztok,ma megtörtént a Trabin a kipufogó rendszer csere.Délután elég sokat járkáltam vele és érezhetõen jobban gyorsul.Februárban következik az alvázvédelem :-) akinek esetleg van vezetõ ülés szivacsa,vagy huzata szívesen átveszem :-)
Ma érdekes dolog történt a 4T-vel. Amikor elindítottam, egy a fordulatszámtól függõ hangmagasságú sípolást lehetett hallani. Amikor leállítottam, és újra elindítottam, a hang megszûnt. Jól sejtem, hogy ez amiatt lehetett, hogy a bendix nem ment vissza alaphelyzetbe?
Át kellene alakítani egy reménytelen 4T karbit kézi szívatósra. Csinált már valaki ilyet? Bowdenesre kellene, hasonlóan a 2T-hez. Van valami bevált módszer?
A mostani állapot a rossz, bár a fûtés megfelelõ lenne. De így a fogyasztás sok és a motor is jobban kopik. Ma teszek nyomásmérõt a rendszerbe, szereztem új kupakot a tartályra, meglátom mi változik. Fûtésre van megoldás, ami olcsó és nem bonyolult. Egy perc elteltével rendes meleget fúj, nekem nagyon bevállt. Teszek fel képet majd. [i](Módosította Bajusz79 2012.01.28. 15:48-kor)[/i]
Belülrõl, a tükör mögött csavarhúzóval elkezded kibujtatni (2-4 csavarúzó ideális, középrõl a két oldal fele haladva). Valóban inkább 4kezes meló, de egy pokrócot tehetsz a motorháztetõre, ha hirtelen rugnád ki... Az ülésbe történõ befeszülés+telitalp itt mûködik. Ikarusban ne így próbáld... :) G
Mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat. Az igazság az, hogy inkább álló helyzetben folyik be a víz, menet közben nem igazán. Azt hiszem hétvégén kipattintom a szélvédõt és megnézem milyen állapotok uralkodnak, lehet beruházok egy új kédergumira is. :p Szerencsére már nem új számomra a szélvédõ visszarakása, annó csináltam már ilyet, igaz hátsó oldal üveg volt (3 ajtós fiestánál), de gondolom a "spárgás" elmélet ugyan az. Viszont a kivételre már nem nagyon emlékszem. Úgy rémlik mintha befeküdtem volna a kocsiba és két teli talpal kinyomtam a szélvédõt (persze kivülrõl fogták). Ti hogy szedtétek ki az elsõ szélvédõt? Mégyegyszer köszönöm mindenkinek a segítségét.
Én a szélvédõt és a két oldalüveget cseréltettem (jó drága a gumi amúgy). Tényleg iszonyat jó amikor egy nagy esõzés után nyitod és teljesen száraz! :) Annyit tennék hozzá hogy azok a kéderek amik nekem voltak kicsit nagyobbak voltak a kelleténél és igen nehezen lehetett bekalapálni a helyükre. Szentségeltek is rendesen az üvegklinikások.
A beázás tipikus dolog. A legjobb, ha veszel egy új kédert az ablak köré (4-5 e Ft). Nem egy tipikusan olcsó dolog, de én is vettem annó, és azóta nulla beázás. Fantasztikus érzés :). Én a régi kédert kivágtam, így erõltetés nélkül ki tudtam szedni az üveget. Az új kédert rá kell tenni az üvegre, és együtt betenni. Egy jó csúszód, zsíros madzaggal kell behúzni a kéder szélét. Így leírni hosszú és bonyolult, keress rá a neten, mert amúgy nem nehéz dolog, csak képen látva egyszerûbb megérteni.
Szerintem ez a "mindent be lehet építeni, csak nem mindegy hgy menniyt kell faragni" szituáció. Szóval fizikailag belefér, de új tartóbakokat kell csinálni, féltengeyeket gyártatni a váltóhoz stb.
szélvédõ: legjobban jársz, ha kiveszed a szélvédõt, a kédergumit gondosan elmosod -2 kg sár illetve homok jön majd ki- és szilikonzsírral visszateszed (kédergumit a szélvédõre körbe ráfûzni, majd spárgát teszel körbe az ablakkéder külsõ nutjába, alul feltámasztva az ablakkeretre a gumi-szélvédõ kombót, befele kihúzod a spárgát) A kéder-szélvédõ illetve kéder-karosszéria közti rész szilikongumival kiereszthetõ mind belülrõl, mind pedig kívülrõl. Sziszifuszi munka, de az eredmény magáért beszél. Próbálkozhatsz a szélvédõ ill a karosszéria mellõl a homokot kitisztítani a szélvédõ kivétele nélkül, majd így használni a szilikongumit, de az macerásabb, és kevésbé eredményes. A kielégítõ végeredményhez ajánlatos, ha a szélvédõ kéder fent-középen összeér, és az évtizedek alatt nem húzodott szét 1-2-3-cm-re. Ha mégis, akkor kéder csere, vagy a megfelelõ darab betoldása javasolható. Jó munkát: G
volna egy elvágott 2t waresz kombim az összes papírjával+ rendszám, forgalomból kivonva persze. ha esetleg valakit érdekel nagyon jutányos áron megszámítanám, csak a papírok végett.lassan költözök és a MÉH martalékává válna + 1 valag plusz alkatrész. ha valakit érdekel kérem jelezze! 06705112946
Sziasztok! Új fórumozó és viszonylag új Trabant (601) tulajdonos vagyok. Információgyûjtés gyanánt fordulok hozzátok, hogy milyen szereléseket, átvizsgálásokat érdemes elvégezni, elvégeztetni újdonsült kis autómon, mert sokáig szeretném használni és viszonylag sok kilométert fogok bele tekerni (dolgozni járni vettem). Elvittem egy "szakihoz", felirkáltam neki ezt-azt (amit a használati útmutatóból kinéztem, pl. laprugó zsírozás, kormánymû zsírozás), amit meg is csinált, de érdekelne a ti javaslatotok is. Nem tartom magam egy mûszaki analfabétának, de idõ híján muszáj voltam szerelõhöz vinni. Egyébként azt gondolom, hogy jó választás volt ez a járgány, eddig mentem vele 5000 km-t és azon kívül, hogy tankoltam bele, mást nem kellett vele csinálni. Ja de, ajtó kéder gumit cseréltem, mert úgy jött be a huzat, mintha le lett volna húzva az ablak. :D Egy fontos dolgot még gyorsba orvosolnom kéne, valahol az elején (az elsõ szélvédõ két alsó sarka környékén) beázik, tehát becsöpög a víz mindkét oldalon a kesztyûtartóra. Ha valaki járt már így az legyen szíves írja meg, hogy hol ázik be és hogyan orvosolta a problémát. Elnézést a hosszú hozzászólásért, és elõre is köszönöm a segítségeteket.:D [i](Módosította sanyi26 2012.01.23. 19:06-kor)[/i]
Sziasztok! Szereztem egy Seat 1.5i Porsche motor blokkal szerzett Seat Ibizát szinte ingyen. A motorja nagyon jó, nagyon megy. 5 sebességes váltóval persze. Nem lehet ezt valahogy fizikailag átültetni a Wartburgba? Valaki csinált már ilyet?
Sziasztok! Mitõl lehet az, hogy 2T-nél ingadozik az alapjárat? Pontosabban egyszer ilyen egyszer olyan, tehát ha elveszem a gázt üresben akkor vagy nagyon alacsony fordulatszámra esik vissza vagy normálisra, ha normálisra megy vissza akkor semmi probléma, tarjta, nem esik le. Igazából a kis fordulatot is tudja tartani, de elég bizonytalan, és nagyon lassan reagál a gázra. Egyébként szépen megy, az úton nem vettem észre semmilyen problémát.
Esetleg a bowden lehet a ludas? [i](Módosította 83NC3 2012.01.21. 20:06-kor)[/i]
Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy érdemes nekifogni egy 601-es kipufogó rendszerének a felújításához? Mibõl jobb ujjat venni esetleg után gyártottat, és mit érdemes kiégetni vagy más módszerrel megtisztítani, költséghatékonyan. A tisztításhoz is várok ötleteket, még nem csináltam ilyet és szeretném jól megcsinálni. A kosz lerakodási szintjérõl nem tudok nyilatkozni, szét még nem szedtem.
Hát nemtudom,lehet.Azt még nem zártam ki,de ma szétszedtem az olajszívattyút ahogí néztem rendesen járt benne a biztonsági szelep.Lehet annak a rugója van kigyengülve. Minden esetre összeraktam,és bemérem jófajta nyomásmérõvel,hidegen és melegen is.Megmértem a fogaskerekek közötti hézagot,a 0,15-ös hézag mérõ még becsúszott de a 0,2-es már nem.Lehetséges ez sem jó érték.A könyv szerint pont a 0,15 a kopáshatár.
Halihó! Ti honnan szoktátok beszerezni a trabijaitokhoz az alkatrészeket? Kellene nekem egy olyan bolt címe Budapesten ahol nagyából mindent kapni Trabihoz! Kellene nekem: AC pumpa, gyertyák, gyertyakábelek, olajszûrõ, levegõszûrõ. köszi
10 éve boldog trabant tulajdonos és egy napja boldog klubtag vagyok! :D Alig vártam hogy végre kérdezhessek itt a fórumban. A gép ponyva alatt várja a tavaszt amikor is belefognék a nagy 1.3 - 5sebesség projektbe. Minden meg is van hozzá. Másik 1.3-as golf motor donornak (én a fõtengelycsere/fúrás módszert választottam), 2db 5-ös váltó (az egyig vw-ból, a másik seat-ból), új féltengelyek, bölcsõ! Na most ami még hibádzik viszont az, hogy házasítom össze a trabant váltórudazatot az új váltóval. Azt hallottam hogy van rá mód hogy a régi kulissza megbontása nélkül össze lehessen hozni. Akinek van infója ne tartsa magába! Jöhet ide vagy email-ben is! Természetesen akár meg is venném a szükséges hardware-t ha van valakinek vagy tudna csinálni.
Sziasztok! Olyan kérésem lenne, hogy tudna-e nekem valaki képet küldeni, arról a kábelrõl ami az autómata szívató elektromos rendszerében, gondot szokott okozni. Olvastam a cikket, hogy azt a kábelt nem árt cserélni ami a reléhez csatlakozik. De még a relét sem találtam meg! Aki csinálta már az megtenné hogy küld képet róla! Valószínû hogy az a hibás cucc és ezért nincs szívató a verdámon. Mert mechanikailag rendben találtam. Köszi
Nem lehet, hogy megelõzõleg volt rossz? Nem értek hozzá, de nekem kb. úgy mûködik a 4T, ahogy nálad, most. De lehet, hogy nálam is rossz. Lekopogom, a hûtõrendszer tömített, nem fogy a folyadék. A radiátor elég lassan melegszik be, kell neki kb. 5km mire jónak mondható. Hosszú távra 5 fok alatt elkél a maszkolás: A4-es lap szembõl nézve a hûtõ bal oldalára igazítva. A ventilátorom kizárólag kánikulában (35+ fok) szokott bekapcsolni, akkor is csak az utolsó párszáz méteren, hegymenetben (1-es + érintõ gáz, Mo. egyik legmeredekebb utcájában). Erdõn-mezõn, földúton stb. talán csak egyszer melegedett fel "ventilátorig", mondjuk igyekszem hármasba felkapcsolni és alsó tartományban, de gyorsan haladni.
Olyan jelenséget tapasztaltam még kora õsszel, hogy kb. 50km megtétele után (amibõl az utolsó 20km erdõben 2. és 3. fokozatban) a hûtõvíz 60fok körüli hõmérsékletû volt. Azelõtt ilyen esetben már hûtõventillátor bekapcsolt és a mûszer is 100fok körüli értéket mutatott. Elõször a mûszer hibájára gondoltam, de a csöveket, a hûtõt és a szelepfedelet is lehetett kézzel fogni, nem égetett. Vettem egy márkás 87fokos termosztátot, azt tettem a régi 80fokos helyére, amin egyébként hibát nem tapasztaltam. Ezzel is a nyitási hõmérséklet eléréséig szépen felmelegszik a víz, de utána visszahûl 60fok közelébe, majd újra elzár a termosztát. A víz jól láthatóan kering, fûtés is van, szivárgás, fogyás nincs. Még nyomást mérek a rendszerben, aminek talán 0,9 és 1Bar körül kell alakulni. De ezek után elfogynak az ötleteim. Kocsi alja becsomagolva, fûtéscsövek szintén. Mi lehet még?
hát én is szidom õket nagyon :@ a gyári hengerfej csavarok helyébe tettek új tõcsavart vmi jó kisipari lehet mert ahogy meghúztam a henegrfejet két tõcsavarról a menet le is jött gyári csavarnál még nem jártam így :)