Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2783 Kolonics Tamás 2010-09-03 17:21:01  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71385

Köszönöm a tanácsokat,utána nézek ezeknek a dolgoknak!
u.i:Ne haragudjatok ha vita kiváltó problémáról kérdeztelek benneteket!!!
Még egyszer köszönöm!!Bebe

2782 Barkó Zsolt 2010-09-03 11:06:03

Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, megnézem a rudazatot. Üdv.

2781 Múzer tibor 2010-09-03 06:12:06  Előzmény:Varga Tibor: 71396

Köszi az infót!
Ma megpróbálom a mûtétet. :)

2780 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:54  Előzmény:Múzer tibor: 71389

Szépen egy nagy dög pajszerral ki kell pattintani a helyérõl. Visszafele meg csak be kell ütni.

2779 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:09  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Rudazat bajos a dolog

2778 Lizák Péter 2010-09-02 19:46:34  Előzmény: Spityu: 71393

Valószínûleg

2777  Spityu 2010-09-02 14:35:56  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Ha a rükverc nem recseg, akkor valószínûleg megfelelõ a kiemelés, ebben az esetben a rudazatnál lesz a probléma - szerintem.

2776 Lizák Péter 2010-09-02 14:15:20  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Kuplung elvileg ilyenkor még nem nagyon szórakozik, de próbálj meg utánállíta(t)ni.
Esetleg a váltórudazatot nézd meg nem-e ott mozdult el, lazult ki valami.

2775 Barkó Zsolt 2010-09-02 10:55:28

Sziasztok!
4T Trabim van, s nehezen (sokszor harmadik negyedik próbálkozásra) veszi be a sebességeket. Fõleg az 1 és a 3 a gáz. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi lehet a gond? (22000 km van a gépben.):(

2774 Lizák Péter 2010-09-02 06:45:04  Előzmény:Muczán Gábor: 71387

Hát ez valami Wesem kommersz ködlámpa. Agyaltam az újonis csak még ne mtaláltam olyat, ami nekem tetszene is...

2773 Múzer tibor 2010-09-02 06:43:13

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene a hozzáértõktõl.
4T trabi féltengely szimeringet kell cserélnem.

Hogyan lehet kivenni a rózsakereket?
(a futómû megbontás már megvan, csak a rózsakereket nem tudom kivenni a helyérõl)

Köszi!

2772  Spityu 2010-09-01 18:58:14  Előzmény:Lizák Péter: 71386

Fogalmam sincs mennyiért gõzölnék fel darabját, de kb. fél éve láttam gyári új Trabira készült ködlámpát ötttezzzerér (a kettõ). Hasonló áron szerintem most is találhatsz a neten.
[i](Módosította Spityu 2010.09.01. 20:58-kor)[/i]

2771 Muczán Gábor 2010-09-01 18:33:42  Előzmény:Lizák Péter: 71386

Hát kályhaezüsttel igen gyenge fénye lesz, semmit nem fog érni. Max világítani fog, de jobban látni tõle nem fogsz. Meg le is ég hamar a festék, és az izzó körül leéggõ, felcsapódó festék gõze kinyiffantja az izzót. Jó létezik hõálló változat is az ezüstbõl, de ez akkor sem oda való. Ha nem értékes, pótolható darab, akkor másikat kell venni helyette.

MG

2770 Lizák Péter 2010-09-01 17:31:55  Előzmény:Muczán Gábor: 71384

Köszi. Mivel lámpáról van szó, ezért kérdeztem, hogy hogyan lehetne javítani, mert nem igazán tudom...
Egyébként meg maga a tükör része felvált az évek alatt, szóval annak mindegy lenne. Csak meg szeretném csinál(tat)ni. De egyébként meg egy közönséges ködlámpa, ami nem veterán autón van. Sárga üveges, tehát nem borotválkozni kell, csak szeretném használni. Persze szabályosan.

2769 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-09-01 16:09:47  Előzmény:Kolonics Tamás: 71375

Szia!

Ha az olajnyomásmérõnél az izzó jó, és a olajnyomásmérõ nem jelez, akkor az olajgomba ment tönkre. (Csak cserével oldható meg.)
Ellenõrizd a hûtõventillátor motorjánál hogy a polaritás nincs e felcserélve.

Ha a gyújtótrafó forró, akkor zárlatos (cserélni kell). Az elõtétellenállásnál viszont normális dolog a melegedés, de csak ha beletelik egy kis idõbe és nem rögtön kezd forrósodni.


Trabiorr


[i]Vita lezárva.:D;)[/i]
[i](Módosította jocking 2010.09.01. 20:19-kor)[/i]

2768 Muczán Gábor 2010-09-01 14:39:46  Előzmény:Lizák Péter: 71383

PEDROH,

"Ha megpucolom, simára csiszolom, és hõálló ezüsttel befújom az megteszi, vagy szerezzek hozzá krómfestéket?"

Mindkettõ gyakorlatilag barbarizmus, és hivatalosan szabálytalan. Gondolj bele, a foncsorhoz még kézzel sem szabad nyúlni (már az ép foncsornál), mert a vékony tükör feljön, és a szennyezõdés miatt torzul a vetített kép. Eladásra, nepperek csinálnak ilyet, de az más kategória. Ha szépet, szakszerût, és használhatót akarsz, újra kell foncsoroztatni-fémgõzöltetni. Ha ezek nem szempontok, le lehet okádni kályhaezüsttel, de akkor nem fair használni a lámpákat.

MG

2767 Lizák Péter 2010-08-31 20:21:27

Ködlámpa foncsor részét hogy lehet javítani? Fel van málva róla az a tükrözõréteg.
Ha megpucolom, simára csiszolom, és hõálló ezüsttel befújom az megteszi, vagy szerezzek hozzá krómfestéket?
A hátsó lámpa foncsorjai a hõálló ezüsüsstel jók lettek, de az ugye némileg másabb...
[i](Módosította PEDROH 2010.08.31. 22:21-kor)[/i]

2766 Horváth Dániel 2010-08-30 10:37:16

sziasztok!

Most jutottam el a trabi belsõ terének rendezéséhez.

Sajnos az elsõ üléseim huzata eléggé szakadt, foltozni nem lehet. Tudnátok esetleg ajánlani egy helyet ahol lehet a régi 601-esekhez gyártott piros/fekete üléshuzathoz hasonló anyagot vásárolni?

Elõre is köszi a segítséget.

üdv

Dani

2765 Zwick Gábor 2010-08-30 10:32:11

Hy!

Sajna a 4T-ben meghalt a kuplundg mindenestõl szerintetek milyen szerkezetet vegyek bele? Sajnos hónapok óta nem lehet RUEN szerkezethez hozzájutni.

2764 Reining Ádám 2010-08-29 21:11:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Nekem is ilyen DKF van a hétköznapi Trabimba! Nagyon pörögnek bele a kilóméterek és télen is kapott rendesen kilinccsel elõre mindenhol de mindent kibírtak idáig! Én szerintem is ilyen DKF DDR-t vegyél!

2763 Sipos Tamás 2010-08-29 18:58:24  Előzmény: Spityu: 71378

[justify]Többször felvetõdött itt, hogy ki milyen csapágyat válasszon. Voltak olyanok, akik esküsznek az SKF-re és olyanok is, akik a pokolba kívánják.
Saját történetem (2T):
Amikor 2007-ben megvettem az autóm, átnézettem egy autószerelõ mûhelyben és a hátsó csapágyakat cserélni kellett. Zsombinál vettem, nem tudom milyet, de darabja kb. 800 Ft volt. Betették. Egy év múlva ment mûszakira és megint csak átvizsgálás ugyanott. Morognak a hátsó csapágyak. Mondom; ezt nem hiszem el, mert tavaly lettek cserélve és alig 10 ezer km-t futott azóta. Márpedig cserés. Újra Zsombi és mutatja az elõzõ évi gagyi csapágyat. Persze otthon már megnéztem, hogy C2-es illesztésû kell. Kérdezem; olyan nincs? Ááááá olyan nincs és nem is nagyon lehet kapni. Na, erre elköszöntem. Felfújtam a képem és elmentem az SKF-hez C2-es illesztésû csapágyakért. Piszok drága volt, mert összesen közel 15 ezret fizettem értük. Azóta az van benne.
Most aggódom; fékjavítás után megint viszem átvizsgálni a gépem, mert egy hónapon belül lejár a mûszakija. Vajon jók lesznek a csapágyaim?[/justify]

2762  Spityu 2010-08-29 18:49:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Filpo mindent elmondott elõttem. ;)

Strabi véleménye szerint az SKF nem igazán jött be (ide), lehet, hogy csak kifogott egy hamkó készletet. Vagy az általad linkeltet javaslom, vagy a ZKL/ZVL gyártmányút és lehetõleg C2-est. Van aki porvédõsre esküszik, én inkább a kétoldalt nyitottra és megfelelõen megtömött kerékagyra. A porvédõsökkel az a bajom, hogy általában alig van bennük zsír és emiatt le kell feszegetni...
A kerékagyba nem szabad csordultig tölteni a kenõanyagot, mert félõ, hogy kijön a szimmeringnél, egyenesen a fék irányába csordogálva. :)

2761 Kiszter István Balázs 2010-08-29 12:52:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

inkább a DKF. És akkor még a gyári zsírt is lehet szagolgatni:D:cool:

2760 Busa Attila József 2010-08-29 12:14:56  Előzmény:szilágyi József: 71372

D-házán láttam az akksi cserélgetést.

2759 Kolonics Tamás 2010-08-29 12:07:31

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni a következõ probléma megoldásához!4T Trabiról van szó!A motor indul rendesen,viszont nem világít az olajnyomás lámpa (az égõ jó).A hûtõ ventilátor fordítva forog.Az elõtét ellenállásom melegszik(nem lehet megfogni).A gyújtótrafón pedig a következõket mértem autó testen 15+ 12,03 volt,1- pedig Kb 6 voltot mértem!Mi lehet a baj?
Köszönöm elõre is a segítségeteket!!!!

2758   2010-08-29 11:09:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Az SKF-ben jobban megbíznék, de az nem is 1200 forint :/

2757 Lizák Péter 2010-08-29 11:02:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

Egy idõben nekem is csinálta. De mióta kicseréltem a felniket azóta megszûnt ez a hiba. Amúgy szerelõ néhány ezerért megcsinálja.

2756 szilágyi József 2010-08-29 09:09:11  Előzmény:Busa Attila József: 71368

:D:D:D:D honnan tudod hoyg sok autó van és csak egy akksi xdxdxdxd
de megoldódott újra tölöttem és jó biztosan az történhetett hoyg mikore elõzõlreg töltöttem és fullra lemerült fordítva tettem rá a póluoskot az akksiraxd de most már. am meg télleg elkellene egy új akksi...:S:S

2755 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1078[/url]

Ilyet vagy inkább SKF-et tegyek bele?

2754 Busa Attila József 2010-08-29 07:55:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

Szia!
Nekem egy haver autószerelõ cserélte ki a jobb elsõ kerékcsapágyamat tavaly. Nem vittem semmit. Összesen fizettem 3.000Ft-ot asszem.
De én elvinném egy szerelõhöz, maximum 5.000Ft lesz és nem kellett tökölnöd vele.
Ennyi.

2753 Csády Szabolcs 2010-08-28 16:42:31

Üdv!
Úgy néz ki, csapágyas a 4T-m jobb hátsó kereke. Mekkora meló azt kicserélni? Otthon elvégezhetõ a mutatvány? Milyen csapágy való bele? Mit ajánlotok? S végül kb mennyi az annyi?
Elõre is kösz a segítséget!

2752 Busa Attila József 2010-08-26 18:35:07  Előzmény:szilágyi József: 71366

Érdekes eset, annyi kocsihoz már csak illene egy vadi új akksi, nem?

2751 Lizák Péter 2010-08-26 12:57:56  Előzmény:szilágyi József: 71366

Érdekes. Próbáld meg fullra lemeríteni, és egy másik töltõvel feltölteni

2750 szilágyi József 2010-08-26 06:55:33

üdv mindenkinek! olyna problémávalkerültem szembe hogy életemben nem tapasztaltam még ilyet! nah szóval az akksim ami benne volt a kocsiba lemerült és feltettem töltõre a töltéskor minden vezeték a helyén volt nem si lehet felcserélni mert akkor kimeg ya bizti a töltõben és nem tölt. nah most aprobléma az hoyg az aksiban a két pólus megfordult mégpedig a + helyén - van megekeleltt fordítanom az akksit és úgy mûködik a kábekelek is fordítottan vannak rajta ellenkezõ esetben zárlat lép fel! mi lehet erre a magyarázat?? vagy hogy lehet ezt rendbe hozni??

2749 Hudák Zoltán 2010-08-25 18:22:05  Előzmény: : 71364

:D:D:D

2748   2010-08-25 18:18:50  Előzmény:Sipos Tamás: 71362

jaaa, nekem meg 4T-m van :) Akkor most gondolom jól megtakarítod, tömítéscsere, aztán összerakás. A fékfolyadék-feltöltést úgy tudtam megcsinálni, hogy elöl a légtelenítõszelepet kinyitottam, és vártam hogy onnan folyjon a "fékolaj", utána már lehetett pumpálni a rendszert a pedállal. Egyébként gyanús volt nekem az az elsõ fékdob, de nem esett le hogy 2T-rõl van szó. Várom a fejleményeket :)

Gyenge pontja ennek a fõfékhengernek az alsó képen látható záró lemezkupak, aminek a pici füle nem bír ki sok hajlítgatást.
[i](Módosította Jurij 2010.08.25. 20:21-kor)[/i]

2747 Hudák Zoltán 2010-08-25 18:06:24  Előzmény:Farkas Zoltán: 71360

Szia Zoli!

Ajánlom figyelmedbe a cikkek címû rovatban a szerelésnél Grisa nevû topictársunk irt egy kis cikket errõl a témáról 2005-ben "Négyütemü trabantba 5. fokozat" cimmel egész szépen leírta hogy kb milyen váltók jók erre a típusú motorokra, azért merem neked ajánlani mert ugye a két motor nem sokba különbözik egymástól, sõt kívülrõl teljesen egyformák, csak a belsõ paraméterek mások, ebbõl egész jól ellehet indulni ebbe az irányba.

Üdv:Hudee

ui: bocs ha hosszú voltam

2746 Sipos Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: : 71351

[justify]Ma közelebbrõl szemügyre vettem a beteg fõfékhengert, de az enyém úgy néz ki ahogy a javítási könyvben (függelék) és az alkatrész katalógusban szerepel. Nálam pl. nincs seeger-gyûrû. Ja persze azt elfelejtettem, hogy 2T-rõl van szó.
Az elsõ dobokat elvittem szabályoztatni és szerencsére belül lesznek a megengedett túlméreten.[/justify]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2745   2010-08-25 09:17:51  Előzmény:Varga Tibor: 71359

Igen, valószínûleg burokban születtem, és az istenek meghallgatták imáimat. Gondolom nekik is felújított fõfékhengerük van.

2744 Farkas Zoltán 2010-08-25 05:36:28  Előzmény:Varga Tibor: 71358

Köszönöm szépen a segítséget és bocsi ha fárasztalak egy kicsit!
Nem vagyok nagy szaki a témában ezért kérdezek inkább...
A váltó kívülrõl skodáé vagyis a favorit váltóval egyezik látszólag.A skodáék nem hiszem hogy új váltóházat terveztek és készítettek annak a "néhány" VW motornak.ezért gondolom hogy közgyûrûs megoldást alkalmaztak.Közben megérdeklõdtem skodáéknál az árát:
"Tisztelt Farkas Úr!

1,9 Diesel nettó 10000Ft.
1,6 Benzin nettó 15000Ft.
Mindkettõ van raktáron a kistarcsai telephelünkön.

Tisztelettel: Forgó Gábor
For-Mucha Kft.
06-30/552-3725
www.skodaalkatresz.hu"

Az AEE motor nem olyan mint a warbié?Képrõl nézve egyezik a felfogatása és a dõlése.
Én warbiba szánom a váltót,ott meg van hely aránylag ha elkell rakni néhány milimétert.
Hát motorral együtt jobb is lenne beépíteni csak a mocsok pénz az úr nálam is.:(

2743 Varga Tibor 2010-08-24 21:55:23  Előzmény: : 71347

Kivételes lehetsz, ugyanis általában sose megy többet az ilyen felújított cucc pár ezer km-nél. A legjobb egy jó állapotú bontott fõfékhenger.

2742 Varga Tibor 2010-08-24 21:53:48  Előzmény:Farkas Zoltán: 71345

Nagyjából úgy van ahogy írod, de közgyûrûrõl én nem tudok, egy az egyben csatlakozik a váltó a motorra. De mivel AEE motorok voltak a Skodákban, csak motorral együtt megy be a cucc, és sztem a féltengelyrövidítést nem oldod meg, igaz Trabiba belemegy gyári féltengelyekkel, csak eléggé el kell tolni a motort-váltót.

2741 Őry Gábor 2010-08-24 20:49:38  Előzmény:Sipos Tamás: 71346

Igen, a keményre égett betét csikorog. Én most cseréltem és szabályoztattam elöl, istenien fog, csak nekem pont az a baj, hogy alapból súrlódik a dobhoz a betét.

2740 Hudák Zoltán 2010-08-24 19:06:05  Előzmény:Sipos Tamás: 71355

Lehet hogy tévedtem a méretet illetõen, ha igen akkor bocsánatot kérek, de arra tényleg figyelj hogy ne legyen nagyobb mert gáz lehet belõle mert én konkrétan úgy jártam hogy majdnem belecsattantam majdnem egy elõttem lévõ autóba úgyhogy közben a családom a kocsiban ült, mert elfosta magát a bal elsõ fékhengerem, mert annyira szétnyílt.
[i](Módosította Hudee 2010.08.24. 21:07-kor)[/i]

2739 Sipos Tamás 2010-08-24 18:46:33  Előzmény:Hudák Zoltán: 71352

[justify]Igen, ez nagyon fontos. Az 1970-es angol autómnál jártam úgy, hogy túl volt már minden méreten és szabályozás után nagyra sikeredett a dob belsõ átmérõje, ezért a betétek nem érték el a dobot, úgyhogy újat kellett gyártatni.
A Trabinál a javítási könyv legnagyobb túlméretre 202 mm-t ír. Ha belegondolunk, akkor ez csak 1 mm kopást enged meg, így nem sûrûn lehet szabályozni.[/justify]

2738 Sipos Tamás 2010-08-24 18:38:57  Előzmény: : 71351

[justify]Jaj, de jó! Kerestem én is, de nem találtam. Köszi![/justify]

2737 Farkas Zoltán 2010-08-24 18:34:48

Nekem 11hónapot bírt a felújított fõfékhenger a warbiba napi használatban.Kb.30ezret ment vele...(Trabi601 kétkörös készletet vettem.)
Aztán megpróbáltuk újra felkarmantyúzni de a lábszelep visszaengedte a fékolajat a tartályba. A 4db piros gumiból egy sem volt jó...2 fajta készlet van de én kifogtam a roszabbikat pont mûszaki elõtt...
Aztán kapott egy új fõfékhengert,magyar-utángyártott de mûködik.
[i](Módosította kinca69 2010.08.24. 20:37-kor)[/i]

2736 Hudák Zoltán 2010-08-24 18:31:25  Előzmény:Sipos Tamás: 71346

Szia molyhos!!!

Csak arra az egyre figyeljél ha szabályoztatod is a fékdobokat hogy a belsõ átmérõje ne legyen nagyobb 210 mm-nél mert akkor a már túlméretes lesz, és akkor érdemesebb túlméretes fékpofákat csináltatni valahol mert a normál méretü fékpofák már semmit sem érnek, mert akkor már szétnyílik a fékpofa annyit hogy ott fogja elfolyatni a fékolajat, én beleestem anno ebbe a hibába sajna :D

Üdv:Hudee

2735   2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 71350

megtaláltam a képeket a gépemen:

[imgw]https://kephost.hu/image-9CDC_4C740FAF.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.hu/image-DA78_4C740FAF.jpg[/imgw]

2734 Sipos Tamás 2010-08-24 18:22:27  Előzmény: : 71349

[justify]Köszi, majd körülnézek én is az archívumban.
Nekem ennél a munkánál a sasszeg kivétele volt a legnehezebb a pedálnál. No, nem azért, mert bonyolult mûvelet, hanem mert nem hajlik a derekam.[/justify]