Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1533 Benke Péter 2010-02-24 18:44:14  Előzmény:jocking .: 70148

Én nem is gondoltam semmi rosszra. Én is gondolkodtam rajta, hogy fa+kalapáccsal megpróbálom, de mondom megkérdezem mi lehet az, vagy ti mivel szoktátok.

1532 jocking . 2010-02-24 17:50:47  Előzmény:Benke Péter: 70146

Nem rosszakarásból írtam, de nálam fõleg ezekkel szedjük le a dobokat. Másik módszer, hogy miután levetted a nagy anyát a tengelyrõl, visszateszed a kereket és párat belerúgsz egyszer a jobb és egyszer a bal oldalába. Ha máshogy nem, akkor így tuti lejön.

1531 Mazák Viktor 2010-02-24 14:47:26  Előzmény:Benke Péter: 70146

Igen, az lenne, beszerzése annál nehézkesebb, meg kell próbálni kölcsönkérni, majd egy kis honoráriummal megköszönni.

1530 Benke Péter 2010-02-24 14:40:38

Ja jó ok köszi, csak nem tudom mire gondolt azthittem valami spéci szerszámra.

1529 jocking . 2010-02-24 14:28:39  Előzmény:Benke Péter: 70144

Kalapács, fadarab és társai.:D;)

1528 Benke Péter 2010-02-24 14:12:34

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, hogy 4T Trabinál a dobféknél, majd cserélni szeretném a pofákat és olvastam a javítási útmutatót és ott írtak valai speciális lehúzót a dobhoz. Mi lehet ez a lehúzó?

1527  Spityu 2010-02-23 22:38:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 70142

Nem, nem újítottam be prést, illetve nem olyat. :) A csapon látszik, hogy elõször nemes egyszerûséggel le akartam vágni, aztán inkább bemetszettem két helyen a sonkát vasfûrésszel (nem volt kéznél sikító), majd a 150-es satuba befogva két sonkát összeszorítva lehúzta saját magát a csapról. (Na nem volt ilyen egyszerû, de lejött.)

Trabira szerintem minden reduktor jó lehet, ami hazánkban elterjedt. Lovato, BRC netán Landirenzo. Az ufó is talán (Kargas).

A fogyasztásról még nem tudok mit mondani, mert még átnézés alatt van a rendszer és csak füllel lõttem be. 9-11 között ingadozik most ott, ahol a 2T-m nyáron 7.5-öt, télen pedig 8.5-öt eszik (hosszútávon pedig 5.8-at a 2T). Szeretnék majd egy lambdaszondát is befaragni ideiglenesen, amíg belövöm, ugyanis így menet közben látom az értéket. Tapasztalatból mondom, hogy a terhelés nélkül optimálisra beállított keverék a való életben sokszor teljesen hasznavehetetlen. Kivételes helyek persze akadnak, ahol tényleg értenek hozzá és belövik úgy ahogy kell.
Az enyémben 45 literes tartály van, ami 36 literig tölthetõ (80%).

1526 Madocsai Gergely 2010-02-23 21:49:51  Előzmény: Spityu: 70140

Kissé pittingel - wagy freestyleosan - megfáradt itt-ott a futófelület. Bizonyára a rossz derékszögelés is elõsegítette, ahogyan írtad. Most már értem, mitõl darálnak ezek a tengelyek, mint az állat.
Talán egy új tengelynél lehetne még a csap felületét kissé felkeményíteni, h bírja akiképzést...

Jól gondolom, beújítottál egy fõtengely-prést??? Nemsemmi!!!

Más, gázod téma: milyen/melyik a jó fajta reduktor? Mennyi gázt fogyaszt a gép? És mennyit megy el egy palackkal?
(bocs a hülye kérdésekért, de a gáz dolog még sötét folt elõttem, bár nagyon érdekel;))

Köszi!

1525 Őry Gábor 2010-02-23 21:18:15  Előzmény: Spityu: 70140

Jó kokszos lehetett az égéstér! Ez olyan beverõdésszerû, tuti, hogy öngyulladás miatt.
[i](Módosította orygabor 2010.02.23. 22:19-kor)[/i]

1524  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 70139

Igen, bár nem olvastam el, gondolom hidraulikusan, 5-10 bar levegõnyomás nem hiszem hogy elég lenne. :)

Más. Csináltam képeket a fõtengelycsapágyról. :P A "horzsolási" felületek határa 1-es illetve 2-es számmal vannak jelölve, mind a hajtókaron, mind a csapon. 1-es a kezdete, 2-es a vége értelemszerûen. A képeken a lendkerék felõli csapágy látható, tehát egy balra forgó fõtengelyt kell elképzelni. A csapágyat valószínûleg a rossz derékszögelés nyírta ki (a szó szoros értelmében), ugyanis szemmel látható a belépési pontnál (1) a felület ferde határvonala. Ezen kívül talán a nagy elõgyújtás is szerepet játszhatott. Egyébként a másik csapágynak semmi baja a holtjátékából ítélve. (Majd azt is szétszedem azért... :D) Mivel az 1-es pontnál közel függõlegesen nyomja a csapot a hajtókar, ott jobban kijön a rossz derékszögelés hatása, a 2-es pontnál ugyebár csak érintõlegesen nyomják a görgõk a felületeket, meg ott már a munkaütem végén vagyunk, így ott egyenes a kopás széle. Íme a képek:


[imgw]https://kephost.com/images/qpq6uso24wxmap49w9sn.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/qzq5025jbz92kswza843.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/4vzo4tp2ucfvohjocuuy.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/25xqhu4wn4vlclrn5nkn.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/ohtbw72di0by0xuyh8re.jpg[/imgw]< BR>Lehet, hogy rosszul fényképeztem, és inkább a hajtókar 1-es pontját kellett volna a csap 2-es pontjával egybeforgatnom, mivel így FHP után több mint 90-fokkal már nem tud koptatni:
[imgw]https://kephost.com/images/2myk1xnce150r3gnruao.jpg[/imgw]


[i](Módosította Spityu 2010.02.23. 21:28-kor)[/i]

1523 jocking . 2010-02-23 17:27:29  Előzmény: Spityu: 70138

Úgy fújta föl a kipuffdobot, mint a lufit?:eek::eek::eek:



[i](Módosította jocking 2010.02.23. 18:27-kor)[/i]

1522  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Kétütemû tuningmotoroknál gyakran visszatérõ kérdés a kipufogó és annak elkészítése. Az alábbi linken egy nagyon jó házi barkácsot láthattok:

[url]https://www.kawasakitriplesworldwide.com/phpBB2/viewtopic.php?t=33689[/url]

:)

Átfutva a szöveget, nem írja, de a program által kidobott vagy számított átmérõket PI/2-vel tessék megszorozni, a helyes végeredmény érdekében. Ill. az illesztésnél is elveszik pár mm.
Továbbá a kúphosszok is hasonlóan korrekcióra szorulnak, a kúpszög figyelembevételével.
[i](Módosította Spityu 2010.02.23. 18:18-kor)[/i]

1521 Oláh Olivér 2023-05-22 08:40:11

Tegnap gondoltam, ha már jó idõ van bütykülöm kicsit a vasat (és durót:))
Gondoltam leszedem a 600-asról az elsõ lököst. Néhány csvar rá volt már rohadva, és náhány csavart már flexszel kellett jobb belátásra bírni:)
Nem is ez volt a legérdekesebb dolog, hanem az, amikor az elsõ két csavart leszedtem. Mondom: Mi olyan fúrcsa ezen az alátéten!? Színe is olyan furi, meg mintha írva is lenne rá valami. Utána jobban megnézve látom, hogy ez egy átfúrt régi két Ft-os:)
Mondom magamban, most már senki se mondhatja, hogy: egy lyukas két Ft-ost se ér az autóm:D Mert volt benne vagy 6db:D

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211727_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211728_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:31-kor)[/i]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:33-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2010.02.22. 19:47-kor)[/i]

1520 Kolonics Tamás 2010-02-21 19:03:38  Előzmény:Petrovszki Dávid: 70135

Bocs, az arc akinek a nevét beszúrtad, nálunk nemkívánatos személy.

Sok tagunk járt már nála pórul.....


MG
[i](Módosította TWK-001 2010.02.22. 19:41-kor)[/i]

1519 Petrovszki Dávid 2010-02-21 17:32:34

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

hát én ahogy nézegetem
tervezgetem
polo gt váltó ujj gyártatot féltengej kulisza,stb munkadijak beszerzés anyagár
olyan 100 körül van
ha minden a legolcsobb

1518 Mihály Dani 2010-02-21 17:31:43

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Sziasztok

Csak annyit szeretnék kérdezni hogy mennyibe kerület kb egy Wartburgba egy 5-ös váltó meg hogy melyik jó hozzá.

1517 P. Kovács Viktor 2010-02-20 14:56:20  Előzmény:Léber Balázs: 70132

Üdv Balázs!

Én is jó szerelõ vagyok, szerszámaim vammak, épp garázsom nincs. Rátóton még megvan a bontó, már voltam is, a bándi valóban az. Az utolsó kijelentéssel is egyetértek. :D

NT

1516 Léber Balázs 2010-02-19 21:04:58  Előzmény:P. Kovács Viktor: 70131

Szia!

Veszprémben jó szerelõt találsz, bontó Rátóton bezárt (bár ez nem biztos) a bándi meg zsidó (érts drága). A méhtelepen meg fél éve már nem lehet nyúlni semmihez ami autó. Szépen és megfizethetõ áron dolgozó fényezõt meg könnyebb találni mint kasztnist.

LBalázs

1515 P. Kovács Viktor 2010-02-19 16:35:03

Üdv Mindenki!

Ismét nekiálltam a Trabantozásnak, de 5 év kihagyás után se mûhelyem, se ismeretségem nincs egy felújításhoz. Van itt valaki Veszprém környékérõl, aki rendelkezik mûhellyel, bontós, kasznis miegymás kapcsolatokkal egy 4T kombi felújítása erejéig? (ami pénzbe kerül, pénzbe kerül természetesen).

NT

1514 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 70129

Bazz, az a valaki tényleg nem vette ki, viszont valamit akkor is mozdított rajta, mert rosszul állt az egyik bowden, meg lazák voltak a csavarok.:evil::D:D;)
[imgw]https://titus.dumanet.hu/jocking/img/tunying/48048_1214679003.jpg[/imgw]

1513 Varga Tibor 2010-02-18 20:57:55  Előzmény:jocking .: 70128

Emlékeim szerint az a valaki nem vette ki a fûtést,me utálja kivenni, pláne visszarakni. vagy mégis? na mingyáá megkeresem a képeket.

1512 jocking . 2010-02-18 18:59:30  Előzmény:Varga Tibor: 70127

Tavaly nekem is beteg volt a fûtés, amiatt, amit pedroh kolléga leírt. Az oka pedig az volt, hogy amikor VALAKI festette a mototretemet és kivette a fûtést, visszarakásnál kicsit szétcsúszott a középsõ része, amitõl beesett ez a kis lemez.:evil::evil::D:D:D;);)

1511 Varga Tibor 2010-02-18 18:35:30  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70125

Vagy amiatt amit PEDROH kollega írt, vagy pedig még mindig levegõs, illetve el van dugulva a radiátor.
Feltételezve hogy a termosztát jól mûködik.
[i](Módosította Tibke 2010.02.18. 19:36-kor)[/i]

1510 Lizák Péter 2010-02-17 09:23:56  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70125

Hali!

Csavard le a védõrácsot a ventilátor felõl, emeld ki a motort, és látod a radiátor felett ott van-e a terelõ lemez. Ha nincs ott akkor azért, mert nem a radiátoron keresztül megy csak a levegõ, hanem felette is. nekem speciel ezért nincs fûtésem rendes de majd nyáron ha nem lesz rá szükség kiszedem, és tuning lesz :-)

1509 zzzzzzzzz bbb 2010-02-17 07:42:55

Azt szeretném megkérdezni,4T Wartiban a fûtés vajon miért ilyen gyenge?Csak néha fúj meleget,akkor is csak gyengén.Lelégtelenítés megtörtént,folyadék is van elég a rendszerben.

1508 tóth furdzsenxia 2010-02-16 20:05:25  Előzmény:Mazák Viktor: 70123

az elvezetésen is sok múlik!!!

1507 Mazák Viktor 2010-02-16 08:43:51  Előzmény: : 70117

Ez nálam kevés, már próbáltam.

1506 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70118

Nos. Tehát sokan keresgélik a 160-as számlapal ellátott órákat.
Házilag is egyszerûen meg lehet oldani, és nem is macerás dolog. Sok minden sem kell hozzá, mindössze két donor óra (egyik mindenestõl, a másikból csak a mutató kell tulajddonképpen), egy 160-as számlap.
Én ezek alapján csináltam, és nekem eddig bevált másfél év alatt, és pontosan is mûködik.

[imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395513.jpg[/imgw]

A [url=https://www.trabi.hu]trabi.hu-n[/url] a tuning tippek menüpontban, a mûszerek résznél részletes leírás van, hogy kell szétszedni az órát.

Tehát amire szükségünk lesz:
1 db 140-ig skálázott wartburg óra.
1 db 120-ig skálázott trabant óra, de ebbõl csak mutató kell ha kell, lehet használni az eredet mutatót is. (Illetve a számlap, ha matrica lesz az új).
Ugyancsak a trabi.hu-n vannak letölthetõ számlapok is.

Onnan letöltjük ami kell, és kinyomtatjuk akkorában amekkora az eredeti számlap.
Az hogy ki milyen megoldást választ az egyéni dolog. (Lehet matrica is az eredeti 120-as számlapra ráragasztva. De ekkor a 120-as számlapra ragasszuk rá a nullánál való alap állás miatt. Egyébként nem lesz szükség a 120-as lapra.)

Tehát megterveztem a számlapot. Elvittem egy dekorstúdióba pendrive-on, hogy megfelelõ méretûre nyomtassák ki. Az enyém speciel famentes rajzlap. Aztán belamináltattam, hogy merevebb legyen, és bírja a párát is mivel fólia mindkét oldala. Én ezt a háttér világítás miatt csináltam így...

[imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395536.jpg[/imgw]

Amire figyelni kell mielõtt levesszük a mutatót a tengelyrõl, nézzük meg, hogy mekkora az elõfeszítése. Óvatosan megemeljük a mutató végét, és át emeljük a kis tartó pöcök felett, majd megnézzük hol áll meg végül a nulla alatt. Azt az állást kell megnézni. Majd mutató le, számlap le, és új számlap mehet a helyére. Aztán mutató ugyanekkora elõfeszítéssel vissza. Mivel a nulla valamivel lejjebb kerül ugye, így nem vízszintes állásban lesz nullánál, hanem lejjebb... De ez csak egyszerû geometria. Tulajdonképpen bizonyos szöggel elfordul az egész skála mutatóstól az alaphelyzethez képest. Ennyi.
Ha valakinek segítség kell itt megtalál. :-)

1505 Sipos Tamás 2010-02-15 19:18:53  Előzmény:jocking .: 70120

[justify]Igen, az nekem is gyanús, hogy két generátor ugyanazt a hibajelenséget mutatja, ráadásul az egyik teljesen felújított.[/justify]

1504 jocking . 2010-02-15 19:01:11  Előzmény:Sipos Tamás: 70119

Én azt ajánlom, hogyha esetleg még belefér a dizájnba, akkor tegyél fel valahova egy töltésjelzõt. Több mûszer többet lát alapon egybõl kiderülne, hogy a generátorokkal vagy csak a visszajelzõnél van e valami.

1503 Sipos Tamás 2010-02-15 18:55:58

[justify]Újabb fejezet a parázsló töltésellenõrzõ lámpám történetében.
Ma délelõtt feltettem a másik, azelõtt tökéletesen mûködõ, felújított generátort. És basszus; továbbra is parázslik.
Ennek fele sem tréfa, itt valami nem stimmel. Gondoltam, most már csakis a feszültségszabályzó lehet a ludas, mert abból (és a szénkefe tartóból is) csak egy darab volt, és azt tettem át ide. Noha a javítási könyv, ennél a hibajelenségnél a feszültségszabályzót nem említi, mint elõidézõ okot. Bár közvetve utal rá, hogy a D+ vezeték ellenállásának növekedése is okozhatja.
Mindegy; ebéd után elmentem feszültségszabályzót venni és délután kicseréltem. Kíváncsian vártam mi történik.
Ezer ördög és pokol! Még mindig parázslik. Õrület.
Következõ lépés a szénkefe tartó lesz a szénkefékkel, de azoknak ránézésre semmi bajuk. Elég hosszúak, nem repedtek, nem is olajosak vagy zsírosak.
Tehát diódahiba, tekercszárlat, szakadás, feszültségszabályzó hiba kizárt.[/justify]

1502 tóth furdzsenxia 2010-02-15 17:47:22  Előzmény:Lizák Péter: 70116

nekem nem kellenek a trükkök ismerjük az órákat már jópár fajtával volt dolgunk.talán a többieket érdekli egy kis segítség a számlapmániásoknak.

1501   2010-02-15 17:02:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70115

Szia, az én km spirálom is kattogott, motorháztetõ felnyit, a spirál külsõ burkolatát megfogtam, beljebb nyomtam, és megszûnt a kattogás.

1500 Lizák Péter 2010-02-15 16:50:21  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70113

Vagy átemeled a nullánál lévõ pöckön ami állóhelyben tartja a mutatót, és megnézed mekkora az elõfeszítés. Aztán ugyanoda állítva teszed vissza.
Egyébként meg van egy kis trükk az órákkal csak senki nem jött rá, és állandóan hajtják az egyik tipust :-D

1499 Mazák Viktor 2010-02-15 14:34:29  Előzmény:Schmittinger László: 70114

Naneeee :D :D. Akár ez is lehet a gond :D.

Úgyis nemsokára megyek bontózni, megnézzük mit lehet tenni.


(Azt tudom, hogy a km-spirál miatt kattog, de hogy a minõsége rossz, vagy valami más kehe van, azt csak a jóisten mondja meg. Vagy én, ha végre megnézném.)
[i](Módosította 4TRed 2010.02.15. 15:39-kor)[/i]

1498 Schmittinger László 2010-02-15 14:01:59  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Helló!

Biztos a mutató kattog nálad? Nekem is kattogott, cseréltem órát és tovább kattogott :S . Kiderült sikerült fordítva betenni a km óra spirált és a belseje kezdett széttekeredni, szõrösödni és az adta a kattogó hangot, miközben a mutató ugrált. Új spirállal, jó irányba betéve csend és nyugalom van :D

1497 tóth furdzsenxia 2010-02-15 12:14:21

minden órának leszedhetõs a mutatója és ha nem jó rakják vissza akkor csalni szokott. mindenki oda teszi vissza a mutatót ahová akarja.de valóban türelem játék vagy ha nagy szerencséje van valakinek elsõre jó helyre rakja.

1496 Szarvas László 2010-02-15 11:59:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Szerintem lehet,bár szöszmötölõs, türelmi játék.

1495 Mazák Viktor 2010-02-15 11:52:52

Wartburg-topicból szabadon folytatva

A sebességmérõ órákat lehet bármilyen módon újrakalibrálni, mondjuk egy differenciálmû, vagy kerékméret változás miatt?

1494 Madocsai Gergely 2010-02-12 22:53:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 70109

Igazán nincs mit! Örülök, h tudtad "riszájkolni".

1493 Ackermann Balázs 2010-02-12 22:33:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 70108

Köszi, és továbbra is nagyon hálás vagyok érte!!! :)

1492 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:30:11  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Az a "rádió" nagyon beteg... Zseniális!!!;)

1491 Mazák Viktor 2010-02-12 21:09:42  Előzmény:Kalmár Csaba: 70103

[i] " Lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod! " [/i]

No igen, több szem többet lát :), erre nem is gondoltam. Ma viszont az derült ki számomra, hogy az elsõ generációs hondák 1.6 literes motorjaiban 75mmes furatot alkalmaztak, lehet, hogy egy újabb extrém megoldásnak nem is rossz. A gond az, hogy ezek a dugattyúk gyárilag zsebeltek (amiket én láttam). Ezek után még felmerül az, hogy hogyan lehet a hajtókart a dugattyúval összehozni, mekkora a dugattyú súlya és még csak épp, hogy elkezdtem sorolni :D. Mindenesetre az látszik, hogy túlságosan unatkozom. Épp ezért még mélyebbre megyek, és még tovább nyomozok a méreteit illetõen.

1490 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:03:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

A tesóját én egy (szerintem) 1.1-es poloból szedtem ki még régen, majdnem ugyanilyen, mint ez. Én a kézi szíwató miatt hoztam el, de sohasem építettem be, nemtom milyen lehet.
[i](Módosította madogery 2010.02.12. 22:04-kor)[/i]

1489  Spityu 2010-02-12 17:44:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

Talán elég lesz a fõfúvókát visszavenni, de még az is elképzelhetõ, hogy a szabályozócsavarokkal is be tudod állítani. Lambdaszonda nem ártana a mûvelethez, majd lakótársam Ladájáról kölcsön akarom kérni, hogy belõjjem a gázüzemet, akkor szerintem rátehetnénk a tiédre is.
(...) PDF-bõl:

[i](Ilyet semmiképpen, jogvédett anyagot ne linkelj, ne szúrj be, ne is emlegess...
Írd ide az adatokat, az rendben van.
- prokee -)[/i]

1488 Kacsándi Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ma sikerült szerezzek egy golf karbit.84-es 1,3-as motororról szedtem le.Sajnos nem Pierburg és most nem tudom hogy ez jó lesz e a 4T trabimra.Segítsetek légyszi,akinek van ötlete.
Ez egy Solex karbi egytorkú kézi szivatóval.Adatai a képen.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100212/karbi1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100212/karbi2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100212/karbi3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100212/karbi4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1487 Kalmár Csaba 2010-02-12 15:56:57  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

Ha még sikerül is jó minõségben ezt létrehozni, ami szinte lehetetlen(csak újraöntött dugattyúval lehetséges)akkor is lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod!
Ez egy teljesen ésszerûtlen ötlet.

1486 tóth furdzsenxia 2010-02-12 14:43:03  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

õszintén megmondom a véleményem mivel elég ismerõs a hegesztõs téma nem lesz két egyforma ötvözet a felrakás illetve a dugó anyaga és akár ebbõl kifolyólag el is válhat a két anyagösszetétel.amúgy egy pár hete árultak a duen-en púpos tetejû dugókat õket kellene megkérdezni az eredményrõl.

1485 Mazák Viktor 2010-02-12 14:27:57

Szevasztok

Egy újabb barkács agymenés, csak erõs idegzetûeknek :D. Mi lenne, ha a dugattyú tálát felhegesztéssel csökkentenénk (a tálba igényesen felhordott anyaggal). Púpos dugattyúkat készítenek hasonló megoldással (nem arra kell gondolni, hogy szevasz Józsibá, nyomjá má két pálcát erre a hengeres izére). Nem kell szedni a blokkból, a köbcenti megmarad (no jó, fogjuk rá...), a motorszám is, nõ a kompresszió-viszony, viszont kapunk egy "vajon mikor fárad el?" motoszkálást a szürkeállományunkba minden egyes indításkor.

1484 Őry Gábor 2010-02-12 12:36:19  Előzmény:Muczán Gábor: 70099

És emilben is elérhetõ? Legyen elérhetõ, lécci!