Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Akkor nézd + a bal hátsót is, mert ha ez is meleg, akkor walszeg lewegõs az a kör. Ha csak a jobb elsõ, akkor munkahenger ill. wezetõcsap begyógyuás az elsõdleges gyanú.
igen, nyomom, elengedem, és gyengébben, de továbbra is fog. ezt nem mindig csinálja. az elõgyuszit megnézem majd holnap, bár nem nagyon értem, hogy az elõgyújtás miatt miért tekerné erõtlenül az önindító a motort.
99% a gagyi magyar föfékhenger! Az egyik kollégának (2T) ugyanez a jelenség, mikor bemelegedik a fék egy picit, elkezd fogni. Õ ilyenkor kiszedi a fékgombát, majd visszateszi, de Te ezt ne nagyon tedd, ha nem muszáj, mert 4T-nél nekem eddig mindig beesett utána a pedál, és egy kínkeserwes, gyötredelmes légtelenítési kísérletben wégzõdõtt(lásd lejjebb).
Nézd +, h a nyomórúd és a fõfékhenger között megwan-e a holtjáték, (azaz hallod-e a koppanást, ahogy hirtelen rálépsz a fékre).
Ha igen, akkor én légtelenítenék egyet, bár ez a 4T-n sztem egy lehetetlen dolog, de azért érdemes +próbálni. Mindenképp 2 ember kell hozzá, szigorúan a nyitós-elzárós protokoll szerint! Ne ijedj meg, ha lenyomás után, miután a segítõ már elzárta a légtelenítõt, elengeded a pedált, majd mikor újra rálépsz a pedálra, az beesik padlóig. Tapasztalatom szerint fékfolyadék wmiért(???) nem képes lefolyni(!!!) a tartályból az ffh-ba "csak úgy", már több autón szoptam ezzel. Teendõ: pedál benyom padlóig, majd amilyen hirtelen csak tudod, engedd el a pedált úgy, h magától pattanjon vissza alaphelyzetbe (visszaengedni nem jó!). Néhány ilyen próbálkozás után egyszer csak leszippant egy kis folyadékot, ekkor már rá tudsz pumpálni, h újra kemény legyen a pedál és folytatni tudd a légtelenítési kísérletet. És ezt a szopást minden egyes légtelenítõ nyitás után sajnos el kell játszani, ami 10-20 nyitás is lehet fékmunkahengerenként. Elég idegõrlõ. Közben nehogy kifogyjon a tartályból a nafta, erre nagyon figyelj!!!
Ha nem lewegõs, a wezetõcsapokat is érdemes csekkolni - ahogy már említették, h nem gyógyultak-e be ill. h a fékmunkahenger dugattyúi nem gyógyultak-e be.
A fék az érdekes. Mármint nyomod és ha elengednéd, akkor is fogna még az elsõ? Ha igen, akkor talán a fékbetétek megvezetõ pálcái dzsuvásak. Talán...
Az önindítóra azt tudom mondani, hogy talán nagy az alapelõgyújtás, ekkor szokott erõtlenül tekerni az önindító. Pl. a héten raktunk össze egy motort és akkor is elõjött, visszatekerve máris szebben forgott és el is indult a gépezet. A te esetedben viszont valószínûbb az új akksi valamilyen jellegû problémája szerintem. Esetleg teszteld le másik kocsiban is. [i](Módosította Spityu 2010.12.18. 20:40-kor)[/i]
Szóval, 4T trabi fékpedál nagyon felkeményedik, és ilyenkor az elsõ fékek fognak (mármint beragad a fék), de nem blokkolásig. Aztán kis idõ múlva enged, és a fékpedál sem fog annyira fent.
Másik, önindító nagyon nehezen teker új akkumulátorral, azzal mi lehet? Nehéz kiszerelni? [i](Módosította Jurij 2010.12.18. 20:28-kor)[/i]
Nagyon érdekes ez az olaj felnyomós történet, bár már régen hallottam elõször, azóta sem értem, h hogyan képes felmenni egyszerre ennyi az olaj egy, az olajszintnél magasabban kezdõdõ csõcsonkba...
A gyári csõben is ott a törés, ne aggódj, a magyart meg max fél éwente amúgy is cserélni kell, mert - nem találod ki;) - nem olajálló és szétreped...
Mostanság minden nap zúzom az új gépet sóban-fagyban (sajnos), és figyeltem, nehogy elõforduljon az említett kappucsínós jelenség. Eddig - kopp-kopp-kopp - hála az égnek semmi, pedig próbáltam melegen és hidegen waló elindulást is.
Esetleg ez összefüggésben kéne legyen a motor elhasználódottsági fokáwal, azaz a túlsok kartegáz esetén mindig elõ kéne, h forduljon ez hidegben?
Apropó, hideg, wagy már meleg motornál fordult elõ Nálad a jelenség?
Üdv! Van valakinek tapasztalata gyári trabi benzinkályhával? Szereztem egyet de nem az igazi. Azt hittem sokkal jobb lesz tõle a fûtés, de nem fúj túl meleg levegõt. A belseje szép vörösen izzik, úgyhogy elvileg jól mûködik. A gyári tankja meg a benzinpumpa hiányzik, bontóban találtam egy eberspacher pumpát hozzá, arról megy. Nem is ég stabilan, könnyen kialszik, csavargattam már a levegõcsavart, benzinmennyiséget állítottam, kipucoltam de sehogy nem jó. Mennyire voltak üzembiztosak ezek a kályhák, meg egyáltalán javít valamit a fûtésen?
Kedves Klubtagok/Barátaim! 2010.12.31-én Szilveszterkor Trabant-Wartburg baráti találkozót szervezünk Kecskeméten!A program:31-én 10-11-ig gyülekezõ a kecskeméti Nagy Tesco parkolójában benzinkút mellett! 11.30-tól felvonulás a városban,12-ig utánna irány a Buborék Sörözõ és Étterem ahol menü fogyasztása lehetséges! A menü:Grízgaluska leves,Tojásos lecsóval töltött sertésszelet fûszeres burgonyával! Ebéd után kötetlen beszélgetés amíg kedv kitart és délután mikor mindenki menne elõtte évbúcsúztató felvonulás ismét a városban!Zárásként ismét a Tesco parkoló Kölyökpezsgõs (jogsira való tekintettel)koccantás hangos buék elköszönés és mindenki mehet amerre menni szeretne! A szervezõk mindenki szeretettel várnak és mindenki vendégünk egy pohár meleg teára! Mindenkit Szeretettel várunk: Szilveszter,PEDROH,2TJanó
U.i.:Mindenkit megkérnénk,hogy dec.29-ig jelezze részvételi szándékát és hogy kér-e menüt a Buborékban mivel szilveszterkor nem fõznek normál mennyiségetés ha sokan lennénk többet fõznek hogy mindenkinek jusson!Köszönjük!
Ma Zombie (ismered szerintem , legalábbis hallásból) gépe eljátszotta ugyanezt! Nívópálcánál is felnyomta az olajat, meg a boxkesztyû levétele után a karbi tetején is állt az olaj, belül meg ahogy te írod egy kis kapuccsinó volt a karbiba! Neki egyenlõre kikötöttük a kartercsövet a boxkesztyûbõl és ledugóztuk a helyét addig is aztán kitakarítottuk a karbit így hibátlan megint! Majd ha nálad minden hibátlan lesz ezek után hogy kitakarítottad a kartercsövet meg a tartályt lehet megmondom neki hogy õ is pucolja ki és kösse vissza! Egyenlõre annyiban maradtunk lehet kivezeti az autó aljára!
Megvolt a kartercsõ + doboz takarítás, meg persze a karbié is. Kicsit csavartam nyitóirányba a szívatón is. Ma mentem 100km-t, és utána nem volt se olaj se kapuccsinó a szívócsonkban, a kartercsõben picit halványan, de elenyészõ. Amikor szét volt szedve az egész, a szelepfedélen befújtam és szépen jött vissza a kartercsövön a levegõ, pár bluggyanás után. Az alsó kartercsõ ami a blokkra megy utángyártott, és van benne egy derékszögû gyári hajlítás. A teóriám az, hogy ez okozta a bajt, mégpedig azzal, hogy a derékszög miatt, felhalmozódott és megállt benne a dzsuva idõvel, és beleköthetett a nagy hidegben, az olaj feldúsult a kartergázzal, miközben a nyomás is nõtt a karterban miatta, és egyszercsak felerõszakolta magát. Ezt megoldottam úgy, hogy levágtam a csõbõl, és a derékszöget feljebb húztam, így már jóval kisebb szöget zár be, nem ad vízszintes talajt a kapuccsinónak. Szerintem a gyári csõ majdnem egyenes volt anno, nem értem miért ilyeneket gyártanak. Most még megyek pár próba km-t, a szívatót most visszaállítottam, hátha nem befolyásolja a dolgot.
Pont most a napokban töltöttem után olajat, mert a szelepfedélnél folyamatosan ereszt, és fogy. 1 lityót töltöttem után, mert már erõs kanyarban bevillogott az olajnyomás. De még így is csak a nívópálca 1/3-nál volt a szint. Szerintem most reggel az a kb. 1 litert ki is nyomta. Voltam ma szerelõ havernál, õ is hasonlókat mondott, meg még azt, hogy sokáig van szívatón, nagy a vákuum, és nem is felnyomja, hanem felszívja az olajat. Lehet hogy benzines az olaj, de igazából ez ellen nem tudok semmit sem tenni, minthogy az egész témával kapcsolatban tanácstalan vagyok már. Ráadásul azt is észrevettem, ha nincs bedugva a kartercsõ, köztes tartományokban torpangat gyorsításkor. Azt szereti ha be van dugva. Most nem merek több olajat önteni bele, pedig megint villog az olajnyomás erõs kanyarokban, félek, hogy megismétlõdik az egész.
jocking: Erre én is gondoltam, de egyenlõre csak csinálok egy kartercsõ/doboz takarítást, meg a karbit újfent kipucolom, meg még állítok a szívatón, hogy picit nagyobbra nyissa hidegben a csappantyút, ne legyen akkora vákuum. Igazából ha ez sem jön be, marad a kartercsõ lelógatás.
Ez általában abból van, hogy valamelyik kartercsõben megfagy a kicsapódott víz, és lesz benne egy szép kis dugó. Ilyenkor a másik, még el nem dugult csövön meg szépen felszalad az olaj a karbiba. Nekem is volt már ilyen, de én megoldottam a dolgot: vettem 2 direkszûrõformájú kis szellõzõt a 2 kivezetõ csõre és mind a kettõt lelógattam a kocsi alá. Azóta se volt ilyen gond, a fizikai kialakítás miatt nem is lehet. :)
Olajszint megfelelõ? Esetleg nem benzinesedett el a motorolaj? Szagáról és a viszkozitásáról felismerni... jéghidegen is majdnem olyan, mint amilyennek üzemmelegen kellene lennie. Nekem úgy tûnik, mintha habosodna és amiatt jutna fel cseppfolyós anyag is a gázok mellett a karbiba.
No ma reggel hazafele ismét megfulladt a drágám ebben a nagy hidegben. Egybõl levettem a szívócsonkot, hátha megint kappuccsinósak a fúvókák. De nem, most színültig voltak olajjal! Rohadt mérges vagyok. Egy pár benzines beöntés után csak haza tudtam jönni, persze a csövet lekötöttem, de mikor hazaértem, fogadott a köv szép látvány. Az egész motortér csupa olaj lett, de addigra a kartercsövön csak a gáz áramlott kifelé. Most akkor csak el volt valahol dugulva? Akárhogy húztam kézzel a gázkart, már nem jött csak a gáz. Az az érdekes, hogy a múltkori eset is a nagy hidegben történt. Tanácstalan vagyok. Amit tudok csinálni, az a kartercsõ és karterdoboz kitakarítása (na meg a karbitakarítás újfent), aztán vissza az egész. De félek, hogy újra megismétlõdik az egész, amikor nagy hideg lesz. Dugulás lehetett abban karterdobozban? Vagy mitõl nyomja fel kompletten az olajat, és mér csak a nagy hidegben?
A tegnapi nap felcsaptam mûszerésznek! Apám erre azt mondaná hogy mûszer volt csak a többi hiányzott!:D Na szóval a viccet félretéve sikerûlt két feketedobozból eggyet csinálni! Kb. 3 órámba kerûlt de megérte mert jólett!
Van egy emberem, aki évek óta javítja nekem a tirisztoros gyújtásokat. Komplett felújítja, kábelt cserél, és tranyókat ha kell. hívj az irodában, és el tudom intézni a javítást.
a hétvégén elment vadászni a tirisztoros gyújtásom esetleg javítani lehet-e vagy kuka az egész? Van itthon mégegy de annál csak az egyik henger jó a másiknak nem ad szikrát! A kettõbõl lehetne eggyet csinálni szerintetek?
Sziasztok. 1.3 wartburgon kuplungot cserélünk, és kéne egy kis segtíség. Valaki el tudná mondani, vagy esetleg le tudná fényképezni, hogy a kinyomócsapágy rugóit hogyan kell beszerelni? Amikor szétszedtem a váltót és a motort, akkor leesett a helyérõl, és nem tudom, hogy hogyan kéne visszaszerelni. Üdv: Zoli
Egy ilyen ablaktörlõ kapcsolóval mennyire lennék közveszélyes? Beltér átalakítgatáson dolgozok, s ahova szánom, ott nem fér el az intervallumos... Valakinek van tapasztalata?
Nem a fék, az tutkó-zsír-fix. Ez az a tipikus 4T nyííí-nyííí hang, csak éppen folyamatos, "polifónikus" werzióban ;). Melegben nincs semmi hangja, csak a mostani hideg hozza ki belõle ezt az egérsírást...
Köszi az infót. Most már leesett, hogy mirõl van szó. :D Nem olvastam el elég figyelmesen a leírást és benéztem a dolgot. Azt hittem a fûtõradiátor környékén van valahol, de most újra elovasva láttam, hogy a hûtõrõl van szó. :D
Hûtõmaszk, hûtõrács, homlokfal, autó eleje, több szó nem jut eszembe rá! :) És az autó elején találod 16 lyukkal! :D [i](Módosította Adam 2010.12.06. 11:30-kor)[/i]
Igazad lehet az elbenzinesedést illetõen. A légszûrõ elé való bekötés nagyon szupi 5let, mihelyst lesz rá idõm, és barkácskedvem, meg is csinálom. Amúgy megvolt ma a karbipucolás + gyári légszûrés aplikálása. Elsõ próbakörön (megvártam az üzemmeleg állapotot) nem tettem vissza a kartercsövet úgy mentem, de a köztes tartományban levõ torpanás még mindig megvolt, bár már nem olyan mértékben, de zavaróan. Visszamentem, bekötöttem a kartercsövet, hozzáállítottam az alpjáratot + picit tekertem még egy kicsit az elõgyújtásnak. A második körben már határozottabban jobb volt, enyhe torpanást érezni néha, ha lassan gyorsítanék, bár ez a hiba fellépte elõtt is megvolt. Most kicsit tanácstalan vagyok, hogy mitõl is jött rendbe a második próbakörön: 1. Addigra "sült" össze a frissen összehajított karbi? 2. Kell valamilyen egyensúlyi állapothoz a kartercsõ? 3. Az elõgyújtás felé picit továbbtekert elosztó? A karbis témát már tapasztalatból tudom, hogy majdnem minden eddigi összerakás után, kellett neki kis idõ míg észheztért. Általában 1-2 próbakör. Ma megyek reggel munkába, az elsõ dolgom az lesz (ha sikeresen beérek), hogy kihúzom a kartercsövet és lecsekkolom mennyire kappucsínós.
madogery: A fém kis csappantyú nekem "rallyszallaggal" van a fûtõradiátorhoz ragasztva, az emelõrúdja persze emiatt kikötve. Nagyon jó a fûtésem még -10-ben is, tegnap reggel megtapasznyaltam. Csak kár, hogy vagy 10 helyrõl meg szökik befelé a hideg. Kíváncsi lennék, ha jól szigetelt lenne az autó, milyen meleg lenne benne? Egyenlõre viszont csak álom. :-)
Nem csúszik az ékszíj, a fék kicsit pulzál, de csak fékezéskor;), nem ezek okozzák. Ha bemelegszik, akkor bekussol, talán zsír kéne a féltengelyekbe és a csapágyakba, de nemkap;). Most legalábbis biztosan nem...
Ja 100Ft-os fûtéstunying 4T-hez:
(feltéwe, hogy a fûtõradcsin normálisan átmegy a folyadék és nincs dugulás;))
1. Kartonlappal el kell takarni a maszk lyukait, mindet (érdemes belülrõl fehérrel, mert még jól is néz ki). Jól oda kell kötegelõzni a maszkhoz, nehogy a hûtõre felfeküdjön, mert akkor nem tud átáramlani a lewegõ a hûtõn, és ekkor könnyen átmehet wízforralóba a történet.
2. A fûtõradiátor feletti fémlemezke (ami a legtöbb kocsinál kiesik) zárjon rendesen, azaz zárt állapotban alatta nem tudjon áthúzni a zúg a résen(ha van). Nálam tátongott a rés rendesen, így ide is beapplikáltam egy papírcsíkot.
Most úgy fût, mint a p*csa;), nem melegszik, és gyosabban beáll az "ühõm".
Lehet, hogy a hidegek miatt nagyon elbenzinesedik az olaj (automata szívató) és emiatt lesz habos. Amúgy hallottam már olyanról, hogy az ugyancsak eldugult kartergázkivezetés és a benzinesedés miatt a gyújtástoronynál kúszott fel az olaj Ladánál, ahol szikrát kapva kigyulladt az egész. :) Szerintem próbáld meg akkor kivezetni a szabadba, esetleg még a légszûrõ elõtt bevezetni a kartergázt, ruszkiknál úgy van megoldva.
A motor már közepesen kopott, régebben írtam, hogy 10-10-10-11 a kompresszió benne. De az az érdekes, hogy nyáron is szedtem szét párszor a karbit, ès vagy minimálisan, vagy semmennyire nem volt túrós. Most, hogy ezek a hidegek vannak, elõjött. Ezért is gondoltam a gyári légszûrés visszaépítésére, eddig mindig megtettem ahogy a tél jött, csak most elmaradt. Ledugózni semmiféleképpen nem fogom a blokkot! Olyan volt már régebben amúgy (a régi motorommal), hogy annyira eldugult a karterdoboz, hogy az olaj a nívópálcán jött fel. :-) Szóval akkor nem gáz, ha valahova kivezetem a kartercsövet? Bár lehet megszûnik ez a hiba a gyári légszûrés visszarakásával. Tuti nem HF-es, idén tavasszal lett megcsinálva a HF, és a vizem sem fogy, nem is forral. Most még haza kell lépnem valahogy vele, aztán karbipucolás, és miegyebek. Remélem jó lesz, de a kartercsövön még filózok, hogy legyen.
madogery: nekem (nyiknyiknyiknyik) hangot hallat, de tudom, hogy az "elszabályzódott" tárcsa lökdösi a fékpofát. :-D
Helló! Nem gondoltál arra hogy esetleg az ékszíjad csúszik és az adhatja ki ezt a visító hangot?Azt is szerintem megnézned hogy nem-e kopott vagy nincs-e kitágulva az ékszíjad!
Ez a "nyinyü-nyinyü" az, csak az enyémen ez konstans nyííííí, ráadásul több szólamban, rettenetes! Gondoltam a gumiharangra, de hogy mi-mihez érhet hozzá, ezt nem értem. (A harang "hurkái" nem érnek egymáshoz)
Illetve néha elõjön egy "nyinyü-nyinyü" jellegû a kerék fordulatszámával szinkronban lévõ hang, ami valószínûleg gumiharang. Esetleg fék, bár nem olyan jellegû.
Kartergáz lecsapatásra, szûrésre többféle módszer létezik, van egy "bödön" nevû házibarkács, ami hasonló a gyári 4T-hez. Van aki drótszálas súrolószerûséggel töm a csõbe/dobozba, de láttam már a blokkra szerkesztett segédmotor karbira való direktszûrõt is. A lényeg, hogy elégg mérgezõ gázokról van szó, amit azért vezetnek vissza a karbiba, hogy elégetve kevésbé mérgezõ égéstermékké váljanak. Ha nagyon tejfölösödik, akkor érdemes lehet kikötni a karbiból és valahogy lecsapatni. A túrósodás általában kopott motorra vall, esetleg hengerfejességre (víz-olaj emulzió). A motorra nézve nincs különösebb hatással, ha kikötöd, egyet nem szabad: a blokkot ledugózni. :) Illetve egy negatívum elõjöhet, némely típusnál bele van kalkulálva az olajgõz a motor felsõ kenésébe.
Nem tudja wki, h mi adja hidegben, azt a jellegzetesen síró, 4T hangot? Megõrülök tõle, olyan hangos, nekem a csapágy ill. féltengely a gyanús, de potyára nem esnék neki ebben a "nyári hõségben"...
Elõre is köszi! :) [i](Módosította madogery 2010.12.05. 11:22-kor)[/i]
De régen jártam itt. De feldobok egy labdát ha már erre jártam. (4T) Mentem ma dolgozni reggel, és ellégé cúg volt, felénk kb. -10. Egyszercsak elkezdedett fúlni az autó, de úgy mintha elfogyna belõle a kraft, tehát nem rángatva, mint amikor a benya fogy ki. Megálltam, beindítottam újra, de ahogy elindult le is horkang gázadásra, és lefulladt. Ezt még 2x eljátszottam, aztán felnyitottam az orrát, hibát keresve. Minden gyújtással kapcsolatos dolgot átnéztem, átrángattam, aztán újra próba, de ugyanaz a hibajelenség fogadott. Ezek után vettem le a karbiról a szívócsonkot, és szép sûrû kappuccsinó fogadott a karbi fúvókáinál. Azt tudni kell, hogy nekem elég nagy a kartergázam, ergo könnyebben hordja fel a cuccot oda, mint egy olyan gépnél aminek alig, vagy nincs is kartergáza. Azt még tudni kell, hogy még direktszûrõ van a karbin, szerintetek ez rásegíthet a kapucsínósodásra? (szép szó). Szóval nagy nehezen kitisztítottam felülrõl egy kis benzinnel, sokadszori indításra meg is maradt az alapjárat, de vagy csak nagyon lassan tudok vele menni, vagy padlógázon, a köztes tartományban horkan, fullad. Nem úszom meg a karbitakarítást asszem. Mellesleg a kartercsövet kikötöttem a szívócsonkból, egybõl szebb és jobb az alapjáratom is. Amúgy arra gondoltam, hogy vissza sem kötöm, valami hosszû csõvel, bevezetem a kocsi alá. Van valami rossza hatása a motorra nézve? Legalább nem rontja le a bejutó levegõ minõségét a sok kartergáz. Illetve visszateszem télre a gyári légszûrõ rendszert, szerintem ennek is köze lehet a túlzott kappucssínósodáshoz. Ötlet?
A 2011-es augusztusi találkozók idõpontja már meg is van!
Családi Veterános Hétvége Balatonakaliban: 2011 Augusztus 5-7-ig, péntek-szombat-vasárnap.
Nagy Nyári Találkozó, Alsóörs: 2011 Augusztus 11-14-ig, Csütörtöktõl-vasárnapig.
Az idõpontok megfelelnek az évtizedes hagyományainknak, a kempingvezetõnél már le is foglaltuk a rendezvényekre a helyszíneket. Aki tudja, már most intézheti a szabadságát! Az idõpont biztos, a részletes programokról a februárban tartandó elnökségi ülések, illetve a közgyûlés után tudunk beszámolni.
Addig is várjátok a Mikulást! A Boci vezette TWK mikuláskommandó idén is cukorkaesõvel támadja a gyanútlan lakosságot, gyermekeket és a mit sem sejtõ szende, naiv lányokat....;-))))
Ja,így már értem.Mert nekem még sohasem néztek motor meg alvázszámot,pedig rengetegszer igazoltattak fõleg régebben. A Zasztava motor is fiat 127-es blokk...:-)
Sajnálattal hallom hogy ez már nem nagyon lehetséges! Utánna járok a kpm-es ismerõsnél is hogy õ mit tud errõl! Most tudok egy Zastava motoros trabit lejárt mûszakival 20000-ért! A héten megnézem! Én még ilyenrõl nem hallotam hogy Zastava motor legyen egy trabiba!:D
Épp hirdetnek egy eladó traburgot: [url]https://racing-bazar.hu/versenyauto/amator-zartpalyas/papiros_traburg_70.000[/url] Nem tûnik valami igényesnek de a papír megér ennyit.Utána jártam meg lehet oldani a papírozást,kb 100 gurigába fájna,+ utána egy kpm mûszaki ára. [s]Nekem nem ér ennyit kétévente átrakom kompletten az elejét,nem nagy munka.Ha neked van ismerõsöd azt sem muszáj.Fenn van egy trabi hátsódob amitõl "trabis" hangja lesz,meg egy régi sûrû hûtõrács h ne látszódjon a hûtõ,még soha senki nem kérdezõsködött.[/s]
Sajnos én is csak megerõsíteni tudom a dolgot.Már jó pár éve nem engedik sem a wartburg,sem a fiat motor beépítését... Esetleg ha sikerülne egy már engedélyezett átépítésû forgalmit szerezned... A fékrõl viszont ha valakinek lenne tapasztalata,örülnék,ha megosztaná.. Nekem wartburg fékrendszer van a forgalmimban,és eddig még a rendõr is elfogadta, annak ellenére,hogy tárcsafékes a gép,de azt szoktam mondani,hogy én a négyütemû wartburgra gondoltam..:-)