Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7183 Bencze Robi 2014-03-24 07:44:57  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Nagyon sokakat érdekelne!!! :D nekem is hasonló problémám van, mint amit Spityu írt , de nálam ez a lehörgõs ledadogós dolog, fordulatszám levesztés lehalás, már nagyon idegesítõ méreteket öltött....

7182  Spityu 2014-03-24 07:32:37  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Érdekelne... tegnap 100km-t kellett vontatni emiatt. :) A következõ pótalkatrész, amit beteszek a csomagtartóba, az egy rongydarab lesz és gyufa.
A jelenség: két hete kezdtem el újra használni benzinen a verdát (én hülye), aztán tegnap hosszabb távra is kellett vele mennem. Eddig az volt, hogy hidegen az átmeneti rendszer nem szuperált, dadogott, vagy alapjáraton ment, vagy pumpálni kellett rendesen a gázt neki. Meleg(ebb)en megszûnt a jelenség. Aztán most egyszercsak már melegen is elkezdte, majd végül teljesen elromlott, csak alapjárat volt, nem lehetett sehogy sem elindulni. A karbinál fõként a boxkesztyûnél elkezdett szivárogni valami trutyi... igen, a benzintõl felhígult kartergázzal érkezõ olaj (valószínûleg már kopott kissé a motor és leszivárog a dugók mellett)... nem mondom, hogy színültig volt "olajjal" a karbi a boxkesztyû alatt, de elég jelentõs mennyiség volt benne. Kérdésem az volna, hogy valóban ez okozhatta-e a hibát? Az út szélén lebontottam a karbit, ma pucolom el, a kartergázt pedig örökre kikötöm a hattyúnyak alá (de bödönnel), a boxkesztyût pedig ledugózom. Lehetséges, hogy ezt valami más okozta? Egy gyertyát megnéztem, nagyon szép volt (eredeti NGK, keveset futott), ill. a többi is jó szerintem, hallatszik az alapjáraton. Egész pontosan egy nagy gázfröccsöt lehet adni, akkor szépen felpörög, de ha ott tartanám, ledadogna. Szóval a gyújtásra sem gondolnék (pl. magas tartományban rossz, alapjáraton jó). Illetve a kezdeti bemelegedõs hibánál a gázüzem tökéletes volt (márpedig az sokkal-sokkal érzékenyebb a gyújtásra). Mi okozhatja ezt? Az olaj vagy az abban lévõ szennyezõdések eltömíthettek valami levegõ fúvókát? Más nem jut eszembe. A szívató ki van kötve teljesen (vagyis mindig nyitva van).

7181 jocking . 2014-03-23 18:54:09  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Há' hogyapitsábane érdekelné a közönséget. :D:)

7180 Németh János 2014-03-23 18:49:51  Előzmény:Kárász Endre: 75791

Bocs nem olvastam végig :) de a tény az igaz ha keresi valaki, tudok jó pár tanácsot adni, képeket is megosztani

7179 Támba Csaba 2014-03-23 18:36:34

Izé...

Sokan szívnak a 4T karbikkal. Hörög, dadog fullad, sokat zabál. Aztán csináljon bármit a dolgozó a hiba nem igazán szûnik meg. Pedig elvileg a karbi szuper. Ha érdekli a nagyközönséget két sok esetben fennálló, banális hibaok, akkor némi illusztrációval megspékelve közzéteszem a két lehetséges bûnös kilétét:)

7178 jocking . 2014-03-23 16:16:47  Előzmény:jocking .: 75793

Hmmm... Nem sok mindent találni a témában, képeket kifejezetten nem. :D De nekem annyi tûnik fel, hogy a wartburg (és azonos VW) motoroknál a dugattyúban a "gödör" mintha mélyebb lenne, de annyira vacak képeket találni, hogy nem egyértelmû. Az én olvasatomban ez annyit tesz, hogy 1.3 fõtengely trabi dugóval nagyobb kompressziót jelentene. :confused:

7177 jocking . 2014-03-23 15:54:18  Előzmény:Varga Tibor: 75792

Miben más? A wartburgéban sekélyebb a "gödör"?

7176 Varga Tibor 2014-03-23 14:43:23  Előzmény:jocking .: 75778

Azért kell cserélni a dugót is, mert más az égéstér kialakítása az 1.1/1.3 dugókban.

7175 Kárász Endre 2014-03-23 11:39:33  Előzmény:Németh János: 75790

Az eredeti kérdés 2T Trabira vonatkozott. Azon belül is az "új fajta" karbira (28H1-1).

7174 Németh János 2014-03-23 07:54:26  Előzmény:Papp Róbert: 75785

Hello. Közbeszolok én is, nekem gyári 1,1 em van a karburátor helyes beállítása a következõ: kis csavar 3,5-4 fordulat( co csavarnak irja a könyv) nagy csavar 1,5-2 fordulat közt (levegõ csavarnak irja a könyv) DE EZEN BEÁLLITÁSOK NEM SOKBAN, DE ELTÉRÕEK MINDEN TRABIBAN, VALAHOL KEVESEBB VALAHOL TÖBB, olyan Trabirol is Hallottam amin forditva voltak ezek az értékek...
következõ,... Ezt sajnos látni kell, enyém fél évig tekertem mire teljesen jo, megy mint a rakéta, bár városi fogyasztás 10, de nehéz a lábam, viszont hosszú távon( M3 as végig) 110 es tempóval stabil 7 literre jött ki,lefelé is visszafelé is.

7173 Támba Csaba 2014-03-21 19:49:03  Előzmény:Papp Róbert: 75785

Háááát...

Elõbb pont az "egyéb" dolgokat kellene kiszûrni és aztán szemügyre venni a karburátort.

Esetleg, ha elõzetesen meg volt bontva a motor, akkor a fordítva beszerelt vezérlõtárcsák is megbolondítják a gépezetet.

7172 Őry Gábor 2014-03-21 19:08:28  Előzmény:Papp Róbert: 75785

mindkettõ kb. 3. A nagy az nem keverék, hanem levegõcsavar, azzal állítasz alapjáratot. A másikkal a CO-t, amit otthon nem tudsz mérni.

7171 Őry Gábor 2014-03-21 19:04:08  Előzmény:Papp Róbert: 75783

Nem véletlenül a hidegindító állítócsavarjával állítottál alapjáratot?

7170 Kovács Ádám 2014-03-21 17:01:13

Sziasztok!

1 hete cseréltem hidrotõkét, mert csattogott, újat vettem, a hõfokmutató amint eléri a kb 85-90 fokot elkezd csattogni, az olaj is nemrég lett cserélve kb 2 hónapja, 10-40-es. Kérdésem miért csattog az új hidrotõke, szar az új? Vagy valami más gond van?

7169 Papp Róbert 2014-03-21 14:09:17  Előzmény:Támba Csaba: 75784

Igen, ezekre én is tippelek, csak gondoltam kiszürném a karbi beállítási hibáját elõbb, aztán a fõtengely szimmering, egyéb falslevegõ.
Szívócsõben hol kaphat még falsot?
A karbi felfekvõfelülete természetesen kajmult volt, de síkoltam.
Más még?

Esetleg valakinek valami mesterfogás?
A "nagy" keverék csavar, és a ledugózott alapjárati keverékcsavar hány fordulatot legyen kitekerve?

Köszönöm !

7168 Támba Csaba 2014-03-21 12:43:06  Előzmény:Papp Róbert: 75783

Falslevegõ a szívócsonkon, alacsony benzinszint, vagy amennyiben még szimmeringes a motor akkor lehet fõtengely szimmering is.

7167 Papp Róbert 2014-03-21 09:47:52

Sziasztok
Segítségre lenne szükségem.
28 H-1-1 karbim van egy kis trabi motoros kerti trakeszon. És nem bírok rájönni, hogy kell belõni ezt a karbit.
Alapjáraton pörög nagyon. A pillangószelep tengelye megkottyan, de annyira vészes még.
Szivatóval indul jól, de melegen semmi alapjárat. Hidegen visszatolt szivatóval is elketyeg alapjáraton.
Köszönöm elõre is a segítséget.

7166 Farkas Zoltán 2014-03-19 22:55:56  Előzmény:Farkas Zoltán: 75781

A végcél 2-3liter/100km vagy 0 azaz nulla liter benzin vagy etanol ugyanilyen távra. Tudom hogy lehetetlennek tûnik ez a vállalkozás (ahogy régen sok más is az volt) de elvileg megy csak át kell ültetni a gyakorlatba...
"Kisérleti jármû,mosni tilos!" :D
Ha meg elzárják az etanolcsapot marad a shell 100 vagy a 98-as oktánú benzin jóval kisebb fogyasztással...
[i](Módosította kinca69 2014.03.19. 23:58-kor)[/i]

7165 Farkas Zoltán 2014-03-19 22:44:45  Előzmény:jocking .: 75780

Jártam vele elég sokat(13 ezer km),és minden bírja a szûrõ kivételével.Az elsõ szûrõ 2 hét,a második 2 hónap után cserés lett a sok trutyi miatt. 315-365 Ft litere és ha nem eszik másfél literrel többet belõle akkor olcsóbb...Azóta hogy felemelték az árát 2-3 havonta teszek bele 4-5litert tisztítási,vízmentesítési célzattal. Olyan mint az injektortisztító adalék csak ez kicsit hatásosabb talán. :)
Amúgy 138-as fõfúvókát tettem a karbiba és ugyanúgy ment mint benzinnel.
Végig teszteltem az arányokat benzinnel keverve is és egynegyedig jó a gyári karbival is.

Ha megnövelem a kompressziót plusz teljesítményt kapok ami a 20% túlfogyasztást ellensúlyozza a reményeim szerint... vagyis lesz egy tunning motorom ami ugyanolyan mint az alap moci benzinnel.Viszont olcsóbban,kevesebb károsanyaggal üzemel!
Azon kívül van még más újításom is amivel lejjebb veszem a fogyasztást de ahhoz is nagy nyomás kell az égéstérbe...;)

7164 jocking . 2014-03-19 09:06:15  Előzmény:Farkas Zoltán: 75779

Nem akarok vészmadárnak tûnni, de amennyi információt én eddig az E85-rõl találtam, ott mindnek az volt a vége, hogy eszi a tömítéseket és a gumi alkatrészeket. Ráadásul már annyival drágább lett az idõk folyamán, hogy a megnövekedett fogyasztása mellett egyszerûen már nem éri meg tankolni. Persze ez csak az én véleményem.

7163 Farkas Zoltán 2014-03-19 05:58:55

Én csak maxi kompressziót szeretnék elérni E85 - höz vagy csak a normál benzinhez de nem tudom kiszámolni a blokktetõ és a dugattyú síkolását. Nem tudom mennyit lehet leszedni belõle.
A tervem az hogy tiszta E85 tel járva kb ugyanannyit fogyasztana a waresz mint benzinbõl most... ;)
Próbáltam keresni leírást a tunninghoz de nem találtam.
[i](Módosította kinca69 2014.03.19. 07:00-kor)[/i]

7162 jocking . 2014-03-18 23:19:13  Előzmény: Spityu: 75777

Végülis logikus. Csak azért merült fel bennem a dolog, mert itt az oldalon van egy "Trabant 1.1 tuning" cikk, amiben szó van az 1.1 blokk 1.3 "sításáról". A cikkben az van leírva, hogy cserélni kell a fõtengelyt, a hajtókarokat, de még a dugókat is. Ez fura, mert ha hajtókarból megoldották a löket változást, akkor minek a dugót piszkálni? Ráadásul szerintem egy blokkot a legjobb azzal a dugóval összerakni, ami egész addigi élete alatt együtt kopott vele (kivéve persze, ha már szétkopott minden és amúgy is cserélni kéne a dugót és túlméretre fúrni a blokkot...:D). Kellene valaki, aki látott már 1.1 és 1.3 motort is szétszedve. Tibke? :D:rolleyes:

7161  Spityu 2014-03-17 13:47:30  Előzmény:jocking .: 75776

Tudtommal olyan, mint a Lada zsugor: adott blokk, adott dugók, de nagyobbat "emelõ" fõtengely és rövidebb hajtókarok. Zsugorítottak - csak itt gyárilag.

7160 jocking . 2014-03-17 12:49:25

Csak kíváncsiságból kérdem, mert érdekel a téma:
A BKM820 és a BKM860 motorok lökethosszbéli különbségét pontosan mi idézi elõ? Miben vannak különbségek? Fõtengely? Hajtókar? Dugattyú? Mindhárom?:) Az én logikám szerint a fõtengelynek mindenképp nagyobbat kéne "emelni", az biztos más. Viszont akkor meg "túltolná" a dugót a blokktetõ síkján, ezért fentebb is biztos mókolniuk kellett valamit...

7159 Támba Csaba 2014-03-16 20:21:00  Előzmény:Nagy Szabolcs: 75774

Akkor haladni kell tovább. Elmondásod szerint az akkumulátor jó.

Így lehet beégett gyújtáskapcsoló (Trabantnál elõ szokott jönni), az önindító beégett, koszos mágneskapcsolója, bronzkefe kopás - szorulás, forgórész perselyek szorulása, tekercselési hibák, stb.

A gyújtáskapcsoló hibát ki tudod szûrni, ha kikötöd az 50-es kapocsról a vezetéket és összeérinted a 30-assal (akku +). Másik lehetõség az önindító mágneskapcsolójának direktre zárása egy villáskulccsal, vagy csavarhúzóval. Ez elõtt gyõzõdj meg róla, hogy a kocsi üresben van, máskülönben könnyen soron kívüli alvázellenõrzés lesz a dologból, ugyanis átmegy rajtad:)

7158 Nagy Szabolcs 2014-03-16 16:40:34  Előzmény:Támba Csaba: 75764

A kábeleket ellenõríztem semmi gond nincs velük.

7157 Támba Csaba 2014-03-16 07:36:18  Előzmény:Pápai László: 75771

Igen, így. Mert míg dolgozik a szívató dúsabb a keverék,így csak a dúsítás befejezése után szegényedik el a keverék érezhetõen.

7156 Támba Csaba 2014-03-16 07:34:06  Előzmény:jocking .: 75768

Igen, ez gyakori. Ezt untam meg a sajátomnál is.
Ilyenkor ha mûködõ motornál kicsit megmozgatja a dolgozó a karburátort ide-oda, akkor rögtön mutatja a hibát.

7155 Pápai László 2014-03-16 07:20:27  Előzmény:Támba Csaba: 75767

Akkkor gondolom ezt már meleg/lekapcsolt szibvatójú motornál érdemes megtenni, addig gyakorlatilag egész jó, amikor melegszik, fokozatosan emelkedik a fordulatszáma..

7154 Pápai László 2014-03-16 07:18:56  Előzmény:jocking .: 75768

Kipróbálom, é sremélem nem lesz gondja..Bár jó lenne ha kiderülne..Mondjuk, kényelmes, mert a városban nem kell gázt adni 50 ig::))

7153 Pápai László 2014-03-16 07:17:56  Előzmény:Támba Csaba: 75767

kipróbálom, köszi!

7152 jocking . 2014-03-15 21:35:24  Előzmény:Támba Csaba: 75767

Már ha a csatlakozási felületen szív falsot. Nálam már elõfordult olyan is, hogy a gumilap vízszintes irányban a közepe mentén repedt ki.

7151 Támba Csaba 2014-03-15 21:26:49  Előzmény:Pápai László: 75766

Igen. Egy féktisztító, vagy hidegindító spray-vel tudod ellenõrizni mûködõ motornál a fals levegõ bejutási helyét. A csatlakozó felületekre spriccelsz és ha valamelyik résznél változik a motor fordulatszáma, akkor ott biztosan kap plusz levegõt.

7150 Pápai László 2014-03-15 19:44:08  Előzmény:Támba Csaba: 75765

a gumilapra gondolsz?

7149 Támba Csaba 2014-03-15 18:53:59  Előzmény:Pápai László: 75761

Költségvonzat? Bontója válogatja. Sok esetben a szerelõk sem tudják mi a fene az:)

Kell a mikrokapcsoló tartólemezzel, a zöld labda (ami "pneu-akku" valójában), a vezérlõszelep és a relé a biztosítéktábláról. Típusonként változik a relé elhelyezése, valamint a mikrokapcsoló tartólemeze. Ezt úgy is át kell alakítani Trabanthoz.

A leírt problémád egyébként karburátor talp hibára utal. Én pl. meguntam az utángyártott vackokkal a szenvedést, megcsináltam magamnak bakelit lapból:)

7148 Támba Csaba 2014-03-15 18:48:41  Előzmény:Nagy Szabolcs: 75763

Mindkét fõkábelt ellenõrizd, fõleg a saruk állapotát mindkét végükön.

7147 Nagy Szabolcs 2014-03-15 18:46:03

Sziasztok!
Volna nekem egy Trabant 601-esem.
Olyat produkalt hogy rainditottam es az elsonel meg semmi problema, de olyan 3-4 inditasnal azt csinalja mintha lemerulne az akkumlator. Erre en vettem egy akkumlatort mert noname is volt meg, hogy ilyet csinalt. Megvettem az akkumlatort es ennel is ugyanazt csinalja...
3-4. inditasnal mar csak kattog egyet az onindito es semmi..
Mi lehet a baja?
Koszonom! :confused:

7146 Pápai László 2014-03-15 10:26:07

Valaki tudna infót adni a hirdetésekkel kapcsolatban? 6.-a óta inaktív a hirdetésem, nem tudom miért nem élesedik...Egyébként km spirált keresek, ha valaknek van elfekvõben...

7145 Pápai László 2014-03-15 10:25:13  Előzmény:Támba Csaba: 75759

Ez lehet hgy érdekelne...Milyen költségvonzata van?

7144 Pápai László 2014-03-15 10:23:50  Előzmény:Szabó Gábor: 75758

Már visszaállítottam, de akkor egyáltalán nem volt rángatása, emiatt volt a kisérletezés. Elvileg most a heélyén van a gyújtás(autovillamosságis megnézte, sajnos emberünk többször lát duplán, mint szimplán), de nekem nincs stroboszkópom hogy ellenõrizzem..A karbit kicseréltem, most sokkal jobb, de még asszem finomítható. Hidegen pár másodpercig nincs alapjáratom, utánna oké, ha belemelszik minimum 2000.et pörög alapon. Próbéltam, az alapjárat állító nagy csavart tekerni, ha tökig betekerem, akkor is 1500 körül van az alapjárat. A karbitömítés új, de én falslevegõre gyanaxom még mindig...

7143 Támba Csaba 2014-03-14 16:44:30  Előzmény:Szabó Gábor: 75757

VW, AUDI motorok egyes régebbi típusainál bevált megoldás volt az ún. "gyújtás-retarder" alkalmazása.

Pl. a Trabant 1.1 motorjának elõdje a GOLF I. és POLO I-II. típusokban is alkalmazott GL kódjelû motor is ilyennel van szerelve. A rendszer lényege, hogy a karburátor gyorsító szivattyú mûködtetõkarja elé be van szerelve egy görgõkaros mikrokapcsoló. Ez 30-35 fokos pillangószelep elfordulásnál zár és 1700-as fordulatszám alatt egy elektro-pneumatikus vezérlõszelepet nyit-zár. Ez a szelep kapcsolatban van egy vákuumdobbal (zöld labda a motortérben)ami a fékszervo csövérõl "táplálkozik".
Az ilyen motorok elosztója kétirányban vezérelt vákuumos elõgyújtás szabályozóval van szerelve, azaz a membrán mindkét oldalán van szívócsonk.

Mûködés:
A vezérlõszelep elektromos tápvezetéke 1600-1700 f/min alatt kap csak áramot egy fordulatszám figyelõ elektronikából.
Tehát ha valaki egy viszonylag alacsony fordulaton, pláne magasabb sebességi fokozatban rendesen beletapos a gázba, akkor a mikrokapcsoló zárja a vezérlõszelep áramkörét, ami vákuum alá helyezi az elõgyújtás szabályozó membránjának ellenkezõ oldalát, lerontva az ellenkezõ oldali szívóerõt. Így idõlegesen mintegy 6-8 fokkal visszaveszi a gyújtást a rángatás mentes gyorsítás érdekében.

A rendszer egyszerûen telepíthetõ a Trabantra különösebb átalakítás nem szükséges. 1.3-as motornál nem kell, csak az 1.1-nél van ez a rángatási hajlam.

7142 Szabó Gábor 2014-03-14 16:26:08  Előzmény:Pápai László: 75754

A túl hamar bekövetkezõ robbanás visszafelé akarja tolni a dugattyút. Betolni is nehéz ilyen esetben, no meg nem is használ semminek.

7141 Szabó Gábor 2014-03-14 16:22:49  Előzmény:jocking .: 75753

Elsõnek pontosan be kéne jelölni a szíjtárcsán a felsõ holtpontot, nem bízok a gyári jelölésben:).
Az elosztó faragása csak ötlet, szét kell húzni hozzá egyet, úgy elmélkedni, mit lehet trükközni a mechanikával. A röpsúly elõgyújtás felé állít, a vákuum is, de az egy pillanatra visszaenged, ha a gázt adsz. Ezt a visszaengedést kéne szerintem megnövelni, pozitív hatása jelentkezne indításkor és alacsony fordulatról való gyorsításkor is.
Nekem programozható elektronika van. Gyakorlatilag csak a rotor és a fedél mardt játékban. Ha nincs az elektronika, elvileg a felsõ holtpontban kell gyújtani. A gyújtást úgy 'programoztam', hogy 600-as fõtengely fordulat alatt a felsõ holtpontban legyen szikra. Felette viszont hirtelen emelkedik, 900-as fordulatnál már 30 fok az elõgyújtás, ha a fojtószelep zárva van (nyilván ilyenkor a legnagyobb a vákuum). Lehet egyszerûbb a táblázatot berakni ide, mint leírni a folytatást. Hasonló karakterisztikát figyeltem meg a befecskendezõs kocsiknál. Ez adta a kiindulási alapot, utána jött a finomítás.
Azt én is megfigyeltem, hogy az 1.3-as motorból nehezebb elõcsalni a kopogást, amit nem lenne hülyeség nem érzékszervi úton kiszûrni. Nyugatabbra exportált ladákon volt erre szerkezet, most ilyenre vadászok:)

7140 jocking . 2014-03-14 15:39:46  Előzmény:Támba Csaba: 75755

Nem is mondtam, hogy az, de régebben volt egy ilyen tézis is, hogy így is lehet. :)

7139 Támba Csaba 2014-03-14 12:09:14  Előzmény:jocking .: 75753

Ez a "módszer" korántsem korrekt.

7138 Pápai László 2014-03-14 07:13:59  Előzmény:jocking .: 75753

ez engem is érdekelne...Kipróbáltam már én is, azon a ponton, ahol a legjobban pörgött..Hidegindításnál úgy megfogta, mintha lemerült volna az akksi...

7137 jocking . 2014-03-12 21:09:04  Előzmény:Szabó Gábor: 75751

Ez az elõgyújtás faragósdi lehet, hogy érdekelne. Tudtommal az egyik módja a gyújtás beállításának az, hogy ott a legjobb, ahol a legmagasabb a fordulatszám alapjáraton (ahogy változik az elosztó tekergetésével). Nekem most jelre van összerakva, strobi szerint a fõtengely bevágása pont jelen van, amikor gyújt. Viszont az az érdekes, hogyha az elosztót az óra járásával megegyezõen elforgatom, akkor folyamatosan nõ a fordulatszám, és még akkor sem csökken, amikor koppig eltekerem.

7136 Szabó Gábor 2014-03-12 20:29:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 75746

Körmöskulcs-szerû szerkezet kéne oda, esetleg egy méretesebb seeger-fogó. Csavarhúzó könnyen kiugorhat, összegórja a fényezést. Ezek hiányában azt mondom én is, áztatni. Esetleg belül oldani a fém betöltõcsõrõl mindent és azt forgatva (mint erõkart) próbálni megindítani, persze kívülrõl akkor is meg kell támasztani a 11-es elemet. Valahogy így jött le nekem is. Ilyen alkatrészt feketében és fehérben is láttam, a fehér az biztos anyagában volt fehér.

7135 Szabó Gábor 2014-03-12 20:17:48  Előzmény:jocking .: 75745

A 'hagyományos' gyertyáknál mindenképp jobb. Az ilyen motornak a gyári motorhoz képest kisebb alap elõgyújtás lenne jó, leginkább nagy terhelésnél, alacsony fordulatról való gyorsításkor (a gyorsítás kezdetén) jobban vissza kellene állítani a gyújtást, akár negatívba is. Viszont egyenletes tempóval haladva részterhelésen magasabb elõgyújtást is elviselnek. Programozható modul nélkül az elosztó faragásával lehet tenni ez ügyben kicsit, ha kellenek a plusz lovak vagy az alacsonyabb fogyi. Gyertya mûködik régi, nagyobb löketû, szerényebb sûrítésû motorban is, de 21 Bar végnyomású is hibátlan, ha nem is pont ugyanezzel, de közeli 'rokonával'.

7134 Pápai László 2014-03-12 11:03:40  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75749

De a jégspray-el ne az elemet fújd be, hanem amin a menet van...