Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Csillaggarázzsal rendelkezõ 4T tulajoknak ajánlanám a lenti szerkezetet a hideg évszakra. Reggeli, elsõ indulás utáni percekben nagy hasznát veszem. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/120205/futes3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Kis denszesz vagy spuri a benzinbe, ami összeszedi a tankból és az úszóházból a vizet. De ez inkább megelõzésre jó, a hideg idõ beállta elõtt. Nekem a belsõ ajtónyitó huzalja fagyott be, így nem záródott az ajtó beszállás után. Szégyen vagy nem, bekötöztem és úgy mentem.
Ha nem tudsz szerezni fûtött garázst, de tudod nélkülözni az autót, tedd egy fél napra mélygarázsba, ahol nincs fagy. Azt a pár száz forintot megéri. [i](Módosította strabi 2012.02.04. 20:25-kor)[/i]
A benzin is belefagyhat a karbidba,a buburékleválasztót is nézd meg, meg ha van utólagos benzinszûrõd az is tud galibát okozni. Bár ha meleg volt a motorod inkább a tanknál a búvárcsõnél vagy az autó alján lévõ vezetékekbe lehet fagydugó. [i](Módosította strabi 2012.02.04. 18:50-kor)[/i]
Apropó! Tegnap este, kb. -10 fok lehetett, át akartam váltani gázról benzinre, mivel úgy könnyebben indul majd legközelebb. Szokás szerint kijárattam üres állásban a gázt és a végén kapcsoltam csak át benzinre, nehogy túldúsuljon a keverék. 5-10mp-ig gyönyörûen ment is benzinen, aztán atomra bedúsult, 2-3 hengerezett. Sõt, bele is fulladt, hiába forgattam. Egy-két hete tökéletesen mûködött. Mi lehet a gond? Én olyasmire gondoltam, hogy valami befagyott a visszaágban és emiatt túlnyomja az úszóházat az AC. Talán a buborékleválasztó vagy maga a vissza ág?
A motor üzemmeleg volt. Karbi nem volt már régóta piszkálva, szerintem nem az úszóval van a gond. Lehet ilyen, hogy befagy valami ott (hasonlóan a karterbödönhöz)? [i](Módosította Spityu 2012.02.04. 17:43-kor)[/i]
Off nyugat-német dízel autónkba tegnap napközben belefagyott a 450ft-os gázolaj. Az ismerõs kölcsön 2t-jébe nem tudtam tankolni mert az ásványi 2t olaj beledermedt a flakonba, a fullszint olajjal bekevert 100-as benzinzinel tudtam elmenni itthonról autóval. Ismerõsök pamaszkodnak hogy benzines autóba is belefegy a benzin. Azért ilyen üzemanyag árak mellett erre azért oda figyelhetnének.
Urak!Ki lett pucolva a benzincsap környéke és a karbi is.Valami szemcsés izé volt benne.Azt,hogy csak ezért toporgott a gép,még nem tudom,mert a hó miatt lehetetlen úgy nekirugaszkodni az emelkedõnek,mint általában.A kuplungbetét tuti nem a legjobb,de míg Dimitrí kitrojkázza magát csak jó lesz:)Ám fejembe ötlött,denaturált szeszt szoktatok tenni a benzinhez?Ma mondta egy hõs õs-Barkasos,hogy ilyen hidegben egy keveset ad a benzinhez,azt nincs jégdugó.
Több, mint 20 évvel a gyártás befejezése után már nem lehet semmin csodálkozni. Az a legjobb ha kenderzsinórral rá van kötve a gyári szürke címke az alkatrészre:) Csak hát ez egyre ritkább. Amúgy nem vagyok utángyártott alkatrész ellenes alapból, de a magyar kisipar remekeivel már szívtam annyit, hogy párszor már fel akartam keresni egy-egy gyártót és megetetni vele a produktumát...
Ahogy észrevettem, egyre inkább az a baj ezzel a külsõ jegyek alapján gyárinak azonosítással, hogy a "kedves" utángyártók egy gyári darab alapján készítik a mintát. Ok, nyilván a minõségbõl is meg lehetne állapítani, de ha nem így csinálnák, akkor nem lenne tele a net olyan baromságokkal, mint pl. amit a múltkor találtam. Valaki eladónak hirdetett egy színtelen elsõ indexbúrát GYÁRI újként, csak azért, mert benne volt a FER felirat. Mondjuk ez már eléggé a legalja.:D Viszont néha van, hogy egy-egy darabot sikerül normálisan legyártani a szerencsétleneknek, na olyankor ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy eredeti-e.
Volt rajtuk valami felirat? Nekem sikerült szerezni elég gömbölyded formájúakat, akár a gyári, ill. bennük van a cikkszám. De Pneumant jel sehol. Ezeken kívül van még néhány darab, valószínûleg magyar, amin semmi jelzés, és az élek is sarkosak.
Én pár éve vettem egy autósboltban porosodó készletbõl gyárit. Egy garnitúra be is lett szerelve a kék kombimba. Az bevált. Igaz azokokat is áztattam 2 napot glicerinben beszerelés elõtt, hogy puhuljanak kicsit.
Az utángyártottak meg vagy túl kemények, vagy túl nyúlósak. Ki milyen gumikeveréket tudott szerezni...
Én nemrég cseréltem lengõkarokat, mert 1 éven belül mindkettõ eltörött a közepén a csöcsnél szétszakadtak. Node, nem mertem berakni az utángyártott kõkemény mûanyag pogácsákat, olyan kibeba*ott kemények, hogy szerintem simán eltörik a lengõkart idõvel, pláne ha megindul a rozsda, mint a réginél is. Lehet ilyen pogit még kapni valahol gyáriban???
A gyári gumipogácsa általában oldalra elnyomódik és kemény lesz, mint a fagyott kutya lába. Ilyenkor csak leül a hátulja és érezhetõen (még)keményebb lesz. Utángyártottnál rendszerint kilágyul, repedezik és a közepe kinyúlik. Azt a kocsit már "érdekes" vezetni amelyikben ilyen van:)
Nyilván szimmetrikusan kopnak. Így csak leül a kocsi. Mint amikor a laprugós 2T-nél a közökbõl kikopnak a betétek. Látnátok, hogy mennyire terpeszt most a 2T-m, fõleg így, üresen. :D
Nem akarok teljes tudás birtoklása nélkül belepofázni, de ha szétmegy egy olyan gumipogácsa, akkor az nem hozza magával a vezetéskor is érezhetõen megváltozott futómûgeometriát? Nem kezd el emiatt a kocsi valaga mászkálni az úton?
Teljesen eredeti még. Semmi átalakítás nem történt, és nem is fog. Amúgy köszi szépen. Autósboltba lehet még ilyet kapni? Mert az általam vásárolni kívánt dolgokra, sokszor nemleges választ kapok. Vagy egyszerûen nincs, vagy... nem tudom?!! [i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 19:38-kor)[/i]
Ebben az esetben ha a rugók nem vágottak, hanem eredetiek és egyéb átalakítás sem történt, akkor a lengõkar gumipogácsái lehetnek szétmállva. Ezek cseréje sokat segíthet a problémán.
A Trabantnál a hátsó kerekek alapból V alakban kellene, hogy álljanak. Na az enyém nem úgy áll. 1989 -es kiadás, ami már spirálrugós. A probléma az, hogy ha utazom sok cuccom van és nagyon ül. És az sem tetszik, ha alapból nem úgy áll! Vettem gumibakokat, próbáltam, de nem lehet betenni, mert túl kicsi a spirálok közti távolság. Javaslat?
Köszi T. [i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 11:45-kor)[/i]
Köszi Urak!Végignézem:)Remélem nem kuplung lesz,mindíg órákat eltökölök ha a motort kell kiszednem.Reggel minden jónak tûnt még ..Nemrég abszolvált 1 sikeres mûszakit,már a fényzésen kívül minden okés volt..De hát gyerek még,pajkos,csak 26.éves:)
Miközben taposod neki negyedikben az emelkedõn, melyik irányba változik a fordulatszám? Ha növekszik (de közben lassul az autó), akkor bizony kuplungcsere. Ha csak szimplán csökken a fordulatszám, akkor egyértelmû, hogy a motorerõ a kevés. Gyújtás, benzinellátás, motorkopás, ilyesmi. Esetleg fékberagadás, lapos gumik, bár ezeket gondolom kizárhatjuk.
Üdv!Olyan kérdésem lenne,hogy a 601-es Trabi emelkedõn nem kûzdi fel magát 4.-ben,egyre erõtlenebb lesz.Reggel 4.-ben ment fel,sõt hónapok óta mindíg.Kuplung holtjáék oké.Szerintetek kuplungcsere kéne?Gyújtás is okés,nem ereszt a motor sehol..Vagy a hidegtõl lehet valami?Még most is szivató nélkül indúl,pedig szabadban van.Azért kérdem,hátha nem most a leghidegebb idõben kell kuplungbetétet cserélnem,hátha vmi egész banális dolog.Köszi
Kösziiiiiiiiiii Moon! Biztos, hogy az lesz a baj, mert éppen tegnap lettem rá figyelmes, hogy a számláló picit ugrál miközben ezt a hangot adja. Ennek most nagyon örülök, megvan a hétvégi projektem. :) Még egyszer köszönöm!
Nekem a kmórából jött a hang.Sajnos a benne lévõ kenõanyag,ami a fogaskerekek kenését szolgálná azaz enyészeté lett.A napi számlálót nézed,akkor lehet látni,hogy remeg az egész számláló.A napi számláló fogaskerekeit kellene "megkenni".Valami folyékony zsirral,olajjal, ha nem akarod szétszedni.Ki kell szerelni a kmórát és a hátán lévõ nagy mûanyaganyát lecsavarni.Ekkor kicsit el lehet mozdítani a kmóra tengelyét és betudod juttatni a kenõanyagot az órába.Ne sokat fujjál,mert a felesleget nem tudod eltávolítani sz órából,csak szétszedéssel.
Beszéltem az általad ajánlott Kiss János nevû Úrral. A telefonba korrektnek tûnt. Nekem is 40 ezret mondott, festékkel, mindennel együtt.
Közbe beszéltem egy helybelivel is, aki csak a karosszéria munkára 20ezret mondott. Merészen rákérdeztem a festés összegére, na akkor már 100 ezernél tartottunk...pfff
Lehet tavasszal elviszem Gencsapátira, mert a szaki hitelesnek tûnik, és olcsóbban is dolgozik.
Hát, valamit azért otthon is lehet tenni. Pl. csinálhatod azt is, hogy a 3 kimenõ vezetéket egyesével lekötöd a biztirõl, és minden lekötés után kipróbálod, hogy kiég-e. Így megtalálhatod, hogy a 3 fogyasztó közül melyikkel van gond. Megcsinálhatod azt is, hogy egyenként kipróbálod a fogyasztókat és közben figyeled a biztosítékot. Így felderítheted, hogy melyik cuccal van a gond, ezután el lehet kezdeni a zárlat keresését.
Köszönöm szépen. Pont ezek nem müködtek beleértve még a féklámpát + az indexet. Mit tudok csinálni? Vigyem el valami elektromos szakihoz vagy meg tudom oldani itthon házilag a próblémát?
Az a bizti egy áthidaláson keresztül kapja a gyújtásjelet a 7-es biztosítékról (balról a 7.), egy fekete vezetéken. A kimenetére az alábbi cuccok vannak kötve: - fekete/piros; ablaktörlõ-mosó - fekete/kék; tolatólámpa kapcsoló - fekete/piros; elakadásjelzõ, légbefúvó ventilátor, mûszerfal világítás
Köszi, majd felhívom és megkérdezem, de gondolom látatlanba nehéz lesz. De, ha már megközelítõ árat mond, az is jó lenne. Nem tudom milyen árakkal dolgoznak, mert teljesen laikus vagyok, de a Trabant szerelmes :D és nem szeretném, ha bontóba végezné. [i](Módosította tamasszabo 2012.01.30. 22:30-kor)[/i]