Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4433 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11

Csillaggarázzsal rendelkezõ 4T tulajoknak ajánlanám a lenti szerkezetet a hideg évszakra. Reggeli, elsõ indulás utáni percekben nagy hasznát veszem.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120205/futes3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/120205/futes2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/120128/futes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4432 Szabó Gábor 2012-02-05 14:31:22  Előzmény: Spityu: 73046

Kis denszesz vagy spuri a benzinbe, ami összeszedi a tankból és az úszóházból a vizet. De ez inkább megelõzésre jó, a hideg idõ beállta elõtt.
Nekem a belsõ ajtónyitó huzalja fagyott be, így nem záródott az ajtó beszállás után. Szégyen vagy nem, bekötöztem és úgy mentem.

4431 Gyapjas Gergely 2012-02-04 19:24:13  Előzmény: Spityu: 73046

Ha nem tudsz szerezni fûtött garázst, de tudod nélkülözni az autót, tedd egy fél napra mélygarázsba, ahol nincs fagy. Azt a pár száz forintot megéri.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 20:25-kor)[/i]

4430  Spityu 2012-02-04 18:07:54  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73045

Értem. Megvárom az elsõ fagymentes napot, aztán kipróbálom. Addig is egy úszóháznyi ideig nyitva tartom a benzinszelepet, a reggeli/esti indításokhoz.

Sajnos két hét múlva megy mûszakira is, addigra meg kellene oldódnia.

4429 Gyapjas Gergely 2012-02-04 17:50:06  Előzmény: Spityu: 73044

A benzin is belefagyhat a karbidba,a buburékleválasztót is nézd meg, meg ha van utólagos benzinszûrõd az is tud galibát okozni. Bár ha meleg volt a motorod inkább a tanknál a búvárcsõnél vagy az autó alján lévõ vezetékekbe lehet fagydugó.
[i](Módosította strabi 2012.02.04. 18:50-kor)[/i]

4428  Spityu 2012-02-04 16:39:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 73043

Apropó! Tegnap este, kb. -10 fok lehetett, át akartam váltani gázról benzinre, mivel úgy könnyebben indul majd legközelebb. Szokás szerint kijárattam üres állásban a gázt és a végén kapcsoltam csak át benzinre, nehogy túldúsuljon a keverék. 5-10mp-ig gyönyörûen ment is benzinen, aztán atomra bedúsult, 2-3 hengerezett. Sõt, bele is fulladt, hiába forgattam. Egy-két hete tökéletesen mûködött. Mi lehet a gond? Én olyasmire gondoltam, hogy valami befagyott a visszaágban és emiatt túlnyomja az úszóházat az AC. Talán a buborékleválasztó vagy maga a vissza ág?

A motor üzemmeleg volt. Karbi nem volt már régóta piszkálva, szerintem nem az úszóval van a gond. Lehet ilyen, hogy befagy valami ott (hasonlóan a karterbödönhöz)?
[i](Módosította Spityu 2012.02.04. 17:43-kor)[/i]

4427 Gyapjas Gergely 2012-02-04 16:24:40

Off nyugat-német dízel autónkba tegnap napközben belefagyott a 450ft-os gázolaj.
Az ismerõs kölcsön 2t-jébe nem tudtam tankolni mert az ásványi 2t olaj beledermedt a flakonba, a fullszint olajjal bekevert 100-as benzinzinel tudtam elmenni itthonról autóval. Ismerõsök pamaszkodnak hogy benzines autóba is belefegy a benzin. Azért ilyen üzemanyag árak mellett erre azért oda figyelhetnének.

4426 Szegedi Árpád 2012-02-04 15:50:25  Előzmény:Támba Csaba: 73021

Urak!Ki lett pucolva a benzincsap környéke és a karbi is.Valami szemcsés izé volt benne.Azt,hogy csak ezért toporgott a gép,még nem tudom,mert a hó miatt lehetetlen úgy nekirugaszkodni az emelkedõnek,mint általában.A kuplungbetét tuti nem a legjobb,de míg Dimitrí kitrojkázza magát csak jó lesz:)Ám fejembe ötlött,denaturált szeszt szoktatok tenni a benzinhez?Ma mondta egy hõs õs-Barkasos,hogy ilyen hidegben egy keveset ad a benzinhez,azt nincs jégdugó.

4425 Támba Csaba 2012-02-03 10:10:15  Előzmény:jocking .: 73040

Több, mint 20 évvel a gyártás befejezése után már nem lehet semmin csodálkozni. Az a legjobb ha kenderzsinórral rá van kötve a gyári szürke címke az alkatrészre:) Csak hát ez egyre ritkább.
Amúgy nem vagyok utángyártott alkatrész ellenes alapból, de a magyar kisipar remekeivel már szívtam annyit, hogy párszor már fel akartam keresni egy-egy gyártót és megetetni vele a produktumát...

4424 jocking . 2012-02-03 09:35:14  Előzmény:Támba Csaba: 73039

Ahogy észrevettem, egyre inkább az a baj ezzel a külsõ jegyek alapján gyárinak azonosítással, hogy a "kedves" utángyártók egy gyári darab alapján készítik a mintát. Ok, nyilván a minõségbõl is meg lehetne állapítani, de ha nem így csinálnák, akkor nem lenne tele a net olyan baromságokkal, mint pl. amit a múltkor találtam.
Valaki eladónak hirdetett egy színtelen elsõ indexbúrát GYÁRI újként, csak azért, mert benne volt a FER felirat. Mondjuk ez már eléggé a legalja.:D
Viszont néha van, hogy egy-egy darabot sikerül normálisan legyártani a szerencsétleneknek, na olyankor ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy eredeti-e.

4423 Támba Csaba 2012-02-03 09:18:42  Előzmény: Spityu: 73038

Ha jól emlékszem TGL-es cikkszám van rajtuk.

4422  Spityu 2012-02-03 08:34:30  Előzmény:Támba Csaba: 73037

Volt rajtuk valami felirat? Nekem sikerült szerezni elég gömbölyded formájúakat, akár a gyári, ill. bennük van a cikkszám. De Pneumant jel sehol.
Ezeken kívül van még néhány darab, valószínûleg magyar, amin semmi jelzés, és az élek is sarkosak.

4421 Támba Csaba 2012-02-03 07:34:09  Előzmény:Ackermann Balázs: 73036

Én pár éve vettem egy autósboltban porosodó készletbõl gyárit. Egy garnitúra be is lett szerelve a kék kombimba. Az bevált.
Igaz azokokat is áztattam 2 napot glicerinben beszerelés elõtt, hogy puhuljanak kicsit.

Az utángyártottak meg vagy túl kemények, vagy túl nyúlósak. Ki milyen gumikeveréket tudott szerezni...

4420 Ackermann Balázs 2012-02-02 22:39:32  Előzmény:Támba Csaba: 73032

Én nemrég cseréltem lengõkarokat, mert 1 éven belül mindkettõ eltörött a közepén a csöcsnél szétszakadtak. Node, nem mertem berakni az utángyártott kõkemény mûanyag pogácsákat, olyan kibeba*ott kemények, hogy szerintem simán eltörik a lengõkart idõvel, pláne ha megindul a rozsda, mint a réginél is. Lehet ilyen pogit még kapni valahol gyáriban???

4419  Spityu 2012-02-02 21:27:02  Előzmény:Támba Csaba: 73033

Ígérem, ha leprüszkölik, tolok fel pár fotót. :)

4418 Szabó Tamás 2012-02-02 21:12:11

Akkor most vegyek-cseréltessek pogácsát, vagy ne?
Vagy mit tegyek? :D

4417 Támba Csaba 2012-02-02 21:06:10  Előzmény: Spityu: 73031

Ja! Látnánk, ha megkönyörülnél rajtunk és végre betolnál róla néhány képet a fórumba:)

4416 Támba Csaba 2012-02-02 21:03:42  Előzmény:jocking .: 73030

A gyári gumipogácsa általában oldalra elnyomódik és kemény lesz, mint a fagyott kutya lába. Ilyenkor csak leül a hátulja és érezhetõen (még)keményebb lesz.
Utángyártottnál rendszerint kilágyul, repedezik és a közepe kinyúlik. Azt a kocsit már "érdekes" vezetni amelyikben ilyen van:)

4415  Spityu 2012-02-02 20:07:39  Előzmény:jocking .: 73030

Nyilván szimmetrikusan kopnak. Így csak leül a kocsi. Mint amikor a laprugós 2T-nél a közökbõl kikopnak a betétek. Látnátok, hogy mennyire terpeszt most a 2T-m, fõleg így, üresen. :D

4414 jocking . 2012-02-02 19:13:20  Előzmény:Támba Csaba: 73028

Nem akarok teljes tudás birtoklása nélkül belepofázni, de ha szétmegy egy olyan gumipogácsa, akkor az nem hozza magával a vezetéskor is érezhetõen megváltozott futómûgeometriát? Nem kezd el emiatt a kocsi valaga mászkálni az úton?

4413 Szabó Tamás 2012-02-02 18:37:26  Előzmény:Támba Csaba: 73028

Teljesen eredeti még. Semmi átalakítás nem történt, és nem is fog.
Amúgy köszi szépen.
Autósboltba lehet még ilyet kapni? Mert az általam vásárolni kívánt dolgokra, sokszor nemleges választ kapok. Vagy egyszerûen nincs, vagy... nem tudom?!!
[i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 19:38-kor)[/i]

4412 Támba Csaba 2012-02-02 18:27:49  Előzmény:Szabó Tamás: 73027

Ebben az esetben ha a rugók nem vágottak, hanem eredetiek és egyéb átalakítás sem történt, akkor a lengõkar gumipogácsái lehetnek szétmállva. Ezek cseréje sokat segíthet a problémán.

4411 Szabó Tamás 2012-02-02 17:40:11  Előzmény:Támba Csaba: 73026

Limuzin

4410 Támba Csaba 2012-02-02 15:08:31  Előzmény:Szabó Tamás: 73024

Kombid van vagy limód?

4409  Spityu 2012-02-02 11:18:39

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Új rugók, talán.

4408 Szabó Tamás 2012-02-02 11:17:23

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Sziasztok

A Trabantnál a hátsó kerekek alapból V alakban kellene, hogy álljanak. Na az enyém nem úgy áll.
1989 -es kiadás, ami már spirálrugós. A probléma az, hogy ha utazom sok cuccom van és nagyon ül. És az sem tetszik, ha alapból nem úgy áll!
Vettem gumibakokat, próbáltam, de nem lehet betenni, mert túl kicsi a spirálok közti távolság.
Javaslat?

Köszi
T.
[i](Módosította tamasszabo 2012.02.02. 11:45-kor)[/i]

4407 Szegedi Árpád 2012-02-01 21:08:18

Köszi Urak!Végignézem:)Remélem nem kuplung lesz,mindíg órákat eltökölök ha a motort kell kiszednem.Reggel minden jónak tûnt még ..Nemrég abszolvált 1 sikeres mûszakit,már a fényzésen kívül minden okés volt..De hát gyerek még,pajkos,csak 26.éves:)

4406  Spityu 2012-02-01 20:21:59

No meg az aljas hiba: tanksapkaszellõzés.

4405 Támba Csaba 2012-02-01 20:04:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Át kellene nézni a benzincsapot.

4404 Őry Gábor 2012-02-01 19:48:53  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Elképzelhetõ, hogy valahol víz fagyott a rendszerbe.

4403  Spityu 2012-02-01 19:36:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 73018

Miközben taposod neki negyedikben az emelkedõn, melyik irányba változik a fordulatszám? Ha növekszik (de közben lassul az autó), akkor bizony kuplungcsere. Ha csak szimplán csökken a fordulatszám, akkor egyértelmû, hogy a motorerõ a kevés. Gyújtás, benzinellátás, motorkopás, ilyesmi. Esetleg fékberagadás, lapos gumik, bár ezeket gondolom kizárhatjuk.

4402 Szegedi Árpád 2012-02-01 19:16:14

Üdv!Olyan kérdésem lenne,hogy a 601-es Trabi emelkedõn nem kûzdi fel magát 4.-ben,egyre erõtlenebb lesz.Reggel 4.-ben ment fel,sõt hónapok óta mindíg.Kuplung holtjáék oké.Szerintetek kuplungcsere kéne?Gyújtás is okés,nem ereszt a motor sehol..Vagy a hidegtõl lehet valami?Még most is szivató nélkül indúl,pedig szabadban van.Azért kérdem,hátha nem most a leghidegebb idõben kell kuplungbetétet cserélnem,hátha vmi egész banális dolog.Köszi

4401 Rózsa Sándor 2012-02-01 15:03:13  Előzmény:Bagi Gábor: 73013

Kösziiiiiiiiiii Moon! Biztos, hogy az lesz a baj, mert éppen tegnap lettem rá figyelmes, hogy a számláló picit ugrál miközben ezt a hangot adja. Ennek most nagyon örülök, megvan a hétvégi projektem. :)
Még egyszer köszönöm!

4400 Szabó Tamás 2012-02-01 10:05:13  Előzmény:Nagy Donát: 73015

Rendben, köszönöm.

De közben arra gondoltam, ahol jelenleg van a Trabant, majd ott kikaszniztatom, utána elviszem mûszaki vizsgára, és a "saját lábán" viszem festetni.

Üdv. T.

4399 Nagy Donát 2012-02-01 07:49:17  Előzmény:Szabó Tamás: 73012

Rendben, ha aktuális szólj, és segítek megtalálni a helyet szívesen :).

4398 Kleibán Tommy 2012-02-01 06:24:37  Előzmény:jocking .: 73010

rendben kisérletezek. köszönöm!!!!!

4397 Bagi Gábor 2012-01-31 19:34:04  Előzmény:Rózsa Sándor: 72986

sanyi26!

Nekem a kmórából jött a hang.Sajnos a benne lévõ kenõanyag,ami a fogaskerekek kenését szolgálná azaz enyészeté lett.A napi számlálót nézed,akkor lehet látni,hogy remeg az egész számláló.A napi számláló fogaskerekeit kellene "megkenni".Valami folyékony zsirral,olajjal, ha nem akarod szétszedni.Ki kell szerelni a kmórát és a hátán lévõ nagy mûanyaganyát lecsavarni.Ekkor kicsit el lehet mozdítani a kmóra tengelyét és betudod juttatni a kenõanyagot az órába.Ne sokat fujjál,mert a felesleget nem tudod eltávolítani sz órából,csak szétszedéssel.

Bocsi a hosszúság miatt.

4396 Szabó Tamás 2012-01-31 18:55:56  Előzmény:Nagy Donát: 73000

Szia

Beszéltem az általad ajánlott Kiss János nevû Úrral. A telefonba korrektnek tûnt. Nekem is 40 ezret mondott, festékkel, mindennel együtt.

Közbe beszéltem egy helybelivel is, aki csak a karosszéria munkára 20ezret mondott. Merészen rákérdeztem a festés összegére, na akkor már 100 ezernél tartottunk...pfff

Lehet tavasszal elviszem Gencsapátira, mert a szaki hitelesnek tûnik, és olcsóbban is dolgozik.


4395 Csády Szabolcs 2012-01-31 16:36:59  Előzmény:jocking .: 73006

Hogy az a büdös rohadt...
Kívülrõl pedig ugyanúgy néz ki, s a fesszabályzó sztem ugyanaz.
Mennyiben tér el?

4394 jocking . 2012-01-31 15:52:08  Előzmény:Kleibán Tommy: 73009

Hát, valamit azért otthon is lehet tenni. Pl. csinálhatod azt is, hogy a 3 kimenõ vezetéket egyesével lekötöd a biztirõl, és minden lekötés után kipróbálod, hogy kiég-e. Így megtalálhatod, hogy a 3 fogyasztó közül melyikkel van gond. Megcsinálhatod azt is, hogy egyenként kipróbálod a fogyasztókat és közben figyeled a biztosítékot. Így felderítheted, hogy melyik cuccal van a gond, ezután el lehet kezdeni a zárlat keresését.

4393 Kleibán Tommy 2012-01-31 15:41:58  Előzmény:jocking .: 73008

Köszönöm szépen. Pont ezek nem müködtek beleértve még a féklámpát + az indexet. Mit tudok csinálni? Vigyem el valami elektromos szakihoz vagy meg tudom oldani itthon házilag a próblémát?

4392 jocking . 2012-01-31 11:00:47  Előzmény:Kleibán Tommy: 73004

Az a bizti egy áthidaláson keresztül kapja a gyújtásjelet a 7-es biztosítékról (balról a 7.), egy fekete vezetéken.
A kimenetére az alábbi cuccok vannak kötve:
- fekete/piros; ablaktörlõ-mosó
- fekete/kék; tolatólámpa kapcsoló
- fekete/piros; elakadásjelzõ, légbefúvó ventilátor, mûszerfal világítás

4391  J.I. 2012-01-31 10:59:13

Én februárban szeretném a 2T Trabimat alázvédõztetni,csak még azt nem tudom ki,hol,mennyiért csinálja mivel nekem sajnos nincs aknám.:eek:

4390 jocking . 2012-01-31 10:42:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 73003

Nem.

4389 Nagy Donát 2012-01-31 09:17:12  Előzmény:Szabó Tamás: 73001

Nekem anno a festés tokkal-vonóval 40e Ft volt, úgy hogy õ készítette elõ, csiszolt stb., õ vette a festéket, lakkot.

4388 Kleibán Tommy 2012-01-31 09:15:22  Előzmény:jocking .: 73002

Balról tehát az ajtó felöl a 8-adik bizti. Jobbról nézve a kormány felöl mega 3-dik :) Remélem nem zavartalak össze :)

4387 Csády Szabolcs 2012-01-30 23:32:01

A 2T és a 4T genetrátor egy és ugyanaz?
[i](Módosította trabiszabi 2012.01.31. 00:33-kor)[/i]

4386 jocking . 2012-01-30 21:42:56  Előzmény:Kleibán Tommy: 72997

Megmondod, hogy balról hányadik bizti megy ki, és rákeresek.;)

4385 Szabó Tamás 2012-01-30 21:29:22  Előzmény:Szabó Tamás: 72999

Köszi, majd felhívom és megkérdezem, de gondolom látatlanba nehéz lesz.
De, ha már megközelítõ árat mond, az is jó lenne.
Nem tudom milyen árakkal dolgoznak, mert teljesen laikus vagyok, de a Trabant szerelmes :D és nem szeretném, ha bontóba végezné.
[i](Módosította tamasszabo 2012.01.30. 22:30-kor)[/i]

4384 Nagy Donát 2012-01-30 21:25:02  Előzmény:Szabó Tamás: 72999

Szia!

Vas megyei telefonszámokat tudok adni, igaz, két különbözõ ember:

Imre Zoltán karosszéria lakatos, Szombathely, 06-30/252-1314
Kiss János autófényezõ, Gencsapáti, 06-30/365-7891