Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok! Trabi 1.1 hatso kerekek teteje van kijjebb.Jó ez így vagy pont fordítva kellene terpeszteni neki? De ha bele ülünk akkor teljesen jól állnak
Szeptember 8-án írtam az elektronikát. :) Bizony, az is tud ilyet produkálni. Nekem is volt egy ilyen kis vicces példányom. Alapjáraton szépen ment, ill. magasabb fordulaton is. Csak néha elkezdett rángatni. Szerencsére hamar ki tudtam szűrni.
UPDATE!
Egyik öreg barátom aszonta, ki ne dobjam a vasat, ő eljátszik vele, csak vonszoljam át...
1-es henger gyűrűtörés és szelepvezető, ez adta azt a "csicsergő" hangot. Tehát blokk kuka. Találtam egy keveset futottat, még a vasban egy kompressziómérés, hidegindítás, echte. Motor kicserél, a hiba ugyanaz. Gyújtásvezérlő lett a vége, de HATAN megnéztek mindent a verdán. A kapcsolást elnézve nem tudom, hogy mit tudott okozni, más sem. A trafót ki-be kapcsolgatta, előtét ellenállás hibátlan volt, szikrát adott becsülettel, időben. Hogy megérte-e munkaórában és anyagköltségben, plusz egyéb papírozási költségben? NEM! De legalább tudom, hogy most semmi baja. :-) A markoló árát megspóroltam, mert tényleg temetni akartam. ))) LOL (((
Köszi! Vitonos ment bele. Gáboréra emlékszem, 601-ért árulta. Elvileg jó fajta parafás. A tank már a kocsinál van, de még nem volt időm bepattintani, de remélem, hogy jó lesz. Annyit okosítottam a dolgon, hogy a tekerő talpát gyémántlapon megsíkoltam, majd finomabb (zafír) kövön, utána pedig a lehetőségekhez mérten tükrösre políroztam. A pálcás tekerővel nagyon jól érezhetően és könnyedén lehet tekerni, kiszerelt állapotban próbálgattam sokat. Talán a hétvégén a helyén is ki tudom próbálni. Majd megírom a tapasztalataimat.
A parafásak nekem eddig szétmállottak és/vagy nagyon rossz érzés volt megnyitni / elzárni a csapot. Próbáltam bőrt is, ami a '90-es években nagyon tutin bevált egy szerelőnél. Nagyon pontosan lettek legyártva, de sajnos a mai benzin 2 hét alatt úgy megette, hogy csak lestem. Mint a cserépkályha ajtó belsejében az azbeszt lap, úgy tört "hajlításra". Hihetetlen. Amúgy azzal sem volt valami jó élmény a nyitás/zárás, több példánnyal is kipróbáltam.
Hát, ez alapján sok minden lehet. Nem tartom kizártnak, hogy valami vezérlési gond van. Vagy szelepzárási. Kompressziót esetleg mérhetnél. Így messziről nem tudok jobb tippet adni.
Hát, a szélvédőgumi javítására két ötletem van.
1. Kiveszed az egész mindenséget, megpucolod (nitrós ronggyal) a két végét, majd PILLANATragasztóval összeragasztod őket. Visszarakod.
2. A helyén megpucolod, amennyire tudod a végeket (csavarhúzóra tekert nitrós ronggyal pl.), majd fekete szélvédőragasztóval kinyomod a rést. Előtte érdemes körbemaszkolni szalaggal mindent, kinyomás után ujjal elsimítani a ragasztót és frissen levenni a maszkolószalagokat. Száradás után óvatosan még tudsz finomítani szikével vagy csiszolópapírral a tömítőmasszán. Ha türelmesen csinálod, alig lehet észrevenni hogy nem eredeti a gumi ott.
Köszi az infót! Egyáltalán nem forr a víz benne egy zöld LED világított csak a hőfokskálán igaz csak kb 10 kmert mentem vele de nem is fogyott a vízből csak egy kicsi.Az meg azért mert ahogy a napokban beindítottam és csak álló helyzetben jarattam észrevettem hogy szivárog a vizem vagy 2 helyen a bilincsnél. Akkor egyenlőre marad így ahogy van ;)
Ha nem forrt a víz akkor nem lesz hengerfejes,de ha kicsit igen még akkor is bírni szokta.Persze nem a végtelenségig.Ha jár a motor és nem forr a víz meg nem is nagyon pezseg a tartályban,akkor nem hengerfejes.Találomra ne szedd szét.Ha olajos a tartály belül az árulkodó jel,de van hogy csak a víztérbe dolgozik bele akkor csak pezseg nagyon a víz.
Motort nem kell kivenni,csak kissé fel kell emelni,hogy hozzáférj a csavarokhoz.Illetve leengedni ha szükséges.
Efölött átsiklottam...
Szóval pár éve Klubelnök Úr árult általa gyártatott benzincsap tömítést jelképes áron, nekem az van benne. Teljesen jól teszi a dolgát.
Sziasztok! 1.1 trabinál a vezérmű szíjat vissza rakni ki kell venni a motort? Vagy megoldható anélkül??? Csak azért kérdezem mert lehet hengerfejes lett a masina. Egy öreg bácsitól vettem aki elfelejtett szólni hogy a hűtő telibe ki volt takarva :( és így hoztam haza 150 km-en keresztül furcsálltam en hogy hamar megy felfelé a hőfok.pirosba sosem hagytam menni kb 90 km/h tempóval jöttem,a fűtés teljesen kinyitva venti 2 es fokozaton végig. Honnan tudom pontosan hogy lett e a hengerfejnek baja? Ezek a hengerfejesség ellennőrző cuccok jók valamire??? Válaszotokat előre is köszönöm! Első trabim,es rendben szeretném rakni.Egyébként nagyon jó állapotban van. Most szedtem szét fényezni,kilakatolni de motorikusan is jó lenne ha rendben lenne.
Lett karbi, egy használatban lévőről vettem kölcsön. Csere után semmi változás. Kaptam egy gyújtásállító strobis cuccot, minden hibátlan. Nagyon óvatos gázadagolással 1500-ig sikerült "felpörgetni", jött is elő érdekes hang, nem tudom leírni, akkor jött a 3 hengerezés és leállt. Ezután pöccre újraindul, de fordulatot nem tudok kisajtolni belőle. Karbim vissza, persze ugyanaz. Gondolom, hogy valami a motorban makkant meg? Volt 20 évig egy Wartburgom, kiszolgált. 32 éves, így megy a darálóba.
Nem tudom. Erre lenne jó rájönni, csak meló mellett időm nincs kínlódni vele.
Bár életszerűtlen, hogy 900-1000-es hideg alapjárat mellett ketyeg, utána 50-100 impulzussal többnél behal a szenzor. Ha megnyitom az alsó fojtószelepet, azonnal leáll. HA lábujjhegyen nyitom, hogy a gyorsító ne pisiljen, detto. Az meg tök mindegy, hogy hideg, vagy meleg a blokk. A hiba úgy jött elő, hogy menet közben leállt. A kölcsönbe ígért karbit meg nem találta meg a spannom, így nincs B-terv. :-)
10k ezelőtt lett nézve kompresszió, még simán jó, egyszerre a 4 henger nem adhatja meg magát. :-) A szíj nem ugorhatott át, már a gyújtáson agyaltam én is, csak dolgozni is kell. Arra ránézek, a Hall-szenzor simán cserélhető, azt már néztem, de javítottam már egy-két szerszámgépet, itt most azt kizárnám. Előtét ellenállás, elektronoka, trafó lesz átnézve. Az elektronikát szerintem átdobom egy BD239-es tranzisztor alapkapcsolással, ki-be kapcsolja a trafót, ennyi a lényeg. Karbi vasárnap jön kölcsönbe. De ott is agyalok, hogy mi tud egyik pillanatról a másikra meghalni???
Hát... így távolról én is a karbi cserét javasolnám. Vagy várjunk csak! Pontosan ez volt nálam, amikor a Hall-jeladó szórakozott a toronyban. Ki lehet cserélni, de azért nem az út szélén. Emlékeim szerint nem kell spéci szerszám, talán csak egy csőszegecset / csapszeget kellett kiütni a tengelyből, ami egy gyűrűt fogott a talpánál. Szépen, okosan, le lehetett bontani mindent. Persze figyelni kell, mi hol volt stb. Az 1.1 és az 1.3 (Wb) torony eltér, de emlékeim szerint csak a röpsúlyok karakterisztikájában. A lényeg, hogy a Hall-jeladó áttehető (bontóban 1.3-ast kaptam, és abból generáloztam meg az enyémet. Az volt a tünet, hogy alapjáraton elketyegett, de gázadásra, terhelésre fulladozott, a legjobb esetben is darálva húzott (rángatott, de inkább azt sem). 0 erő volt a kocsiban. Kis híján felgyújtottam az út szélén. Szóval én így folytatnám, ha folytatni kell:
( - AC, gyertyák, dugattyúgyűrűk, dugattyúk OK (kompressziómérés!) vezérlés, gyújtás jó helyen)
- karbi csere
- gyújtókábel csere (főkábel is),
- trafó csere,
- elektronika csere,
- torony csere
A blokk szerintem kb. örökös, bár azért 350k nem kevés. 200-at (érzésre) röhögve elmegy. Nagyon túl van méretezve a névleges teljesítményhez képest. :D
Update! Kiékeltem a fénykép kedvéért, mert fejjel lefele ki sem nyit a szelep. Egyelőre senkitől és semmi info. A karbi gyári állapotra kipucolva, fúvókák eredetiek, öngyújtógázzal fújkáltam ki mindig őket, még a Ladán is. Összerakva:
- egy dugót fellök, pöccre indul
- alapjárat hibátlan, hidegen és melegen is
- a leg minimálisabb gázadásra leáll, a gyorsító spriccel, azt látom
- a fűfúvóka és a csőrendszer, az üzemi gáznál is átjárható
Tehát vissza a kezdetekhez, tippem nincs. A gázt, a benzin helyett próbáltam, azzal is azonnal leáll...
(nem gázos a gép! Tiszta Butángázt fújtam csak bele)
Gyújtás vákuum működik, itt feladtam, lesz egy kölcsön karbi, bár kizárt, hogy motor. mi lenne vele? :-)
Igaz 350k van benne, még bontatlan!
Vigyázz! Fejtetőn benyomódik a kis golyó a tűszelepben! A szintet nem úgy kell mérni. Hanem úgy, hogy az úszó nyelve éppen csak érintse a golyót. Ez kb. 60-70 fokban megdöntött úszóházfedélnél jelentkezik, úgy emlékszem.
Ránézésre az emlékeim szerint jó amúgy a szint. A képen a jobb felső úszó szarok az, amiről beszéltem: annak a síknak kell a távolságát mérni az úszóházfedél tömítőpereméhez képest. Arra nem emlékszem, hogy tömítéssel-e vagy anélkül. Azt hiszem, tömítéssel és 28 mm-nek kell lennie. De egyáltalán nem biztos, valahonnan próbálj meg letölteni leírást.
Ha gázadásra fullad, akkor a gyorsító membrán lehet rossz talán. Nem spriccel be benzint. Autógáznál nincs ilyesmi gond. Pontosabban nincs ehhez hasonló mechanizmus egy átlagos karbis rendszernél.
Alapjárat és a dúsítóm is jó volt, elkezdett kicsit inni, egyszercsak nem volt "gáz"! Alapjáratom hibátlan volt, ahogy ráléptem a pedálra lefulladt. Érdekesség, hogy PB gázzal sem pörgött fel. Amikor leszedtem, a talpon láttam, hogy sérült. Most még fürdik, de a szintre visszatérve, az úszó vízszintes vonala egybeesik a fedél vonalával, mikor lezár a tűszelep. Ha már lent van, kitisztítom, csak a szintet beállítva akarom összerakni és majd vissza, a többi kiderül élesben. Vákuumcsövek mind jók.
Hát... akkor szerintem nem az úszóval lesz gond. Persze nem árt ellenőrizni. Csak tudni kellene a megfelelő értékeket. Egyébként kő egyszerű a 4T karburátor. Inni amiatt iszik, mert az automata szívató valószínűleg nem szuperál túl jól. Én ezt nagyon egyszerűen megoldottam: nyitott állapotban a mozgató rudazatot egy kábelkötegelő segítségével (kívül) rögzítettem. Emiatt hidegen egy fél km-ig eléggé döcögős, de nem érdekelt. 5 literrel simán eljárkáltam vele. Ha nagyon érdekelt volna, megcsináltam volna olyanra, mint az új típusú kétüteműé és kézzel lehetett volna vezérelni egy bowden segítségével... És úgy emlékszem, hogy minden más paramétert tök egyszerű beállítani és gyárira állítottam. A szívatónál is lehet tekergetni azt a kis akármit, amire megy a vízcső, azzal lehet siettetni vagy késleltetni a szívató nyitást. De úgy emlékszem, hogy eléggé siettetve volt már. Ha jól emlékszem, ez azt jelenti, hogy "hátra" volt tekerve. De a rudazatból ki lehet okoskodni, hogy melyik a nyitási irány.
Szia! Köszönöm! Ma nekifutok este, a talpat várom, addig nem volt kedvem szétszedni. Soha nem volt állítva, ellenőrizve, csak el kezdett inni. :-) Persze a talp miatt is, gondolom én.
Próbálj meg Weber 32 vagy 34 TLA-ra keresni. Szerintem maga a benzinszint megegyezik a Trabant és a Wartburg esetében. Úgy emlékszem, hogy az úszó tengelyétől átellenesen van az az előbb említett sarok, ami kb. 5-10 mm hosszú, a fedél tömítésével nagyjából párhuzamos szakasszal végződik. Na, ennek a kis "lapnak" kell szerintem talán 28 mm-re lennie a tömítőperemtől. Az rémlik, hogy ebben az esetben közel párhuzamos a tömítőperemmel. Persze akkor, amikor a golyót éppen, hogy érinti az úszó nyelve.
Benzinszintet nem tudok. A szerelésikben az szokott lenni, hogy az úszóházfedelet az úszóval együtt fejtetőre, pontosabban kb. 45 fokra bedöntve kell tartani. Ekkor az úszó nyelvének pont érintenie kell a tűszelep golyóját, de nem szabad kicsit sem benyomnia azt (nem egyszerű, de nem is vészes). Ekkor az úszó "alsó" sarkának az "egyenes" részének x mm távolságra kell lennie a fedél tömítőperemétől. De a méretet hirtelen nem tudom.
Nekem meg egy kérdésem lenne, mert a Földön nem találok semmit!
Mekkora a benzinszint a Weber karbinál, 1,3-nál? Illetve hol-hogyan kell mérni? Köszönöm!
Régi, de lehet még jól jöhet?
NEM alapjáratot állít a csavar és a pillangószelep zárt állapotában, üzemmeleg motornál kell, hogy érintkezzen. Ekkor kell egy próbalámpa, levett gyújtásnál. Az alapjárati vezérlőre csatlakozik. A két idétlen vezeték (fekete-sárga és a sárga fekete) simán benézhető, de a hosszuk adja (ha gyári?) hogy melyik-melyik. A rövidebb a mágnesszelepé.
Érdeklődnék, ki hogyan áll Trabant benzincsap tömítéssel. Csapinál van egy fajta parafás (a tömítéskészletben is ilyen van szerintem), Zsombinál egy másik fajta. Próbáltam bőrrel is. Egyik sem jó. Vitonossal még nem próbáltam. Az szerintem tömíteni fog és időtálló is lesz, viszont kérdéses, hogy mennyire kell meghúzni a leszorítót, mennyire lesz könnyű eltekerni majd a csapot...
Egyszerűen nem bírok rájönni, hogyan megy tönkre az üzemanyag. A kulcs szerintem a lélegzésmentes tárolóedényben (IS) van. Ugyebár az E10-esben 10% etanol is van. Ami szívja magába a vizet. Ha cserélődik fölött a levegő. A Trabantba néhány éve szigorúan 100-ast nyomatok, preferáltan OMV-t, utána Shell, utána MOL jöhet. Ezekben is van "bio" összetevő, de az más, mint az etanol, nem károsítja a dolgokat, nem degradálódik.
BÁRMILYEN gépbe beletöltött sima E10/95-ös benzin egy idő után bekocsonyásodik, korrodálódáshoz vezet stb. Van egy flakonom, amibe kb. 4 éve tankoltam ilyen benzint különféle dolgok elpucolása céljából, és csodák csodájára még mindig tökéletesen tükrös, az illata is kiváló.
A fentiekből én arra a következtetésre jutottam, hogy a helyes dolog az, ha egy gépet fos benzinnel tankolunk, akkor rendszeresen járassuk meg. Vagy tegyünk legalább "tartósítószert" a benzinbe. De inkább rakjuk el 100-assal. Vagy járassuk ki teljesen. Ez már kicsit off. De pl. van egy fűnyírónk, annak a műanyag tankja alatt van egy benzincsap. El szoktam zárni, majd totál kijáratom a sima 95-öst belőle. Úszós, nem membrános. Eddig bevált.
igazából a vizsgákra szoktam visszatenni a gyárit és a lehető legsoványabb beállíátssal. De már visszatettem a HB-t, hasít, mint a rakéta, pedig a 120 helyett visszatettem a gyári 115-ös fúvókát. Lehet, hogy az ínséges idők miatt 113-assal is kipróbálom.
A vizsga napján több csoda is megfigyelhető volt. Repedt szélvédővel mentem, végig volt hasadva, igaz, a jobb oszlop mellett. Húzták rá a szájat. Mit tesz isten, ott áll egy idősebb csóka, azt mondja, neki van három szélvédője is, itt lakik a szomszéd faluban. Nosza, irány a szélvédő, kettőt odaadott egy ezresért, többet nem is fogadott el, és megfejelte egy motorház-kitámasztóval. A vizsgaállomáson meg bevállalták, hogy be is teszik. Mivel gyalog voltam, valahogy haza kellett jutnom, itt is történt egy-két csoda, de ez már off, majd beszélek a plébánossal, spannom.
Elképzelhető, hogy a motort a HB-shez állítottad, pl. gyújtás. Azután lehet, hogy nem szeretné mondjuk H1-1-est. Az viszont biztos, hogy utóbbit könnyebb rosszul beállítani. A HB-ssel sok gondja nem lehet az embernek.
A féknél akkor mégis az volt, hogy eltérőek az átmérők és persze a pofák külső átmérője is? Feltételezzük azt, hogy a fékmunkahengerig jó a fékrendszer. Ha a dugattyúk nem szorulnak, megfelelő jobbosok jobbra, balosok balra vannak beépítve fmh-ekből, a vasak nincsenek szétkopva, a pofák rádiusza egyezik a fékdobokéval, a kerékagy nem üt, a dobok szintén nem, nos, ekkor a féknek jónak kell lennie.
Hali!
Átment a Trabika a vizsgán. Az első fék 50%-os eltérése eltűnt. megcseréltem az egész első cuccot. A történetet lásd alább. Ez csak látszólagos magyarázat, ha belegondolunk, gyakorlatilag értelmezhetetlen. Én csodára gyanakszom.
A vizsgára visszatettem a gyári karbit (H 1-1), de nem jó, valamiért rángatott. megnéztem a benzinszintet, alacsony volt. megemeltem 24 mm-re, valamicskével talán jobb lett, nem igazán. Lehet, hogy megszerette a bőségesebb kosztot (HB 4-1 120-as fúvókával) és a soványabb kaja már nem jó neki?
Szép napot mindenkinek ! Szeretnék pár tanácsot kérni Tőletek én teljesen új, zöldfülű Wartburgos vagyok, egy hete jött meg a fémyezőtől a gép és szeretném összerakni . Kérdés : a sibead vízlevezető gumicsövei az A és C oszlopkban kivezetik a vizet de hol vannak kivezetve ? Doblemezekbe ? Melyík részén, milyen magasságab ? Hanyas furat ? Köszönöm előre is a segitségeteket . Sajnos szerintem be lettek heggesztve a firatok lakatolás alkalmával és nem találom .
Szia! Én ilyet még nem tapasztaltam. Tehát van a nagy csavar a furattal, amire rá kell fűzni a benzincső végét, majd be kell hajtani az úszóház fedelébe, és itt szivárog? Nekem még használt fém tömítésekkel is jó szokott lenni. A piros (vulkánfíber) tömítéssel meg pláne. Biztosan nem a benzincső ereszt valahol feljebb? Ha páncélos slagról van szó, az hajlamos a páncél alatt elrepedezni és ereszteni. A csavar és az úszóházfedél a tömítési felületeknél sértetlen? A benzincső vége is? Repedést, krátert, anyaghiányt keress.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni abban a dologban hogy a hb 2-9-es karburátoromnál a Benzin bejövő ágon egyszerűen nem tudom eltömíteni a folyást... Hiába tettem bele 2 db vadonatúj alumínium tömítő gyűrűt vagy a piros karikákat... Valakinek van valami jó megoldása vagy ez ilyen mindig szivárog?...
Előre is Köszönöm.
Ebben az esetben szerintem nem volt felesleges. Amúgy a dugattyú szorulása is okozhat besülést. A rugók egyszerűen nem tudják megfelelő mértékben visszahúzni a pofákat. Nálam ez volt pár éve. (Egyik) tanulság: hetente megnyomkodom a fékpedált párszor.
Akkor jöhet egy légtelenítés. Lehet, fölösleges volt a betétcsere+felszab? Talán nem, mert az egyik oldal meg volt sülve többször is, ráadásul ütött is.
Én úgy tudom, hogy okozhat aszimmetriát a két oldal között (2T Trabantnál). Tehát hiába egy kör, ahol a buborék van, ott kevésbé fog fogni. A Trabant esetében a főfékhenger kivezetéseinél van egy-egy szelep, ami arra jó, hogy ha kissé levegős az adott kör, fel lehet pumpálni és csak lassan engedi vissza a dugattyú felé a folyadékot, ahogy a buborékok vissza akarnak tágulni. A Wartburgnál nincs ilyen. De a lényeg, hogy légtelenítsd rendesen.
Amúgy fater Swiftjén volt olyan, hogy talán a jobb első gumi fékcső volt elfáradva, fékezéskor púposodott. Emiatt ez a kerék nem fékeződött annyira és a másik irányába húzott a kocsi fékezéskor. De ott nem tudom, hogyan vannak a körök felosztva.
Ez annyiban jó hír, hogy a félrefogás még megoldódhat. Kicsit megvasaltam, leeresztettem egy jó kis hegyi útról, talán összekopott valamicskét. Lassan vinnem kéne vizsgázni.