
A szilikonzsírozott megragadásnál mi volt? Rozsdásodás? Azt csodálnám. Nekem az a tapasztalatom, hogy a szilikonzsír, amit használtam, különvált két komponensre. Valami tapadós, fehér por(?)ra, meg szilikonolajra. Emiatt pár év után megragadtak a dugattyúk. Az a fehér por szerűség a gumi és a fmh. között annyira megült, hogy a pofák nem bírták visszanyomni a dugattyúkat rendesen a helyükre, emiatt elkezdtek befogni (enyhén) a fékek. Lehet, hogy van jó szilikonzsír, az enyém nagyon nem az volt. Egyébként semmi kopás, rohadás nem keletkezett. Előre megvettem az újakat (LPR) és amikor kiszereltem a régieket (magyar piros dobozos, pepita csíkos), betettem az újakat, nem szórakoztam a régiekkel. Utána elmostam a régieket és igazából azt állapítottam meg, hogy semmilyen kopás nem keletkezett rajtuk, mehettek is volna vissza, de akkor már nem volt kedvem szórakozni velük. Újszerűek voltak. Odaadtam Szabinak, hogy ha valahova kell, szerintem nyugodtan beépítheti és úgy tudom, a mai napig szolgálnak a hegyre járósban. De visszatérve az enyémre. Korrózió, fékhatás szempontjából teljesen jó a szilikonos fékfolyadék, a gumi alkatrészeket sem bántja. Előtte próbálgattam áztatással. Teljesen közömbösek rá (ami nem lepett meg igazából). Kizárólag úgy merem ajánlani, hogyha át van mosva a komplett fékrendszer vegytisztára. A betöltő kupakjától a légtelenítőkig. Sajnos először, amikor beépítettem a zsír új 2 körös ffh-t, nem szedtem szét, és a konzerváló olaj iszapossága miatt ömleszthettem át a fékfolyadékot (miután elpucoltam a ffh-t). Szóval protonokra kell szedni mindent és alkatrészenként átcsorgatni hígítóval (a gumikra ügyelve, hogy ne kapjanak belőle, azokat csak szappannal elmosni és full megszárítani) majd közvetlenül utána a szilikonos fékfolyadékkal. Nehezebb légteleníteni, szerintem valamennyire levegős is az enyém, nem olyan kőkemény a pedál, mint etilén-glikolossal. De szerintem ha csinálnék egy átömlesztést, jó lenne. Csak lusta vagyok, meg igazából teljesen jó. Kicsit nehézkes beszerezni, de nem lehetetlen.
Kárásziéknak jó híre van. Szerintem meg lehet vele beszélni, milyen keménységűre kéred. Az egyik helyi kollégának a hátsó gátlói kopognak (ütnek nagyot), ha üresen bele megy egy gödörbe. Szerintem vannak rossz minőségben utángyártó cégek, ha gyárit nem találsz, akkor inkább Kárászi legyen.