Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7933 Antal Péter 2017-01-08 20:36:38

Köszi a választ.Megnéztem az oldalt,amit ajánlottál,de sajna a német nem megy,csak az angol.Ledrótkorongoztam a motorteret,kiszedtem az utólagos sziloplasztot a doblemez és a tornyok körül.Úgy nézem,még időben,mert szerintem ez az ecetsavas sziloplaszt lett volna a veszte,amivel telenyomta az előző tulaj.Gondolom s sziloplasztnak savas kémhatása van,mert alatta minden felület rozsdás volt.
A hattyúnyak okozott egy kis meglepetést.Lépésálló nikecellel volt kitömve.Egy-egy darab lemez behegesztésével orvosoltam a hibát,bár így utólag lehet műszaki vizsgán kifogásolják,ugyanis ez tartó elem,elvileg nem lehet foltozni,mint a küszöböt sem.Majd kiderül.

7932  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Antal Péter: 79380

Eddig senki sem tudta megmondani nekem, hogy mi lehet az. Ami biztos: nem hivatalos azonosító, legalábbis nálunk biztosan nem az. A négyüteműnél is van a jobb küszöbnél, belül. Valamilyen karosszéria azonosító. Eredetvizsgán sok mindent lefényképeznek, leírnak, feljegyeznek. Gyakorlatilag bármit, ami azonosítóként funkcionálhat. Nekem a korábbi kocsimnál például a gázreduktor kis adattáblácskáját is lefényképezték. Ill. legutóbb, műszakin a 2T-nél az említett sorozatszámot is.

Ennyit találtam: https://www.trabant-technik.de/Page15.html

7931 Antal Péter 2017-01-08 17:30:26

Tudja valaki,hogy mit jelent a motortérben a doblemezen a gyújtótrafók mellett az a 7jegyű számsor?Pontosan úgy néz ki,mint az eredeti alvázszám a tűzfalon,még számok is ugyanolyan karakterűek.2hónapja volt a kocsi eredetvizsgán,minden stimmelt.

7930 Antal Péter 2017-01-08 17:27:14  Előzmény:Pápai László: 79362

Nem találtam rajt nyilat,vagy ami jelezné az üzemanyag haladási irányát,de mindkét irányban tud mérni talán,ugyanis a kis lapát forog,ha belefújok.

7929  Spityu 2017-01-08 11:58:52  Előzmény:Sárik Gergõ: 79377

Hát, a két nagy siófoki börzére biztosan megyek május 1-jén és augusztus 20-án a kocsimmal. De lehet, hogy valamilyen alkalomra Budapestre is felmegyek. Mondjuk az akkor már 500 km oda-vissza. Az éves futásteljesítmény terv pedig 1000km körül van. :)

Jah, még a gyújtásalaplapon is olvasható a gyártási idő. Illetve a gumi fékcsöveken szintén. Van, melyiknél csak a fittingeken, van, amelyiknél a gumin is.

Az úszó nálad álló vagy már fekvő(új típusú)? Nekem már fekvő volt benne a gyári, de nálam is kilyukadt 8 éve, kb. 80 ezer km-nél. Az 532-es SRI írja a változást, 1984.01-től.

7928 Sárik Gergõ 2017-01-07 23:00:41  Előzmény: Spityu: 79373

Köszönöm ! :)

Pontosabban, Gyálon, de az utca másik oldala már Budapest.
Megbeszélhetjük természetesen!
E-mail címet meg is adok,össze egyeztetünk akkor.
Hoppá akkor, majd ha kicsit kienged az idő, meg nézegetem én is ezeket az évszámokat. Kíváncsi vagyok, vajon tényleg mikori, hátha kapok egy pontosabb képet róla így.
Nekem sárga a lapátja.
Sajnos a szerszám készlet nincs meg :(
De a gyári emelő megvan, plusz pár gyári új alkatrész, komplett gyújtás alaplap, bovdenek, gyertyák stb.

Hétfőn szerintem, újra be hozom a karbit, szétszedem, beállítom, ahogy leírtad, kb egy két hét és meg is érkezik Németországból, a gyári új úszóm :D Remélem.

Akkor az e-mail: sarik.gergo@gmail.com
Keress bátran, aztán össze hozzuk a Trabant nézőt :)

7927 Kacsándi Szabolcs 2017-01-07 19:55:42

Üdv!
Van valakinek elérhetősége,vagy olyan ismerős gépműhelye,ahol 500-as trabant hengereket meg tudnának fúrni?Szeretnék két hengert fúratni,de nem szeretném kifizetni a hengerfúró gép árát,ha értitek.Érdeklődtem egy helyen,de eléggé mellbevágó válasz volt.Olyan helyet keresnék,ahol már készítettek ilyet és nem kell újra öntőmintát gyártatni,hanem meg van a gyártáshoz szükséges minden feltétel.
Ha tudtok ilyet légyszi jelezzétek!

7926  Spityu 2017-01-07 14:23:14  Előzmény:Sárik Gergõ: 79372

Szép! Köszi a képeket és az ismertetést. A korábbiak közül ez az enyémhez legközelebbi Trabi, amiről tudok. 11 nappal idősebb. Ágfalván van egy még, az 5 nappal fiatalabb az enyémnél. A tiéd, ha jól értem, Budapesten található, ugye? Valamikor megnézném, ha van rá mód. Néhány dologra kíváncsi lennék, hogyan volt eredetileg felszerelve ill. elvezetve. Pl. bowdenek, vezetékek. Bár az enyém sem volt piszkálva, meg dokumentáltam is, azért egy-két dolog furcsa volt, amióta az eszemet tudom, de fater állítja, hogy gyárilag úgy volt elvezetve. Ez már csak amolyan szőrszálhasogatás a részemről. :D Meg azért a típusjegyekre is kíváncsi lennék. Sejtésem szerint teljesen megegyezik az enyémmel.
Sok alkatrészen rajt van a gyártás időpontja, a teljesség igénye nélkül: elektromos szerelvényeken (pl. kapcsolók, ablaktörlőmotor nem látható oldala, hátsó lámpa foglalaton, kormánykerék küllő hátulján, motor öntvényen a lendkerék takarásában, hengertalpakon, légszűrőház oldalán, trafókon, önindítón, ékszíjon (ha még Pneumant), felniken, talán a gumikon is, első (hátul) és hátsó (alul) kipufogódobokon, tankon felül, ablakmosótartályon, talán a szivattyún is, hűtőlevegő turbina lapát közepén. Tényleg! Nálad is piros már a lapát? A szerszámkészlet megvan a kocsihoz? Fú de jó volna látni élőben.

Van, aminél év - negyedév, míg máshol év - hónap jelölést alkalmaznak. A negyedév római számmal íródik, a hónap arabbal. Nekem jellemzően 83/IV, 83.12., 84.02., ilyesmik szerepelnek. Amúgy valahol a neten elérhetőek a gyártási adatok: mely évben hány darabot gyártottak (kezdő és záró alvázszám), ebből kiszámoltam, hogy az én alvázszámomnak mikor kellett készülnie, valahogy így jött ki a február 19. vagy valami ilyesmi. :) Nyilván ez nem pontos, mert az év folyamán hullámozhat a termelékenység, ill. 365 munkanappal kalkuláltam, nem számoltam az ünnepnapokat.

7925 Sárik Gergõ 2017-01-07 12:59:26  Előzmény: Spityu: 79370

Uha, nagyon szépen köszönöm, ez a tartalmas leírást. Ez alapján biztosan menni fog a beállítás. :)

1984.03.15-én lett először forgalomba helyezve, egy idős hölgytől vettem, aki mondta ,hogy az első autója volt.
39.000Km-el vettem, gyári belső, végig üléshuzat volt rajta. Ja igen és végig garázsban állt. Rozsdamentes. :)
Olyan, januárban gyártott lehet. Legalábbis sok alkatrész alapján, pl a felni.
Régi rendszámát sajnos nem tudom. :(

Utángyártott úszó van sajnos benne(ezt már én vettem) De ahogy látom nem ugyanaz a méret. A gyári lyukas volt, valahol. Most rendeltem gyári úszót, remélem ez megoldja a problémát, legalábbis, azt hogy jó fajta úszó legyen benne. A többi beállítást pedig, ha kicsit enyhül az idő. Ilyen hidegben, nem valami jó szerelni :D

Pár kép róla:

7924  Spityu 2017-01-07 00:16:57

Légyszi, írd meg, mikori. :D Esetleg, ha a régi rendszámát tudod, azt is. Veterán topikban a novemberi képen a KO-s az enyém. 1984.03.26-os első forgalomba helyezésű. Az alvázszám alapján kb. február 19-es gyártmány. Ja és: ilyen karburátor van ezen is.
Mit lehet tudni a kocsiról?

Karbi: én imádom ezt a típust. Érintve nem zabál, taposva viszont etet, ha kell. Ha lehörög, azért van valószínűleg, mert a főfúvóka esetleg az előporlasztó el van dugulva. Vagy a furulyacső. Esetleg próbáld meg azt, hogy atomjaira szeded, és jóóóól beáztatod denaturált szeszbe (vagy bármilyen tömény alkoholba, akár bioetanolba, ha van még olyan). A főrendszer nem tud annyira eldugulni, persze semmi sem lehetetlen. Inkább az alapjárati körben vannak szűkebb részek, főleg a csonk környékén.

Én teljesen felújítottam, az eredmény a képeken látható.

A hörgés mióta van? Nem okozhatja más? Kopott motor (vezérlőtárcsák, gyűrűk stb.), rossz gyújtás, gyertyák, akármi. Tegyük fel, hogy minden jó és a hiba a karbinál lesz. Ha a hörgés csak úgy előjött a semmiből, akkor valószínűleg dugulás okozza. Főleg, ha állás után. Ettől függetlenül azért leírom, miket ellenőrizz mindenképpen a karbin.

Esetleg szedd darabokra (tudom, megvolt), mosd el még egyszer. Ajánlom a tömény alkoholt, pl. denaturált szesz. Abban lehet szépen áztatni magát az öntvényt. Arra ügyelj, hogy a könyöknél lévő szelep szimeringje ne kapjon (hosszú ideig). Emiatt azt elég ha csak benzinnel jól elmosod. Persze miután leszerelted a rudazatot, a kart és a bütykös tengelyt is kihúztad, a zárósapkát levéve. Fújasd ki jól a járatokat. A begyantásodott benzinmaradék oldására (tipikusan az úszóház alján) az alkohol a legjobb, esetleges fehér csapadék eltávolítására pedig az ecet (más is, csak az ecet kíméli az alut). Kifújatást követően érdemes benzinnel még átöblíteni, nehogy víz maradjon valahol, amitől kivirágozhat az alumínium-oxid az öntvény járataiban.

Hasonlóan járj el a leszerelt alkatrészekkel is.

Ellenőrizd a vulkánfíber tömítések épségét. Minden méret kapható kisgép / épületgépészeti boltokban.

Ellenőrizd a blokkra csatlakozó talp nincs-e elgörbülve. Szükség esetén házilag meg tudod síkolni egyenes felületre ragasztott csiszolópapírral. Szép, lassú, hosszú mozdulatokkal tökéletes eredményt lehet vele elérni. A blokk és a karbi között szendvicstömítés van: két vékony papír és közöttük egy vastagabb. Ez sokszor már nincs meg. Ha megvan, akkor viszont tényleg óvatosan kell meghúzni az anyákat, mert a vastag tömítés miatt görbülnek el általában a talpak. Használj önzáró anyát, esetleg menetrögzítőt. Gyárilag amúgy rugós gyűrű és sima anya van ott. Ezt én kiegészítettem egy kis menetrögzítővel.

Ellenőrizd a pillangószelep tengelyét, nem kottyan-e nagyot. Ott is tud falsot szívni, amitől nem lesz normális alapjárat.

A szívatónál leginkább a forgótárcsa felületét kell ellenőrizni, nincs-e durva berágódás. Összerakáskor egy csepp olajjal legyen megkenve, nehogy szárazon forduljon. Alu az alun könnyen berágódhat. Alapvetően ha jól zár, még kotyogó tengely esetén sem zavar be a normál üzembe.

Ellenőrizd, hogy egyáltalán megvan-e minden alkatrész. Főként a fúvókákra gondolok. Hirtelen nem is tudom fejből, hogy mik vannak, de ha bárhol látsz valami üresen tátongó menetes furatot, az azt jelenti, hogy hiányzik onnan valami. :) És persze ellenőrizd a fúvókák tisztaságát, méretjelzését.

Üzemanyagszint: nagyon jól le van írva. Akár kiszerelt állapotban is elvégezhető a beállítása, de beszerelten talán könnyebb. Emlékeim szerint 22 vagy 24 mm-rel kell a perem alatt lennie a benzinszintnek összeszerelt állapotban. A főfúvóka helyére egy vastagabb falú, áttetsző (pneumatika) csövet illesztettem miután jó pár menet szigszalaggal felhízlaltam és gázon meghajlítottam. Benzincsap nyitva, szépen telik az úszóház. Majd - optimális esetben - megáll a szintemelkedés. Leolvas. Ezután a slagot kicsit kihúz, hogy kifolyjon a bent lévő benzin, majd visszadug. Újra leolvas. Még egyszer. Úgy emlékszem, hogy az úszóházfedél első csavarját fogadó kitüremkedés alsó éle a karburátor testen pont 22 mm-re van a peremtől, azt fel lehet használni mértéknek. De mondom, olvass utána inkább, ne hidd el, amit írok. :)

Az alapjárat beállítása nem egyszerű. Mármint tökéletesre. Én úgy állítottam be, hogy üzemmelegen, felkapcsolt távolsági fényszórók mellett legyen kihagyás nélküli a motor hangja. Ezt 20-25 fokos hőmérsékletnél lehet a legjobban megtenni, az alatt hamar visszahűl a motor, függetlenül attól, hogy alapjáraton megy vagy teljesen áll. Persze nagyjából be lehet ilyenkor is lőni.

Keverékcsavar... normális csapágyboltban kérjél BENZINÁLLÓ O-gyűűrt. Sajna nem emlékszem a méretre hirtelen. Megmértem a csavar magátmérőjét, ahova felmegy az O-gyűrű, majd megmértem a karburátor furatát is, amit le kell tömítenie, ebből pedig ki lehet számolni, hogy milyen méretű kell. Úgy rémlik, hogy tökéletesen passzoló méretűt nem kapni, de a kommersz méretek közül az egyik nagyon jól bepasszol. Azt hiszem, egy kicsit kisebb, mint ami jó volna. A biztonság kedvéért 1-2 órát áztasd benzinben. Minimális dagadás elképzelhető, de ha szétmállik, ahogy a kezedbe veszed, akkor az nem benzinálló. :)

Alapjárat beállítása (feltételezve, hogy a gyújtás, a motor tökéletes és üzemmeleg): igazából jó volna egy lézeres fordulatszámmérő, én tudtam szerezni. Finoman hajtsd be tövig a keverékcsavart, majd tekerd ki 1.5 fordulatot (3 félfordulatot). Nálam, azt hiszem, ennyin áll jelenleg durván. 1.5-2-n. Az alapjárati ütközőcsavarral keress valami olyan pozíciót, ahol szépen, egyenletesen, pattogósan jár a motor. Nem baj, ha csak egy-egy rövidebb időre, utána pedig félreüt párat, majd újra egyenletes. A lényeg, hogy ne valami selymes, prüntyögő, vontatott hangja legyen. Valami ilyesmi hangot kell keresni: https://www.youtube.com/watch?v=ittDC-ufRI0 Ez mondjuk egy kicsit gyors, de a H1-1-es karbival szerelt motoroknak magasabb alapjárati fordulatszám is van előírva (de ez még szerintem ahhoz is magas). Nekem fixen 650, ugyanígy, kihagyás nélkül (hangsúlyozom, üzemmelegen, lámpákkal). Ez már jobban tetszik: https://www.youtube.com/watch?v=LfHDkCf1WqE Itt tökjól megfigyelhető, hogy lámpákkal hibátlan az alapjárat, míg nélkülük darabos, de pattogós, akkor sem valami szüttyögés. :)

Megkerülőszelep beállítása: Ha nem muszáj, nem érdemes állítgatni. Úgy értelmezem, hogy amikor a fojtószelep az alapjárati állásához képest már 7 foknyira nyitva van, akkor kell a megkerülőszelepnek is elkezdenie a nyitást hátrafelé. Ilyenkor a szívócső felől a hátul lévő alapjárati fúvóka kap egy kis levegőt még, elszegényítve az ott képződő keveréket. Ettől lesz spórolósabb. Fullgáznál gyakorlatilag nincs szerepe, akkor a főrendszer dolgozik csak. Szóval ha nem több darabból lett összerakva a karbi, és nem is szedted szét azt a menetes állítót, akkor nem érdemes piszkálni. A lényeg, hogy a bütykös tengely alapból úgy álljon, hogy könyökben lévő szelepet ne bántsa, ne nyissa. Ebben az állapotban kell rátenni a gömbfejes fület a tengelyre, úgy, hogy felfelé álljon. A pillantószelep tengelyére menő szintén felfele kell, hogy álljon. Ha mégis el lett tekergetve, akkor emlékeim szerint kb. 94 mm a durva beállítási érték, ennyi a két gömbfej középpontja közötti távolság. Ha nincs eltekergetve, akkor légy szíves, mérd meg és írd be nekünk. :) Köszi! Simán lepattintható a gömbfejekről, amúgy.

Amúgy most még egyszer elolvastam a kérdésedet. Ha tippelni kellene, hogy a hibákat mik okozzák nálad, akkor azt mondanám, hogy az alapjárat hiányát a két csavar rossz beállítása. A lehörgést pedig az alacsony benzinszint. De az is lehet, hogy mindkettőt az alacsony benzinszint. Nehéz ezt így megmondani. Mert ezernyi más is okozhatja a motor más tájékáról. Ha valami nem világos, kérdezz nyugodtan! Ha gondolod, el tudom küldeni az én motorom alapjáratát is e-mailben.

7923 Borsos Attila 2017-01-06 23:03:02

1980

7922  Spityu 2017-01-06 22:36:57  Előzmény:Borsos Attila: 79363

Mikori évjárat? '80-'83, ha jól látom.

7921 Sárik Gergõ 2017-01-06 20:16:13

Sziasztok!

Nemrég lettem, egy 1984-es Trabant tulajdonosa.
Lábon jött, haza de a karburátor nem volt az igazi, és most sem. Ki lett pucolva, de ugyanúgy lehörög, nincs alapjárat, annyira nem értek a beállításához, a német nyelvű honlapon meg nem igazán tudok eligazodni, tekintve, hogy se én se a fordító nem az igazi, német tudás ügyileg.

BVF HB 4-1-es karbi van rajta.
Aki esetleg ért a beállításához, vagy tud olyat aki ért(Budapest), vagy bármilyen megoldást, azt megköszönném.

Üdv.: Gergő

7920 Borsos Attila 2017-01-06 19:27:45

Meg van a műszaki!
És az első 500km.

7919 Pápai László 2017-01-06 17:49:07  Előzmény:Antal Péter: 79360

Régen volt már, de ha jól emléxem megvan jelölve egy nyillal az irány.A légtelenitőt is kösd rá a tankra..

7918 Pápai László 2017-01-06 17:47:22  Előzmény:Pápai László: 79357

Megoldva..

7917 Antal Péter 2017-01-05 21:13:08

Kétütemű trabimba van átfolyásmérő óra,de össze-vissza mért.Mint kiderült,hogy nincs is bekötve az üzemanyag.Van az üzemanyagnak bekötési iránya,vagy mindegy melyik a belépő és kilépő ág?
Jelenleg már kész a váltóm.Kapott új szimmeringeket,szabadonfutót,kinyomócsapágyat és kuplungszerkezetet is.

7916 Pápai László 2017-01-02 12:30:54

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogyan lehet le/kiszedni az 1,1-es Trabi fejtámláját? Simán,kirántásra nem jön ki,csak a határértékig..

7915 Őry Gábor 2016-12-31 14:22:38  Előzmény:Bertók Lajos: 79344

Digi tolómérő.

7914 NEON 62 2016-12-31 14:21:07

üdvözletem!
a napokban szert tettem egy Trabant 1.1 típusú autóra (régi álom volt)
kérdésem:
- tudna valaki ajánlani olyan illetőt aki a futómű tuningolásban segít, esetleg megcsinálja?
köszönöm:
neon

7913 Szedlacsek Ottó 2016-12-28 23:26:04

Sziasztok! 1.3-as polo központi injektort szeretnék felszerelni motorvezérlővel eggyütt az 1.3-as Wartburgomra, mert a karbikkal nem boldogulok. Sok a fogyasztás. Van valakinek tapasztalata ebben? Mikre kell figyelni? Esetleg valami link ahol már volt tárgyalva? Előre is köszi a segítséget.

7912 Bertók Lajos 2016-12-20 19:23:48  Előzmény:Harcsás Sándor: 79348

Üdv!
Ez a gumicső megvan, bár be van szakadozva a szélén pár helyen. Próbálom pótolni, addig meg átnézem a terelő csappantyúk mozgását. Ma már nem szórtam apró izzó korom részecskéket, bár lehet hidegebb volt mint az előző napokban, meg nem is hajtottam annyira. Valahogy olyan mintha kihagyna a benzinutánpótlásom, mert változatlan pedálállásnál ingadozik a teljesítmény, részterhelésnél pedig rángatva darabosan megy, ha padlózom akkor egyenletesen húz, de mégsem mehetek mindig padlógázon.
Nagyon szép a Trabid Sándor, az enyém is pont ugyanilyen, csak mattabb meg karcosabb az eredeti fénye, a belseje meg budi egyenlőre, de majd alakul.

7911 Harcsás Sándor 2016-12-20 14:46:40  Előzmény:Bertók Lajos: 79344

Üdv!
A ventilátorház és a motorburkolat között lenni kell egy kb.8 cm-es gumicsőnek. Annak hiányában lehet kevés a fűtés.
Szikrát az enyém akkor szórt, mikor az egyenes kipufogó falán 5-6 mm vastag volt a koksz. Kifűrészeltem a katalizátort,és mechanikusan kipucoltam a csöveket, Majd újra összehegesztettük. Megszűnt a szikraszórás.

7910 Bertók Lajos 2016-12-20 10:13:42  Előzmény:Bertók Lajos: 79346

Attila! Azt kihagytam, hogy a sikeres műszaki vizsga után ugye még vissza kellett helyeztetnem a járgányt, ez valami 2300 forintnyi illeték, meg az új forgalmiért fizettem 6000 forintot.

7909 Bertók Lajos 2016-12-20 10:08:59  Előzmény:Borsos Attila: 79345

Kedves Attila!

Az én esetemben a Trabi ideiglenesen volt kivonva, bár nem tudom 15 évig , hogy volt fenntartható ez a státusz. Mindenesetre a rendszáma megvolt, törzskönyve is volt így az eredetiség vizsga és az átírás simán ment. Mivel a forgalmi engedélye még régi tipusú volt, csak megyei nkh-nál vizsgázhatott volna, ezért gyorsan elvesztettem a forgalmit és igényeltem egy hatósági bizonyítványt a kormányhivatalban cirka 3000 jó Magyar forintért. Így már vizsgázhatott a lakóhelyemen. Azaz majdnem, mert furcsa mód nem találták a kocsit a gépjárműnyilvántartóban. Mire meglett addigra a katalizátoron csámcsogtak de kiderült, hogy nem kell. Aztán a vonóhoroggal nem akartak kibékülni de végül simán levizsgázott.
Ez az általad említett kormolódás biztos jelen van, de nekem nem a meleg hiányzik hanem inkább a légáramot hiányolom, szinte csak páhál.

7908 Borsos Attila 2016-12-19 22:22:06

Kedves Bertók Lajos.
Először is gratulálok a vételhez. Az első kipufogódob eltömődése okozhat fűtés problémát a korom elszigeteli a dobot, nem tud átmelegedni.Én most cseréltem le a kipufogódobokat remélem majd hamarabb átmelegszik.Végül a forgalomba visszahelyezés folyamatáról kérdeznék.(sorrend buktatók stb...)

7907 Bertók Lajos 2016-12-19 20:25:28

Sziasztok!

Röviden Trabi volt az első autóm még 97-ben, amit nagyon imádtam, de mikor jött a katalizátoros mizéria megváltam tőle. (én marha) Idén áprilisban nosztalgiából, és a régi nagy szerelemből vettem egy másik Trabit, sajna nem kék, és nem szedán. A kocsi 2001 óta ki volt vonva forgalomból, nagyjából eredeti állapotnak örvend. Kapott két küszöböt, négy javítóívet, két első tornyot, meg két első lökhárító tartót, le lett alvázvédőzve. A kalapácsos gyújtást elektromosra cseréltem, a beállítása csak fülre lett bízva egyenlőre, a karbit szétkaptam kipucoltam, nem állítgattam. A masina két hete leműszakizott, azóta napi 20 km kényszermunkára van kényszerítve. Jelenleg ami nem tetszik benne, az a fűtés hiánya (a régi Trabimba sose fáztam), valamint 5 km megtétele után (90-100 km/h) szikrát hány a kipufogó (talán izzó korom?).
Két kérdésem lenne: ez a tűzokádás idővel elmúlik, vagy beavatkozást igényel? Illetve a dugattyú gyújtásponthoz való beállításához mindenképp az indikátor óra a javallott, vagy elegendő ha kimérem, és barkácsolok egy fix "idomszert" a gyertya helyére?

Bocsánat ha hosszú lett......

7906 Po. Balázs 2016-12-18 20:18:13  Előzmény:Vári László: 79340

Nem túl gyári de ebay-en lehet kapni 900 Ft ért 5A-es feszültségátalakitót ami 4v-38v bemenetről tud 12v is.

7905 Vári László 2016-12-17 15:29:51

Sziasztok, üdvözlök mindenkit a megújult oldalon! :)
Kezdenék is egy gyors elektronikával kapcsolatos kérdéssel: 12Voltos tranzisztoros Trabi gyújtást át lehet-e alakítani hogy 6V-al működjön? Erre vonatkozóan még nem találtam leírást a neten, gondoltam benézek ide is, hátha valaki foglalatoskodott már ezzel. Segítségeteket előre is köszönöm!

7904 Kunyi Tamás 2016-12-04 23:51:46  Előzmény:Ferenci Norbert: 79317

Elnézést a kései válaszért. Összerakást úgy érted, hogy így műszertartó betéttel mindenestől?
Ebben sajnos nem tudok segíteni :/ Magát a KMGY óraegységet nagyon nehéz beszerezni, mivel ritka és drága.

7903 Antal Péter 2016-11-29 20:53:28  Előzmény:Őry Gábor: 79320

Hígabb olajjal próbálkoztam,de az eredmény elmaradt.Szabadidő hiányában egy kicsit halasztom,de hamarosan szétszedem és az eredményt képekkel illusztrálom.Köszi

7902 Őry Gábor 2016-11-28 11:34:40  Előzmény:Antal Péter: 79315

Meg lehet úszni, de mivel úgyis szét kell választani a kettőt, onnét meg már csak a benyát, a bowdeneket, kell lekötni, nem érdemes megspórolni. Ráadásul a féltengelyeket is egyszerűbb kihúzni, ha nincs benn a motor.
Azért egy próbát tennék egy gázolajos öblítéssel: Olaj le, beleöntesz egy-másfél liter gázolajat, egy kis járatás (nem árt, ha már előzőleg meleg az egész rendszer), majd olaj vissza a gázolaj helyére. Lehetőleg belevaló olaj.
Ha van türelmed, járasd üresben emelt fordulaton. Egyébként egy két kilométer menés sem fog megártani neki, de jobb a békesség.
Nem száz százalék, hogy sikerül, de a váltószerelésnél egyszerűbb. Elképzelhető, hogy a szabadonfutóba lerakódik valami trutyi, ezért a görgők nem feszülnek be a köröm és a külső gyűrű közé.

7901 Ferenci Norbert 2016-11-24 19:43:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 79304

Szia Tomi. Egy ilyen KMGY-t mennyiért raknál össze ?

7900 Ferenci Norbert 2016-11-24 19:39:26

Sziasztok. Tudtok abban segíteni ,hogy az 1.1-es 4T Trabi váltója melyik nagyobb VW motorral közösíthető ?

7899 Antal Péter 2016-11-24 17:42:53

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 601-es,1990 évjáratút.Az autó felújításra szoruló állapotban van,de a legnagyobb baki,hogy a 4.sebességet csak nehezen veszi be.Ha beveszi,akkor már nincs gond,megy vele,és a szabadonfutó is működik.Sajna ezt a hibát az eladó nem közölte,hanem a hazaúton derült ki,de most már mindegy.Elfogadom.Végigolvastam az előző honlapon is az ezzel kapcsolatos problémákat,és feltételezem,hogy a szabadonfutóval van probléma.Kérdésem az lenne,hogy a váltó kiszereléséhez előbb ki kell venni a motort?Esetleg lenne hozzá valakinek javítási segédlete,akkor azt megköszönném.

7898 Őry Gábor 2016-11-17 09:19:54

He! :))

7897 Őry Gábor 2016-11-08 08:52:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 79305

Köszi!

A világítás él, a stekk nem. Megnézem, lehet, hogy kicsúszott.

7896 Kunyi Tamás 2016-11-07 22:30:34  Előzmény:Őry Gábor: 79303

Gábor, a stekkaljzatban érdekes, hogy nincs áram. A jobb szélső 8A-es biztosítékhoz van gyárilag bekötve.
Ugyanide van bekötve pl. a belső világítás is. Az működik?
Szóval ide, a jobb szélső biztosítékhoz bekötheted a szivargyújtó aljzat pozitív vezetékét (a biztosíték alsó feléhez!).

7895 Kunyi Tamás 2016-11-07 22:24:07  Előzmény:Németh Ádám: 79301

A fordulatszámmérős műszeregység, ismertebb nevén KMGY műszer nagyon ritka és drága is. Abban nem gondolkodtál, hogy csak simán kicseréled a LED-es kombinált műszert egy másik működő darabra?
Biztosan rossz? Nem jellemző, hogy tönkre megy. Ha kikötve is jelez, akkor valahol testzárlatos (tipp) lehet a hőgomba vezetéke.
Másfelől, LADA illetve SKODA fordulatszámmérőket szoktak még beépíteni.
Egy kép a KMGY-ről:

7894 Őry Gábor 2016-11-06 16:12:27

Sziasztok! Élek még!

A Trabikába kendácsoltam egy szivargyújtó aljzatot. Hogyan tudnék áramot varázsolni bele? A stekkaljzatban nem volt áram.

Előre is köszönöm!

7893 Németh Ádám 2016-11-02 15:12:58

Sziasztok én most vásároltam egy 4t wartburgot és az érdekelne hogy fordulatszámmérős órát hol lehet beszerezni ami benzinszintet és vízhőfokot is mér a másik órámon ami ledes nem működik a vízhőfok mérő ki van kötve és úgy is jelez a középső és a felső zöld led világít de szerintem az üzemanyag mérő sem jó benne köszi a válaszokat

7892 Kunyi Tamás 2016-10-26 20:43:40  Előzmény:Pápai László: 79297

Ha már ennyire fékezünk :) Wartburg első féknyerge tudomásom szerint 4 dugattyús. Ez felszerelhető valamilyen módon a Trabant 1.1 első csonkállványára?

7891 Pápai László 2016-10-26 09:33:44  Előzmény:Pápai László: 79247

Megkövetem magam 4T hátsó fék ügyben: A donor kocsimon valóban áttették a hátsó futóművet teljesen, és a másikon most néztem, valóban csak a tengelycsonkanya eltávolításával lehet a fékpofákhoz hozzáférni...

7890 Piret Endre 2016-10-19 22:38:18

Basszus, tényleg, a "lejtő" a munkahenger fenekén... Köszi szépen az emlékeztetőt!

7889 Borsos Attila 2016-10-19 20:06:42  Előzmény:Piret Endre: 79293

A fékmunkahengeren ül föl egy ferde felületre a fékpofa . A jobbos illetve balos munkahenger letörése különbözik. A lényeg ha felszereled a fékpofát a fékfalra bele kell üljön a helyére.

7888 Piret Endre 2016-10-18 21:41:03

Itt van előttem a 4 db Trabi első fékmunkahenger. Fele - fele arányban balos meg jobbos. Na de melyik melyik? Nem mondanám, hogy ránézésre meg tudnám különböztetni őket. Leírná valaki, hogy hogy van ez?

7887 Pápai László 2016-10-10 12:00:23  Előzmény:Mazák Viktor: 79268

Szerintem kérezd meg a rugókovácsot, mennyiért csinálja meg.Valószinüleg a régi rugóidat visszaállítja.Én akit ajánlani tudok, az a Vörös Rugó, a Fáy utcában dolgozott, bár igaz, hogy kb 15 éve voltam nála, de korrekt munkát csinált és jó áron. De biztos vannak még jó szakik máshol is. Egy próbát megér, az árajánlat nem kerül semmibe.Én ias tervezem a hátulját feljebb emelni, sajna egyéb ötletet nem kaptam még rá..

7886 Benya György 2016-10-08 15:19:39

Szép jó napot mindenkinek! Valaki próbálkozott már erősebb, nagyobb motort berakni Trabant 1.1-be? Esetleg ha igen milyet és hogyan? A másik dolog ami érdekelne, hogy valaki alakította már át a futóművet vagy cserélte modernebre? Trabant átépítés előtt állok és jól jönne pár hozzáértő szó! Golf I. GTI motorban gondolkodom de oda kell a jobb futómű a nagyobb fékkel........és így tovább. Minden segítséget megköszönöm!!!

7885 Mazák Viktor 2016-09-27 16:08:20

Sziasztok!

Fel szeretném újítani a futóművem fődarabjait, így szükségem lenne 4 darab gyári tekercsrugóra a négyütemű kombimhoz. Lehet én vagyok a béna, de sem Zsombicarban, sem a Csapi Bt.-nél sem Unix/Bárdinál nem találtam gyári új rugót, vagy annak megfelelő utángyártottat. Nincs kedvem a trabantwelttől vagy a reich tuningtól megvenni 150 euro/db áron a gyári rugóstagokat egyenként, bár ahogy nézem eddig ez a legjobb esélyem. Ha ismertek rugókovácsot akihez odaállítok és azt mondja legyártja a 2-2 gyári rugót, az is tökéletes lenne. Bár az a megoldás is megfelelő nekem, ha megerősítitek, hogy a gyári VW Polo rugók is megfelelőek. Vagy másVW-é.

Köszönöm előre is.

7884 Hordós Zoltán 2016-09-21 18:00:58

Sziasztok!

Wartburg kombi hátsó üléssorát milyen más autómárka hátsó ülésével lehetne helyettesíteni?

Köszi hordosz!