Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5483  Spityu 2012-10-29 13:05:51  Előzmény:Kantuly János: 74098

Töményen -70-es? Akkor a 3l bõven elég lesz. ;) Engedj le annyi vizet, amennyit csak tudsz és pótold desztillálttal. Leengedés után elõször a fagyállót öntsd bele, aztán a deszt vizet, amennyit kíván. Kis járatás után újra szintezd be a túlnyomó tartályt.

5482 Kantuly János 2012-10-29 12:46:27  Előzmény:Kunyi Tamás: 74096

Leengedem, amennyire tudom, "Glicosam koncentrált fagyálló hûtõfolyadék" -ot vettem, a címkéjén az szerepel, hogy nem tartalmaz nitrit, foszfát, amin és szilikát vegyületeket. 50-50% arányban higítva -36°C-os lesz.
Korróziós inhibitor habzásgátlót is tartalmaz.

[b]trabiszabi[/b]

Egy agyvérzés után felépült szerelõnél volt, akinek a mûhelye ~40km-re van és a jogosítványát elvették, majdnem minden cuccát behozott csak fagyállót nem, ja és SOS-ben kellett a kocsi, ezért került az bele.
Mondjuk én is csodálkoztam, de akkor nem lehetett mit tenni...

Lényeg az, hogy leengedem a vizet, amennyi lejön, lemérem és úgy kalkulálok.

Köszönöm a segítséget!

5481 Csády Szabolcs 2012-10-29 08:53:10  Előzmény:Kantuly János: 74095

Már nem azért, de milyen szerelõ az, aki csapvízzel tölt fel egy rendszert?! Ha mondjuk a puszta közepén felforralja a vizet a kocsi, s jobb híján azzal pótoljuk a hiányt, az ok, de ez azért durva. Én nem igazán vinnék ilyen ingerküszöbû szerelõhöz autót, de ezt majd te eldöntöd.

A témához pedig ennyi okosságom van elmentve a totalcar.hu honlapról:

"Tisztelt Autódoktor!
A kérdésem az, hogy milyen fagyállót kell 4t Trabantba használni?
Köszönettel: Tamás

Kedves Tamás!
A gyári elõírás eléggé megengedõ, a tapasztalatok szerint azonban a klasszikus fagyállók rövid idõ alatt felfalják a hengerfejet, a termosztátházat és a fém csõcsonkokat, a hordalék pedig általában lerakódik az automata szívató fûtõdobjában.
A foszfát- és nitritmentes fagyállókkal ez a probléma nem jelentkezik, ezért javaslom, ilyet töltsön az autóba.
Üdvözlettel:
Autódoktor"

5480 Kunyi Tamás 2012-10-28 22:22:01  Előzmény:Kantuly János: 74095

Ha csapvíz van benne, akkor engeddcsak le. A desztvíz ára szerintem nem vág földhöz és biztos megoldás is. Ha mondjuk csak 3 liter jön ki, akkor akkor valóban érdemesebb több fagyállót beletölteni, mondjuk 2 liter + 1 liter desztvíz.

5479 Kantuly János 2012-10-28 21:47:56  Előzmény: Spityu: 74094

Csapvíz van benne, mert legutóbb ki lett szerelve a hûtõ is, mikor a kuplungot nézte át a szerelõ és akkor csapvízzel töltötte meg. Maximum a blokkban maradhatott benne egy kevés víz!

Akkor engedjek le 3l vizet és öntsek a helyére 3l fagyállót?
[i](Módosította Janner 2012.10.28. 22:50-kor)[/i]

5478  Spityu 2012-10-28 21:45:13

A leeresztõ nem mindig van meg. Nekem csak egy fém csõ van ott a két gumi összetoldására. Én az alsó gumicsövet szoktam levenni, aztán kész. Érdemes volna megmérni, hogy most hány fokos keverésû a hûtõfolyadék a kocsiban. Ha nincs rá lehetõség, akkor 3 liter "valamilyen" hûtõvizet cseréld ki a 3 liter fagyállóra. Jó lesz.
[i](Módosította Spityu 2012.10.28. 22:46-kor)[/i]

5477 Kantuly János 2012-10-28 21:37:46  Előzmény:Kunyi Tamás: 74092

& [b]Spityu[/b]

Elõször is, köszönöm a gyors reagálást!

Elsõ tippre azt mondanám, hogy alumínium a hûtõm, de emlékszem valami zöldes korrózióra az alsó csõ fölött, ahol a ?hõérzékelõ? van, így talán lehet, hogy réz a hûtõm?

Ha réz akkor vehetek másik folyadékot? :-/

Akkor elõbb keverjek 4l löttyöt (2deszt.-2fagyá.), engedjem le a mostanit majd öntsem fel ezzel és ha kell még motor járás közben, akkor töltsek utána max. értékig?

Fémcsõ toldásra nem emlékszem, csak gumicsõre!

Fûtéscsap? Benn a mûszerfal alatt a tolókart húzzam a piros állásba?

5476 Kunyi Tamás 2012-10-28 21:17:47  Előzmény:Kantuly János: 74090

Helló Janner!
Figyelj, nyugalom, elvileg jót vettél. Egy kis rizsa:
Alapvetõen a hûtõd anyaga határozza meg, milyen fagyállót használj. Szerintem aluhûtõd van, így a G11 besorolású hûtõfolyadék fog stimmelni. Ma már majdnem minden fagyálló folyadék etilén-glikol bázisú, de ezt csekkold le a cimkén. A folyadék színe NEM mérvadó, tehát ne az alapján dönts, de a kék az többnyire aluhûtõkhöz van. Legyen benne korrózió gátló adalék (inhibitor), legyen foszfát- és nitritmentes és így rendben is van a dolog.
Aztán eddig én csak olyan fagyálló folyadékkal taliztam, amit 50%-50%-ban keverve deszt.vízzel -36 fokos hûtõfolyadékot kapsz. Szerintem tégy te is így!
7 liter megy bele könyv szerint, de természetesen csak Zwickauban. Kb 4 litert tudsz majd kiengedni, de valszeg valakinél több is kijön. Az alsó hûtõcsõben van egy fémcsõ toldás. Ebben van a leengedõ csavar. De ne ezt tekerd ki, ha most vetted a verdát, hanem errõl a toldalék csõrõl szedd le az egyik gumicsövet, mert valószínû tele van barna iszappal.
Aztán rakd össze. Fûtéscsap nyitva legyen! Töltsd fel az elõírt szintig a kiegyenlítõ tartályt (MIN-MAX közé) Motor indít, üzemmeleg állapotig járatod. A vízszint csökken, akkor utántöltesz.
Ha valamit hibásan írtam, nyugodtan javítsatok, mert most sok száz kilométerre vagyok a Trabimtól, és lehet kifelejtettem ezt-azt.
[i](Módosította slimtomi 2012.10.28. 22:34-kor)[/i]

5475  Spityu 2012-10-28 20:31:31  Előzmény:Kantuly János: 74090

Szerintem jó lesz, de biztosat a mérõ mondana. Én -15-20-ra szoktam belõni. Pontosabban, ha eközött a két érték között van, akkor nem nyúlok hozzá. Elméletileg a 3l/4l-bõl -15 fokos keverék lesz. De szerintem 7l nem megy bele egy 4T-be, vagy igen?

5474 Kantuly János 2012-10-28 20:12:12  Előzmény:Őry Gábor: 74052

Csodálatos. Sok mindent kellesz ezen az autón javíttatnom, úgy érzem pénznyelõ egységként fog mûködni.:(
Ha a generátort felújíttatom és a fesz. szabályzót kicserélem akkor gondolom megoldódik a probléma?!
Csatlakozások rendben vannak.

[b]Lenne egy másik fontos kérdésem, amire legkésõbb holnap délutánig szeretnék választ kapni, mert nagy bajban leszek...[/b]

Csapvízzel van töltve a hûtõrendszerem, most már muszáj lenne lecserélnem fagyálló+deszt.víz kombóra.
Autósboltban kék színû -35°C-os folyadékot adtak, mondván ez ebbe való, 3l fagyálló+4l desztillált víz keverékkel öntsem fel.
Mit gondoltok jó lesz ez így vagy változtassak valamin?
A fagyállót visszavinni már nem tudom. (2200Ft volt a 3l (3x1l)
Fontos lenne, elõre is köszönöm!:)

5473 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Csaba: 74087

Esetleg kérdezd meg a webmestert, hogy megvan-e a kép. Magát a kapcsolást [url=https://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=99]itt[/url] megtalálod.

5472  Spityu 2012-10-28 14:34:05  Előzmény:Varga Csaba: 74087

Kondis átalakításról még nem hallottam, bár elméletileg a mûszer belsejét átalakítva (ami lehet, hogy pont egy kondi csere) használható lesz kétütemû motorhoz is.
Én csak arról hallottam, hogy a gyújtásvezetékek jelét kell "összeadni" 2db egyenirányítóval, majd a közös pontra kötni a mûszer jelvezetékét. Így annyit fog mutatni, amennyit kell.

5471 Varga Csaba 2023-05-22 08:40:11

Hahó irok mégegyszer hát ha valaki veszi a fáradtságot és legalább válaszol egyigenel vagy nemel hogy már harmadszorra kérdezem meg ugyanazt igaz elözõ kettõre még egy bolhafingnyi választ se kaptam https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=426fd2400331b még mindig ehhez szeretnék hozzjutni mármint a rajzhoz meg iráshoz hogy melyik kondit mekkorára cserélni

5470  Spityu 2012-10-26 19:55:48  Előzmény: Spityu: 74065

Jelentem, a lendkerék pereme alá egy 4mm anyagvastagságú lemezdarabkát téve, finom kocogtatással simán lejött a fogaskoszorú. :) Annyira pöpec a kuplung felülete, hogy nem is fogom felszabályoztatni. A szimmering(!) futófelülete szintén jó, kap egy polírozást azért, a tárcsánál pedig egy enyhe érdesítést, aztán megy fel rá az új fogaskoszorú. Ránézésre valóban nem túl nagy az átfedés, de azért megmelegítem rendesen.

5469 Kárász Endre 2012-10-26 06:37:37  Előzmény:Őry Gábor: 74084

Nem, a gerjesztõdiódák teljesen kommersz diódák, filléres tétel. Öt perc alatt kiforraszthatók. Igaz, az egész generátort szét kell kapni. Elõször próbáld meg a már leírt lehúzós-összekötös módszert. Utána pedig érdemes a teljes szétborítás elõtt kiszedni a feszszabot, és kimérni, hogy jó-e. Illetve ilyenkor rá tudsz mérni a forgórészre. Csak szépen sorban, tematikusan. Ha gondolod, keress meg az adatlapomon megadott telefonon.

5468 Őry Gábor 2012-10-26 05:32:56  Előzmény:Kárász Endre: 74082

A diódahíd hiba=generátorcsere?

5467 Őry Gábor 2012-10-26 05:31:03  Előzmény: Spityu: 74081

Folyamatosan fényt bocsát ki.[i][/i]

5466 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 74080

A félvezetõk halálának jellegzetessége a hirtelenség:D De idõközben jobban átgondoltam: a szabályzód is jó. Segítség gyanánt kerestem egy rajzot:
[imgw]https://www.hobbielektronika.hu/forum/files/e4/e4f80ab0d0d9435c8edea28220ef4471.jpg[/imgw]

Szóval amikor a gyújtást ráadod, +12V lesz a lámpa egyik végén. A másik vége kb testen van, ezért világít. Viszont testet csak úgy kap, hogy a szabályzó rákapcsolja a forgórészre(D+ kapcsot a DF-re), amin keresztül letestelõdik. A forgórész kb 4 Ohm ellenállású, tehát ez ebben az esetben elhanyagolható. Ha kis zöld madzag lenne lejõve, akkor nem csak a szabályzó nem kapna tápot (s ezáltal a forgórészre se tudná "továbbadni" azt), hanem a kis lámpát se tudná testelni. Szóval zöld drót, szabályzó, szénkefék, csûszógyûrûk valszeg jók. Kizárásos alapon: gerjesztõdiódák:( Hogy ebben biztos lehess: szdd le a kis zöld madzagot és az ugyanezen a sarun lévõ már említett kék drótot. Ezután ezt a két drótot kösd össze, és nézd meg, hogy gyújtásnál világít-e a z ellenörzõ lámpa. Ha igen, akkor diódahibád van.
[i](Módosította Endre 2012.10.25. 22:18-kor)[/i]

5465  Spityu 2012-10-25 20:05:39  Előzmény:Őry Gábor: 74080

Konstruktív kérdés: most is [i]világítana[/i]? :D

5464 Őry Gábor 2012-10-25 19:58:30  Előzmény:Kárász Endre: 74078

És a szabályozó így elszállhat egyik percrõl a másikra?

5463 Szegedi Árpád 2012-10-25 19:43:31  Előzmény:Őry Gábor: 74073

Az nem lehet,hogy a szénkefék kimozdúltak a tartóból?

5462 Kárász Endre 2012-10-25 19:33:50  Előzmény:Őry Gábor: 74073

Beépített feszszabályzós a generátorod? Melyik vezetéket nézted meg? Gondolom, azt a kéket, ami a generátorból jön, és még a motortérben van egy toldócsati rajta. Na ha az jönne szét, akkor tényleg nem világítana a lámpa. Van viszont a hátsó pajzsnál egy kis madzag(talán zöld), amivel a szabályzó kapja az egyenirányított gerjesztõfeszültséget, és azt kapcsolgatja a forgórészre. Szerintem az jött le. Ha a lámpa ég, akkor tuti, hogy a forgórész tekercselésén keresztül földet kap, tehát a forgórész és a széngyûrûk okésak. Sõt, a hiba csak itt lehet, vagy magában a szabályzóban. Én ezt most jól megvitattam magammal, és kész :D

Ha már generátor, akkor kicsit szófosok: múltkor Spityunak fejtettem ki a nagy elméletemet, amit genyó felújítás során találtam ki. Beépített szabályzós a gépem. Összeraktam, felpörgettem fúróval, de kb 1V-ot mutatott a multiméter. Kétségbeestem, majd rádöbbentem, hogy a külsõ szab-osnak kell a töltésjelzõ lámpa, mert arról kap egy pici elõgerjesztést(a lámpa egyik vége a "15" gyújtás-pozitívra megy, ami ilyenkor az akksi miatt +12V-on van, a másik pedig az elõbb említett zöld madzagra, amiból a feszszab is táplálkozik). A forgórészben visszamaradó mágnesség ugyanis induláskor nem elegendõ a felgerjedéshez: a csak ezáltal indukálódó feszültség kevés ahhoz, hogy a szabályzó tranzisztorai tényleg vezessenek, és így a forgórészre eljusson az állórész feszültsége.
Mechanikus szabályzónál azért nincs szerepe, mert ott egy relé érintkezõje végzi a kapcsolást, és az nyugalmi helyzetben fémesen összeköti az állórészt a forgórésszel. Így ebben aze setben nincsenek az áramútban tranzisztorok, amiknek azért kell néhány volt, hogy tényleg kapcsolóként mûködjenek.
[i](Módosította Endre 2012.10.25. 21:35-kor)[/i]

5461  Spityu 2012-10-25 18:18:26  Előzmény:Őry Gábor: 74076

dá... dá-dá

Amúgy semmi konstruktív nem jut eszembe.

5460 Őry Gábor 2012-10-25 17:33:50  Előzmény: Spityu: 74074

:mad:

Ja! Az izzók izzanak, "a tudósaink tudnak, a hosszútávfutóink hosszútávot futnak".
[i](Módosította orygabor 2012.10.25. 19:35-kor)[/i]

5459 Kovács Ádám 2012-10-25 16:44:45

sziasztok
4T trabinál a tolatólámpa kapcsolón milyen menet van?
köszi

5458  Spityu 2012-10-25 16:21:07  Előzmény:Őry Gábor: 74073

Azért a kocsi, remélem, nem égett le! :evil:

Továbbhaladás után végig [i]izzott[/i]?

5457 Őry Gábor 2012-10-25 16:13:47

Az mitõl lehet, hogy a töltésjelzõ egyszer csak kigyullad? Nem pislákol, rendesen ég! Mikor elindultam, semmi. Leálltam az út szélén valamiért (eléggé jobbra dõlve, majdnem az árokban, de lehet, hogy ez nem releváns), továbbindulás után szépen égett. Elõször azt hittem, hogy ékszíj, de nem. Aztán, hogy az árok szélén a gaz letépte a generátor vezetékét, de nem, ráadásul szerintem akkor nem is égne a lámpa. Tipp??

5456 Szegedi Árpád 2012-10-24 19:45:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

Üdv!Köszi a tippet,az "O"gyûrût kicserélem.Nekem ha jól emlékszem,akkor torpant hirtelen gázra,amikor utángyártott tûszelep volt benne,talán az kisebb(?)lehet.Megkeresem mostmár és megnézem.Illetve Gábor útmutatása szerint a gyárit próbálom majd felújítani.A karbiknak lelkük van,tuti:)

5455 Kiss Krisztián 2012-10-24 19:05:07  Előzmény: Spityu: 74065

Ja igen.A sima megforditás is nagyon sokáig jó.Én még aktiv trabis koromból emlékszem,egyszer egy helyen elnyalta az öninditó(ahol a legsürübben megállt a motor)és csak megforgattuk.Nem is volt vele gond! Sûrûbben cserélgettünk motort!Mindig volt egy otthon amin valamit kisérletezgettünk,oszt szombaton valakiébe bekerült,és este próba!Rég volt,szép volt..

5454 Őry Gábor 2012-10-24 17:39:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

Hülyeséget írtam az elõbb, félreértettem amit írtál, pedig lassan olvastam, "hogy mindenki megértse":evil:. Szóval finoman gyorsítva megy, de a padlógáznál torpan, valszeg kevés benzint kap, tehát akkor továbbra is a kiegyenlítõfúvóka-keverõcsõ kombóra tippelek, hogy nincs rendesen a helyén, ezért sok pótlevegõt kap. Esetleg a karbifedél tömítése nem oké. már amennyiben a dúsítórendszer rendben van.
[i](Módosította orygabor 2012.10.24. 19:40-kor)[/i]

5453 Őry Gábor 2012-10-24 15:53:52  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74068

Ha a padlógáznál rendesen gyorsít, de részterhelésnél nem, akkor a dúsítórendszer emeltyûje lehet rosszul beállítva. Pontos adatok a javítási útmutatóban vannak.

[i](Módosította orygabor 2012.10.24. 17:56-kor)[/i]

5452 Gyapjas Gergely 2012-10-24 15:07:38  Előzmény:Őry Gábor: 74067

Igazából nem tudom, de mivel nincs utána feketés füst így inkább a kevésre tippelnék.

5451 Őry Gábor 2012-10-24 14:48:26  Előzmény:Gyapjas Gergely: 74066

A kiegyenlítõ fúvóka be van rendesen csavarva? Illetve kiegyészítõ infó kell: kevés, vagy sok benzin miatt fullad?

5450 Gyapjas Gergely 2012-10-24 12:50:58  Előzmény:Szegedi Árpád: 74060

Arpi!

Nekem is hasonlókat csinált az h1-1 de nekem az alapjárati fordulatcsavar "O" gyûrûje volt a ludas. Azóta jó.
Viszont egy másik autón meg azt csinálja a H1-1 es karbival hogy részterhelésrõl padlógázas gyorsításnál nehezn gyorsul illetve mint ha fulladna. Hideg-melegindítás tökéletes, alapjárat van, kihúzatva is gyorsul. Már szétszedtem megnézetem hogy a dúsító fúvoka mûködik, de minden jónak tûnik. Valami tipp?

5449  Spityu 2012-10-24 12:42:15

Köszönöm mindenkinek a választ!

Nem akarom megtartani a régit, bár gyári, zöldfestékes, a 2. motorom lendkerekérõl van szó, ezt újítom fel, ugyanis ez szimmeringes (a 80-as donorból). Az eredeti motor kb. 15 éve kapott egy labirintosat (aminek egyébként teljesen hibátlanok a fogai, csodálkoztam is...), de a típushûség miatt visszaalakítom.
Jah, a fokolás jó ötlet amúgy, 90fokkal kell elforgatni. Vagy megfordítani + elforgatni. Amúgy a régibõl szeretnék csinálni egy lendkerék rögzítõ célszerszámot is, ha már egy fasza kis állványt is hegesztek majd, legyen ez is. :) Az állvány a tervek szerint univerzális lesz: a felsõ blokkfél is rögzíthetõ lesz rajta (hengertõcsavarokkal), illetve az alsó fél is (bak + generátor tõcsavarokkal). Majd dobok fel egy-két képet.

Nemrég grilleztünk Lada féltengelyt, a zsugorgyûrût kellett így rátolni, gyakorlatilag ráesett. Remélhetõleg ~200 fok elég lesz a koszorúnak is, eleve egy nagyságrenddel nagyobb az átmérõ.

5448 Gyapjas Gergely 2012-10-24 12:30:40

Spityu!

Rezsón felmelegíted és ráesik, levételnél a rosszat ha meg akarod tartani akkor lehûtöd mélyhûtõben 2-3 napig utána felmelegíted mondjuk a forrasztólámpával és finom leütöd róla. Ha nem akarod megtartani akkor fúró vagy felx is lehozza.

5447 Őry Gábor 2012-10-24 12:22:50  Előzmény: Spityu: 74061

Arra kell figyelni, hogy utángyártottat ne vegyél, mert fél év alatt megeszi az önindító. Inkább egy használtat, amit némileg "elfokolva" teszel fel. A felrakáshoz melegíteni kell, én egyszer perzselõvel, egyszer meg szabad tûzön pirítottam. Valamicskét így is kell ütögetni. Hogy konyhai tûzhelyben megy-e azt nem tudom.
A levételhez nem árt belefúrni, hogy magyától elpattanjon, mert nem jön le olyan könnyen, kár a csapágyakért, illetve a blokk sem biztos, hogy bírná a feszegetést.

5446 Kiss Krisztián 2012-10-24 12:17:07  Előzmény: Spityu: 74061

Spityu!Csalódtam.
Lefele,csak ügyesen le ütögeted,vissza fele elég az otthoni gázfözö rózsán (konyhában)egy kb tizen centit felmelegiteni,és szépen rátenni a lendkerékre,majd összehül.(szinte lötyög amikor felrakod)
Ennél nehezebb dolgokat is megoldottál már...:))

5445  Spityu 2012-10-23 20:21:46

Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki cserélt-e már fogaskoszorút 2T Trabant lendkeréken? Mire kell figyelni? Lefelé gondolom könnyen jön, és vissza? Nagy az átfedés? Kell melegíteni? Házilag kivitelezhetõ? Köszi elõre is!

5444 Szegedi Árpád 2012-10-23 18:41:54  Előzmény:Ackermann Balázs: 74043

Üdv!Nekem is karbis hétvége volt.A HB4-1-et levettem,sokat evett vele,tuti beállítási gond.Visszament a H1-1,de megbolondult.Ahogy feltettem tökéletesen mûködött,mikor levettem semmit se állítottam el rajta,csak kívülrõl lett lepucolva.Menet közben olyat csinált,hogy alapjáraton hirtelen lefulladt.Alapjárat közelébe mindíg pumpáltam a gázt.Hazaérve egybõl megnéztem,nincs-e meglazulva a felfogatása,nem volt.Leszedtem,teljesen szétszedtem,kipucoltam minden porcikáját,visszatéve könyv szerint minden beállítva lett.Indúl,megy stb,de egyszercsak megint lefulladt.Szûrõt is kipucoltam.Most jónak tûnik,de nem akarom elkiabálni.Szerintetek mitõl lehet?Kosz volt a benzinben?A szürõ egész tiszta volt..Remélem jó lesz,de idegesít most nagyon.Falsot elvileg nem szív,nincs elhúzódva a perem,illetve járó motornál féktisztítóval körbefújkáltam,de hibát nem találtam.Ja,a gyújtás tuti oké.Üdv...

5443 Juhász Balázs 2023-05-22 08:40:11

Hellótok!

Új vagyok még itt, de szeretnék aktív részese lenni a témának és a klubnak. Egy 4 ütemû trabantunk van, melyet 2009 óta versenycélokra használunk. Eddig apró módosítások voltak rajta, viszont idén év elején neki láttunk egy olyan projektnek, amit a magyar sõt talán még német rallykon is ritkán látni vagy még nem is láttak nagyon.

Homológ bukóketrec került a kaszniba, úgy nevezett WRC csõ, 1.6-os motor és épített futómû. Flokkolt mûszerfal, üvegszáll-kevlár betéttel, hidraulikus kézifék, hosszú váltókarral, egyedi pedálsor, tank, állítható kormányoszlop, polikarbonát stb... Az egész autót átépítettük/építjük várható elkészülése január 31.

Heti szinten - és ha tudunk sûrûbben is - az alábbi címen bejelentkezünk, hogy hogyan állunk az autóval: [url]https://www.teambrracing.blogger.hu[/url] Késõbbiekben több képet is felfogunk tölteni.

Érdekesség még, hogy mi fiatalok vagyunk, mindent magunk csinálunk az autón kevés dolog van amit másra bízunk, még is minket megfogott a trabant. (Navigátorom 20, én 19 éves vagyok.)

Rögtön kérdeznék egy dolgot. Az autót úgy hoztuk még anno el, hogy hátul le van ültetve és be van keményítve a futómû. Kicsit szeretnénk megmagasítani rugócserével és a kérdésem az lenne, hogy valakinek van-e tapasztalata abban, hogy esetleg trabant rugó helyett mit lehetne hátra tenni? :confused:


[i](Módosította JuhaszBalazs 2012.10.23. 20:21-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2012.10.23. 20:44-kor)[/i]

5442 Szabó Milán 2012-10-23 18:06:38

Nagyon szépen köszön a velõs kiadós válaszaitokat!
Spityu 4TRed és jocking

Ma neki láttam a homlokfalat takarítani, picit benzinnel utána bõ vizes domesztoszos takarítással és teljes mértékben le is jött. Ezután próbálkoztam a karosszéria többi részén, de azon már annyira nem hatott, de a bõ vizes domesztoszos takarítás hatott és a foltok 99%-át levitte, összességében a karosszéria nagyon szép lett és külön külön is ugyanezt lehet elmondani róluk, de ha személy szerint tudod, hol voltak a foltok akkor sikerül észrevenni fátyolos maradékukat. De elsõre nem is olyan rossz. Ez már kibírja a teli fújásig, addig úgyis lesz párja kosz formájában.

Az övet megpróbálom akkor a domesztoszos dologgal. :) Illetve a szürke kédert jó lenne megmenteni, nagyon rideg lett illetve barna színû, azzal akkor neki látok Spityu a tanácsoddal, hátha menthetõ. Jó lenne mindent megtartani belõle! :))

Tudom 4TRed, hogy már nagyon nem nyeri vissza a gyári illatát, de bízom benne, hogy a 2. hullámú takarítás után, ha kellõképp kiszellõzött akkor szépen a duroanyaga, meg a ragasztó, illetve a többi alkotó elem, létre hoz valami az orrnak kellemes elegyet, ami hasonlít a gyári illatára. Ha pedig nem akkor illatosítót bele : ))

Köszönöm srácok a segítséget! :))


Ma megpróbáltam a szárnyas emblémát feltenni/felpozícionálni a hûtõrácsra és kérdezném, hogy ennek teljesen pont középen kell lennie, minden szempontból? Horizontális és Vertikális értelemben? mert egyenlõre a mostani alumínium rácsra tenném fel s késõbb ha lesz régi sûrû rácsos maszkom akkor arra teszem fel! :)

5441  Spityu 2012-10-23 11:42:18

A szódabikarbóna valóban jó cucc, de szerintem roncsol. Asszem az ilyen fogkrémek is azért kerülendõk, mert súrolva távolítják el a cuccost, miközben összekarcolja a fogzománcot, ami ugye olyan, mint csavaron a horgany bevonat. :)
Elképzelhetõ, hogy feloldott állapotban is hatékony tisztítószer, azt hiszem, lúgos kémhatású. Viszont akkor már mehetne trisó oldat is az övnek, szerintem az szépen kiszedné. Ha mégsem, akkor tömény hypo-val bekenni, vagy ami mégjobb, az a T***o-s "domesztosz" (sárga, és gyakorlatilag sûrített hypo). Na, ez utóbbival gazdagon bekenve szerintem minden kosz lejön. Elõtte érdemes letesztelni, hogy nem károsítja-e az adott vegyszer az övet: azt hiszem, az alsó szemnél viszonylag hosszú visszahajtás van, ott meg kell kenni és figyelni, mi történik. Van egy tippem, hogy sem a trisó oldat, sem a hypo nem bántja, és nem is fakítja az övet. Ami tuti: zsíroldáshoz az egyik legjobb anyag a trisó, fõleg ott, ahol a (még jobb) nátrium-hidroxid nem használható, vagy csak nehézkesen (pl. alumínium öntvényeknél, azt oldja ez utóbbi vegyszer). Továbbá az említett gazdaságos WC tisztító gyönyörûen oldja a moha / penészfoltokat. Utóbbit úgy, hogy töményen bekenve a szennyezett tárgyat, gyakorlatilag 100%-osan leoldja a felületrõl.
A beltérben található mûanyag, gumi tárgyakat érdemes lehet trisós oldattal törölgetni, ha tudsz valahonnan, akkor mehet neki W***h BMF tisztító is, én mindent azzal mostam el a kocsin. A dohányfüst nagyon be tudja barnítani a dolgokat, az én elsõ-hátsó kéderem belülrõl vastagon lepedékes volt tõle. Úgy emlékszem, csak a nitrós rongy hozta le.

5440 Mazák Viktor 2012-10-23 11:18:56  Előzmény:Szabó Milán: 74054

Hülyeségnek tûnhet, de meg lehet próbálni a szódabikarbónás csutakolást, áttörölgetést. Ha jól tudom, a szódabikarbóna szagtalanít is, amellett, hogy jó súrolószer. Arra már nem mernék fogadni, hogy a gyári-trabant szag visszajön-e, vagy egy semleges szagú kasztnid marad. Bár ha az én gyári 1.1esembõl indulok ki, 1-2cl benzin szétpermetezése a beltérben pontosan ugyanazt az aromát adja :) Az övhöz is lehet szódabikarbónát használni, bedörzsöléssel, gazdagon :) A legjobb a szódabikarbónában, hogy olcsó és várhatóan nem fog semmit megmarni, elõször egy kis festett elemen kipróbálnám, bár csak szemcsés formában tudom elképzelni hogy belecsiszolna. Más meg hülyézzen le, ha nem így van.

5439 jocking . 2012-10-22 19:39:24  Előzmény:Szabó Milán: 74054

Hát, az övet esetleg meg lehet próbálni kimosni vagy kiáztatni valami mosóporban, csak nem árt neki.
A beltér ha ennyire kopasz, meg lehetne támadni brigéciolos vízzel meg egy kefével, az általában leszed minden koszt, talán még a nikotint is. Viszont ha azért lett levéve róla a duró, mert lakatolva lesz, akkor legvégsõ esetben a belsejét is ki lehet újra fújni festékkel.

5438 Szabó Milán 2012-10-22 17:27:54

A hétvégén pontosabban vasárnap neki álltam a beltér takarításához. Hát mit ne mondjak.

Ugye az autó 78-óta egy néhai láncdohányos úré volt. S a beton Szofit nagyon szerette majszolni az utastérben, fõleg zsíros kézzel a kapcsolókat és az ajtókat fogdosni, no meg a szürke biztonsági övet sárgás zsíros takonnyá tenni. Ezáltal az egész beltér sárga színû....

Kérdésem lenne, hogy 80% kisikáltam a belteret, most már szép a színe, de még mindig érzõdik azaz a dohányos nagypapás illat. S nem-e tudna valaki valami tippet, hogy mivel tudnám ezt a szagot eltüntetni. Nem lenne rossz, ha a gyári illata valahogy visszajönne. Illetve a dzsuvás biztonsági övet milyen marószerbe tegyem bele, hogy vissza nyerje régi alakját, vagy legalábbis közel szürke színû legyen.


[imgw]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/52689_478643878834110_1426385057_o.jpg[/imgw]


Ez egy takarítás közbeni kép.! :) AZ ajtón látszik a fekete zsíros dzsuva... :)

5437 Szabó Milán 2012-10-22 17:22:22  Előzmény:Kárász Endre: 74048

Nagyon szépen köszönöm az azonnali válaszodat. Ki is fogom próbálni. Remélem le viszi a mocskot. Ha neked az alvázvédõdet levitte akkor ezt a motorolajos kenõcsös vackot is biztos lefogja! : ))

Figyelni fogok erre az izopropilra :)

További kellemes estét!

;)

5436 Őry Gábor 2012-10-22 16:26:59  Előzmény:Kantuly János: 74050

Nem normális. Kb 600-as alapjáraton még pislákolhat, de 1000 környékén már el kell aludnia. De még jobb, ha már alapjáraton elalszik. Valószínûleg a generátorral lesz a gond, de ebben talán más tud mondani konkrétumot, nekem még nem volt bajom a genyóval. Az alapjárati pislákolást okozhatja feszszabályozó hibája, de az is lehet, hogy mindkét egység hibás.
A csatlakozások rendben vannak?

[i](Módosította orygabor 2012.10.22. 18:31-kor)[/i]

5435 Varga Csaba 2012-10-22 16:11:24

Hali megtudná nekem mondani vki hogy a lada fordulatszámérõbe melyik kondikat milyen értékûre kell cserélni hogy jó legyen 2 ütemû autóba? Esetleg kapcsolási rajz leirás ha van vkinek megköszöném :)

5434 Kantuly János 2012-10-22 13:42:00  Előzmény: Bandi: 74029

& [b]orygabor[/b]

Nem tudom, ezért kérdeztelek meg Titeket.
Mivel ez az elsõ kocsim, nem nagyon van még tapasztalatom, hogy mit és hogy.
Egy feszszabályzót lehet, hogy építek és megnézem majd azzal mit mutat.

Ami érdekesség (számomra), hogy mikor beindítom a Trabit, akkor az akkumulátor visszajelzõ (töltés visszajelzõ) világít és fel kell hogy pörgessem 1-2 gázfröccsel 2500-as fordulatszám környékére, akkor alszik el. Ez így normális?

Köszönöm a válaszaitokat. :)

[i](Módosította Janner 2012.10.22. 15:46-kor)[/i]
[i](Módosította Janner 2012.10.22. 15:47-kor)[/i]