Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8780 Hájer Bence 2025-02-15 14:29:25

Na köszönöm szépen a segítséget, karburátor+gyújtás rendbe vágva! Hideg-meleg minden tökéletes, majdnem. Ha teljesen bemelegszik, majd megyek egy országúti kört, akkor bizony a becsörög nagyobb gázra egy pár percig amíg le nem hűl, 100-as benzinnel. Korábbi ladás tapasztalatból kiindulva, simán kinézem hogy a vadiúj pierburg AC a rossz és nem szállít eleget melegen. Tanácsos cserélgetni amíg jó lesz az egyik, vagy inkább ugorjak át elektromosra? Vezérlés is helyen van, az összes vákuumos kütyü is működik(meglepő módon).

8779  Spityu 2025-02-04 22:08:59  Előzmény:Hájer Bence: 82650

A Wartburg topicba január elején került be egy kép az úszó pozíciójának vizsgálatáról. Nehéz kivenni, de nem lehetetlen, hogy hogyan is kell tartani.

8778  Spityu 2025-02-04 22:06:06  Előzmény:Hájer Bence: 82650

Trabantnál úgy állítottam, hogy:
- a gázbowden ne húzza véletlenül se a gázkart alapesetben, tehát ha nem nyomjuk a gázt
- ellenőriztem az üzemanyagszintet. Pontosabban az úszó helyzetét, amikor pont elzárta már a tűszelepet. Ehhez fejtetőre kell állítani a fedelet és megdönteni 45 fokban. Tehát hogy éppen, hogy csak terhelje az úszón lévő kis fül a tűszelepet. Pont annyira, hogy zárjon, semmivel sem jobban. Ekkor a az úszó legtávolabbi sarkainál lévő kis lapos felületnek kb. párhuzamosnak kell lennie az úszóházfedéllel, úgy emlékszem.
- a fúvókákat vegyük jónak, a szívatót szintén. (Legrosszabb esetben iktassuk ki pl. a rudazat kikötésével vagy ilyesmi, egy teszt erejéig.)
- a gázbowden által mozgatott karon van egy fojtószelep alapállás állító ütköző csavar. Nem a szívató, hanem a főrendszer fojtószelepének alapállapotát állítja. Beállás menete: kitekerni, hogy ne érje a csavar a kart. Betekerni érintésig. Majd további fél fordulatot betekerni. Emlékeim szerint erre szoktam állítani. Ennek annyi a lényege, hogy ne a fojtószelepen pihenjen az egész mechanika, mert akkor berágódna a karburátorházba. Tehát a legminimálisabb hézag legyen alapesetben a fojtószelep és a karburátor test között.
- üzemmeleg motornál a nagy csavarral (úgy emlékszem, hogy a talpban van) beállítani egy szimpatikus alapjáratot.
- CO-csavarral megkeresni azt a pozíciót, ahol a legmagasabb a beállított alapjárati fordulatszám. Szükség esetén csökkentsünk az előző lépésben állított alapjárati fordulatszám csavarral az alapjárat mértékén. (Szükség szerint újra keressük meg a CO-csavarral a fordulatszám csúcsot.)
Nekem ez így bevált, 5 literrel elketyegett hosszú távon és volt normális alapjárat és jól is ment. Egyedül télen, hidegen volt rossz az alapjárat, mert teljesen kikötöttem a szívatót.

8777 Hájer Bence 2025-01-31 16:51:18

Helló mindenkinek! Hátha valaki okosabb lesz mint én, visszaolvasgatva nem találtam választ. 1.3-as wartburg, olasz weber karbival új tulaja lettem, karbi pucolás, új gyertyák, kábelek benzincsövek cserélve, karbi gumitalp szintén új, gyönyörű szép a hideg alapjárat és a szívatós indítás is. Na meleg alapjárat viszont egyáltalán nincs, és a CO+mennyiségi csavar garantáltan el van állítva, mivel pucolás előtt az ütközővel volt állítva az alapjárat, szívató se működött. A mágnesszelep gyújtásra kapja a 12 voltot, kapcsol is és mozog úgy ahogy kell neki. Nagyobb gázt adva, magas fordulaton szépen, stabilan jár, harap is, de kis fordulaton vagy alapjáraton lehörög. Esetleges tanácsokat várok, vagy ideális esetben valami kis útmutatót hogy abszolút betekeréstől mennyire kéne kitekerni kb a CO-t és mennyiségit hogy legalább állítható legyen!
Próbáltam tekergetni, ráindítani hátha, de eredménytelen, visszaállítva a kiinduló(rossz) helyzetbe.

8776 Lisztmájer Henrik 2024-12-30 19:05:28

Köszönöm az örleteket, probléma megoldva!
A gyertya pipa volt rossz!

8775  Spityu 2024-12-29 13:48:37  Előzmény:Lisztmájer Henrik: 82640

Lehet karburátor, lehet kihagyogató gyújtás is. Megszakítós, ugye? Nem ártana mindent átnézni. Az üzemanyag ellátás valószínűleg jó, de nem árt kipróbálni, hogy a lekötött benzincsövön rendesen lefolyik-e a nafta. A tanksapka közepén lévő kis lyukon át lehessen fújni, az nagyon fontos. De ha az el lenne tömődve más lenne a hibajelenség.
A gyújtásnál ellenőrizni kellene a megszakítókat, a hézagot, előgyújtási szöget, a röpsúly kotyogását a tengelyén stb. A trafók jóságát. A gyertyákat. NGK B8HS a gyári Isolator 260-asának a megfelelője. Az előírás 225, de a tapasztalat szerint a 260-as jobban bevált.
A gyertyakábelek is testelhetnek esetleg. A pipákon a fém köpeny ha rajt van kívülről, az is át tud húzni. Ezek mind okozhatnak átmeneti üzemzavarokat, amik a leírt jelenség formájában jelennek meg. A motor talán nem kopott, akkor valószínűleg folyamatosan gyenge lenne.
Nyilván a karburátorra is ráfér némi átnézés, kimosás, szükség esetén beállítás. Ha még az eredeti, 28HB4-1 van fent, abban tudok segíteni, azt eléggé ismerem. Mondjuk a többi sem vészes.
Természetesen a légszűrőt sem árt kicserélni. Ugyanígy a kipufogórendszer se legyen eltömődve, bár akkor szintén végig erőtlen lenne.

8774 Lisztmájer Henrik 2024-12-28 15:00:21

Sziasztok!
Adott egy 601 és Trabant . A probléma, hogy nem pörög fel rendesen! Max 65km/h sebességel tudok menni! Viszont amikor elkapja allig érek a gázhoz és már százon van! Mi lehet a gond? Mit nézzek meg?

8773  Spityu 2024-11-19 18:18:45  Előzmény: Spityu: 82626

Közben találtam képet a készülékedről. Ha jól sejtem, akkor 4 és 6 hengeres skálázás van. És van egy fordulatszám ill. egy ZÁRÁSszög skála is, az előbb rosszul írtam. Akkor szerintem ez ennyi. A zárásszöggel sok mindent nem tudsz kezdeni, csak ellenőrizni. Azt az elektronika határozza meg a 4T Trabant esetében (megszakítós gyújtásnál a bütyök geometria + a megszakító hézag).
Szóval a zöld csatlakozó valószínűleg nem is lényeges most neked. Elég a piros fekete és a csíptető + a nyomógombot nyomni. Ekkor a Z rovásnál legyen a tárcsán lévő jelölés, alapjáraton. Érdemes lehet fehér festékkel kihúzni a rovást, de látszódni fog anélkül is.

8772  Spityu 2024-11-19 18:09:13  Előzmény:Kovács Tamás: 82622

Tudnál pontos típusszámot írni a stroboszkópról? Esetleg további képeket feltenni? Nekem úgy tűnik, hogy két funkciós. Van kijelzője? Az RPM állás szerintem fordulatszámot mér. A DWELL az előgyújtási szöggel kapcsolatos. A nyomógomb valószínűleg a villogásért felelős.
A csíptetős véget az 1-es henger gyertyakábelére kell tenni. A pirosat (valószínűleg) a +12V-ra, a feketét (valószínűleg) a testre. A zöldet pedig szerintem a trafóra menő jel vezetékre (ami a fekete elektronikából megy rá). Viszont akkor meg kellene, hogy legyen pl. 2-4-8 stb. hengerszám választó. Ugyanis a trafó minden 2x annyiszor fog gyújtani, mint ahányat forog a motor. De lehet, hogy a csíptetőről jövő jelből kikalkulálja, hogy hány hengeres a motor és így adjusztálja magát, létezik ilyen.

A 4T esetében le kell venni a vezérműszíj műanyag fedelét. Ekkor láthatóvá válik elvileg két jelölés a motoron. Z vel jelölt a gyújtási időpont. A 0-ával jelölt pedig a felső holtpont. A tárcsán lévő (pirossal jelzett) vonal pedig az, ami mutatja, hogy mikor van az adott helyen a dolog. Tehát a vonalnak a Z rovásnál kell lennie, amikor villan a stroboszkóp. Csak sajnos azt nem tudom, hogy mekkora fordulatszámnál. Valószínűleg üzemmeleg alapjáratinál.
http://forum.wartburg13.de/viewtopic.php?t=6278

Amúgy én csörgéshatárra szoktam állítani, amikor még volt 4T-m. Továbbá emlékeim szerint gyárilag jelölik, miután beállították. Hasonlóan az automata szívatóhoz. Átkarcolnak a gyújtáselosztó házáról a hengerfejre egy csíkot. Nézd meg jól, hátha nálad is így van. Nekem így volt, de lehet, hogy a gyújtás esetében nem gyári dologról beszélhetünk. Amúgy úgy állítottam be, hogy ha csörgött, akkor picit visszább vettem az előgyújtáson. Egészen addig, amíg már nem volt olyan fordulatszám ill. terhelés, amikor becsörrent volna. Így vígan elment 5 literrel. Ha a tornyot hátrafelé tekered, akkor növeled az előgyújtást. Ha előre, akkor csökkented.

8771  Spityu 2024-11-19 17:04:15  Előzmény:Kovács Tamás: 82621

4T Trabant továbbra is, ugye?

8770 Kovács Tamás 2024-11-18 09:01:14

Errről a stroboszkóp lámpáról lenne szó.

8769 Kovács Tamás 2024-11-18 08:43:25

Gyújtásbeállításhoz gyári stroboszkóp szakszerű használátában tud valaki segíteni.Esetleg képekkel vagy videoval?
Előre is köszönöm.

8768 Kovács Tamás 2024-11-14 06:43:58

Spityu.Köszönöm válaszod,de nem erre gondoltam.A karburátor talpat 4 db csavar tartja a szívótorkon.Ezekból 2 oldása a körülményes,de aláfeküdve kb 0,5 m es krovaszárral oldani lehetett.Vigyázni kell a hézagolással mert a VW EN KARBITALP 3 mm el keskenyebb.

8767  Spityu 2024-11-03 20:34:36  Előzmény:Kovács Tamás: 82615

Nekem sosem kellett leszednem, de szerintem az csak simán rá van rakva az alu öntvényre. Csak éppen jól ráformálódik az idők során, ezért nem jön le egyből. lehet, hogy csak meg kellene kocogtatni oldalról? A képek alapján nem is tudom, hogy mi mit fog. Vagyis de, van egy sejtésem. Van a két csavar hely, az rögzíti a karburátort. Akkor viszont a négy tőcsavar a gumitalpat a szívósor öntvényéhez.

8766 Kovács Tamás 2024-10-29 08:27:25

A karburátor talp kiszerelhető az 1.1 es trabantból,a hengerfej vagy a szívósor leszerelése nélkül? Van valami speciális szerelése?

8765  Spityu 2024-04-09 01:38:31  Előzmény:Pasztor Karoly : 82608

Én inkább a 4-1-re szavaznék, sokkal egyszerűbb beállítani. Ha kérdés van, írd meg, ilyenem van.

8764 Pasztor Karoly  2024-03-27 14:13:28

Sziasztok
A trabimra új porlasztót kell vennem és nem tudom hogy melyik típust válasszam.
HB28 4-1 vagy 28H1-1?
A fogyasztás másodlagos szempont.
Válaszotokat Köszönöm

8763 Őry Gábor 2023-12-23 19:51:32  Előzmény: Spityu: 82600

Csere lett, a cseredarab tökéletes. A teljesítményéből arra következtetek, hogy a régi már régóta betegeskedett, mert nem túl lelkesen pörgött.
Majd szétszedem, oszt meglátjuk, használható lesz-e még.
Fűtéscsövet is szereztem egy füst alatt. Bontó.

8762  Spityu 2023-12-12 21:29:33

Ja, fűtéscső. 80 cm vagy mm. Ill. melyikről is van szó? Csapi, pl. DDR rövidet (két fajta) találni itt-ott. Hosszút nem igen láttam újan. Max. talán külföldön.

8761  Spityu 2023-12-12 21:27:13  Előzmény:Őry Gábor: 82599

Hát... akkor ebben az esetben szerintem bronzkefe, kommutátor, tekercs vonalon van a hiba. A kommutátor "rovásait" próbáld meg kipucolni, hátha segít.

8760 Őry Gábor 2023-12-10 18:04:45  Előzmény: Spityu: 82598

Nem. Nem volt lelazulva és a patkolásra se reagált. Egy másik önindítóval is próbáltam, de beugrott, hogy az is már leszerepelt egyszer. Az áthidalással működnie kellene, próbáltam már ezt a módszert.

8759  Spityu 2023-12-05 01:29:08  Előzmény:Őry Gábor: 82597

Nekem hasonló volt 4T-nél. Le volt lazulva a pozitív kábel a behúzóról. Arra is lehet hiba, esetleg a behúzó által működtetett kapcsoló érintkezőinél. A behúzót leszámítva forrasztás nélkül szét lehet szedni elég jól az önindítót. Érdemes volna megvizsgálnod, kipucolnod.
A behúzót esetleg valahogy patkold meg kívülről. Vigyázz, ne égjen oda a kezed és a kocsi se gyulladjon fel. :)

Azóta megoldódott már?

8758 Őry Gábor 2023-11-19 19:25:10

Sziasztok!

Önindítóhalál van. Először akksira gyanakodtam, mert gyenge lassuló tekerés volt, a töltést nem vette. Betolás, járatás után is semmi. Néha csak kattant, néha tekerte is valamicskét. Igen ám, de az aksi folyamatosan 12,7-9-et mutatott. Itt kezdtem gyanakodni az önindítóra. És lőn a gyanúból vád: a csavarhúzós rövidzárással semmi. Ilyenkor mi lehet? Tekercsek, kommutátor? Kuka? Van egy PAL önindítóm, valószínűleg Skodáé, még nem próbáltam, hogy jó lehet-e.
Más: 80-as gumicsövet (fűtéshez) hol lehet venni?

8757 P. László 2023-08-19 08:50:09  Előzmény:P. László: 82580

Üdv! A Trabi elkelt.

8756  Spityu 2023-08-11 23:22:20  Előzmény:Őry Gábor: 82585

Az átmeneti felugrásra nem tudok mit mondani. Az esés szinte egyértelműen erre utal. Főleg, ha egyik napról a másikra történik.

8755 Őry Gábor 2023-08-09 18:26:33  Előzmény:Őry Gábor: 82584

Cellazárlat volt, akksi mínusz. Nem a Trabié volt, off.

8754 Őry Gábor 2023-08-06 11:35:53

Sziasztok!
Az akksim feszültsége leesett 10,6 voltra. Rátöltöttem, egy ideig 12V fölött volt, ma reggelre ismét 10,6. Lehetséges, hogy egy cella zárlatos lett?

8753 P. László 2023-06-10 13:50:54

Üdv Mindenkinek! Eladó továbbra is Trabant 1.1 papírok nélkül, működőképesen. Olaj, szűrő, légszűrő, gyertyák, gyújtáskábel, buborékmentesítő cserélve lettek, bal első ülés nincs. Adok hozzá tetőcsomagtartót, vonóhorgos, négy jó gumival, azonnal használható állapotban. Akit érdekel, keressen: pigoleslie@gmail.com

8752  Spityu 2023-06-05 13:47:53  Előzmény:Őry Gábor: 82578

Lehet, hogy ez valami alias. Próbáld ki meglévővel, hogy elegyedik-e. De szerintem kompatibilis, a DOT akármi felirat miatt.

8751 Őry Gábor 2023-05-30 16:54:08

Sziasztok?
Ez milyen trutyi lehet? Nem látom a búvös szót, hogy glykol. A boltban úgy kertem, hogy glykolos, feltételezem, hogy nem vágtak át, de az eladó sem volt Isten bizony.

8750 Őry Gábor 2023-05-11 20:55:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82573

A tünet alapján egyátalán nem biztos.

8749 Kacsándi Szabolcs 2023-05-06 20:23:43  Előzmény:Kovách Ákos: 82563

Biczó Józsefet keresd meg.Szigetszentmiklóson van műhelye.Ezzel foglalkozik.Szerintem a szabadonfutód kuka.Azon már nem nagyon segít semmilyen olajcsere

8748 Őry Gábor 2023-05-05 21:16:36  Előzmény:Őry Gábor: 82571

Hozzá tartozik az igazsághoz - most, hogy így visszaemlékszem-, hogy szétszedtem a váltót, megnéztem a szabadonfutót, talán szét is szedtem, az égvilágon semmit se láttam benne, se koszt, s kopást, se törmeléket stb, visszatettem, azóta tökéletesen működik, se hidegben, s melegben nem volt baja.
De azért előtte megpróbálnám a gázolajos járatást. Pár km-t lehet is menni vele.

8747 Őry Gábor 2023-05-05 18:31:00  Előzmény:Kovách Ákos: 82566

Akkor ott valami kosz van, vagy rossz olaj. Meg kéne járatni gázolajjal, kicsöpögtetni, aztán jöhet a jó öreg HixolT, ha van még, vagy valami hasonló. Nekem is volt ilyen gebasz. Azóta se jött elő.

8746  Spityu 2023-05-05 17:58:56  Előzmény:Bence Bence: 82562

Valami a gyújtástorony és a gyertyapipák között ázhatott be. Esetleg a doblemeznél az elektronikánál, pl. a csatlakozó. Be tudnak ezek. Egyszer jártam én is így. Lehúztam a csatlakozókat, kifújtam őket, az elosztófedelet kitörölgettem, gyertyapipákat szintén. Ezután hagytam egy kicsit így őket, majd összeraktam mindent. Simán indult utána. Hogy melyik beázása okozhatta, nem tudom. De talán az elektronika csatlakozójánál lehetett kritikusan sok a víz. Ott mintha egy másik alkalommal is előfordult volna ugyanez.

8745  Spityu 2023-05-05 17:56:32  Előzmény:Őry Gábor: 82564

Hogy érted ezt? Terhelés nélkül jellemzően többet produkálnak. Tegyél rá valamilyen fogyasztót és úgy mérd meg. Pontosan nem tudom, mennyinek kell lennie, talán 14V-nak? Nem értek hozzá. A generátorom amúgy 13.8V körül szabályoz. Egyébként ez teljesen jó érték. Gyári sajátja a feszültségszabályozó, stabilan működött mindig is.

8744  Spityu 2023-05-05 17:53:58  Előzmény:Kovách Ákos: 82567

Próbáld meg HLP 46-tal. A néhány éve még kapható MOL Hixol T ezen alapult. Leánykori nevén ÁFOR / MOL Trabant hajtóműolaj.
Régi írásokban egyébként vegyesen javasolnak 46-os, 68-as viszkozitásút.

8743 Kovách Ákos 2023-05-04 22:10:09  Előzmény:Őry Gábor: 82565

HLP 68

8742 Kovách Ákos 2023-05-04 15:03:25  Előzmény:Őry Gábor: 82565

Úgy tesz mintha üresbe lenne,felpörög. Ha nagy gázt adok nagy csattanással beakad. Nem darál.

8741 Őry Gábor 2023-05-01 19:47:44  Előzmény:Kovách Ákos: 82563

Aztán milyen olajat öntöttél bele? És hogy szalajt? Be se akad, vagy darál?

8740 Őry Gábor 2023-05-01 19:45:02

Sziasztok!

Ha az akksitöltő 10,6 voltot tud, az szipiszopi?

8739 Kovách Ákos 2023-04-29 22:13:00

Sziasztok! Tarbantban a szabadonfutó szalajt. Olajcserén túl vagyok, tettem bele hydraulika olajat. Gondolom cserélni kell. Tudtok Budapesten vagy környékén Mesterembert aki mekkcsinálja? Alkatrészem van.

8738 Bence Bence 2023-04-28 14:50:37

Sziasztok. Olyan problémám lenne , 1.3-as Wareszom motorterét víz érte takarítás során, előtte teljesen jól működött , viszont jelenleg nem megy az egyik hengerem. Mi lehet a probléma? Új gyertyákat kapott , talán a gyujtókábel adhatta meg magát? Köszönöm a segítséget!

8737  Spityu 2023-04-18 19:38:06  Előzmény:Léber Balázs: 82560

Köszönjük!

8736 Léber Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 82548

Sziasztok!
Weber okosságok (amit találtam)
https://pf31.pappenforum.de/wcf/attachment/101705-beschr-weber-verg-pdf/
https://www.trabant-technik.de/downloads/Vergasereinstellung_weber.pdf

8735 Balázs Peter 2023-04-02 15:43:52

Sziasztok 1.1 trabiba szeretnék biztonsági övet hátra (sedan). Tudna valaki képeket küldeni hogy miként van a dolog?

8734 P. László 2023-03-19 14:16:02

Üdv Minden Tagnak! Érdekel valakit komplett 1.1-es Trabant, abszolút azonnal használható, működőképes állapotban? Írj e-mailemre, ha igen. pigoleslie@gmail.com Üdv

8733  Spityu 2023-03-14 19:06:01  Előzmény:Balázs Peter: 82552

Óvatosan járhatsz vele talán. Főleg alászedett kormánnyal ne nyomd neki! De mielőbb pótold, nem lesz így hosszú életű...

8732 Balázs Peter 2023-03-13 15:30:22

Sziasztok! Féltengely gumi harang csere után vettem észre hogy egy golyó kiesett a külső féltengelyemből! ( 2 hete így járok az autóval) semmit nem vettem észre csak mikor takaritottam a garazst. Lehet így használni vagy minél előbb rakják vissza. Szerintem túlságosan kifordult a csuklo aztán úgy eshetett ki a golyó.

8731 jocking . 2023-02-20 00:29:12  Előzmény: Spityu: 82543

Különbözik. Trabié TLA32, Waresz TLA34. A torokátmérő 2 mm-rel nagyobb az utóbbinál. Minimális különbség, sanszos, hogy fúvóka csesztetés nélkül is működne, de ez úgyis csak kipróbálással derülne ki.