Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7483 Dudás Gábor 2014-10-10 22:34:46  Előzmény:Hinkel Péter: 76076

Lehet kapni HALL jeladós gyújtást. Azzal erõs a szikra, megbízható a gyújtás. Nem mászik el és karbantartás mentes.

7482 Dudás Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 76072

Az én oldalamon képekkel is elérhetõ:
https://billz.hostei.com/pdf/waresz2.pdf
(https://billz.hostei.com/hasznos.php)

7481 Dudás Gábor 2014-10-10 22:28:08  Előzmény:Dénes Gábor: 76050

SZia!

A gyári mérete 165R13, ami 165/80 vagy méginkább 165/82R13-asnak felel meg.
Ezzel az óra pontos lesz, maximum 2-3km/h-t fog csak csalni!
Mellesleg megjegyzem, hogy amiatt, hogy adott sebességhez kevésbé kell forognia a motornak, így országúton és autópályán csökkeni fog a fogyasztása is.

Üdv!

7480 Varga Tibor 2014-10-09 18:02:21  Előzmény:Nemeth Balazs: 76095

Elsõként az úszószintet állítsd kicsit nagyobbra. Aztán van a levegõcsavar amivel tudsz játszani, de sztem ahhoz nem kell nyúlni.

7479 Nemeth Balazs 2014-10-07 21:47:31  Előzmény:Varga Tibor: 76094

koszonom, Tibke! a mar egy eve tarto elektromos szellemjaras miatt nem is gondoltam a prolasztora... (bar "erzesre" nem olyan, mintha az rakoncatlankodna, hanem mintha a devlat vennek el tole tized/szazadmasodpercekre: nem torpan meg, hanem csak randul egyet-egyet...) de akkor megnezem azt, amit mondtal! (lama kerdes, bocsanat, nyilvan alap, de hirtelen most nekem nem megy: hogyan is csinalom, hogy kevesebb benzint adok neki?)


7478 Varga Tibor 2014-10-07 16:34:20  Előzmény:Nemeth Balazs: 76093

Elõfordulhat hogy nem megfelelõ a keverék a köztes tartományban. Próbálj kicsit több benzint adni neki(kevesebb levegõt) és nézd meg hátha változik jó irányban.

7477 Nemeth Balazs 2014-10-06 22:33:56  Előzmény:Varga Tibor: 76092

sziasztok,
megint szeretnek kerdezni...
par oldallal elobb/alabb irtam a gyujtas-mizeriamrol; azota mindent (de mindent: gyujtasmodul, gyujtaseloszto komplettan, elotetellenallas, gyujtotrafo, gyertyakabelek) kicsereltem s most mar nem all le hirtelen, mint tette eddig, viszont olyan 3000-es fordulat felett gazpedal nyomva tartasa mellett (azaz "haladva") finoman "remeg". olyan, mintha en "tancolnek" (finoman) a gazpedalon... mitol lehet? (meg gyertyakat nem csereltem, eleg jok vannak benne, s elvileg meg sok kilometert kellene, hogy fussanak - rossz "kupaktol" is lehet ez? a gyertyak -pontosabban az elso, amit kiszedtem nyomatekkulcs hianayban nem merve a tobbit- szep vilagosbarna).
valakinek otlete? (tudom, hogy ez igy elegge keves info... ha visszakerdeznetek szivesen kiegeszitenem tobb reszlettel is..)
koszonom elore is!
balazs

[i](Módosította neba 2014.10.07. 00:35-kor)[/i]

7476 Varga Tibor 2014-10-04 17:25:53  Előzmény: HorváthÁron: 76091

Motor, váltó egyben ki. úgy sokkal egyszerûbb.

7475  HorváthÁron 2014-10-04 15:58:34

Sziasztok ! Valaki meg tudná mondani részletesen hogy hogyan lehet a legkönnyebben kicserélni a kuplungot és a váltót ! Wartburg 1.3

7474 Csády Szabolcs 2014-10-04 11:29:16  Előzmény: Spityu: 76089

Ezt lehet valahogy korrigálni, vagy ilyenkor mi van?

7473  Spityu 2014-10-02 20:21:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 76088

Az LPR munka- és fõhengerek igen jó minõségûek, csak ajánlani tudom õket. A pofákról nem tudok semmit. Annyi azonban biztos, hogy alapméretesek, 200mm-es dobhoz valók.

7472 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 76087

Kösz a felvilágosítást!
Lehet akkor fel lesznek újítva, bár ahogy elnézem ez valami magyar kisipari, ami benne van.
Ezzel még szemezek:

[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3319&osCsid=rpq8uo4j0e4o1a26cbb2apbik4[/url]

Valakinek nincs tapasztalata vele?

7471  Spityu 2014-10-01 19:49:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 76086

Szia!

1-2 hete Tibke ajánlott ilyen mûhelyt Budapesten valamelyik topikban.

Simán fel lehet azt még szabályoztatni. Olyan helyre kell vinni, ahol az átmérõnek megfelelõ vastagságú ferodolt ragasztják a pofákra (vagy hozzácsiszolják, nem tudom). Úgy tudod ellenõrizni, hogy jó-e, ha a pofát beleteszed a dobba, és a két végénél felváltva a dob falához odanyomva nem billen a vas. Én mind a négy dobot egy helyen szabályoztattam fel itt, Pécsett. 1500/dob, 400/pofa. Esztétikailag, mûszakilag egyaránt kifogástalan munkát végeztek, csak néztek mûszakin, nem hitték el, hogy egy Trabanton ilyen fék is lehet. És valóban - lekopogom - nagyon jól fog, és nem húz semerre sem. Simán tudnám az összes kereket blokkolni, igaz, diagonálok vannak fent. Maga a ferodol szürkés, valamelyest puhább a gyári pirosasnál, ami igencsak hajlamos volt felüvegesedni.

És ezúton ajánlanám mindenkinek a szilikon alapú fékfolyadékot. Semmiféle rossz tulajdonsággal nem rendelkezik, nem lesz tõle "szivacsos" a pedál. Sajnos, a fõfékhengerrel (a gyári használttal, késõbb a gyári újjal is) rengeteget szívtam, mire jó lett, emiatt volt, hogy csupa fékfolyadék lett a környéke. Na, már csak emiatt sem bántam meg, hogy DOT5-öst vettem. Ja és ha figyel rá az ember, örök +1 nap a folyadék élettartama. Két rossz tulajdonsága mégis van: az ára, és a beszerezhetetlensége. Alsó hangon 2500 Ft egy kis dobozka, ami épp elég a kétütemûbe (250ml), és alig pár helyen kapni.
Fontos: csak új fékrendszerhez ajánlom, glikolt látotthoz semmiképpen. Továbbá az egyes alkatrészek belsejébõl maradéktalanul el kell távolítani a konzerváló olajat.

7470 Csády Szabolcs 2014-10-01 19:28:39

Üdv!

Trabant 1.1-esemen a hátsó fék fura hangokat adott, így levettem a dobot.
A dob felszabályozandó, jelenleg kb 201mm. Úgy olvastam, hogy 202-ig el lehet menni, de akkor 5mm-es betétvastagságú betét kell. Ilyet lehet külön kapni?
A betétet amúgy is cserélnem kell, mert erõsen repedezett a felülete, aminek a felsõ rétegébõl néhol hiányoznak is darabok.
Újat érdemes venni, ha igen, akkor milyen márkát, vagy ferodoloztatni kellene?
Elõre is köszönöm!

7469 Szegedi Árpád 2014-09-23 18:44:33  Előzmény: Spityu: 76083

Helló!De,a tengelycsonkra gondoltam.Akkor cserélni kell.:(

7468 Gyapjas Gergely 2014-09-23 07:10:28  Előzmény: Spityu: 76079

Pontosítva még 3db kapcsolóval ugyanez volt a tünet. De a lényeg hogy mindenképp ki kell vennem a motort. Biztosítékot is cseréltem, úgyhogy nem marad más csak a szétszedés. Köszönöm a segítséget.

7467  Spityu 2014-09-23 06:48:36  Előzmény:Szegedi Árpád: 76081

A féltengelycsuklón van menet? Nem a tengelycsonkra gondolsz? Arra szerintem eléggé unorthodox dolog volna.

7466 Pápai László 2014-09-23 06:22:03  Előzmény:Hinkel Péter: 76080

Gondolom akkor tirisztoros gyújtást keresel..

7465 Szegedi Árpád 2014-09-22 19:53:48

Sziasztok!Féltengely csuklóra lehet,szabad új menetet metszeni?Köszi

7464 Hinkel Péter 2014-09-22 16:32:24  Előzmény:Pápai László: 76077

én ugy gondoltam,h a sportgyujtással kiváltanám a megszakítokat,h ne égne össze,még nem sport motor csak azt szeretnék belölle varázsolni,akkor a sporgyujtás helyeet mit lehetne vele csinálni h jol menjen?mert gyorsasági roncsderbire szeretném felkélszíteni.s versenyezni vele

7463  Spityu 2014-09-22 15:11:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76078

Hááát... ha az új kapcsoló jó, biztosíték rendben van, és a vezetékelés is, akkor nem nagyon lehet más, mint a motor. Szét lehet szedni, nem egy ûrtechnika, a belsejében is van vezérlés. Csúszóérintkezõk stb. A lényeg, hogy zsírral rakd össze, úgy, ahogy volt gyárilag is. Sima LZS-2 tökéletes. Amikor kiszereled a motort, jegyezd meg, hogy hogyan állt a kar a tengelyen. Ekkor legyen alapállásban a motor. Emlékeim szerint teljesen mindegy, hogy milyen pozícióban rakod össze a motort, beáll magától alaphelyzetbe, amint áramot kap (ha nem alaphelyzetben van).
Szóval:
- motort alaphelyzetbe állítani,
- kar tengelyen lévõ pozícióját megjegyezni,
- lebontani a dolgokat, kivenni a motort.
Ezután szemrevételezés, tisztítás, zsírzás, összeszerelés, szükség esetén motor csere.
- motor be a helyére,
- rádugni a vezetékeket, egy ciklust járatni, alaphelyzetre hozni,
- ablaktörlõ kart rögzíteni a tengelyen.

Amúgy nem olyan fontos megjegyezni a kar pozícióját, ki lehet következtetni. A rögzített motornál a tengelycsonkra rá kell csúsztatni lazán a bilincs részt, majd a mechanikát "legbalrább" (régi 2T-knél fordítva, ugye) eltolni, majd meghúzni a csavart.

7462 Gyapjas Gergely 2014-09-22 12:54:13

Olyan problémám lenne, hogy 2t-n egyik pillanatról a másikra elszállt az ablaktörlõ, de nem teljesen mert a leggyorsabb mûködik de csak úgy hogy nem végálláson áll meg. Kapcsolót cseréltem többet is a jelenség ugyanaz. Motor baja lenne? Zárlat a kábelekben? Bár azokat kimértük és jók.
[i](Módosította strabi 2014.09.22. 14:54-kor)[/i]

7461 Pápai László 2014-09-22 08:11:49  Előzmény:Hinkel Péter: 76076

Sportgyújtás???Az meg mi? Széria motorhoz sztem semmit sem ér, max majd jó sokat szopik, és te is...Vagy sportmotor van benne?Dupla karbi, nagy/négy felömlõk?Polírozott hengerfej?stb?Mert ezek nélkül nem sok értelme van a gyújtást "sportosítani"...

7460 Hinkel Péter 2014-09-21 18:34:12  Előzmény:Varga Tibor: 76073

persze h 2ütemü,aki tud pl sportgyújtást bele vagy ilyesmit segítsen már,kössz elöre is

7459  Spityu 2014-09-19 06:58:40  Előzmény:Berecz Tibor: 76074

Én egy kiadós motortér mosás után jártam így. Mindig ki szoktam fújni a gyújtás csatlakozóit, akkor - elsõre - nem, csak miután nem indult az autó. :) Esõtõl nem jártam még így, de annyira nem lep meg.

7458 Berecz Tibor 2014-09-19 04:40:37

Sziasztok!
A mostani esõs idõszak elõtt és alatt nem használtam a négyütemû Trabantomat (a szabad ég alatt áll), és utána nem indult be. Próbálkoztam ezzel-azzal, és végül az segített, hogy egy száraz ronggyal kitöröltem az elosztófedelet. Nem is gondoltam, hogy a nagyobb páratartaom ezt teszi. Mással is elõfordult hasonló? Üdv, Tiberio

7457 Varga Tibor 2014-09-18 18:06:01  Előzmény:Hinkel Péter: 76071

ja, nem írtad hogy 2t, vagy 4t. :D

7456 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Hinkel Péter: 76071

https://wartburg.hupont.hu/3/motor-tuning

Jopi oldaláról származik, ami sajnos eltûnt, így a képek nincsenek meg, de anélkül is hasznos.
De itt van a német leírás,képekkel.
https://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/motor.htm
[i](Módosította Tibke 2014.09.18. 19:58-kor)[/i]

7455 Hinkel Péter 2014-09-17 18:17:06  Előzmény:Pápai László: 76070

Sziasztok vettem egy Wartburgot,szeretném a motorját feltuningolni,mit tudnátok mondani ami tuti bejön,versenyezni akarom használni ,elöre is köszönöm

7454 Pápai László 2014-09-15 10:53:17

Sziasztok!

az 1,1-es Trabi elsõ kerékcsapágyának esetleg tudjátok a méreteit, vagy a tipusszámát?

7453 Kalmár Dániel 2014-09-15 08:18:13

Sziasztok!

Nem tud valaki véletlenül felújított 28HB2-es karburátort és/vagy normális áron dolgozó felújító mûhelyt?

Dani

7452  Spityu 2014-09-11 19:47:09  Előzmény:Eigner Tamás: 76067

Én 2K akrillal locsoltattam a Trabantot. Meg vagyok elégedve a minõséggel. Az már más kérdés, hogy 3-4 helyen szerelés közben lehorzsoltam, és azt le kell javíttatnom, nem a festék hibája. Daciánál nem tudom, hogy mi volt eredetileg. Sanszos, hogy sima 1K. Szóval a bázis + lakkot nem igazán ajánlanám. De pl. fényezõje válogatja, van amelyik az utolsó rétegbe kever egy kis lakkot 2K-nál (bele a festékbe).
[i](Módosította Spityu 2014.09.11. 21:48-kor)[/i]

7451 Eigner Tamás 2014-09-11 18:07:21

Sziasztok! Új vagyok az oldalon, bár nem kimondottan trabant témával kapcsolatos kérdésem lenne ... van egy régi 601esem is, de jelen pillanatban egy régi dáciáról lenne szó, októberbe viszem lakatoshoz, utána megy komplett külsõ belsõ fényezésre. Nem tudom, hogy van e itt fényezésben jártas emberke, igazából nem tudom, hogy 2k-s akrillal, vagy bázis/lakkal legyen fújva.?

7450 jocking . 2014-09-08 21:25:13  Előzmény: : 76065

A víz melegen tartja a szívócsonk belsõ falát, így az üzemanyag keverék nem csapódik ki a hideg falon.

7449   2014-09-08 18:31:22

4t-nél mi célt szolgál, hogy a a szívócsonk rá van kötve a vízrendszerre?

7448 Takács Péter 2014-09-05 16:15:51  Előzmény:Őry Gábor: 76063

Köszi.

7447 Őry Gábor 2014-09-05 11:57:14  Előzmény:Takács Péter: 76062

Jut eszembe, valamikor régebben nekem is volt ilyen bajom, hiába volt minden jól beállítva, a gyári fúvókával egyszerûen nem ment. Mondjuk az alapjáratnál azért feljebb lehetett tolni, de állandóan fulladt, rángatott. Lehet, hogy egy kicsit kopott a motor, viszont akkor nem menne "mint az álom".

Ezt az egészet még fejeld meg egy 70-es, vagy 90-es dúsítófúvókával, az lesz az igazi.

7446 Takács Péter 2014-09-05 03:50:16  Előzmény:Őry Gábor: 76061

Megoldódott!
Teljesen szétszedtem a karbit, kifújtam, kipucoltam, vettem hozzá felújító készletet, kicseréltem a fõfúvókát 125-ösre.
Mint az álom, úgy megy.

Köszi a hozzászólásokat...

7445 Őry Gábor 2014-09-04 19:31:30  Előzmény:Takács Péter: 76051

Akkor nem biztos, hogy a fõfúvóka dugult el, mert akkor szívatóval se menne.

Az a mûanyag csõ, ami összeköti a szívókönyököt és az úszóházfedelet, a helyén van?

A dúsítórendszer rendben mûködik?
[i](Módosította orygabor 2014.09.04. 21:33-kor)[/i]

7444 Dénes Gábor 2014-09-04 11:21:23  Előzmény: Spityu: 76059

Rendben, köszönöm...jobban úgy se fogom igazán nyomni a gázt, mert akkor már majdnem ott vagyok, hogy elkezdjen ciripelni a gyújtás :P

7443  Spityu 2014-09-04 09:34:04  Előzmény:Dénes Gábor: 76058

Szerintem nyugodtan tegyél nagyobb átmérõjût a jelenleginél. Tehát 165/70 R13 helyett 165/80 R13-at.

Kb. 6%-kal nagyobb a kerülete, ami azt jelenti, hogy ennyivel ejti a fordulatszámot, vagy azonos fordulatszámnál ennyivel növeli a sebességet.
A régi valós 90km/h helyett kb. 95km/h lesz (amikor 100-at mutat az órád).
Ügyelve a megfelelõ fordulatszámra (fajlagos fogyasztás minimum), mérhetõ üzemanyagmegtakarítás érhetõ el.

Azonban az így meghosszabbodott fokozatok esetén hajlamos lehet az ember arra, hogy jobban nyomja a gázpedált, mint korábban, ami nem éppen optimális a fogyasztásra nézve. Ha erre figyelsz, akkor nem lesz gond.

7442 Dénes Gábor 2014-09-04 08:38:00  Előzmény: Spityu: 76054

Eléggé vegyesen használom, de az esetek többségében inkább fõutakon, autópályán (M0) használom, Nyúzni meg nem nagyon szoktam, általában olyan fél-3/4 gázzal dolgozom....3/4 általában a sarokról kilövésnél.

7441 Őry Gábor 2014-09-04 07:32:56  Előzmény: Spityu: 76054

A tapadásról: a havas ralifutamokon virsligumikkal hasítanak.

7440 jocking . 2014-09-03 22:51:44

Más típus (pl. évjáratazonos polo) külsõ gömbfeje nem jó esetleg a 4T-be? Gyárit már nem találni sehol, az utángyártott meg enyhén szólva egy kalap kaki.

7439 Varga Tibor 2014-09-03 20:33:06  Előzmény:Kovács Ádám: 76047

Cif, és rongy. Vagy kimondott alu polírozó. Tartós igazából nincs, de ha egyszer kifényesíted, utána elég csak néha áttörölgetni egyszer alkalmanként.(enyém is utcán áll nyáron)

7438  Spityu 2014-09-03 19:38:18  Előzmény:Dénes Gábor: 76053

Nem lehet kategorikusan kijelenteni.

Az utolsó hozzászólásodban említett két méret ugyebár nagyjából megegyezik, már ami a kerületet és az átmérõt illeti. Vagyis azonos sebességnél azonos fordulatszámon üzemel a motor. A 165-ösnek kicsit kisebb a gördülési ellenállása, emiatt kisebb a fogyasztása, mivel keskenyebb. Ugyanakkor kisebb a tapadása is valamelyest. (Bár ez sem ilyen egyszerû).

Egyébként valószínûnek tartom, hogy gyárilag inkább 165/80 lehetett, ami mondjuk nagyobb átmérõt jelent. De ez csak tipp. Jó kérdés, hogy egyáltalán az idézett 3 méret mennyire gyári... lehet, hogy egyik sem és csak a 6.00x13-as diagonál. Sajnos, Wb-ban nem vagyok otthon.

Milyen körülmények között használod leginkább az autót? Város vagy országút? Milyen gázpedál állással gyorsítasz, közlekedsz? Vagyis mennyire nyomod neki?

Visszatérve a tapadásra: sokáig úgy gondoltam, hogy a mély hóban / latyakban / letaposott hóban / jégen stb. a keskenyebb futófelületû gumi a nyerõ, azzal jobban kapaszkodik a kocsi. Mivel a gumi terhelése kisebb felületen oszlik el, ezért jobban belevágja magát az adott közegbe. Azonban gyakorlatban azt tapasztaltam, hogy a 155-ös sokkal-sokkal jobb, ahogyan korábban írtam. Induljunk ki pl. a jégbõl: ott a tapadás gyakorlatilag nulla, pontosabban nagyon kevés, így igazából majdnem mindegy, hogy mennyi is a leszorító erõ, mindenhogyan csúszni fog. Azonban a szélesebb guminál szélesebb felületen van centiméterenként nagyon kevés tapadás. Nem tudom, ez így mennyire érthetõ, de a gyakorlatban én így tapasztaltam. Aztán lehet, hogy nem így van - elméletben. A szélesebb felületû téligumin pl. több lamella helyezkedik el egymás mellett, amik köztudottan nagyon fontos részei a gumiprofilnak. Akinek volt Trayal T200-asa, annak nem kell bizonygatnom. A lamellák 2mm (!) kopás után teljesen eltûnnek róla. Az addig gyenge minõségû gumiból KÖZVESZÉLYES ipari hulladék lesz. (Ingyen kaptam.) Virágágyásnak, játszótérre kakashintához kiváló.
[i](Módosította Spityu 2014.09.03. 21:40-kor)[/i]

7437 Dénes Gábor 2014-09-03 19:13:17  Előzmény: Spityu: 76052

Akkor elvileg (és gyakorlatilag) egy 165/75-ös abronccsal jobban járnék, mint egy 175/70-essel?

Update: az a baj, hogy ebben a méretben nem találok R13-ast :/
[i](Módosította mk452001 2014.09.03. 21:17-kor)[/i]

7436  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Dénes Gábor: 76050

[url]https://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_353[/url]
"Fahrwerk: Einzelradaufhängung, vorn getrieben, Felgen 13", Reifen 165-SR 13, 175/70 R13 oder 185-SR 13"

illetve 6.00x13 diagonálnál.

Magasság arány csak a 175-ösnél van megemlítve: 70. A fenti 175/70 R13 váltómérete: 165/75 R13.
[url]https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/[/url]

A km óra 10-es csalása kb. átlagos szerintem.

Ha a mostani /70 helyett /75-öt tennél fel, akkor kevésbé gyorsulna, viszont városon kívül valamelyest csökkenne a fogyasztás. Egyrészt mert azonos sebességnél kevesebbet forog a motor, másrészt pedig a gördülési ellenállása is kisebb a nagyobb átmérõjû guminak.
Én pl. 4T Trabantnál elöl 155/80-at használok 145/80 helyett, nagyon rövidnek tartottam a váltó végáttételét. Továbbá érezhetõen jobb a kapaszkodóképessége hóban a nagyobb átmérõ és a szélesebb profil miatt. Soha nem kellett hóláncot használnom, még a tavaly március 14-én leesett hómennyiségnél sem - Mecsek.
[i](Módosította Spityu 2014.09.03. 18:43-kor)[/i]

7435 Takács Péter 2014-09-03 16:25:57  Előzmény:Őry Gábor: 76049

Legújabb fajta, H28-1-1. '90-es évjárat.

7434 Dénes Gábor 2014-09-03 09:18:04

Üdvözlet!

Új vagyok az oldalon, remélem tudtok segíteni...

Van egy 2T 353W-m, jelenleg 165/70 R13-as abroncsokkal. Ezzel az az egyetlen pici problémám van, hogy a sebességmérõ 10 km/h-t csal, tehát, ha én 100-al megyek (és a motor is annyival dolgozik), a kocsi valójában csak 90-el megy... Ez szerintem nem igazán tesz jót neki, apám úgy van vele, hogy jó az úgy, legalább nem trafiznak le, meg nagyobb kerékkel többet enne....na mindegy.

Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek valóban az abroncs kicsi (ez az én tippem), vagy valami egyéb baj van? Illetve, ha valóban az abroncs a ludas, akkor mekkora kerék kell rá gyárilag, mert ha jó a sejtésem, akkor 175/70-es kéne...

Elõre köszönöm a segítséget