Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ugyanúgy, mint bámelyik másik Trabantra, de ezt a moderátor úriember is elmondta. Így ne mírom le mégegyszer. Viszont ha túl könnyen rámegy a helyére akkor gyanús, hogy ez is vándorútra kel. [i](Módosította PEDROH 2010.01.19. 17:33-kor)[/i]
Nézegettem online katalógusban gyûrûket, persze a Golf II 1.3-hoz: Már csak azt nem tudom, hogy az ár ami oda van írva, milyen egységekre vonatkozik. Segítsetek, szerintetek mire értendõ az ár? 4 dugattyúra, tehát full szett, vagy csak 1 esetleg 2 dugattyúra? Létezik, hogy pl. a Goetze márkából 4195Ft-ért szettet kapok? Ugyanebbõl a Kolbenschmidt 16043Ft.
A technikal information-nél, kiírja a leírásban, hogy olajlehúzó1: 2, olajáteresztõ1: 3. Ezt a gyûrûk mennyiségére értik? Mert ha jól értelmezem akkor ez 2 dugattyúra elég mennyiség. SZERK: (nem nem jól értelmezem, bocsi hülye vagyok, akkor 6-nak kéne lenni össz) A "size" oszlopban lejjebb görgetve vannak még 0.50 és 1.0 darabok is, sztem ez a túlméreteset jelenti, de nekem 0-s kell gondolom. [i](Módosította PAtr0n 2010.01.19. 16:26-kor)[/i]
Csak abban az egy hengerben volt kormos és elrövidült a gyertya, azért gondoltam a gyûrûkre. Elosztófedelet meg rotort elég gakran szoktam cserélni, szóval a gyújtást mint olyat kizárnám. De majd kiderül mi volt a baj, csak már tartanék ott. A hengerfal nekem simának tûnik (olyan fényes) így szétszedés elõtt is, de persze ehhez szakértõi szemek kellenek.
bigmafa: persze gondolom, valamennyit kell azoknak az anyagoknak tágulni, amikor melegük van. Bár az ideális az lenne, ha olyan jó anyagokból lenne az egész blokk, hogy full pontosan lehessen illeszteni, nem félve a tágulás/ összehúzódástól. Megnéztem a javítási kézikönyvben a gyûrûhézag új és kopási határait: kompressziógyûrú: 0.30-0.45mm olajlehúzógyûrû: 0.25-0.40mm kopási határ: kereken 1mm 1 mm azért nem kevés. ott azért már szökhet a cucc elég szépen.
Felül karimára illeszt, lent pedig bepattint, a lényege az, hogy ne félj tõle. Bár most hidegebb van, csak érzéssel :D. Ha két tenyérrel megtámasztod alul, és testbõl löksz rajta egyet, fel kell mennie. Pattannia kell egyet, úgy van helyén. [i](Módosította 4TRed 2010.01.19. 15:10-kor)[/i]
Azért nemcsak a gyûrûhézagon szökhet a nyomás, hanem a gyûrû és a henger között, illetve a gyûrû és a dugattyú között is. De nincs itt szükség annyira nagy tömítésre, nem PB palack ez..:-) Persze minnél pontosabb, annál jobb, de minimális gyûrûhézag mindenképpen kell, mert ugye az melegedni is fog ám, s akkor csökken a hézag. Ha hidegen nincs hézag, akkor üzemmelegen csúnya dolgok fognak történni. (inkább nagyobb hézag, mint egy picit is kisebb!)
A hézag mértékét a gyár adja meg (min-max). A trabinál nem tudom mennyi.
Okozhatja túl dús keverék, vagy gyújtásprobléma is a kormos gyertyát. Most, ha már szét van szedve a gép, persze ne rakd össze a kompressziómérés kedvéért, de ha összeraktad, és már bekoptak a gyûrûk, akkor érdemes megnézni, ha egyébként minden rendben van.
Ahamm, így már érthetõbb! Most akkor tulajdonképpen a gyûrû amit kapok, felhelyezés után valamivel nagyobb mint maga furat ugye? Mert így láttam egy videón, ahol egy gyûrûösszehúzó célszerszámot demonstráltak. Tök egyszerûen összeszorítod vele a gyûrûket, és ezután kalapács nyelével beütöd vissza a dugattyút a helyére, ami eközben ebbõl a célszerszámból folyamatosan csúszik kifelé. Így már átlátható a kopás menete a hengerben. A kopó (mint a kutya :) gyûrû, veszi fel folyamatosan azt az alakját amivel beszerelés elõtt rendelkezett, de eközben a hézaga ahol a dugattyú rovátkája van, egyre csak nõ. Tulajdonképpen akkor a nyomás azon a résen keresztül szökik el? 0.6mm már elég nagynak tûnik. És mi a helyzet a hengerfallal? Õ mennyivel edzettebb egy gyûrûnél? Gondlolom a gyûrû és hengerfal anyaga között vannnak különbségek.
Gyûrûk - hát, nem ér össze, mert akkor ugye a hengereket felrakni lenne nagyon passzentos. Tömíteni meg úgy tömít, hogy -Több van belõle, a pici luk nem egy vonalban van, tehát ha valaami "szökni" akar, akkor kacskaringósan kell azt megtennie -A lik közepén ráadásul ott a dugattyú rovátkája, csak hogy még nehezebb legyen a menekülés -Ettõl persze még kiszökhet a nyomás, de nagyon igyekeznie kell, mert nincs túl sok ideje.. :-)
Szóval így. Méretes gyûrû esetében is egy pici kimegy, de nem releváns. Persze a kopással a hézag ugye nõ (mert a gyûrû folyamatosan befeszül, ha kopik a külseje), és egy idõ múlva már nem is olyan pici az a luk. (0.1mm kopás a gyûrûbõl már 0.6mm hézagnövekedést jelent)
Szerintem csak annyi lesz a baj mint nálam egyszer: Fellazult a kormánymûvet tartó két csavar. Ugyanis az pont ilyen jelenséget produkál, mindig máshogy áll a kormány + úszik az autó. Ha futómûvet megnézted, és nem lóg sehol, sztem nálad is ez lesz a probléma. Ess neki krovával és jól húzd le!
Orygabor: Csak tudni szeretném, hogy ez annak e a jele. Sztem egybõl gyûrûzve lesz, nincs kedvem mégegyszer szétkapni, ha nem lesz jó a kompresszió. Márpedig nagyon olyan érzésem van.
Mégvalami nem tiszta: hogy tömítenek a gyûrûk ha nem folytonos ''zárt'' karikák? Mert ugye ott van az a kis hézag ami segítségével leszedjük a dugattyúról. Vagy a hengeren belül a dugattyú berakása után már összeér a két végük? Bocsi a kérdésért, ezt még nem tudom :)
tanácstalan vagyok... (2T trabi) A minap autókázva kicsit sportosabbra vettem a figurát, s néhány erõsebb kanyar után feltûnt, hogy mintha a kormányzás nem olyan lenne mint addig. Elkezdtem figyelni, s azt vettem észre, hogy kb. +- 1/8 fordulattal máshogy áll a kormány egyenesben, kanyarok után. Tehát megyek, kanyar, egyenes, és az egyenesben nem úgy áll a kormány, mint elõtte. MEgint kanyar, megint máshogy áll. Ennek fele se tréfa, nagyon óvatosan hazacsorogtam, végig produkálta a hibát.
-a kocsi gurult rendesen, a kerekek nem csikorogtak -A kormány nem "kattogott" vagy ugrott (érezhetõen), normális volt az erõ is -Holtjáték normális a kormányon -A keréknyomást még nem néztem, de nem tûnik laposnak a kerék -Menet közben ki-kiszálltam, de olyat nem láttam, hogy az egyik kerék nagyon rosszul állt volna a másikhoz képest -Álló helyzetben a kormányzás normálisnak tûnik (persze így nem tudom hogy pontosan mikor is van egyenesben)
Ma tüzetesebben megnéztem, az elsõ futómû OK-nak tûnik (nincs törés, repedés, csavarok megvannak), a kormányrudak rendben vannak (megrángatva nem mozog, mindkét végük szépen rögzítve ahogy kell), kereket megemelve hiába rángatom, nem mozog (egyszerre egyik lett megemelve).
Mit érdemes még megnézni? Mert azért a gyereket nem szívesen hurcolnám így...
A következõ a dilemmám: a 4T Trabimban 2T mûszerfal, s óra van. De ugye azon nincs külön hely az olajnyomás visszajelzõjének, ezért az indexére fogom plusszba rákötni. Az olajgombától az égõig futó vezetékbe sorba kössek egy diódát, vagy nem zavarja a gombát, ha pluszt kap, ha be van kapcsolva az index? / sajna nem vágom a gomba mûködését... /
Errõl a bontóról van szó, amikor megyek Debrecenbe, a buszról mindig figyelem, hogy milyen kocsik vannak ott. Rengeteg autója van. Én 5000ért vettem ott egyszer egy gyújtáselosztót a Trabiba, jól mûködik :) Unokatesómmal voltam, aki meg a 2es golfjához keresett cuccokat, azt mondta a tulaj, hogy ott egy 2es golf, szedjünk ki belõle mindent ami kell, ingyen odaadja, mert viszik a MÉH telepre.
A honlapon vannak elérhetõségek, érdeklõdd meg, hogy van e neki olyan alkatrésze, amit keresel.
Az egyik dolog a fúvókák. Szerintem csináld azt, hogy visszarakod a saját fúvókáit amivel be volt állítva, majd ha még mindig nem jó utána nézegesd a szivatót, mivel gondolom azon nem állítottál semmit és úgy volt ahogy levették a wareszról.
Aszongya má' meg nekem valaki, hogy mitõl lesz egy gyertya kokszosabb (nem szép aranybarna) mint a többi, és mé' rövidül el drasztikusabban az elektródája a többiétõl. Utalhat ez kopott gyûrûkre, vagy elsziszegõ szelepekre?
A gyertya az BRSIK a kábel az pedig ha jol írom TESLA ezt tudtam beszerezni. Az elosztófedelet akkor megpróbálok szerezni egy gyárit mert ez nekem is gyanus volt ez a kisipari kicsit instabil is ahogy nézegettem.
Ha a gyerták és a kábelek minõségiek és persze jók, akkor sztem az utángyári elosztófedéllel és/wagy rotorral lesz a probléma. Ez bennem is akkor tudatosodott elõször, amikor hosszas wergõdés után kihajítottam az utángyártott gagyit és szereztem gyári, Beru elosztófedelet (a rotor még folyamatban). (szerencsére ezt lehet kapni, csak külön redelni kell, mert többe kerül, mint a gagyi, igaz ez nem is porlik szét az ember kezében(!), se nem megy haza egy hónap alatt!)
Én pedig hozok egy kis derût a fórum életébe, sikerült lepadkáznom a bal elsõ felnimet... büszke vagyok magamra mondhatom, holnap megyek ki, rakom fel a pótkereket. Talán kép is lesz. :D
Köszi a segítséget ott volt a probléma ahol mondtad..
De most lenne egy olyan kérdésem a családi 4T wartburgal kapcsolatba hogy most lett rajta gyertya, gyujtáskábel, elosztófedél, rotor cserélve ÉS egy olyan30-40kmn kb hibátlanul ment aztán most meg olyan mintha nem menne minden henger benne rendesen. Mi lehet a baj? Mit keresek?
Megvalósítható az LPG a dízel autóknál is, de akkor tisztán gázüzemû lesz. Mivel az adagoló helyére egy gyújtáselosztó kerül, a befecskendezõk helyére meg gyújtógyertyák. Ezen kívül kell egy gáz-levegõ keverõ és elpárologtató berendezéssel, nyomáscsökkentõvel és az egyéb mûködést segítõ szerelvényekkel. Bár mondjuk nemtudom ennek mi köze van a Trabanthoz...:)
Jó estét! Szükségem volna egy kis segítségre... A minap lecseréltem a trabimon a karbit egy wartburgéra, de a fúvókákat visszacseréltem a trabantéra benne. Felraktam, bekötöttem, de indítás után hidegen alapjáraton pörgött a motor, majd 5-6 sec múlva leállt, mintha levettem vna a gyújtást. Ha újraindítom, és gázt adok fuldoklik, füstöl, majd szintén leáll. Valami ötletetek lehet hogy mi okozhatja a hibát? :/ Elõre is köszi a segítséget...
"Közvetlen literben mért fogyasztás összehasonlításnál az LPG-bõl mintegy 5-20%-kal kell több ugyanazon teljesítmény eléréséhez, mint benzin esetén. Ez adódik egyrészt abból, hogy a 95-ös oktánszámú benzin sûrûsége átlagosan 0.76 g/cm3, míg az LPG (melynek oktánszáma átlagosan mintegy 106-nak vehetõ) 0.53 g/cm3. Ezeket összevetvén, 40%-os többletfogyasztás jönne ki elsõ körben, de tudni kell, hogy az LPG égéshõje magasabb, mint a benziné /LPG:46.1 MJ/kg(12.8 kWh/kg), benzin: 43.6(12.1kWh/kg)/ Ez elméletileg 33%-ra mérsékli a többletfogyasztás mértékét. a végsõ 5-20%-ot végül a magasabb oktánszám eredményezi.
A gáz halmazállapotú, légköri nyomású cseppfolyós autógáz legfontosabb tulajdonságai a következõk:
* relatív sûrûsége: 1,8…2; * sûrûsége: 2..2,7 g/l; * [b]gyulladási hõmérséklete: 490…510 °C;[/b] * alsó-felsõ gyulladási koncentráció: 2…9 tf%; * lángterjedési sebesség: 32 cm/s; * alsó hõérték: 0,105…0,110 MJ/l; * 1l PB-gáz elégetéséhez szükséges levegõ mennyisége: kb. 28l; * motoroktánszám: legalább 89 (kb. 100)."
[i]/forrás: Wikipedia LPG szócikk/[/i]
A felsõ szövegrészletbõl, illetve az alsó adathalmazból kiemelt szövegrészbõl kiindulva szerintem valamiféle gyújtásrendszert kap utólag, vagy valamiféle keverékelõmelegítést alkalmaznak, ám könnyen elõfordulhat, hogy tévedek. Illetve hozzá kell fûznöm azt is, hogy korábbi hozzászólásaimban az égéshõ prefixumát elvétettem, ezért utólag elnézést kérek. (kilo->Mega)
[b]Módosítás.:[/b] Reggel úgy keltem, hogy a sûrítési ütem végén az otto-körfolyamatú motorokban 500 fok van. Ezt még anno egyetemen egy vízbefecskendezésrõl tartott kiselõadás során is elmondtam, nem tudom, hogy tegnap mért ez jött ki belõlem:D. Szóval könnyen elõfordulhat, hogy adott a környezet az LPG öngyulladásához, így nem szükséges gyújtóberendezés, hisz a diesel üzemben még nagyobb nyomás/hõ szabadul fel a sûrítési ütemben. [i](Módosította 4TRed 2010.01.17. 14:13-kor)[/i]
Motorháztetõt felnyit a fûtésnél a ventilátor felõl a védõrácsot lecsavaraod, ventilátor kiemel. Megnézetd, hogy az a fém lemez a helyén van-e ami a hideg-meleg levegõ szabályzó ajtaját "támasztja". Ha nincs ott akkor lehet azért is. Mert mivel az ajtó, és a radiátor között úgy lesz egy kb 1,5 cm széles rés, és ott megy át a levegõ nem a radiátor bordáin. De lehet, hogy levegõs a fûtésed, és nem melegszik fel rendesen a fûtõradiátorod.
Kérdezd Csabee-t, Õ majd megmondja Neked a frankót, hisz elég sokat megy gázos Trabiwal:)!
Egyébként leszögezem, hogy tölem táwol állnak ezek az átalakítások, de az utóbbi idöben énis egyre jobban gondolxom egy "elgázosíthatatlanított" 4T-n. 1200Ft/100km-t csak a fáradt krumplisütõolajos zöccségessel lehet überelni(0Ft/100km) - ahogy egy cimbim is tolja, de az tényleg nagyon tetü egy jószág, nomeg nem hiányzik a jöwedéki adós b*szogatás...
Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy mostanság a 4T trabinál nagyon gyenge lett a fûtésem,szinte csak ilyen langyos levegõt fúj . Mi lehet az oka ennek a jelenségnek?
Arra hivatkozott, hogy õk már több gépet alakítottak át gázüzemre, és most is sok autót használnak gázüzemben, de nem általánosságban mondta, hogy a gázüzemû autó nyomatéktlan, hanem csak a Trbantra mondta, hogy olyan kicsi a motorja, hogy a gázüzem miatt sokat veszít a nyomatékából, és még a 2T-nél (normál üzemû) is keveseb nyomatéka lesz.
igen, buszokban sem hiszem hogy csökkenne a nyomaték, összehasonlításnak a jól ismert Rába D10 (sok Ikarust hajt még ma is), illetve ennek gázos változata a G10, ilyenek Szegeden futnak például, szintén Ikarusokba építve.
Én ezt elméleti oldalról megközelítve butaságnak gondolom. Ha ennyire más (erõtlen, kedvezõtlen hatásfokú) motorüzemet okozna, akkor nem hajtanának buszokat gázzal. Márpedig ott csak a nyomaték számít.
Gyakorlati tapasztalatom nincs vele (mármint Trabantnál), de nagyon-nagyon sok elõítéletes történetet lehet hallani ezzel kapcsolatban. A lényeg, hogy jól legyen beállítva az egész rendszer és akkor alig lehet észrevenni a különbséget! Ma megyek megnézni egy gázos Trabit, ha tetszik, elhozom, ha nem, nem. Írok beszámolót. Nekem speciel többet számít az alacsony fogyasztás, minthogy 80 helyett 65-tel megy fel egy dombon. És ez egy eléggé rosszul belõtt kocsira jellemzõ...
Kérdeztem korábban, hogy mik a tapasztalatok gázos Trabival kapcsolatban. Ma beszéltem egy csókával, és azt mondtam neki, hogy kersek gáz üzemû Trabantot. Õ azt mondta, hogy felejtsem el, mert annyira nyomatéktalan a motorja, hogy a gázüzemtõl nagyon legyengül, és hegyre dombra felmenni vele szinte lehetetlen! Mik a tapasztaltok ezzel kapcsolatban? Hülyeséget beszélt a csóka, vagy tényleg így van? Én szeretnék nagyon gázos Trabit, akárhogy is van, csak kiváncsi vagyok a tapasztalatokra? Nem tud valaki esetleg eladó gáz üzemû Trabantot nem túl drágán?
Addig nincs is probléma a 800kg-mal, míg a többi autó is ilyen tömegü, de amint a csattanóban a partner jócskán nehezebb - és ez ma már mindig teljesül - ott kezdönek a gondok. 0.5*m*v^2 kinetikus energia töled is, töle is - "kb." rugalmatlan ütközést feltételezwe - ki lehet találni melyik húzza a röwidebbet... (hogy a nezebbik fél általában erösebb, azaz gyorsabban is megy, arról már nem is beszélwe)
Nem értem mi a gond ezzel a 700-800 kilóval? Azért mert ma már a kisautók is egy tonnánál kezdõdnek? Régen voltak a Renault 5, Golf I, Fiesta, Autobianchi, Fiat 127...UNO... sorolhatnám sokáig. Ezek mind kisautók voltak, méghozzá jó kis autók. Mind futottak 130-140-el, és akkor még nem említettem a mérgesebb GTI meg turbo változatokat, amik aztán meg nagyon mentek! Azok sem szálltak el az útról, pedig szintén pille súlyúak voltak a maiakhoz képest. Akkor a Trabantal miért istenkísértés gyorsan menni? Ha van normális futómû meg fék egy autó alatt, és nincs porrárohadva a bódé, akkor szerintem nincs gond. Mentem már Trabanttal is gyorsan, nem száltam el, és meg is álltam. Meg mentem már nagykocsival is gyorsan, ami viszont pusztulat állapotban volt, és alig lehetett úton tartani, pedig nagy vas volt. Már ahol még volt benne vas. Persze észen kell lenni, mert könnyen megvan a baj, függetlenül attól, hogy miben ül az ember!
Ez így van, mert frontális ütközésnél még a duroplasztok is az erõ elnyeléséül szolgálnak, illetve relatíve kicsi a fizikai értelemben vett lendület (tömeg*sebesség). Ez utóbbi miatt "jobb" jeges úton is megcsúszni vele, mint egy másfél tonnás vasteleppel.