Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8333 Pajer Thomas 2020-02-12 16:45:31  Előzmény: Spityu: 81588

Okay. Ezt ki is nyomtatom aztán végig csinálom. Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást! Szolgálati uton voltam, de most el jutottam ide is. Köszi köszi köszi.... U.I "Videken" lakom, de valahol csal lesz ógyürü is, mely nem olvad szét a benzintöl. De ez egy nagyon szép kis projektecskévé alakul...

8332 Pajer Thomas 2020-02-12 16:38:56  Előzmény: Spityu: 81589

Nagyon szépen köszönöm! Próbálkozom! :)

8331  Spityu 2020-02-08 22:32:03  Előzmény: Spityu: 81588

Az O-gyűrűk mérete (belső átmérő x külső átmérő x anyagvastagság):
- CO csavarnál: 3 x 7 x 2 mm,
- fordulatszám csavarnál: 8 x 12 x 2 mm
Ha jól emlékszem, úgy kell kérni, hogy 3x2-es és 8x2-es O-gyűrű. De a méretek alapján tutira be lehet azonosítani őket. Egyébként nem teljesen ezek a méretek, de ez áll a legközelebb a gyáriakhoz és hibátlanul tömítenek.

8330  Spityu 2020-02-07 19:08:54  Előzmény:Pajer Thomas: 81584

Be lehet állítani a karbit házilag, igen. Először is kiszerelve kell pár értéket belőni jól, hogy utána a két állítócsavarra normálisan reagáljon a motor. A másik topikban lévő linken található cikket én is ajánlom, de a magyar nyelvű szerelési könyvben amit írnak, az alapján is be lehet lőni. Ha ránézésre még senki sem piszkálta a karbit, akkor a CO csavar kezdeti pozícióját jegyezd meg, majd tekerd be teljesen (ne tépd agyon!). Így meg tudod számolni hány (fél)fordulatnyira kell kitekerned a jelenlegi értékhez. A bal oldalt, srégen lévő nagyobb állítócsavart szintén így tudod megmérni, hol áll. Pucolást követően ezekre a pozíciókra próbáld meg visszacsavarni a két csavart, majd elkezdheted finomhangolni. A nagy csavar a fordulatszámot, a kis csavar az alapjárati keveréket állítja gyakorlatilag. Többször kellhet állítani rajtuk, felváltva. Arra figyelj, hogy a nagy csavarral mindig a kívánt fordulatszámra állítsd, a kis oldalsó csavar pedig abban a pozícióban legyen, ahol a legnagyobb a fordulatszám vele. Értelemszerűen ha a CO kezdeti helye rossz volt, akkor az állításával kissé megnőhet a fordulatszám. Ekkor a nagy csavarral értelemszerűen csökkentened kell rajta. Aztán újra tekergetni egy kicsit a CO-n, hogy a "púpon" legyen, tehát ahol a legnagyobb az alapjárati fordulatszám vele. (Attól kijjebb vagy beljebb tekerve csökkennie kell a fordulatszámnak.)

Ami a könyvekben, leírásokban van és még kiszerelt állapotban be kell lőnöd:
- úszó pozíciója: a legjobb, ha csinálsz egy kis szintezőt, vagy ahogy én szoktam, egy üdítősüvegre vagy főzőpohárra ráteszed és mondjuk 50cm magasságú benzinoszlopot ráengedsz az üzemanyagcsonkjára. Hagyod, hogy annyi benzin legyen a főzőpohárban, hogy az úszó feljöjjön és elzárja a tűszelepet. Megméred a pohár peremétől a benzin tetejének távolságát. Ennek 26 mm-nek kell lennie (+/- 1.5 mm). Szükség esetén korrigálsz az úszón. Párszor megméred még. A tűszelepet is teszteld: fújj bele a benzincső csonkja felől, fejtetőre állított fedéllel, hogy az úszó lenyomja a tűszelepet. Ekkor egy kicsit sem szabad szuszognia. Ha mégis, akkor óvatosan fogd be a tűt egy fúrógépbe, és finomabb csiszolópapírral "esztergáld" meg a kúpját, szinte biztos, hogy barázdás, ami miatt nem zár rendesen. Az úszó ne szoruljon a tengelyén, és lehetőleg ne is kotyogjon.
- van az a kis rugós egység az úszóházban, annak a rajzon lévő távolságát is ellenőrizd (nem valószínű, hogy variált volna rajta valaki), 23 +/-1 mm-nek kell lennie. Ez a gyorsító rendszert aktiválja nagyobb gázadásnál.
- a legeslegfontosabb: a pillangószelep ütközőcsavarját kicsavarod addig, hogy ne nyomja a kart. Ezután mérőórával vagy tolómérővel annyit hajtasz be a csavaron, hogy a pillangószelep full zárt állapotából a pereménél 5 azaz öt század mm-t kimozduljon. Tehát éppen csak nyisson. Meg lehet csinálni akár egyedül is, tolómérővel. De a legjobb ha valaki segít, pl. tekeri a csavart. Ezután megjegyzed a csavar pozícióját, majd meghúzod a kontraanyát. Ezután ellenőrzöd, hogy nem mozdult-e el a csavar (beljebb). Addig játszol vele, mígnem sikerül, 2-3 próbálkozás után mennie kell. :D Piros festékkel rögzítheted is a legeslegvégén.
- a szívató kart addig "húzod", ahogy a bowden is húzná, mígnem pont elzárja a légtorkot a nagy szelep a kanyar fölött. Pont addig, nem tovább. Ekkor egy 0.9 mm átmérőjű drótot vagy tűt, a lényeg, hogy egyenes legyen, megpróbálsz bedugni a kis pillangószelep és a karburátor öntvény közé alul. Akkor jó, ha éppen finoman jár a kettő között. A gyakorlatban keress egy 1 mm átmérőjű drótot. :) A szívatónál ezen a 0.1 mm-en az égvilágon semmi nem múlik. Szükség esetén ezen az állítócsavaron is tudsz állítani (ami meneszti a gázkart a szívató működtetése közben). Piros festék ide is mehet.
Ha ezek megvannak, csak azután szereld fel. Jah, ellenőrizd a motorra menő tömítőfelület egyenességét is. Szükség esetén fogj egy 180-240 körüli csiszolópapírt, ragaszd egy bútorlapra és a karburátor tologatásával síkold meg. Tökéletes lesz némi türelemmel. Felszereléskor használj önzáró anyát vagy menetrögzítőt, hogy ne kelljen agyontépni és így újra elgörbíteni a karimát.
A két állítócsavarra vegyél 2-2 O gyűrűt. Azért kettőt, mert filléres és el lehet szakítani. Felszereléskor mindkét csavar esetében a menet felől told fel őket, de előtte olajod meg a csavart. Amikor a peremhez érsz, mutató és hüvelyujjal kicsit össze kell nyomni az O-gyűrűt úgy, hogy a másik kezed irányába keletkezzen egy kis többlet. Ezt a többletet könnyen rá lehet a másik kezed mutatóujjával a peremre ugrasztani (a csavar eközben fejjel lefelé az asztalon legyen), onnan meg már adja magát. Ha a helyén van a tömítőgyűrű, ellenőrizd, hogy finoman forogjon a csavaron, ne legyen megcsavarodva. Bár az olajozás ezen is segít. Beszereléskor szintén érdemes egy kicsit megolajozni a fészket, bár én csak a csavart szoktam megkenni, majd fordítva betolom egy darabig, aztán rendes irányban is. O-gyűrűt normális boltban vegyél és mondd, hogy Vitonból (fluorkaucsuk) legyen. Ha hülyén néznek rád, akkor mondd azt, hogy benzinálló legyen. A biztonság kedvéért néhány napra áztasd be benzinbe. Minimális dagadás megengedett, de amelyik nem bírja, az hamar szétporlad.

Ha elakadsz, akkor szólj, friss az emlék, mostanában pár karbit összeraktam. Igazából az úszóházban lévő dolgokkal lehet kicsit megkeveredni, de adja magát az is. Ja meg a fúvókákat írd fel, melyik honnan jött ki, bár a méretük miatt egyértelmű.

8329 Pajer Thomas 2020-02-07 16:14:57

3) OK! Köszi. Igen arra a kettöre gondoltam én is. Szivócsonk felöli meg a pilangó szelep meletti. Utóbbit házilag be is lehet állítani?

2) Re:
Hááát... szétszedheted. Valószínűleg már amúgy is állítani kell rajta. Ennyi év távlatában az O-gyűrűk is elöregszenek (cserélni kell őket), ill. a motor is kopik, változik, ami más karburátorbeállítást igényel. Tudomásom szerint 2 dolog lehet ledugózva (de le is fényképezhetnéd, hogy mikre gondolsz). Az egyik a CO-csavar. Ha szemből vagy a motorral, akkor jobb kéz felől, a pillangószelep tengelye mellett. A másik pedig a szívócsonk felől van, ahol a motorra csatlakozik. Az csak egy gumi dugó, ami mögött van egy zárócsavar, az nem szabályoz semmit, meg kell húzni úgy, ahogy van.
De a többi kérdést inkább a Barkács szakkör topikban tedd fel, oda való ez a téma.

1) Jó napot az Uraknak! A 28 H 1 -1 karburátor takarításnál, ugye a gyárilag ledugózott dolgokat ne szedjem szét!? Kettöt is találtam. Vagy azt is ki lehetne takarítani, úgy hogy nem teszem tönkre? Előre is köszönöm! T.

8328 Pajer Thomas 2020-01-15 10:31:26  Előzmény:Piret Endre: 81516

Aha, értem, persze mert a saját feszültsége száradás közben "befelé" húzta. Ez jó. Ez tetszik. :)

8327 Piret Endre 2020-01-15 09:13:59  Előzmény:Pajer Thomas: 81515

Egy bontott sárvédő a duroplasztig lepucolva elég hullámos, görbe, satöbbi. Szóval hogy ott mi volt a plusz meg a mínusz, az jó kérdés. Amit ráragasztottam, az mindenképpen plusz, de az egy elég vékony réteg lett. Szóval néztem, hogy ne csiszoljam-e le mínuszba az átfedő részt, de úgy vettem észre, hogy valamiért úgyis a kívánt felület alá görbül.

8326 Pajer Thomas 2020-01-15 08:12:17  Előzmény:Piret Endre: 81509

Köszönöm az értékes információkat! Endre, ha a bontott sárvédő lakk rétege 0. Akkor Te ugye mínuszból építetted nulláig? Vagy pluszba is elmentél és
utána csiszoltad vissza o-ba?

8325 Piret Endre 2020-01-13 17:37:49  Előzmény: Spityu: 81506

Én építettem vissza első bontott első sárvédő ajtóhézag felőli élét, hogy passzoljon az enyémhez. Először is került a belsejére pár réteg UHU Plus-szal (2k epoxy, Uverapid és társai) átitatott üvegszövet csík. Utóbbi olcsón kapható mint építőipari anyag, a gipszkarton táblák határvonalainak eltüntetésére szolgál eredetileg. Ettől lett egy kemény héj, persze sűrűn összecsiszoltam a felülettel a rétegek közt. Aztán hogy hízzon is, jött némi üvegszálas kitt. A másik felszíni kemény réteget szintén a ragasztó+üvegszál adja. Végül persze minden méretre csiszoltam. A fényező sem küldte rám a kutyát, és a mai napig teljesen láthatatlan az átmenet, tehát egészen sikeresnek tűnik eddig ez a rögtönzött akció.

8324  Spityu 2020-01-12 18:35:39  Előzmény:Pajer Thomas: 81505

Hát, igen, falazni nem a legjobb ötlet vele. Üvegszálazás ügyében szerintem olvass egy kicsit a neten, biztos, hogy találsz konkrétumokat. De azok a boltok, amik ilyennel foglalkoznak, szintén biztos, hogy tudnak segíteni a választásban.

8323 Pajer Thomas 2020-01-12 18:06:47  Előzmény: Spityu: 81503

Értem, azért köszönöm. Igen arra jó lesz a PU, Hiányos részre meg majd érdeklödöm a boltban.

8322  Spityu 2020-01-12 13:11:58  Előzmény:Pajer Thomas: 81502

Sosem műgyantáztam, csak láttam, nem tudok tippet adni. A PU-ban pont az a jó, hogy elasztikus marad, így ahogy a karosszéria csavarodik menet közben, nem válik le a duroplast a vázról, mivel a ragasztó fel tudja venni az ekkor fellépő erőket. A gyári, rideg ilyenkor szépen elválik vagy az elemtől vagy a váztól, repedés keletkezik, ahol szépen befolyik a víz.

8321 Pajer Thomas 2020-01-12 11:14:20  Előzmény: Spityu: 81495

Szia. Műgyantát melyiket ajánlanád? Üdv. Tomi

8320 Pajer Thomas 2020-01-12 11:11:44

Sziasztok. Van egy ócska motorháztetöm, ezem ki próbáltam a PU alapú masszákat. Van fekete és szürke is. Vászonnal enyhe stabilitást is ad. Fugák, illesztések javítására maximálisan alkalmas. Ellenben más fórumokban leírtakkal szemben, karosszéria javításra nem ajánlom, mert elasztikus marad. Lehet, hogy gagyi spoilereket lehet vele ragasztani, de Duroplasztra semmi képen sem jó. Elvész az elem stabilitása a ragasztó rugalmassága miatt.

8319  Spityu 2020-01-09 09:57:56  Előzmény:Pajer Thomas: 81498

Azt hiszem, az való bele helyettesítőnek. ATF 2-es. De nincs gyakorlati tapasztalatom, csak hallottam.

8318 Pajer Thomas 2020-01-09 08:12:17  Előzmény: Spityu: 81497

Hát igen, az biztos, de majd meglátom, lehet nem marad más hátra mint a leszerelés. Azért köszi a tippeket! Szerinted Hycomat olajnak v.mi sima automata váltó olaj megteszi?

8317  Spityu 2020-01-08 19:39:51  Előzmény:Pajer Thomas: 81496

Hát, ha hozzáférhetetlen helyen van, pl. első elemről van szó, akkor nehéz megúszni a leszerelést, ha szépen akarod javítani, belülről.

8316 Pajer Thomas 2020-01-08 19:06:21  Előzmény: Spityu: 81495

Szia! OK. köszi. Akkor az lesz. Igen, üvegszálam is van, meg küldtek hozzá (NDK rokon) polimer alapú két komponensű glettet, hogy azzal kenjem át. Csak, ha kívülről kenek sokat, az bizony látszik. De akkor szerintem kipróbálom ezt is, azt is, mert egy bácsi-é volt a kocsi, és hát itt is ott van mit javítani. Inkább apróságok... de van mit.

8315  Spityu 2020-01-08 18:04:51  Előzmény:Pajer Thomas: 81493

Én inkább a PU alapút ajánlanám. Azt használtam. Erősen fog, de rugalmas, szemben a gyárival, ami előny, nem hajlamos a kitöredezésre. Elem javítására a szerelési könyvek talán valami szövet erősítést + keményre kötő gittet írnak, de nem biztos. Nem csináltam még ilyet. Szerintem inkább üvegszál + műgyanta felhasználásával kéne lejavítanod.

8314 Pajer Thomas 2020-01-08 17:07:09

Jó estét! Régi ragasztások helyét vagy kiszáradt illesztések fugáit mivel lehet a legjobban ki kenni vagy javítani? Találtam pl egy poliuretán alapúszürke masszát Forch 1K-PUR K126 vagy inkább a fekete változat, amivel spoilert is szoktak javítani. Gondolom a sima festhető szilikon nem jó? Vagy?
Ezekkel az anyagokkal javítható esetleg hiányos elem is? pl 2cm²? Vagy inkább poliészter alapú glett plusz vászon? Két három kisebb sérülés miatt nem szeretném leszerelni az egész elemet, hogy aztán hátulról ragaszthassam meg. Van Valakinek tapasztalata ilyen téren? Előre is köszönöm! Üdv. T.

8313 Csörögi Gábor 2019-12-30 21:34:30

Tanácsot szeretnék kérni. A Trabantom (Trabant 1.1) fűtőradiátora kilyukadt. Hogyan tudom kicserélni? Aki már csinált ilyet lenne szíves erről írni? Főleg a szabályzócsap leszerelése érdekelne. De a többi folyamat is.Nagyon megköszönném!

8312 Végh István 2019-12-30 21:05:09  Előzmény: Spityu: 81485

Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget.
Már tanulmányozom

8311  Spityu 2019-12-30 20:39:43  Előzmény:Végh István: 81484

Szia! Elvileg kaptál egy e-mailt, ahonnan le tudod tölteni. Jó szerelést!

8310 Végh István 2019-12-30 20:25:58  Előzmény:Végh István: 81483

Ha valakinek van linkje a Wartburg 1.3 javítással kapcsolatban nagyon megköszönném, ha emailben elküldené az 1veghistvan@gmail.com
Címemre.

8309 Végh István 2019-12-30 17:25:33

Üdvözletem mindenkinek!
Közel a 70 évem fele belevágtam egy Wartburg 1.3 projektbe.
Nosztalgia miatt. Ugyanis az első autóm egy Wartburg de lux nagykerekű 311 es volt. Nagyon szerettem. Ez még a 70 es évek elején volt. Sajnos csak pár évig tudhattam ezt a csodát magaménak.
Kérnék viszont egy kis segítséget ha lehetséges.
Nagyon örülnék egy javítási, szerelési kézikönyvnek PDF formátumban.
Ha lehetséges előre is köszönöm

8308 Pajer Thomas 2019-12-19 17:14:21  Előzmény: Spityu: 81436

Jó estét! Elő került az eredeti garancia levél 1977-böl. Le van írva hogy ez a fajta kapcsoló kizárólag az egy sebességes motorokhoz jó. Igy alakul, hogy nem kell 31c. A négy fokozat pedig egy max a többi intervallos… Üdv.

8307 Piret Endre 2019-12-18 21:24:09  Előzmény:Pajer Thomas: 81447

Jaaaa... Az baj :-)
Szerintem nincs ember, aki tudja az összes fajta kapcsolót és a hozzá tartozó kapcsolást. Na nem baj, a lényeg, hogy a tiéd végül működik.

8306 Pajer Thomas 2019-12-18 17:52:35  Előzmény:Piret Endre: 81444

Úgy, hogy nincs a kapcsolón 31c.
;)

8305 Pajer Thomas 2019-12-18 17:15:13

Jó estét! Mától már a műszer falat is látom, mivel az az ormótlan sportkormány többé nem takarja el. Persze voltak nehézségek a csap kiszedésekor, de ekkor találtam egy speciálisan erre a témára szerkesztett kiszedőt. Kb. 5 perc és kint volt a csap (sérülés mentesen). Nem kellett szétszedni semmi mást.
:)

8304 Pajer Thomas 2019-12-18 17:05:08  Előzmény:Piret Endre: 81444

Sziasztok! A négylábas csak a régebbi tipusoknál müködik intervallosan. Amint beraktam egy 6 lábast azonnal müködött minden rendben.
(Kivétel a spritcni, mert az nálam kézi pumpás) Persze az én vadonat új (1986-os hycomat-om)-nál nem lehet ett összehozni, mert más a törlö motor belseje ill. bekötése. Legalább 4 különféle kapcsolót lehet venni és nem mindegy melyik hova kerül bele.... Ez számomra a tanulság.
:)

8303 Piret Endre 2019-12-17 23:31:40  Előzmény:Pajer Thomas: 81432

Az hogy lehet, hogy kimarad neked a barna-fekete? Annak a régi és az új kapcsoló esetén is a 31c pontra kell mennie, ebben különbség nincs. Ami nálad kimarad, az az 53c, a rajz szerint fehér lenne és a spriccelő motorra menne. Az neked nincs. Marad még 5 láb, ebből 4-et számozás szerint bekötsz, a hiányzó 54-est elhozod a biztosítéktól és mennie kell.
Egysebességes motorral nekem egyszerűbb volt, sikerült 5 lábú kapcsolót kapnom teljesen véletlenül, motoros spricni nálam sincs, a maradék 4 ott valamiért megegyezik a sima kapcsolóhoz menő 4-gyel és működik is szépen.
Most nincsenek kéznél a saját rajzaim, csak a tiédet néztem amit ide betettél. De annak alapján nem szabad a barna-feketének kimaradni.

8302 Piret Endre 2019-12-17 15:37:34  Előzmény: Spityu: 81436

Az is biztos, hogy volt egysebességes és a kétsebességes motor is. Ennek megfelelően egy csomóféle intervallumkapcsoló, amik családfáját még külön bonyolítja, hogy a motoros spricnit is tudja-e vagy sem (a gomb benyomásával).

8301  Spityu 2019-12-17 15:33:36  Előzmény:Pajer Thomas: 81432

Szia! Ez egy jó kérdés. Én sajnos nem tudom rá a választ. Nekem is 6 lábas van már a kocsimban, aminek nem voltam tudatában, amikor össze-vissza vettem a 4 lábáasakat börzéken meg bolhapiacon. Olcsón adták, gyári újak, aztán nem tudtam ott hagyni őket. Valahogy biztos be lehet kötni némi kompromisszummal, de hogy őszinte legyek, amikor felújítottam a kocsit, bár protonokra szedtem a motort is, nem volt időm megérteni a pontos működését. A motoron belül is van egyébként egyfajta vezérlés, különféle érintkezőpályákon siklanak az érintkezők. De ha jól sejtem, akkor az csak a motor sebességét szabályozza. Meg talán a végállást biztosítja. Nem ígérem, de lehet, hogy a hónap második felében ha lesz rá időm, felfogom a működését a kapcsoló + motor kombónak. Ha esetleg előrébb jutsz valamiben, megírhatnád. Jelenleg azt sem igazán tudom, hogy a 4 lábas és a 6 lábas motorhoz külön motor tartozott-e. A motorról csak annyi tudásom van, hogy létezett 6 és 12 V-os kivitelben is, illetve volt kocka és áttétes kialakítása is. (Úgy tudom, utóbbiból csak 12V-os létezett, ill. Trabantnál csak 6V kocka és 12V áttétes volt.)

8300 Pajer Thomas 2019-12-17 11:35:51

Sziasztok! Kaptam egy zsír új intervallos ablaktörlő kapcsolót. Sajnos csak négy láb van rajta, ami nem lenne gond, ha nem kellene
egy plusz vezeték fekete/piros az 54-re, hogy működjön az intervall.
Ha minden bekötök úgy ahogyan az AKA leírás tartalmazza, megmarad a barna/fekete kábel. Sőt valamelyik állásban
ki is veri a kapcsoló a biztit. Az eredeti régi kapcsoló is négy kábellel ment, de neki nem kellett 54+.
Ki tudna segíteni? Kapcsoló csere 5 lábasra? Vagy át lehet ezt is kötni?
Előre is köszönöm! Üdv Tamás

8299 Lakos Peti  2019-12-15 15:43:21

lakos89@gmail.com

8298  Spityu 2019-12-15 15:42:46  Előzmény:Lakos Peti : 81400

Írj egy e-mail címet, aztán írok rá.

8297 Lakos Peti  2019-12-15 15:40:18  Előzmény: Spityu: 81399

Szuper. Tudunk privbe beszélni? WhatsApp vagy más hogy?

8296  Spityu 2019-12-15 15:38:50  Előzmény:Lakos Peti : 81397

1-2 nap múlva elutazom, év végén vissza, tehát karácsony utána ha feladod, akkor kb. az első héten visszaér hozzád. Ha addig belefér.

8295 Lakos Peti  2019-12-15 15:20:07  Előzmény: Spityu: 81395

Mind kettő müködő 28hb 1-7 az müködöt mind adig még gondolt egyet és elkezdet folyton folyni a benzin. A 28 h1-1 az elvileg működő kocsin volt de nekem nem reagál a csavarok álitására szimeringet még nem cseréltem de jó volna ha lene tartalékba.

8294  Spityu 2019-12-15 15:10:52  Előzmény:Lakos Peti : 81394

Ha elküldöd postán, én beállítom bármelyik típust, 28 HB 2-x, 28 HB 3-1, 28 HB 4-1, 28 H1-1. Csak előtte nézd meg, hogy milyen állapotú a pillangószelep tengelye illetve a ház körülötte. Ha nagyon kotyog, akkor nem érdemes velük foglalkozni.

8293 Lakos Peti  2019-12-15 14:55:13

Sziasztok. Már mindent meg próbáltam. De továbbra se jó a gépezet. Van valaki aki szerel karbikat? És elválalna 2db karburátor javítást?

8292  Spityu 2019-12-13 09:41:09

Az áprilisi hozzászólásokig olvass vissza.

8291 Lakos Peti  2019-12-13 09:16:31

Sziasztok. Lecseréltem karbim egy 28 h1-1 re valaki tud mondani gyári beállítás értékeket?

8290  Spityu 2019-12-07 20:56:08  Előzmény:Lakos Peti : 81355

Ha az úszó lenne rossz, akkor lötyögne benne a benzin és egyáltalán nem zárna. Akkor a karbi alján lévő túlfolyócsövön ömlene a benzin. Jobb ötletem nincs jelenleg, mint a tűszelep hiba. Lehet, hogy inkább úgy kellene tesztelned, hogy leszeded az úszóházfedelet és valamit oda teszel a motor mellé, amire rá tudod tenni szépen a fedelet úgy, hogy az úszóra nehezedjen, de csak kicsit. Annyira, hogy a szelepet elzárja, de azért ne hajoljon meg az úszón semmi sem. Ezután megnyitod a csapot és figyeled... A tűszelepnél lévő kör alakú tömítés megvan és jó állapotú, ugye?

8289 Lakos Peti  2019-12-07 18:24:23

Köszönöm válaszod. Szép lasan csöpög csak azt elkezd folyni a túlfolyón meg a levegő szürő felé. Amikor üres karbi rányitom csapot szintig feltöltödik utána meg ál a folyás majd 5 percre rá látszik a csőben hogy szépen elkezd utána folyni. Meg próbálok finoman csiszolók rajta. De két tüszelep rossz lenne. A fulyom szájjal úgy tünik hogy jól zár.

8288  Spityu 2019-12-07 17:47:12  Előzmény:Lakos Peti : 81353

Tehát a karburátor alján, a túlfolyó csövön folyik ki a benzin? Milyen intenzitással? Csak csöpög vagy egybefüggő sugárral? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Utángyártott esetében a tű kúpja meglehetősen durván van esztergálva, emiatt nem zár rendesen. Esetleg tölthetnél fel róla képet, hogy hogyan is néz ki. A tűszelep fúvókáját kell kicsavarni, ekkor kijön maga a tű. Fontos, hogy pontosan illeszkedő csavarhúzót használj, máskülönben könnyen deformálódik a réz.
Ha valóban a kúp durva felülete okozza, fogd be óvatosan fúrógépbe és finom csiszolópapírral simítsd el a kúp felszínét, miközben pörgeted a tűt.

8287 Lakos Peti  2019-12-07 17:05:06

Szép estét.
Olyan kérdésem lenne hogy 28 hb 2-7 karbim van. Új úszó tömítés tüszelep úszó szintet belötem. De egy folytába utána folyik a karburátor ba a benzin. Rányitom csapot 5 10 percre rá folyik a benzin. 1hete kilodom vele. Mentem vele nem volt Semi gond utána gondolt egyet és folyton folyik. Kicseréltem mindent de ugyan úgy folyik. Sos kérem segítsen valaki. Nem tudom használni így.

8286 Pajer Thomas 2019-12-01 08:34:50

Még az is le van írva, hogy az RFT A320 Trabantba nem jó....
:)

8285  Spityu 2019-11-30 21:39:43  Előzmény:Pajer Thomas: 81329

Nézegettem ezeket a katalógusokat. Furcsán luxus dolgokról szólnak. Gondoltam is, ez hasonló lehetett, mint nálunk a dollárboltok. Hát, nem tévedtem sokat. :)

8284 Pajer Thomas 2019-11-30 20:50:35  Előzmény:Pajer Thomas: 81329

Ja persze Svájcban kellett megrendelni! ;)