
Be lehet állítani a karbit házilag, igen. Először is kiszerelve kell pár értéket belőni jól, hogy utána a két állítócsavarra normálisan reagáljon a motor. A másik topikban lévő linken található cikket én is ajánlom, de a magyar nyelvű szerelési könyvben amit írnak, az alapján is be lehet lőni. Ha ránézésre még senki sem piszkálta a karbit, akkor a CO csavar kezdeti pozícióját jegyezd meg, majd tekerd be teljesen (ne tépd agyon!). Így meg tudod számolni hány (fél)fordulatnyira kell kitekerned a jelenlegi értékhez. A bal oldalt, srégen lévő nagyobb állítócsavart szintén így tudod megmérni, hol áll. Pucolást követően ezekre a pozíciókra próbáld meg visszacsavarni a két csavart, majd elkezdheted finomhangolni. A nagy csavar a fordulatszámot, a kis csavar az alapjárati keveréket állítja gyakorlatilag. Többször kellhet állítani rajtuk, felváltva. Arra figyelj, hogy a nagy csavarral mindig a kívánt fordulatszámra állítsd, a kis oldalsó csavar pedig abban a pozícióban legyen, ahol a legnagyobb a fordulatszám vele. Értelemszerűen ha a CO kezdeti helye rossz volt, akkor az állításával kissé megnőhet a fordulatszám. Ekkor a nagy csavarral értelemszerűen csökkentened kell rajta. Aztán újra tekergetni egy kicsit a CO-n, hogy a "púpon" legyen, tehát ahol a legnagyobb az alapjárati fordulatszám vele. (Attól kijjebb vagy beljebb tekerve csökkennie kell a fordulatszámnak.)
Ami a könyvekben, leírásokban van és még kiszerelt állapotban be kell lőnöd:
- úszó pozíciója: a legjobb, ha csinálsz egy kis szintezőt, vagy ahogy én szoktam, egy üdítősüvegre vagy főzőpohárra ráteszed és mondjuk 50cm magasságú benzinoszlopot ráengedsz az üzemanyagcsonkjára. Hagyod, hogy annyi benzin legyen a főzőpohárban, hogy az úszó feljöjjön és elzárja a tűszelepet. Megméred a pohár peremétől a benzin tetejének távolságát. Ennek 26 mm-nek kell lennie (+/- 1.5 mm). Szükség esetén korrigálsz az úszón. Párszor megméred még. A tűszelepet is teszteld: fújj bele a benzincső csonkja felől, fejtetőre állított fedéllel, hogy az úszó lenyomja a tűszelepet. Ekkor egy kicsit sem szabad szuszognia. Ha mégis, akkor óvatosan fogd be a tűt egy fúrógépbe, és finomabb csiszolópapírral "esztergáld" meg a kúpját, szinte biztos, hogy barázdás, ami miatt nem zár rendesen. Az úszó ne szoruljon a tengelyén, és lehetőleg ne is kotyogjon.
- van az a kis rugós egység az úszóházban, annak a rajzon lévő távolságát is ellenőrizd (nem valószínű, hogy variált volna rajta valaki), 23 +/-1 mm-nek kell lennie. Ez a gyorsító rendszert aktiválja nagyobb gázadásnál.
- a legeslegfontosabb: a pillangószelep ütközőcsavarját kicsavarod addig, hogy ne nyomja a kart. Ezután mérőórával vagy tolómérővel annyit hajtasz be a csavaron, hogy a pillangószelep full zárt állapotából a pereménél 5 azaz öt század mm-t kimozduljon. Tehát éppen csak nyisson. Meg lehet csinálni akár egyedül is, tolómérővel. De a legjobb ha valaki segít, pl. tekeri a csavart. Ezután megjegyzed a csavar pozícióját, majd meghúzod a kontraanyát. Ezután ellenőrzöd, hogy nem mozdult-e el a csavar (beljebb). Addig játszol vele, mígnem sikerül, 2-3 próbálkozás után mennie kell. :D Piros festékkel rögzítheted is a legeslegvégén.
- a szívató kart addig "húzod", ahogy a bowden is húzná, mígnem pont elzárja a légtorkot a nagy szelep a kanyar fölött. Pont addig, nem tovább. Ekkor egy 0.9 mm átmérőjű drótot vagy tűt, a lényeg, hogy egyenes legyen, megpróbálsz bedugni a kis pillangószelep és a karburátor öntvény közé alul. Akkor jó, ha éppen finoman jár a kettő között. A gyakorlatban keress egy 1 mm átmérőjű drótot. :) A szívatónál ezen a 0.1 mm-en az égvilágon semmi nem múlik. Szükség esetén ezen az állítócsavaron is tudsz állítani (ami meneszti a gázkart a szívató működtetése közben). Piros festék ide is mehet.
Ha ezek megvannak, csak azután szereld fel. Jah, ellenőrizd a motorra menő tömítőfelület egyenességét is. Szükség esetén fogj egy 180-240 körüli csiszolópapírt, ragaszd egy bútorlapra és a karburátor tologatásával síkold meg. Tökéletes lesz némi türelemmel. Felszereléskor használj önzáró anyát vagy menetrögzítőt, hogy ne kelljen agyontépni és így újra elgörbíteni a karimát.
A két állítócsavarra vegyél 2-2 O gyűrűt. Azért kettőt, mert filléres és el lehet szakítani. Felszereléskor mindkét csavar esetében a menet felől told fel őket, de előtte olajod meg a csavart. Amikor a peremhez érsz, mutató és hüvelyujjal kicsit össze kell nyomni az O-gyűrűt úgy, hogy a másik kezed irányába keletkezzen egy kis többlet. Ezt a többletet könnyen rá lehet a másik kezed mutatóujjával a peremre ugrasztani (a csavar eközben fejjel lefelé az asztalon legyen), onnan meg már adja magát. Ha a helyén van a tömítőgyűrű, ellenőrizd, hogy finoman forogjon a csavaron, ne legyen megcsavarodva. Bár az olajozás ezen is segít. Beszereléskor szintén érdemes egy kicsit megolajozni a fészket, bár én csak a csavart szoktam megkenni, majd fordítva betolom egy darabig, aztán rendes irányban is. O-gyűrűt normális boltban vegyél és mondd, hogy Vitonból (fluorkaucsuk) legyen. Ha hülyén néznek rád, akkor mondd azt, hogy benzinálló legyen. A biztonság kedvéért néhány napra áztasd be benzinbe. Minimális dagadás megengedett, de amelyik nem bírja, az hamar szétporlad.
Ha elakadsz, akkor szólj, friss az emlék, mostanában pár karbit összeraktam. Igazából az úszóházban lévő dolgokkal lehet kicsit megkeveredni, de adja magát az is. Ja meg a fúvókákat írd fel, melyik honnan jött ki, bár a méretük miatt egyértelmű.