Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5533 Németh János 2012-11-06 17:21:10  Előzmény:jocking .: 74148

CSaó.

A légtelenítés jó. Nem rugalmas a pedál elég jó kemény és felsõ 2/3 ad ban fog :)

Ez amit írtál megvolt de nem 1-2 kilóméter hanem 500 méter volt.

remélem a héten lesz egy kis idõm és elmegyek egy próbakörre, utána írom is mit tapasztaltam vagy beált e jóra a fékem.
Köszönöm szépen elõre is!
:)

5532 jocking . 2012-11-05 21:11:56  Előzmény:Németh János: 74147

Elõször is a kerekek légtelenítési sorrendje nem mindegy. Átlóban kell légteleníteni, vagyis ha bal hátul kezded, utána a jobb elsõ, aztán jobb hátsó és bal elsõ.
Ha a pedál nem rugalmas, akkor nem a levegõs fékrendszer a gond.

Viszont van egy alapszabály, amit minden fékgenerálkor meg kell csinálni, és ez pedig az új betétek (dobok, tárcsák...) megvasalása. A mûvelet abból áll, hogy a frissen összerakott fékkel kimész egy kietlen útszakaszra, és 1-2 km-t megteszel úgy, hogy közben a lábad folyamatosan a féken van, és folyamatosan kisebbeket-nagyobbakat fékezel. Amikor már ez az eddig is vacak fékhatás is kezd megszûnni, akkor kell a mûveletet abbahagyni, hagyni a féket kihûlni, és utána már fain lesz.



[i](Módosította jocking 2012.11.05. 22:12-kor)[/i]

5531 Németh János 2012-11-05 18:44:01

Csaó mindenkinek.

Lenne egy óriási problémám, kérdésem. Nem találtam elõzményekben azért írom fel.

4T Trabim van. Megvételkor már be volt rohadva a hátsófékem meg minden rajta, (de nem nagyon hiányzott a hátsó fék) kézifék még volt egy évig de csak darabosan fogott, néha eltudtam tolni a kocsit ha olyan kedve volt.
Aztán három hónapja semmi fék hátul de elöl satus mint állat.
Megvettem az alkatrészeket, munkahengert betétet fékcsövet folyadékot. Na most összenéztem minden megegyezett azzal ami benne volt. Apukám segített összerakni, légteleníteni meg minden, de a fék nem lett valami jó (azaz nem olyan amit vártam). Nem satuzik az autó hanem csak lassít.
Kézifékre állítottunk azt 4 kattanásra behúzom és fog nagyon, kamazal lehetne eltolni az útról.
Sok mindent csináltunk szépen átpucoltam elõtte mindent már a fékdobot is felszabályozták, már nem hullámzik a pedál fékezésnél. Meglett nézve megy mind a kettõ munkahenger.
De még mindíg csak lassít nem satuzik. Vagy nem is fog?
Az lehet a probléma hogy a gumicsõ elvolt szorítva hátul és tönkrement? Vagy van az a fékerõszabályzó még elöl a kocsi alatt azzal lehetne valami? Vagy az nem is fékerõszabályzó?
Ien kérdéseim lennének, remélem tud valaki valami apró dolgot mondani, hátha valami kimaradt. :)
Köszönöm elõre is mindenkinek!

5530 Őry Gábor 2012-11-05 09:37:01  Előzmény: Spityu: 74135

Zsír!

5529 Csády Szabolcs 2012-11-04 21:57:48  Előzmény: Spityu: 74142

A tartalék trafó valószínûleg jó, mert régebben is próbaképp kicseréltem erre, s akkor se az volt a probléma, így visszatettem az eredetit.

Gyújtótekercsen mit kellene kiméregetni, hogy meggyõzõdjek, hogy jó-e?

5528  Spityu 2012-11-04 21:28:28  Előzmény:Kárász Endre: 74143

Értem, így világos. Végülis triviális, hogy lineárisan változik a csavarra ható erõ, no de a szakadás környékén (de még nem szakad el) csökken az elforduláshoz szükséges forgatónyomaték. Vagy csak úgy érzem? :D

Egyébként az miért lehet, hogy azonos jellegû (szilárdság, átmérõ, emelkedés stb.) csavarokra eltérõ nyomatékot írnak elõ? A kötést érõ eltérõ erõhatások miatt? Pl. statikus vs. dinamikus alkatrészek, hõhatás, ilyesmi miatt?
[i](Módosította Spityu 2012.11.04. 22:30-kor)[/i]

5527 Kárász Endre 2012-11-04 21:18:16  Előzmény: Spityu: 74140

Pont emiatt a "Hogyan tovább?"-os táblázat miatt kérdeztem. Ugyanis az a ~110Nm szerintem a bölcsõ és a trapézkar között lévõ M12 csavaré. Mert a hátsó futómûnél konkrétan leírják a ~70Nm-t...
Az elméleti felvetésedre: megkeresem elektronikus formában a gépelemek jegyzetemet, abban választ találsz minden kérdésedre. Egyébként lineárisan változik az elfordulás függvényében. Az elfordulással egyenesen arányos az anyának a csavaron mért elmozdulása, és ezzel egyetemben az elõfeszító erõé is, illetve a surlódásé is. Az elõfeszítõ erõt viszont nem csak a csavar nyúlása határozza meg, hanem az összenyomott részek "rugóállandója" is. Egyedül a mûnek a felületi nyomástól való esetleges függése zavarhatja meg a dolgot, de azt mindig le szokták tojni.

5526  Spityu 2012-11-04 21:08:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 74141

Szintén a tekercsre szavaznék, esetleg vezetékelés.

De a tartalék trafó is rossz volna? Hmmm...

5525 Csády Szabolcs 2012-11-04 20:54:52

Kicsit off, de azért megkérdezem, csak nem köveztek meg érte:
Egy Jawa Mustang általában boldog (általában szokott mûködni, de ha nem, akkor nagyon makacs tud lenni...) tulajdonosa vagyok, ami a következõt produkálja.
Elõször fokozatosan széttépte a kiváló minõségû távol-keleti megszakítót, de miután háromszor konkrétan nulláról a megfelelõ értékre állítottam a megszakítóhézagot, azért csak elvonszolt a város határáig 20km-rõl.
A megszakítócsere után se igazán akart azonban menni. Kb fél percet pöfögött, majd meghalt, ezután cseréltem kondit is, de azzal el se akart indulni, majd tudtam egy próbakört menni, de a végére meghalt. A kondi pedig eleresztette az elektrolitot.
Próbáltam kondi nélkül is, mivel ugye az csak azért kell a rendszerbe, hogy ne szikrázzon annyira a megszakító, de semmi.
Amik újak: megszakító, gyertya, gyújtókábel, gyújtáskapcsoló (kb 1 éves, szóval még új)
Amik cserélve voltak egy jó tartalék alkatrészre: gyertyapipa, trafó
Jelenleg azt csinálja, hogy a keveréket nem képes begyújtani, de a kezemet se rázza meg a szikra, csak néha (kondi most nincs benne).
Én kizárásos alapon a tekercsre gondolok, de ha van valakinek ötlete, azt szívesen meghallgatom!

5524  Spityu 2012-11-04 20:13:23  Előzmény:Kárász Endre: 74137

Nem tudom. Szerintem nem nagyon kell tökölni elõírt nyomatékokkal ezeknél. Megnéztem a Hogyan tovább? és a Mûszaki Könyvkiadós könyvet, ugyanarra a dologra eltérõ értékeket írnak. Elõbbiben van egy összefoglaló táblázat, ahol a lengõkarra 110 körüli értéket írnak, míg a MK-sban 7x Nm-t. Ill. asszem a Hogyan továbban is írják ezt a hetvenvalahány Nm-t. Szóval összevisszaság van.
Általánosságban elmondható, hogy a gyári meghúzási nyomatékok elmaradnak a vonatkozó szabványokban szereplõktõl. (Adott szilárdságú, menet átmérõjû, menet emelkedésû csavarnál.) A gyári értékek kb. 50-70%-os a szabványoshoz képest. Gumis ismerõsöm mondta, hogy milyen gyári (!) értékek szoktak lenni átlagosan a különféle kerék tõcsavaroknál, amik ugye jellemzõen 12-14-es átmérõjûek. Nos, 100-200Nm mondható tipikusnak, ezzel szemben egy M24-es Trabant kerékagy anya vagy lendkerék anya 140-190Nm-je viccesnek tûnhet. Persze itt van biztosító lemez is.
Egyébként érdekes dolog ez a meghúzási nyomaték, meg elõfeszítés, meg minden. Van errõl valakinek valamilyen elméleti leírása? Úgy értem, hogy egy csavart meghúzva, milyen függvényt rajzolnának ki a szögelfordulás - nyomaték értékpárok az érintõre húzástól egészen a szakadásig?

5523  Spityu 2012-11-04 20:01:37  Előzmény:Kantuly János: 74134

Nekem a 4T-ben drótpálcákkal van alátámasztva, mert a gyári szivacs elöregedett és elengedte a szövetet. Szerintem érdemes volna valamilyen szivacs-szövet kombinációban gondolkodnod, akár úgy is, hogy te gyártod le. Vagy szimplán valami jó vastag szövetet, a lényeg, hogy tartsa a meleget télen (ha fontos neked), rengeteg el tud szökni ott.
Páran írták már, hogy nem túl könnyû felhelyezni, 2-3 emberes munka, legalábbis úgy sokkal könnyebb. Talán Palmatex-et írt valaki ragasztónak. Azzal azonban vigyázni kell, mert eléggé erõs a benne lévõ oldószer. A durót biztosan nem bántja, de a fényezést könnyen megkapja. Illetve hungarocell szerû anyagokat úgy fel tud oldani, hogy öröm nézni. Egy csepp ragasztó úgy "átégeti" magát egy ilyen táblán, mintha forró ón lenne. :) Szóval a választott anyagot és a ragasztót nem árt tesztelni.

5522 Kunyi Tamás 2012-11-04 17:46:55  Előzmény: Spityu: 74135

Szép munka!

5521 Kárász Endre 2012-11-04 17:27:03

Néhány csavarkötés meghúzási nyomatéka érdekelne. Ezeket vagy nem találtam gyári könyvekben, vagy nem volt egyértelmû:
-Rugóvilla és a rugó között lévõ M14-es csavar
-Bölcsõ és a hattyúnyak közötti M10 csavarok
-Bölcsõ és a trapézkar közötti M12 csavarok
-Trapézkarok külsõ tengelyének végén lévõ két darab M10 anya
-Alsó csapszeg perselyének a házában lévõ M10 csavar, ami rászorítja a fent említett külsõ tengelyre ezt a házat.

5520 Kárász Endre 2012-11-04 17:22:50  Előzmény: Spityu: 74135

BIG LÁJK!

5519  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Tegnap elkészült a motorszerelõ célállványom 2T Trabanthoz. :) Íme:

Állvány + támasz (toldó anyákkal) + próba blokk:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_e5cs1ekff5.jpg[/imgw]

Állvány rögzítése a hengertalpcsavarokkal + 4 toldóanyával (könnyebb tekerni kézzel, ami elég is):
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_wsttfronv8.jpg[/imgw]

Mehet bele a fõtengely:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_oa82jce0yr.jpg[/imgw]

Blokkcsavarok meghúzása:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_atovhwszvo.jpg[/imgw]

Ezután a blokkot az aljánál fogva kell rögzíteni, az elõzõ helyzethez képest 90 fokkal elfordítva. A rögzítéshez a generátor tartó 1 és a gumibak 2 tõcsavarja használható, bõven elég, szerelhetõ a blokk teteje:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_6ak856ftn5.jpg[/imgw]

Itt jön a támasz... axiálisan állítható a kereten való tologatással különféle hosszúságú krova szárakhoz igazodva. Továbbá függõlegesen is állítható a különféle vastagságú szárakhoz (3/4, 1/2 stb.), illetve akár 36-os csõkulcs is használható. A támasz úgy van tervezve, hogy legmagasabb végállásban (az állító csavar pont egy anyányit van bent az anyában) a szögvas sarka a fõtengely vonalába esik:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_nsll4sbdju.jpg[/imgw]

Azért érdemes használni ilyen alátámasztást, mert így az ékszíjtárcsa és a lendkerék anyájára kizárólag forgatónyomaték hat, nem kell izmozni, sokkal egyszerûbb a szerelés. A támaszon 4 db M8-as csavar is található, a toldóanyák tárolására. Ne vesszenek el. :)
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_5lqhvb93x7.jpg[/imgw]

A támasz közelebbrõl:
[imgw]https://www.kephost.com/images4/2012/11/4/a1_2012_11_4_nust6zem3j.jpg[/imgw]

Ha esetleg érdekel valakit, leírhatom a méreteket is, ne kelljen feltalálni a spanyol viaszt. Annyit mondok elõre, hogy a könyvben szereplõ alsó felfogató csavarkiosztása helytelen. :D

A [s]varratokon[/s] darázsfészkeken nem ér röhögni. Amúgy meglepõen szabályos lett az egész, a mûanyag asztal a ferde. :D
[i](Módosította Spityu 2012.11.04. 16:06-kor)[/i]

5518 Kantuly János 2012-11-04 12:26:54

Sziasztok!

A hiányzó tetõkárpitomat szeretném valamivel pótolni.
Szürke hangfalkárpitra gondoltam, aztán rájöttem, hogy az vékony, kell még alá valami... Illetve hogy fogassam fel?
A gyári az ragasztva volt?

Elõre is köszi a tippeket/tanácsokat!

Ja: Túl sokat nem szeretnék rááoldozni! (Bár a hf.kárpit sem olcsó..)

5517 Őry Gábor 2012-11-02 11:54:27  Előzmény:Kozma Bence: 74132

Lámpával ne járkálj az elektronikus gyújtás körül, mert tönkreteszi!

5516 Kozma Bence 2012-11-01 19:54:01  Előzmény: Spityu: 74131

Értem, köszi! :)

5515  Spityu 2012-11-01 19:52:32  Előzmény:Kozma Bence: 74130

Hallgatod / nézed, hogy mikor szikrázik. A turbina oda-vissza forgatásával belövöd a gyújtási idõpontot, aztán megméred tolómérõvel vagy indikátor órával a dugattyú helyzetét. Ha jó, akkor boldogság, ha nem, akkor korrigálás. Majd újra.

5514 Kozma Bence 2012-11-01 19:30:44  Előzmény:Kárász Endre: 74129

Igen, az miatt lett, köszi mindkettõtöknek! :) Megcseréltem és azonnal beindult.

Lámpa nélkül hogy lehetne tökéletesre lõni a gyújtást?

5513 Kárász Endre 2012-11-01 17:28:52  Előzmény:Kozma Bence: 74127

Tehát az biztos, hogy szikra van? Lehet, hogy tényleg a gyertyakábeleket tetted fel fordítva. Ha ez sem segít, akkor azért könnyen le tudod ellenõrizni, hogy melyik pipa melyik hengerhez kell: a kicsavart gyertyákat (mindkettõt, így könnyebben átforgatható a motor) úgy tedd le valahová, hogy a külsõ házuk testen legyen, így szikrázni fog, és te is meg tudod figyelni. Azt, hogy alsó vagy felsõ holtponton szikrázik-e, egy gyertyanyílásba betett csavarhúzóval lehet eldönteni. Persze ne indítózva forgasd át a motort, hanem kézzel! De nagy összegben fogadnék arra, hogy most fordítva vannak feltéve. A durrogás amiatt van, hogy brutál nagy utógyújtásod van, az el nem égett benzin-levegõ elegy épp a hengerbõl való távozás elõtt kapja a szikrát:)

[i](Módosította Endre 2012.11.01. 18:30-kor)[/i]

5512 Őry Gábor 2012-11-01 15:51:08  Előzmény:Kozma Bence: 74127

Fel kéne cserélni a gyertyakábeleket. Az utángyártott jeladóknál elõfordul, hogy "fordítva" mûködik.

5511 Kozma Bence 2012-11-01 15:15:36  Előzmény:Kárász Endre: 74124

Ha egy szerkesztõ erre járna, majd esetleg átjavíthatná, hogy más ne essen ebbe a hibába. :)

Helyesen bekötve már ad életjeleket, de csak durrogás formájában.
Hiába tolom el az alaplapot, mind a két végletben csak durrog az indítózás végén. Az egyik végállásban több picit a másiknál egy nagyot.

Valaki tudna ebben segíteni?

5510 Kárász Endre 2012-10-31 20:38:25  Előzmény: Spityu: 74123

Zsombinál van ilyen. Egyszer rákérdeztem, és kissé bizonytalan volt. Azt mondta, hogy szerinte ez már valami repró termék, amit az eredeti szerszámokkal gyárthatnak. Az "EAW" logó az Elektro-Apparate-Werke, Berlin-Treptow rövidítése. A neten található források szerint ma is létezik a cég, tehát ez amolyan "túlélõ" gyári. Olyan, mint a lengéscsillapítók: az egykori VEB Stoßdämpferwerk Hartha cég kft-ként (pardon, GmbH-ként) tovább gyártotta a gátlókat, rendesen DDR és IFA feliratokkal.
[i](Módosította Endre 2012.10.31. 21:39-kor)[/i]

5509 Kárász Endre 2012-10-31 20:26:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 74121

A "TGL" a Technischen Normen, Gütevorschriften und Lieferbedingungen rövidítése, ez volt a keletnémet szabvány. Olyan, mint a magyar MSZ, vagy az orosz GOSZT, illetve a mai német DIN.

5508 Kárász Endre 2012-10-31 20:21:05  Előzmény:Kozma Bence: 74111

WÁÁÁÁ, tényleg rossz a cikkben lévõ rajz! De mindenkit megnyugtatok: az elektronikus EBZA gyújtásról részletesen író gyári(!) leírás is rossz sorrendet ír:( A 31 mindig barna(test), a 7-es a zöld(jelvezeték a szenzortól), a 15-ös pedig a fekete(+12V tápfesz a szenzornak).

5507  Spityu 2012-10-31 07:57:23  Előzmény:Őry Gábor: 74122

Gyári feszszab. van valamelyik webáruházban, meg talán apróhirdetési oldalon is láttam. Elég érdekes cucc. :D Jelenleg szét van döntve a generátorom, felújítás alatt áll, ezért mindent elmostam. A feszszabot csak óvatosan, majd kifúvattam levegõvel (van egy kis lyuk a mûanyag házon, oda is kínáltam egy kicsit...). A ház annyira le van tömítve, hogy belefújva lenyomta a kupakot a levegõ, de nem gáz, viszonylag szoros, ill. meg is van pontozva az alu öntvény két helyen. Amúgy az egész elektronika ki van nyomva/öntve sziloval, kvázi vízálló az egész.
Ha DDR vagy TGL feliratot látsz, meg zöld csúszósarus vezetéket, akkor gyári.
1-3e Ft reális érte.

A 6202 valóban dinamóhoz való, 2db.

5506 Őry Gábor 2012-10-31 07:05:27

Köszönöm a csapágyadatokat!

Lehetséges még, hogy DDR gyári feszszabályozó kering forgalomban? Csak mert vettem egyet a generátorfelújítási projekt terhére.
[i](Módosította orygabor 2012.10.31. 08:08-kor)[/i]

5505 Kunyi Tamás 2012-10-31 05:38:11  Előzmény:Kárász Endre: 74120

Pf, valóban a dinamóban volt. Ezer bocs :S

5504 Kárász Endre 2012-10-30 23:27:32  Előzmény:Őry Gábor: 74115

Ékszíj felõl 6303, a hátsó pedig 6003. A 6003 egy 17*35*10 csapágyat takar.

A 6202 asszem a dinamóban volt régen.

5503  Spityu 2012-10-30 23:14:24  Előzmény:Németh Márk: 74118

Kopog, kerepel, vagy csilingel? Mint azok a kis csengõk a karácsonyfán (a kicsik :D). Ha csilingel, akkor nagy lehet az elõgyújtás. Erõsebb, mélyebb, fémesebb, kalapálósabb hangok esetén motorgenerál. A dugattyúk klaffoghatnak a hengerben (tipikus utángyári dolog, akár 0km-esen is), de a fõtengely is a halálán lehet. Esetleg mindkettõ / egyik sem. :)

5502 Németh Márk 2012-10-30 22:11:36  Előzmény:Őry Gábor: 74114

Kopogásos égésre gondolok mert alapjáraton nem csinálja csak kisebb gázadás után kezdi el. Ilyen csattogó kopogó hangja van és erõtlen a motor de üresbe pörög csak nagyon csattog kopóg. A gyújtás a felsõ holdpont elõtt 4mm-re kitámasztott röpsúllyal lett beállítva. A megszakító hézag (a nyitása számit),hogy mennyire nyit ki mennyi ideig van nyitva ?? Vagy valami más problémája lehet? Nehéz kicserélni a gyújtást tirisztorosra vagy csak simán felrakom a fõtengelyre ?
[i](Módosította mark4693 2012.10.30. 23:18-kor)[/i]

5501  Spityu 2012-10-30 22:09:11  Előzmény:Őry Gábor: 74115

6003, 6303 1-1db. Nem tudom hirtelen melyik melyik, de a ventilátornál lévõ egyik fele nyitott (a ventilátor felé nézõ, ahova beleül az a kis alakos kör lemezke). A szénkeféknél lévõ zárt mindkét oldalon. Gyárilag fémkupakos mindkettõ, nekem csak gumisat sikerült szereznem régebben.
Illesztésrõl nem tudok nyilatkozni.

5500 Kunyi Tamás 2012-10-30 21:38:03  Előzmény:Őry Gábor: 74115

Nem vagyok nagy 2T szaki, de talán 15x35x11. A csapágy száma: 6202 (TGL) ez a TGL nem tudom, micsoda. Elvileg elöl-hátul ilyen van benne, nem? Remélem tudtam segíteni.
[i](Módosította slimtomi 2012.10.30. 22:42-kor)[/i]

5499 Őry Gábor 2012-10-30 21:15:54

A Trabi 601 generátor hásó csapágyának méretei megvannak valakinek?

5498 Őry Gábor 2012-10-30 21:12:07  Előzmény:Németh Márk: 74113

A csattogás pontosan hogy értendõ? Az öngyulladós, kopogásos égésre gondolsz? Vagy valami csapágyhangra?

5497 Németh Márk 2012-10-30 19:58:54

Sziasztok.
Lenne egy nagy problémám 601 Trabin kalapácsos megszakítós gyújtású. Elkezdet csattogni (kicsit mintha ciripelne is) és erõtlen a motor hengerfejtömítést most cseréltem mert kifujt azt hittem ezzel meg is oldódott a probléma de valamiért csattog bizonyos fordulat után alapjáraton még nem . a kompresszió jó benne . A gyújtáson próbálgattam állítani eddig mindig sikerült és jó is volt de most valahogy nem akar meg javulni. Valami ötlet , vagy esetleg tipp a gyújtásra vagy esetleg valami más hibája lehet ? :confused:

5496 Szegedi Árpád 2012-10-30 16:37:55  Előzmény:Őry Gábor: 74105

Igen,talán az is jó lenne bele.De a bontóba csak 1.1-es van,azért kérdeztem hátha van más megoldás.De megoldódni látszik,a napokban túr nekem egy "gyüjtögetõ" ember a mûhelyében,úgy emlékszik van neki.

5495 Kozma Bence 2012-10-30 16:20:07  Előzmény:jocking .: 74110

Hm.. Ezek szerint a cikkben hibásan lenne írva? Gugliztam pár képet róla és azokon is úgy van ahogy te mondod. Holnap átkötözgetem, köszi!

5494 jocking . 2012-10-30 16:03:07  Előzmény:Kozma Bence: 74108

A jeladónál van 3 színes vezeték, azok nálam nem ilyen sorrendben vannak bekötve, hanem (kép szerint) balról jobbra: Fekete - Zöld - Barna.

5493 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Egyszerûen összecsinálom magamat: ma vettem egy garnitúra (természetesen magyar) hézagolólemezt a rugóvillához. [url=https://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3489]Ilyet.[/url] Mind a tíz darab 0,55mm vastag! Ennek mi értelme? Na ezzel állítson be hézagot az a retardált agysebész, aki gyártotta! Ez már az emberi hülyeség csúcsa...

5492 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Átalakítottam a Trabim 6V-os gyújtását 12V-os jeladósra, de valamiért nem ad szikrát. Az átalakítást az oldalon lévõ cikk segítségével csináltam.
Mi lehet a gond?

A bekötések:

[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000587.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000587.jpg[/img][/url]

[url=https://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000593.jpg][img]https://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000593.jpg[/img][/url]

Illetve van még egy vékony zöld kábel, ami a dinamótól a fesszabályzóig megy. Errõl nem ír semmit a cikk, gondolom ezt nemkell akkor sehova kötni.

5491 Kárász Endre 2012-10-29 21:30:49  Előzmény:Őry Gábor: 74106

Elõször a hátsó pajzsról a szabályzót kell leszedni, majd alóla a kefetartót, ami ilyenkor már könnyen kibillenthetõ. De mielõtt kiszednéd a kefetartót, csináld meg azt a próbát, amit privátban írtam!
Mások kedvéért: távgyógyítás keretében a forgórész vagy kefetartó zárlatát diagnosztizáltam Gábornál:)

5490 Őry Gábor 2012-10-29 19:51:03

Kérnék szaktanácsot! A generátor forgórészét hogy lehet kivenni, hogy ne omoljon össze benne a szénkefe, meg ilyesmi? Bár egyszer csináltam már ilyet Kr. e. 666-ban, nem emlékszem hogy volt.

5489 Őry Gábor 2012-10-29 19:48:31  Előzmény:Szegedi Árpád: 74104

Például Trabant 601 trafóját ajánlom. Bontóban 1000 Ft.

5488 Szegedi Árpád 2012-10-29 19:34:12

Sziasztok!A porlasztó probléma után (alatt?)új örületet produkált ma a Trabi.Egyhengerezés,jó ciki helyen.Trafó betegeskedik.Azt kérdezném az elektronikus gyújtású,12V-s 601-be milyen trafót lehet szerezni,Ladáén kívül?Olyanom van,de azzal a Trabilux fordulatszámmérõ nem mûködik.Jó lenne ha mûködne az is,az átfolyásmérõvel olyan színesen villog,hogy megunhatatlan:D Köszi

5487 Kantuly János 2012-10-29 19:04:24  Előzmény: Spityu: 74102

Én is remélem, mert már most meg lehet fagyni a Trabiban... :-/

Köszönöm mindenkinek a segítséget az ügyben! :)

5486  Spityu 2012-10-29 16:04:01  Előzmény:Kantuly János: 74101

Reméljük, a felére sem lesz szükség. :)

5485 Kantuly János 2012-10-29 15:29:01  Előzmény: Spityu: 74099

Lejött 3,5 liter, beletöltöttem 2,5 liter fagyállót meg 0,5l desztillált vizet összesen (tehát járatva is volt), így már nem megy lejjebb a szint, a max. fölött van fél centivel, elmentem egy benzinkútra, ott -40°C-osra mérték.

5484  Spityu 2012-10-29 14:22:59  Előzmény: Spityu: 74099

Esetleg csinálhatod azt is, hogy leengedsz annyi vizet, amennyit tudsz, felöntöd desztvízzel, és ismét leengeded. Magyarul hígítod a csapvizet. Ha nagyon ráérsz és van sok desztvized, akkor akár többször is. :)
Vagy: ha van esõvized (ami lágy víz), elõször azzal töltsd fel a leengedés után, és akkor nem kell desztvizet pocsékolni a hígításra.