Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Szabi. Ha ezt ezidaig nem tapasztaltad, akkor nem mentél még 80 km/h fölött a Trabiddal. Szerintem a bársonygumi ettõl még jó. Max ültess be v.kit a jobb1-be, és egyszerre húzzátok fel hirtelen az ablakot.
Olyan jelenséget produkál a Trabim, hogy kb. 80km/h felett nem lehet az ablakokat felhúzni, mert kiszívja a huzat az üveget és nem talál bele a helyére. Ez mitõl lehet? Kikopott az utángyártott bársonygumi?
Szép napot! Az idei nyaralást a Trabival terveztük, így tippeket/ötleteket gyûjtenék, hogy miket vizsgáljak át rajta, illetve milyen pótalkatrészeket csomagoljak be feltétlenül egy hosszabb túrára? Tapasztalataitokat elõre is köszönöm! :)
Sziasztok! Reagálva Tsaby kollega 03.24-i bimetalos hozzászólására, leírnám a saját tapasztalataimat, ugyanis engem is foglalkoztatott ez a téma, és pont kapóra jött hogy a visszaolvasások között láttam ezt témaként felbukkanni. Szóval, amit megfigyeltem: a légszûrõházon lévõ csappantyús szelep üzemmeleg motornál nem nyit ki teljesen egyik oldalra sem, úgy a hideg/meleg oldal között 'imbolyog'. Leszedtem, átnéztem, alaphelyzetben álló motornál jelen idõben a hideg oldal felé van teljesen nyitva, de hiába fújom be fagyasztóval, nem nyit a meleg oldal felé, bár megmondom õszintén, nem látom rajta a tágulóelemet, úgy néz ki mintha csak a membrán mûködtetné a szelepet. A boxkesztyûben lévõ csodáról meg csak annyit, hogy kitakarítottam az olajtól, de az a kicsavarható része, ami mögött a golyó lapul elég tág tartományban állítható, hogy mennyire csavarom be, szóval jelenleg azzal kísérletezem, hogy mi is volna az optimális alapeset.. Bocsánat a hosszúra nyúlt mondandóért. Valaki még esetleg belemerült a témába? :)
Megpróbáltam vízszintbe hozni de sajnos nem lehet. Ezek az övek nem férnek el csak ilyen ferdén :( Stil b 100-as övek ha jól olvastam) Valaki nem tudja gyárilag milyen márkával szerelték?
Nem kizárt, hogy a ventilátor megszorulásakor eltekeredett a fõtengely az összekötõ csapokon. Ellenõrizni kellene a 2 henger felsõ holtpontjai közötti szögelfordulást. Ha eltér 180 foktól, akkor bizony fõtengely javításnak néz ki a dolog.
Sziasztok! 6V 77Ah akkumulátorom valami oknál fogva teljesen lemerült, talán egy-két napig lehetett ilyen állapotban. Egy teljes napi töltés után is csak 4,5 V mérhetõ rajta, illetve töltés közben az egyik cellában pezsgés nem volt látható. Mit lehet vele tenni? Körülbelül 2 éves akkumulátor, szezonális autóban van szóval nem volt agyonhasználva, telente mindíg feltöltöttem. Kuka?
Haver 2T Trabantjának a hûtõventije menet közben beszívott egy rongyot, ami a motortérben lett felejtve. A ventilátor összes lapátja letörött.
Most olyan probléma állt elõ, hogy nem lehet elõgyújtást állítani neki. Az alaplap végállásában is FHP után gyújt. Innen már csak növelni lehet az utógyújtást.
Üdv új vagyok és lenne egy gondom. Nemrég a tulajdonomba került egy 1.3 Wartburg. Viszont hátul a biztonsági övek nem mûködnek, vagy csak nagyon nehezen? Valaki tud esetleg erre a hibára megoldást? [i](Módosította sanykaraj12 2014.05.07. 21:34-kor)[/i]
Azt szeretném kérdezni,hogy mit lehet tenni a 4T wartburg hátsó fékkel,hogy átmenjen a mûszakin.Az a gond a fékerõszabályzó miatt a hátsó féknél /üzemi/nagy a pedálerõ. A nagy pedálerõ miatt nem felel meg a mostani elõírásnak. Ha valaki már találkozott ezzel a problémával,vagy tud rá megoldást,írjon.
100 Ft/kg. 25-30 kg lehet a kettõ. Végül is csak kerítésoszlopnak néztem vascsövet, erre hazajöttem egy megrakott utánfutóval pillekönnyû pénztárcával. Neeeeeeem szabad nekem sûrûn odamenni:)
Ezeken meg még növelem majd az anyagköltséget, ugyanis az én ízlésemhez elég filigrán a csuklórész. Kicsit megerõsítem, erõsebb tengely, stb. De hogy kapásból 160-as osztóköre van azt rögtön kiszúrtam már messzirõl.
Jól jártál... az ilyeneket alsó hangon 10ezerért szokták árulni, és az anyagköltsége is legalább 15ezer forint (újan). Nem tudom, mennyiért adják kifelé, de aki bevitte, kaphatott érte kb. 2000 forintot.
Tegnap végre életjeleket adott a Pierburg. 2 hibát követtem el: -a felújítókészletben talált O-gyûrû nem a CO-csavarra való volt, ezért nem is tudtam rendesen betekerni, így kapásból ugrott a jó keverék -az eltekert CO-csavar miatt nem indult a motor, ezért az alapjárati csavart egyre jobban kitekertem, hisz minden normális karbin így emelem az alapjáratot, de ezen fordítva...
Darabosnak nem darabos. Én is jobb oldalra kötöttem. Nem tudom számít-e, de nekem nem volt rajta gázbovdentartó ezért azt csinálni kellett rá. A fõfúvókák méretével kapcsolatban sajnos nem tudok mit mondani, mert még nem szedtem szét a karbit. Amikor megvettem, felraktam kipróbálni, simán mûködött vele a Trabi és így nem is bolygattam. Megnéztem a leírásban amim van róla, de abban sem írják.
Egyébként a korábban írt 102,5-ös elsõ torok fõfúvóka a [urls=https://www.ruddies-berlin.de/grafik/2E3datVW1.jpg]ruddies-berlin.de[/urls] szerint jó, bár ezt a VW javításija nem említi.
A gázbovdened neked is darabosabb, keményebb? Én ha szembõl nézzük, akkor jobb oldalra kötöttem be, mert az adta magát, így gondolom kisebb íven törik, ezért van ez a jelenség.
Mielõtt még nagyon állítgatnád, ellenõrizd a karburátortalp állapotát. Nálam is ilyen tüneteket produkált mikor megadta magát és falsot szívott rajta keresztül. Ha azzal van a baj akkor a 005129765 cikkszámú szettet javaslom. Ez Skodához van, annyi,hogy a 4 rövid csavar helyett kell hosszabb, mert vw-ék a szívósoron átmenõ csavarral rögzítették. Én mondjuk kiütöttem a gyári talp csavarjait és azokat használtam. Szerintem jobb, mint a gumitalp ;)
A féklámpa. Megpróbáltam amit írtál, de sajnos nem sokat változott a helyzet. Kicsit talán érzékenyebb lett, de még így sem jó. Bekötöttem egy izzót a mûszerfalhoz, hogy lássam mikor mûködik. Ma kb 20 km-et mentem a városban és konkrétan egyszer sem világított. Egyszerûen nem kell akkora erõvel nyomni, hogy kapcsoljon :( Jövõ héten szerintem veszek egy új féklámpakapcsolót és kipróbálom azzal, mert nem szeretném ha emiatt belém jönnének hátulról.
Beépítettem a Pierburg-ot. A folytószelep alaphelyzeti érzékelõjét én se tudtam hova kötni. Jelenleg pöccröff, aztán ahogy süllyed a fordulatszám szép lassan leáll. Gázfröccsel lehet életben tartani, ha kis gázt kitart az ember, akkor azt se bírja, esik a fordulatszám. Elvittem próbakörre hátha kidolgozza a dolgot. Alapjárat nincs, amint kinyomja az ember a kuplungot lényegében meghal a motor. Részterhelésen kehesen jár, de jobban forgatva valami iszonyatosan megy. Tekergetve még nem nagyon volt, ahhoz fáradt voltam. A fúvókák csak ímmel-ámmal lettek elpucolva, mert azt hittem a felújító készletben van... Amúgy az elsõ torok fõfúvókája (X95) helyett egy nagyobb (X102) van benne, lehet ez se tesz jót neki. Gondoltam kicserélem a fúvókákat, de égen földön nem találok. Valakinek van tippje hol tudnék hozzá fúvóka készletet venni? Ezekkel az imperialistákkal csak a baj van... :)
Hátõ... amit a belsõ gumi - biztonsági perem kapcsolatáról tudok: ha a felnin nincsen biztonsági perem, akkor vagy belsõ kell bele, vagy ragasztani kell. Ez nem annyira durva ragasztó, inkább csak tömítõ. Ha van perem, akkor nem kell egyik sem, max akkor, ha eresztene a gumi.
Mivel kb mindegyik gumis mást mond, ezét felteszem itt is a kérdést: Szélesített Trabant felnire ha 145-ös gumit (pontosabban 145/70 R13) szeretnénk feltenni feszítve, akkor ahhoz kell-e belsõ? A gumi felmegy a helyére, nem is ereszt belsõ nélkül, de valaki azt mondja, hogy veszélyes lehet. Ezt arra alapozza, hogy nincs a felnin gyárilag biztonsági perem, ami a gumi felni belseje felé való elcsúszását akadályozná meg, így tempósabb kanyarvételkor leugorhat a gumi a helyérõl. Az még hozzá tartozik a történethez, hogy negatív kerékdõlés lesz hátul.
Ui.: Aki most a szívéhez kapott az megnyugodhat, nem az én kocsimra megy majd :)
Az én 1.1-esemen is ez a jelenség mostanában. Régebben rendesen felgyulladt a féklámpa, ha már annyira nyomta az ember a pedált, hogy érezhetõ fékerõt produkáljon a rendszer, de most csak akkor, ha már aránylag erõsen van nyomva. Nekem mintha kicsit rugalmas is lenne a pedálút eleje, így gondolom fellevegõsödött. Az elõzõ tulaj mesélte még a vételkor, hogy neki se akart mûködni. Ekkor próbaképp kicsavarta kicsit a féklámpakapcsolót (gondlom miközben valaki nyomta a pedált) és egy kis levegõ kijött a rendszerbõl. Ez után már jó volt. Egy próbát megér, én is kipróbálom lassan.
A Trabantok féklámpakapcsolója a fõfékhenger végére van szerelve, hidraulikus mûködtetésû. Azaz csak már üzemi fékfolyadék nyomásnál kapcsol, ezért nem olyan mint sok más autóknál, ahol sima végütközéses mechanikus kapcsoló van a fékpedálnál. Az "erõs" fékpedálnyomás meghatározás természetesen "erõsen" szubjektív:) Mindenesetre a legtöbb autónál elég csak még a holtjátékon belül hozzáérni a pedálhoz és már világít is hátul a féklámpa. A Trabantnál csak nyomás alatt kapcsol be, tehát ettõl erõsebb pedálnyomás kell.
1.1-emen a féklámpa csak elég erõs pedálnyomásra gyullad ki. Megnéztem fater trabiján is, és ott is ugyan ez a helyzet. Most ez ilyen mindenkinél, vagy a jeladó nem mûködik megfelelõen?
Sziasztok! '79-es 601-essel van egy kis problémám. Garázsból kitotlam a hétvégén az autót, hogy beindítsam idén elõször. A benzincsap kinyitása után egybõl beindult a motor, viszont sem szivatóval, sem -egy kis idõ után- visszább tolva, nem volt alapjárat. Folyamatosan egyre csökken a fordulatszám, a végén pedig leállt a motor. Picit olyan érzésem volt közben, mintha "megfulladna" a motor, akárhogy játszottam a gázpedállal, nem, vagy csak nagyon nehezen sikerült felpörgetni a motort, nehogy lefulladjon. A gyújtással szerintem nincs probléma, fél év után 3.-ik fordulatra beindult a motor. Üzemanyag ellátás tájékán, amit gyorsan kitisztítottam: üzemanyag tartály alatt a szûrõ (kis mûanyag kuapkban, nem tudom mi a neve. Valahol "szennyzsák" (vagy hasonló?) névem említették egy könyvben. Másik pedig porlasztó alsó részén a fõfúvóka-tartó csavart kiszedtem, megtisztítottam, picit oxidálódott volt. Ezek igaziból nem voltak koszosak/eltömõdöttek, úgyhogy nem hiszem, hogy ez javítana a dolgon. Esetleg lehet probléma az, hogy a motortérben a gumi csövek eléggé el vannak öregedve és meg vannak néhol repedve? Így gondolom nem csak a légszûrõn keresztül tud friss levegõt szívni a motor. Ilyen gumi csöveket hol lehet a legegyszerûbben Budapesten beszerezni? Illetve mik a rendes méretei ezeknek (hátha valakinek le vannak írva...) Köszönöm a segítséget! ;) Kristóf
Helló! Ha lemezfelniben gondolkodsz pl. a kocka Lada felni 1 az 1 ben jó rá, és valamivel szélesebb "peremesebb" mint a 4T Trabié és mondjuk fehérre fújva egész pofás tud lenni!:) (tapasztalat) Amúgy aluból szinte bármilyen 4x100 vagy inkább 4x98-as méret mehet rá 14"-ig (bár van aki felspajszerolja még a 15"-os is) csak az ET-re kell odafigyelni hogy se kívül se belül ne érjen el semmit! Szombathelyen nézz körül a volt laktanyánál a bontóban, Zsolti elég baráti áron szokta a lemezfelniket számolni! Üdv!
Abban tudtok segíteni, hogy milyen felniméret megy fel alakítás nélkül 1.1-es Trabira? Négy darabot úgyis kell majd szereznem, és akkor már nem a gyári mintásat vennék.
Autósboltban mondod milyen hosszú és átmérõjû csõre van szükséged és tuti kapsz. Nekem benzincsõ került bele, az volt megfelelõ átmérõben és annyi cm vágtak amekkorát akartam. Vákuumcsõvel sincs semmi trükk. Csak hosszabb kell belõle, mert a karbin a csonk, amire csatlakozik, az ellenkezõ oldalon van mint a gyárin. Egyébként minden adja magát. Egyedül a fojtószelep alaphelyzeti érzékelõjét nem tudtam bekötni. Nem tudom csak az én példányomon nincs vagy alapban sincs :S
A vízcsõbõl milyet vegyek? Ha Golfhoz kérek, akkor gondolom jó lesz, ha árulnak így külön. A vákuumcsövek bekötése az hogy alakul? Van valami csavar benne, vagy minden adja magát?
Hmmm... Írtad, hogy kistraktor. Valami még gyanús lehet. Testelés. Ha nincs még megcsinálva, akkor érdemes lenne a vázat és a motor-váltóegységet összehidalni egy vastag testkábellel. [i](Módosította Tsaby 2014.04.07. 20:52-kor)[/i]
Köszi mindenkinek a segítséget,de sokkal elõbbre nem jutottam.Leellenõriztem,kicseréltem az ajánlott vezetékeket,kipróbáltam kb.8 db. gyertyapipát,az akku és a töltés is rendben.Beindítom,órákig semmi gond,aztán minden kezdõdik elõrõl.Ja,és azt elfelejtettem,hogy amelyik henger épp megáll,leveszem róla a pipát,az olyan kábé,mintha villamosszékbe ülnék,úgy ráz... Ma délután beleraktam két olyan,kb. 20 éves Isolator gyertyát,amit még a faterom régi cuccai között találtam,megpucoltam õket,most azokkal úgy megy,mint az atomóra,egész délután le sem állítottam,gyönyörûen jár a motor.Tudom,nem lesz tartós ez az állapot. Mindegy,elvontatom egy autóvillamosság szerelõhöz,aztán majd megoldja.Köszi mégegyszer mindenkinek!
Ahogy már írták a boxkesztyût rá lehet kényszeríteni, viszont a szivatóra menõ vízcsövekbõl kell hosszabb, mert az ugye pont a másik oldalon van. És azt hiszem a boxkesztyûhöz menõ vákumcsõ se elég husszú.