Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8533  Spityu 2021-02-19 20:06:54  Előzmény:Kovách Ákos: 82179

A műanyag darab nem tudom, mi lehet. Igaz, nem is ismerem annyira a 3 csillagos féltengelyt. Lehet, hogy talán az egyik csillag alkatrésze, passz. Az a kis szilánk meg talán a letört darab a rózsakerékből. A váltót ki lehet szedni anélkül, hogy kivennéd a motort, úgy tudom. 2008-ban én is ugyanígy jártam, mármint beszakadt a jobbos rózsakerék, mert megpadkáztam a kocsit és a féltengely benyomta. Emiatt elszökött az olaj. A váltót szét kell döntened. Még egyben érdemes minél jobban letakarítani. Érdemes megvizsgálni az egyes kopó alkatrészeket a szétszedés alkalmával: szabadonfutó, csapágyak, szinkrongyűrűk. Szükség esetén cserélni őket. A szimmeringeket mindenképpen cseréld jó minőségűekre (Viton pl.). Ha gyáriak, akkor már eléggé érettek rá. Főleg a nyelestengelyé.

8532 Kovách Ákos 2021-02-19 19:26:26

Sziasztok! 1988-as Trabantból kifojt a belső féltengelyen keresztül a váltóolaj. Gondolom ki kell szedni a váltót, hogy javítani lehessen. Ráadásul a perem, ahol a gumiharang felfekszik el van törve. Lehet hogy a függőcsapszeg szétszedésekor feszegettem a féltengelyt és eltörtem. A váltó kivételéhez ki kell venni a motort is? Az a kis műanyag is bent volt, mi lehet?

8531  Spityu 2021-02-11 15:54:32  Előzmény:Kovách Ákos: 82175

Valóban nem magyarázza a lekonyulást, viszont a vastag gitt arra enged következtetni, hogy törve volt. Annyira, amennyire. Bármi lehetett, előfordulhat, hogy akkor konyult le az átkötő és egyszerűen úgy maradt.

8530 Kovách Ákos 2021-02-11 13:30:28

16 éve vettem, (azóta csak évente kétszer ki és beálltam vele a garázsból) előtte frissen volt az egész autó festve. A sárvédők eredetiek, a hátfal viszont elvált a sárvédőktől, az illesztés erősen korrodált. Vastag gitt is van a hátfalon, az egyik lámpa utángyártott. De ez nem magyarázza a lefelé konyulást.

8529 Kacsándi Szabolcs 2021-02-08 21:00:15  Előzmény:Kovách Ákos: 82167

Ilyen deformálódás nem igen keletkezik semmitől.Csak ha korábbi sérülés volt,vagy valaki ugrált azon a kereten.Lényeg hogy megoldódott.Ha gyári a festése akkor ez egy rejtély,ha már festett felújított,akkor bármi elképzelhető.

8528  Spityu 2021-02-08 17:19:28  Előzmény:Kovách Ákos: 82169

Hát, ez valóban lekonyult. Egyébként mit lehet tudni a kocsi előéletéről? Volt már karosszériázva, fényezve stb.? Az egyik képen ez az összekötő mintha egy kicsit szemcsésen csillogna. Gyárilag sem volt valami tökéletes a fényezés, de az inkább narancsos felszínű volt. Vagy viszonylag sík, változó.

8527 jocking . 2021-02-08 10:47:44  Előzmény:Kovách Ákos: 82169

Amilyen vastag anyagból van, ott az is elég, ha egy egér ül rá. :D

8526 Kovách Ákos 2021-02-07 22:15:09

Ezen a képen látni hogy lógott a közepe. Biztosan egy elefánt ráült egyszer...

8525  Spityu 2021-02-07 21:56:54  Előzmény:Kovách Ákos: 82167

Lehet, hogy hülye kérdés, de azért a csomagtérfedelet odanézted zsanérral együtt, hogy hogyan fog állni vele? A gumiajak változó mértékben lapul ki egy érintetlen karosszériánál is, szóval nem kell egyformának lennie mindenütt, csak jónak. Egyébként nekem is kicsit gyanús így utólag a jobb felső sarokban az a varrat szerűség a peremen kívül is. Bár ott lehet, hogy keményforrasztva van gyárilag és azt nem mindig szokták teljesen elmunkálni.

8524 Kovách Ákos 2021-02-07 21:33:53

Köszönöm a jó tanácsokat. Megoldottam.

8523 Kacsándi Szabolcs 2021-02-07 17:43:09

Mondjuk két képen is úgy tűnik mintha javítás nyomai látszanának.Főleg az ablakkeret jobb felső sarkában.

8522 Kacsándi Szabolcs 2021-02-07 17:40:07  Előzmény:Kovách Ákos: 82164

Az üveg méret megfelel a hátsó szélvédőnek.Megmértem egy gyárit és ugyanaz.Kombié más.A hátsó szélvédőnek nagyobb az íve.Erősen gyanús hogy az a kaszni törött volt korábban.Tegyél fel több képet,hátha észreveszünk valami eltérést.

8521 Kovách Ákos 2021-02-06 21:03:37

Az eredeti szélvédő is így állt, sziloplaszt tartotta, alul-felül. Vettem egy másikat, az is ekkora, és a domborulatuk is kisebb és talán szélesebbek is a kelleténél. A méretük középen mérve 107 x 45 cm. Nem kombiba valók? A kasznin nem találok 1,5-2 cm!! eltérésre utaló nyomokat.

8520  Spityu 2021-02-06 20:15:57  Előzmény:Kovách Ákos: 82160

Hmm... ez elég érdekes. Ha nem volt az ablakkeret hegesztgetve, akkor szerintem is az van, hogy majd gumival jó lesz. Vagy próbáltad és nagyon rosszul áll? Mondjuk most megnéztem, a gumiprofilban a karosszéria él és az üveg hornya egy szintre esik, tehát valószínűsíthetően nem szabadna ekkora hézagnak lennie az üveg és a karosszéria között, mint amit látunk. Mi az autó előtörténete? Megvan az eredeti üveg? Az is így áll? Nem lett függőlegesen megterhelve az alsó keret rész lefelé? Nincsenek vetemedési nyomok a karosszérián?

8519 Kacsándi Szabolcs 2021-02-05 19:50:35

Így üresen nem vonj le következtetést.Ha a két kisebbnek tűnő üveg is egyforma,akkor csak a kéder hiánya miatt lehet a bizonytalanság.Kéderrel együtt próbáld oda.

8518 Kacsándi Szabolcs 2021-02-05 19:48:07  Előzmény:Kovách Ákos: 82160

Mi lett az eredetivel?Nem volt javítva a kaszni?Hozzá kellene mérni a régi üveghez,bár gyanítom hogy az összetört,ha hátsó üvegről van szó.Nem lehet eltérés,kasznin nem változtattak.

8517 Kovách Ákos 2021-02-04 20:50:06

Sziasztok! Mi lehet a hiba? 1988-as Limusin. Már a második szélvédő, ami nem elég magas.

8516  Spityu 2021-01-12 00:31:36  Előzmény:Takács Gyula: 82155

Tessék, máris van itt pár gyári új ill. újrahorganyzott alkatrész:

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?account_list_id=5b9c117dc31412daa808ef9c95ac6374

8515  Spityu 2021-01-11 19:14:49  Előzmény:Takács Gyula: 82155

Szia!

Csavarokból bizonyos fajtákat itt-ott lehet szerezni gyári ESKA-kat. De ha nem tudsz, akkor marad a drótkorongozás / maratás, újra horganyoztatás a megfelelő passziválással (fehér vagy sárga a Trabant esetében). Ugyanez vonatkozik a többi galvanizált alkatrészre is (generátor ventilátor, tank leszorító karmok, lengéscsillapító alátétek, ülés alkatrészek, laprugó leszorítók stb. stb.
Köténylemezből van tudomásom szerint eléggé jó utángyártott. Talán a Csapinál. Kipufogódobnak pedig a TE-MEN gyártmány nagyon jó minőségű és nagyon gyárias. Keresd Muczán Gábort, ő tud segíteni ebben.

8514 Takács Gyula 2021-01-10 18:43:38

Sziasztok!
Trabant felújításba kezdtem problémám csavarok felület kezelése,és kellene egy kőténylemez .és jó minőségű kipufogó. előre is köszönöm segítséget.

8513  IL 2020-11-28 11:29:55

Sziasztok!
Trabant 1.1. gyújtáskapcsolóról keresnék robbantott rajzot (mechanikus rész érdekelne.)
Segítséget előre is köszönöm.

8512 Őry Gábor 2020-11-22 12:16:46  Előzmény: Spityu: 82083

Azért jó vastag, 10-es vezeték van/volt rajta. Az önindítónál az indítás pillanatában jelentkezik hatalmas áram, ezért kell vastagnak lennie.

8511 Őry Gábor 2020-11-22 12:15:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82082

Csak elmosódott a kép :) . Nem kaptam 8-as sarut, ezért ment az akksira. De gyáriban is láttam hasonló megoldást.

8510  Spityu 2020-11-22 00:23:36

Egyébként az hogyan jön össze, hogy a generátornál 42 A névleges (maximális) áramerősséget szállít az akksi irányába az a többinél valamivel vastagabb madzag, míg az önindítóra az akksiról sokkal vastagabb rudazókötél megy, ami elvileg maximum 50 A-t szállít. (600 W / 12 V). Mondjuk ez utóbbi alumínium, nem réz.

8509 Kacsándi Szabolcs 2020-11-21 22:07:49  Előzmény:Őry Gábor: 82080

Elég lett volna az önindítóig vinni az áramkábelt.Azért arra a generátorra ráférne egy frissítés.Elég nehezen felismerhető.

8508  Spityu 2020-11-19 21:21:37  Előzmény:Őry Gábor: 82080

Már tudom, miért hívják "bipolár" csőnek. :)

8507 Őry Gábor 2020-11-19 19:34:48

Vakulj paraszt: gyártottam egy kábelt.

8506 Kacsándi Szabolcs 2020-11-18 18:26:05  Előzmény:Őry Gábor: 82074

Suzuki maruti és samurai generátor elvileg ékszíjtárcsás.De egy sima swift gen szinte mindenhol fellelhető manapság.Csak egy ékszíjtárcsa kell rá.Az MZ karbival még lehet elfér a gyári generátor,csak a tartót kell kicsit alakítani.Nekem 34 Jikov ill.34 Mikuni került fel,de ettől van nagyobb karbim is,40-es Dellorto és Bing,illetve talán 38-as Keihin.Ezek már nagyobbak kicsit,muszáj variálni egy kisebb generátorral.Amúgy egy utcai verziónál nincs akkora baj,mert kicsit hosszabb szíjjal vagy a tartó átgondolásával is megoldható.Az ültetett megoldásnál már kicsit lejjebb kerül a generátor az úthoz.De leginkább ez a kartervédő felhelyezésénél probléma.De utcára az nem annyira kell.

8505  Spityu 2020-11-18 12:40:35  Előzmény:Őry Gábor: 82077

Az átfolyó áram erősségétől függően bármi megeshet sajnos. De valóban, 1-2 mp alatt ritkán gyullad fel szabályosan. De inkább úgy mondanám: ha megszakítod a kiváltó kontaktust, nem nagyon szokott súlyosbodni az addig kialakult helyzet. Kivéve a jelen és a hozzá hasonló esetekben, mivel úgy összeégett a két vezeték, hogy még jobban elkezdtek érintkezni. Talán össze is olvadtak (fémesen). Igen. Az áramtalanítás nagyon fontos. És soha ne bízzunk meg a készen kapott korbácsokban sem. Egyszer egy gyújtás modulra menő vezeték köteg okozott hasonlót. A modul a 4T-vel kompatibilis történet volt egyébként. A csatlakozó gumisapkával volt ellátva a vezetékek felől. 2 vezeték fel volt cserélve a sapka alatt, ami nem látszott kívülről, ugye. Csak miután elégett, derült ki a turpisság. Szerencsére elég volt a vezetéket cserélni, a modul és a jeladó megúszta.

8504 Őry Gábor 2020-11-18 11:18:25  Előzmény: Spityu: 82076

Ja, meg a kocsibeálló, meg a szomszéd háza.
Tapasztalat: Áramtalanítás!!!! Mert nem lehet tudni, hogy milyen állapotban vannak a vezetékek. Szerintem egy jó állapotú vezeték egy pillanatnyi zárlat miatt nem gyullad ki.

8503  Spityu 2020-11-17 19:35:26  Előzmény:Őry Gábor: 82075

Hát, bevallom, az elején eszembe sem jutott (volna), hogy ez a hiba oka. Azért jó, hogy a generátorod bele legalább megúszta. Na meg a kábelkorbács és a kocsi!

8502 Őry Gábor 2020-11-17 19:02:47

Úgy néz ki, megoldódott a bibi. A gyanúm beigazolódott, a töltőkábel volt zárlatos. Ez akkor következett be, amikor a kipufogócsonk csavarjait meghíztam, megbirizgálhattam a kábelt, amely már a végét járta. Ezután következett a diszkófény a műszerfalon. A többi történelem...
Kicseréltem a kábelt és minden oké, töltés, index, sípoló stb. Sajnos csak egy olyan kábelt sikerült szereznem, ami összevissza tört, úgyhogy gyártanom kell egy új töltőkábelt.

8501 Őry Gábor 2020-11-17 14:31:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82072

Ez a Suzuki generátor téma érdekel, mert már nálam is figyel évek óta egy ETZ karbi...

8500 Őry Gábor 2020-11-17 09:12:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82072

Köszi!

Egyelőre sikerült szereznem egy új kábelt, berakom, aztán meglátjuk mi lesz. Kezdek gyanakodni, hogy nem a generátor volt a hibás, hanem a kábel húzott át.

8499 Kacsándi Szabolcs 2020-11-16 19:10:16  Előzmény:Őry Gábor: 82071

A generátor nem szokott csak úgy leégni vagy zárlatos lenni.Meglepő módon a sok évnyi benzinráfolyást,ami nagyjából adott,illetve a sok por meg olajsár képződés ellenére is működni tudnak,amíg mechanikai hibája nem lesz.Ez általában a széngyűrű vagy szénkefe kopása.Talán ha egyszer találkoztam feszültségszabályzó hibával nagyon sok év alatt.Diódahibással is talán csak egy,az még javításra vár,de már feltártam a belét.Viszont volt nemrég olyan ami szinte tengelyig kopott széngyűrűvel szedtem szét.Valamiért a kombi már a 4. generátort eszi.De szinte mindig azonos hibával.Diódahibánál ,szénkefe kopásnál általában parázslik a visszajelző.Feszszabályzó hibánál meg forralja az akksit,illetve biztos van befolyása a biztosítékokra is,ha túláram van.Persze lehet álló vagy forgórész is,de ilyet soha nem kellett cserélnem,tisztítás után kiválóan működtek.
Szerintem ez vw generátor innen nézve,de nem biztos,sok autóba szereltek Bosch generátort.Amúgy nem hiányzik semmi,csak egy kábelcsatlakozó megy rá.Nem egy sarús hanem több és ez egy műanyag csatiba egyesül.
Egyébként ha jó generátort akarsz feltenni,akkor régi suzuki swift.Illetve korai terepjáró változata a suzukinak.Azok még ékszíjtárcsásak voltak.Utána hosszbordás lett,de simán lehet esztergáltatni egy ékpályást aztán ki kell cserélni.Én évekig használtam a versenytrabin.Előnye hogy kicsi és jól fel lehet húzni a blokkhoz.Ebből adódóan nem lóg le,és teljesítményre simán jó vagy még jobb is mint a gyári.Sokáig szenvedtem a gyárival,de másik tartót tervezve sem volt az igazi.Aztán szereztem suzukiét és az kiváló volt.főleg mert a krosszmotor karbija miatt nem nagyon fértek meg egymás mellett.Ha a generátort felütött akkor törte a karbit ,blokkot is,annyira szorosan voltak.

8498 Őry Gábor 2020-11-16 10:40:53  Előzmény: Spityu: 82068

Igen, a mellette lévővel. Valószínűleg néha-néha összeérhetett, aztán amikor kapott egy kis plusz meleget, amikor a kulccsal hozzáértem, már lángolt is.

8497 Őry Gábor 2020-11-16 10:38:54  Előzmény:jocking .: 82069

Azt is megnézem, köszi!

8496 jocking . 2020-11-15 22:22:48  Előzmény: Spityu: 82068

Nálam a napokban a 4T produkált ilyen műszerfal össze-vissza villogtatást. Ott a megoldás az akksi negatívról a tűzfalra húzott barna testkábel újrasaruzása lett végül, mert már 3/4 részben el volt szakadva.

8495  Spityu 2020-11-15 21:08:38  Előzmény:Őry Gábor: 82067

Na jó, de mivel lehetett zárlatos a töltőkábel? A mellette lévő vékonnyal? Kicsit fáradt vagyok, ez jelenleg meghaladja az agykapacitásomat. :) Vagy a testtel? Én is azt gondolnám, hogy az a biztosíték már csak okozat. Egyébként ez a biztosíték csak a mostani próbálkozások során égett ki vagy előtte is ki lehetett már? Azt egyébként el bírom képzelni, hogy valahol valami kontakt nem túl jó. Pl. a töltésellenőrző izzó tűzfali toldásánál vagy magánál a biztosítéknál stb. Ez esetlegesen feszültségnövekedést is eredményezhet, ha jól tudom. Ami vezethet talán generátor kipurcanáshoz. De ez csak tipp és korántsem biztos, hogy helyes (lehet). Ha csak egy pillanatra érintetted zárlatosra, de utána folytatódott a hevülés, akkor sanszos, hogy ami addig mellette volt (bármi), azzal összegyógyult galvanikusan és az okozta a nagyobb füstöt. Akkor tényleg lehet, hogy már korábban is "kicsit" zárlatos volt. Kiégett biztosítékkal valamiféle kóborúton odakerülő elektronok birizgálhatják az egyes fogyasztókat, azt gondolom. Tudnak egészen fura dolgokat is művelni az ilyen hagyományos elektromos rendszerű autók, hogy a moderneket ne is említsem.

8494 Őry Gábor 2020-11-15 19:25:30

Igen, egy kissé zavaros lett a történet, ráadásul egy kis Mr. Bean jellege is lett....
Szóval, a 7-es biztosítékon van az ablakmosó, a törlő, a töltésjelző és szerintem az index. Namost ezekkel volt a baj. Csak az nem világos, hogy ha a biztosíték kiment, akkor mi volt az összevissza villogás. Ha a bizti elszáll, se kép, se hang, nincs átmenet.Szerintem a biztosíték kiolvadása csak a tünete volt valaminek, ez pedig a töltőkábel lehetett. Eleve lehetett valami zárlata, vagy mozgás hatására érintkezhetett össze a két vezeték. Amikor a leszedéskor elégettem, csak egy pillanatra volt zárlat, ehhez képest totálisan elfüstölt a vezeték, azt hittem, leég az egész autó. Egy pillanatnyi zárlattól nem füstöl így el, az a vezeték eleve a zárlat határán billeghetett, lehet, hogy többször megégett már korábban.

8493  Spityu 2020-11-15 18:57:31  Előzmény:Őry Gábor: 82064

Mi van a biztosíték miatt? Az egész generátoros herce-hurca? :D Ezt így már nehezen tudjuk meg, a kezdeti (hibás) állapot már korántsem intakt. Legalábbis nekem nem tűnik annak. :) A mutatott generátorról valami csatosan rögzülő alkatrész hiányzik. Ami lehet, hogy csak kivezetés / csatlakozó, de az is lehet, hogy fesszabályzó. Én nem faragnék ilyesmikkel, annyira azért nem beszerezhetetlen egy 12V-os Trabant generátor, szerintem. De szerintem meg is javíthatod házilag. Kell egy lapos csavarhúzó, 1-2 villáskulcs (vagy kicsi fogó), egy forrasztó, meg egy légkulcs. Vagy valahogy le kell fogni az ékszíjtárcsát, pl. satuval, de az megsérti.

8492 Őry Gábor 2020-11-15 14:53:39

Biztosítékcsere után a töltésjelzőt leszámítva minden működik. de most nincs fenn a generátorkábel.
A gyanúm a következő: A kábel túl hamar összeégett, pedig csak egy pillanatra lett zárlatos. Szerintem eleve volt benne áthúzás, ezért nem töltött, és a biztosíték kivágásához is köze lehetett.

8491 Őry Gábor 2020-11-15 14:36:26

Wazze! Most látom, hogy kiment egy biztosíték. Lehet, hogy emiatt van????

8490 Őry Gábor 2020-11-15 14:27:59

Közben csekkoltam ezt azt: Az akksiról is minden ugyanúgy működik, ill. nem működik. És az ablaktörlő se megy.
Közben majdnem felgyújtottam a Trabit. A generátokábel leszedésekor nem vettem le az akksiról a sarut (alapkövetelmény), kapott egy kis testet és már el is füstölt a kábel, ráadásul összegégve zárlatolt is, úgyhogy nagy lendülettel kaptam le a sarut az akksiról. Akkora füstfelhő lett, mint egy kétperces szívatós járatás után. Balfasz!
Remélem nem tetéztem tovább a bajt, mindenesetre egy kábel mínusz.
A biztosítéktábla így néz ki, szerintem nem húztam ki semmit, mert nem látok lifegő vezetéket. A rajz szerint a 2-es biztosíték tetejénél egy fehér kábelnek kéne kijönnie, de a valóságban hidalva van, úgyhogy az lehet, hogy csak egy elméleti kábel. A képet mindjárt küldöm.

8489 Őry Gábor 2020-11-15 13:12:05

Szerintetek erről a generátorról hiányzik valami? Mármint a feszszabályzóra gondolok. Milyen típus lehet? Méretileg bele is menne a Trabiba, az ékszíjtárcsája valamivel kisebb.
Egyébkét hogy lehet lecsekkolni egy generátort szétszedés nélkül? A problémák, feltételezem a következők lehetnek: Zárlatos tekercsek, szénkefe kampec, diódahíd, feszszabályzó.

8488 Őry Gábor 2020-11-15 13:04:51

És a generátor zárlat okozhatja a visszajelző lámpák összevissza működését? Pl. az index tegnap egyátalán nem működött.

8487  Spityu 2020-11-14 23:54:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82059

Ja, már emiatt is gyanús. Nekem amúgy 13.68-at mutatott egy 2000Ft-os multiméter anno, amikor összeraktam a kocsit. Mindene eredeti a generátornak, csak a gyűrű lett szabályozva, meg kapott két szénkefét. A feszültségszabályozóm "fix". Pontosan nem is tudom, mit lehet állítani rajtuk, de szerintem semmit. Annyit megfigyeltem, hogy némelyiken van valami kis akármi, ami mintha valami csavar lenne, de szerintem az sem állításra való. Őszintén szólva nem is ismerem a szabályozó belső felépítését. Én úgy gondolom jelenleg, hogy az összes fix, csak valaki kitalálta egyszer, hogy állítható.

8486 Kacsándi Szabolcs 2020-11-14 21:38:10  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Az akksi jó.A generátornak 14 volt körül kellene tölteni.

8485  Spityu 2020-11-14 21:08:26  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Ja, jó, közben összeállt a fejemben, hogyan értetted. :D Igen, szerintem zárlatos a generátor (vagy valami ilyesmi).

8484  Spityu 2020-11-14 20:53:13  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Hát, szerintem a zárlatos akksi nem így viselkedik. Csináld azt, hogy lekötöd a generátort, beindítod a kocsit és úgy is megméred az üzem közbeni feszültséget. Hogy miért esik bő 3 tizedet járó motornál a feszültséged? Két dologra tudok gyanakodni: ennyit fogyaszt a gyújtás vagy a generátor ment úgy tönkre, hogy átment "disszipátorba". :) Ha lekötött generátornál nem esik be üzem közben a feszültség, akkor az lesz a ludas. De járatás előtt és után is mérd meg az akksi sarkain a feszültséget (lekötött generátorral).