Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
25? Nagyon dràga az nekem. Inkàbb azon gondolkozom, hogy lehetne a jelenlegit megszervizelni. Ùgy emlèkszem volt ez màr tèma itt a fòrumon, szedtèk màr pàran szèt. Tõlük vàrok tanàcsokat!
Pedroh: mit lehet ennek a karbinak odacsavarni? Alapjàrati levegõn meg CO-n kìvül sztem semmit. Egyedül mèg a fùvòkàk cserèjèvel lehet jàtszani, meg max a szìvatò rèsszel, de azt nem èrdemes elàllìtani.
Újonnan 25000 boltból, van raktáron. Ez nem hirdetés, csak mondom, hogy akár ilyen lehetõség is van. Igazából szerencsés vagyok, hogy itt Szoboszlón az autósboltban bármit be lehet szerezni 4T Trabihoz.
Hazahoztam a szerelõtõl valami karbi gond volt állítólag. Meg mondtam nekik kicsit adjanak neki, mert nagyon elvették tõle a kaját... :-) [i](Módosította PEDROH 2010.07.02. 15:07-kor)[/i]
Lehet neked is elosztòproblèma lesz, ha hirtelen elkezd ràngatni. Mègpedig a hall jeladò kezd elpusztulni. De persze lehet mèg gyertyakàbel, kontakthibàs motorelektronika. Nekem ùgy nèz ki, hogy az elosztòban levõ röpsùlyok miatt csinàlja.
Szmuki: azèrt nem ilyen egyszerû! A gyùjtàssal kapcsolatos dolgok fele ùj nàlam. (Rotor, elosztòfedèl, gyertyakàbel) Kène egy fasza gyùjtàselosztò, azzal kène kipròbàlnom.
Tegnap az enyémre is rájött ez a bohóckodás. Menet közben mintha le akarna állni aztán gondol egyet egy darabig megy tovább. Alig egy hete volt karbi cserélve, kipucolva. Szóval gyújtásra tippelek. Majd ma belemászok, és megnézem miért torpangat meg. Valszeg vissza visze ma szerelõhöz, mert mintha a kaját is elvették volna tõle kissé. Mintha nem gyorsulna úgy, mint eddigDe este már az agyam eldobtam mikor a lehetõ legtöbb ember szeme láttára kezd el ugrálni, mikor meg senki nincs a környéken akkor meg szó nélkül megy. Megfigyeltem mindig olyankor jön rá valami ha lemosom az autót. Nem szeret tiszta lenni.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, remélem sokkal okosabbak vannak itt a fórumon, mint én. Wartburg 353 kilométeróra berakható Trabant 601-be? Spirál jó bele, vagy másik fajta kell? Elõre is köszönöm a hozzászólásokat
Sajnos èn sem akartam elhinni, de most màr biztos, hogy kagylòèk csalnak. Eddig a gyöngyösi kùtròl tudtam csak, de most màr a hatvani belsõ kùt is patkàny. Egyrèszt a mennyisèggel tuti gond van (5l-es kannàba tankolàskor majdnem egy ujvastagsàgnyival kevesebb, mint maszekèknàl) màsrèszt tènyleg többet eszik, legalàbb 1 de inkàbb 1.5 literrel. Eskü, hogy nem nyomtam jobban pedig mint màskor. De jobban sem ment. Amùgy kb. 1.5 hònapja vettem èszre a dolgot a fogyasztàson, ès egyik munkatàrsam szintèn azòta panaszkodik a swiftj-jère, hogy nem akar ùgy menni, ès többet eszik. Szòval most màr kagylòèkban sem bìzok.
Torpanàs: ABX1.1-nek hàla, ma kicserèltem a gyùjtòtrafòt, ès haver wareszàbòl àtraktam az elosztòt. Torpanàs mèg van, de kisebb jòval, ès ami fura, hogy kb. közèpre tekert (elõgyuszi felè jobban), elosztòval megy a legjobban a gèp. az èn elosztòmmal ilyen àllàsban kb. csak bõgõ hang, meg durrogàs lett volna. persze menni meg nuku. szóval most màr kezd körvonalazòdni a problèma. Kellene szerezni egy vadiùj elosztòt. Azèrt a karbit ki fogom dzsuvàzni, nem àrt neki.
Busaattila: Mindenfèlekèpp szerezz egy ledeset, azzal kène összehasonlìtani.
Pont a kagylóstól eszik többet a maszekkal szemben?? na nee. Max mert jobban ment tõle és jobban nyomtad. a torpanás szinte biztos hogy elosztó probléma.
Nincs ledesem 250km távolságon belül. De ha hazamegyek kipróbálom. További KMGY-s adatokat várok!!! [i](Módosította busaattila 2010.06.29. 11:13-kor)[/i]
Szòval KMGY! Igazàbòl, ha piros cikk az osztàs kb. 1/4-èt teszi ki, akkor kb. ugyanazt jelenti mint a ledes mûszer led-jei. Ha nem is közèpen kell àllni a mutatònak, de azèrt nem hiszem, hogy a piros hatàràban. Nem tudsz pròbakèpp egy ledeset visszadobni? Nagy valòszìnûsèggel csak a KMGY csal. Ha a ledessel nem megy 3. zöldbe, èn akkor nyugodnèk meg. :-)
KMGY mûszerem van és nálam csak akkor kapcsol be a venti, ha a piros határáig érek. Ez ledesnél megint nemtudom mit jelent. A lényeg, hogy olyan ventillátor kapcsoló hõgombát vettem, ami már 92C°-nál nyit és 87C°-ig meg sem áll szemben a gyári 95C°-nál nyitó gombával. Én meg vagyok elégedve. Mondjuk bele lehet kalkulálni azt is, hogy nem a legpontosabb a mért érték, de addig, amíg nem kezd el megint csak a pirosban üzemelni az autó addig nyugodt vagyok. Esetleg lenne olyan valaki, akinek KMGY-je van, hogy hol szokott megállni a hõfokmérõ üzemi használat közben? [i](Módosította busaattila 2010.06.29. 10:20-kor)[/i]
Az elõgyuszi màr ìgy is elèggè oda van csavarva nekie. Gyùjtàselosztòra gyanakszom, sztem nem karbi lesz. Haver waresza lesz a donor ma, egyesèvel pakolok àt mindent, ès nèzem mikor szûnik meg a hiba. De amùgy kiderült, hogy a nagyobb fogyasztàs a "kagylòs" benzin miatt volt. Maszek kùtròl valò benzinnel ismèt jò a fogyasztàs.
Busaattila: piros tartomàny hatàràig? Nem mondanàm mèg jònak azt se. Pont tegnap araszolgattam pesten, volt szarakodàs dögivel, de a harmadik led mèg vèletlen sem mutatta meg magàt. A venti mondjuk majdnem vègig tekert. Szòval ezt mondanàm jò hûtèsnek.
Tegnap vége szakadt a melegedõs és hûtõ problémás idõszaknak. A segítségeteket és tanácsaitokat szeretném megköszönni. KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!! A végeredmény: vízkõtlenített rendszer, új hûtés csövek, új termosztát, új ventilátor kapcsoló hõgomba, új hûtõ meg persze egy kevés barkácsolás és rohangálás. Az autó most nem melegszik túl. Esetlegesen elmegy a piros tartomány határáig, de nem lépi át azt. nagyon örülök!
Vèszont mondja màr meg valaki, mèr torpan a kocsi köztes gàztartomànyokban? Èrtem ez alatt, hogy pl 4.ben 50-nel szèpen megy, de ha szèpen lassan gyorsìtanèk, èrezni, hoy valami visszafogja, torpan. Igaz ez minden fokozatra, lassù, egyenletes gyorsìtàskor. Padlògàzzal viszont gyorsul. Olyan is van, hogy elèrve egy bizonyos fordulatot pl 90-100 között megint torpanva megy. Gondoltam egy karbitakarìtàsra, amit hamarosan meg is ejtek, de emelett nagyon gyùjtàsproblèmàra gyanakszom. Màr csak azèrt is, mert amiòta torpangat, rosszabb a motor jàràsa, hangja, ès többet is eszik. Kàbelek, elosztòfedèl, rotor, gyertyàk majdnem ùjak. Az elõfordulhat, hogy a gyùjtòtrafò kezd màr elhalòdni, ès nem ad le elèg feszültsèget? Esetleg az elosztò röpsùlyai nem megfelelõen vègzik dolgukat?
A lámpatestbe azért kell külön test, mert a mûszerfalon csak akkor világít a visszajelzés, ha a fényszóró felsõ állásban van. Ennek a kapcsolójához (alias: csipa) kell a test.
A barna-fehèr nekem a làmpatestbe megy. De ha minden mûködik a làmpàdban azon az oldalon, akkor nem tudom mi lehet a szerepe. Mondjuk ha abbòl indulok ki, hogy a generàtor is mûkszik az extra test nèlkül, akkor nem csodàlkozok. :-)
Kinyomoztam: ez a bizonyos barna vezeték valóban test, s a kasznihoz van csavarozva, ahogy említetted, csak az a baj, hogy valamelyik elõzõ gazdi rövidebbre csípte... Most, hogy megtaláltam ennek a vezetéknek a helyét találtam egy másik kóbor vezetéket is...Ugyan ott lóg, mint a másik, az elsõ lámpa mögötti részen. Barna-fehér színû, és az utastérbõl jön. Amúgy ez is test. Ötletek? [i](Módosította trabiszabi 2010.06.26. 09:28-kor)[/i]
Mint a szelep egy 4T motorban, vagy mint a vezérlõtárcsa a gyári 2T-ben. Vagyis nem engedik visszaáramolni a benzin-levegõ keveréket oda, ahova már nem szabad visszakerülnie.
A '80-as Trabimba szeretnék, mert tetszik a technika és talán el tudom majd cserélni a váltómat egy ilyenre. Iszonyat nagy flash lehet dugóban pl, meg egyébként is. Szóval régóta tetszik. Az a baj 6V-os a Trabim és így szeretném hagyni, a donor szerkezet pedig 12, a blokkom maradna és igazából egyszerûbb lenne egy komplett Hyco Trabit venni, de nem tudnám hova tenni, ezért érdekes az egész. Szóval a cél egy tök gyári '80-as Hyco kialakítása. Még ha késõbbi is a váltó.
Csak kicsit félek az egésztõl, hogy nem megbízható és nem úgy fog mûködni ahogy szeretném... :(
Sziasztok! Óriási gondba fulladt a kocsim hûtõm renoválása. Sajnos úgy néz ki, hogy a srác, aki meghegesztette a hûtõmet, az sajnos túlhevítette azt és ezért a hûtõ lamellákat összefogó ón kifolyt onnan is, ahonnan nem kellett volna. Sajnos így javíthatatlan lett. Arra kérek mindenkit, hogy amennyibe van valakinek értelmes áron használt réz hûtõje, az dobjon egy elérhetõséget privátban. Nagyon köszönö a segítségeket eddig is!!! Üdv: Atesz.
Oda màrpedig egy testkàbel kell. Nekem pont barna, ès a kasznihoz van csavarozva. Nyomozd ki, hogy az a barna kàbel valòban test e, aztàn ha igen, sarut rà, ès tedd a hiànyzò helyre. Sztem az olajgomba is testet ad zàràskor.
Hát... tudtommal Hermetik sincsen már (ahogy Hermosal sem) a boltok polcain. Ennek is van valami utódja, amit elméletileg a mai napig gyártanak, de sehol sem találtam, már a nevét sem tudom.
Én lakkot szoktam: Gemini B vagy A + B komponens. Csak A-t ne. :) De jó oda pl. piros Loctite, esetleg öccá' forintos szilikonkaucsuk alapú is. De volt aki pl. maradék besûrûsödött festékkel kínálta meg a feleket.
Vagy mégis kapható? [img]https://www.bfsbolt.hu/webshop_images/HERMETIK_nagy.jpg[/img] [i](Módosította Spityu 2010.06.24. 23:07-kor)[/i]
Lenne egy olyan kérdésem hozzátok, hogy én mikor a 2T trabi motorba fõtengelyt szoktam cserélni amikor rakom össze a 2 blokk felet akkor ahol illeszkedik a 2 blokkfél ott egy bizonyos HERMETIK nevû hõre keményedõ tömítõanyaggal szoktam megkenni és ugyrakom össze. Ezta hermetiket annak idelyén Csehszlovákiában gyártották és autosboltokban lehetet kapni ez is onnan volt az enyém de sajnos elfogyott.:S:SS: Azt szeretném kérdezni töletek hogy ti mien tömitö anyagot használtok erre a célra? esetleg lehet még kapni valahol ilyen höre keményedõ tömitö pasztát amit én mondok?? ha tudtok valamit akkor irjatok. Köszönöm elõrre is....
Ma a motortérben matattam ( 4T Trabi ), s találtam a generátor felöli oldalon egy barna ( feltételezem test ) kábelt szabadon. Saru sincs rajta csak a drót ficeg. Az nem lehet, hogy a képen nyíllal jelzett helyrõl szabadult el a generátorról?
Igen a Mini karbi az a Mini Morris/Cooper karburátorát akarja jelenteni.
Egyenlõre marad az 28H1-1, 70-es dusítófuvókával, ~5mm elõgyulával, 14-10 arányú etanol-benzin(+olaj) keverékkel, aztán meglátom merre érdemes elindulni.
Valaki ismeri jobban a Hycomat rendszert? Csak érdeklõdésképp kérdezném, hogy van különbség a 6 és 12V-os szerkezet között? És tényleg eltér a fõtengely, vagy motorblokk a hagyományostól? Csak mert a szivattyú a váltón van. Mennyire macerás egy hagyományos Trabi hycomatosítása? Próbálta már valaki?