Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Engem mindig az érdekelt, hogy akik beletesznek a trabiba egy nagyobb motort, azok hogy papírozzák le a kocsit? Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy beleteszem az 1,8 injektoros kettes golf motort váltóval, de hát hogy kap utána forgalmit a kocsi?
Az a helyzet, hogy azelõtt is ezzel a gyújtáselosztóval üzemelt a gép. Mondjuk van elfekvõben még egy elosztó, kipróbálom azzal. Amúgy pont ilyesmire gondoltam én is. Kis fordulaton még éppen elég az elõgyuszi, de egy bizonyos fordulatnál meg már nem. Gondoltam már a gyertyákra is, nem e lehet, hogy nem szereti ezeket a hárompólusú csodákat. Esetleg hõérték gond lehet? Hallottam olyat, hogy autót (nem 15-20 évest persze) azért kellett generálozni, mert nem jó hõértékû gyertyával használták, és valami elmacskásodott a hengerben. Nem tudom.
madogery: csak felvetettem az ötletet a 10W60-nal kapcsolatban, de le is teszek róla, valóban nem ide való. A vezérlés amióta én piszkálom mindig ilyen is volt. Csak nem értem miért nem lehet pontosan szemre belõni. Az az egy fog eltérés nem hinném, hogy nagy galibát csinálna, hisz most raktam arrébb, és nincs csúnya hangja :) Vákuumcsövek újak, faintosak, bár a vákuumdob nem tudom mennyire jó még. Ezt is lecsekkolom holnap, mihelyst elõszedtem a másik gyújtáselosztót.
4TRed: Hát igen, jó lett volna ha kap egy új gyûrûszettet, de úgy voltam vele, ennyire nem bonyolódok bele a dolgokba. Sokba van már így is. A kartergáz tartály úgy átszelel mint még soha, és tiszta is. De valahogy elvezetem a kocsi alá, mert bejön a büdi így. Nem hinném hogy elmúlna idõvel, ugyan miért is tenné? A kompresszió is mutatja, hogy már igencsak nem 100-as a henger és a gyûrûk állapota, bár nem a legrosszabb.
Tibke: Logikus amit írsz, bárcsak kapott volna új gyûrûket. Eddig ezt találtam, bár nem tudom papírmunka mi lenne vele:
Ha tényleg úgy van ahogy írja a tag, akkor nagyon megérné. Motor, váltó, féltengely, önindító stb... már csak ezekért is. [i](Módosította PAtr0n 2010.04.02. 01:01-kor)[/i]
Azért kérdeztem a gyûrûzést, mert ugye ha kopott hengerbe beletesszük az új gyûrût, akkor attól füstölhet, míg össze nem kopnak. Tedd bele azt az 1.6-ot, nem nagy valami, egy elsõ bakot kell faragni, meg bekötni két relét, és vagy 6 szál kábelt, és már megy is:D na jó ennél kicsit több, de nem sokkal:)
Sajnos pont az egyik legfontosabb részét hagytad ki a generálnak, a gyûrûzést. Lehet, hogy ez bosszulja meg magát kartergáz formájában. Járni kell vele, hajtani amíg megy. A félgenerált meg megtanultad, hogy legközelebb inkább ne. Azon gondolkodom, mivel lehetne javítani a helyzeten, de nálam nem dob ki semmi eredményt a gép. Légszûrõt a kartercsonkra... Hülye kérdés, de még egy ötletem van... Kartergáz-lecsapató tartályt kitisztítottad? (Adja isten, hogy idõvel elmúljon)
A 10W-40 az egy "közepesen" sûrû olaj, semmiképpen sem híg, melegen meg kb. uolyan, mint a 15W-40. A 10W-60 sztem inkább a stabilan 5000 RPM felett hajtott japán gépekbe waló, ahol igen nagy a hõterhelés, ide nem igazán.
"Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van..." Miért, eddig hol/hogy állt a wezérlés? Én úgy hallottam, h simán összeakadhat a dugó a szelepekkel, ha 1 foggal arrébb wan a wezérlés, de majd a szakik megmondják, h mennyit tolerál a rendszer.
Wákuumcsöwek a helyükön/épek -> elõgyújtásszabályozó? Karbi test kábele?
Karbi tuning ja. Csak most már nem erre a motorra az biztos. Sajnos nem tudok kipuffos szakit a környéken. Bár sztem ha lenne rá lóvém, a Janódobbal csináltatnám.
4Tred: pont az az én teóriám is, hogy a vastagabb olajból nem eszik annyit. Bár egyenlõre még azt sem tudom, hogy a mostaniból enni fog e. (10W40). Eddig 15W40-t használtam, meg voltam vele elégedve, de sokan fikázzák, merthogy ásványi mivolta miatt jobban kokszolja a motort, mint egy részszint olaj. De sztem valamiért jobban is tömíti a kopottabb motorokat. De egyenlõre nem is ez a gond, hanem a rengeteg kartergáz. Ha bennehagyom a szívócsonkban a kartercsövet, nagyon leesik a fordulat, ezért be sincs dugva. Pedig ez a sok gáz nem jelent jót, sok fújódik le a gyûrûknél ezek szerint.
Madogery: no odatekertem a szíjtárcsát ahol a rajz is mutatja bár a valóságban máshogy néz ki a tájolólemez. Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van, meg mintha szebben is járna a motor. De még így sem frankó valami, mert megint majdnem full elõgyuszi kell, hogy menjen az autó, és egy bizonyos fordulatszámot elérve olyan ''torpanva'' gyorsul, tehát nem az igazi. Valami gyújtásproblémára gyanakszok. Még a fogyasztásra is kíváncsi leszek.
Teljesen igaz az amit írsz, csak a köztudatban él az a rendkívül "helyes" elmélet, miszerint a vastagabb olajat kevésbé eszi a motor és jujdejó. Persze, mert be sem kerül olyan helyekre ahol a probléma van. És igen, a vastagabb olajaknak jobb a viszkozitási indexük általában. Patronnál azonban a motor hõcseréje nem változott, hisz ha jól értelmezem egy kisebb motorgenerált csinált, amelyben nem volt optimalizálás sem, így szerintem nincs sok értelme a vastagabb olajnak. Hisz nincs olyan hõterhelés, amire annyira elvékonyodna az olaj, hogy megégjen. De ez megintcsak szerintem... Tibke a mûszaki góré :)
Ha kell valakinek szívesen elküldöm a 1.3-as Wartburg Haználati útmutatóját(amikor megvetted újonnan a kocsit kaptál hozzá egy könyvet:)! Ebbõl van a kép amit belinkeltem. Illetve megszereztem az 1.1-1.3 Motor javítási kézikönyvét! De ha jól emlékszem itt az oldalon is megtalálható a letöltések között.
Nem akarok beleszólni de a 10w60-as olaj nem a sóherságról szól. Annak jóval nagyobb a melegen a hõtûrése. Ezért tuningolt motorba vagy gyári sportmodellekbe szokták önteni.
Jaja! Csak olyat kell beletölteni amit a gyártó javasol! Minden kocsinál más és más! 4t mocinak 15W-40 asszem [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/73887291.jpg#3[/imgw]
Ettõl nem változik az "olajigénye" a motornak, ha viszont arra gondolsz, hogy abból kevesebbet enne, szerintem akkor sem jó megoldás. (Nem azt akarom mondani, hogy sóher vagy, és nem akarsz jó olajat a kocsiba, ez tõlem távol álljon.) Arra kell gondolni, hogy a nyomás nem jelent automatikusan kenést is! Amit megfontolnék, az a 10W-50, de azzal sem lennék kibékülve, hisz nem erre lett tervezve. Többirõl nem merek nyilatkozni, illetve ez is csak saját vélemény.
Jó kis karbi tunning nem kell ennél jobb! Szerintem. ui:Hatvan és környékén nem tudsz olyan szakit aki kipufogó rendszer építésével foglalkozik. Mert a leömlõ rész meg van de hozá kéne aplikálni a csövet, meg kikérni a tanácsát, hogy milyen közép botot, hátsó dobot tegyek rá! Inkább Rally-s hangzásra mennék rá. Nekem nem feltétlenül kell alacsony fordulaton mély hangos bömbölõ hangzás. Csak akkor jöjjön meg a hangja ahol a nyomaték tetõzik:D Sokat halottam már DTM végrõl? Ilyet még lehet kapni?Ez miért annyira jó?
Köszi, nagyon rendi vagy, de sajnos Szeged nem éppen van közel hozzánk, kb 160km :) Majd még jáccok vele picit, olyan nincs hogy ne legyen jó, a motor kikapása elõtt is szépen járt ezzel a konstrukcióval a gép.
Madogery: Köszi a rajzot, így már könnyebb dolgom lesz. A szíjtárcsát én is központosan tettem fel direkt. De ezt a fönti egy fognyi eltérést nem értem. Azt nem hiszem, hogy a mûanyag ennyit vetemedett volna. De reggel úgyis nekifekszek még 1X.
Tibke: Sajnos gyûrûzve csak nem lett, persze pénzhiányában. Ha már gyûrûztem volna, akkor egyúttal fúrattam volna is, az meg úgy már nem kevés della. Ennyit meg nem ér ez a motor. Végülis nem megy rosszul, az a 10-es kompresszió még csak elviszi valameddig. Csak ne egye meg az olajat :) Gondolkoztam 10W60-as olajon, hátha azt jobban szeretné ez a kopott motor. Vélemény?
Amúgy meg erõsen gondolkozok rajta, hogy nézek valahol 1.6-os blokkot mindenestül. Nagy meló az injektort és a motorelektronikát, lambdaszondát bevarázsolni?
Zsiguli fórumon van aki épít ilyet. De amúgy nem nagy kunszt, ahogy a rajzon is látszik. A kalibráláshoz kell egy viszonylag stabil tápegység ill. mérõmûszer.
A szonda vizsgálatához meg a legjobb egy másik szonda, vagy oszcilloszkóp. Persze ha újszerû, akkor ne foglalkozz vele.
A szonda a legkevesebb, az van itthon, még az injektoros korszakból megmaradt egy szinte új, mert már egyszer cserélték gariban azt is. Az anya se gond, pont az ilyen esetekre van a garázsban a "turkálós fiók", amiben ha 5 percet keresgélsz, akkor bármilyen cuccot megtalálsz.;)
Nekem az építéssel sincs gond, de akkor van esetleg infód, hogy hol lehet ilyet készre szerelve kapni? Elektronikai boltokban a LED-es futófénynél bonyolultabb megépíthetõ cuccot még nem láttam.
A vezérlésnek lent az egyenesebb letöréshez közelebb kell állni, de ha nincs ott tökéletesen, az se baj. Fent meg ugye egyértelmû. A kompresszió nem egy nagy fény, de most lett gyûrûzve?
Olvasd el a cikket! ;) Természetesen ahhoz is jó. Tényleg olvasd végig. Kalibrálva lehet venni az anyagköltségnél nem sokkal többért monitort, szondát meg bontani érdemes, akár ócskavas áron, bár manapság azért még nem túl gyakori az injektoros autó a MÉH-telepen. :) 3-10 ezer forint között lehet venni használtan.
A szondát és a monitort is kölcsönbe kaptam, a léptetõmotort nem fogom beszerelni az elõzõ hozzászólásomban leírva miért.
Egy bökkenõ van a dologban, na jó az sem az: az M18x1.5 elég ritka menet, csak önzáró anyát tudtam venni, 150-ért, illetve a késõbbi dugózáshoz csak 100mm hosszú, nem végigmenetes csavart tudtam keríteni 500(!) forintért. Utóbbit elvágva, egy újabb anyát a menetre ráhegesztve lehetett kialakítani a dugót. Helytakarékossági okokból lett így megoldva, mert ugye a másik anyával kontrásan meg lehetett volna húzni. :) [i](Módosította Spityu 2010.03.31. 21:21-kor)[/i]
Hétvégén beépítettük a [url=https://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100]lambdaszondát[/url] a 4T-be, azért, hogy a gázüzemet menet közben (terhelésen) be tudjam lõni. Hát... sokat nem kellett csavargatnom a reduktoron lévõ nyomásszabályozón, ill. a gázcsövön lévõ mennyiségszabályozón, gyakorlatilag minimálisat. Elég jól belõttem úgy látszik fülre meg gyorsulásra a kicsikét. :P Azt hiszem Trabira felesleges a lambdavezérelte léptetõmotor gázüzemhez, mindenféle körülmény között 0.95-1.05 között volt az érték! Ez alól kivétel az alapjárat, de az abszolút nem számít. Hideg motornál az is tökéletes, kb. 1.02, melegnél dús, de alapjáraton alig ketyeg a motor (nyista rendõrlámpa). Amint egy nagyon kicsit emelek a fordulatszámon (kb. 1000-re) máris zöld zónában van a kütyü. Tartós haladásnál 1.00-1.05 körül mozog sebességtõl függõen. Benzinüzem szintén jó, bár azon kicsit kéne korrigálni, ami az átmeneti rendszert illeti, de telibef****, kinek kell az?! ;) Hétvégén megyek 400km-t, kíváncsi leszek a fogyasztásra. Igazából még a gyújtást kéne belõni, bár van stroboszkóp, jelenleg még fül típusú mérõmûszer alapján van a gyári(?) jelnél, a fémház kerületén mérve kb. 3mm-rel megnövelve.
Ezúton is köszönet Szabinak, az M18x1.5-es anya felhegesztéséért! [i](Módosította Spityu 2010.03.31. 20:45-kor)[/i]
Elwileg Z-re (a tûzfalhoz közelebbi jel) kéne állítani. Nemrég cseréltem a pumpát, akkor megnéztem, hidegen(!) a Z és a 0 között állt a jel a fõtengely ékszíjtárcsáján, egy picit a Z-hez közelebb. Az is baj, h a lelazított ékszíjtárcsának is wan játéka rendesen, így azzal is lehet csalni felrakásnál, én ezt kb a játék "közepén" rögzítettem a fõtengely wezérmûkerekén. Ugyanígy raktam wissza mindent, ahogy wolt (Z-hez közelebb).
Meg kéne egyszer nézni egy még szûz, [url=https://www.hasznaltauto.hu/galeria/902660-3694154-63-0-5]Pneumant[/url] szíjas kocsin hogyan áll, gyárilag, és azt tekinteni refinek. Ha jóarc a tulaj, biztosan ki lehet sírni egy méricskét...
(de hogy miért nem tudott ez a b*zi VW egy normális, egyértelmû jelet odab***ni, azt nem értem...)
Szia! Nem vagyok nagy szervizes, csak nekem ötletet szeretnék adni. Néhány éve hasonló csapdába este én is. Fel lett fúrva mind a 4 hengerem és tömítéscsere meg minden, de Istenért nem bírtuk beállítani a gyújtást meg az alapjáratot, nem beszélve a fogyasztás mértékérõl. Nem kevés pénzt vertem el autóvillamossági "szakemberre" (26.000 Ft). Az elsõ két napban visszavittem és apró alapjárat-állításért kért még egy 1.000-est helyben. Még én szégyelltem magam. Majd egy ismerõsöm tanácsolt Szegeden egy helyet, ahol tudtak nekem segíteni. Ez a szegedi Autóklinika. Szinte minden alkatrészemet, beleértve a karburátort is ultrahangos pucolóval megtakarították. Majd egy szaki 30 perc alatt beállított mindent. Na azóta nem volt vele baj, de nem is mert piszkálni. A tanulság annyi, hogy Õ megcsinálta 3-ad annyiból, mint a másik és mégis minõségi munkát végzett. Szóval, ha végleg elakadsz, akkor tudom ajánlani a szegedi mûhelyt, bár nem tudom, milyen messzi laksz tõle. Sok kitartást kívánok!!!! Üdv: Atesz.
Kompresszió melegen pár perc járatás után, itt még nem mentem vele kört: 10-10-10-11, ami nem valami fényes. Viszont a füst alábbhagyott, bár még ereget. Ledek villogása megszûnt bár nem tom mitõl, a lényeg, hogy abbahagyta. Viszont: hidegen még elég szépen járt, de melegen meg akar fulladni. Alapjárati rencer mûködik rendesen, szelep kattan, de a levegõcsavart fullra ki kellett tekernem ahhoz, hogy valamelyest megmaradjon az alapjárat. Pedig ez a karbi elõtte 1-2 órával a wartburgon tökéletes volt. A másik az, hogy kihúztam a kartergázcsövet a szívócsonkból, és érezhetõen jobb lett az alapjárat, de szerintem picit sok a kartergáz. Rendesen szemmel láthatóan fújja. Tehát ha be van dugva még jobban meg akar fulladni, mondjuk érthetõ, mert abban nem sok oxigén van.
Nem tudom, hogy a gyertyák nem e szólnak e bele ebbe az egész alapjáratosdiba. Eddig NGK egypólusúakat használtam, de most BRISK hárompólusú lett rámsózva. Valahogy nem bízok bennük. Az elõgyújtást is megin majdnem full "elõ"-re kell tekerni, hogy szebben járjon. Valaki megtenné nekem, hogy a vezérlésnél megnézni, hogy a szíjtárcsa jelülése, és a vezérmûkerék jelölése pontosan hol esik egybe?
Ez igényes munka, valami hasonlót kellett volna nekem is csinálni, de lóhalálában készült az enyém. Na majd merítek ebbõl ötletet! Köszi :)
Azt a sarut szoktam többször is "utánharapni", hogy csatlakozzon normálisan, de azért lecsekkolom ismét!
Tibke: Valami ilyesmi megnyugtató választ vártam köszi, tervben van egy nagy kör megtétele, mihelyst 4 kerékre tettem az autót. Az lesz az elsõ, hogy beindítom bemelegszik, kompresszió megmér, próbakörre elmegy. Olyan igazi "ami a csövön kifér" körre. Ha valami baja van, most jöjjön elõ. Amúgy arra is gondoltam, hogy a sallangok is most égnek ki a rendszerbõl (tömítések, maradék olaj olyan helyen ahol nem kéne lennie stb..) ezért is füstölhet. De majd kiderül nemsokára. Az esztergályos huszon-harmincan éve ezzel foglakozik, tán csak nem szúrta el a szimmeringcserét :)
Valaki nem tud elfogadható áron és jól dolgozó rugókovácsot? GyMS megye, ill. Bp. lenne ideális. Az elöl lévõ vágott warti rugók túl kemények nekem, s nem tudok ehhez a típushoz való ültetõrugót...Amúgy 4T.
Szelepszárszimmering az egybõl tömít, ha nem az elsõt tette be embered, akkor nyilván nem rontotta el. Menj vele egy kört, és kiderül hogy elhagyja-e a füstölést. Amúgy attól hogy jó a kompresszió, lehet kopott az olajlehúzó gyûrû. Szóval, nyugi, menj vele pár km-t, és láss csodát hogy elhagyja:)
Abba a fémkeretbe van beletéve a csapágy amiben a persely is volt, de függõlegesen nem tart rendesen, kotyog, mert nem csináltam meg normálisan a tartókeretet na ezért kell még rajta finomítani :)
A gyújtáselosztó tetején lévõ barna színû testkábelre gondolsz? Mert az rá van dugva. Pedig tuti ilyesmi baja lesz.
Örülnék ha hoknap én is hasonló kompressziós értékeket mérnék, legalább akkor 1 dolgot kizárhatnék, mint füst okozó. :)
Össze van hajítva a motor, minden bekötve, 1-2 apróságot kivéve (hûtõventillátor, hõgomba a hûtõben) Elõször az volt a nagy dilemma, hogy miért nem tölt a generátor, de a teóriám beigazolódott, be kellett kopni az új szénkeféknek, és máris tölt. Viszont amikor felpörgetem a motort, a hõfok és a benzinjelzõ ledek is kivillannak, meg vannak zavarodva. Ötlet? Lehet a termosztátházban levõ hõgombán cseréltem fel a két vezetéket? Vagy valami test hiányozna? Viszont a nagyobb gond nem is ez.
Hanem: Vártam, hogy az összetételbõl adódó füst és gázok szépen szûnjenek meg a motortérben, amik meg is történtek, viszont cserébe hátul füstöl az autó :( Ha pörgetem, elég szépen eregeti a halványkékes füstöt. Megvártam míg bemelegszik a motor, de nem hagyott alább. kb. 5-6 percet ment így. Tán meg kell várni, hogy a hengerben levõ sallang elégjen? Vagy sovány lenne a 10W40? Nagyon nem tetszik ez így, mielõtt HF-es lett volna nyoma sem volt füstnek. Gondoltam még arra is, hogy esetleg a kicserélt szelepszárszimmeringek még nem tömítenek rendesen? El lehet ott rontani valamit a cserénél? Nincs kedvem vitatkozni az esztergályossal. Sajnos kompressziót még nem sikerült mérnem, de holnap beindítom, megvárom míg bemelegszik, és rámérek. Kíváncsi vagyok. Ha jó lesz a kompresszió a gyûrûket kizárhatom ugye? (szétszedve párszor lett csak ide oda forgatva a fõtengely, meg néhányszor átforgatva, nem hiszem, hogy ennyitõl ennyit kopna "szárazon") Szóval most be vagyok tojva, hogy a mi a fax van.
(ezt rohadt vezérlést sem tudom pont jelre rakni, mert ha lent jelen van, akkor fent a mûanyagnál a nyíl elõtt egy foggal, de tán ez nem is akkora baj)
Ezt a csapágytémát a persely helyére én is megcsináltam, nagyon szupi, bár nem lett tökéletes, még finomítgatások kellenek. Érdemes idõzni vele, mert bármit tesz az ember a persely helyére, úgyis kikopik idõvel.
A gömbbõl kiszedem a stiftet ott már kapja az 5-dik a helyet, a rudazatot pedig Isti megcsinálja szépen. 4 autóra már tökéletesen megcsinálta,többek közt a sajátjára is.Nincs pénzem külön kulisszára így marad ez a megoldás,de ahogy a kormányoszlop lötyögését megoldottuk kerékcsapággyal így sz.tem ez is menni fog... Nem persely van bent hanem,csapágy!!Örökös!!