Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3633 Eperjesi Róbert 2011-07-13 16:47:07

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szûkségem: 2t trabihoz szereztem íves lökhárítót, de a hátsó lökhárító tartók nagyon gázosak. Kérdésem lenne az újabb típusú 2t lökhárító tartók jók lehetnek-e az íves lököshöz?

3632 Támba Csaba 2011-07-12 20:10:05  Előzmény:jocking .: 72247

Az alsó ív függõleges sarkánál belülrõl aláfeszítesz egy közepes csavarhúzóval a guminak, hogy a csavarhúzó közel merõlegesen álljon az üveg síkjára.
Így tartva egy másik, szélesebb csavarhúzóval elkezded felfelé haladva a kilátszó lemezperem mögé nyomogatni lépésrõl lépésre a kédert. Kb. 30-40 mm után kiveheted az elsõ csavarhúzót. A már átbújtatott részt szintén 30-40 mm-kén haladás közben simítsd át a csavarhúzó lapjával.
Így egyre könnyebben megy a buli, már csak arra kell vigyázni egy idõ után, hogy ki ne essen a kiszabaduló üveg :)
[i](Módosította Tsaby 2011.07.12. 22:11-kor)[/i]

3631 jocking . 2011-07-12 19:52:49

Valaki le tudna írni egy bevált módszert, amivel egy kombi trabant hátsó és oldalsó üvegei könnyen kivehetõk az üveg és a tömítés sérülése nélkül?

3630 Varga Tibor 2011-07-12 19:47:30  Előzmény:Tóth Balázs: 72245

Elõször váltóolaj került beléjük, de aztán rájöttünk hogy az picit kemény(nagyon :) ), így második nekifutásra sima 15W40 motorolaj került bele, így azért sportosan kemény, de elviselhetõ lett a rugózás. És a szimmeringek is jobban bírták.

3629 Tóth Balázs 2011-07-09 01:57:59  Előzmény:Varga Tibor: 72243

köszi, én kétéve full telenyomtam kívül-belül, ezekszerint azért folyik mindegyikbõl ...
ja és váltóolajat öntöttetek bele?

3628 Szedlacsek Ottó 2011-07-08 21:26:16  Előzmény: Spityu: 72226

Bizony tuning van a háttérben.
a nagy kipuff kiömlõ miatt kell csalni egy kicsit az égéstérrel, hogy ne a kipuffba dolgozzon, illetve mechanikailag is elõnyös a mozgások miatt.
Kissebb égéstér és még 3mm-rel leszedve jó is lesz.
egy-egy miliméterrel kell kibõvíteni kireszelni a csavarok furatait.
Jelenleg gépmunkálatokra várnak a kicsikék. Addig is viszem a gépet a 12%-os tanyasi nyomatékpadra, hogy lássam majd mi a különbség.
Ja, amúgy a racing-en láttam és vettem meg õket.
Van még ezen felül 350-es JAWA szedett átalakított hengerfejünk is- igaz nem eltolt, de az már nagyon durva lenne a gyári fõtengelynek.

3627 Varga Tibor 2011-07-08 19:50:31  Előzmény:Tóth Balázs: 72242

Mi a belsõ hengert öntöttük szinültig, meg egy keveset a lengéscsillapító házba, hogy ne levegõt szívjon vissza.

3626 Tóth Balázs 2011-07-08 06:56:18

Tudja valki, hogy a lengéscsillapítóban MEDDIG (szint) kell tölteni az olajat?
kösz

3625  Bandi 2011-07-07 14:53:26  Előzmény:Fejer Hunor: 72240

Igen, 2009-ben az udvarhelyi talin.
Küldök privátot!!!

3624 Fejer Hunor 2011-07-07 11:03:09  Előzmény: Bandi: 72239

Akkor te voltál azzal a narancsárga trabival ott Szejkén.
Fel tudnám venni veled valahogy a kapcsolatot a fórumon kivül (msn, skype), hogy tudjak tanácsott kérni idönként ha elakadok? (skype: fejerhunor, nsm fejerhunor@yahoo.com)
[i](Módosította Huni 2011.07.07. 13:03-kor)[/i]

3623  Bandi 2011-07-07 04:09:41  Előzmény:Fejer Hunor: 72238

Bocsánat a szín tévesztésért!!
Nekem úgy maradt meg az emlékezõmben még anno Szejke-fürdõn!!

A csavarokat meg jól nézzétek meg....

3622 Fejer Hunor 2011-07-06 20:58:00  Előzmény: Bandi: 72237

Köszi a magyarázatot, az üzletben is azon tanakodtunk, hogy melyik csavar kell, még jó, hogy megkérdeztem.

Kolozsváron csak egy 4t van fehér-sárga, és alufelni van azon is, de van nyomtávszélesítõje és a csavarok pediglen az én régi 601esemrõl vannak.
Csak tölletek számíthatok segítségre, itt nincsen kitõl.

3621  Bandi 2011-07-06 19:28:10  Előzmény:Fejer Hunor: 72231

Kolozsvári trabisok???
Van ott egy 4t kombis srác fehér-kék színû az autója,és ha jól tudom alufelnin van.
Ezért biztos hogy õ is mókolt valamit rajta!

3620  Bandi 2011-07-06 19:25:30  Előzmény:Fejer Hunor: 72235

Nem-nem!!!!!
Pont a másik fajta kell.
Ezen nem jó a ricnizés és hosszú a nyakrész!!!

Ami nekem van azon a ricnizés rögtön a csavar feje alatt van,hogy megszoruljon a dobban.És azt hiszem a nyakrész sem ilyen hosszú!
Ha jól tudom ez amit te mutatsz az a niva elsõ csvarok,de neked ha jól tudom a hátsó kell!!!
Az a lényeg hogy a ricnizés a csavar fejének a tövében legyen rögtön és ne legyen közte 0,5 cm, mert akkor átütöd a dobon és a sima részen szépen elforog...

3619 Fejer Hunor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Bandi: 72232

Ez az a Niva tõcsavar nem? Hogy ne vegyek rosszat mert nem aprópénz.
[URL=https://www.imagebam.com/image/68ff89139444925][IMG]https://thumbnails29.imagebam.com/13945/68ff89139444925.jpg[/IMG][/URL]
[i](Módosította Huni 2011.07.06. 19:14-kor)[/i]

3618  Bandi 2011-07-06 14:47:36  Előzmény:Tóth Balázs: 72233

Ha nem folyatta magát akkor ugyanannyival mint amennyi benne volt, de amúgy olyan 2 dl azt hiszem,de ez nem 100%!

3617 Tóth Balázs 2011-07-06 14:26:53

tudja valaki, hogy egy lengéscsillapítót meddig kell feltölteni olajjal?

3616  Bandi 2011-07-05 18:55:46  Előzmény:Fejer Hunor: 72231

Turbófúróval!!
De pont akkorára mint a csavar,hogy azért a ricnizés az fogjon!!!
Vagy talán egy fél mérettel kevesebbre,már nem emlékszem pontosan...

3615 Fejer Hunor 2011-07-05 18:48:20  Előzmény: Bandi: 72230

Sajnos nincs szaki, te hogy tágítottad ki a lyukakat?

3614  Bandi 2011-07-05 17:04:29  Előzmény:Fejer Hunor: 72229

Szia!

Nekem is bmw felnijeim vannak.
Én Lada Niva hátsó tõcsavarokat /amin a ricnizés rögtön a nyaknál van/ vettem hozzá. Garnitúrát 16db, csavar+anya.Ennek az ára volt egy éve 16e ft.
De viszont a lyukakat okosan ki kell tágítani mert ezek a tõcsavarok nagyobbacskák.A dobon is és az agyon is..És hosszabb is kb. 1-1,5 cm -rel.
Nekem bevált és fel tudom rá tenni a gyári felnit is!!

Ha van valami szaki a környezetedben akkor kérj segítséget tõle nyugodtan....

3613 Fejer Hunor 2011-07-05 12:27:47

Megint tanácsért fordulok hozzátok, kaptam egy bmw felnit és felprobáltam a trabira (a csavarok meghuzását ugy csináltam ahogy olvastam szépem mindegyiket egy kicsit huztam). Most miután levettem és vissza akartam tenni a gyári felnit az egyik tõcsavar elkezdett forogni a helyében, gondolom attól lett ez, hogy a bmw felni osztóköre 4x100 és így a csavarok megfeszültek, most meg tönkrement az a bordázata ami nem engedte hogy forogjon. Mi a megoldás erre, hogy lehetne átalakítani az osztokört 4x100asra? (olvastam valami olyat hogy ha nagyob csabart teszek, nemtudom mien autötól akkor azzal megnõ 2mmt az osztokön) Az a változat hogy elviszem még 4 lyukat furatni az eléggé esélytelen, amugy ahoz milyen szerszám kell, milyen mühelyt kéne keressek. A válaszokat nagyon sürgösen várom mivel nem szivesen autokázok 3 csavarral a bal hátsó kereken. Elõrre is köszönöm!

3612 Szebelédy Péter 2011-07-04 14:47:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 72227

ÚGy tudom, ezért szokták egy relével kapcsolgatni, és akkor csak a relét vezérlõ drótot kell az utastérbe vezetni. Jóval kissebb a kockázat :)

3611 Csády Szabolcs 2011-07-02 12:44:26  Előzmény:jocking .: 72224

Besz@rok, ha az autótolvaj pár indítózás után levágja, hogy itt van okosba egy kapcsoló, s mondja magában: sebaj, úgyis hoztam erre az eshetõségre magammal egy drótot...:D

Amúgy az ötleted nem rossz, de nem szívesen vinnék az utastérbe egy nem biztosított vezetéket. Mi van ha úgy gondolja, hogy rossz napja van, s kicsit több áramot vesz fel, a kapcsoló meg elolvad...

3610  Spityu 2011-07-01 21:29:40  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Tsaby: szerintem tuning van háttérben!

O2TO: Azt hiszem nem. De lehet csak a 82-es furatú hengerre nem lehet felvarázsolni az 500-asét, pedig jó volna (eltolt is, kicsi ûrtartalmú is :) ). Illetve csak nagy átalakítások árán. Már a sima 72-es furatú hengerfejet is érdemes megtámasztani a tömítõfelületnél(a hengert úgyszintén), átfúrni (hengertalpak alapján), emiatt pedig a furatok körül is fel kell hegeszteni. De lehet, hogy a sima 72-es hengerre könnyebb ráhekkelni.
Tényleg, mit szeretnél csinálni? A racing-bazaron 7000-ért (márha az 500-as nem pedig 600/601) hirdetett pár indította be a fantáziád? Mert amikor megláttam, bennem is hasonló kérdés merült fel. No nem az én motoromba, hanem egy készülõ szörnyetegbe kellene valami "kupak".
[i](Módosította Spityu 2011.07.01. 23:33-kor)[/i]

3609 Támba Csaba 2011-07-01 21:01:29  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Adódik a kérdés: De miért, minek???

3608 jocking . 2011-07-01 20:23:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72223

Elég egyszerû, még kapcsrajz se kell hozzá. Egyszerûen fogod a trafóra menõ fehér kábelt, leszeded a trafóról, bevezeted az utastérbe rejtett kapcsoló egyik lábára, aztán a kapcsoló másik lábáról kiviszel egy kábelt a fehér kábel eredeti helyére. Amúgy gyakorlott tolvaj ellen nem sokat ér, mert a védelem megkerülhetõ egy az akku pozitívjáról a fehér vezeték helyére kötött dróttal. Viszont az olyan hülyék ellen, akik trabantot lopnának, ideális.:D

3607 Csády Szabolcs 2011-07-01 18:50:23  Előzmény:Varga Tibor: 72222

Hmm...kár. Azért kérdeztem, mert az egyik Trabis könyvben olvastam feltörés ellen azt a tippet, hogy a biztosíték és a trafó közé tegyünk be egy kapcsolót, s rejtsük el a mûszerfal alatt. Mondjuk ez gömböjû Trabantokhoz való könyv.
Esetleg valami tipp a megvalósításra 4T-nél?

3606 Varga Tibor 2011-07-01 18:33:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72221

Nincs lebiztosítva, és fekete kábelt keress.

3605 Csády Szabolcs 2011-07-01 15:24:24

Valaki meg tudná mondani, hogy 4T Trabinál melyik biztosítéktól, s milyen színû vezeték megy a gyújtótrafóhoz? A kapcsolási rajzokon nem találtam...

3604 Szedlacsek Ottó 2011-06-30 19:32:08

500-as trabant hengerfejet össsze lehet hozni a 601-el?
A töcsavarok távolsága nem egyezik, de tömítéssel mi a helyzet?

3603 Varga Tibor 2011-06-29 19:37:40  Előzmény: : 72214

Ha 4T, azt nyugodtan felújíthatod, ha találsz felújítókészletet.

3602 Varga Tibor 2011-06-29 19:36:52  Előzmény:Fejer Hunor: 72217

És a 3as Golf váltó olcsóbb? Azokból is több féle van, elõbb nézd meg a váltókódot. nagyon nem ajánlanám azért, fõleg 1.1es motor mellé,elég hosszú váltók ezek. CHL,CHX,CKR,CNU,CWR kódok vannak, de ezeknek a difi áttételük is hosszabb a trabiénál=mindegyik fokozatban lustább lesz a motor. Tegyél mellé 1.3,1.4-et, úgy már élvezhetõ lesz az autó. :)

3601 Fejer Hunor 2011-06-28 17:15:21

Egy tanácsot szeretnék kérni, most jött el az ideje, hogy a trabim 5ös váltot kapjon. Sokat veszíttene a gyorsulásból ha egy golf 3as váltót kapna? Mivel itt nállunk Erdélyben egy nyomorult Polo 5ös váltóért 200 eurot kérnek, és ebben még nincs benne a féltengelyek, kulisza, öningító ára.
[i](Módosította Huni 2011.06.28. 19:16-kor)[/i]

3600 szilágyi József 2011-06-27 18:45:14

sziasztok! 2T-re szeretnék vmi hátsó sport dobot szerkeszteni van ehhez egy üres dobom gyakorlatilag katalizátor volt csak a kerámia ellett belõle távolítva :) egy picit szeretném h jobban menjen meg h jobb hangja legyen de ne kotlahang van üvegygapotom is hozzá de nem tudom hogy kellene neki állni SEGÍTSETEK RAJTAM!!!

3599 Fejer Hunor 2011-06-27 18:29:12  Előzmény: : 72214

Na ez engem is érdekelne!

3598   2011-06-27 17:59:22  Előzmény: : 72211

Azt elfelejtettem mondani, hogy 4Trõl van szó, de nem találtam új féknyerget, csak wareszhoz, ami elég húzós árban van :O

Kettes golf féknyereg rászerelhetõ? macerás? mert az lenne.
[i](Módosította Jurij 2011.06.27. 20:00-kor)[/i]

3597 Varga Tibor 2011-06-27 17:01:31  Előzmény: : 72211

Újat vegyél, csakis.

3596 Kalmár Dániel 2011-06-26 13:13:30  Előzmény: : 72211

Szerintem vegyél egy újat, az a biztos, én újragumiztam az egész féket, de 1-2 csak elkezdett szivárogni.

3595   2011-06-26 09:19:29

Sziasztok!

Szivárgó jobb elsõ fékmunkahenger javítható utángyártott tömítéskészlettel? Vagy érdemesebb lenne bontottat venni?

3594 Varga Tibor 2011-06-23 19:32:30  Előzmény:jocking .: 72209

Egyáltalán nem macerás, két fület kell hajtani felülre a rögzítéshez.
Elférni elfér, picivel valóban hosszabb, de a 4 leömlõtõl is elfér, azért hõterelõ lemez nem árt.(nálunk egyik autóban sincs:D )
Ventillátor jó a Trabié, mi is azt használjuk.

3593 jocking . 2011-06-22 19:50:09  Előzmény:Varga Tibor: 72206

Na, akkor már tartunk valahol.
Pár kérdés:
- Mennyire macerás a waresz hûtõt befaragni? Gondolom máshol vannak a felfogatások mint a trabinál.
- Elfér egyáltalán? Néztem az árait neten, és ahogy látom, hosszabb valamennyivel.
- Ventillátorból jó hozzá a trabié, vagy azt is kell szerezni hozzá?



[i](Módosította jocking 2011.06.23. 14:14-kor)[/i]

3592 Fejer Hunor 2011-06-22 18:46:52  Előzmény:Varga Tibor: 72207

Kösz a segítséget, majd ha meglesz teszek fel képeket.

3591 Varga Tibor 2011-06-22 17:29:27  Előzmény:Fejer Hunor: 72205

AZ is biztos jó, én mindig csak a VW konszernben gondolkozok:D Az is 4 kivezetéses, nekem is a gomba van az egyikben. Amúgy állítólag jó a suzuki rásegítõ is, az elvileg elfér.

3590 Varga Tibor 2011-06-22 17:27:01  Előzmény:jocking .: 72204

Bezony, arra gondolok. Elég az bõven.

3589 Fejer Hunor 2011-06-22 08:15:09  Előzmény:Varga Tibor: 72202

Én most egy Twingo szervot néztem fõfékhengerrel együt. Ennek 4 kimentele van, igy az egyik hátsóba becsavarom az érzékelõt, a másik megy hátra, és az elsõ 2 meg marad az elsõnek. Eddig ez a terv.

3588 jocking . 2011-06-22 07:41:45  Előzmény:Varga Tibor: 72201

Egyébként mit értesz azon, hogy 1.3-as hûtõ? A 4T wartburgéra gondolsz?

3587 jocking . 2011-06-21 21:37:04  Előzmény:Varga Tibor: 72201

Nem bizony, sima gyári 1.1-é van bent. :p

3586 Varga Tibor 2011-06-21 19:37:07  Előzmény:Fejer Hunor: 72175

Polo I-II, Golf I-II, a legkisebb 178Mm átmérõjû, de ahhoz is kicsit idomítani kell a doblemezt. Amúgy ezekre akár a G60 fõfékhengert is rá tudod tenni, de teljesen felesleges.

3585 Varga Tibor 2011-06-21 19:34:09  Előzmény:jocking .: 72196

Neked nem 1.3-as hûtõ van az autóban? Annak tökéletesen meg kell birkóznia a motoroddal. 1.4-es motorokhoz is azt szoktunk rakni.

3584 Ledacs-Kis József 2011-06-21 18:40:55  Előzmény:Varga Csaba: 72193

Bocsi! :)
Tápiószentmártonban!