Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

333 jocking . 2009-11-01 16:50:27  Előzmény:Zwick Gábor: 68948

Hát, szerintem nem nagyon kapsz egész Golfot 20 ezerért. Viszont van 1 hely, ahol mindent megkapsz, 20 ezer körüli áron. Tamási és Dombóvár között van Nagykónyi, ott van egy srác, aki ausztriából behozott Golfok bontásával foglalkozik. Én anno (1,5 éve) 20 ezret fizettem nála, ebben benne volt a kompletten készre szerelt hengerfej, a kábelköteg és az AC is.

332 Zwick Gábor 2009-11-01 15:01:51  Előzmény:Biacsics Gábor: 68947

Szóval jobban járok ha veszek egy roncsnak való golfot aztán kiszedekmindent ami kell a többit meg vihetem a vastelepre összevágva.

331 Biacsics Gábor 2009-11-01 14:40:30  Előzmény:Zwick Gábor: 68946

Az ár elég változó,bontóban szerintem elég horror árat kérnek,magánszemély már volt hogy árult 25-30 körül motorral mindennel kompletten.Egy kapcsolási rajzra szükséged lesz,bár ha leválasztod az autóról a motor kötegét talán csak a tápok maradnak meg az ac vezérlés.A vízgomba maradhat a 4T Trabié is mert a motorvezérlőnek külön gombája van,ez estben esztergáltatni kell hozzá egy közdarabot hogy a VW vízcsőcsonkba belepasszoljon,és egy vezetékkel testelni mert itt műanyag a csonk.

330 Zwick Gábor 2009-11-01 13:58:51  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Köszi a gyors választ (tudom bontótól függ) hogy mennyibe jön ki az egész, de kb nagyságrendileg? Vagy aki csinált már ilyen átalakítást attól tapasztalatot had kérjek!

329 Csády Szabolcs 2009-11-01 13:25:09  Előzmény:jocking .: 68944

köszi

328 jocking . 2009-11-01 13:06:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 68940

Szembe állsz a kocsival, lenézel, és a generátor hátulján a szürke kocka a fesszabályzó.
Az akksi mellett a fehér kocka a szívató elektromos fűtésének a reléje, a félköríves cucc a trafó alatt meg egy előtétellenállás.

327 Bíró János 2009-11-01 11:57:01  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Hali.keresnék 8db,2-3cm-el a gyáritol hoszabb kerékanya tőcsavart 601s trabihoz,+ 2db,2-2,5cm nyomtávszélesitö tárcsát.ha esetleg van valakinek,vagy tud valakinek eladót,és baráti áron megszabadulna tőle az irjon,köszi szépen!

[i](Módosította janko601s 2009.11.01. 12:58-kor)[/i]

326 Biacsics Gábor 2009-11-01 11:34:42  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Volt Polo-ban is bár nem akkora darabszámban.Az alapjárati pótlevegőszelep más,meg a kartergáz visszavezetés.Ha a levegőszűrője is megvan,a Poloét kis műanyaghegesztés után,be lehet építeni a Trabiba is,szerintem igényesebb is azzal mint a direktszűrővel,meg a kartergázcső is szebben elfér a Poloé.Folytószlepház viszont a Golf Jetta jobb,mert a Polo-ra másik oldalról megy a bovden,ezálltal Trabiba elég csúnya hurokkal lehet csak bekötni.

325 Varga Tibor 2009-11-01 11:17:24  Előzmény:Zwick Gábor: 68939

Hengerfejet felesleges cserélned 1.3-ra, mert csak a vezérműtengely különbözik.
Arra most nem emlékszem hogy Poloban volt-e 1.3-as, de Golf/Jettában nem keveset gyártottak. Nem is kell feltétlen a motorkódot nézned, ami 1.3-as és injektoros, az jó neked.

324 Csády Szabolcs 2009-11-01 10:37:29

Üdv!

Meg tudná mondani valaki, h 4T-nél ha szembe áll az ember a kocsival, akkor a jobb oldalon melyik kis fekete felcsavarozott alkatrész a fesszabályzó? Az aksi meg az ablakmosó tartály közti kis fehér kocka, ill. a trafó alatti fehér lapos félköríves alkatrész az micsoda? Csak kíváncsiságból:)
Az amúgy normális, hogy a generátor nem tölt kapásból, ha beindul a motor, csak nagyobb fordulatszám után?

323 Zwick Gábor 2009-10-31 17:49:26

Sziasztok!
Annyit szívok a karbimmal hogy elhatároztam hogy átvariálom injektorosra a gépemet.
Első lépés hohnan tudom meg a hogy az illető donornak NZ-s a motorkódja illetve csak golf és jetta volt NZ motorkódu? Meg kb mennyibe kerűl egy ilyen átalakítás ha a henegerfejet is cserélem 1.3-ra.:confused:
[i](Módosította csucsunova 2009.10.31. 19:00-kor)[/i]

322 Szegedi Árpád 2009-10-31 11:53:28  Előzmény: : 68937

Jó ideje küzdök a fékkel.Vettem boltban új főfékhengert,valószínű 1.1-sé,nekem 601 van.Állították ott,hogy az 601 főfék,de az elosztó az öntvényben van stb,de ettől még lehet egy számomra ismeretlen 601 főfék,IFA,meg valami számsor van,méretei egyeznek,a belseje is olyan,mint a 601-é.Kipróbáltam hátha jó lesz..Nagyon jó lett,ilyen bitang fékem sose volt.Csak nem lett eléggé lelégtelenítve,és mikor akartam,eltörtem azt a csavart.Új csavar lesz,csak nem tudtam hogy az határoló-e,mekkora legyen az új csavar.

321   2009-10-31 10:36:10  Előzmény:Szegedi Árpád: 68936

Szivesen:) Csak nem főfékhenger felújítást tervezel, vagy csak egy egyszerű légtelenítést akarsz?
[i](Módosította Jurij 2009.10.31. 11:36-kor)[/i]

320 Szegedi Árpád 2009-10-31 10:34:59  Előzmény: : 68935

Köszönöm.

319   2009-10-31 10:06:51  Előzmény:Szegedi Árpád: 68934

Dugattyúhatároló

318 Szegedi Árpád 2009-10-31 09:32:21

Sziasztok!Abban kérnék segítséget,hogy az 1.1-es főfékhengerben oldalt lévő csavar,az dugattyúhatároló,mint a Ladában,vagy csak légtelenítő?Köszi

317 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68930

Mint a képen is látható egyszerű,olcsó,biztonságos.4db kb:35cm magasságú farönk.Alapmagasságnak pont jó.

[img]https://kepfeltoltes.hu/091030/Feluj_t_019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

-További magasság sem akadály.

[img]https://kepfeltoltes.hu/091030/Feluj_t_064_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A 4000-pézért már lehet venni 2to.kerekeken guruló hidraulikus emelőt,amivel gyorsan,könnyen,biztonsággal olyan magasságba emelhető a gép amilyenbe csak kell. /Nem akartam okoskodni,csak tippet adtam.Én így csinálom már ősidők óta /

316 Pátkai Antal 2009-10-30 19:11:47

Nekem van 4 darab fatuskóm, amikor fater ráállt az autó szerelős témára ami már kb 40 éve volt akkor vágatott 4 darabot és használta.Most 2 éve elő lett véve mert én is rá álltam a témára és most is vígan elbírja a kocsit és az eltelt évek alatt a ráfolyt olajtól semmit nem vesztett a tartósságából:) és remélem még vagy 30évig szolgálni fog.

315  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68930

Az elsőt nem ajánlom, szerintem nem olyan stabil és nem is olyan könnyen használható. A másodikról csak jót tudok elmondani, nagyon kézreálló. Trabit röhögve elbírja. (Ladát szintén, még elöl is.) Elég vicces áron sikerült hozzájuk jutni, 4000 volt a kettő. Vásárban, barkácsboltokban ennyi a darabár.

Trabinál megéri elgondolkozni azon, hogy gyártasson az ember a küszöbbe bedugható lábakat.

[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97X058_m.jpg[/img]
[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97x056_m.jpg[/img]


Az olaj eddig jól dolgozik. (kopp-kopp) Nem füstöl jobban indulás után, mint a Sprint.
[i](Módosította Spityu 2009.10.30. 09:51-kor)[/i]

314 Sipos Tamás 2009-10-30 08:36:37  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68928

[justify]Köszi, körülnézek OBI-ban, és Praktikerben (talán még TESCO-ban is)[/justify]

313 Sipos Tamás 2009-10-30 08:35:07  Előzmény: Spityu: 68916

[justify]Ilyen Vip-Car olajat vettem én is kb. 1-2 hónapja. Ez volt az a gyanúsan olcsó olaj, amiről itt írtam. Még mindig bontatlan állapotban van, nem mertem használni.[/justify]

312 Gyapjas Gergely 2009-10-30 08:29:30  Előzmény:Sipos Tamás: 68914

Helló!

Azért az alapvető biztonsági szabályokat tartsd be. Ha tuskót használsz akkor pántold körbe, lehetőleg tölgyfát válasz.
Amúgy a jobb minőségű barkácsáruházakban kapható bakok nyugodtan használhatók.

311 Őry Gábor 2009-10-29 21:41:46  Előzmény: Spityu: 68926

Főleg a reggeli hidegindítás érdekel. Én reggelenként kékes ködbe burkolom a falu végét a Sprinttel...

310  Spityu 2009-10-29 21:39:52  Előzmény:Őry Gábor: 68923

November 2. hétvégéjén megyek egy hosszabb távot, kíváncsi leszek. :P

309 Őry Gábor 2009-10-29 21:39:41  Előzmény:Nagy Gergő: 68924

Ööö..., bocs, nem neked válaszoltam, és nem vagyok illetékes a témában, mivel a kétütemű-léghűtéses vonalon nyomulok, de egyébként valóban, ahogy mások írták, a hengerfej környékén van a hiba, víz kerül az égéstérbe. Szerencsés esetben hengerfejtömítés, kevésbeé szerencsésben hengerfejrepedés, egyébként állítólag a VW motorok, főleg a dízelek hajlamossak rá.

308 Nagy Gergő 2009-10-29 21:35:03  Előzmény:Őry Gábor: 68923

De ilyen nagy fehér füstöt lök a gép néha...

307 Őry Gábor 2009-10-29 20:56:43  Előzmény: Spityu: 68919

Oszt nem füstőt nagyon? Mer' bizony engem is megkörnyékezett a kísértés....

306 Kacsándi Szabolcs 2009-10-29 19:59:50  Előzmény:Nagy Gergő: 68918

Hát lehet hogy hengerfejes lesz vagy gátrepedéses.De ne legyen igazam.

305 Kacsándi Szabolcs 2009-10-29 19:58:10  Előzmény: Spityu: 68916

Majd fogsz hosszú vagy lehet rövidebb távon.

304 Szedlák Tibor 2009-10-29 19:49:52  Előzmény:Szarvas László: 68912

A gyáriaknak egy része nem rohad szét. :) Van is elrakva kettő.

303  Spityu 2009-10-29 19:26:04  Előzmény:Bíró Norbert: 68917

Nekem bgt015 ajánlotta, ő már eltolt egy tanknyit ilyennel. :D

302 Nagy Gergő 2009-10-29 19:19:51

Valaki nem tudna segíteni visszáb írtam egy pár sort nagyon fontos lenne mert napi szükségletű az autó!

301 Bíró Norbert 2009-10-29 19:13:29  Előzmény: Spityu: 68916

Azt én is láttam de én nem merem beleönteni.

300  Spityu 2009-10-29 19:12:39

Tudom, nem szabad váltani egy jól bevált olajról, én most mégis kipróbáltam egy újat... Tacskóban kapható a - nem túlzottan bizalomgerjesztő - Vip Car nevű 2T olaj fél literes flakonokban ma éjfélig 399 forintért. Szerintem egy az egyben MOL Sprint 2T. Szaga, kinézete és besorolása alapján (API-TC).
Majdnem száraz tankba töltve 21 liternyi benzinhez, nem vettem észre különbséget.

299 Bíró Norbert 2009-10-29 19:12:38  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Tescoban van bak, 3-4 ezer körül /db, de abból ugye kell 4, másrészt teszkós cuccal azért óvatosan...

én téglázni szoktam, egy küszöb alá 3 vagy 4 helyen hogy minnél egyenletesebben legyen elosztva, de ha a kereket nem kell levenni, akkor meg van az utcánkban egy jó kis 80 centi mély vízelvezető árok, kibetonozva, és széltében elférek benne de a kerekek alatt már jó stabil beton van, csak ráállok, és príma szerelőakna:D szoktak is nézni az utcában:D

Téglával alátámasztva amúgy szereltük már a 2 tonnás tűzoltó Zukot is, és azzal se volt gond egyszer se, pedig azon is voltak olyan dolgok amiket meg kellett kicsit cibálni...

298 Sipos Tamás 2009-10-29 18:45:45  Előzmény:Őry Gábor: 68902

[justify]Köszönöm. Valami Tüzép-telepről szerzek két fatuskót alábakolás céljára, és félig lehúzva a dobot megnézem, hogyan mozognak a munkahengerek.[/justify]

297 Nagy Gergő 2009-10-29 16:52:41

Sziasztok!

A napokban felfigyelteam hogy valahova gyönyörűen eltűnik a vizem (hűtővíz)????
Aztán 1ik reggel egy ciripelő hangra ami szerintem a motorból jön, bár én már semmin nem lepődök meg! Mi lehet a baj mivel tudom ezt kijavítani valamint (esetleg) meddig bírja javítás nélkül mert elérkezett az ideje a cserének és 2 hétig lenne még használva... (mennyibe lenne megjavítani?)
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.:Gergő

296 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 68889

A gyári kipufogó,és az utángyártott között "ránézésre" külsőleg két alapvető különbség van:
-A gyári szélei vissza vannak peremezve, és a két fél így van összefogatva,ami bontható.
[img]https://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Az utángyártott pedig csak simán ponthegesztéssel van összefogatva.
-Az eredetiben mint minden másban is,a gyártási idő,és a márkajelzés is beütve.
[img]https://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]')

295 Muczán Gábor 2009-10-29 08:47:45

Sziasztok!

Közeleg a biztó évforduló! Pénteken hirdetnek díjat, hétfő-kedd körül nyomdába kell adnunk az anyagot. Mint minden évben, most is számítok a borítékolásban segítségetekre. A levelet meghajtatom eleve a nyomdával, de a 4200 díj GFB csekk
és a kb 3000 tagdíjcsekket kéne behajítani a borítékba.
A botítékokat már a hétvégén átadnánk a segítőknek, mert a feladónál is át kell cimkézni őket TWK-ra.
Várom mielőbbi jelentkezéseteket.

Köszönöm,

MG

294 Anda Árpád 2009-10-29 08:01:01  Előzmény:Nagy József: 68901

Nekem másfél kiló le van szedve, és olyan egyenletesen jár a motor alapjáraton mint egy óra!!! És pörög is nagyon!!!
Köszönet érte Tama kollégának!

293  hks 2009-10-29 06:50:06  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

fékdobot húzd le egy picit hogy a fékbetétet látni lehessen és rá kell nyomni a fékre ha mozdul min a kettő akkor jó ha nem akkor lehet a munkahenger is berohadva meg az önbeálló is és ezért lehet eltérés a fékben. a helyedben már rég szétkaptam volna rászántam volna azt a pár órát a takarításra. utóirat:hőálló szerelőpasztát használj az összeszereléskor. meghálája!!!!!!!!!;)

292  hks 2009-10-29 06:46:44  Előzmény:Nagy József: 68901

70-80 deka leugorhat attól még jó az alapjárat de attól még nem lesz egy stil fűrész a motorból.

291  hks 2009-10-29 06:45:41  Előzmény:Őry Gábor: 68899

te is szét tudod szedni a dobot ha gyári csak használd egy kicsit a fejedet.persze most nem arra biztatlak hogy fejeld szét.a szétszedéshez csavarhúzó,kalapács meg fogó kell.

290 Fonai László 2009-10-29 06:36:40

Jó reggelt a Márkatársaknak!
Segítségre lenne szükségem a következőben: 4T trabim az elmúlt hónapokban azt produkálta, hogy hidegen rendesen indult, viszont melegen egyre gyakrabban nem sikerült indítani. Visszajelző lámpák világítottak rendesen, de meg sem mukkant a gép. Hirtelen ötlettől vezérelve kicseréltem a behúzómágnest, utána úgy tűnt minden rendben. Hidegen és melegen is pöccre indult. Ez volt kb. egy hónapja. Most viszont megint eljátszotta már párszor, hogy melegen néma csend van, mikor ráadom a gyújtást. Hol keressem a hibát?
Még valami: normális dolog, hogy a trafó melletti előtét-ellenállás forrósodik?

289 Nagy József 2009-10-28 21:22:13  Előzmény:Varga Tibor: 68904

601 a paripa

288 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:24  Előzmény:Nagy József: 68901

601 vagy 1.1?

287 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:04  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Simán lehet hogy a két munkahenger nem egyformán dolgozik.

286 Őry Gábor 2009-10-28 20:59:00  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Én fával szoktama küszöbök végénél.
A munkahengerek nincsenek berohadva?

285 Nagy József 2009-10-28 20:45:35

Kinek van könnyített lendkerék a trabiján? és hány kilót szedett le belőle úgy hogy jó is lett az alapjárat?

284 Sipos Tamás 2009-10-28 20:17:17

[justify]Ma délután volt egy kis időm, és levettem a két első dobot (a kerékagyat nem), hogy megnézzem mitől húzhat jobbra ha erőteljesen fékezek.
Nem lettem okosabb. Szivárgásnak nincs nyoma, a fékbetétek egyenletesen kopottak, a dobok belső felülete egyenletesen fényes, vállak és berágódások nincsenek sehol.
Egyik szomszéd látta, hogy mivel foglalkozom, és szerinte az is lehet, hogy a két oldalon nem egyforma a ferrodol minősége, vagy a munkahengerek nem egyforma teljesítménnyel dolgoznak. Ezt furcsának találom, mert nyáron még semmi gond nem volt. Addig jó volt?
MÁS:
Ti hol szoktátok szerelés közben alábakolni a gépet? Hattyúnyak környékén? És főleg mivel? Lehet ilyen bakot kapni valahol? Csak emelővel megemelve, félek bármit is erősebben megfogni.[/justify]